LOLquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bron: BBC - Science and Islam met Jim Alkhalili +/- vanaf 40m30s
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-01-2015 17:49:15 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Een Arabier had al de omtrek van de aarde benaderd met een nauwkeurigheid van 1% met goniometrie en de horizon. Dat houdt toch in dat die Arabier veronderstelde dat de aarde rond is? Dat op zichzelf roept veel vragen op. Waarop baseerden zij dat precies en hoe kan het dat het zo lang duurder voordat het in Europa algemeen werd aanvaard?Dat is een mythe uit de negentiende eeuw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou het verklaren, ik vroeg me even af of dat het mogelijk was dat ze in Arabië al wat verder waren en dat dit Europa niet bereikte omdat het de kop werd ingedrukt door de RK. Ik had nog niet de tijd om heel de docu te zien.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat is een mythe uit de negentiende eeuw.
Dat geldt toch ook voor Nederlands?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oké, je stelt het omgekeerde. Dat betekent nog steeds dat je denkt dat er slechts één Duits kan zijn.
[..]
Niemand spreekt gestandaardiseerd Duits. Iedereen spreekt het Duits dat het beste aansluit bij zijn of haar omstandigheden. Het hele idee van een gestandaardiseerd Duits is ingegeven door wereldvreemd platonisme.
Ik heb niets gezien, maar de Grieken waren Europees en zij wisten 2-3000 jaar terug ook al redelijk nauwkeurig de omtrek van de Aarde te berekenen. Niets bijzonders dus toch, die Arabische berekening?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou het verklaren, ik vroeg me even af of dat het mogelijk was dat ze in Arabië al wat verder waren en dat dit Europa niet bereikte omdat het de kop werd ingedrukt door de RK. Ik had nog niet de tijd om heel de docu te zien.
Het bijzondere zit hem er in dat ze dan moeten hebben verondersteld dat de aarde rond was terwijl in Europa tot aan de renaissance werd aangenomen dat de aarde vlak was. Of misschien moet ik stellen dat het bijzonder is dat dit in Europa zo lang werd gedacht?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb niets gezien, maar de Grieken waren Europees en zij wisten 2-3000 jaar terug ook al redelijk nauwkeurig de omtrek van de Aarde te berekenen. Niets bijzonders dus toch, die Arabische berekening?
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het bijzondere zit hem er in dat ze dan moeten hebben verondersteld dat de aarde rond was terwijl in Europa tot aan de renaissance werd aangenomen dat de aarde vlak was.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat is een mythe uit de negentiende eeuw.
Ook in Europa wist men wel dat de Aarde sferisch was, Henk en Ingrid uiteraard niet, maar ik denk dat Mo en Fatima het ook niet wisten. Maar iedere geschoolde Europeaan wist wel dat we al sinds 300 VC weten dat de Aarde niet plat is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het bijzondere zit hem er in dat ze dan moeten hebben verondersteld dat de aarde rond was terwijl in Europa tot aan de renaissance werd aangenomen dat de aarde vlak was. Of misschien moet ik stellen dat het bijzonder is dat dit in Europa zo lang werd gedacht?
Inderdaad, als je eenmaal goniometrie hebt en je weet dat de aarde rond is - wat nodig is om een omtrek te willen berekenen en wat nodig is voor het besef wat een horizon is en wat de relevantie daarvan is - dan is het volstrekt logisch om met behulp van de horizon en goniometrie de omtrek van de aarde te benaderen.
Nee, ik weet dat er één Duits is, met regels voor de juiste schrijfwijze bij verschillende naamvallen. Dat er verder een heleboel verschillende soorten Duits zijn doet daar niet aan af.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oké, je stelt het omgekeerde. Dat betekent nog steeds dat je denkt dat er slechts één Duits kan zijn.
Het is een feitelijke vaststelling dat dat er is. Zeker ten aanzien van de naamvallen is dat relevant, Dat dat voor jou een aanleiding is om pretentieus te doen zal meer met jou te maken hebben dan met het onderwerp.quote:Niemand spreekt gestandaardiseerd Duits. Iedereen spreekt het Duits dat het beste aansluit bij zijn of haar omstandigheden. Het hele idee van een gestandaardiseerd Duits is ingegeven door wereldvreemd platonisme.
Ah, voor jou is Duits de taal in de regels en de handboeken, niet de taal zoals deze gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat er één Duits is, met regels voor de juiste schrijfwijze bij verschillende naamvallen. Dat er verder een heleboel verschillende soorten Duits zijn doet daar niet aan af.
[..]
Het is een feitelijke vaststelling dat dat er is. Zeker ten aanzien van de naamvallen is dat relevant, Dat dat voor jou een aanleiding is om pretentieus te doen zal meer met jou te maken hebben dan met het onderwerp.
Ik weet niet hoe het met het Duits zit maar het ABN bestaat toch wel, ook al wordt het weinig gesproken. Er worden zelfs dictielessen gegeven om het te leren spreken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, voor jou is Duits de taal in de regels en de handboeken, niet de taal zoals deze gebruikt wordt.
Het is een groot taalgebied en het heeft een groot bereik, een krant als de FAZ weigert het huidige Hochdeutsch te gebruiken, zij volgen hun eigen spellingsregels.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met het Duits zit maar het ABN bestaat toch wel, ook al wordt het weinig gesproken. Er worden zelfs dictielessen gegeven om het te leren spreken.
Interessant.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een groot taalgebied en het heeft een groot bereik, een krant als de FAZ weigert het huidige Hochdeutsch te gebruiken, zij volgen hun eigen spellingsregels.
Ik weet dat jij je in het Nederlands nogal wat vrijheid veroorlooft met de spellingsregels, dat moet je zelf weten, maar dat neemt niet weg dat er een Nederlands is met bepaalde spellingsregels waardoor er juiste en onjuiste schrijfwijzen bestaan. Zo kent het Duits ook zijn regels omtrent naamvallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, voor jou is Duits de taal in de regels en de handboeken, niet de taal zoals deze gebruikt wordt.
Zakelijk spreek ik bewust met een Nederlands accent als mensen me niet kennen, mijn Hochdeutsch is zo goed dat men me in Beieren voor een Saupreiss houdt.quote:
Neuh, ik maak d/t fouten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet dat jij je in het Nederlands nogal wat vrijheid veroorlooft met de spellingsregels, dat moet je zelf weten, maar dat neemt niet weg dat er een Nederlands is met bepaalde spellingsregels waardoor er juiste en onjuiste schrijfwijzen bestaan. Zo kent het Duits ook zijn regels omtrent naamvallen.
Denk jij dat jij voor het hoogste examen van Duits als vreemde taal in Duitsland zou slagen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zakelijk spreek ik bewust met een Nederlands accent als mensen me niet kennen, mijn Hochdeutsch is zo goed dat men me in Beieren voor een Saupreiss houdt.
Geen idee, interesseert me niet. Wat ik veel leuker vind is dat als ik het wil mensen niet meekrijgen dat Nederlander cq, geen Duitser ben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Denk jij dat jij voor het hoogste examen van Duits als vreemde taal in Duitsland zou slagen?
Dat veronderstelt een taal met spellingsregels.quote:
Het speelt dan toch ook mee dat ze verschillende accenten zijn gewend zoals dat Engelstaligen heel veel accenten zijn gewend en daarom bij een goed Engelssprekende buitenlander niet zeker weten of dat hij anders klinkt doordat hij een buitenlander is of doordat hij uit een andere Engelstalige streek komt. Ik heb het zelf ook wel eens gehad toen ik Engels sprak, ik spreek trouwens wel aanzienlijk beter Engels wanneer ik met een Engelstalig iemand spreek aangezien ik dan snel het accent overneem (bij een ander iemand die slecht Engels spreekt pas ik me op een negatieve manier aan). Gek, Vlaams (een variant ervanquote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen idee, interesseert me niet. Wat ik veel leuker vind is dat als ik het wil mensen niet meekrijgen dat Nederlander cq, geen Duitser ben.
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat veronderstelt een taal met spellingsregels.
Dat is een fabeltje. Er werd al heel lang aangenomen dat de aarde rond was, de omtrek was alleen niet bekend. Toen Columbus naar Amerika ging, ging hij met de gedachte dat de aarde kleiner was dan anderen beweerden. Daarom dacht hij dat hij in India was en noemde het volk indianen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het bijzondere zit hem er in dat ze dan moeten hebben verondersteld dat de aarde rond was terwijl in Europa tot aan de renaissance werd aangenomen dat de aarde vlak was.
Dat laatste weet volgens mij wel iedereen die niet minstens een VMBO-diploma heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje. Er werd al heel lang aangenomen dat de aarde rond was, de omtrek was alleen niet bekend. Toen Columbus naar Amerika ging, ging hij met de gedachte dat de aarde kleiner was dan anderen beweerden. Daarom dacht hij dat hij in India was en noemde het volk indianen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |