abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:53:52 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148266417
Upcyclen en recyclen is helemaal de bom tegenwoordig. Consuminderen is het toverwoord en daar hoort bij dat je je ouwe zooi niet wegflikkert maar opnieuw gebruikt. Of je zoekt naar oude meuk op marktplaats en tovert het om.

Inspiratie nodig? Rondje Pinterest ben je uren zoet mee, of blijf ff scrollen.

Maak je eigen tas, kattentent, deurbel van een oude telefoon!, stoelen van verkeersborden en noem het maar op (recyclen voor gevorderden):
http://upcyclethat.com

En nog wat meer:
http://popsugar.com/smart(...)cts-24338804?slide=1
http://diynetwork.com/upc(...)h/package/index.html
http://twistedsifter.com/(...)d-upcycle-old-things

Of ga een stapje verder, epoxyhars kun je over zo'n beetje elke ondergrond gebruiken om je vloer af te werken.

Papieren zakken:


Stuivers (begin maar vast met sparen!):


Pallet vloertje (wel veel werk maar resultaat!)


Pallets = gratis hout. Doorgaans een hoop gedoe om ze mooi te krijgen maar het is low cost en met een beetje liefde maak je er iets moois mee (in plaats van brandhout):

http://1001pallets.com/ca(...)ts/diy-pallet-ideas/
http://99pallets.com



Pallet feature wall:


Game on, post hier je eigen ideeen, projecten, vragen en suggesties.

*O*
Resistance is futile.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:02:30 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148266796
Hmm, ben benieuwd of epoxyhars bladeren preserveert! Misschien maar eens een test mee doen.
Resistance is futile.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:21:43 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148267852
Ik ben nog geen die hard maar aantal dingen zelf gedaan. Een rondje door mijn studentenkamer 10 jaar geleden (helaas zijn de voor en na foto's allemaal verloren gegaan).

Ikea lack kast - verkregen doordat iemand 'm voor me achterliet toen ik een eerdere woning betrok. Zo rechtopstaand vond ik er geen zak aan. Wieltjes onder geschroefd en het ding heeft 5 jaar dienst gedaan als TV meubel. Nog meer ideeen: je zou er planken bovenop kunnen leggen, je kunt ze schilderen, je kunt ze zwevend monteren aan de muur:



Dat 'koffietafeltje':
Voor een tientje gekocht bij Xenos. Wit geschilderd. Vervolgens over de top een vitragegordijn van Ikea gelegd en dit oud roze gespoten. Ik had er twee, de ene was nachtkastje, de ander koffietafeltje of hoe het ook uitkwam, was wel een verrekt makkelijk ding.

Dit 'vitragesprayen' heb ik ook gedaan met deze tafel:


De tafel heeft meer dan 25 jaar bij mijn opa en oma in de keuken gestaan. De 'bijbehorende' stoelen heb ik bij mijn ouders uit de schuur getrokken en wit geschilderd. Geen idee hoe die ooit in die schuur terechtgekomen zijn trouwens.

Onderstaand bed slaap ik tegenwoordig nog steeds met mijn partner in (samenwonend in een rijtjeshuis tegenwoordig). Simpele boxspring van Ikea. Het hoofdbord is gewoon een grote MDF plaat van de Gamma (15 euro meen ik), nog eens 12,50 voor een stuk schuim van een illustere zaak waarvan ik de naam niet meer weet maar het was in de Albert Cuyp ergens. Dat er tegenaan gelijmd. Stuk stof erover heen, vastgeniet aan de achterkant en tadaa:



En zie daar ook het andere Xenos kubus ding.

Die kast naast het bed:
20 euro op marktplaats, deze was grijs en was bepaald geen beauty. Goeie primer gekocht, wit geschilderd en de deurtjes en de achterkant ook met vitragespraymethode behandeld. Deze kast heb ik nog steeds, heeft prima dienst gedaan als garderobe. Onderin en bovenin leggen, en zoveel mogelijk hangen. Tegenwoordig staat 'ie in de tuin omdat smal/hoog zich uitstekend leent voor tuingereedschap! Maar het gaat wel rap met de roest nu, na een jaar in de elementen begint 'ie wel gebreken te vertonen. Evengoed, heel het ding heeft 40-50 euro gekost en hij gaat al 10 jaar mee.

Ik wil 'm eigenlijk opnieuw behandelen en dan verkassen naar de gang want we kunnen wel een goeie garderobekast gebruiken daar (in plaats van al die jassen op een grote berg hangen). Of misschien haal ik stiekem een nieuwe oude garderobekast van ebay, eigenlijk moet ik er 1 met 4 compartimenten voor onze hal.

Morgen foto van de kast, dan zie je het patroon van de vitrage ook goed. Wel erg meisjesachtig maar dat mag nog als je 21 bent :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:23:56 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148267944
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:02 schreef Seven. het volgende:
Hmm, ben benieuwd of epoxyhars bladeren preserveert! Misschien maar eens een test mee doen.
Hah, dit gebeurt al!

Resistance is futile.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:04:16 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148274528
Upcycling voor kerels:

http://homemade-modern.com

Mijn vriend zit hier nu op te loeren met veel videos. Voor veel projecten zul je naar Gamma moeten maar voor de meeste projecten kun je wel iets gebruiken dat op zolder of in de schuur stof staat te vangen.

Pijp over? Maak je er toch een koffiefilter van?
http://homemade-modern.com/ep53-copper-coffee-maker/

Speelt je zoon niet meer met zijn lego? Gebruik het om mal voor bijzettafeltjes te maken (volgens mij kun je de lego naderhand weer schoonmaken en weggeven).
http://homemade-modern.com/ep34-concrete-nesting-tables

Oude stoelen op zolder? Maak je partner gelukkig met ombre stoelen!
http://homemade-modern.com/ep5-1-ombre-chair
Resistance is futile.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:14:42 #6
277627 Seven.
We are Borg.
  zondag 4 januari 2015 @ 00:00:05 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148302794
Voordat je je ouwe t-shirts in de Leger des Heils bak gooit, vis de kleuren die je mooi vindt er maar weer uit om er garen van te maken:


Hiermee kun je vloerkleden, poefjes en manden haken:


Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 00:04:55 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148303059
Hebben je pa en ma niet nog zo'n ding op zolder liggen?

Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 00:15:04 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148303513
Project voor de echte recyclebazen!

Bewaar je sinaasappelsap/appelsap/melkpakken en maak er deze supergave lamp mee:




Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 00:22:26 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148303785
Mijn vader heeft zo'n ding met kettingen aan een ijzeren driepoot frame gehangen, doet dienst als vuurkorf/barbecue:

Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 00:41:39 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148304505
Voor de alcoholisten onder ons:



Tijd voor een feestje?
:7

Overigens kun je je glazen flessen ook als vaasjes gebruiken:



Zeer simpel met kleurloos glas, giet wat verf in de fles, ronddraaien zodat alles gedekt is aan de binnenkant en op de kop laten drogen.

Of plantenbakken:


Of lampenkappen:



Glas snijden is blijkbaar niet zo gek moeilijk al zul je ongetwijfeld een beetje moeten oefenen.
Benodigheden: draad, vuur, een emmer koud water en schuurpapier om de scherpe randjes bij te schuren.

Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 01:00:26 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148305278
Ik had hier nog potgrond en een paar grote glazen dingen staan.
Vorige week paar uurtjes mee bezig geweest.

Ik heb er terrariums mee gemaakt. Stappenplan:
Grind/steentjes/knikkers op de bodem, als het maar water doorlaat.
Een laag Spaanse mos (geen levend mos, gewoon dood siermos), dit zorgt ervoor dat de potgrond niet tussen de stenen eronder zakt.
Laagje potgrond.
Planten maar!

Belangrijk:
Als je meerdere planten gebruikt, zorg dan dat ze dezelfde behoeften hebben qua water en licht.
Let op waar je je terrarium neerplempt. Teveel volle zon is dikke kans dat de planten levend verbranden en zo. Geen zon, zorg er dan voor dat je planten kiest die van schaduw houden.

Voor op kantoor een gesloten terrarium, helaas heb ik de maat van de plant verkeerd ingeschat dus veel potgrond en weinig diversiteit omdat er maar 1 plant in de pot paste maar toch OK voor mijn eerste poging. De dop zit er doorgaans op, heel af en toe open zodat de condens eruit kan en zodat ik mijn plant kan zien :+ . Dit is een Hart's Tongue varen (ik weet de Nederlandse naam niet, sorry!). Deze varen houdt van donker, schaduw, vochtige grond en is derhalve bijzonder geschikt voor een omgeving met vrijwel alleen kunstlicht en door de dop erop te houden hoef ik als het goed is maar een paar keer per jaar water te geven want het water wordt door de plant zelf hergebruikt.



En na een week begint mijn plant al te groeien als een gek!




En deze op de keukentafel:



Open terrarium met Begonia Rex, nog een varen, een konijntje en Lily of the Valley (maar die was al in een slechte staat toen ik 'm kocht). Begonia heeft het heel erg naar zijn zin en de varen doet het ook prima. Ik heb gekozen voor een open terrarium omdat we dit ding nu eenmaal hadden staan dus ik heb er bewust planten bijgezocht die van beduidend minder vocht houden dan de varen die ik op kantoor heb. Ik weet nog niet of dat konijn lang blijft, hij komt niet echt tot zijn recht daarzo.

[ Bericht 55% gewijzigd door Seven. op 04-01-2015 01:11:27 ]
Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 01:34:57 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148306407
Lokpost :7 , zie hier SaiSai's zelfgemaakte appelmoespotjeslamp!

quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 01:17 schreef Saisai het volgende:

En hier is de lamp voor de hal af. het zijn appelmoespotjes. :+

Post nog eens je kast? En ik meen me een lamp te herinneren van allerlei speelfiguurtjes?
Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 10:51:47 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148310433
Zieltjes winnen ;) , uitstekend voorbeeld voor dit topic.

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 08:26 schreef Knutsenaar het volgende:
Hé jammer dat hier zo weinig gepost wordt, altijd leuk om ideeen van anderen te zien.

Hier altijd genoeg ideeen dus laat ik ook maar eens wat zien.
Een kruidenrek wat onderdeel is van mijn keukentje.
Ik woon in een huurappartement maar heb de hele keuken zo'n beetje verbouwd maar op zo'n manier dat het nondestructive is.

De bakjes heb ik bij de Action vandaan, 50 cent per stuk, de dekseltjes zijn van mdf met een stukje schuimrubber om de boel luchtdicht af te sluiten en beschreven met pen en inkt.
[ afbeelding ]

De plankjes heb ik uit de sloot gevist, dé bron voor mooi verweerd hout en nog gratis ook.
Er zwerft echt veel hout in de sloten hier en zo af en toe ga ik op jacht.
Ook langs de kant van de weg vind ik wel eens wat.

Onder kwam nog een rijtje potjes, in totaal 24.

Hout uit sloten trekken ^O^
Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:12:38 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148310750
Onbeminde autobanden O+, ik vind dit in de praktijk trouwens lastig toe te passen want het zijn domweg lomp grote dingen waar je ruimte voor moet hebben. Leuk als je in een kast van een huis woont maar waarom autobanden recyclen als je een kast van een huis kunt veroorloven? Evengoed, er zijn veel voorbeelden te vinden. En ze zijn echt gruwelijk lelijk natuurlijk wegens grootte, structuur, materiaal en de vorm is ook niet echt aantrekkelijk? Dat gezegd hebbende, er zijn toch leuke voorbeelden al zeg ik het zelf.

Dit zou in Nederland een doorslaand succes moeten zijn, waarom zien we dit niet vaker?



Vrolijke kleurtjes knappen ze van op!


Ik ben mijn vriend aan het overtuigen voor zoiets:


Dit idee heeft hij helaas al afgewezen wegens te onbenullig groot :


[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 04-01-2015 11:32:14 ]
Resistance is futile.
pi_148310935
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:41 schreef Seven. het volgende:
Overigens kun je je glazen flessen ook als vaasjes gebruiken:



Zeer simpel met kleurloos glas, giet wat verf in de fles, ronddraaien zodat alles gedekt is aan de binnenkant en op de kop laten drogen.
Komt wel in de buurt van KLB / Freubelen met Gerda, Ria en Annie:van meuk maken wij nog meer meuk #15 :@
Leuk topic dit wel. Ben zelf niet zo creatief hiermee, bang dat ik t verziek.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:25:26 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148311011
Ik zou bijna het Grand Designs huis vergeten!

Men neme onmogelijk veel autobanden, gruwelijk veel vrijwilligers om er zand in aan te stampen:



Dan krijg je dus muren:


En ooit een oerlelijk huis op Grand Designs gezien? Ik geloof dat ze dit huis voor iets van 25.000 euro gebouwd hebben en het is werkelijk prachtig geworden. Niet alleen zijn de buitenmuren van autobanden, ze hebben oude flessen verwerktt in hun binnenmuren en noem maar op.

www.groundhouse.com/

Alleen voor die hards :+
Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:28:34 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148311061
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zeer simpel met kleurloos glas, giet wat verf in de fles, ronddraaien zodat alles gedekt is aan de binnenkant en op de kop laten drogen.
Komt wel in de buurt van KLB / Freubelen met Gerda, Ria en Annie:van meuk maken wij nog meer meuk #15 :@
Leuk topic dit wel. Ben zelf niet zo creatief hiermee, bang dat ik t verziek.
[/quote]

Topic gisteren gevonden ja, ik lag slap van het lachen (vooral om die fitties). Er is een hele fijne grens tussen Gerda en trendy, dat heb ik wel gemerkt. Op Pinterest en dingen die Saisai maakt bijvoorbeeld ziet het er supergaaf uit. Zelf proberen is in de praktijk nog niet zo heel makkelijk.

Ik vind die flessen trouwens wel een leuk idee :@ , maar de uitvoering ervan ligt denk ik vooral aan de flessen die je kiest. Van tevoren nadenken over de compositie enzo.
Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:57:13 #19
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_148311733
quote:
6s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:34 schreef Seven. het volgende:
Lokpost :7 , zie hier SaiSai's zelfgemaakte appelmoespotjeslamp!

[..]


Post nog eens je kast? En ik meen me een lamp te herinneren van allerlei speelfiguurtjes?
Goede lokpost. ;) volgens mij heb ik zowel van de lamp als de kast een topic gemaakt. Aangezien ik vrijwel nooit topics open, moet dat niet moeilijk te vinden zijn.

/edit gevonden!

De toy lamp:



De kast:



Plaatjes linken naar het topic.

[ Bericht 12% gewijzigd door Saisai op 04-01-2015 12:03:30 ]
O+
  zondag 4 januari 2015 @ 12:10:27 #20
277627 Seven.
We are Borg.
  zondag 4 januari 2015 @ 12:13:16 #21
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_148312121
Oh, misschien vind je deze ook wel leuk:



*Is een dichtgekitte lantaarn
O+
  zondag 4 januari 2015 @ 12:41:38 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148313085
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:13 schreef Saisai het volgende:
Oh, misschien vind je deze ook wel leuk:

[ afbeelding ]

*Is een dichtgekitte lantaarn
^O^

Ja, uiteraard vind ik die leuk!

Ik heb ooit een kooi gekocht die roest staat te vangen in de tuin en de wil ik gaan beplanten voor buiten, maar ik heb geen stenen meer om in de bodem te leggen. Het enige dat ik me kan bedenken is een graai doen bij onze grind oprit :+ .
Resistance is futile.
  PR en moderator zondag 4 januari 2015 @ 14:45:28 #23
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148317116
Erg gave dingen in dit topic zeg :D Heb zelf meestal niet het geduld voor dit soort dingen :')

Die stuivervloer uit de OP _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_148321981
Prachtig. Vandaag nog ergens voorbij zien komen (kan hem niet weer vinden). Vul een lege verpakking wasmiddel met een stroomkabel (boven een gaatje in de dop en onder een gaatje aan de handvatkant) en vul hem met beton. Uit laten harden, verpakking d'r af snijden, lampekap er boven en hoppa, leipe lamp! Ik houd er van.
pi_148323345
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:52 schreef Flensjes het volgende:
Prachtig. Vandaag nog ergens voorbij zien komen (kan hem niet weer vinden). Vul een lege verpakking wasmiddel met een stroomkabel (boven een gaatje in de dop en onder een gaatje aan de handvatkant) en vul hem met beton. Uit laten harden, verpakking d'r af snijden, lampekap er boven en hoppa, leipe lamp! Ik houd er van.
Ook leuk idee.
Paar maanden terug zag ik bij Sissy Boy vazen in de vorm van betonnen wasmiddel- of limonadeflessen. 20¤ per stuk ofzo, lijkt me ook wel na te maken.
pi_148323457
Ja hoor, tijdens het vullen gewoon een lege buis in drukken, volgens mij kom je dan al een heel eind. Moet je niet verwachten dat je er dan een enorm boeket in kwijt kunt. Voor bloemen met een stevige tak moet het dan lukken.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:21:57 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148336541
Ik had nog een foto beloofd van de lockerkast die dus dienst doet als tuinberging:



Eerlijk is eerlijk, dit had netter gekund maar voor mijn allereerste project ooit niet slecht.

Dus nu nadenken over wat ik ervan maak als hij naar de gang verhuist. Misschien metallic verf of gewoon wit (klein gangetje maar).
Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:24:38 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148336710
Deze kooi: een dezer volplanten, heb nog wat over van mijn terrarium project.

Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:27:08 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148336878
Deze zag ik nog slingeren in de tuin, nog geen idee wat ik ermee wil doen eigenlijk.. Suggesties welkom!

Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:32:32 #30
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_148337201
meh, ik heb nogal een uitgesproken smaak, ik zou zeggen; de fik erin! :X
O+
  zondag 4 januari 2015 @ 22:38:31 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148337568
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:52 schreef Flensjes het volgende:
Prachtig. Vandaag nog ergens voorbij zien komen (kan hem niet weer vinden). Vul een lege verpakking wasmiddel met een stroomkabel (boven een gaatje in de dop en onder een gaatje aan de handvatkant) en vul hem met beton. Uit laten harden, verpakking d'r af snijden, lampekap er boven en hoppa, leipe lamp! Ik houd er van.
Wat een vet idee! Ik ga eens nadenken over meer toepassingen hiervan.
Resistance is futile.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:48:30 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148338213
quote:
11s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:32 schreef Saisai het volgende:
meh, ik heb nogal een uitgesproken smaak, ik zou zeggen; de fik erin! :X
Bwehehe, het is nogal 'opvallend' maar wegpleuren is zonde in dit topic. Ik kom nog wel op een idee, waarschijnlijk wordt het wel een tandenloos ding dan want ik vond dit soort evil dingen leuk toen ik 17 was maar ik ben 31 nu en mijn smaak is veranderd (thank god)..
Resistance is futile.
  maandag 5 januari 2015 @ 23:01:37 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148375098
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:52 schreef Flensjes het volgende:
Prachtig. Vandaag nog ergens voorbij zien komen (kan hem niet weer vinden). Vul een lege verpakking wasmiddel met een stroomkabel (boven een gaatje in de dop en onder een gaatje aan de handvatkant) en vul hem met beton. Uit laten harden, verpakking d'r af snijden, lampekap er boven en hoppa, leipe lamp! Ik houd er van.
Zou je je ouwe peertjes kunnen gebruiken op die manier? Hang je tussen een berg betonnen peertjes een paar echte, wel lastig om de boel niet te breken en de betonnen peertjes zul je wel stevig moeten bevestigen.

Ik vraag me af of beton daar niet teveel voor werkt, waardoor het peertje zelf uit elkaar spat voor de beton droog is. En moet je ook nog denken aan hoe je het beton aan de bevestiging zelf hangt, gewoon door de ketting in de bodem van de lamp te hangen of zo?
Resistance is futile.
  maandag 5 januari 2015 @ 23:23:22 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148376036
Je ouwe fiets:











Resistance is futile.
pi_148377350
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:23 schreef Seven. het volgende:
Je ouwe fiets:












:o _O_ Gaaf spul.
pi_148404658
Oeh leuk topic. Ik hou hiervan. Alleen zijn de ideeen altijd super leuk in mn hoofd en als ik het maakt lijkt het net op n knutsel van een kind van 4 :'(
Duvel & Niels
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:25:24 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148410761
Mijn vriend heeft al een paar maanden een paar lange latten in de garage liggen die hij niet gebruikt heeft voor zijn werk (hij is zelfstandige in de bouw dus onze garage is walhalla met overblijfselen :9~ ). Na weken drammen heeft hij zijn zaag erin gezet voor moi. Dus nu heb ik een berg kubusjes van 21 vierkante millimeter. Jawohl.



Schuren voor de TV, weer eens wat anders dan een bak popcorn :') .

Ik wil er een 'levitating Jenga' lamp van maken, idee gejat van Pinterest:

Resistance is futile.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:26:46 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148410805
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:11 schreef Duufje het volgende:
Oeh leuk topic. Ik hou hiervan. Alleen zijn de ideeen altijd super leuk in mn hoofd en als ik het maakt lijkt het net op n knutsel van een kind van 4 :'(
Gewoon met iets redelijk simpels beginnen?
Resistance is futile.
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:22:03 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148444587
Goffer, wat een werk om dit allemaal te schuren!

194 blokjes:


Het begin is er!




Nachtje laten drogen en dan verder omhoog en naar buiten werken. Ben nog overtuigd dat ik genoeg blokjes heb. We zullen zien.
Resistance is futile.
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:19:43 #40
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_148447725
leuk!

heb je aan de bedrading en de fitting gedacht?
Daarnaast zal je er tijdens het lijmen van de blokjes alvast rekening mee moeten houden dat je er nog een lamp langs moet wurmen voor het geval er één stuk gaat.
O+
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:30:58 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148451106
Jup, Mr. Seven. heeft er een plan voor naar het schijnt. Ik heb een uitsparing van 1 blokje voor de kabel op de onderste laag en hij zegt dat hij voor de rest zorgt. Hij loopt te drammen over zaagsel overal maar ondertussen is hij niet de keuken uit te slaan als ik ermee bezig ben :') .

Mr. Seven. O+ .
Resistance is futile.
pi_148451682
Oeh die lamp! Gaaf
Duvel & Niels
  donderdag 8 januari 2015 @ 07:06:57 #43
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_148456325
Goedzo :)
O+
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:27:07 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148485849
Vooruitgang! Maar ik heb meer blokjes nodig dus ik moet mijn wederhelft weer lief aankijken om er een lat bij te kopen. Ik vind dat de grootte van de lamp meer uitbouw vereist. Ik heb 'm nu op een heel dun mdf plankje als bodem. Het plan is nu om de uitsparing in de bodem eruit te zagen zodat ik ook naar de binnenkant kan uitbouwen. De buitenkat zou dan een soort los omhulsel worden dus ik moet dan wel blokjes aan de bodem bevestigen om die te verzwaren.











Dat plankje zelf moet trouwens ook bijgewerkt worden, zie ik wel op de foto.
Resistance is futile.
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:33:25 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148488765
Ik zit net nog even de foto die van de bovenkant genomen is te bekijken en ik vind de diepte in die foto fascinerend.

Ik heb nog een schilderij liggen die een betere lijst verdient. Of een oude spiegel met houten lijst die ik nog op zolder heb slingeren, maar die had ik in gedachten voor de overloop met een wit verfje. Ik zou met grotere blokken hetzelfde principe toe kunnen passen.

:+ . Ik heb teveel ideeen, ik snap niet waar het ineens vandaan komt!
Resistance is futile.
pi_148489055
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:33 schreef Seven. het volgende:
Ik zit net nog even de foto die van de bovenkant genomen is te bekijken en ik vind de diepte in die foto fascinerend.

Ik heb nog een schilderij liggen die een betere lijst verdient. Of een oude spiegel met houten lijst die ik nog op zolder heb slingeren, maar die had ik in gedachten voor de overloop met een wit verfje. Ik zou met grotere blokken hetzelfde principe toe kunnen passen.

:+ . Ik heb teveel ideeen, ik snap niet waar het ineens vandaan komt!
Deze zag ik op Pinterest :+
  zaterdag 17 januari 2015 @ 09:14:00 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148769750
Ik wacht nog steeds op meer hout. Maar hier zijn wat ideeen voor als je auto naar de sloop moet:





Resistance is futile.
pi_148778834
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou je je ouwe peertjes kunnen gebruiken op die manier? Hang je tussen een berg betonnen peertjes een paar echte, wel lastig om de boel niet te breken en de betonnen peertjes zul je wel stevig moeten bevestigen.

Ik vraag me af of beton daar niet teveel voor werkt, waardoor het peertje zelf uit elkaar spat voor de beton droog is. En moet je ook nog denken aan hoe je het beton aan de bevestiging zelf hangt, gewoon door de ketting in de bodem van de lamp te hangen of zo?
Wat je wel kan doen is oude peertjes 'dopen' in vloeibaar beton. Zo komt er een dun laagje beton overheen als een soort verf. Nog niet geprobeerd, maar er zijn wel een paar voorbeelden van te vinden. Leuk idee.
pi_148778899
quote:
6s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:27 schreef Seven. het volgende:
Vooruitgang! Maar ik heb meer blokjes nodig dus ik moet mijn wederhelft weer lief aankijken om er een lat bij te kopen. Ik vind dat de grootte van de lamp meer uitbouw vereist. Ik heb 'm nu op een heel dun mdf plankje als bodem. Het plan is nu om de uitsparing in de bodem eruit te zagen zodat ik ook naar de binnenkant kan uitbouwen. De buitenkat zou dan een soort los omhulsel worden dus ik moet dan wel blokjes aan de bodem bevestigen om die te verzwaren.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat plankje zelf moet trouwens ook bijgewerkt worden, zie ik wel op de foto.
Tof, heeel erg tof!
pi_148779093
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:14 schreef Seven. het volgende:
Ik wacht nog steeds op meer hout. Maar hier zijn wat ideeen voor als je auto naar de sloop moet:

In dat geval had ik graag de poelies, remschijven, en veerpoten van de auto in kwestie :Y

pi_148784439
@ Seven; had de eerste rij blokjes met bodemplaat niet gelijmd aan de rest van de rijen erboven.
Als je vriend bijv. een 4- tal blokjes van de bodemplaat had uitgeboord en van magneten voorzien, zou je i.c.m. eenzelfde actie op de onderkant van de rij erboven een prima magneetsluiting hebben gehad a.d.h.v. welke je eenvoudig het geheel had kunnen openen om de lamp te verwisselen.
  zondag 18 januari 2015 @ 11:20:47 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148800148
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:46 schreef Gruj0 het volgende:
@ Seven; had de eerste rij blokjes met bodemplaat niet gelijmd aan de rest van de rijen erboven.
Als je vriend bijv. een 4- tal blokjes van de bodemplaat had uitgeboord en van magneten voorzien, zou je i.c.m. eenzelfde actie op de onderkant van de rij erboven een prima magneetsluiting hebben gehad a.d.h.v. welke je eenvoudig het geheel had kunnen openen om de lamp te verwisselen.
Ja, nu moeten we achteraf een beetje aanklooien. Het idee is domweg niet in ons opgekomen dus nu achteraf veel meer aanrommelen maar we komen er wel. Als mijn partner weer tijd heeft. Vandaag maar eens lief aankijken.
Resistance is futile.
pi_148962482
En? Nog vorderingen?
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:58:21 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_148962714
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:02 schreef Seven. het volgende:
Hmm, ben benieuwd of epoxyhars bladeren preserveert! Misschien maar eens een test mee doen.
als het maar droog genoeg is, zijn voldoende voorbeelden te vinden van planten of vruchten in hars voor sleutelhangers ed
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:58:32 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148962721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:53 schreef CafeRoker het volgende:
En? Nog vorderingen?
Nee ;( mijn vriend heeft geen zin om zijn DeWalt uit de garage te halen en als hij thuiskomt is het al donker.
Resistance is futile.
pi_148962763
quote:
9s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee ;( mijn vriend heeft geen zin om zijn DeWalt uit de garage te halen en als hij thuiskomt is het al donker.
:{
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:00:36 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148962808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

:{
Eerlijk is eerlijk, hij werkt vaak op zaterdag en dan op zondag relaxen. Gedult is een schone zaak.
Resistance is futile.
pi_149309749
Iemand hier een idee of een site waar iets leuks staat om van een tl-lamp iets te maken?

In mijn Franse huis hing -zoals in al die Franse woonkeukens- een tl-lamp. Die heb ik vervangen voor spotjes, maar die schijnen of in iemands ogen of geven niet genoeg licht op de juiste plek. Het plafond is 2 m 20 hoog, dus een hanglamp gaat niet. Het is een balkenplafond, dus een plafonnière gaat ook niet. Ik ben het geklaag en gemopper over het licht nu wel zat, er zit weinig anders op dan die tl-balk in ere te herstellen. :( :( :( |:( |:( |:( Maar liever niet kaal en lelijk aan het plafond. Bestaan er leuke tl-armaturen? Niet die ik kan vinden. Dus ik moet zelf iets knutselen, maar wat? Ik wil iets rustieks (past bij het huis) stallampachtigs, marokkaanse-lampachtigs of iets ludieks of ... nou ja, ik ben op zoek naar ideeën om in ieder geval niet die kale lamp weer aan de balken te zien hangen. Iemand die al eens iets dergelijks gezien heeft of een idee heeft?
  maandag 2 februari 2015 @ 21:49:51 #59
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_149311157

Prrrrr
pi_149312349
O+ ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 2 februari 2015 @ 22:16:19 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149312454
Past waarschijnlijk niet in de huidige setting maar toch, ter inspiratie:

Resistance is futile.
  maandag 2 februari 2015 @ 22:21:32 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149312693
Trouwens trouwens trouwens, kom net tot de ontdekking dat er zoiets als LED TL bestaat. En dit valt dus te dimmen en in meerdere kleuren te krijgen dus je bent niet beperkt tot fel wit licht.

*O*
Resistance is futile.
pi_149313182
Dat opent perspectieven :Y
  zondag 15 februari 2015 @ 20:25:18 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149704662
Vooruitgang met de lamp maar het effect valt me een beetje tegen..



Van boven beter!



Resistance is futile.
  zondag 15 februari 2015 @ 20:26:21 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149704727
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, hij werkt vaak op zaterdag en dan op zondag relaxen. Gedult is een schone zaak.
Waarom typ ik gedult :')!!!!!
Resistance is futile.
  PR en moderator maandag 16 februari 2015 @ 18:43:55 #66
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_149733878
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:25 schreef Seven. het volgende:
Vooruitgang met de lamp maar het effect valt me een beetje tegen..

[ afbeelding ]

Van boven beter!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ooh die laatste 2 foto's zijn wel gaaf _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 februari 2015 @ 19:26:55 #67
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_149735858
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:25 schreef Seven. het volgende:
? Ik geloof dat ze dit huis voor iets van 25.000 euro gebouwd hebben en het is werkelijk prachtig geworden. Niet alleen zijn de buitenmuren van autobanden, ze hebben oude flessen verwerktt in hun binnenmuren en noem maar op.

kost echt een paar uur per band. Ik snap niet dat er geen machine voor is.
  maandag 16 februari 2015 @ 23:50:26 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149748045
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:43 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ooh die laatste 2 foto's zijn wel gaaf _O_
Ja, vanaf boven gezien is het effect wel heel tof. En bedankt, je post brengt mij op een idee. Het moet natuurlijk een vloerlamp worden, geen tafellamp! Op die manier verander je het perspectief en zie gaat het effect niet verloren. Alleen daarvoor moet ik wel iets doen met de basis, als in hoger. Hmmmmz, eens even over nadenken. Een lage vloerlamp is raar, maar ik zie dit nog goedkomen op de juiste basis en de juiste plek (naast ons logeerbed, die is vrij laag en heeft geen nachtkastjes).
Resistance is futile.
  PR en moderator maandag 16 februari 2015 @ 23:57:43 #69
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_149748261
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, vanaf boven gezien is het effect wel heel tof. En bedankt, je post brengt mij op een idee. Het moet natuurlijk een vloerlamp worden, geen tafellamp! Op die manier verander je het perspectief en zie gaat het effect niet verloren. Alleen daarvoor moet ik wel iets doen met de basis, als in hoger. Hmmmmz, eens even over nadenken. Een lage vloerlamp is raar, maar ik zie dit nog goedkomen op de juiste basis en de juiste plek (naast ons logeerbed, die is vrij laag en heeft geen nachtkastjes).
Je kan er ook een plafondlamp van maken! Lijkt me tof om van onderaf te zien :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 februari 2015 @ 23:59:31 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149748308
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:57 schreef Moira. het volgende:

[..]

Je kan er ook een plafondlamp van maken! Lijkt me tof om van onderaf te zien :D
Oeh, morgen ff checken of het effect op de kop er fatsoenlijk uitziet.
Resistance is futile.
pi_150717831
en een nieuw stukje huisvlijt:



Hier staand maar eigenlijk bedoeld als wandlamp.
  maandag 16 maart 2015 @ 22:27:09 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_150718091
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:20 schreef CafeRoker het volgende:
en een nieuw stukje huisvlijt:

[ afbeelding ]

Hier staand maar eigenlijk bedoeld als wandlamp.
Wat gaaf! Hoe gedaan? :)
Resistance is futile.
pi_150718322
quote:
2s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat gaaf! Hoe gedaan? :)
Voor deze heeft een carburateur z'n leven gegeven. Z'n broertjes wacht hetzelfde lot.
  maandag 16 maart 2015 @ 22:57:16 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_150719191
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:32 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Voor deze heeft een carburateur z'n leven gegeven. Z'n broertjes wacht hetzelfde lot.
^O^ echt tof gedaan!

En ik wacht met smart op de foto's van de broertjes.
Resistance is futile.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:35:35 #75
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_150729888


De kast die ik ga pimpen :9. Binnenkort. Ooit.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_151129150
Mocht je nog lege flessen hebben staan en zin hebben om deze te gaan decoreren.. Ik heb mij vanmiddag vermaakt met het recyclen van deze flessen. Binnenkort viert m'n moeder haar 50ste verjaardag en maken we er een verschrikkelijk fout feest van - Waar ook zulk soort decoratie bij hoort. :') Je hebt genoeg aan ongeveer 5 a 6 gram glitter en een bus spraylijm. De glitter is wellicht nog het lastigste te vinden, maar een hobbyzaak of geluk hebben bij kruidvat of via internet bestellen is dan de beste optie.

Kwestie van een stukje van de fles sprayen met lijm, en glitter erover heen strooien. Laten drogen, eventueel voor een tweede laag (ik heb dat wel gedaan aangezien ik doorzichtige flessen heb gebruikt) en 'aflakken' met een blanke laag zodat niet het hele huis onder de glitters komt te zitten.





  zondag 29 maart 2015 @ 22:26:14 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151174016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:35 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

De kast die ik ga pimpen :9. Binnenkort. Ooit.
Vet, wat ga je er mee doen?
Resistance is futile.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:27:49 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151174080
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:17 schreef Crientj het volgende:
Mocht je nog lege flessen hebben staan en zin hebben om deze te gaan decoreren.. Ik heb mij vanmiddag vermaakt met het recyclen van deze flessen. Binnenkort viert m'n moeder haar 50ste verjaardag en maken we er een verschrikkelijk fout feest van - Waar ook zulk soort decoratie bij hoort. :') Je hebt genoeg aan ongeveer 5 a 6 gram glitter en een bus spraylijm. De glitter is wellicht nog het lastigste te vinden, maar een hobbyzaak of geluk hebben bij kruidvat of via internet bestellen is dan de beste optie.

Kwestie van een stukje van de fles sprayen met lijm, en glitter erover heen strooien. Laten drogen, eventueel voor een tweede laag (ik heb dat wel gedaan aangezien ik doorzichtige flessen heb gebruikt) en 'aflakken' met een blanke laag zodat niet het hele huis onder de glitters komt te zitten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk! Komt in donkere kleur wel beter tot zijn recht, of lijkt dat zo op de foto?
Resistance is futile.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:28:53 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151174134
Ik zal een dezer een foto plaatsen van een sausblikje dat tegenwoord dienst doet als plantenbakje.
Resistance is futile.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:32:45 #80
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_151174304
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vet, wat ga je er mee doen?
Hoeken terug eraan lijmen, schuren, plankjes aan de binnenkant behangen met een tof bloemmotiefje en de buitenkant schilderen in een hele lichtblauwe tint :). Of wit. Ik twijfel nog. Wel mat iig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 29 maart 2015 @ 22:55:36 #81
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_151175350
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:17 schreef Crientj het volgende:
Mocht je nog lege flessen hebben staan en zin hebben om deze te gaan decoreren.. Ik heb mij vanmiddag vermaakt met het recyclen van deze flessen. Binnenkort viert m'n moeder haar 50ste verjaardag en maken we er een verschrikkelijk fout feest van - Waar ook zulk soort decoratie bij hoort. :') Je hebt genoeg aan ongeveer 5 a 6 gram glitter en een bus spraylijm. De glitter is wellicht nog het lastigste te vinden, maar een hobbyzaak of geluk hebben bij kruidvat of via internet bestellen is dan de beste optie.

Kwestie van een stukje van de fles sprayen met lijm, en glitter erover heen strooien. Laten drogen, eventueel voor een tweede laag (ik heb dat wel gedaan aangezien ik doorzichtige flessen heb gebruikt) en 'aflakken' met een blanke laag zodat niet het hele huis onder de glitters komt te zitten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is inderdaad goed geschikt voor een fout feest :')
O+
pi_151177366
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Leuk! Komt in donkere kleur wel beter tot zijn recht, of lijkt dat zo op de foto?
Lijkt zo, het zijn 4 doorzichtige flessen. Ik heb vanmiddag betere foto's gemaakt, zal eens kijken of dat verschil uit maakt. Al is sowieso de neonroze glitter doorzichtiger dan die paarse. "Knutselglitter" vs nailart glitter denk ik.
pi_151207574
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:17 schreef Crientj het volgende:
Mocht je nog lege flessen hebben staan en zin hebben om deze te gaan decoreren.. Ik heb mij vanmiddag vermaakt met het recyclen van deze flessen. Binnenkort viert m'n moeder haar 50ste verjaardag en maken we er een verschrikkelijk fout feest van - Waar ook zulk soort decoratie bij hoort. :') Je hebt genoeg aan ongeveer 5 a 6 gram glitter en een bus spraylijm. De glitter is wellicht nog het lastigste te vinden, maar een hobbyzaak of geluk hebben bij kruidvat of via internet bestellen is dan de beste optie.

Kwestie van een stukje van de fles sprayen met lijm, en glitter erover heen strooien. Laten drogen, eventueel voor een tweede laag (ik heb dat wel gedaan aangezien ik doorzichtige flessen heb gebruikt) en 'aflakken' met een blanke laag zodat niet het hele huis onder de glitters komt te zitten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Over smaak zullen we het maar niet hebben, maar ze zijn in ieder geval mooi je gelukt :P
  zaterdag 2 mei 2015 @ 18:08:55 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_152212441
Mijn oma's appelboom is 6 of 7 jaar geleden neergehaald. Mijn oma is ondertussen overleden en ik had nog steeds een stuk van die boom hier liggen. Dienst gedaan als plantentafeltje buiten. En nu heeft mijn lief er een insectenhotel van genaakt:

Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2015 @ 19:23:13 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152240958
Ik heb van een oude buffetkast een tv-kastje gemaakt door het onderste gedeelte eraf te halen en een paar planken een beetje te ruimen, zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
  zondag 3 mei 2015 @ 20:38:33 #86
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152243761
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:08 schreef Seven. het volgende:
Mijn oma's appelboom is 6 of 7 jaar geleden neergehaald. Mijn oma is ondertussen overleden en ik had nog steeds een stuk van die boom hier liggen. Dienst gedaan als plantentafeltje buiten. En nu heeft mijn lief er een insectenhotel van genaakt:

[ afbeelding ]
Leuk. Zoiets zou ik ook wel in mijn tuin willen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator zondag 3 mei 2015 @ 21:10:02 #87
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_152245179
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:17 schreef Crientj het volgende:
Mocht je nog lege flessen hebben staan en zin hebben om deze te gaan decoreren.. Ik heb mij vanmiddag vermaakt met het recyclen van deze flessen. Binnenkort viert m'n moeder haar 50ste verjaardag en maken we er een verschrikkelijk fout feest van - Waar ook zulk soort decoratie bij hoort. :') Je hebt genoeg aan ongeveer 5 a 6 gram glitter en een bus spraylijm. De glitter is wellicht nog het lastigste te vinden, maar een hobbyzaak of geluk hebben bij kruidvat of via internet bestellen is dan de beste optie.

Kwestie van een stukje van de fles sprayen met lijm, en glitter erover heen strooien. Laten drogen, eventueel voor een tweede laag (ik heb dat wel gedaan aangezien ik doorzichtige flessen heb gebruikt) en 'aflakken' met een blanke laag zodat niet het hele huis onder de glitters komt te zitten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nohh, je foto's doen het niet meer. Misschien even uploaden via imgur?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_152246376
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:10 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nohh, je foto's doen het niet meer. Misschien even uploaden via imgur?
Ah crap. Zal even zoeken of ik ze nog heb..
Nou ja.. in ieder geval wel anderen. Helaas niet van die mooie paarse kleur.




[ Bericht 14% gewijzigd door Crientj op 03-05-2015 21:41:51 ]
  PR en moderator maandag 4 mei 2015 @ 14:56:45 #89
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_152263500
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:32 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ah crap. Zal even zoeken of ik ze nog heb..
Nou ja.. in ieder geval wel anderen. Helaas niet van die mooie paarse kleur.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 4 mei 2015 @ 15:27:22 #90
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152264634
Hier nog die foto van de buffet/tv kast:

  maandag 4 mei 2015 @ 16:15:03 #91
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_152266490
Welke zoekterm hebben jullie gebruikt voor die tl-lamp wegwerkdingen? Ik wil graag deze rotlamp wegwerken. Maar mag de lamp niet beschadigen of in de muur boren.

Ik heb een kastje gemaakt van oude stomme tijdschrifthouders meuk. Eigenlijk leeg het beste maar goed genoeg om laptop op te zetten als ik film wil kijken.
  zondag 10 mei 2015 @ 21:58:48 #92
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152472271
Tijdens het uitruimen van wat mijn huis gaat worden, nog een paar rollen restbehang gevonden uit de jaren '50. Echt letterlijk uit de jaren '50 :D, het behang is nu bijna 70 jaar oud en nog in perfecte staat. Het was te weinig om een muur mee te behangen en omdat ik deze pareltjes weggooien echt zonde vond is dit het resultaat:



Behangpanelen :). Deze gaan tegen de muur in de slaapkamer. En ja, ze zijn alle drie even groot, ze liggen enkel scheef op de grond om verder te drogen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:05:37 #93
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152572618
En een nieuw projectje:



Dit is commode. Commode is al 80 jaar oud en heeft mening baby-billetje gezien. Dat wil ik hem besparen. Dus wordt commode een tv-meubel.



Geschuurd, ontvet en in de eerste laag grondverf ziet commode er al een stuk knapper uit :). Morgen wil ik er nog een tweede laag grondverf op zetten omdat de eerste laag toch niet helemaal dekkend was door ranzigheden van -tig jaar. Daarna komt er een warme witte kleur of een heel zacht blauwe kleur op.

Uiteraard zit er ook een lade bij, maar die staat apart in de grondverf en mocht niet op de foto ;(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:10:01 #94
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152572868
de lade is nu heel verdrietig, want die ging juist voor de fame ;(
O+
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:13:44 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152573063
Ik ga hem morgen troosten met een nieuw likje verf O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_154109413
Ah, hier moet ik zijn.

Ik heb twee grote kasten en een kleinere die een opknapper nodig hebben, en vooral lichter moeten worden:

Uiteindelijk wil ik ze in een 'farmhouse' stijl hebben die niet in het Facebooktopic van de korte pittige kapsels terug te vinden is ;)

De tafel die we willen gaan kopen is deze:



En de kasten die opgeknapt moeten worden, gekocht ook met die gedachte, maar al reeds in gebruik, zijn deze:







Nu hebben we dit nog nooit gedaan, dus dat wordt nog wat :') :D
Ja doei.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:07:12 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154121270


Mijn laatste project :). Een oud grenen kastje, nu ijsblauw :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 juli 2015 @ 19:08:13 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154121299
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, hier moet ik zijn.

Ik heb twee grote kasten en een kleinere die een opknapper nodig hebben, en vooral lichter moeten worden:

Uiteindelijk wil ik ze in een 'farmhouse' stijl hebben die niet in het Facebooktopic van de korte pittige kapsels terug te vinden is ;)

De tafel die we willen gaan kopen is deze:

[ afbeelding ]

En de kasten die opgeknapt moeten worden, gekocht ook met die gedachte, maar al reeds in gebruik, zijn deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu hebben we dit nog nooit gedaan, dus dat wordt nog wat :') :D
Farmhouse stijl die niet terug te vinden is in het korte pittige kapsels facebooktopic... Succes :). Wel erg mooie kasten, trouwens. Vooral de tweede.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_154121754
Je weet wel, dat fröbeltopic met 'LOVE IS WHERE THE HOUSE IS' enzo of weetikveelwat :+
Ja doei.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:25:01 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154121806
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
Je weet wel, dat fröbeltopic met 'LOVE IS WHERE THE HOUSE IS' enzo of weetikveelwat :+
Yeah, don't do that ;(.

Maar op zich is meubels pimpen niet zo moeilijk. Als je de houtsoort en de behandeling weet, kun je in principe overal wat van maken :).

Vind zelf krijtverf heel erg mooi O+. Die van Annie Sloan, bijvoorbeeld.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_154121839
Ja, volgens mij zijn de onderste twee pinewood, en de eerste iets van eiken, maar dat weet ik niet zeker :') _O-
Ja doei.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:33:08 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154122103
Eigenlijk is de manier waarop het hout behandeld is het meest van belang, geloof ik... Zo was het kastje dat ik heb geverfd geolied, dus tijdens het aflakken veegde ik alle verf er weer af :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_154123828
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, volgens mij zijn de onderste twee pinewood, en de eerste iets van eiken, maar dat weet ik niet zeker :') _O-
De tafel en onderste kastje zijn van geloogd grenen. De middelste kast lijkt dat niet te zijn, maar wellicht is het vertekend door de lichtval. Deurtjes onder en de plint lijken ook afwijkend van de rest van de kast.
  zondag 12 juli 2015 @ 19:18:21 #104
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154277001
Ook wat een leuk topic!
Ik heb nu even geen foto's bij de hand, maar ik heb een paar 'tafeltjes' bewerkt met knipsels van Donald Duck (2x) en kaarten van oude atlassen (1x).

Leuke plaatjes geknipt dan met mod podge op het hout geplakt en goed ook goed ingesmeerd over de plaatjes. Laten drogen en daarna met blanke beits en traplak behandeld omdat ik ze als buitentafeltjes gebruik.

Verder nog bezig met een lampenkap gemaakt van lipjes van blikjes.

Ik zal eens foto's maken en plaatsen!
klerkje
  zondag 12 juli 2015 @ 19:34:05 #105
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154277450
En ik spaar ook al jaren bierdopjes. Lang leven de 'ik geef weg' groepen op Facebook. Zo ben ik aan extra bierdopjes gekomen, en aan een tafeltje, de oude atlassen, en ook nog magneetjes waar ik ook nog eens wat mee wil doen. (Ja ik geef zelf ook zat weg hoor haha).

Met die bierdopjes wil ik nog eens zo'n tafelblad maken met een cool patroon door de dopjes in epoxy hars te zetten. Maar goed, ik heb vele hobby's en een verbouwing, dus geld is wel een kwestie. Mijn ideetjes kunnen soms wel jaren duren voordat ik ze uitvoer.
klerkje
  zondag 19 juli 2015 @ 13:41:57 #106
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154461898
Oke foto's zeggen meer dan woorden, dus bij deze:
Ik vul deze post even dmv edits aan want ik heb weer eens ruzie met Flickr.

klerkje
pi_154462331
Super tof ^O^ _O_
  zondag 19 juli 2015 @ 22:18:14 #108
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154474098
Hmm andere foto's volgen later, het gaat me nu niet lukken helaas.
klerkje
  maandag 20 juli 2015 @ 21:25:43 #109
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154499004
Nog een poging:

In progress:


Net in eerst laag beits gezet

Ander project, zelfde principe:
Eerst vol smeren met mod podge:


Eerste plaatjes plaatsen en ook vol smeren:

Door het vocht kun je het papier een beetje manipuleren:


Met beits:


By the way ik heb dit spaanplaten tafeltje onbehandeld ge modpodged en daarna gebeitst en twee lagen traplak op het bovenblad gedaan. Maar toch is er vocht onder gekomen. Bij spaanplaat zou ik volgende keer eerst 1 a 2 x beitsen en daarna pas mod podgen. Om daarna weer te beitsen. Ik gebruik ze allemaal als buitentafeltjes dus slijtage en verwering zal sneller aan de orde zijn. Ik vind dat persoonlijk niet erg. Binnen gaat zoiets natuurlijk veel langer mee. In de zon krijgen de Donald Duck bladen een meer vintagelook omdat de kleuren vervagen en geliger worden. Ik vind het tof.
klerkje
pi_154499242
Dat is het zeker !! Erg leuk, creatief en origineel. Alhoewel het hobby is en niet leuk is om van zo'n hobby een moetje te maken, denk ik dat zoiets toch wel leuk kan lopen qua handel. :D
  maandag 20 juli 2015 @ 21:37:12 #111
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154499383
Ik was bang dat m'n foto's ineens weer wegschieten, dus even een aparte post voor deze foto's:

Men neme:



En dan ga je in de weer met tangen:



Een beginnetje, wat een priegelwerk:



En toen:




Deze is nog niet klaar, ik wil de onderste ring er nog aan vast maken om een meer stabiel geheel te krijgen. Het metaal van de lipjes is echt erg slap en moet niet te scherp, hard of veel gebogen worden. Dan breekt het zo af of scheurt het.
klerkje
  maandag 20 juli 2015 @ 21:40:25 #112
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154499508
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Meike26 het volgende:
Dat is het zeker !! Erg leuk, creatief en origineel. Alhoewel het hobby is en niet leuk is om van zo'n hobby een moetje te maken, denk ik dat zoiets toch wel leuk kan lopen qua handel. :D
Thanks! Ik snap je en ik denk ook dat het best zou verkopen, maar dat is niks voor mij. Ik zie teveel foutjes en als het moetjes worden vind ik het al snel niet meer leuk om te doen. Bovendien loop ik voor sommige ideeën en ideeën over de uitwerking letterlijk jaren rond. Lekker broeden over wat ik wil en hoe enzo.
klerkje
  maandag 20 juli 2015 @ 21:52:19 #113
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154499873
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:04 schreef Seven. het volgende:

Pijp over? Maak je er toch een koffiefilter van?
http://homemade-modern.com/ep53-copper-coffee-maker/

Of je zet gewoon de filter houder direct op je kopje?
pi_154501844
Oeh, bliklipjesmaliën!
pi_154506659
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:40 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Thanks! Ik snap je en ik denk ook dat het best zou verkopen, maar dat is niks voor mij. Ik zie teveel foutjes en als het moetjes worden vind ik het al snel niet meer leuk om te doen. Bovendien loop ik voor sommige ideeën en ideeën over de uitwerking letterlijk jaren rond. Lekker broeden over wat ik wil en hoe enzo.
Dat bedoel ik ook.. ;) Als het een moetje word, is het al snel niet leuk meer om te doen, om te verkopen en er geld uit te slaan moet je jezelf al snel doelen zetten, hoeveel wil je er per maand/week maken etc etc. Dan kan het al snel tegen je werken en zit je er aan vast. Niet leuk :N
pi_155012197
Ben begonnen met 'n ander kastje. Net schoongemaakt. Had er toentertijd wel een doek overheen gehaald, uiteraard, maar nooit zo grondig schoongemaakt. Gátverdamme. Wat een meuk. Komt uit een huis met rokers ;(

Is nu aan 't drogen (van het schoonmaken), en ga verven met 'Rustoleum' verf, ook een soort van chalk paint net als Annie Sloan. Maar dan wel hier verkrijgbaar bij de bouwtoko.
Ja doei.
pi_155014436
Eerste laag van de binnenkant zit erop. Officieel kan het in één keer met 'n dikkere laag, maar dat risico wilde ik niet nemen :@

Heb trouwens voor de binnenkant chalk white, en voor de buitenkant van 't kastje deze, Bramwell:

Ja doei.
pi_155014821
Het was zo'n leuk positief topic O+

Dus daar gaan we nu maar mee verder. Leuke video wel van dé annie Sloan:

Ja doei.
pi_155014900
Ben 'n beetje bang om met laag 2 te gaan beginnen. Wat als ik 't compleet upfuck. In die filmpjes ziet 't er altijd zo makkelijk uit ;(

Nou ja, hè?

Dun dun dun dun....... foto's volgen zo!
Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:43:46 #120
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155014998
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ben 'n beetje bang om met laag 2 te gaan beginnen. Wat als ik 't compleet upfuck. In die filmpjes ziet 't er altijd zo makkelijk uit ;(

Nou ja, hè?

Dun dun dun dun....... foto's volgen zo!
Komt vast goed :*
O+
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:00:53 #121
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_155015373
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
Eerste laag van de binnenkant zit erop. Officieel kan het in één keer met 'n dikkere laag, maar dat risico wilde ik niet nemen :@

Heb trouwens voor de binnenkant chalk white, en voor de buitenkant van 't kastje deze, Bramwell:

[ afbeelding ]
Oeh, mooie kleur O+!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_155017147
Tussenstand O+









Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:29:30 #123
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_155017852
Ziet er goed uit. Mooie kleur ook, neigt meer naar het grijzig groen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_155018161
Het is 'oud groen' zeg maar. :) en het gaat echt supersnel :o

Morgen door met de andere kasten om geen verf te verspillen (het droogt vrij snel, deze verf...)
Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:24:21 #125
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155020917
Je hebt ze niet geschuurd? :{
O+
pi_155027681
Dat hoeft niet met chalk paint!
Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:07:33 #127
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_155027730
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Het is 'oud groen' zeg maar. :) en het gaat echt supersnel :o

Morgen door met de andere kasten om geen verf te verspillen (het droogt vrij snel, deze verf...)
Vind 't een erg mooie kleur :). Hoe bevalt de verf?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_155028591
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Vind 't een erg mooie kleur :). Hoe bevalt de verf?
Echt héél goed. Heel fijn verven. Wel gewoon in één keer een dikke laag doen, en niet zoals ik eerst deed dus een grondlaag, dat hoeft dus echt niet, furft ook fijner zonder.

Het droogt wel heel snel, dus je lagen moeten er wel goed opzitten in één keer, maar de verf is goed handelbaar, dus dat is prima te doen.

Na het verven moet je dus, als het droog is, nog waxen, om het te beschermen. Dus dat ga ik morgen doen! :)
Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:27:12 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_155028757
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Echt héél goed. Heel fijn verven. Wel gewoon in één keer een dikke laag doen, en niet zoals ik eerst deed dus een grondlaag, dat hoeft dus echt niet, furft ook fijner zonder.

Het droogt wel heel snel, dus je lagen moeten er wel goed opzitten in één keer, maar de verf is goed handelbaar, dus dat is prima te doen.

Na het verven moet je dus, als het droog is, nog waxen, om het te beschermen. Dus dat ga ik morgen doen! :)
Klinkt goed!

Ik ben nog aan het uitvogelen welke kleur mijn kast gaat krijgen... Vind het erg lastig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_155047850
Eindresultaat! O+



Het is nu zoveel lichter in die hoek van de kamer! :D
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:14:59 #131
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_155047867
Heel gaaf!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_155047919
Heb nog 'n ander kastje met die kleuren gedaan, die staat in de eetkamer. Zal ik straks als de planken er weer in zitten even op de feauteau zetten, maar dat was dus deze:

Ja doei.
  PR en moderator zondag 9 augustus 2015 @ 18:47:40 #133
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_155052275
Nice geworden moblo! Ben benieuwd naar de volgende :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_155053443
quote:
17s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Eindresultaat! O+

[ afbeelding ]

Het is nu zoveel lichter in die hoek van de kamer! :D
Echt mooi geworden! Breng je deze verf op met een kwast of rollertje? Ik had nog nooit van deze verf gehoord, maar dat niet hoeven schuren klinkt heel erg aanlokkelijk :Y
pi_155055002
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:29 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Echt mooi geworden! Breng je deze verf op met een kwast of rollertje? Ik had nog nooit van deze verf gehoord, maar dat niet hoeven schuren klinkt heel erg aanlokkelijk :Y
Met 'n kwast ! Er zijn allerlei technieken, blijkbaar. Ook voor het 'shabby chique' effect enzo, maar ik heb 't liever gewoon relatief simpel/egaal, al mag een beetje 'wash' wel te zien ijn.

Je kunt de verf van Annie Sloan gebruiken dus, of Rustoleum. Ook zelf je chalk paint maken kan, dat werkt zeg maar met gips toevoegen, als je googlet op zelf chalk paint maken krijg je wel wat hoeveelheden. Maar het is me de moeite niet waard, eigenlijk.

750ml kost 14 GBP hier, dat lijkt duur maarr...... Heb nu met dat ene groene blikje 2 kastjes en 3 tafeltjes gefurft en hij is nog steeds niet leeg :D De witte ging wel wat sneller, want dat waren ook stiekem wel wat oppervlakten.

We hebben dus deze groene opgemaakt nu (althans, bijna...) en voor allemaal meubels in verschillende kamers. Al denk ik dat ik de poten van de salontafel ook nog wel met deze 'rest' kan doen later deze week.

Kastje:


Tafeltjes (heb er 3, was zo'n 'nestje'):

Ja doei.
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:04:48 #136
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155059175
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:06 schreef motorbloempje het volgende:
Dat hoeft niet met chalk paint!
Dat geloof ik nooit zo :@
Het ziet er goed uit, maar ik heb het gevoel dat het sneller beschadigd e.d. als je het niet schuurt. Ik hoop dat dit niet het geval is!
O+
pi_155158039
Verkopen jullie opgeknapte meubels ook door? Of is het alleen leuk als je t voor jezelf als hobby houdt?
pi_155158283
Het ladekastje vind ik leuk O+
  donderdag 13 augustus 2015 @ 09:46:03 #139
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_155172011
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:04 schreef Saisai het volgende:

[..]

Dat geloof ik nooit zo :@
Het ziet er goed uit, maar ik heb het gevoel dat het sneller beschadigd e.d. als je het niet schuurt. Ik hoop dat dit niet het geval is!
Het hoeft echt niet. Komt er perfect op te zitten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_155178164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:26 schreef Elvi het volgende:
Verkopen jullie opgeknapte meubels ook door? Of is het alleen leuk als je t voor jezelf als hobby houdt?
Ligt eraan. Als ik er binnen een paar maanden nog geen genoeg van heb én er plaats voor heb, houd ik ze zelf.
pi_155178377
Voorlopig houd ik 't bij voor mezelf, heb nog genoeg op te knappen voor mezelf. Maar wie weet in de toekomst.
Ja doei.
pi_155266670
En ik heb zojuist de eerste grote kast aangepakt :o

Kleur uitkiezen was even lastig. We wilden iets wat niet te donker was (we hebben een vrij donker huis), maar ook niet té licht... Hadden eerst 'winter grey' op 't oog, maar die was op... en dat was maar goed ook, want nu zijn we met een andere grijs naar huis gegaan die eigenlijk precies dat was wat we zochten! :D

Eindresultaat met de handvatten enzo er weer op komt straks nog even, moet ook nog waxen, máár ben al erg blij met 't resultaat!











In de toekomst wordt sowieso deze hele kamer aangepakt. Wat er op de muur zit (gelige structuurverf) gaat eraf, en wordt ook glad wit :)

Mijn man heeft zich daarnet beziggehouden met de salontafel, die is dezelfde kleur groen geworden (het onderstel) als de vorige kastjes. En ik ga zo nog door met 't televisiekastje in de woonkamer O+

En we hebben ook nog 'n 'nieuwe' eethoek gekocht waar we mee aan de slag gaan binnenkort. Blad moet opnieuw geschuurd en bewerkt worden, en onderstel mag ook een nieuw laagje verf krijgen.



We hebben écht de smaak te pakken.
Ja doei.
pi_155267005
Mooi die kast, echt een metamorfose!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:12:02 #144
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_159152924


Begonnen met m'n kast :). Etna Ashes van Mia Colore, krijtverf, een hele lichte grijs-groen. Ben er erg blij mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 17-01-2016 11:19:35 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 17 januari 2016 @ 11:19:27 #145
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_159169239


Klaar :). Ben heel erg blij met het resultaat.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:18:22 #146
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165954414


Oude houten lijst zilver gespoten en takken erin :). Voor aan de muur boven de tv (die muur is olijfgroen, dus een mooie combi). De lijst is 90 x 60 cm.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165955463
Oh Sammz, die kast! Ik vond hem al zo mooi! *Ikwilook*

Supertoffe projecten hier, ik ben hier nog aan het oriënteren hoe ik mijn Lakvix onderdelen kan opknappen. Het is Ikeaspul en hoe lang ik ermee heb gedaan (inclusief vier verhuizingen) is al wonderbaarlijk maar als ik het kan opknappen, zou ik dat wel tof vinden.
He puts up with my extravagance and my nonsense
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:58:11 #148
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165961156
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:30 schreef Athenais het volgende:
Oh Sammz, die kast! Ik vond hem al zo mooi! *Ikwilook*

Supertoffe projecten hier, ik ben hier nog aan het oriënteren hoe ik mijn Lakvix onderdelen kan opknappen. Het is Ikeaspul en hoe lang ik ermee heb gedaan (inclusief vier verhuizingen) is al wonderbaarlijk maar als ik het kan opknappen, zou ik dat wel tof vinden.
Thanks :D.



Zo staat ie er nu bij :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165971859
Ik vind hem echt super. Ik vind dat soort kasten nooit met mijn budget. De plaatselijke kringlopen grossieren vooral in heel erg lelijke (en muffe) eikenhouten kasten. Als het al echt eikenhout is, wat ik negen van de tien keer betwijfel.:')
He puts up with my extravagance and my nonsense
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:34:03 #150
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165971914
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:30 schreef Athenais het volgende:
Ik vind hem echt super. Ik vind dat soort kasten nooit met mijn budget. De plaatselijke kringlopen grossieren vooral in heel erg lelijke (en muffe) eikenhouten kasten. Als het al echt eikenhout is, wat ik negen van de tien keer betwijfel.:')
Ik heb deze kast gekregen :@. Kersenhout is het.

Maar een mooie kast vinden is idd lastig. Helemaal als je geen mdf/spaanplaat/pruttelkast wil, maar massief.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165972910
Ik lees net dat een aantal kringlopen geen eiken kasten meer ophalen omdat ze onverkoopbaar zijn. :D

Maar nu ik de kunsten van jou en Motorbloempje zie, moet ik misschien anders naar zulke kasten kijken. Maar eens inlezen wat je kunt verven en wat vooral een ramp wordt.
He puts up with my extravagance and my nonsense
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:13:46 #152
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165973187
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 16:55 schreef Athenais het volgende:
Ik lees net dat een aantal kringlopen geen eiken kasten meer ophalen omdat ze onverkoopbaar zijn. :D

Maar nu ik de kunsten van jou en Motorbloempje zie, moet ik misschien anders naar zulke kasten kijken. Maar eens inlezen wat je kunt verven en wat vooral een ramp wordt.
Is dat zo?

Apart, juist omdat t enorm hip is die kasten te pimpen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165973663
Misschien omdat ik in hipstercity woon met zo'n semi-industriële voorkeur? Geen idee maar van de site van een krinwinkelketen in Vlaanderen:

quote:
Aanpassing selectiecriteria
Vanaf 1 februari zal De Kringwinkel Ateljee geen grote oude wandmeubelen en piano's meer inzamelen.

We merken reeds geruime tijd dat er geen interesse is in oude grote wandmeubelen waardoor deze niet meer verkocht raken.
Dit betekent dat we onze medewerkers belasten met het ophalen, winkelklaar maken, in de winkel plaatsen en dan weer uit de winkel halen van erg zware meubels.
Daarnaast rijden we ook heel wat kilometers om deze niet-verkoopbare goederen op te halen en terug af te voeren. Dat is niet echt mileuvriendelijk.
Tot slot nemen deze goederen gedurende een bepaalde tijd verkoopruimte in in onze winkels die we nuttiger kunnen besteden.

Piano's zullen vanaf 1 februari niet meer worden ingezameld omdat we helaas merken dat enkel 'kapotte' exemplaren de weg naar De Kringwinkel vinden. In De Kringwinkel hebben we helaas niet de expertise om piano's te stemmen of zelf in orde te stellen.

De Kringwinkels halen enkel herbruikbare goederen op. Niet-herbruikbare goederen moeten we als afval verwerken en dit brengt kosten met zich mee. Middelen die we niet kunnen investeren in de realisatie van onze maatschappelijke doelstellingen: sociale tewerkstelling, hulpverlening aan mensen die het financieel moeilijk hebben en de afvalberg verkleinen.
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_165984614
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:36 schreef Athenais het volgende:
Misschien omdat ik in hipstercity woon met zo'n semi-industriële voorkeur? Geen idee maar van de site van een krinwinkelketen in Vlaanderen:

[..]

Bij wandmeubelen moet je denken aan zoiets, beetje jaren '70/80 stijl:



En niet aan de kasten zoals die Samzz heeft, da's over het algemeen ook een oudere kast (of in oudere stijl gemaakt). Volgens mij is daar nog steeds vraag naar bij kringloopwinkels. Die kasten worden ook door zaken opgekocht om te pimpen en dan weer te verkopen.
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:50:27 #155
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_165985797
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:18 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Oude houten lijst zilver gespoten en takken erin :). Voor aan de muur boven de tv (die muur is olijfgroen, dus een mooie combi). De lijst is 90 x 60 cm.
Wat een ontzettend tof idee!
klerkje
  zondag 16 oktober 2016 @ 13:58:53 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165988423
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:59 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Bij wandmeubelen moet je denken aan zoiets, beetje jaren '70/80 stijl:

[ afbeelding ]

En niet aan de kasten zoals die Samzz heeft, da's over het algemeen ook een oudere kast (of in oudere stijl gemaakt). Volgens mij is daar nog steeds vraag naar bij kringloopwinkels. Die kasten worden ook door zaken opgekocht om te pimpen en dan weer te verkopen.
Dat zijn ook wel echt gedrochten :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 16 oktober 2016 @ 13:59:22 #157
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165988437
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:50 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Wat een ontzettend tof idee!
Thanks! Krijg er heel veel leuke reacties op.



Tot ik het op kan hangen staat t even zo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 16 oktober 2016 @ 14:03:34 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165988517
Wat die lichte strepen op de muur zijn weet ik niet, op de echte muur is niks te zien :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165991940
Wat ik begreep en zag in die keten (andere kringlopen kom ik niet zo, zijn ook veelal slecht bereikbaar), was een algehele afname aan kasten. Zowel zulke gedrochten als oude Ikea zaken als Japanse lakkasten. Verkoopt hier blijkbaar heel slecht.

Zulke kasten zoals die van Sammz zag je hier sowieso nooit, zullen mensen eerder zelf doorverkopen dan naar de kringloop brengen. Kasten zoals die van Motorbloempje zag je wel maar stonden rustig een half jaar ruimte op te eisen in zo'n zaak. Ik moet toegeven, bij zo'n donker ding zou ik ook denken 'Ja, leuk maar dat past voor geen meter in dit huis'

Enfin: geheel offtopic dit allemaal. Ik ga binnenkort eens kijken wat ik met die Laxvik elementen nog kan doen. Na 7 jaar en vier verhuizingen verder is het een wonder dat het nog in elkaar wil zitten.
He puts up with my extravagance and my nonsense
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:11:25 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166133551


Van een tak een fotohanger gemaakt :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:59:02 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166280576


Een oude maatbeker omgetoverd naar kaars :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 12 november 2016 @ 14:37:32 #162
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166605382


Nog wat kaarsjes gemaakt. Is echt leuk om te doen O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 20 november 2017 @ 20:32:23 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175203282
Zo, schop omhoog.

Voor een tientje een eikenhouten (donker gemaakte) bijzettafel op de kop getikt. Heb m geverfd en van een nieuw knopje voorzien:



Oerdegelijk, stevig, en in de kleur Etna Ashes perfect passend in mijn allegaartje :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 20 mei 2018 @ 12:40:52 #164
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_179282480
Een lambrisering van steigerhout, die ik op m'n werk er uitgesloopt heb, transformeer ik naar stoelen voor in de tuin. Zelfs de schroeven zijn hergebruikt.







[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 20-05-2018 12:58:16 ]
  zondag 20 mei 2018 @ 12:55:07 #165
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_179282663
Van oude Fiat wieldoppen, die ik van marktplaats heb, heb ik een 3 string fretless slideguitar gemaakt. Hij doet het maar het is ook nog eens een supergaaf ding om aan de muur te hebben.



  zondag 20 mei 2018 @ 15:29:12 #166
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179285108
Wauw _O_!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 20 mei 2018 @ 17:55:38 #167
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_179287806
Wat een toffe dingen komen hier voorbij :o
Die gitaar! En die stoelen _O_
pi_179290996
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:59 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Bij wandmeubelen moet je denken aan zoiets, beetje jaren '70/80 stijl:

[ afbeelding ]

En niet aan de kasten zoals die Samzz heeft, da's over het algemeen ook een oudere kast (of in oudere stijl gemaakt). Volgens mij is daar nog steeds vraag naar bij kringloopwinkels. Die kasten worden ook door zaken opgekocht om te pimpen en dan weer te verkopen.
Als je zo'n meubel netjes wit verft en wat panelen vervangt, is het toch nog prima te doen?
pi_179296360
The Eye, heb je ergens een geluid fragmentje hoe die gitaar klinkt ? O+
  woensdag 23 mei 2018 @ 12:01:46 #170
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_179335605
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:35 schreef Meike26 het volgende:
The Eye, heb je ergens een geluid fragmentje hoe die gitaar klinkt ? O+
Gaat nog wel duren. Moet op m'n werk m'n telefoon legen of uitvogelen hoe ik met linux m'n telefoon leeg.
pi_179339521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:01 schreef the-eye het volgende:

[..]

Gaat nog wel duren. Moet op m'n werk m'n telefoon legen of uitvogelen hoe ik met linux m'n telefoon leeg.
Gewoon van je telefoon uploaden naar cloud zoals Google Drive niet mogelijk ?! En dat vanaf je Linux computer uploaden/sharen naar hier.. ? ;)
pi_179353460
Ik heb laatst een oud IKEA-krukje opgehaald via een gratis-groep op Facebook en deze een nieuw leven gegeven.

Van:


naar:



[ Bericht 0% gewijzigd door SummerBreeze op 24-05-2018 12:37:42 ]
  Spellchecker donderdag 24 mei 2018 @ 12:35:04 #173
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179354516
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:27 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb laatst een out IKEA-krukje opgehaald via een gratis-groep op Facebook en deze een nieuw leven gegeven.

Van:
[ afbeelding ]

naar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o ^O^

Die mini-sokjes O+
pi_179354557
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:35 schreef maily het volgende:

[..]

:o ^O^

Die mini-sokjes O+
Zo mini zijn die sokjes helaas niet meer. Dochterlief heeft inmiddels al weer maat 33 :o
  donderdag 24 mei 2018 @ 13:06:10 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179355010
Die is leuk geworden! O+

En die gitaar en stoelen zijn ook supervet zeg! _O_
***
  zaterdag 22 september 2018 @ 17:23:10 #176
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_182067001
Ik heb van sloophout een vakkenkast voor m'n kleding gemaakt. Er moet nog een compartiment boven het kledingrek, er naast, komen. Dan heb ik nog 6 vakken erbij. Ik twijfel nog of ik het hout extra zal vergrijzen.

  zondag 14 oktober 2018 @ 21:05:48 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182517115
Mijn eigen topic uit het oog verloren..! Wat een toffe dingen zijn er gepost de laatste tijd.
Resistance is futile.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:46:28 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182566627
Zelf ook wat te delen, crosspost dan maar ;)

Deze gekocht via marktplaats (8m hoog, 2,15 doorsnee):



In plakken gezaagd met de slijptol:



Dit van gemaakt:

Resistance is futile.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:51:09 #179
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182569000
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:46 schreef Seven. het volgende:
Zelf ook wat te delen, crosspost dan maar ;)

Deze gekocht via marktplaats (8m hoog, 2,15 doorsnee):

[ afbeelding ]

In plakken gezaagd met de slijptol:

[ afbeelding ]

Dit van gemaakt:

[ afbeelding ]
Gaaf zeg. Onderhoudsvriendelijk en toch veel groen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 18 november 2018 @ 13:39:01 #180
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183221855


Ik heb van een boomstronk een bijzettafeltje gemaakt :). Die hoek moet nog wel aangepakt worden. Langzaamaan komt dat bij elkaar.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 18 november 2018 @ 13:49:58 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183222078
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:39 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb van een boomstronk een bijzettafeltje gemaakt :). Die hoek moet nog wel aangepakt worden. Langzaamaan komt dat bij elkaar.
I like!
Resistance is futile.
  zondag 18 november 2018 @ 13:51:33 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183222112
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

I like!
Me too :D.

Ik heb een bijzettafeltje besteld die erbij moet komen te staan. Is een zwart stalen frame met een houten blad. De boomstronk komt er dan bij en dan even kijken of ik mijn andere boomstronk er ook bij ga zetten of niet :).

Of ik ga de mand zwart spuiten. Ik twijfel nog.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 18 november 2018 @ 13:52:34 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183222128
Oeh, zwarte mand! O+
Resistance is futile.
  zondag 18 november 2018 @ 13:57:27 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183222212
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:52 schreef Seven. het volgende:
Oeh, zwarte mand! O+
Met bruine hengsels :P. Denk dat dat m wordt :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 11 mei 2019 @ 22:10:18 #185
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_186774257
Van oude bedbodems naar tuintafelblad.
Prrrrr
  zaterdag 11 mei 2019 @ 23:56:22 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186776684
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:10 schreef mspoez het volgende:
Van oude bedbodems naar tuintafelblad.
[ afbeelding ]
Oh, leuk! :)
Resistance is futile.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 23:59:02 #187
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186776733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:10 schreef mspoez het volgende:
Van oude bedbodems naar tuintafelblad.
[ afbeelding ]
Wat leuk gedaan ^O^.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:11:28 #188
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187127744


Ik had even wat ouwe meuk uit de rommelkist op zolder gehaald.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:11:51 #189
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187127752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had even wat ouwe meuk uit de rommelkist op zolder gehaald.
WAT CUTE :o O+!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:23:17 #190
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187127932


Hier zie je hem toen ik er nog mee bezig was.

Ik gebruikte een oude fietslamp voor het "hoofd". Het "bed" was een stuk van een oude tafel en ik had als "oorbel" een stukje gebruikt uit een oude kroonluchter. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 28-05-2019 10:36:31 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:51:15 #191
315379 altootje86
kiek es an
pi_187128374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:23 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Hier zie je hem toen ik er nog mee bezig was.

Ik gebruikte een oude fietslamp voor het "hoofd". Het "bed" was een stuk van een oude tafel en ik had als "oorbel" een stukje gebruikt uit een oude kroonluchter. :)
Superleuk!
pi_187149032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had even wat ouwe meuk uit de rommelkist op zolder gehaald.
Gaaf!
pi_187179828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had even wat ouwe meuk uit de rommelkist op zolder gehaald.
Wat ontzettend grappig en mooi!
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:59:50 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187179933
Wat een gaaf idee, echt superleuk geworden!
Resistance is futile.
pi_187179991
Die stuivervloer in de OP _O_
Ligt die bij TS?
U MAD?
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 03:19:15 #196
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189493235
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had even wat ouwe meuk uit de rommelkist op zolder gehaald.
Supertof ^O^
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:03:08 #197
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189495359
ben al weer bezig met mijn volgende project:



wederom een lamp, maar dan een wat forser model. :)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:24:38 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189502668
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:03 schreef klappernootopreis het volgende:
ben al weer bezig met mijn volgende project:

[ afbeelding ]

wederom een lamp, maar dan een wat forser model. :)
Wat vet! Waar haal je al die onderdelen vandaan?
Resistance is futile.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:26:03 #199
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189517456
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:03 schreef klappernootopreis het volgende:
ben al weer bezig met mijn volgende project:

[ afbeelding ]

wederom een lamp, maar dan een wat forser model. :)
Ja gaaf man. ^O^
Ik wil zoiets met oude mecano gaan doen. Ik jat, denk ik, van jou het idee om daarbij een fietslamp te gebruiken

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 19-10-2019 18:02:54 ]
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:31:36 #200
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189517521
Kist van een plaat sloophout gemaakt.



[ Bericht 18% gewijzigd door the-eye op 19-10-2019 21:07:57 ]
  maandag 21 oktober 2019 @ 08:45:47 #201
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189542636
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat vet! Waar haal je al die onderdelen vandaan?
Soms loop ik er tegen aan bij een rommelmarkt, maar de meeste onderdelen haal ik bij een lokale sloperij weg. Ik probeer me voor te stellen hoe het allemaal bij elkaar past en duik dan diep in de oud ijzer hoop. (Engelse sleutel mee, overall aan. stevige schoenen! en dan lekker wringen en rukken om die bochten of tandwielen los te schroeven.) Je betaald dan de ijzer- of koper prijs ( hooguit paar euro) en laadt die onderdelen in je bak voor op je fiets en gaan met die banaan! ^O^
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 21 oktober 2019 @ 08:52:29 #202
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189542709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 17:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja gaaf man. ^O^
Ik wil zoiets met oude mecano gaan doen. Ik jat, denk ik, van jou het idee om daarbij een fietslamp te gebruiken
Vooral doen, je komt soms ook bizarre zaklantaarns tegen bij de kringloop:



Hoe ouder en roestiger, hoe mooier.

Dan is het gewoon een kwestie van gaatje er in (of liever een bestaand gat gebruiken, dat is beter) en een nieuwe fitting gebruiken. ^O^
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 21 oktober 2019 @ 08:57:37 #203
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189542753
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 17:31 schreef the-eye het volgende:
Kist van een plaat sloophout gemaakt.

[ afbeelding ]

Die zou je kunnen opleuken met van die hoekijzertjes die je op oude koffers vindt..

en dan het hout bewerken met wasbeits :)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:13:50 #204
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189544716
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Die zou je kunnen opleuken met van die hoekijzertjes die je op oude koffers vindt..
[ afbeelding ]
en dan het hout bewerken met wasbeits :)
Nou ja... het is een kist voor een tuinapparaat dus hij staat in de schuur. Ik ben er wel met een met een mengsel van azijn/spijkers overheen gegaan om hem een wat oudere look te geven
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:16:45 #205
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189544762
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nou ja... het is een kist voor een tuinapparaat dus hij staat in de schuur. Ik ben er wel met een met een mengsel van azijn/spijkers overheen gegaan om hem een wat oudere look te geven
Ik vind het programma the repairshop op BBC wel gaaf, daar steek je veel van op.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189544901
Heerlijk volg topic, heb ook al vele lampen gemaakt van 'onderdelen'.. zoals van een oude verrekijker op statief!

_O_
Just say hi!
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:26:39 #207
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189544917
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:25 schreef Chandler het volgende:
Heerlijk volg topic, heb ook al vele lampen gemaakt van 'onderdelen'.. zoals van een oude verrekijker op statief!

_O_
plaats er een een foto van. :)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189544991
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:26 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

plaats er een een foto van. :)
Bij deze:


Staat ook nog een (andere) versie bij m'n vriendin thuis!

Wat leuk om even mee te spelen!
Just say hi!
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:36:51 #209
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189545125
Cool!


Ik heb al onderdelen klaar liggen voor mijn kroonluchter die ik ga maken:
O.A .een klaxon, een tandwiel een zooitje onderdelen uit een oude duivenklok en waterleiding buis.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189545144
Nice nice! Was ik maar geestelijk zo creatief! De rest komt dan vanzelf wel! :+
Just say hi!
  zondag 17 november 2019 @ 22:57:02 #211
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189996423
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik vind het programma the repairshop op BBC wel gaaf, daar steek je veel van op.
Ja precies! ^O^
Dat vind ik ook een tof programma

(Je hebt daar nu ook een Nederlandse en een Duitse versie van)

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 17-11-2019 23:09:21 ]
  zondag 17 november 2019 @ 23:00:30 #212
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189996486
Kastje van sloophout (steigerhout)
Hout wat kleur gegeven door het te vergrijzen



[ Bericht 13% gewijzigd door the-eye op 18-11-2019 10:33:31 ]
  zondag 17 november 2019 @ 23:40:18 #213
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189997386
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:30 schreef Chandler het volgende:

[..]

Bij deze:
[ afbeelding ]

Staat ook nog een (andere) versie bij m'n vriendin thuis!

Wat leuk om even mee te spelen!
Tof ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 18-11-2019 07:06:31 ]
pi_189999546
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 23:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tof!
Hebbie die kap ook zelf gemaakt??
nee nog niet. Maar dank!
Just say hi!
  maandag 18 november 2019 @ 07:10:33 #215
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189999569
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 07:06 schreef Chandler het volgende:

[..]

nee nog niet. Maar dank!
Ik heb ook van oude onderdelen een statieflamp gemaakt. Ik kon van twee statieven uit de vuilcontainer één hele maken en daar een lamp van een nachtkastlampje, uit de vuilnisbak, op gezet. Wel grappig hoe uit oude dingen die weggegooid worden soms weer iets moois of grappigs gecreëerd kunnen worden



[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 18-11-2019 10:32:48 ]
  zondag 8 december 2019 @ 01:07:07 #216
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190321088
Ik zag dat ik het vervolg op m'n kast (sloophout) nog niet geplaatst had
Simpel maar functioneel

  zondag 8 december 2019 @ 18:08:56 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190331023
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 01:07 schreef the-eye het volgende:
Ik zag dat ik het vervolg op m'n kast (sloophout) nog niet geplaatst had
Simpel maar functioneel

[ afbeelding ]
Supergaaf! En supercreatief ^O^
Resistance is futile.
  zondag 8 december 2019 @ 21:54:21 #218
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190335459
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2019 18:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Supergaaf! En supercreatief ^O^
Dank je wel :)

[ Bericht 27% gewijzigd door the-eye op 08-12-2019 22:39:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')