Soms loop ik er tegen aan bij een rommelmarkt, maar de meeste onderdelen haal ik bij een lokale sloperij weg. Ik probeer me voor te stellen hoe het allemaal bij elkaar past en duik dan diep in de oud ijzer hoop. (Engelse sleutel mee, overall aan. stevige schoenen! en dan lekker wringen en rukken om die bochten of tandwielen los te schroeven.) Je betaald dan de ijzer- of koper prijs ( hooguit paar euro) en laadt die onderdelen in je bak voor op je fiets en gaan met die banaan!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat vet! Waar haal je al die onderdelen vandaan?
Vooral doen, je komt soms ook bizarre zaklantaarns tegen bij de kringloop:quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja gaaf man.![]()
Ik wil zoiets met oude mecano gaan doen. Ik jat, denk ik, van jou het idee om daarbij een fietslamp te gebruiken
Die zou je kunnen opleuken met van die hoekijzertjes die je op oude koffers vindt..quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:31 schreef the-eye het volgende:
Kist van een plaat sloophout gemaakt.
[ afbeelding ]
Nou ja... het is een kist voor een tuinapparaat dus hij staat in de schuur. Ik ben er wel met een met een mengsel van azijn/spijkers overheen gegaan om hem een wat oudere look te gevenquote:Op maandag 21 oktober 2019 08:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Die zou je kunnen opleuken met van die hoekijzertjes die je op oude koffers vindt..
[ afbeelding ]
en dan het hout bewerken met wasbeits
Ik vind het programma the repairshop op BBC wel gaaf, daar steek je veel van op.quote:Op maandag 21 oktober 2019 11:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou ja... het is een kist voor een tuinapparaat dus hij staat in de schuur. Ik ben er wel met een met een mengsel van azijn/spijkers overheen gegaan om hem een wat oudere look te geven
plaats er een een foto van.quote:Op maandag 21 oktober 2019 11:25 schreef Chandler het volgende:
Heerlijk volg topic, heb ook al vele lampen gemaakt van 'onderdelen'.. zoals van een oude verrekijker op statief!
Bij deze:quote:Op maandag 21 oktober 2019 11:26 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
plaats er een een foto van.
Ja precies!quote:Op maandag 21 oktober 2019 11:16 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik vind het programma the repairshop op BBC wel gaaf, daar steek je veel van op.
Tofquote:Op maandag 21 oktober 2019 11:30 schreef Chandler het volgende:
[..]
Bij deze:
[ afbeelding ]
Staat ook nog een (andere) versie bij m'n vriendin thuis!
Wat leuk om even mee te spelen!
nee nog niet. Maar dank!quote:Op zondag 17 november 2019 23:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Tof!
Hebbie die kap ook zelf gemaakt??
Ik heb ook van oude onderdelen een statieflamp gemaakt. Ik kon van twee statieven uit de vuilcontainer één hele maken en daar een lamp van een nachtkastlampje, uit de vuilnisbak, op gezet. Wel grappig hoe uit oude dingen die weggegooid worden soms weer iets moois of grappigs gecreëerd kunnen wordenquote:
Supergaaf! En supercreatiefquote:Op zondag 8 december 2019 01:07 schreef the-eye het volgende:
Ik zag dat ik het vervolg op m'n kast (sloophout) nog niet geplaatst had
Simpel maar functioneel
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |