Nee. Al zou hij dan gewoon bij mij kunnen logeren.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ook niet als jouw vriend daarvoor van bijvoorbeeld Middelburg naar Groningen zou moeten reizen, waardoor de bijles ook een logeerpartij impliceert?
Dus het maakt dan helemaal niets uit wat TS er zelf van vindt, bij voelt of hoe zij er mee omgaat?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bijna. Als je omgaat met iemand die jou leuk vindt, terwijl je weet dat jouw vriend dat niet leuk vindt, dan is dat een vorm van "emotioneel vreemdgaan".
Dat wist zij op dat moment nog niet want dat was niet besproken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bijna. Als je omgaat met iemand die jou leuk vindt, terwijl je weet dat jouw vriend dat niet leuk vind, dan is dat een vorm van "emotioneel vreemdgaan".
Dat gaat dan wel vanzelf en dan zou ik toch echt zelf beslissen welke vriendschappen ik op een lager pitje zou zetten, en dat zouden niet per se mannen zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:20 schreef I-care het volgende:
[..]
Bij iemand die heel veel 'vrienden' heeft heb ik altijd een bepaald type voor ogen, niemand heeft tijd en energie voor heel veel vrienden, dus met die vriendschappen zal het allemaal wel meevallen. Meer iemand die overal aanwezig is en overal met iedereen praat, lacht en tiert..
Niets mis mee verder, alleen,dat er dan wat gesnoeid moet worden voor vriendlief kan ik mij wel voorstellen. Anders heb je geen quality time meer over voor de relatie.
Okay, dat is een zeldzame opvatting, maar zonder bezwaar als jij en jouw vriend daar allebei hetzelfde over denken.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee. Al zou hij dan gewoon bij mij kunnen logeren.Ik zou het niet leuk vinden als hij met haar in één bed zou slapen, al zou ik daar ook geen probleem van maken als dat toevallig zo uitkwam en hij zich daar niet van bewust was.
Nee, ik reduceer helemaal niets. Maar TS zou wel rekening moeten houden met de gevoelens van haar vriend. En als zij dat niet kan, omdat zij van mening is dat die gevoelens te bekrompen zijn, dan zou ze de relatie moeten stoppen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus het maakt dan helemaal niets uit wat TS er zelf van vindt, bij voelt of hoe zij er mee omgaat?
Volgens mij reduceer je TS dan tot een object zonder eigen wil. Fijne relatie lijkt me dat zeg :s
Dat klopt. Maar nu dus wel. En vallen toekomstige afspraken met de bijlesboy dus onder emotioneel vreemdgaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat wist zij op dat moment nog niet want dat was niet besproken.
Daar kan ik best inkomen. Echte vriendschappen zet je niet aan de kant natuurlijk, man of vrouw.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat gaat dan wel vanzelf en dan zou ik toch echt zelf beslissen welke vriendschappen ik op een lager pitje zou zetten, en dat zouden niet per se mannen zijn.
Ik snap nog steeds niet hoe het onder emotioneel vreemdgaan valt als zij er geen enkele gevoelens bij heeft.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar nu dus wel. En vallen toekomstige afspraken met de bijlesboy dus onder emotioneel vreemdgaan.
Dat vind Kloothommel, ik zie dat anders.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar nu dus wel. En vallen toekomstige afspraken met de bijlesboy dus onder emotioneel vreemdgaan.
Vriendschappen tussen man en vrouw, waarbij seks geen rol speelt, zijn bijzonder zeldzaam op de lange duur.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:42 schreef I-care het volgende:
[..]
Daar kan ik best inkomen. Echte vriendschappen zet je niet aan de kant natuurlijk, man of vrouw.
Ik heb wel op de harde manier geleerd dat bij anderen de grens heel anders kan liggen ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Okay, dat is een zeldzame opvatting, maar zonder bezwaar als jij en jouw vriend daar allebei hetzelfde over denken.
Dat weet ik, maar ik wil ook niet op elke slak zout leggen. Maar daarbij is het wel zo dat mannen er dan anders instaan als de vrouwen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vriendschappen tussen man en vrouw, waarbij seks geen rol speelt, zijn bijzonder zeldzaam op de lange duur.
Vooral blijven hoppen en niet tevreden zijn en genoegen nemen met wat je hebt, zo kom je er wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh nog een stereotype die we nog niet gehoord hebben
Ben jij nog altijd bij je eerste vriendinnetje? Of heb je nog nooit een meisje naar je zolderkamertje mee genomen.
Scherp opgemerkt. Zij heeft er geen gevoelens bij (zegt ze), maar ze is zich er wel van bewust dat die ander er wel gevoelens bij heeft. Dus toch weer een soort vreemdgaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:43 schreef probeer het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe het onder emotioneel vreemdgaan valt als zij er geen enkele gevoelens bij heeft.
Projectie weer? Vaak gedumpd?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:45 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Vooral blijven hoppen en niet tevreden zijn en genoegen nemen met wat je hebt, zo kom je er wel.
Ohja, wel pas een nieuwe relatie aan gaan als je een back up hebt he.
Dan kan je de ander zo snel mogelijk vergeten. Alsof het niets is.
Mensen die dan nog durven te praten over 'liefde'. Respectlozer kan je niet om gaan met je ex.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh nog een stereotype die we nog niet gehoord hebben
Ben jij nog altijd bij je eerste vriendinnetje? Of heb je nog nooit een meisje naar je zolderkamertje mee genomen.
Het steeds op de man spelen, grappig wel.quote:
Onzin. Ik ben al jaren bevriend met een vent waarvan wee precies weten wat we aan elkaar hebben. Hij zou best over me heen kunnen (zijn woordenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vriendschappen tussen man en vrouw, waarbij seks geen rol speelt, zijn bijzonder zeldzaam op de lange duur.
Jij maakt hele negatieve opmerkingen over vrouwen, maar geen uitleg willen geven waarop je die negativiteit baseert. Ik vind dat kinderachtig.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
Het steeds op de man spelen, grappig wel.
Nouja, niveauloos vooral.
Maar door te doen alsof hij geen intenties heeft kom je vreemd over.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
De intenties van die gast zijn niet relevant, het gaat om de intenties van TS. Ze is geen willoos schepsel.
Wanhopig =/= verkrachter. Of laten we daar vanuitgaanquote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:30 schreef wipes66 het volgende:
[..]
nee het zijn meestal hele normale jongens die hun tijd spenderen aan bezette meisjes
Met dit verhaal bevestig je slechts mijn stelling. Hij wil je wel neuken (mijn woorden), maar jij (nog) niet. Hij wacht op zijn kans.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:50 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben al jaren bevriend met een vent waarvan wee precies weten wat we aan elkaar hebben. Hij zou best over me heen kunnen (zijn woorden), maar nooit een relatie met me willen. En hij weet ook dat dat nooit gaat gebeuren van mij uit. Even goede vrienden. En ja, daar ben ik ook weleens (op de bank) blijven logeren. We spreken wel alleen in groepsverband af.
Eerder fact of culture.. Maargoed, tegenwoordig is het de norm om niet bij elkaar te blijven en het speelveld te verkennen alvorens, na carrière uiteraard te settelen met de gezamenlijke Volvoquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij maakt hele negatieve opmerkingen over vrouwen, maar geen uitleg willen geven waarop je die negativiteit baseert. Ik vind dat kinderachtig.
Het is haar eerste vriendje, de kans dat zij de rest van haar leven bij hem blijft is redelijk nihil. Gewoon fact of life, daarmee is een vrouw nog geen hoer of golddigger.
Ja idd, de tijd dat je als maagd in de kerk trouwde met je eerste vriendje ligt al inmidels al 65 jaar achter ons.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:53 schreef I-care het volgende:
[..]
Eerder fact of culture.. Maargoed, tegenwoordig is het de norm om niet bij elkaar te blijven en het speelveld te verkennen alvorens, na carrière uiteraard te settelen met de gezamenlijke Volvo
Zij gebruikt het woord 'kunnen'. Jij maakt daarvan, 'willen'.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Met dit verhaal bevestig je slechts mijn stelling. Hij wil je wel neuken (mijn woorden), maar jij (nog) niet. Hij wacht op zijn kans.
Ik proef er enig sarcasme in, maar de cultuur maakt niet echt vooruitgang als je goed kijkt..quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja idd, de tijd dat je als maagd in de kerk trouwde met je eerste vriendje ligt al inmidels al 65 jaar achter ons.
Kunnen - willen. In de praktijk zit daar niet zoveel verschil tussen. Waar een wil is is een weg.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Zij gebruikt het woord 'kunnen'. Jij maakt daarvan, 'willen'.
Ik kán zo veel vrouwen wel neuken: Ik ben vaak zat geil, en mijn piemel doet het.
Ik wíl het echter niet.
Er is geen kans. Nu niet, nooit niet. Dat weet hij, vindt hij prima. Hij wacht dus niet, er zijn geen scheve verwachtingen en het is dus een vriendschap zonder seks. Zelfs toen het uitging met mijn ex heeft hij niet één keer iets geprobeerd, want hij weet dat het er niet in zit.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Met dit verhaal bevestig je slechts mijn stelling. Hij wil je wel neuken (mijn woorden), maar jij (nog) niet. Hij wacht op zijn kans.
Deze Freudiaanse verspreking spreekt boekdelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:57 schreef Sarasi het volgende:
Er is geen kans. Nu niet, nooit niet. Dat weet hij, vindt hij prima. Hij wacht dus niet, er zijn geen scheve verwachtingen en het is dus een vriendschap zonder seks. Zelfs toen het uitging met mijn ex heeft hij niet één keer iets geprobeerd, want hij weet dat het er niet in zit.
Waarom niet uithuwelijken terug brengen? Lekker makkelijk, hoef je ook niet te daten en zie je je levenspartner pas op dag van huwelijk. En daarna haar verbieden te werken of zonder begeleiding naar buiten te komen natuurlijk, want stel dat ze in contact komt met mannen die haar aantrekkelijk vinden.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:57 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik proef er enig sarcasme in, maar de cultuur maakt niet echt vooruitgang als je goed kijkt..
In dat geval zou ik ook graag de harem weer terug willen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom niet uithuwelijken terug brengen? Lekker makkelijk, hoef je ook niet te daten en zie je je levenspartner pas op dag van huwelijk. En daarna haar verbieden te werken of zonder begeleiding naar buiten te komen natuurlijk, want stel dat ze in contact komt met mannen die haar aantrekkelijk vinden.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Deze Freudiaanse verspreking spreekt boekdelen.
Tuurlijk joh! Doen we.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In dat geval zou ik ook graag de harem weer terug willen.
Leuk hé, uitersten gebruiken als argumentum ad debilum.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom niet uithuwelijken terug brengen? Lekker makkelijk, hoef je ook niet te daten en zie je je levenspartner pas op dag van huwelijk. En daarna haar verbieden te werken of zonder begeleiding naar buiten te komen natuurlijk, want stel dat ze in contact komt met mannen die haar aantrekkelijk vinden.
Details?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hell, ik heb vriendinnen waar ik best een keer overheen zou kunnen/willen.
En in plaats van om uitleg vragen ga je er maar vol op de man in. Nogmaals: niveauloos.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij maakt hele negatieve opmerkingen over vrouwen, maar geen uitleg willen geven waarop je die negativiteit baseert. Ik vind dat kinderachtig.
Het is haar eerste vriendje, de kans dat zij de rest van haar leven bij hem blijft is redelijk nihil. Gewoon fact of life, daarmee is een vrouw nog geen hoer of golddigger.
Uiteraard weet ik dat, maar als de gangbare stelling van de heren hier is dat je als vrouw niet in contact mag zijn met mannen die jou aantrekkelijk vinden dan heb je als vrouw toch een groot probleem?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:04 schreef I-care het volgende:
[..]
Leuk hé, uitersten gebruiken als argumentum ad debilum.
Er zitten nog 50 tinten grijs tussen...
Ze is niet op zoek naar een partner, ze is op zoek naar zijn kennis tbv haar studie. Zij heeft geen bijgedachtes.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:06 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En in plaats van om uitleg vragen ga je er maar vol op de man in. Nogmaals: niveauloos.
Iemand die doet wat jij zegt gaat toch echt richting een golddigger. Is je vriend een 'domme lul', dan zet je er lekker een punt achter, prima. Maar je gaat niet eerst op zoek naar een ander...
Als je tijdens een relatie op zoek gaat naar steeds meer en beter, dan is de kans inderdaad nihil. Want er zijn genoeg mogelijkheden om dat 'meer en beter' te bereiken. Maarja, als je dat kan/doet is er ook geen sprake van 'liefde'. zoals ik al zei.
Geldt zowel voor mannen als vrouwen.
Ik geef toe dat ik geen verstand heb van biseksualiteit (ben jij bi?) - dus daar kan ik geen uitspraken over doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]Wat jij dus eigenlijk zegt is dat mannen en vrouwen allebei uiteindelijk altijd met een vriendschappelijk contact van het geslacht waar ze zich fysiek tot aangetrokken voelen naar bed willen, maar dat de mannen dat wel van zichzelf weten en de vrouwen zich dat pas beseffen als ze naakt naast betreffend aantrekkelijk persoon wakker worden? Dat zou namelijk betekenen dat een biseksueel persoon helemaal geen vrienden meer mag hebben als hij/zij een relatie met jou heeft.
We spelen het nu lekker uit natuurlijk, maar ook ik vind dat je best ergens rekening met elkaar kunt houden, zeker als een iemand uit de relatie moeite heeft met hele dagen bijles met aansluitend diner.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat, maar als de gangbare stelling van de heren hier is dat je als vrouw niet in contact mag zijn met mannen die jou aantrekkelijk vinden dan heb je als vrouw toch een groot probleem?
Mag TS wel lunchen met hetrosexuele mannelijke medestudent? En als ze straks een baan vind met mannelijke collega's waar ze 8 uur per dag doorbrengt?
Bedankt Hans.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze is niet op zoek naar een partner, ze is op zoek naar zijn kennis tbv haar studie. Zij heeft geen bijgedachtes.
Niet de misdaad begaan waarvan je de ander beschuldigt enzo hé..quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:12 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Bedankt Hans.
Godverdomme zeg, jij bent niet de slimste thuis hè.
Of we houden TS verantwoordelijk, wanneer hij iets voor haar voelt, terwijl zij daar geen enkele behoefte aan heeft.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:02 schreef vreestnietmensen het volgende:
Laten we bij elk tegenargument gewoon gaan vragen of diegene, die twijfelt aan TS haar acties, zijn vriendin opsluit in de kelder met een kommetje soep elke dag. Dan hoeven we nooit echt gewoon na te denken terwijl we wel kunnen doen alsof de ander ongelijk heeft in volle overtuiging. Wel een goede strategie.
Ik heb mijn best gedaan, maar na zo'n reactie op mijn laatste post kan ik niet andersquote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:14 schreef vreestnietmensen het volgende:
[..]
Niet de misdaad begaan waarvan je de ander beschuldigt enzo hé..
Als de relatie fantastisch is dan maakt bijles kerel geen kans.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:12 schreef I-care het volgende:
[..]
We spelen het nu lekker uit natuurlijk, maar ook ik vind dat je best ergens rekening met elkaar kunt houden, zeker als een iemand uit de relatie moeite heeft met hele dagen bijles met aan sluitend diner.
Zeker met de intenties van onze jonge Socrates in het achterhoofd. Na al dat harde studeren blijft hij uiteindelijk als vriend in de whatsapp staan, en beginnen de spanningen pas echt, en uiteindelijk begint ze haar huidige vriend als onzeker en onvolwassen te zien en lijkt wel wat gevoelens te ontwikkelen voor... Nou ja, ieder zijn keuzes zeg maar.
Het is geen rocket science hoor, iemand valt dan gewoon zowel op vrouwen als op mannen. En ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik geen verstand heb van biseksualiteit (ben jij bi?) - dus daar kan ik geen uitspraken over doen.
Daarnaast is het naar mijn idee wel mogelijk dat een man en vrouw een langdurige vriendschappelijke relatie met elkaar hebben, zonder seks, maar alleen in speciale gevallen:
- broer/zus relatie.
- vriendschap met de partner van een vriend
- misschien zijn er nog wel andere situaties.
Maar in zijn algemeenheid dus niet. Wat het meest voorkomt is een man-vrouw relatie, waarbij de vrouw nog een losse vrijgezelle vriend heeft. Dat werkt meestal niet. Ook niet als de man nog een losse vrijgezelle vriendin heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |