quote:
Op zondag 4 januari 2015 10:54 schreef Pleun2011 het volgende:[..]
Dit vind ik een beetje flauwekul eerlijk gezegd. 'Kijk op voetbal'.. tsja wie bepaalt dat. Ik denk niet dat je jezelf en al die andere supporters moet onderschatten die Vilhena nu al 3 seizoenen hebben zien voetballen. Voor een zogenaamd toptalent heeft hij de afgelopen 3 jaar te weinig bijzonders laten zien. Heb op andere fora uitgebreide analyses gelezen over Vilhena waar ik het wel mee eens ben en die ga ik hier niet herhalen, maar dat kritiek op Vilhena betekent dat je er geen kijk op hebt is een beetje een gedachtekronkel waar ik het niet mee eens ben.
'Ja maar hij krijgt nooit een kans op 10' zegt dan iedere zogenaamde voetbalkennert. Dat zal allemaal best, maar als hij een goede creatieve middenvelder zou zijn dan had hij iets van die kwaliteiten allang laten zien als linkshalf. 9 van de 10x stond Vilhena wel op het wedstrijdformulier, maar tijdens de wedstrijd viel hij nooit op. Kan me amper een actie van hem herinneren eerlijk gezegd. Heb ook nog niet 1 goed argument gehoord waarom hij een kans op 10 zou moeten krijgen.. Is Vilhena creatief? Nee. Heeft hij scorend vermogen? Nauwelijks. Heeft hij inzicht? Nee. Heeft hij een goed schot/steekpass/voorzet? Nee.
Dat mensen hem graag op 10 willen is daarom mogelijk alleen gebaseerd op wishful thinking. Ik zou ook liever zien dat hij wel een toptalent is en zie Immers ook liever uit de basis verdwijnen, maar het zou zomaar kunnen dat Vilhena gewoon niet goed genoeg is en niet zo'n groot talent als we 3 jaar terug hoopten. En voor mensen die weer gaan roepen 'ja maar hij is pas 20 jaar'.. een toptalent van 20 jaar dat al 3 jaar ervaring heeft in Feyenoord 1 had wel iets meer laten zien dan Vilhena.
Vanaf CM heeft hij inderdaad weinig scorend vermogen, maar dat is niet zo gek vanaf die positie hè. Daar moet je veel mee verdedigen en de ballen inleveren aan de spits/vleugelspits/aanvallende middenvelder. Jij baseert nu alles op zijn tijd als cm, maar dat is niet helemaal fair aangezien het spelen op 10 en cm een wereld van verschil is. Ik meen mij nog Willem II-uit en Heracles te herinneren waarin hij beide wedstrijden 2x scoorde met 1 assist tegen Heracles. De wedstrijd erna stond die Haagse tokkie er weer erin met al zijn onkunde. Begin van dit seizoen kreeg hij weer de kans en was hij inderdaad niet nadrukkelijk aanwezig al speelde we onze beste wedstrijd tegen Ajax met hem op 10.
Die Immers speelt al ruim 80 wedstrijden als een krant en is verantwoordelijk geweest voor heel wat tegendoelpunten, missen van penalty's en opgelegde kansen. Dan spreek ik nog niet eens over alle ballen die hij van zijn voet laat stuiteren en hoe hij het spel altijd vertraagd door nooit open te draaien en de optie voorin te zoeken. Zet Vilhena 10 wedstrijden op rij op 10 en trek dan je conclusies, maar zonder hem een eerlijke kans te geven vind ik het dieptriest om hem af te schrijven.
Sowieso wel raar dat men liever spelers ala Immers hebben en deze hand en tand verdedigen, maar dan wel de eigen jeugd afvallen. Dat Vilhena niet opvalt als CM is juist een teken dat hij zijn taken goed uitvoert.
Als ik Vilhena was zou ik overigens ook vertrekken. Ik geef hem groot gelijk al vind ik het zo enorm zonde en jammer.