abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148240620
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_148240625
Er was nog geen nieuw topic zag ik.

Zal even terug lezen :+
pi_148240649
Zo, hallo, het vorige was letterlijk net een minuutje dicht. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148240698
Bedoel er niets mee :o
Heb er niets voor niets een :+ bij

Ik zou ff een 'tiny Love mobiel is een hit' foto posten maar ik ga wel weer :s)

:W
pi_148240713
@Kwak: Bweurk, ennn weer lachen :D Maar ik was er net even zo klaar mee dat hij er ook van moest huilen :@ Nu zijn we even boodschappen doen, uk bij J in de doek :Z
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_148240940
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:54 schreef Zoë23 het volgende:
Bedoel er niets mee :o
Heb er niets voor niets een :+ bij

Ik zou ff een 'tiny Love mobiel is een hit' foto posten maar ik ga wel weer :s)

Hooo doe die foto eens!

mijn kind is de clown aan t uithangen vandaag, dat wordt nog wat op de verjaardag van mn zus vanmiddag :')
S. 2014
J. 2016
pi_148241043
:* voor Kursor.

herkenbaarheid O+ lof dit topic nu alweer. Dank voor alle tips! Ik ga vanavond een flesvoeding kv proberen voor het slapengaan - bedacht me ook dat het de laatste dagen is dat hij zo veel last heeft van zn darmen enzo (omg gas!!), dagen dat ik antibiotica slik. Zondag laatste dag, moeten we maar even kijken wat hij daarna doet. Maar een fles kv helpt hem misschien in de nacht met zijn darmpjes t.o.v. BV momenteel.

Moet toegeven dat ik me ook afvraag of hij zo'n honger heeft, buiten alle AB toestanden (en familiegeschiedenis van hongerige babies, overigens, aan papa's kant), omdat ik onbewust misschien voedingen net iets uitstel? :@ De hoeveelheid tijd die hij per dag aan mijn tiet hangt valt me zwaar... als hij nou ietsjes sneller zou zijn? Heb er vannacht ook een gekolfde fles in gehangen omdat ik het idee van een uur voeden om 5.00 niet trok, na voedingen om 0.00, 1.30 en 3.00, allemaal half omdat hij niet wakker te krijgen was... ;(

kortom, mixen lijkt me een goed idee voor hem én mij. Vannacht heeft R die fles gegeven overigens maar het is niet alsof ik dan kan doorslapen. ging hem wel warmmaken beneden (flessenwarmer zou vandaag bezorgd moeten worden) terwijl R probeerde W te troosten :')

naakte mannen _O- not quite yet. :')
pi_148241175
O we hadden het over domme ongelukken in het vorige topic las ik :+ ... Ik noem maar niet op wat hier allemaal is gebeurd want straks krijg ik het AMK nog op mijn dak :') ... Kan wel zeggen dat ik babies en hun beweeglijkheid best onderschat heb ( :') ) en dat ik nu veeeeel voorzichtiger ben met Boaz als met Djen.
pi_148241226
ohja die ongelukken :+ eerste pannekoek-effect? :D babies zijn van rubber, toch? stuiteren, enzo :s)
pi_148241237
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:11 schreef Crumpette het volgende:

herkenbaarheid lof dit topic nu alweer. Dank voor alle tips! Ik ga vanavond een flesvoeding kv proberen voor het slapengaan - bedacht me ook dat het de laatste dagen is dat hij zo veel last heeft van zn darmen enzo (omg gas!!), dagen dat ik antibiotica slik. Zondag laatste dag, moeten we maar even kijken wat hij daarna doet. Maar een fles kv helpt hem misschien in de nacht met zijn darmpjes t.o.v. BV momenteel.

Moet toegeven d
Crumpette, ik heb even niet bijgelezen hoor dus ik weet niet welke adviezen al gegeven zijn. Maar zou het kunnen dat hij te kort slaapt/oververmoeid is, daardoor steeds hele kleine beetjes drinkt en daardoor weer in slaap sukkelt? Dat je dus een beetje in zo'n vicieuze circel zit? Dat hadden wij hier in het begin best wel erg. Vooral 's morgens na zijn 'lange' slaap ging het drinken wel okay maar hoe langer de dag duurde, hoe slechter hij begon te drinken. Toen heel consequent RRR toegepast en toen ging het steeds beter.
pi_148241283
Ik kom hier ook weer even aanhaken :P

Ongelofelijk drukke dagen achter de boeg, kerst, nieuwjaar, maar wat heeft onze meid het goed gedaan O+

Ze wordt echt *gigantisch* groot :o
We hadden haar laatst een spijkerbroekje aangetrokken, en een nieuwe jas voor buiten, bij het KDV een rugzakje gekregen, we konden haar zo naar school sturen, zo groot leek ze :D

Voorzichtig beginnen met de hapjes is ook echt afgelopen nu, ze harkt zo bijna iedere dag een potje naar binnen :Y) Is dat normaal?! :')
ik moet nog steeds een mixer/cooker regelen :@

Plaatje bij het praatje van onze blijerd O+

pi_148241290
RRR? t zou kunnen, smorgens gaat alles idd beter dan savonds. zowel slapen als drinken.. hij valt nog wel in slaap maar krijg hem dan wel wakker.. met een beetje geduld. Ik doe het ook veel beter in de ochtend hoor.. slaap of niet. Savonds en snachts slaat de wanhoop sneller toe..

Ah, Rust Reinheid Regelmaat natuurlijk. Maar hoe pas je dat toe op een baby? is dat anders dan gewoon proberen te meeveren?
pi_148241315
Dyre dat pakje heeft W ook O+ mooie foto
pi_148241523
Hmmm ik denk wel dat het met meeveren te maken heeft. Rust, Reinheid, Regelmaat. Het is maar net hoe je het zelf in wil vullen overigens hoor.

Vooral rust en regelmaat hielpen hier heel erg. Dat reinheid waar dat voor staat ... Mja, dat mag je voor jezelf invullen. Voor de een betekent dat door haar baby iedere dag in bad te stoppen en voor een ander betekent dat een stofvrije babykamer. Ik laat die dus maar even in het midden.

Hier betekende het:
Uit bed, voeden waarbij ik wel een beeeeetje probeerde te letten op de klok ivm flesvoeding. Bij borstvoeding maakt dat niet uit. Kijken naar het kindje wanneer het weer slaapsignalen afgeeft en dan weer in bedje. Niet te lang wakker houden waardoor hij oververmoeid raakte en al helemaal niet meer kon slapen.

Op internet kun je er vast wel het een en ander over vinden :)

De invulling van de 'wakker-tijd' is denk ik ook ieder voor zich. De een knuffelt lekker met haar kindje, de ander legt het kindje in de box. Dus daar moet je zelf ook maar eens mee kijken/spelen :)

Maar vooral het op het juiste moment te slapen leggen van je kindje kan al heel veel schelen! :)

Op een gegeven moment ging hij veel beter/langer slapen en dronk hij dus ook beter. Daardoor kon hij ook weer langer slapen.
Maar als baby kort slaapt en overprikkeld is, dan houdt hij de 'wakker-tijd' ook minder lang vol, drinkt slechter etc .. En dan kom je dus in zo'n cirkel terecht misschien.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:34:43 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241624
RRR werkt niet icm borstvoeding omdat het volledig voorbij gaat aan het vraag en aanbod principe van bv.
KuikenGuppy
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:38:41 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241718
Crump, ik zou alleen voeden als hij echt goed wakker is en dan proberen een 'volledige' voeding te geven. Desnoods doe je halverwege een luier wissel, of doe je zijn sokken uit, zodat hij niet in slaap valt. Anders kan het idd snel een cirkeltje worden.
Merk je verschil als hij een flesje heeft gehad? Hier was het in de nacht geven van een fles afgekolfde melk dé (?) truc om dat cirkeltje te doorbreken.
Misschien vind je ook nog wel wat tips in het bv topic :).
KuikenGuppy
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:41:50 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241785
En door het geven van kv ben je effectief wel bv aan het afbouwen he... (tenzij je kolft).
KuikenGuppy
pi_148241819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:34 schreef Burdie het volgende:
RRR werkt niet icm borstvoeding omdat het volledig voorbij gaat aan het vraag en aanbod principe van bv.
Daar ben ik het echt niet mee eens. Wel RRR zoals in t boek van :r Ria "cry it out" Blom :r

Maar met BV kun je óók letten op vermoeisheidssignalen en je kind op tijd in bed/bix/rustplek leggen, en een voorspelbare volgorde aanhouden.

Op de klok voeden en slapen gaat niet inderdaad. Maar met een fles lukt mij dat ook niet hoor. Honger is harvercsheurend brullen, dan ga ik echt niet lopen rekken.

T is denk ik maar net de invulling die je aan t begrip geeft. Waar Geppie het over had en Twinkle volgens mij ook, en ik, is heel goed opletten wanneer je baby moe wordt en dan in bed leggen. Heel vaak is dat blij kleintjes toch echt binnen een uur of anderhalf nadat ze wakker werden.

En ik geloof wel dat je (op clusteren en regelen na) doordat ze dan toch regelmatig even in bed liggen (of box of draagdoek of waar dan ook) en slapen of soezen dan toch al snel een beetje hun eigen ritme krijgen. Daarbij voed je dan toch echt gewoon volledig op verzoek.

Toen M altijd maar wakker was kwam hij ook veel vaker voor kleine beetjes drinken.

Kv geven ipv bv voor beter slapen werkt idd niet altijd (bij M niet, hij ging van doorslapen naar niet altijd doorslapen), en als je niet kolft om die tijd bouw je idd een voeding af. Kv en bv combineren is in de eerste maanden best tricky voor je productie (bij mij was twee flessen vervangen genoeg voor het totaal instorten van de productie... Wel gewenst maar toch).
Kwak
pi_148241981
Regelmaat hoeft ook niet te zitten in "op de klok". Het kan ook dmv een bepaalde volgorde aanhouden. En dat kan wmb prima in combinatie met borstvoeding.
pi_148242154
Crumpette: als je graag bv wilt blijven geven, ga vooral informatie inwinnen in het betreffende topic en borstvoeding.com. Vooral de eerste tijd is het lastig maar luistert het ook nauw. De mix van bv en fv lijkt me, zoals burdie ook schrijft, in de periode van opbouw van je productie, niet heel handig, als je langer wilt blijven voeden. Overleg anders met een deskundige van het consultatiebureau? Ik heb goede ervaringen met de lactatiedeskundige op de paviljoensgracht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148242371
thanks allen. Ik was zowiezo niet van plan om heel lang uitsluitend bv te geven. En, ik kolf wel vanavond hoor, zodat mijn productie niet terugloopt. Heb een voeding invriezen ook nog nooit geprobeerd dus dat kunnen we daar dan mooi mee doen.

voedingstijd :+ Daarna proberen hem snel weer slapend te krijgen, kijken of we een cirkel kunnen doorbreken oid.

Oh en mijn ervaring met een gekolfde fles in de nacht is dat er gewoon vrij snel, vrij veel voeding ingaat. De hoop is dan dus steeds dat hij langer slaapt, maar de afgelopen nacht ging dat dus niet op..
pi_148242375
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:43 schreef kwakz0r het volgende:

T is denk ik maar net de invulling die je aan t begrip geeft. Waar Geppie het over had en Twinkle volgens mij ook, en ik, is heel goed opletten wanneer je baby moe wordt en dan in bed leggen. Heel vaak is dat blij kleintjes toch echt binnen een uur of anderhalf nadat ze wakker werden.

En ik geloof wel dat je (op clusteren en regelen na) doordat ze dan toch regelmatig even in bed liggen (of box of draagdoek of waar dan ook) en slapen of soezen dan toch al snel een beetje hun eigen ritme krijgen. Daarbij voed je dan toch echt gewoon volledig op verzoek.

Toen M altijd maar wakker was kwam hij ook veel vaker voor kleine beetjes drinken.
Kwak, wat lief wat je schreef over I. O+ .

Ik heb daar met mijn baby echt een andere ervaring mee, met wat je hierboven schrijft. Voor I werkte dat allemaal niet zo en voor mij ook niet. Ik geloof erin dat iedere moeder zelf, op basis van hoe de baby is en hoe zij zelf is, een manier moet vinden van wat werkt. Er is niet maar 1 manier die wel of niet werkt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148242600
Ik zou het zo heetlijk vinden als J een keer een fles zou geven 's nachts.. Voorraad zat, dus kan makkelijk, maar de ervaring in het begin is dat ik toch niet doorslaap dan, dus hoeveel winst dat oplevert is maar de vraag. Iets minder lang wakker, met risico op ploftetten :+
pi_148242656
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:05 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Kwak, wat lief wat je schreef over I. O+ .

Ik heb daar met mijn baby echt een andere ervaring mee, met wat je hierboven schrijft. Voor I werkte dat allemaal niet zo en voor mij ook niet. Ik geloof erin dat iedere moeder zelf, op basis van hoe de baby is en hoe zij zelf is, een manier moet vinden van wat werkt. Er is niet maar 1 manier die wel of niet werkt.
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind het ook moeilijk te verwoorden zonder het gevoel te geven dat 'elke baby' hetzelfde werkt. Ik denk wel dat wat ik beschrijf bij veel babies in meer of mindere mate wel zo is, dat ze regelmatig moe worden.

Maar er wordt hier even zo vaak heel stellig geroepen dat een ritme of regelmaat niet kan met bv op verzoek, of dat een ritme uberhaupt niet kan met een baby... Of zelfs niet zou moeten.

Ik denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....

er is mij hier ook vaak verteld dat ik gewoon moest meeveren en dat ht erbij hoorde, maar als toen ik nog bv gaf merkte ik dat mijn kind stiekem toch wel noe werd overdag en daardoor over de kook raakte. Misscgien dat ik daarom wat tegenwicht wil bieden aan alle 'het hoort erbij' geluiden.
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:17:09 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148242718
quote:
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 2 januari 2015 14:04 schreef Crumpette het volgende:
thanks allen. Ik was zowiezo niet van plan om heel lang uitsluitend bv te geven. En, ik kolf wel vanavond hoor, zodat mijn productie niet terugloopt. Heb een voeding invriezen ook nog nooit geprobeerd dus dat kunnen we daar dan mooi mee doen.

voedingstijd :+ Daarna proberen hem snel weer slapend te krijgen, kijken of we een cirkel kunnen doorbreken oid.

Oh en mijn ervaring met een gekolfde fles in de nacht is dat er gewoon vrij snel, vrij veel voeding ingaat. De hoop is dan dus steeds dat hij langer slaapt, maar de afgelopen nacht ging dat dus niet op..
Gaat de fles dan niet te snel zodat z'n zuigbehoefte nog niet vervuld is?

Wij doen echt maar wat, als ze wil drinken krijgt ze dat, als ze moe is dan zorgen we dat ze kan slapen etc
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:22:36 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148242869
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind het ook moeilijk te verwoorden zonder het gevoel te geven dat 'elke baby' hetzelfde werkt. Ik denk wel dat wat ik beschrijf bij veel babies in meer of mindere mate wel zo is, dat ze regelmatig moe worden.

Maar er wordt hier even zo vaak heel stellig geroepen dat een ritme of regelmaat niet kan met bv op verzoek, of dat een ritme uberhaupt niet kan met een baby... Of zelfs niet zou moeten.

Ik denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....

er is mij hier ook vaak verteld dat ik gewoon moest meeveren en dat ht erbij hoorde, maar als toen ik nog bv gaf merkte ik dat mijn kind stiekem toch wel noe werd overdag en daardoor over de kook raakte. Misscgien dat ik daarom wat tegenwicht wil bieden aan alle 'het hoort erbij' geluiden.
Maar het is toch ook logisch dat je kind moe wordt overdag :?. Dit laatste snap ik even niet :D. Meeveren betekent voor mij kind eten geven als het honger heeft en laten slapen als het moe is. Ik heb echt nog nooit een hele dag met een wakkere baby gezeten ondanks dat ik niet aan een vast ritme doe?!

misschien lees ik niet goed hoor, ik doe m'n best met peuter om mee heen maar ze wil ook even aandacht :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Tante_Soesa op 02-01-2015 14:29:17 ]
pi_148243078
Eigenlijk bedoelen jullie volgens mij wel hetzelfde :+. Alleen de een noemt het ritme/regelmaat en de ander meeveren. Volgens mij gaat het beide uit van kijken naar je kind en daar naar handelen en dat vaak in een logische volgorde. En zelfs als je maar wat doet zoals ik, dan is er best een logica in te vinden. Het heeft alleen allemaal wat minder met de klok te maken dan dat het woord ritme insinueert.
pi_148243093
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dat helemaal niet zo stellig in het algemeen gezegd. Wel dat het bij sommige baby's (en moeders) niet zo werkt. Daarnaast is het volgens mij wel echt zo dat in het verleden veel moeders zijn afgehaakt met bv geven, omdat het niet goed paste in het RRR-idee dat lange tijd in NL de norm was.

Bij bv geven is het op zich ook wel begrijpelijk dat je wat meer bezig bent met je baby veel bij je houden, zeker in het begin, vanwege de hongersignalen en het op elkaar afgestemd raken. Maar dat staat natuurlijk niet echt haaks op je baby af en toe wegleggen of in een eigen bedje laten slapen.. Maar daarvoor geldt dus echt, volgens mij: doe wat je zelf het prettigst vind.

quote:
k denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....
Maar dat doe je toch eigenlijk wel vanzelf? Zoals Soesa ook zegt. Een baby moet nu eenmaal veel slapen (oké, de mijne vond dat dus duidelijk niet, maar goed).

quote:
Ik vind het heel goed dat je een soort tegengeluid wilt laten horen, maar volgens mij maak je een tegenstelling van iets dat er toch niet echt is. Meeveren betekent volgens mij niet: je kind, ook als die heel moe is, bij je houden en op die manier wakker houden, of om de haverklap aan de borst leggen, terwijl je kind eigenlijk moe is, e.d. Het lastige van die eerste maanden is volgens mij het gaan aanvoelen waar je kind behoefte aan heeft. En hoe je daar dan op reageert: wat jouw kind het fijnste vindt en wat jij zelf het prettigste vindt. Dat is gewoon soms best moeilijk, lastig, zwaar. En welke zogenaamde 'methode' je ook kiest, het blijft nu eenmaal vaak een beetje zoeken.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:34:36 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148243122
Franny, zo bedoel ik het echt precies maar kreeg het even m'n telefoon niet uit :+
pi_148243135
Edit: ik krijg het niet goed uitgelegd. Sorry. We bedoelen deels gewoon hetzelfde denk ik.
Kwak
pi_148243250
Het lastige is, kwak, dat op zich clusteren/regelen er inderdaad ook 'bij hoort'. Maar vanaf een scherm kun je niet altijd precies weten en aanvoelen in hoeverre het inderdaad 'normaal' cluster- en regelgedrag is en hoeverre een andere aanpak handig zou zijn. Dat is dus ook iets heel persoonlijks!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:45:47 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148243332
Overigens is S echt geen lange slaper overdag. Ik ben al blij met 30 minuten :D. Tenzij ze in de doek zit, dan wil ze nog wel eens 1,5 uur slapen. Geen idee wat ik hier aan zou kunnen doen.
pi_148243479
Ik kreeg de eerste weken van M's leven soms een beetje het idee dat ik het ok moest vinden dat hij 7 a 8 uur per dag aan de borst wou en overdag niet sliep anders dan hazenslaapjes van tien minuten na elke borst. Dat 'meeveren' heeft daardoor voor mij een wrange smaak gekregen omdat ik die situatie niet kon en wilde accepteren en er gewoon depressief van werd.

Dus daar reageer ik nu denk ik op als ik reacties zie op iemand die soortgelijke ervaringen heeft en hetzelfde advies krijgt.

Ik ben gaan zoeken naar een oplossing die voor mij werkt. Het boek dat ik hier toen noemde en waar een aantal mensen nogal heftig op tegen waren (baby in een droomritme) omdat het niet te combineren zou zijn met bv etc., heeft me uiteindelijk geholpen M overdag toch in slaap te krijgen en onderwijl door te gaan met bv op verzoek (heb het toen toch geleend van die vriendin en later zelf gekocht). Ik denk ook dat het niet voor iedereen zo zou werken nee... Het stoppen met bv staat hier trouwens los van, die beslissing kwam veel later en had met andere dingen te maken, niet met de wens van een ritme (ik zie ritme idd ook niet als iets dat met de klok te maken heeft).

Ik vertel dat nu pas over dat boek omdat ik dus blijkbaar het gevoel heb gehad dat dat niet iets was dat ik hier kon vertellen zonder heel veel commentaar (waar ik echt geen zin in had). Maar goed dat zal ook grotendeels projectie zijn van mijn eigen twijfels over of ik het wel goed doe hoor.

Ik wou dat ik tien procent van de zlefverzekerdheid en vooral van de olifantenhuid van sommige mama's hier had. Ik laat me veel te makkelijk raken door wat anderen vinden, bekende valkuil :Y
Kwak
pi_148243550
Het grootste verschil hier is volgens mij de naam die iedereen plakt op haar handelswijze. ;).

Ik denk dat ik het grotendeels aanpak zoals kwak. Ik probeer een vaste volgorde te hanteren: slapen - wakker worden - verschonen - voeden - spelen/knuffelen - naar bed brengen bij eerste vermoeidheidssignalen. Vaak is dit zo ongeveer anderhalf uur na het wakker worden, heb ik gemerkt. Negen van de tien keer gaat hij dan ook gewoon slapen. Dit brengt zowel I als mij een hoop rust en we voelen ons er allebei goed bij.

Ik merk dat dit steeds makkelijker gaat naarmate ik I beter leer kennen. Ik vond deze website daarbij wel heel nuttig: http://www.inbakeren.nl/h(...)-of-honger-heeft.htm. Ik heb toen een paar dagen de tijd genomen om te letten op terugkerende signalen bij I. Toen heb ik geleerd dat hij vaak even sabbelt bij het in slaap vallen. Eerst nam ik hem dan elke keer weer uit zijn bedje om te gaan voeden, maar dan dronk hij vaak helemaal niet (of een paar slokjes, waarbij hij een 'okeeee, als het dan zo nodig moet...'-gezicht trok :+). Dat frustreerde ons dan allebei.
pi_148243668
Dat is idd wat ik doe en ook wat ik merk. Overdag ging dat meteen goed eigenlijk. S avonds nu nog steeds niet vaak maar wel beter dan eerst. Ik herken het steeds beter :Y

(Ik baker niet in overigens ivm de bv in eerste instantie en nu nog steeds niet ivm niet uitgesloten heupdysplasie, maar die signalen/dit verhaal stond ook zo in het boek dat ik las.)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het grootste verschil hier is volgens mij de naam die iedereen plakt op haar handelswijze. ;).

Ik denk dat ik het grotendeels aanpak zoals kwak. Ik probeer een vaste volgorde te hanteren: slapen - wakker worden - verschonen - voeden - spelen/knuffelen - naar bed brengen bij eerste vermoeidheidssignalen. Vaak is dit zo ongeveer anderhalf uur na het wakker worden, heb ik gemerkt. Negen van de tien keer gaat hij dan ook gewoon slapen. Dit brengt zowel I als mij een hoop rust en we voelen ons er allebei goed bij.

Ik merk dat dit steeds makkelijker gaat naarmate ik I beter leer kennen. Ik vond deze website daarbij wel heel nuttig: http://www.inbakeren.nl/h(...)-of-honger-heeft.htm. Ik heb toen een paar dagen de tijd genomen om te letten op terugkerende signalen bij I. Toen heb ik geleerd dat hij vaak even sabbelt bij het in slaap vallen. Eerst nam ik hem dan elke keer weer uit zijn bedje om te gaan voeden, maar dan dronk hij vaak helemaal niet (of een paar slokjes, waarbij hij een 'okeeee, als het dan zo nodig moet...'-gezicht trok :+). Dat frustreerde ons dan allebei.
Kwak
pi_148243812
Oh nee, inbakeren doe ik ook niet, al gebruiken we soms wel de Puckababy. Wel alleen maar als het inslapen in zijn gewone slaapzakje niet lukt omdat zijn armpjes in de weg zitten. Die link gaf ik vooral voor de opsommingen van slaap- en hongersignalen.

I maakt ook heel duidelijk het geluid van een krakende deur als hij moe is. :D.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:06:14 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148243847
Kwak, niet dat ik je inbakeren wil aanpraten ofzo :+ maar áls je het eigenlijk graag zou willen: je hebt inbakerslaapzakjes waarbij de heupen helemaal vrij zijn he, dus die maken niet uit voor het risico op HD. Bijvoorbeeld die wij altijd gebruiken van Mum2mum, maar er zullen vast andere merken zijn. Wij hebben pas weer eens een gewoon slaapzakje geprobeerd maar daar wilde ze echt niet in slapen. Gelukkig weet ik nu dat Sil dat ook had en dat het afbouwen toen hij eenmaal kon rollen heel makkelijk ging, anders zou ik me daar wel een beetje zorgen om maken.
pi_148243928
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwak, niet dat ik je inbakeren wil aanpraten ofzo :+ maar áls je het eigenlijk graag zou willen: je hebt slaapzakjes waarbij de heupen helemaal vrij zijn he, dus die maken niet uit voor het risico op HD. Bijvoorbeeld die wij altijd gebruiken van Mum2mum, maar er zullen vast andere merken zijn. Wij hebben pas weer eens een gewoon slaapzakje geprobeerd maar daar wilde ze echt niet in slapen. Gelukkig weet ik nu dat Sil dat ook had en dat het afbouwen toen hij eenmaal kon rollen heel makkelijk ging, anders zou ik me daar wel een beetje zorgen om maken.
Ja thanks. Puckababy kan ook toch? Misschien dat die er nog komt als hij over moet naar t grotere bedje. Hij heeft nu nog geen slaapzakje maar slaapt nog heerlijk onder dekentje en lakentje in de wieg. Tegen de tijd dat hij daar uitgroeit en nog niet rolt kunnen we zoiets wel proberen.
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:09:56 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148243967
Ik heb in het begin veel gehad aan Dunstan babytaal, daardoor leerde ik mijn baby sneller begrijpen.

En kwak, het geldt ook wel een beetje twee kanten op natuurlijk... Jouw tegengeluid hoeft voor anderen ook weer niet te werken ;). Maar het is nu eenmaal zo dat het handiger is om de adviseren wat meestal werkt ipv iets andees wat toevallig bij iemand anders werkt.
Ik snap je gevoel daarbij, ik heb iets soortgelijks bij alle 'je moet echt kiezen voor een natuurlijke thuisgeboorte'-hypnobirthing verhalen inclusief wetenschappelijke onderbouwingen die ik op mijn facebook timeline regelmatig tegen kom. Ik wil dan soms roepen: het ligt genuanceerder! Je heb het niet altijd zelf voor het kiezen! Geef ruime voor de keerzijde! Maar dat iets niet voor iedereen geldt, maakt het oorspronkelijke advies niet minder goed.
Dus ja, je zult hier regelmatig dezelfde adviezen tegen komen. Ook als die voor jou niet hebben gewerkt. Daarom heb je ook twee oren, een in, een uit. ;).
KuikenGuppy
pi_148244020
True dat.
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:13:20 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148244064
Overigens doe je het volgens mij haske goed als mama :D :*.
KuikenGuppy
pi_148244134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:13 schreef Burdie het volgende:
Overigens doe je het volgens mij haske goed als mama :D :*.
Ja he? Inmiddels denk ik dat zelf gewoon ook :o

En jullie ook allemaal hoor (insert Razz' post van gisteren met alle vergeten namen er ook bij).
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:17:17 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_148244198
Ik vind het sowieso al knap dat jullie al die signalen herkennen en er op acteren :@ ik doe dus écht maar wat. Mijn baby gaat meestal van rustig en blij naar compleet hysterisch in 60 seconden, dus eerder acteren is zooo lastig :') en dingen als puckababy enzo komen niet eens in me op. Ik zou een tien keer betere moeder kunnen zijn, ik weet alleen niet zo goed hóe en er is ook niemand die me dat kan vertellen, dus doe ik gewoon maar wat :') :@ ;(
disclaimer
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:18:30 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148244246
Ik wilde er een toepasselijk plaatje bij posten, maar krijg 'm niet gevonden. Iig stond er iets op met de strekking:

Just because you are wondering if you are a good parent, makes you an amazing one!
KuikenGuppy
pi_148244278
oh jongens t was niet mijn bedoeling om zo'n discussie te ontketenen hoor :@ maar ik waardeer alle input wel :*

DaD omg die site! Mijn W maakt dus ook zo'n geluid wat mij een beetje als "mekkeren" in de oren klonk, dat is dus zijn krakende deur = moe! *O* weten we dat ook weer!

Overigens deden we al verschonen tussen de voeding hoor.. maar net dus ook weer, voeden/verschonen/voeden, en nou ligtie weer te tukken 8-) ik houd moed! Hij mekkerde ook nog even voor hij in slaap viel overigens dus wegleggen was een goeie zet denk ik.

Denk dat hij de afgelopen dagen idd te moe is geweest ook, als ik het zo zie. Overdag wakker zijn is duidelijk geen indicatie voor snachts slapen dus ik laat hem nu meteen weer pitten.. hoewel dat ook een beetje gek voelt. Als je zo lang met voeden bezig bent als ik, betekent dat dus echt alléén maar voeden en dan hop weer in bed.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:19:17 #46
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148244280
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het sowieso al knap dat jullie al die signalen herkennen en er op acteren :@ ik doe dus écht maar wat. Mijn baby gaat meestal van rustig en blij naar compleet hysterisch in 60 seconden, dus eerder acteren is zooo lastig :') en dingen als puckababy enzo komen niet eens in me op. Ik zou een tien keer betere moeder kunnen zijn, ik weet alleen niet zo goed hóe en er is ook niemand die me dat kan vertellen, dus doe ik gewoon maar wat :') :@ ;(
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:19:36 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_148244287
Of misschien geeft ze wel signalen maar mis ik die compleet in mijn onwetendheid :')
disclaimer
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:20:10 #48
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148244312
Ik doe ook maar wat.. Kijk wel op de klok wanneer het ongeveer etenstijd zou kunnen zijn, omdat hij de hele dag eigenlijk op zn vuistjes sabbelt en ik hongersignalen verder niet als zodanig herken.

Slapen wil ik hem het liefst in zn bed laten doen, anders maakt die ander hem wakker. Dat wil hij alleen niet. Dat wordt dus in de doek of in de box. Denk dat als ik het geduld zou hebben hij wel in zn bed zou gaan slapen, maar ik vind de box/doek wel prima eigenlijk.

Ah ja, hij groeit en is redelijk tevreden. Het zal wel goed zijn.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_148244313
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
+1! *O*

SQ :* supermom.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:21:47 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148244371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
Of misschien geeft ze wel signalen maar mis ik die compleet in mijn onwetendheid :')
Ik vind ze bij Suus pas sinds een week of twee ook pas echt duidelijk. Ze gaat met haar handen in haar gezicht krabben/wrijven. Dat geldt niet voor iedereen baby maar bij mij was het dus ook niet vanaf week 3 duidelijk hoe zij haar vermoeidheid aangaf ;)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:23:06 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148244416
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mja. Zie mijn avatar :+.
Wij stonden gisteren zonder buggy, met van een sjaal geïmproviseerde draagdoek en kuiken zonder slofjes of iets (en een broekspijp die tot op zijn knie naar boven gekropen was) bij -6 graden in Zwolle naar ijssculpturen te kijken. En toen ik na afloop met twee hete chocomel, een broodje unox en een saucijzenbroodje kwam aangelopen, me realiserend dat zowel de rietjesbeker als iets te drinken voor kuiken niet in de luiertas waren beland, dacht ik ook: dit had handiger gekund :').
KuikenGuppy
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:27:12 #52
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148244545
Ik ben ook wel eens uitgegaan van haar lichaamstaal dmv het communiceren met de handjes/vuistjes :) ook daar heb ik veel van geleerd! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148244592
Kan iemand mijn kind even uitleggen dat ze nog echt een baby is? }:|

Ze probeert zich op te trekken als we haar handjes pakken en rolt nu van rug naar haar zij alleen redt ze het net niet om over haar arm heen te komen naar haar buik. Dan wordt ze boos en begint gefrustreerd te huilen en overstrekken, de dramaqueen :')

Maar ze draaide een paar dagen terug wel een aantal keer van buik naar rug O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft ze nu op haar lijstje afgevinkt en nu lukt het niet meer. Hoofdje krijgt ze als ze op haar buik ligt ook niet heel stabiel meer omhoog terwijl ze dat eerst wel steeds beter kon.

Trouwens, over die signalen van moeheid.. Lou gaapt en geeuwt wel zo af en toe maar lijkt totaal niet moe? Slapen doet ze dan ook pas een paar uur later ofzo.. Ze slaapt sowieso niet veel. Oogjes wrijven doet ze alleen als ze net wakker is geworden. Ik mis denk ik wat aan die signalen :')
pi_148244703
SQ je bent heul wel een goeie moeder. Je hebt gewoon een heerlijk eigenwijs kint die niet aan die boekjes doet. :*

Edit OmG skittlesbaby rolt!
Kwak
pi_148244731
Heb sinds deze week pas een beetje het idee dat ik begrijp wat de meiden willen. Elk kind is weer zo verschillend.
Bij saar hielp de borst 9vd10 keer maar die oplossing heb ik nu niet :9 ook wel een leuke uitdaging

Vandaag controle gehad bij de gyn en de bevalling besproken.
Beide zijn we erg tevreden en ik ben blij dat mijn eigen gyn toevallig bij de bevalling was.
We hebben echt zo'n leuke klik. Vind het jammer dat ik niet meer zwanger ben :@

Hij wilde alleen mn buikspieren niet controleren want hij heeft er geen verstand van zegt ie :?
Ze zitten nog best ver uit elkaar dat voel ik. Buikspieren trainen is dan toch niet verstandig? Heb zelfs een gat rondom mijn navel.
Hoe voelt dat gebied bij jullie?

-O- moet ik ook nog een afspraak maken met een fysio oid zodat die het kan controleren
pi_148244747
(t)rollbaby Skittles!! :o

in het kader van "ik doe maar wat"; ik heb dus nog geen boek bekeken he, over babies. Ik bekijk voornamelijk mijn baby :') O+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:33:37 #57
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148244751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:28 schreef Skittles het volgende:
Kan iemand mijn kind even uitleggen dat ze nog echt een baby is? }:|

Ze probeert zich op te trekken als we haar handjes pakken en rolt nu van rug naar haar zij alleen redt ze het net niet om over haar arm heen te komen naar haar buik. Dan wordt ze boos en begint gefrustreerd te huilen en overstrekken, de dramaqueen :')

Maar ze draaide een paar dagen terug wel een aantal keer van buik naar rug O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft ze nu op haar lijstje afgevinkt en nu lukt het niet meer. Hoofdje krijgt ze als ze op haar buik ligt ook niet heel stabiel meer omhoog terwijl ze dat eerst wel steeds beter kon.

Trouwens, over die signalen van moeheid.. Lou gaapt en geeuwt wel zo af en toe maar lijkt totaal niet moe? Slapen doet ze dan ook pas een paar uur later ofzo.. Ze slaapt sowieso niet veel. Oogjes wrijven doet ze alleen als ze net wakker is geworden. Ik mis denk ik wat aan die signalen :')
Wat doe je kleine dame?! :o
Doet ze ook geeuwen als wel geslapen heeft?! Zo ja dan is je meiske uitgerust en hongerig :)

Het is en blijft ook verdomde moeilijk om je kindje te ontdekken wat je kindje nou wil en duidelijk probeert te maken, wat dat betreft is het jammer dat die handleiding bij de geboorte al is losgeknipt :P

En mijn dame heeft weer bijna een nieuw woordje ontdekt: ekkah (ze bedoelde er vast lekker mee, want ze zat te smikkelen van een boterhammetje)! :)
pi_148244766
Wauw skittles wat knap!
Mooie meid ook
pi_148244810
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wat doe je kleine dame?!
Doet ze ook geeuwen als wel geslapen heeft?! Zo ja dan is je meiske uitgerust en hongerig :)
Dat zal het dan denk ik zijn. :Y Ze doet het inderdaad ook als ze net geslapen heeft.

Zoë, dat gebied rond m'n navel voelt hier aan als drilpudding :+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:36:06 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148244814
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kreeg de eerste weken van M's leven soms een beetje het idee dat ik het ok moest vinden dat hij 7 a 8 uur per dag aan de borst wou en overdag niet sliep anders dan hazenslaapjes van tien minuten na elke borst. Dat 'meeveren' heeft daardoor voor mij een wrange smaak gekregen omdat ik die situatie niet kon en wilde accepteren en er gewoon depressief van werd.

Dus daar reageer ik nu denk ik op als ik reacties zie op iemand die soortgelijke ervaringen heeft en hetzelfde advies krijgt.

Ik ben gaan zoeken naar een oplossing die voor mij werkt. Het boek dat ik hier toen noemde en waar een aantal mensen nogal heftig op tegen waren (baby in een droomritme) omdat het niet te combineren zou zijn met bv etc., heeft me uiteindelijk geholpen M overdag toch in slaap te krijgen en onderwijl door te gaan met bv op verzoek (heb het toen toch geleend van die vriendin en later zelf gekocht). Ik denk ook dat het niet voor iedereen zo zou werken nee... Het stoppen met bv staat hier trouwens los van, die beslissing kwam veel later en had met andere dingen te maken, niet met de wens van een ritme (ik zie ritme idd ook niet als iets dat met de klok te maken heeft).

Ik vertel dat nu pas over dat boek omdat ik dus blijkbaar het gevoel heb gehad dat dat niet iets was dat ik hier kon vertellen zonder heel veel commentaar (waar ik echt geen zin in had). Maar goed dat zal ook grotendeels projectie zijn van mijn eigen twijfels over of ik het wel goed doe hoor.

Ik wou dat ik tien procent van de zlefverzekerdheid en vooral van de olifantenhuid van sommige mama's hier had. Ik laat me veel te makkelijk raken door wat anderen vinden, bekende valkuil :Y
Dat boek heb ik ook gehad :+. Ik kon er alleen niks mee en vanaf het moment dat ik m in huis had ging het slapen hier fantastisch (dat was dus bij E). Fijn toch dat het voor jullie werkt!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:39:30 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_148244903
Skittles, wat goed!! En die faceplant O+

Och ja, we doen allemaal maar wat :D

Burdie :') heb je kuiken toen maar wat choco uit jouw beker gegeven om zijn saucijzenbroodje mee weg te spoelen?
disclaimer
pi_148244937
Saucijzenbroodjes spoelen beter weg met gluhwein. Gaan ze ook goed van slapen.

Net als een vogel; gewoon zelf voorkauwen en terugkitsen in je baby's open mondje!
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:43:08 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148245003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:40 schreef kwakz0r het volgende:
Saucijzenbroodjes spoelen beter weg met gluhwein. Gaan ze ook goed van slapen.

Net als een vogel; gewoon zelf voorkauwen en terugkitsen in je baby's open mondje!
bear eating my mouth (with sound):
KuikenGuppy
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:50:40 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_148245233
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

bear eating my mouth (with sound):
:'(
disclaimer
pi_148245376
Mijn baby doet ook soms wel en soms geen signalen, ook verwarrend :P Ik doe ook maar wat. Toch weet ik soms gewoon wat er is zonder dat ik weet waar ik het nou eigenlijk aan herken, dus ik weet zelf ook nog eens niet wat ik weet.
Interessante discussie verder wel!
pi_148245630
Kwak, ik vind je dapper hoor ^O^ .

Meeveren en ombuigen, toch? :P Alleen meeveren heeft niemand wat aan, zeker niet wanneer patronen ongewenst zijn (voor wie dan ook) :+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:29:48 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_148246509
Ik word best moe van mijn kind vandaag. Ze wil constant entertainment, maar alles is maar twee tellen leuk, daarna is het meteen weer huilen en overstrekken en moet je wat anders bedenken. Dan duurt een uur verrekte lang :')
disclaimer
pi_148246588
Ik denk dat I een beetje dramaqueentje is omdat dan pas het kwartje valt. Hmm, ze gilt. Zou ze het misschien niet leuk vinden? ;( .

Maar even serieus: SQ, ik denk dat jij je baby veel beter begrijpt dan je zelf in de gaten hebt. Precies wat Helio zegt!

Een uur duurt op die manier wel lang ja. Is naar buiten en gaan lopen met haar in de doek een optie? (Dat is/was voor mij zo ongeveer het antwoord op alles. Baby niet happy? Oke, in de doek en naar buiten.)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:41:06 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_148246811
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:32 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dat I een beetje dramaqueentje is omdat dan pas het kwartje valt. Hmm, ze gilt. Zou ze het misschien niet leuk vinden? ;( .

Maar even serieus: SQ, ik denk dat jij je baby veel beter begrijpt dan je zelf in de gaten hebt. Precies wat Helio zegt!

Een uur duurt op die manier wel lang ja. Is naar buiten en gaan lopen met haar in de doek een optie? (Dat is/was voor mij zo ongeveer het antwoord op alles. Baby niet happy? Oke, in de doek en naar buiten.)
Hehehehehe, dat zou hier ook best kunnen zijn :')

We rijden nu. Dat werkt. :')
disclaimer
pi_148247665
Wat hier ook altijd feest is... ik haal haar op van het kdv en vanaf dat ik de sleutel in het slot steek van ons huis, is het gillen geblazen en zichzelf achterover gooien. Dan moet en zal ze aan de borst. En dat gebeurt ook, altijd. Dus je zou denken dat ze daar inmiddels wel op kan vertrouwen. Maar nee. Dat ik toch even mijn jas uit moeten trekken en dat ik haar jasje ook even uit wil doen en dat we dan nog even naar de bank moeten lopen, dat gaat er allemaal niet in bij haar. Het moet NU, het liefst op de deurmat of zo. En anders gaat ze dood.
pi_148247917
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:02 schreef Franny_G het volgende:
Wat hier ook altijd feest is... ik haal haar op van het kdv en vanaf dat ik de sleutel in het slot steek van ons huis, is het gillen geblazen en zichzelf achterover gooien. Dan moet en zal ze aan de borst. En dat gebeurt ook, altijd. Dus je zou denken dat ze daar inmiddels wel op kan vertrouwen. Maar nee. Dat ik toch even mijn jas uit moeten trekken en dat ik haar jasje ook even uit wil doen en dat we dan nog even naar de bank moeten lopen, dat gaat er allemaal niet in bij haar. Het moet NU, het liefst op de deurmat of zo. En anders gaat ze dood.
Echt he, die moeders die dat niet snappen en je dan laten wachten terwijl het echt moord en brand is en heus die 5 tellen is stervendezwaanwaardig |:(
Het zal je maar gebeuren!!
pi_148248207
+1 bij nachtvoedingen; hoe verzin ik het om met m'n slaaphoofd nog doek, voedingskussen en tepelhoedje in stelling te brengen terwijl uk NU honger heeft :(

En de Krakense Deur hebben wij ook! (Spuit 11, lees net weer bij)
pi_148249077
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:02 schreef Franny_G het volgende:
Herkenbaar :') Wat hier aanleiding is tot een stervende zwaan: de deur dichtdoen, het hekje naar de keuken dicht doen, hem weghalen bij iets dat gevaarlijk is of niet mag, aankleden, luier verschonen, de vork niet afgeven tijdens het eten, hem neerzetten, etc....

Kwak, als dat boek voor jou werkt is dat toch heel fijn! Ik werd er zelf gewoon heel onzeker van, want ik deed al wat er in stond en dat hielp niks. Nog steeds lukt het wakker wegleggen hier helaas niet. Als hij moe is en ik hem in bed leg gaat hij zn bed door stuiteren, staan, rollen en zodra hij dan echt moe wordt is het gillen en krijsen. Tussendoor telkens weer plat leggen en over zn hoofdje aaien helpt niet, want hij duwt dan gewoon mn handen weg.
pi_148249263
Gisteren wilde mijn broer m'n baby een stuk oliebol voeren, moest meteen aan Kuiken denken, die geluksvogel mag het wel :')

Dot, een kies :o :o

Meeveren & rrr, leuk om te lezen hoe jullie er in staan. Zelf ben ik ook nooit van het RRR geweest en ik ben blij dat mijn baby het ook goed doet zonder. Het had me best lastig geleken als hij daar wel behoefte aan gehad zou hebben :@
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:12:59 #75
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148250583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:15 schreef JufMariska het volgende:
+1 bij nachtvoedingen; hoe verzin ik het om met m'n slaaphoofd nog doek, voedingskussen en tepelhoedje in stelling te brengen terwijl uk NU honger heeft :(

En de Krakense Deur hebben wij ook! (Spuit 11, lees net weer bij)
Release the kraken!!!!!!!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_148252045
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:12 schreef AwayTL het volgende:

[..]

_O-
pi_148253947
Mijn baby heeft een nieuwe feature *O*

SPOILER
Lachen deed ze al langer, maar nu hardop want papa deed gek O+
pi_148254039
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:48 schreef krijgerrtje het volgende:

SPOILER
:D

Dank je wel voor deze post. Volgens mij m'n eerste lach van vandaag :X Ik zit er een beetje doorheen zo zonder slaap en zelf ook niet lekker dus ik lig nu in bad. Stip ligt na een heel gevecht in bed en heeft daarbij m'n hele nek opengekrabt en geknepen. Is dat nou die pincetgreep?
pi_148254134
quote:

SPOILER
Nou, mij heeft ze ook hardop laten lachen :D Geniale foto! O+
pi_148254409
Krijgerrtje :D O+

Dot :*

En voor wie m nog niet heeft.. Koop de Tiny love mobiel! Beide meiden zijn helemaal happy :s) zo leuk om te zien.
én het geluid kan uit ^O^
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:03:53 #81
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148254462
Krijgertje :D O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:06:05 #82
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148254540
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:12 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_148254558
quote:

SPOILER
_O- .

Ik moet altijd zo lachen als I zo'n pruillip trekt. :@.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:40:19 #84
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148256140
Ik heb hier nog wel een Tiny Love Mobiel liggen, waar niets meer mee gedaan wordt :@ dus liefhebbers..

Mijn meiske vond hem iig prachtig!

Zo'n 1 : https://m.bol.com/nl/p/ti(...)el/1004004009987556/
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:41:22 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_148256188
quote:

SPOILER
op zn kop lachen O+!!
disclaimer
pi_148256481
M heeft kramp en dat heeft ie normaal nooit :o ik wijt het aan de poging tot overstappen op AH kv. Daar stoppen we dus maar mee. Dan eten wij zelf maar iets goedkoper ter compensatie want dit is zo zielig.

Hij zit nu in de storchenwiege bij J O+
Kwak
pi_148256516
Awww krijgerrtje ik LOLde ook :( *D
Kwak
pi_148256632
quote:

SPOILER
:D :D :D O+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:56:00 #89
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148256950
Krijger _O-

Rijst dm! :D
pi_148257206
Oh kwak O+ Mannen die dragen :9~
pi_148257302
quote:

SPOILER
GNORF :D
pi_148257611
Zo, bijgelezen. Interessante discussie. Volgens mij bedoelt iedereen hetzelfde :o . Meeveren, ombuigen, overstrekken :+ We doen maar wat, toch, en vooral met hele grote bergen zorg en liefde.

Ik zag net het verschil tussen oververmoeid of hongerig ook niet. Ze had een dag met papa gehad, haar eerste hele! Ging heel goed. Ze hadden samen gebadderd en gewandeld en gedanst O+ . En toen wilde ze niet slapen. Snap ik, na zo'n leuke dag! Nou, dan maar nog een flesje. Half leeg en toen als een blok in slaap. Wat het nou was? Geen idee dus. Kusje erop, aai over je bol en lekker dromen, allerliefste A.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 21:09:35 ]
pi_148257805
Wat lief Razz O+
Heb je lekker gewinkeld?
pi_148257855
Lief, kwak!

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:00 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh kwak O+ Mannen die dragen :9~
Dat sowieso. O+.

pi_148260605
quote:

SPOILER
O+ :D
pi_148260681
Krijgerrtje O+

Dragende papa's ook lief!
pi_148261016
Ik lees alles maar kom er niet aan toe om overal op te reageren. Maar deze moet ik even +1'en:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:09 schreef Burdie het volgende:
Ik heb in het begin veel gehad aan Dunstan babytaal, daardoor leerde ik mijn baby sneller begrijpen.

Had het niet verwacht, maat dit werkte voor ons echt!
pi_148261318
Ik heb daar ook wat aan gehad! Niet zozeer dat O alles op die manier "zei", maar het zorgde er voor dat ik niet als een kip zonder kop van alles uit ging proberen, maar beter keek en luisterde naar wat O wilde. Beter observeren, zeg maar.

Verder ben ik echt een "ik doe maar wat moeder". Ze vroegen laatst op het cb hoe vaak ze sliep en at. Werkelijk geen idee :D Genoeg iig :P 8140 gram met haar 5 maanden O+

We hebben vandaag zo gezellig in een caféetje gezeten, mijn zus, mini en ik <3. Ik kijk er naar uit om een dag per twee weken minder te gaan werken, om dan fijn de stad in te duiken met haar <3
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:27:26 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_148261878
zomfg. Baby blij en wakker wegleggen in bed _O- het werkt!

Of heb ik mezelf nu alweer vervloekt?
disclaimer
pi_148262180
Jullie baby's zijn zo groot :o Die van mij is volgende week 5 maanden maar tikt de 6 kilo nog niet aan en werd vandaag door iemand op 2-3 maanden geschat. En past nog in "up to 1 month"-pyjama's van Marks & Spencers :')
pi_148262258
Hoop het niet SQ, dat ze maar lekker door mag slapen! En blije A van Razz ook O+

Hier beetje rare dag. J is 4 dagen vrij (na drukke kerstperiode), heel lekker maar bij ons allebei komt er ook een boel moeheid los nu we rustig aan doen. Uk lijkt wel de goede kant op te gaan na z'n moeilijke weken, maar nog wat met horten en stoten (lees: nog wel soms huilen waartegen alleen mamaplakken kan helpen). Nu proberen we vroeg te gaan slapen maar onze ontzettend irritante bezopen onderbuurman heeft alweer uren muziek te hard aan staan, ook na 2x bellen niet echt beter. En nu maakt hij ruzie met z'n vriend }:|
/rant
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:36:08 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_148262453
oh dat is wel echt heel matig Mariska :{ Houdt het L. ook wakker?

Amsel, klein maar fijn toch O+ en economisch efficient ;) ik moest die leuke pakjes van 25 euro per stuk na twee weken al opruimen :')

Misschien heb ik het afgeroepen door haar in haar eigen kamer weg te leggen. Maar misschien ook niet. Het gaat al 20 minuten goed :D
disclaimer
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:46:25 #103
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148263051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:32 schreef Amsel het volgende:
Jullie baby's zijn zo groot :o Die van mij is volgende week 5 maanden maar tikt de 6 kilo nog niet aan en werd vandaag door iemand op 2-3 maanden geschat. En past nog in "up to 1 month"-pyjama's van Marks & Spencers :')
Jij hebt gewoon een lief klein meiske! Ik heb een klein reusje gebakken. Hij was eerst tenger maar dat is er nu wel vanaf...nog steeds niet echt dik hoor, maar nu wel spekkie armpjes en beentjes en bollere wangen.

10 weken, de 60 cm echt wel voorbij denk ik en ik gok nu meer dan 6 kilo... Past nog net in sommige maat 62 (vooral qua lengte dan).

Waar is mn kleine baby... Mijn vriendin heeft een meisje van 17 weken die is ook kleiner en lichter dan hij...
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:47:22 #104
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148263103
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
zomfg. Baby blij en wakker wegleggen in bed _O- het werkt!

Of heb ik mezelf nu alweer vervloekt?
:o ik doe en dansje voor je *O* en klop op wat onbeschilderd hout.
Kwak
pi_148263324
Ik vind het soms wel jammer dat ze zo hard groeit, qua kleding. Qua lengte gebeurt erniet veel - 62 cm maar.

Spannond SQ, hopelijk snapt ze de truc!
pi_148263505
Beste wensen nog allemaal!

Hier zit meisje inmiddels al half in 74 ;(.
Zojuist al haar kleertjes uitgezocht en kast uitgemest. Lijkt ineens alsof ze bijna geen kleren meer heeft :o .

Vorige week eindelijk tickets geboekt naar familie in New York eind april. Meisje is dan bijna 1, maar ik ben wel erg benieuwd hoe dat gaat tijdens zo'n lange vlucht met een kleine.
Overigens ook vandaag een paspoort voor haar aangevraagd... Die pasfoto O+
SPOILER
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:15:54 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_148264683
Mooi meisje jj O+

Nou. Ik lig in mijn bed. Zonder baby. Wel onwennig :')
disclaimer
pi_148265817
Oh JJ, dat haar O+

SQ slaapt ze nog? Geniet ervan :D
pi_148266506
Wat een echte meid is het al zeg, mooie bos haar O+

SQ in bed zonder baby, dat is raar :D Misschien heeft M het licht gezien nu ;)
pi_148268044
mijn man gaat GEK worden volgende week! Hij is de 13e jarig en krijgt van mij n nieuwe tv... Ik kan niet wachten tot ik die kop zie O+
sorry moest t f ergens kwijt... :+

Saar is uit dr doen door alle drukke dagen! veel huilen en slapen.
S. 2014
J. 2016
pi_148271885
SQ, wat goed!

Ik heb om 19 uur voor het laatst gevoed en daarna baby in de wieg in zijn kamertje gelegd. Normaal ben ik al blij áls hij dan slaapt. Wat denk je... hij slaapt dus gewoon nog steeds!! En ik lig wakker. :+.
pi_148271907
Ben benieuwd hoe de nacht bij SQ verder gaat! Hier na voeding 20-21u en nog een toetje rond 22u geslapen tot net voor 3.00 O+ Bedje staat nu (tijdelijk?) tegen ons bed aan om te zien of dat nog scheelt in L's onrust.
Hij sliep wel door het gedoe van buurman heen gelukkig, maar wij worden hier na 9 jaar echt moedeloos van. Hij heeft een nogal kwade dronk en heeft ons bij bellen ook al regelmatig stijfgescholden 8)7 Inmiddels met enige regelmaat meldingen gedaan bij de politie, dat weet hij ook maar haalt vooralsnog weinig uit.
pi_148271915
lekker Dad! Saar die vertikt t om te slapen
S. 2014
J. 2016
pi_148271964
Oh DaD, gelukt dus om I op z'n kamertje te leggen?! Wat heerlijk dat hij zo lekker slaapt! (En beuh dat jij nu juist wakker ligt }:| )
pi_148272037
Oh, daar is ie. O+. Hopelijk slaapt hij zo nog wel even verder...

Gm, heb je helemaal nog niet geslapen? ;(.

Mariska, wat klote van die onderbuurman! Dat kan je woongenot danig vergallen.
pi_148272090
Nou, hij doet zijn slaapjes overdag vaak in de wieg in plaats van in de co-sleeper. Na zijn laatste voeding leg ik hem dan bij ons, maar die laatste voeding kwam maar niet!

Hij ligt nu wel aan de borst en gaat zo weer in de co-sleeper. Ik sliep toch niet lekker, met hem zo ver weg. :@.
pi_148272382
:W nachtploeg.
Voeding om 21.30 en om 3.30 pas weer. Tussendoor beiden lekker geslapen. O+ Nu wacht ik tot ze klaar is met de hik hebben. Altijd na een nachtvoeding..

Sq hopelijk bleef ze lekker slapen.

DaD wat lang!

JM, vervelend van de onderbuurman.

De hik is omgeslagen in ander gepruttel, dus maar weer een slaappoging doen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 05:27:07 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_148272457
Mijn baby slaapt nog. Of ze is stuk. Ik lig daarentegen al een uur wakker van het geluid van de ademhaling van mijn man omdat ik mijn oordoppen niet in durf :')

Dus herkenbaar, DaD :') fijn dat ie zo goed sliep O+
disclaimer
  zaterdag 3 januari 2015 @ 06:10:28 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_148272520
Zodra ik mijn oordoppen uiteindelijk inplugde ging het alarm af :')

8 uur geslapen heeft ze. In haar eigen kamer. O+
disclaimer
pi_148272524
Wauw wat fijn Sq!

E was van 2-4 wakker en nu is S wakker :O
Ze zijn gister overdag/svonds lekker wakker geweest dus daar kan het niet aan liggen.
pi_148272762
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 06:10 schreef Stormqueen het volgende:

O+ heerlijk!

M sliep na veel krampgehuil om half elf zo'n beetje (zelden kramp gehad, dus we stoppen maar met de poging over te gaan op huismerk poeder...). Kwam weer om 4 uur. En nu net om kwart voor acht. Prima.

Ik vier vandaag mijn verjaardag heel klein (maandag jarig) en ik heb er nog niet zoveel zin in. Veel te veel eten in huis en stiekem vind ik t jammer dat ik niet meer mensen heb uitgenodigd :') hormonessss ik moet vast binnenkort weer ongesteld worden ofzo.
Kwak
pi_148273101
Oh maar Kwak dan houden we toch gewoon gezellig een meet bij jou :7

Lekker geslapen in haar eigen kamer SQ, doet ze goed!

Hopelijk kan je nog even lekker slapen Zoë :*

Volgens mij is Lou vergeten dat je ook 's nachts kan slapen :') 22:30 lag ze erin en ze kwam 02:00-04:00-05:30-06:30 en toen was ze klaarwakker en lag steeds naar mn vermoeide hoofd te glimlachen. Gek kind :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Skittles op 03-01-2015 09:37:43 ]
pi_148273274
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 06:10 schreef Stormqueen het volgende:

*O*
pi_148273370
Dyre, wat een lachebekje! Super dat het zo goed gaat mt jullie! Kan me nog hetbegin van jullie herinneren en als ik deze foto zie, vind ik het tof dat alles goed is gekomen O+

Dat RRR... Tja, sommige moeders zweren erbij, sommige moeders niet. Ik ben zo'n laatste. Heb het geprobeert hoor eten, spelen, box, slapen en het klinkt allemaal geweldig als het lukt, maar hier lukte het dus niet, Vooral dat slapen werkte voor geen meter :') Nu leg ik haar te slapen als ik zie dat ze moe is. Wat niet zo heel veel overdag is :O

Skittlesbaby met een nieuwe feature! Wat een mopje. En wat een lieve kleertjes ook! Dat rollen daar heeft Noor nog weinig zin in. Ze doet het af en toe wel, maar ze vindt zitten en staan veel spannender :)

Wat betreft signalen: ik snap nu alles wel onderdehand, maar hongersignalen geeft ze weinig tot niet. Het gaat van spelen, lachen, naar huilen, schreeuwen. En dat in 10 sec ofzo. En dan kijk ik naar de klok en dan zie ik dat ze wel eens honger kan hebben :')

Krijgertje :D :D :D :D priceless die foto. Bij mij nu ook een lach op mijn gezicht! O+

GM een televisie :o Nu voel ik me opeens heel gierig als ik denk aan wat ik geef aan vriend als ie jarig is :') Nog wel een beetje geslapen?

En een goeie nacht voor SQ ^O^ En DaD! _O_

Kwak, hoe ist ondertussen met M? Hopelijk haalt het duurdere merk wat uit... En wat betreft geld... Ja, de duurdere merken zijn duur. Als ik geen zin heb om naar mijn werk te rijden (waar ik het bestel), ga ik hier naar de buursuper om de hoek. Weet ik zeker dat ze Nutrilon op voorraad hebben alleen... Een standaard pak is daar wel 14 euro... Ja, het zijn best wel afleggers daar :{ Maargoed, dan weet ik vrijwel zeker dat ik zo'n pak in handen heb i.p.v. dat ik half Rotterdam door moet.

En kind is weer wakker O+ Ik merk nu ze steeds ouder wordt en dus leuker, dat ik steeds meer van haar ga houden. Klinkt stom (alsof ik in het begin niet van haar hield), maar zo voelt dat wel O+ O+
pi_148273423
Gaat goed met M. Nu twaalf uur alleen maar Nutrilon weer gehad en geen kramp meer. Hij had nooit ergens last van met Nutrilon, ook niet na de best wel plotselinge overstap vanaf bv, dus daar durf ik wel op te vertrouwen...

Edit: wat je zegt herken ik hoor!! Ik ga M ook elke dag leuker vinden, gewoon omdat er meer interactie is en hij zelf ook blijer lijkt te zijn dat hij op de wereld is ipv chaggo dat hij uit de baarmoeder gehaald is :')
Kwak
pi_148274555
2 niet koffiedrinkende ouders en toch heb ik een cappuccinoapparaat in huis :')
Leuk zo'n nieuwe feature!
pi_148274791
omg 8 uur in eigen kamer! O+

Fijn van de goede nachten! :) Hier was het begin absoluut ruk, daarna werd het beter. Gisteren, hoe meer ik las over oververmoeidheid, hoe meer ik herkende. Ik heb W twee keer een flesje kv gegeven savonds, ook om te kijken of hij daar minder kramp op had (ik slik nog antibiotica.. iemand ervaring daarmee met effect op baby?), en daar heeft hij twee keer heel goed op geslapen. Op tijd weggelegd, gebakerd, beetje pruttelen, en toen out O+ . Uiteraard heb ik zelf gekolfd.

Voor het slapengaan live gevoed, wat wel een stuk energieker ging dan voor het slapen ^O^ dus dat doet hem duidelijk goed! en vervolgens heeft hij twee uur gehuild ;( .. en toen heb ik er nog een flesje kv ingegooid - toen ging hij weer rustig slapen. Ik had een fles bv klaarstaan voor de nacht, maar ik durfde hem niet meer te geven -O- uit angst voor het krampen en huilen. tweede nachtvoeding werd ook kv dus, en daarna is hij weer lekker gaan slapen.. en zat ik te kolven om half 6 :').

Vanochtend heb ik hem weer live gevoed, en zowaar, hij slaapt al 5 kwartier! Wel met aardig wat gepruttel, maar echte tekenen van kramp zie ik nou weer niet zo :? .. Kortom, ik weet niet wat nu het probleem is met mijn bv. Ofwel: hij is te moe en drinkt te weinig en huilt daardoor snel om meer, of hij krijgt er kramp van ivm antibiotica, of allebei. t wordt even zoeken tot ik klaar ben met mijn kuur (maandag), ik ga iig deze dagen alles inzetten op goed slapen voor W.

Ook heeft hij het afgelopen etmaal zeker 5 keer in mijn hand gepoept O+ :') want luier uit is kakken.
pi_148275313
Crumpette, het huilen hoeft natuurlijk niet door de voeding te komen hè, er kunnen ook andere redenen zijn dat hij huilt en slecht slaapt. Geen idee of de aantibiotica van invloed kan zijn eigenlijk.

Vraagje voor degenen die douchen met baby: Hoe doen jullie dat? Niet de logistiek wb aankleden en afdrogen enzo, maar onder de douche? Baby recht onder de straal of juist niet? We hebben het toen ze nog heel klein was eens geprobeerd maar ze leek al dat water over haar hoofd maar irritant te vinden, maar misschien deed ik het wel verkeerd :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:39:30 #129
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_148275374
Skittles ik moest echt enorm grinniken om die tweede foto :D _O-

Krijgertje ook al zo'n geniaal plaatje :+

Dyre wat fijn zo'n vrolijk meisje O+

Verder las ik een hele uiteenzetting over RRR en meeveren. Ik ga niet spuit-11-en volgens mij is alles al gezegd.

Crump kan me voorstellen dat je het zwaar vindt (erg herkenbaar; ik vond de eerste maanden ook heel zwaar), maar het wordt echt beter :* Fijn dat je een iets betere nacht had.

Las dat verschillende mensen zich een soort van melkfabriek voelen die altijd paraat moet staan en dat als benauwend ervaren. De eerste maanden had ik dat ook (toen voelde alles ongeveer negatief), maar nu voelt dat voor mij totaal niet meer zo. Weet niet waar dat precies door komt eigenlijk.

Kwak fijn dat de Nutrilon geen problemen geeft, heb je de oorzaak tenminste snel gevonden.

Lucas heeft nog een nieuwe feature. Heeeeeel boos worden en krijsen als hem iets niet zint. En we weten niet altijd wat hem niet zint, soms volgens mij gewoon dat hij even geen aandacht krijgt :') Heel fijn, dat gekrijs gaat echt door merg en been. Heel anders dan huilen, echt van die boze gefrustreerde kreten. Ach ja…. kunt niet alleen maar leuke nieuwe features hebben natuurlijk :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_148275378
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:36 schreef Amsel het volgende:
Crumpette, het huilen hoeft natuurlijk niet door de voeding te komen hè, er kunnen ook andere redenen zijn dat hij huilt en slecht slaapt. Geen idee of de aantibiotica van invloed kan zijn eigenlijk.

Vraagje voor degenen die douchen met baby: Hoe doen jullie dat? Niet de logistiek wb aankleden en afdrogen enzo, maar onder de douche? Baby recht onder de straal of juist niet? We hebben het toen ze nog heel klein was eens geprobeerd maar ze leek al dat water over haar hoofd maar irritant te vinden, maar misschien deed ik het wel verkeerd :')
goeie vraag van het douchen - ben ik ook benieuwd naar.

En ja, daar hou ik ook nog rekening mee nu, omdat hij nou ineens lekker slaapt op bv.. de volgende voeding ook maar bv doen, kijken hoe het verder loopt vandaag!
pi_148275619
Douchen met baby doe ik heel erg vaak. Soms zetten we haar nog in het badje, maar ik vind samen douchen zo gezellig en L valt bijna altijd lekker in slaap onder de straal O+

Meestal houd ik haar gewoon voor me vast. In het begin met een hempje aan, zodat ze niet weg zou glijden, maar nu kan ik haar met wat meer vertrouwen vasthouden en zelfs met 1 arm beetje wassen.
Ik zet meestal de straal een beetje op haar rug en dan wieg ik wat heen en weer, zodat ook haar armpjes/beentjes en achterhoofdje de straal voelen. En om haar aan het water/spoelen te laten wennen af en toe even helemaal (wel rechtop) onder de straal doorlopen.

Als je een harde straal hebt misschien de eerste paar keren niet helemaal opendraaien zodat het wat minder hard neerkomt, of 'indirect' onder de douche.

L vindt het heerlijk, misschien is het tegelijk ook een soort massage? :D
En wat ze ook heel vaak doet: mij helemaal aflebberen :P Ik dacht eerst dat het een teken van honger was (soort zoeken), maar ze is gewoon water van me af aan het drinken :9
pi_148275649
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

GM een televisie :o Nu voel ik me opeens heel gierig als ik denk aan wat ik geef aan vriend als ie jarig is :') Nog wel een beetje geslapen?
Is ook eigen belang hoor, de tv wordt slecht, en ik had nu geld gehad van mn ouders, en hoefde zelf maar n btj bij te leggen...
normaal krijgt ie zulke dingen niet hoor :+

saar heeft tot 4 uur liggen spoken... maar is nu pas n uurtje wakker dus vooruit maar.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:54:59 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_148275675
Ik laat haar gewoon onder de straal, maar de mijne vindt dat heerlijk ;)
disclaimer
pi_148275707
maar douchen met baby: aan je haar wassen kom je dan niet toe, toch?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:58:19 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_148275734
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:56 schreef Crumpette het volgende:
ik doe dat ook alleen als blei er is om haar aan te pakken :D
disclaimer
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:59:11 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_148275747
Lebberende L :D O+
disclaimer
pi_148275749
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:15 schreef Crumpette het volgende:

Ook heeft hij het afgelopen etmaal zeker 5 keer in mijn hand gepoept O+ :') want luier uit is kakken.
Nieuwe luier er vast onder leggen voor je de vieze weghaalt werkt hier goed (tenzij je poep op hand dikke prima vindt natuurlijk ;))

quote:

In eerste instantie met rug in de straal, zodat baby alleen via mijn lijf water krijgt (dat was tip van de kraam), daarna steeds een beetje draaien zodat de straal ook over zijn beentjes gaat, en evt buikje als hij het ok vindt. Sws niet met de straal in zijn gezichtje, vind ik zelf ook niet lekker ;)
pi_148275754
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik doe dat ook alleen als blei er is om haar aan te pakken :D
ah, juist. :D :') babyn00b present.

JM: ik vouw de vieze altijd dicht onder zijn kont en laat hem liggen terwijl ik hem schoonveeg, maar het is juist dat vegen wat hem activeert :P dan is mijn hand daar zeg maar automagisch toch. wel in het doekje, als het even kan O+
pi_148275809
+1 op waterlebberende baby :D En drinken onder de douche vindt hij ook fijn!
Schoonzus tipte: badje (droog) klaarzetten met doeken er in, baby daar in leggen na het douchen en even warm inpakken, dan zelf afdrogen (en als baby het ok blijkt te vinden zelfs ff haar wassen :)) en dan weer verder met baby. Nog niet getest ivm vrije dagen van J overigens :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:03:05 #140
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148275825
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:56 schreef Crumpette het volgende:
Mijn man en ik zijn net een geoliede machine samen als het om de zorg van onze dochter gaat.

Ik doe mijn haar wassen, in de tussentijd kleedt man dochterlief uit, die haar aan mij geeft, waarna ik haar lekker mee onder de douche neem voor een paar minuutjes, daarna geef ik haar aan manlief die haar afdroogd, aankleed en in haar bedje legt :)

Daarna doe ik zelf even verder douchen!
pi_148275845
Crump, ik kreeg antibiotica voor m'n blaasontsteking tijdens de kraamweek, en volgens de dame van het CB die langs kwam kan dat wel degelijk kraampjes veroorzaken. Ik had destijds het verband niet gezien, maar toen ze dat zei ging er wel een lichtje branden. Zijn aan het eind van de kraamweek ook begonnen met infacol omdat ze er zo'n last van had. (Snel mee gestopt trouwens, want hielp naar mijn idee niet) Geen idee wanneer de krampjes weer ophielden, maar kan dus best zijn dat het door de ab kwam!

Maar verder weet ik er ook niks van af natuurlijk :P hoe lang moet je het nog slikken?
pi_148276029
Douchen vindt M ook heerlijk, alleen gooit ze altijd haar hoofd naar achteren en krijgt dan die straal vol in haar gezicht. Ik vind dat erger dan dat zij dat vindt :P
pi_148276293
Infacol heeft even nodig voor dat dat werkt he! Dat is niet in een paar dagen.
pi_148276391
Ik ben trouwens in de wondere wereld van de oppasmeisjes beland.
Dat is toch ook even weer een stap naar loslaten van je kind.
Vanmorgen was er een heel lief meisje, bijna 16. En laatst ook al een meisje van 16 hier geweest.
Op naar wat meer dingen doen met vriendje weer!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:47:02 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_148276926
Heerlijk, blue! Wat staat er op de planning?

Tevens: bed 2 - 0 M.aud :')

Ik heb toch uit jullie rituelen gisteren wat dingen geplukt die hier dus kennelijk wel werken :D
disclaimer
pi_148276936
Ja waar vind je een oppasmeisje? Ben er nog niet aan toe hoor, maar ik heb er wel eens over nagedacht al. Heb hier geen buurmeisjes in de leeftijd en om nou een briefje op te hangen in de supermarkt lijkt me ook niet ideaal :+
pi_148276984
Een oppas lijkt me best spannend Blue, tot nu toe is F alleen uit logeren of te oppassen geweest bij onze ouders of broer/zus. :)

Crump, de eerste maanden had ik een plastic krukje in de douche staan. Kon ik daar op zitten en F op m'n benen leggen. Zo kon ik mezelf dan ook een beetje wassen. Vanaf het moment dat hij kan zitten zet ik hem zittend onder de douche (heb een inloopdouche dus geen bak oid) Gaat ie spelen met z'n eendjes en plastic ringen. Tegenwoordig moet ik wel opletten want hij kruipt nu de douche uit :')

SQ wat goed, 8 uur in haar eigen kamer :o Dat went snel hoor ;)
pi_148277173
quote:

Ik heb m op mijn linkerarm en doe dan eerst zijn beentjes onder de straal die ik iets opzij heb gericht, dan steeds iets meer onder de douche doen.

Met mijn vrije hand was ik zn billen en zn hoofdje. Hoofd en gezicht doe ik handjes water op. Dan roep ik na twee minuten zijn vader om hem aan te pakken en af te drogen/aankleden. :7
Kwak
pi_148277277
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef Amsel het volgende:
Ja waar vind je een oppasmeisje? Ben er nog niet aan toe hoor, maar ik heb er wel eens over nagedacht al. Heb hier geen buurmeisjes in de leeftijd en om nou een briefje op te hangen in de supermarkt lijkt me ook niet ideaal :+
Ik heb ook niemand in de buurt maar bedenk me net dat ik natuurlijk een betrouwbare lieve bovenbouwleerling zou kunnen vragen. Duh!

Heb je geen vriendinnen in t onderwijs met leuke leerlingen in je woonplaats?
Kwak
pi_148277293
En *O* voor SQ en M. en het bed!!! Wahoo!

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 03-01-2015 13:22:08 ]
Kwak
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:01:55 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148277319
Wow, 8 uur in eigen kamertje geslapen SQ, dat is gewoon een prézwangerschapsnacht! Wat voor dingetjes heb je gemerkt aan M nu?

Suus slaapt overdag gelukkig nog steeds super in haar eigen bed boven, maar heeft nog wel 1-2 nachtvoedingen. Wat ik nog steeds eigenlijk wel luxe vind in vergelijking met de eerste 10 weken :+

Ze heeft er wel nog even een oogontsteking overheen gekregen :') maar die lijkt snel weg te trekken na een paar keer bv druppelen, wat ze echt niet tof vond (en gelijk heeft ze).
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:09:12 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_148277522
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow, 8 uur in eigen kamertje geslapen SQ, dat is gewoon een prézwangerschapsnacht! Wat voor dingetjes heb je gemerkt aan M nu?

Suus slaapt overdag gelukkig nog steeds super in haar eigen bed boven, maar heeft nog wel 1-2 nachtvoedingen. Wat ik nog steeds eigenlijk wel luxe vind in vergelijking met de eerste 10 weken :+

Ze heeft er wel nog even een oogontsteking overheen gekregen :') maar die lijkt snel weg te trekken na een paar keer bv druppelen, wat ze echt niet tof vond (en gelijk heeft ze).
zodra ze gaat mopperen, wegleggen. Dus geen ander entertainment zoeken :@ ik heb mijn kind uitgeput :')
ze slaapt nu alweer 40 minuten in bed. :') :') :')
Ik moet haar wel helpen met slapen. Dus er naast zitten en handje / speentje vasthouden. Duurt ongeveer 10-15 minuten en dan is ze weg.

Oh lekker, dat kon er ook nog wel bij ;( :*
disclaimer
pi_148277623
Sjonge Spees, ze houdt je bezig he?

Oppasmeisje heb ik via mijn manager :D
En het meisje van vandaag was er samen met haar moeder en die kwam ook met nog wat andere meisjes.
Via via is wel het beste en het handigste.
Onze buurtjes hebben ook geen oppasmeisje nog en houden zich ook graag aanbevolen.

Zou het dus proberen via andere moeders die al een kleine hebben, buurmeisjes (zo kwam ik vroeger ook aan extra zakgeld).
Tip van vriendin was om liefst een pouletje te hebben van meisjes, als de een niet kan kan vast een ander wel, misschien kan een zus(je) van een meisje of een vriendin wel.

Onze planning is gewoon af en toe filmpje, avondje uiteten dat je elkaar aankijkt ipv steeds tegen de kleine man loopt te geinen. Eens rustig blijven zitten.
Avondje naar vrienden, shoppen, avondvergaderingen.
Of overdag voor rondje kapper/ aandacht voor jezelf.
Ik kan genoeg bedenken!
pi_148277630
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Heerlijk, blue! Wat staat er op de planning?

Tevens: bed 2 - 0 M.aud :')

Ik heb toch uit jullie rituelen gisteren wat dingen geplukt die hier dus kennelijk wel werken :D
Wat goed!!
pi_148277678
Sq weet je nog wat ik eens tegen je zei over dat ik steeds die borst erin frutste bij piepen en zuigbehoefte?
Dat bleek hier achteraf ook slaap te zijn :')
Kind maar spugen en over de huppel zijn.
Kwam daar achter rond week 10 geloof ik.

Oftewel, denk dat we er allemaal wel op de een of andere manier in zijn 'getrapt' :*
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:19:28 #156
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148277764
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:12 schreef BlueEyes het volgende:
Sjonge Spees, ze houdt je bezig he?

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik achteraf beter een week later had kunnen bevallen zodat ik wat extra aandacht had kunnen besteden aan de finishing touch: haar weerstand :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:20:12 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_148277785
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:15 schreef BlueEyes het volgende:
Sq weet je nog wat ik eens tegen je zei over dat ik steeds die borst erin frutste bij piepen en zuigbehoefte?
Dat bleek hier achteraf ook slaap te zijn :')
Kind maar spugen en over de huppel zijn.
Kwam daar achter rond week 10 geloof ik.

Oftewel, denk dat we er allemaal wel op de een of andere manier in zijn 'getrapt' :*
Ja, iets met trial and error toch? :@
disclaimer
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:20:25 #158
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148277790
Oh dat mopperen ja, dat heeft bij mij bij S1 ook wel ff geduurd voordat ik dat doorhad. En zelfs bij nummer 2 was ik het vergeten :+

Maar wel fijn dat je het nu door hebt!
pi_148277890
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zodra ze gaat mopperen, wegleggen. Dus geen ander entertainment zoeken :@ ik heb mijn kind uitgeput :')
ze slaapt nu alweer 40 minuten in bed. :') :') :')
Ik moet haar wel helpen met slapen. Dus er naast zitten en handje / speentje vasthouden. Duurt ongeveer 10-15 minuten en dan is ze weg.

Dat was bij ons ook echt de truuk. overdag hoeven we er steeds minder bij te zitten na een paar weken zo doen. S avonds lukt het nog steeds niet, dan is hij al over zijn vermoeidheid heen voor je t doorhebt en dan lukt t niet meer...

En wat ruk ook nog een oogontsteking voor S2
Kwak
pi_148277946
oh ja, dat is dus ook precies hoe het hier misging hoor, et voila, na een paar dagen, oververmoeide baby. :+

hij ligt weer, nog te pruttelen, maar moe na een goede drinksessie.. ben benieuwd!

Krijgertje, tot morgenavond.. de AB he. Denk dat ik het maar even moet uitzingen tot die tijd.

JM dat klinkt ook als een goede tip voor alleen douchen met baby, die met dat badje!
Spees... -O- oogontsteking
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:29:12 #161
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148278037
Suus blijft gewoon lachen hoor, dat is haar dagbesteding. Maar het ziet er wel sneu uit, die brokken brinta in dr half dichtgeplakte ogen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:33:32 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_148278168
Het is wel even omschakelen. Ik dacht vaak "nee joh, die is pas anderhalf uur wakker, die is nog niet moe!"
Maar baby's hebben natuurlijk heel andere standaarden :@ :')
disclaimer
pi_148278389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:33 schreef Stormqueen het volgende:
Het is wel even omschakelen. Ik dacht vaak "nee joh, die is pas anderhalf uur wakker, die is nog niet moe!"
Maar baby's hebben natuurlijk heel andere standaarden :@ :')
+1 :')
pi_148278439
Soms kan O hier na een uur al weer moe zijn. Gister zat ze even in de wagen rond te kijken in twee winkels en poef-doodmoe van alle indrukken :D
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:43:43 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_148278480
Ik voel me echt een ei :')
disclaimer
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:44:55 #166
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_148278522
Dyre en Skittles.. jullie baby's O+

Zoë, ik weet niet hoe het zit met buikspieren.. die had ik voor de zwangerschap al niet :P

Krijgertje.. dat gezicht van je baby.. bij dat milestone kaartje .. geniaal! :D

Mannen-draag-foto's *O*

JJ wat een knapperd! :)

SQ wat heerlijk dat M zo goed geslapen heeft! *O*

Kwak veel plezier met je feestje!

Spees beterschap!

Hier is Vi zn snotneusje doorgeslagen tot complete verkoudheid incl slijm in zijn keel waardoor zijn adem steeds stokt :'(
Ik heb geen oog dichtgedaan vannacht. Vannochtend vroeg bij de hap gelukkig gerustgesteld. Blijkbaar kan het allemaal geen kwaad en neusdruppels/spray gekregen. Ik hoop dat onze kleine man snel opknapt.. wat dit is echt niks zo -O-
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:50:04 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_148278694
Beterschap voor je manneke, Rady :*
disclaimer
pi_148278864
Awww beterschap Rady

Wat fijn sq!

-O- Spees wat sneu. Arme S
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:04:20 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_148279095
Ik ben t alweer in bed aan het leggen :') 50 minuten wakker geweest.
disclaimer
pi_148279322
Hahaha Sq wat een vrijheid heb je ineens dan he?
Geloof me, ze is straks ook meer tevreden als ze alleen speelt en in de box kneutert, je gaat haar echt anders leren kennen nu

Rady beterschap met je mannetje :*

Spees je had haar toch al over de 40 weken gebakken?
Alles wat ze nu krijgt kan ze straks niet meer krijgen :')
Serieus, gewoon ruk, maar fijn dat ze er bij blijft lachen! Wat een blij ei zal ze zijn als alles straks over is!
Hoop dat ze gauw opknapt iig
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:37:30 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148280122
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:11 schreef BlueEyes het volgende:
Hahaha Sq wat een vrijheid heb je ineens dan he?
Geloof me, ze is straks ook meer tevreden als ze alleen speelt en in de box kneutert, je gaat haar echt anders leren kennen nu

Rady beterschap met je mannetje :*

Spees je had haar toch al over de 40 weken gebakken?
Alles wat ze nu krijgt kan ze straks niet meer krijgen :')
Serieus, gewoon ruk, maar fijn dat ze er bij blijft lachen! Wat een blij ei zal ze zijn als alles straks over is!
Hoop dat ze gauw opknapt iig
Ja, 40+3 :+. Bedankt voor je peptalk!

Oh en Suus is soms ook maar een klein uurtje wakker overdag voordat ze weer moe is :Y. Vooral als ze lang naar dr Tinylove heeft liggen loeren of op haar buik heeft gespeeld.

Baby's uitlezen is niet altijd even makkelijk SQ dus no worries :+
pi_148281067
Och Spees, dat gaat lekker :{ :*

he bah Rady, dat klinkt naar!

Poeh dat baby begrijpen vind ik ook nog steeds moeilijk. Dunstan babytaal heb ik wel enorm veel aan gehad, hij zei duidelijk 'neh' als pasgeboren baby en dat klopte ook steeds. Behalve toen dat steeds meer op 'eh' (krampjes) begon te lijken, toen raakte ik in de war :') Maar vond het echt zoveel duidelijkheid geven.
Nu is R. ook wat aan het pruttelen en denk ik oh oppakken, maar toch maar niet. Man heeft hem net een duits (leraar duits ;) ) verhaaltje voorgelezen en ik daarna nog een woezel en pip boekje :X, gedronken, luier verschoond en daarvoor nog in de box en in de draagzak (wakker) en op het speelkleed, dus ik vermoed moe. >:)

Hahhaahhha, ooh dit is zo lief, hebben jullie baby's dat nou ook, dat als hij gaapt, hij zo aaaaahoooowww bij het uitademen doet en als de mond zich weer sluit zeg maar. O+

Maat 62 wordt wat te kort, broekjes die omhoog schuiven en shirtjes die ook omhoog kruipen. Maar maat 68 is dan weer echt lang met mouwen en qua broekspijpen ook weer wat. En sommige hema rompers van 62-68 worden gewoon te kort (door het dikke buikje :') ) kan nou toch moeilijk al met 74 beginnen? Ik zweerde bij stretch rompers, maar die ik nou had gekocht rekken nauwelijks vergeleken met sommige andere van de hema (tweedehands).
pi_148281068
SQ, wat goed dat het lukt met het slapen! Het is echt gewoon zo uitproberen met je baby, en het valt niet mee om altijd te snappen wat je kind nodig heeft.
En DAD ook een mijlpaal met slapen in eigen kamertje.

I wordt zo groot/lang: ik heb gisteren allemaal broekjes in maat 80 gekocht omdat die in maat 74 te kort beginnen te worden en ze heeft vandaag ook een romper in maat 80 aan! Om haar lijfje zit het nog heel ruim, maar in de lengte kan ze het goed hebben.

En ze eet voor haar doen ook grote hoeveelheden de laatste dagen.

Het is nu echt op naar haar 1e verjaardag. Steeds minder baby... :) . ;( . (Oftewel, gemengde gevoelens!)
pi_148281354
Ow SQ, het is ook uitproberen toch! Fijn dat ze nu zo lekker tukt O+

Beterschap voor Speesmini en Vi van Rady!

En eh... Blanco :@

Wij hebben vandaag heerlijk ritme; voeden, visite, voeden, koffie met zwangere vrienden, voeden, koffie met vrienden met baby van week of 8 O+ Lucas steeds mee in de doek, dus die slaapt heerlijk :)
pi_148283006
Dat klinkt fijn JM!

Nou, vandaag een minder geslaagde dag. L is heel onrustig, ik heb een hormonale dag ofzo :') en het weer hier helpt ook niet echt mee.

En alsof ik het gejinxt heb wil ze ineens niet meer in de draagdoek? Wringen, strekken, gillen...(gisteren riep ik nog heel blij dat ik een 2e ga kopen :'))

Dunstan was ik heel enthousiast over tijdens mijn zwangerschap, maar heeft hier na de geboorte alleen maar tot meer verwarring geleid :P
(heel hard Neh! roepen, flesje maken, flesje weigeren, flesje leeggieten in de gootsteen, nog meer 'neh! :+ )
pi_148286060
Jeetje Spees, ze treft 't wel, arme oogje.

Rady ook beterschap voor Vi :*

Dunstan babytaal vond ik ook heel fijn :) de Neh en eh vond ik vooral heel fijn, de krampjes merkte ik vooral aan haar lichaamstaal. M'n vriend vond het voornamelijk echt heel prettig, kon zo luisteren wat er aan de hand was, ipv als een kip zonder kop haar proberen te troosten :)

En hier ligt ze al bijna een uur te slapen in haar wiegje (waar ze nog maar nét in past :o ) in haar eigen kamer *O* Nog nooit gedaan, is altijd krijsen als ze daarin wordt gelegd :P
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:52:47 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_148286086
Wat een groterds al, Hilmo en Franny!!

Een fijne dag voor Mariska O+ en een iets minder fijne dag voor Dyre :*

Die slaapjes, worden die vanzelf langer, of moet ik daar nog trucjes voor doen? Ik ben de lijn maar meteen aan het doortrekken maar de opbrengst is tot nu toe 1x drie kwartier en 2x een half uur.
disclaimer
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:53:27 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_148286108
Wat fijn krijgertje! We beginnen het nieuwe jaar allemaal goed!
disclaimer
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:57:14 #179
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_148286230
Wat grappig om te lezen om de afgelopen pagina dat iedereen tegen het dilemma "is mijn kind nou moe of heeft hij honger?" aanloopt. Wij worstelen hier ook al een week of 2 mee. Wat daarbij niet helpt is dat zijn signalen voor honger veel minder duidelijk zijn geworden; waar hij vroeger echt enorm als een zombie naar je hapte doet hij dat nog maar zelden, ookal heeft hij honger.

Trial and error blijft het hier voorlopig nog even in ieder geval :D
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_148286351
Fokwet _O- :') Nu met baby aan tiet.

Maar we hebben toch rustig kunnen eten zo ^O^
pi_148286665
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:18 schreef Dyre het volgende:

Dunstan was ik heel enthousiast over tijdens mijn zwangerschap, maar heeft hier na de geboorte alleen maar tot meer verwarring geleid :P
(heel hard Neh! roepen, flesje maken, flesje weigeren, flesje leeggieten in de gootsteen, nog meer 'neh! :+ )
Hier precies zo! Weliswaar niet met flesjes, maar toch.

Wilde nog even beterschap wensen aan kindjes van Spees en Rady!
pi_148287413
Poepen jullie baby's ook zo graag in een net verschoonde schone luier? :')

:* voor de zieke kindjes!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:43:51 #183
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148288048
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:28 schreef Amsel het volgende:

:* voor de zieke kindjes!
Yup Amsel, ik had net ons eten op tafel klaargezet toen een enórme meur uit de box mij tegemoet kwam :X

Beterschap voor alle medezieke kindjes.
Mijn dame heeft geen snotneus meer, maar wel een pittige hoest!
pi_148289505
Vraagje, misschien maak ik me wel weer zorgen om niks, maar toch...

Wanneer je met een speeltje of iets wat rammelt zwaait voor Joely dr gezichtje lijkt het wel alsof ze even 'kortsluiting' heeft. Het lijkt alsof al haar spieren samentrekken van haar armpjes en beentjes en in dr gezicht lijkt het alsof ze heel hard op iets bijt. Haar armen en beentjes en hoofdje gaan dan ook een seconde of twee 'trillen' (zoals wanneer je zelf vuisten maakt en heel hard knijpt)

Soms doet ze het ook ineens als ze bijv. Gewoon in haar stoeltje zit te spelen.

Klinkt dit herkenbaar?? Het baart me zorgen, maar misschien is het wel heel normaal? ;(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_148289613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:52 schreef Stormqueen het volgende:

Die slaapjes, worden die vanzelf langer, of moet ik daar nog trucjes voor doen? Ik ben de lijn maar meteen aan het doortrekken maar de opbrengst is tot nu toe 1x drie kwartier en 2x een half uur.
Hier standaard 30-45 minuten slaapjes met sinds de afgelopen week uitschieters naar 2 uur.
Normale cyclus voor die ukken is rond de 45 minuten. Soms valt hij nog wel eens uit zichzelf weer in slaap, soms is het dan van 0 tot 100 in een seconde :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:35:01 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_148290071
Ah okee, normaal dus!

Als de tussenliggende uren nou eens niet gevuld zouden zijn met hysterisch gekrijs en stijf als een plank worden ;(
Maar het zal wel een fase zijn. Heb r nu maar weer in de doek. Binnen twee minuten in coma :')
disclaimer
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:36:06 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148290128
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:52 schreef Stormqueen het volgende:

Ik ben ook op zoek naar dat trucje ja. Hier is het vaak 25 minuten, gek genoeg, en daarna is ze ook gewoon nog niet uitgerust. 'Ze' zeggen dan dat er misschien iets veranderd (muziekje gaat uit, speen valt uit etc) maar dat is hier dus niet. Het is dan ook meteen paniek.

Ik heb gelezen dat je, als het tegen het moment loopt dat ze meestal wakker wordt (maar ze dus nog slaapt), er even naar toe kunt gaan om je hand op buikje/hoofd te leggen. Dat zou misschien een trucje zijn. Ik ga morgen iig eens een heel slaapje er naast zitten, kijken of ik iets kan doen voor dr.

Vanmiddag ging ze helemaal over de rooie, ze was echt oververmoeid en 25 minuten slapen helpen dan niet. Sowieso is slapen hier even een ding, in de nachten ligt iedereen te hoesten. Mijn man heeft vannacht naast peuter geslapen (op het vloerkleed :') ) met haar handje in de zijne O+. Vanochtend sliepen we uit tot half 9 en zojuist heb ik peuter slapend omgekleed en in bed gelegd (dat is voor het eerst ooit) en S ligt nu bij haar vader te slapen (dat gebeurt ook haast nooit).

Maffe dag hier :P
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:41:48 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_148290353
Oh Soes, ook flink aan het rommelen dus :*

Dat overstrekken, is dat altijd een teken van iets ergers? Ze gaat soms gewoon van rustig naar hysterisch krijsen en overstrekken in drie seconden. Momenteel wel twintig keer per dag. Als je haar optilt, maar ook als je met haar op de arm zit, na het eten... Ik vind dat echt zó moeilijk te handelen... Of doen alle baby's dat?
disclaimer
pi_148290466
Overstrekken deed Djenna hier vanaf dat ze uit de buik was. Toen gelijk naar de osteopaat en daar bleek dat haar nekeerveltjes compleet vast zaten door vacuumpomp. Was na drie behandelingen in zes weken tijd compleet verholpen en weg.

Maar jouw kleintje is al iets ouder dus ik zou het niet weten? :?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:44:55 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148290470
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oh Soes, ook flink aan het rommelen dus :*

Dat overstrekken, is dat altijd een teken van iets ergers? Ze gaat soms gewoon van rustig naar hysterisch krijsen en overstrekken in drie seconden. Momenteel wel twintig keer per dag. Als je haar optilt, maar ook als je met haar op de arm zit, na het eten... Ik vind dat echt zó moeilijk te handelen... Of doen alle baby's dat?
Jup, nachten zijn al 2 weken ruk hier. Ik hoop dat het snel bijtrekt...

Dat overstrekken herken ik niet echt, S doet dat nu soms omdat ze last van dr darmpjes heeft (stinkschetenlaten en daarom moeten huilen, ze heeft ook al 3 dagen niet gepoept). Is wel heel vervelend trouwens :*
pi_148290501
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:21 schreef JaleesaJoia het volgende:
Vraagje, misschien maak ik me wel weer zorgen om niks, maar toch...

Wanneer je met een speeltje of iets wat rammelt zwaait voor Joely dr gezichtje lijkt het wel alsof ze even 'kortsluiting' heeft. Het lijkt alsof al haar spieren samentrekken van haar armpjes en beentjes en in dr gezicht lijkt het alsof ze heel hard op iets bijt. Haar armen en beentjes en hoofdje gaan dan ook een seconde of twee 'trillen' (zoals wanneer je zelf vuisten maakt en heel hard knijpt)

Soms doet ze het ook ineens als ze bijv. Gewoon in haar stoeltje zit te spelen.

Klinkt dit herkenbaar?? Het baart me zorgen, maar misschien is het wel heel normaal? ;(
Mij komt het niet bekend voor. Heb je het op film staan oid?
pi_148290914
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mij komt het niet bekend voor. Heb je het op film staan oid?
Nee, dat ga ik wel even proberen te doen. Ik krijg er ook gewoon een heel naar gevoel bij :/ alsof het niet normaal is
pi_148291171
Jaleesa, geen idee of het echt vergelijkbaar is maar van I ken ik wel dat als ze overprikkeld raakt of heel enthousiast is dat ze ook met haar armpjes en handjes gaat wapperen en/of trillen en dan ook dat haar gezichtje dan gaat samentrekken en een beetje trillen. Wij noemden haar daarom wel onze Joe Cocker. :P . Ze doet het de laatste tijd trouwens wel minder. Maar als het niet goed voelt, zou ik het navragen bij cb.
pi_148291374
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 3 januari 2015 19:41 schreef Stormqueen het volgende:[/b

I deed dat bij krampjes. Als M dat zo vaak doet misschien een idee om eens naar een osteopaat te gaan? Als ik jou zo lees, zit ze niet helemaal lekker in haar velletje. Spuugt ze ook? Voel je haar maagje/darmpjes rommelen (als I last had, voelde we dat vaak ook echt aan haar buikje), heeft ze last van scheetjes?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:07:17 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_148291510
Ja, ze heeft wel last van haar darmen volgens mij. Misschien meer dan normaal nu. Ik kijk het even een paar dagen aan :)
disclaimer
pi_148292880
Ja hallo, mijn perfect slapende baby is ineens stuk en wil niet meer in slaap vallen sinds het hier zo'n hot topic is. En bedankt hè!
pi_148299063
Sorry Amsel :P

Hier ging het overdag heel goed met het slapen, vanavond wat minder. sinds de voeding van een uur of 19.00 is hij wakker. Veel poep, veel gas, veel honger :').

Zeg die dunstan babytaal, hebben jullie daar dan allemaal een cursus voor gedaan of valt dat online te lezen enzo?
pi_148299232
Doet ze t alweer Amsel?

Aww gassy little viking :* sterkte crump. Dunstan staat op youtube.

Slapen was hier vanavond ook poep maar hij was t compleet zat dus met veel gestrek en tegensputteren gillend in de doek geknoopt. Zzzzzzzz. Slapend eruit gehaald en gevoed. Zo in bed stoppen (slaapt nu op schouder). Weet niet wat t is met die avonden hier...

Mn feestje was een beetje stom, vooral door mezelf -O-
Kwak
pi_148299264
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:55 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Nee, dat ga ik wel even proberen te doen. Ik krijg er ook gewoon een heel naar gevoel bij :/ alsof het niet normaal is
Als je dat gevoel hebt zou ik het idd filmen en voorleggen aan cbarts of huisarts :Y
Luister altijd naar je moedergevoel :Y
pi_148299392
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:40 schreef Crumpette het volgende:
Zeg die dunstan babytaal, hebben jullie daar dan allemaal een cursus voor gedaan of valt dat online te lezen enzo?
Er is wel wat losse info op joetjoep te vinden, en ik kreeg toevallig net de tip dat er ook een goede app voor is, wel ¤7 maar da's veel goedkoper dan de dvd..
pi_148299844
Hier staat het kort en duidelijk uitgelegd:

http://www.dokterdokter.n(...)egrijp-jij-babytaal/

Ik herken vooral de honger-huil en de moe-huil. De andere drie lijken me te veel op elkaar, maar of het nou een boertje of een windje of ander ongemak is, het betekent in ieder geval "iets zit me niet lekker" en daar kan ik dan wel weer wat mee.
pi_148300341
Wat grappig! Ik heb daar echt nog nooit over nagedacht :')
pi_148301720
Ik heb me er wel in verdiept maar kan geen onderscheid maken bij Boaz :') . Dus ook ik prop er waarsvhijnlijk soms een fles in terwijl ie kei kapot is .. of wil hem in bed leggen terwijl ie honger heeft :')

Hij sliep vannacht van 19.30 - 9.30 :o :o .. ik heb mijn man vanmorgen laten checken vanmorgen of ie het nog wel deed want ik durfde niet :o :+ :@

Maar geloof nooit dat ik morgen weer zon cadeautje krijg dus nu gauw slapen :+
pi_148302661
:* voor de zieke baby's :*

Klinkt idd wel erg naar JJ, zou het ook proberen te filmen en dan toch aan een arts laten zien.

Overstrekken is hier nu krampjes, bij de dreumes ook... En die gooide ook altijd z'n nek erbij naar achteren. Bij de osteopaat bleken toen ook nekwervels "vast" te zitten, te snel en verkeerd uit de buik getild. Dat werd daarna wel veel minder :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:28 schreef Amsel het volgende:

Ja! Het liefst nog voordat hij helemaal dicht en goed zit ;) :')

Vriendje en ik hebben net voor het eerst sinds 3 maanden net samen twee uurtjes beneden gezeten zonder kinderen O+

En verder hebben Hilmo en SQ (en was er niet nog iemand:') ) nog leuke plannen voor hun allerlaatste verlofdag? ;)
pi_148304257
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:56 schreef Loj het volgende:

En verder hebben Hilmo en SQ (en was er niet nog iemand:') ) nog leuke plannen voor hun allerlaatste verlofdag? ;)
:X :'( :@

Mijn kop heeeeel diep in het zand steken :')
pi_148306362
Oef, al sinds 11u bezig te proberen baby in slaap te krijgen, maar ze wordt steeds wakker :Z steeds als ik net 5 minuten in slaap Dommel moet er weer een speen in :') Nu wilde ze echt weer eten. Hopelijk valt ze daarna direct weer in slaap.

Hoi nachtploeg :W
pi_148308760
  zondag 4 januari 2015 @ 04:11:54 #208
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148308772
Hilmo SQ Dyre en Razz toch?

:O ik ga weer verder slapen...
Kwak
  zondag 4 januari 2015 @ 04:17:32 #209
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148308789
Mini heeft nog niet geslapen en pax snurkt en ik ben moe en chagrijnig en blugh :+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_148308892
Hangt er iets in de lucht of zo? Hier is het vanavond en vannacht ook drama.
pi_148308905
Nachtploeg :W

Omg 23.00-5.00! O+ zo komen we er wel!
  zondag 4 januari 2015 @ 06:10:35 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_148308954
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 04:11 schreef kwakz0r het volgende:
Hilmo SQ Dyre en Razz toch?

:O ik ga weer verder slapen...
en Loj!

Ik heb ook weer ouderwets mogen nachtvoeden trouwens :') mopperbaby...
disclaimer
  zondag 4 januari 2015 @ 06:30:15 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148308976
Koorts hebben als mama is niet leuk ;(.
KuikenGuppy
pi_148308982
:W Hier 3.00 en nu. Vannacht viel uk bij borst 1 als een blok in slaap, niet wakker te krijgen. Dus ik zag weinig andere opties dan 'm weer in bed leggen, maar zodra hij z'n matras raakte schoten z'n ogen open in een blik van omgwtfbbq mam wat dóe je :o Dus verder met voeden & verschonen, en 2e borst ook weer na 3 slokken in slaap gezeild. Toen ging wegleggen wel goed, en sliep hij daarna vrijwel geruisloos verder. Het lijkt er dus voorzichtig op dat ik het gekreun en gemier misschien wel zelf heb veroorzaakt door 'm te vol te stoppen :@
  zondag 4 januari 2015 @ 06:35:55 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_148308986
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 06:30 schreef Burdie het volgende:
Nope, heel niet. Beterschap :*
disclaimer
pi_148309062
Ow, beterschap Burd :{
pi_148309116
Beterschap Burd. :*

Ik heb tegenwoordig uitslapende baby's, dat kan schijnbaar ook. :o Over het algemeen zijn ze pas rond 8:00 uur wakker. O+ Jammer dat morgen de vakantie voorbij is, dan worden ze weer dagelijks rond 6:30 uur uit bed geplukt. -O-
pi_148309118
Beterschap Burdie!

Laatste verlofdag -O- sterkte dames

Lekker nikki!
Dat is wel weer jammer dat je ze morgen weer moet wakker maken :(

Ik ben wakker vanaf 4:15 en kan niet meer slapen :')
E ademt wat moeilijk dus die heb ik meegenomen naar beneden. De rest slaapt lekker :Z

Voor de oktober november moeders.
Hoe ziet de dag er ongeveer uit voor jullie baby's? Wanneer gaan ze naar boven bijv en hebben ze vaste wakker/speel momenten?

[ Bericht 29% gewijzigd door Zoë23 op 04-01-2015 07:59:31 ]
  zondag 4 januari 2015 @ 08:02:28 #219
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_148309131
Beterschap burdie :*

Laatste verlofdag voor veel.. niet leuk -O-

Zoe stom dat je niet meer kan slapen, hoop dat je wel een beetje uitgerust bent :*

Mijn baby heeft het vannacht ook allemaal anders gedaan. Van normaal om de 3 a 4 uur kwam ze nu van 10 tot 2 elk uur om vervolgens tot 7 uur te slapen. Heb geloof ik toch liever dat ze om de zoveel uur komt.
pi_148309138
Ben wel moe maar wakker in bed liggen irriteerde me :@
Kan nu fijn tv kijken. Dat is echt al lang geleden dat ik de tv even voor mezelf had :9

Vermoeiend Snoenk :*
geef je bv?
  zondag 4 januari 2015 @ 08:30:45 #221
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_148309208
Ja ik geef bv. Maar dit was de eerste keer dat ze zo vaak kwam en huilde dus ik klaag nog nergens over, ze doet het verder echt heel goed. Toch wel fijn om te weten dat je baby af en toe toch wel kan huilen.
Geniet van de afstandsbediening voor jezelf zoë
pi_148309210
Wat fijn dat het verder allemaal goed gaat O+ zulke momentjes horen er natuurlijk bij maar kunnen wel even lastig zijn :*

Ben een film aan het kijken :o
Me-time O+
pi_148309386
Zoë enjoy je me-time. :)

Snoenk je hebt toch wel een lekkere ruk kunnen slapen. O+

Ik las hier allemaal verhalen over baby's die ineens in eigen bedjes kunnen slapen. Fijn dat ze die feature hebben ontdekt. :Y
Grappig wel, want ik was gisteren helemaal blij dat ik S in slaap had gewiegd. :+ Hij was enorm moe, maar ging huilen als ik hem in bed legde. Ik heb hem 5 minuutjes gewiegd in zijn kamertje en toen sliep hij. Ik kan echt genieten van dit soort momentjes, dat hij gewoon weer even heel klein lijkt. O+

S heeft ook nog een nieuwe feature, hij kan nu zelf gaan zitten. Dat zorgt weer voor een stuk minder frustratie. *O* En samen met het zitten probeert hij zich nu ook aan dingen op te trekken. :o
T daarentegen zit op zijn kont en blijft zitten op zijn kont. Tijgeren kan hij niet, hij schuift alleen achteruit als hij op zijn buik ligt. :D Ze hebben zo'n eigen karakter en dat zie je terug in hun gedag. T vindt alles prima, dat blijkt ook uit het feit dat hij zomaar een half uur op één plek kan spelen en S heeft een kort lontje, is snel afgeleid en is het ontdekkende type. Niets is meer veilig in huis en het stopcpntact is natuurlijk favoriet. :')

Ik heb het idee dat er ineens een enorm gat qua gewicht aan het ontstaan is tussen T en S. De laatste keer op het cb verschilden ze 10 gram, maar S is zo ontzettend beweeglijk en T zit alleen maar stil. S gebruikt daardoor volgens mij veel meer energie en hij wordt nu een beetje skinny in vergelijking met T. Als ik een keer tijd heb ga ik ze even wegen op het cb, gewoon omdat ik stiekem wel benieuwd ben. :)
pi_148309553
Beterschap Burdie!

En balen van de laatste verlofdagen..

Lekker even tv kijken Zoë!

Beetje moe. Veel huilen de laatste dagen en ze laat zich eigenlijk alleen door mij troosten. Voor ons alledrie frustrerend is dat.
Ze heeft wel het lachen en rondkijken ontdekt de laatste week, leuk steeds nieuwe dingen O+
pi_148309608
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 06:30 schreef Burdie het volgende:
*boks*

:*
pi_148309677
Beterschap Burdie en BlueEyes :*

Ik zeg niks over onze nacht ivm fokwet :+ Moppert, jij nog wat kunnen slapen?

Ik heb gisteren voor het eerst iets gemaakt uit Easy Peasy. Meneer vond het lekker! Geprakte kikkererwten met een saus van broccoli, avocado en wat basilicum en dan wat makreel erbij :Y)
pi_148309716
Oh bah, zieke mamas beterschap!

Wat een lief moment zo nikki, en grappig dat opvallende verschil tussen de beide kindjes!

Dunstan heb ik geen cursus voor gevolgd. YouTube en google was genoeg voor mij en oefenen op huilende baby's ;)

Hier een hoestend jongetje. Al 2 grote snotjes uit zijn neus gehaald. Nu maar aangelegd want ik kon niet achterhalen waarom hij huilde :P hij is echt verkouden, nog tips wat ik kan doen om te verlichten?

Zoë, dagindeling, tsja. Na 1e ochtend voeding vaak nog in bedje slapen, dan 2e voeding, daarna wakker de rest vd ochtend en in box, kletsen op schoot, wakker in de reiswieg. Voeden, vaak nog wakker en weer in box, dan in de middag in slaap vallen voor half uur, uurtje, dan voeden, wakker, weer in box :P nou ja boven slapen doen we tot nu toe alleen snachts.

Geen speciale plannen voor mijn laatste dag zo nee. Paklijst maken voor 1e werkdag, gister uur wakker gelegen denkend daaraan. Wat als gekolfd fles niet in de koelkast past en in de deur moet staan oh jee :{ dingen opruimen, enz, waar ik straks vast geen zin in heb en energie als ik weer aan de slag ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 04-01-2015 09:58:35 ]
pi_148309859
Wat knap nikki!

Helio :*
Nieuwe features zijn wel leuk!

Beterschap blue eyes!

Lekker dot :Y)

S.ophie is blij met de Tinylove
-Knip-

[ Bericht 20% gewijzigd door Zoë23 op 04-01-2015 15:00:13 ]
pi_148309883
Gitaar gered uit handen van Stip, dus kan weer verder lezen :)

Veel plezier zo op jullie laatste verlofdag allemaal!

SQ, hier ook een overstrekker met korte slaapjes. Osteopaat was bij ons helaas niet het wondermiddel, maar baat het niet enzo. Mijn vriend is helemaal geen fan van alternatieve dingen en nu nog minder :') Mijn moeder vindt nog steeds dat we naar een magnetiseerder oid moeten waar mijn tante is geweest toen mijn nicht niet goed sliep. Zijn oplossing was toen een spiegel onder haar bed leggen, want er liepen energiebanen ofzo. Sja, niet helemaal ons cup of tea ;) Doek en strak instoppen werkte het beste :)

Ik vind S. en T. altijd zo bijzonder, mijn UD vriendjes :) Het klinkt erg gezellig iig! Spelen ze ook samen?

Geniet ze Zoë! Is er wat meer rust in de tent met jullie hulp?
pi_148309901
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 09:51 schreef Hilmo het volgende:
Oh bah, zieke mamas beterschap!

Wat een lief moment zo nikki, en grappig dat opvallende verschil tussen de beide kindjes!

Dunstan heb ik geen cursus voor gevolgd. YouTube en google was genoeg voor mij en oefenen op huilende baby's ;)

Hier een hoestend jongetje. Al 2 grote snotjes uit zijn neus gehaald. Nu maar aangelegd want ik kon niet achterhalen waarom hij huilde :P hij is echt verkouden, nog tips wat ik kan doen om te verlichten?

Zoë, dagindeling, tsja. Na 1e ochtend voeding vaak nog in bedje slapen, dan 2e voeding, daarna wakker de rest vd ochtend en in box, kletsen op schoot, wakker in de reiswieg. Voeden, vaak nog wakker en weer in box, dan in de middag in slaap vallen voor half uur, uurtje, dan voeden, wakker, weer in box :P nou ja boven slapen doen we tot nu toe alleen snachts.

Geen speciale plannen voor mijn laatste dag zo nee. Paklijst maken voor 1e werkdag, gister uur wakker gelegen denkend daaraan. Wat als gekolfd fles niet in de koelkast past en in de deur moet staan oh jee :{ dingen opruimen, enz, waar ik straks vast geen zin in heb en energie als ik weer aan de slag ben.
We hebben een ui naast t bed. E is ook al een tijd verkouden :(

:* voor t bijna moeten werken

Vind t leuk om te lezen over wat de baby's zo ongeveer op een dag doen :)!
pi_148309932
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 07:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Beterschap Burd. :*

Ik heb tegenwoordig uitslapende baby's, dat kan schijnbaar ook. :o Over het algemeen zijn ze pas rond 8:00 uur wakker. O+ Jammer dat morgen de vakantie voorbij is, dan worden ze weer dagelijks rond 6:30 uur uit bed geplukt. -O-
Oh herkenbaar, Nikki! I slaapt ook zo lekker uit nu, alhoewel ze misschien ook wel een beetje laat naar bed gaat. Meestal zo van 20.30 tot 8.30/9.00. En als ze dan maar 1 voeding 's nachts krijgt, heb ik ook echt een heel goede nachtrust. Het is zo fijn om een eigen ritme te hebben die natuurlijk voelt. Dat is waar ik nu de vakantie er weer op zit echt een beetje van baal. Werken op zich is prima, en I naar het kdv ook, maar het zou zo fijn zijn als we daarbij zelf onze tijden konden kiezen!

En wat grappig, die twee van je. Het relativeert ook zo lekker! Want je ziet dan ook heel duidelijk dat die verschillen er gewoon zijn en dat het dus nogal relatief is wat je zelf als ouder doet. Die kinderen hebben allemaal hun eigen ontwikkeling te gaan. O+ .

Ik ga morgen weer naar het cb, ben ook zo benieuwd. Heb ook best wat vragen dit keer, over ons eetschema nu en bv.

Waar wij ook een vraag over hebben: I kan zichzelf regelmatig behoorlijk hard op haar hoofd slaan. Altijd aan dezelfde kant ook. Het lijkt erop dat ze het vooral doet als ze moe is. Wij vragen ons af waarom ze dat nu doet. Je gaat dan op een gegeven moment denken dat ze misschien ergens pijn heeft... Maar behalve doorkomende tandjes aan de bovenkant lijkt ze verder geen last te hebben, en ze huilt er ook niet bij. Dus ja. Iemand die het misschien herkent?

Beterschap Burdie en Blue!! Laat zoveel mogelijk voor je zorgen. :* .
Moppert, wat zwaar! Sterkte. Hopelijk kun je vandaag een rustig aan doen en kan je man het een beetje overnemen?

Crmputte, dat klinkt als een supergoede nacht. Wat fijn! Dat geeft de burger moed. ;) .

Verder veel sterkte met laatste verlofdagen. Niet teveel over nadenken en bij stil staan, is denk ik het beste. :* .
pi_148309941
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:08 schreef Dot. het volgende:

Het is allemaal wat geland denk ik. We werden zo geleefd dat ik geen tijd had om echt iets te voelen waardoor ik me ontaard voelde enzo (niet echt gehecht aan de baby's omdat het voornamelijk hard werken is)
Nu wel echt geniet momentjes O+

Dat we hulp hebben scheelt zeker! Ze komt komende week 2x. Het is wel even wennen omdat we in het engels communiceren maar verder voelt het of ik een kraamhulp in huis heb zegmaar. Erg fijn
pi_148309991
Franny, Stip doet ook zoiets als hij moe is. Hij gaat dan met een vinger keihard in zijn oor peuteren. Hij heeft ook regelmatig een krabwondje in zijn oorschelp daardoor. Zijn hand vasthouden helpt niet, want het lijkt echt iets te zijn dat hij 'moet' doen. Geen oplossing dus helaas :{

Ik heb ook een vraag :) Ik heb bij de Hema outlet een trui gekocht waarvan ik dacht dat het een jongenstrui was, maar nu Stip hem een keer heeft aangehad twijfel ik. Het is een blauwe trui met een v-hals en een wasbeer erop. Ik twijfel omdat het lijkt of hij pofmouwtjes heeft, of hij is gewoon slecht in elkaar gezet :P Kan iemand zich misschien herinneren of het een jongens- of meisjestrui is?

Dat klinkt goed Zoe! En dan krijgt grote S ook meteen wat Engels mee, hartstikke handig ;)
  zondag 4 januari 2015 @ 10:34:11 #234
344469 Amsel
zonder t
pi_148310208
Geen idee van die trui Dot :D Ik trek ons meisje vaak jongenskleding aan (want blauw staat haar zo goed O+ ) maar andersom met pofmouwtjes is misschien wat gek ja :P
  zondag 4 januari 2015 @ 10:39:49 #235
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148310271
Beterschap Blue en Burd!

Ik zit te kolven op bed (was alweer 24u geleden) en naast me zit een mannetje te babbelen op papa's schoot en te lachen O+ hele verhalen houdt hij O+

Onze dagen gaan (als we niet weg hoeven) zo:

-Soms: nachtvoeding daarna slapen.
-Tussen 6 en 8 eerste fles.
-Optie A: Even spelen op bed bij ons, in de box terwijl wij aankleden en dan weer naar bed want moe.
-Optie B: even spelen op bed bij ons, met mama onder de douche, aankleden en meestal meteen naar bed want moe.
-Optie C: soms nog een blokje uitslapen dan schuift alles eentje op.
-tussen tien en twaalf weer een fles. Spelen op schoot, in de box, naar bed want moe.
-tussen 13 en 15 meestal weer hetzelfde. Soms nu een langere slaap.
- tussen 16 en 18 fles, spelen met ons, liggen in de box. Proberen in bed te leggen wanneer moe, lukt soms wel soms niet.
-nu begint het avondballet: fles rond 19/20u dan wakker/moe/huilen. Gaat meestal goed tot een uur of acht/half negen. Dan knoop ik m tegenwoordig in de doek. Valt in slaap, geef m een fles als hij wakker wordt of anders als wij naar bed willen half slapend. Slapend in bed na laatste fles.

Overdag leggen we hem wakker weg, soms moeten we tien minuutjes troosten/wiebelen/speentje om hem in slaap te krijgen, soms loop je weg en hoor je niks meer. Lengte van slaap overdag ligt tussen de dertig minuten en 3 uur, meestal 1-1,5 uur. Flessen zit meestal drie uur tussen, soms 4 na een lange slaap, soms 2,5 tegen de avond vooral. Gaat op verzoek. Fles krijgt hij niet altijd direct na het slapen want soms slaapt hij kort en heeft daarna nog geen honger.

Ritme is vanzelf zo ontstaan en lijkt redelijk stabiel nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 04-01-2015 10:48:13 ]
Kwak
pi_148310276
Hmm, ik ken de hema collectie redelijk goed ( :+ ), maar die trui kan ik me niet zo voor de geest halen, Dot. Het klinkt wel als een jongenstrui!

Blauw staat I ook heel goed, Amsel. Ik vind het wel grappig: ik moet echt geen pastelkleuren aandoen, want die staan me voor geen meter. En I heeft hetzelfde. Ze moet echt uitgesproken kleuren hebben, en van dat mooie donkere blauw staat haar super. De afgelopen maanden is het wel heel vaak voorgekomen dat mensen denken dat ze een jongetje is. :P . Maar dat komt misschien ook door haar gebrek aan haar. :D . Ik weiger in ieder geval om haar om die reden anders te gaan kleden.
pi_148310328
Ik vind het altijd zo leuk om.de verhalen van de grotere kindjes hier te lezen O+
Kan daar op de een of andere manier niet op wachten bij F.
Alleen aan de andere kant, mijn babietje mag nog wel even baby blijven hoor.

En Zoë fijn dat je rust vindt en genieten kan! :*
  zondag 4 januari 2015 @ 10:45:21 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148310344
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:17 schreef Dot. het volgende:
Franny, Stip doet ook zoiets als hij moe is. Hij gaat dan met een vinger keihard in zijn oor peuteren. Hij heeft ook regelmatig een krabwondje in zijn oorschelp daardoor. Zijn hand vasthouden helpt niet, want het lijkt echt iets te zijn dat hij 'moet' doen. Geen oplossing dus helaas :{

Ik heb ook een vraag :) Ik heb bij de Hema outlet een trui gekocht waarvan ik dacht dat het een jongenstrui was, maar nu Stip hem een keer heeft aangehad twijfel ik. Het is een blauwe trui met een v-hals en een wasbeer erop. Ik twijfel omdat het lijkt of hij pofmouwtjes heeft, of hij is gewoon slecht in elkaar gezet :P Kan iemand zich misschien herinneren of het een jongens- of meisjestrui is?

Dat klinkt goed Zoe! En dan krijgt grote S ook meteen wat Engels mee, hartstikke handig ;)
HEMA jongens kleding heeft blauwe labels, meisjeskleding heeft roze labels (daar in de nek waar de maat op staat - witte labels zijn unisex)
KuikenGuppy
  zondag 4 januari 2015 @ 10:46:31 #239
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148310360
Ik vind I wel echt een meisjeskoppie hebben :Y
Kwak
pi_148310361
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

HEMA jongens kleding heeft blauwe labels, meisjeskleding heeft roze labels (daar in de nek waar de maat op staat - witte labels zijn unisex)
:o dat wist ik echt niet. Thanks voor de tip. :)
  zondag 4 januari 2015 @ 10:47:20 #241
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148310373
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan heeft M een meisjestrui van me gekregen :')
Kwak
pi_148310397
Oh, haha, dat wist ik ook niet!

Ja, kwak, dat heeft ze ook wel echt. Maar mensen kijken gewoon niet zo goed, denk ik.
pi_148310400
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:12 schreef Franny_G het volgende:
Waar wij ook een vraag over hebben: I kan zichzelf regelmatig behoorlijk hard op haar hoofd slaan. Altijd aan dezelfde kant ook. Het lijkt erop dat ze het vooral doet als ze moe is. Wij vragen ons af waarom ze dat nu doet. Je gaat dan op een gegeven moment denken dat ze misschien ergens pijn heeft... Maar behalve doorkomende tandjes aan de bovenkant lijkt ze verder geen last te hebben, en ze huilt er ook niet bij. Dus ja. Iemand die het misschien herkent?
S heeft ook zoiets, als hij moe is trekt hij heel hard aan zijn oor. Echt zo hard dat het haast wel pijn moet doen, maar hij geeft geen kik.
  zondag 4 januari 2015 @ 10:53:18 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148310446
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dan heeft M een meisjestrui van me gekregen :')
Als 'ie het rockt, niks mis mee toch? 8-)
KuikenGuppy
  zondag 4 januari 2015 @ 10:54:34 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148310462
Ik wilde nog even wachten op de ontknoping van de wasbeertrui, maar mijn man heeft croissantjes gemaakt. Ik word in de watten gelegd vandaag O+.
Doei :*.
KuikenGuppy
  zondag 4 januari 2015 @ 10:55:53 #246
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148310480
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als 'ie het rockt, niks mis mee toch? 8-)
1 keer gedragen en te klein :'( maar hij rockte m wel :Y

Lekker laten verwennen!
Kwak
pi_148310483
Lekker Burd, enjoy! :Y)
pi_148311299
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:54 schreef Burdie het volgende:
Ik wilde nog even wachten op de ontknoping van de wasbeertrui, maar mijn man heeft croissantjes gemaakt. Ik word in de watten gelegd vandaag O+.
Doei :*.
Lekker!

Blauw label, dus de mouwtjes zijn er gewoon niet netjes aangezet :s)
pi_148311370
Papa, waarom doe je nou zo raar. Haal die knuffel eens van mijn hoofd af!

Oh, wacht ik vind het toch wel grappig geloof ik!

pi_148311460
Sun :D
  zondag 4 januari 2015 @ 11:47:22 #251
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148311498
_O-

Mijn mama appte twee foto's van M toen hij nieuwjaarsdag bij ze was en wij naar de bioscooo waren. Hij wordt zo groot! Past niet meer op de poef O+ en die blik, daar kan ik echt in verdrinken....

(Jaa mijn moeder draagt crocs binnenshuis :P )
Kwak
pi_148311530
Haha, Sun!

Wat een prachtige kleur ogen heeft M., kwak! Daar kun je inderdaad in verdrinken.
pi_148311543
:D Sun!

Dag'ritme' hier: smurf wordt wakker voor ontbijt, wordt gevoederd, eventueel met douche, badje of poets- en verkleedsessie tussendoor. Afhankelijk van hoe wakker hij daarna is mikken we 'm terug in bed of gaat hij chillen in de box/op kleedje bij het raam (uitzicht jonguh!)/bij een van ons. Dan is-ie of weer moe of weer hongerig, dus bed of borst en daarna bed of doek. *repeat* Met ter afwisseling 1x per dag een sessie in draagdoek of Joolz naar buiten, wandelen naar stad of koffiedate of Jumbo.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:51:10 #254
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148311594
quote:
17s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:48 schreef Franny_G het volgende:
Haha, Sun!

Wat een prachtige kleur ogen heeft M., kwak! Daar kun je inderdaad in verdrinken.
:Y dezelfde als zijn papa. Ben benieuwd hoe veel dat nog gaat veranderen. Mijn ogen waren als kind ook donkerblauw en nu grijzig met een groen/bruin randje...
Kwak
pi_148311739

t is hier vast al 1000x voorbij gekomen, maar t boek, baby in een droomritme, aanrader of niet?
S. 2014
J. 2016
pi_148312139
Ik hoorde ergens dat oogkleur tot 3e jaar kan veranderen?
  zondag 4 januari 2015 @ 12:28:03 #257
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148312591
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

t is hier vast al 1000x voorbij gekomen, maar t boek, baby in een droomritme, aanrader of niet?
Veel mensen vinden van niet ;) maar voor mij werkte het.

Wel gewoon lekker je eigen draai eraan geven.
Kwak
  zondag 4 januari 2015 @ 12:28:18 #258
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148312602
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoorde ergens dat oogkleur tot 3e jaar kan veranderen?
Ja dat dacht ik ook.
Kwak
pi_148313203
Ooh lieve foto's!! O+

Nou jaa wat een tip dat van de HEMA labels. Klinkt super logisch maar nooit geweten :o meteen man ook even verteld.

Bah, nu snap ik wat mamas zo erg vinden aan een zieke baby. En dan is dit nog echt niets vrees ik. Plak baby poeh. Ben ik niet gewend. Telkens prop ik de borst er maar in :@ Morgen ook nog eens naar tandarts, moet R wel mee, geen oppas, hopelijk gaat dat wat :{

Net maat 68 setje aan gedaan, broek zit best goed, truitje lengte goed maar mouwen moet ik half omslaan haha.
pi_148313584
die hema tip klopt voor mijn gevoel ook niet... ik heb witte labels is hema rokjes en een blauw label in een (overduidelijke)meidenblouse...
dus of ik heb de foutjes of t zit net anders...
S. 2014
J. 2016
  zondag 4 januari 2015 @ 13:05:15 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148313859
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
die hema tip klopt voor mijn gevoel ook niet... ik heb witte labels is hema rokjes en een blauw label in een (overduidelijke)meidenblouse...
dus of ik heb de foutjes of t zit net anders...
Het is iig wel zo bedoeld door HEMA. Heeft het witte label geen roze borduursel?
KuikenGuppy
pi_148313893
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is iig wel zo bedoeld door HEMA. Heeft het witte label geen roze borduursel?
oh dat durf ik zo niet te zeggen, dan zou ik straks ff moeten kijken.
heb net saar op bed gelegd... *fingers crossed*
S. 2014
J. 2016
pi_148314480
Knappe M van kwakzOr O+

Hoop dat ze lekker slaapt GM

Leuk om de dagritme's te lezen :)
pi_148314726
Beterschap Burdie en Blue!
En handige tip van de labels van de Hema, dat wist ik helemaal niet.

En een late nabrander over signalen en wakker tijd: wij deden ook maar wat :) En eigenlijk nog steeds alleen maken we onszelf wijs dat we hem nu door hebben.

Weten jullie wanneer die kleine weer in bad mag na een dubbele oorontsteking inclusief loopoor? Over 5 weken moeten we op controle bij de huisarts om te kijken of het oor goed dicht is. Douchen vindt hij ook erg leuk maar is voor ons minder praktisch aangezien we dan met zijn 2en moeten zijn.

Wij hebben onze handen vol, hij wil echt alleen nog maar klimmen en stappen. Klimmen op de bank, de trap op, over zijn mama's heen, over de eetkamerstoelen etc etc etc. Maar hij is zo vrolijk en leuk dat wij ook stralend rondlopen.
pi_148314748
En lees ik dat nou goed SQ over het slapen? Fijn!!
  zondag 4 januari 2015 @ 13:33:44 #266
52229 Chanty
pi_148314892
Zoe wat een vrolijkheid O+

quote:
Gitaar gered uit handen van Stip, dus kan weer verder lezen :)

Veel plezier zo op jullie laatste verlofdag allemaal!

SQ, hier ook een overstrekker met korte slaapjes. Osteopaat was bij ons helaas niet het wondermiddel, maar baat het niet enzo. Mijn vriend is helemaal geen fan van alternatieve dingen en nu nog minder :') Mijn moeder vindt nog steeds dat we naar een magnetiseerder oid moeten waar mijn tante is geweest toen mijn nicht niet goed sliep. Zijn oplossing was toen een spiegel onder haar bed leggen, want er liepen energiebanen ofzo. Sja, niet helemaal ons cup of tea ;) Doek en strak instoppen werkte het beste :)

Ik vind S. en T. altijd zo bijzonder, mijn UD vriendjes :) Het klinkt erg gezellig iig! Spelen ze ook samen?

Magnetiseur :Y Ja daar moest ik in een grijs verleden ook eens heen van mijn moeder. Gelukkig betaalde zij, heb er hard om kunnen lachen. Stond die man een beetje om me heen te wapperen :') Heeft niet geholpen. Geloof best dat er alternatieve geneeswijzen zijn zoals acupunctuur en osteopathie die kunnen werken, maar er moet dan wel een beetje een gedachte achter zitten, dat idee had ik bij die magnetiseur niet.

Dot ik weet welke trui je bedoelt, heb er ook eens naar staan kijken. Het leek mij een jongenstrui.
Lees net het bericht van Burdie, damn wat ontzettend handig :D _O-

Sun dat gezicht _O-

Kwak O+ Dat pakje is ook echt O+
pi_148315724
Die Hemalabels wist ik ook niet! Ze heeft toevallig een jongensshirt aan (groen en met een robot dus dat wist ik :P) en een meisjesvest. Klopt met de labels.
Wat zijn die van jullie toch allemaal groot. Ze past hier eindelijk 56 een beetje fatsoenlijk :D

De foto's van Sun en kwak :D
  zondag 4 januari 2015 @ 14:04:46 #268
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148315935
Hema labels! In onze hema hang alles zo overduidelijk op geslacht dat je bijna niet 'mis' kan grijpen.

De wasbeertrui is volgensmij jongens. Had voor V ook gekeken maar vond het model niks idd.

Ons ritme.. Ik heb geen idee :D . Hij slaapt in de middag vaak goed na 12 tot avondeten met voedingen tussendoor. Daarna is hij wakker totdat wij naar bed willen en vaak daarna ook nog }:| . En om 3 uur in de nacht wakker, rond 6 weer pitten tot 9.

Hee ritme :+
  zondag 4 januari 2015 @ 14:24:34 #269
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148316518
Sun! Wat een lieve foto's!

En wat wordt M een spekkie!
pi_148316667
Sun en kwak. O+.

Daginvulling: na de ochtendvoeding slaapt I nog een paar uurtjes verder. In die tijd douche en ontbijt ik. Als hij wakker wordt verschoon ik hem en neem ik hem mee naar beneden. Daar voed ik hem. Daarna knuffelen en spelen we even samen, en daarna speelt hij nog even alleen, in de box of op het speelkleed. Als ik zie dat hij moe wordt, leg ik hem boven in zijn wieg of ledikant (wat ik op dat moment maar leuk vind) en gaat hij slapen. Dit herhaalt zich een paar keer. Na een voeding in de middag ga ik vaak met hem in de doek naar buiten, een boodschapje doen of gewoon een wandeling maken.

Ik krijg net van Baard een volledige berekening van wat het in maandlasten zou schelen als we een opbouw op ons huis zouden laten zetten, inclusief voorstellen van mails om aan aannemers te sturen. 'Ja, voor als we een tweede kindje willen!'

Ok. Wat?

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 04-01-2015 14:34:33 ]
pi_148316757
DaD :D
Hij heeft de smaak te pakken
pi_148317245
Oh Sun wat een leukerd! O+

Kwak is M. al uitgehuwelijkt? Ja zeker? ;(

Handig die hema labels! Alleen heb ik hier twee pakjes liggen met een oranje label, wat moet dat dan voorstellen? Een jersey shore oempaloempa? :P
pi_148317286
Dat is voor prinsesjes Skittles O+
pi_148317366
Nice O+
  zondag 4 januari 2015 @ 14:54:08 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_148317398
DaD is wel een baarkampioen. Ik snap dat wel :7
disclaimer
  zondag 4 januari 2015 @ 14:54:52 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_148317430
Sun en kwak, wat een mooie leuke babies O+
disclaimer
  zondag 4 januari 2015 @ 15:02:47 #277
52229 Chanty
pi_148317757
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:49 schreef Skittles het volgende:
Oh Sun wat een leukerd! O+

Kwak is M. al uitgehuwelijkt? Ja zeker? ;(

Handig die hema labels! Alleen heb ik hier twee pakjes liggen met een oranje label, wat moet dat dan voorstellen? Een jersey shore oempaloempa? :P
Dat is nu de derde keer in 1 week dat ik de term oempaloempa hoor :') zo hoor je het nooit...
pi_148317940
Om dan maar een andere term er in te gooien: mijn humptiedumptie heeft vandaag het grote rolfestijn ontdekt. Van buik naar rug is binnen 3 tellen, andersom duurt iets langer maar hij gaat alle kanten op.
En als dank krijg ik dan wat 2ehands melk in mijn nek want van draaien wordt je misselijk :r
pi_148318004
Poeh, wat een slechte nachten hier zeg :*
Wij schrokken wakker van een lelijk hoestende baby, maar verder ging het goed.

Beterschap Burdie!

Hier ziet de dag er als volgt uit Zoe.
Om 9 uur komen we met z'n drietjes beneden. Js drinkt soms nog aan de borst en Ow krijgt een boterhammetje. Daarna gaan we terug naar boven. Kleden we ons allemaal aan. Dan fruitje en wat spelen, Js speelt meestal in de box. Dan boodschapjes doen (ofzoiets in ieder geval het huis uit) Js slaapt. Terug Ow weer een boterham, Js de fles. Daarna alledrie ff slapen (of ff op de bank hangen voor de tv). Na het slapen Js weer een fles en daarna spelen. Dan Js weer slapen, ik koken. Wij eten, Js daarna weer een fles. Met z'n allen in bad, kids naar bed. Rond 22.00 krijgt Js nog de borst en dan slapen we door :)

Jouw tweeling klinkt zo leuk Nikki O+ wel apart dat verschil. Zijn ze twee ei-ig?

Komt goed morgen Hilmo!
Hier is maandag m'n vrije dag, maar ik moet morgen wel al wat mail bijwerken en heb een belafspraak :(
Ik ben op m'n laatste verlofdag aan het schoonmaken ;)

Ach wat een leuke foto van S!

Ik ga die labels ook eens checken :) (ga zo de kamer van Js opruimen en kleertjes uitzoeken ;) )

Leuke foto's Sun en Kwak :)

Baby in een droomritme, hier werkte het ook niet. Maar heb er wel een paar dingen uitgehaald.

Go DAD ;) haha!

Hier trouwens morgen ook nog tussendoor ff langs het cb. Ben benieuwd, hij krijgt wat minder spekkies ;)
pi_148318921
ik ging de slaapkamer opruimen.... gevolg is dat alles nu van plaats is gewisseld.. :+
kan daar zo van genieten.
S. 2014
J. 2016
pi_148319161
Ik plop ze er wel zo uit inderdaad, dus misschien komen een vierde en vijfde slaapkamer toch wel van pas!
pi_148319725
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik krijg net van Baard een volledige berekening van wat het in maandlasten zou schelen als we een opbouw op ons huis zouden laten zetten, inclusief voorstellen van mails om aan aannemers te sturen. 'Ja, voor als we een tweede kindje willen!'

Ok. Wat?
_O-
pi_148320127
DaD :D
pi_148320667
Haha dad :D

Kwak, geweldig pakje trouwens, ik hou van dinos :)

Oei mail doornemen zou ik ook een dag eerder moeten doen op het werk. Vrees wel 1000 ongelezen mails... Nou ja,zien we woensdag wel... :{
pi_148321093
Haha DaD

Loj
Vind het zo fijn om te lezen dat het goed gaat bij jullie. De nachten ook geloof ik? Gun het je zo na al die nachten wakker met Ow

Heb gister het bevallingsverslag ontvangen.
Daarin staat o.a. dat S.ophie niet goed lag na de geboorte van E. Ze ging van hoofdligging naar dwarsligging. Mij hebben ze alleen verteld dat ze S van links naar rechts aan het duwen waren. Het deed echt pijn maar dat begrijp ik nu wel }:|
Er staat ook dat E vroegmatuur is/lijkt. (ken de term niet) maar Google leert me dat E dus ouder lijkt.
Bijzonder om te lezen allemaal :)
pi_148321533
DaD :D O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148321538
Bijzonder is dat he Zoe :) Ik heb het net ook teruggelezen. Al die details, net of je gister bevallen bent/ keizersnede hebt gehad bij wijze van :%
pi_148321773
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bijzonder is dat he Zoe :) Ik heb het net ook teruggelezen. Al die details, net of je gister bevallen bent bij wijze van :%
Ja idd :D

Vind het toch wel lastig hoor.. Dit was mijn laatste zwangerschap.
De vk ( kwam haar tegen in het ziekenhuis) zei; ach je bent nog jong.. ;).
De gyn was ook aan het knipogen naar (8> . Hij zou ons wel weer zien.
En mijn vader.. Ach er komt nog wel een baby..of 2 ;)
Wat hebben mensen toch?! :9 we hebben het nu niet makkelijk ofzo maar blijkbaar zien ze ons nog meer kinderen krijgen.
(ik zie het maar als compliment van mijn vader. Hij weet hoe pittig het is om een tweeling (of 2..) te hebben)
  zondag 4 januari 2015 @ 17:01:23 #289
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_148322410
Wow DaD... Ik moet er nog niet aan denken en vriendje kijkt wel uit met wat ie zegt ;)

Skittles voor een leukerd als Lou valt er misschien wel een polygaam huwelijk te regelen :7

Hilmo pakje is van Next! Zulke leuke dingen! Dit is maat 62, up to three months is dat.

Kraamvisite gehad vanmiddag van twee collega's, was leuk!

Zoe en Sun moet je dat verslag apart opvragen? Ik heb wel iets heel summiers gehad na de ks voor de overdracht, is dat het?
Kwak
pi_148322568
Kort verslag bij ontslag heb ik ook gekregen. Bevallingsverslag is een rapportage over de bevalling. Heb ik bij de nacontrole aangevraagd maar je kunt het ten alle tijde aanvragen.
pi_148322727
Zoe, volgens mij hadden we het niet over hetzelfde :@ Ik had net de kraamoverdracht voor me.

En beleid voeding. Op welke tijden ik in het zkh bv gaf O+
pi_148323094
Sun
Ohzo! Beide is met dezelfde info alleen de rapportage is wat uitgebreider
  zondag 4 januari 2015 @ 17:23:38 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148323361
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:18 schreef Hilmo het volgende:
Haha dad :D

Kwak, geweldig pakje trouwens, ik hou van dinos :)

Oei mail doornemen zou ik ook een dag eerder moeten doen op het werk. Vrees wel 1000 ongelezen mails... Nou ja,zien we woensdag wel... :{
Ik zou alle mail ongelezen weggooien of in een mapje zetten en lekker met een frisse, lege inbox beginnen. De meeste mails zullen toch niet meer relevant zijn.
KuikenGuppy
pi_148323432
ik heb idd ook een uitgebreid verslag opgevraagd, incl de opname voor de inleiding. dan staat er echt van minuut tot minuut wat er gebeurde, heel bijzonder idd.
S. 2014
J. 2016
pi_148323716
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou alle mail ongelezen weggooien of in een mapje zetten en lekker met een frisse, lege inbox beginnen. De meeste mails zullen toch niet meer relevant zijn.
Dit!
Heb ik ook gedaan, alleen de mail van een maand terug en korter had ik gelezen.
De rest ging rechtstreeks de prullenbak in.

En als het echt relevant is iets te weten praten collega's je wel bij.
(of kom je na 1,5 mnd wel achter :') )
pi_148325141
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:05 schreef Zoë23 het volgende:
Kort verslag bij ontslag heb ik ook gekregen. Bevallingsverslag is een rapportage over de bevalling. Heb ik bij de nacontrole aangevraagd maar je kunt het ten alle tijde aanvragen.
Same here, vond het ontzettend fijn om ook het uitgebreide verslag te hebben.
  zondag 4 januari 2015 @ 18:46:07 #297
73386 Fazz
onderweg
pi_148326312
Kwak en Sun, wat O+ die foto's!

:* voor de slechte nachten!
Hier ook opeens weer een nachtvoeding }:| Hij slaap daarna wel weer door tot 9:30 dus ik zal niet te erg klagen :+

Wat een uitgebreid verslag Zoë, had het idee dat de mijne maar heel summier was. Is dat uitgebreide rapport er wel standaard?

DaD, welja :D , je kan maar beter goed voorbereid zijn ;)

Beterschap Blue en Burd :*

Leuk zo'n kruipend jong maar de 1e kattenbrokken heb ik al uit z'n mond moeten vissen :') Als hij te dichtbij komt zeg ik wel steeds 'NEE' maar dan kijkt hij me aan en gaat lief lachen :+
pi_148326546
Daginvulling, daar rommel ik echt wat mee aan :') rond 6u is vaak de eerste ochtend voeding, dan gaat vriend naar z'n werk en leg ik S bij mij in bed, en slapen we vaak nog tot een uur of 9/10/11. Verschilt echt per dag. Zolang S slaapt blijf ik ook zo veel mogelijk slapen :') Daarna gaan we naar boven, voeden, en dan blijft ze een tijdje wakker en zitten we te knuffelen/ 'spelen' tot ze weer wil slapen. Vaak slaapt ze bij mij op schoot of leg ik haar weg op de bank met een boel kussens eromheen :+ de slaapkamer red ik vaak niet zonder dat ze wakker wordt, en hoe moe ze ook is, ze valt niet in slaap als we haar wakker wegleggen.. Zo gaat de dag wat door tot bedtijd. Dan ben ik zo weer tot 12/1 uur bezig haar in slaap te krijgen, ongeacht het tijdstip waarop we zelf naar bed gaan :+
pi_148327510
Vind het bijzonder jullie daginvullingen te lezen.
Ik zou de mijne serieus niet zo kunnen opschrijven omdat ik het simpelweg allemaal doe op wat me in mijn hoofd komt.
Het enige waar ritme in zit is zijn voedingsmomenten.
Maar daar gaat ook wel verandering in komen de komende periode omdat hij morgen 'al' een half jaar oud is dus actiever starten met andere voeding er naast.
Donderdag maar eens aanhoren op het CB hoe dat te doen, plus horen hoe de groei is, zie weer spekjes ontstaan O+
pi_148328275
quote:
Ze spelen wel op dezelfde plek, maar van samen spelen is geen sprake eigenlijk. Ze zijn bijvoorbeeld toevallig beiden met autootjes aan het spelen, ze kijken dan wel af en toe naar elkaar of pakken auto's van elkaar af, maar daar houdt het bij op. Ik ben benieuwd of en wanneer ze echt samen gaan spelen of samen op pad gaan om kattenkwaad uit te halen. :D

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:09 schreef Loj het volgende:
Jouw tweeling klinkt zo leuk Nikki O+ wel apart dat verschil. Zijn ze twee ei-ig?
Ja ze zijn twee-eiig, dus wat dat betreft is het ook wel logisch dat verschil. :Y
pi_148328285
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')