Hooo doe die foto eens!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:54 schreef Zoë23 het volgende:
Bedoel er niets mee
Heb er niets voor niets eenbij
Ik zou ff een 'tiny Love mobiel is een hit' foto posten maar ik ga wel weer![]()
Crumpette, ik heb even niet bijgelezen hoor dus ik weet niet welke adviezen al gegeven zijn. Maar zou het kunnen dat hij te kort slaapt/oververmoeid is, daardoor steeds hele kleine beetjes drinkt en daardoor weer in slaap sukkelt? Dat je dus een beetje in zo'n vicieuze circel zit? Dat hadden wij hier in het begin best wel erg. Vooral 's morgens na zijn 'lange' slaap ging het drinken wel okay maar hoe langer de dag duurde, hoe slechter hij begon te drinken. Toen heel consequent RRR toegepast en toen ging het steeds beter.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:11 schreef Crumpette het volgende:
herkenbaarheid lof dit topic nu alweer. Dank voor alle tips! Ik ga vanavond een flesvoeding kv proberen voor het slapengaan - bedacht me ook dat het de laatste dagen is dat hij zo veel last heeft van zn darmen enzo (omg gas!!), dagen dat ik antibiotica slik. Zondag laatste dag, moeten we maar even kijken wat hij daarna doet. Maar een fles kv helpt hem misschien in de nacht met zijn darmpjes t.o.v. BV momenteel.
Moet toegeven d
Daar ben ik het echt niet mee eens. Wel RRR zoals in t boek vanquote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:34 schreef Burdie het volgende:
RRR werkt niet icm borstvoeding omdat het volledig voorbij gaat aan het vraag en aanbod principe van bv.
Kwak, wat lief wat je schreef over I.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
T is denk ik maar net de invulling die je aan t begrip geeft. Waar Geppie het over had en Twinkle volgens mij ook, en ik, is heel goed opletten wanneer je baby moe wordt en dan in bed leggen. Heel vaak is dat blij kleintjes toch echt binnen een uur of anderhalf nadat ze wakker werden.
En ik geloof wel dat je (op clusteren en regelen na) doordat ze dan toch regelmatig even in bed liggen (of box of draagdoek of waar dan ook) en slapen of soezen dan toch al snel een beetje hun eigen ritme krijgen. Daarbij voed je dan toch echt gewoon volledig op verzoek.
Toen M altijd maar wakker was kwam hij ook veel vaker voor kleine beetjes drinken.
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind het ook moeilijk te verwoorden zonder het gevoel te geven dat 'elke baby' hetzelfde werkt. Ik denk wel dat wat ik beschrijf bij veel babies in meer of mindere mate wel zo is, dat ze regelmatig moe worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:05 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Kwak, wat lief wat je schreef over I..
Ik heb daar met mijn baby echt een andere ervaring mee, met wat je hierboven schrijft. Voor I werkte dat allemaal niet zo en voor mij ook niet. Ik geloof erin dat iedere moeder zelf, op basis van hoe de baby is en hoe zij zelf is, een manier moet vinden van wat werkt. Er is niet maar 1 manier die wel of niet werkt.
Gaat de fles dan niet te snel zodat z'n zuigbehoefte nog niet vervuld is?quote:http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 2 januari 2015 14:04 schreef Crumpette het volgende:
thanks allen. Ik was zowiezo niet van plan om heel lang uitsluitend bv te geven. En, ik kolf wel vanavond hoor, zodat mijn productie niet terugloopt. Heb een voeding invriezen ook nog nooit geprobeerd dus dat kunnen we daar dan mooi mee doen.
voedingstijdDaarna proberen hem snel weer slapend te krijgen, kijken of we een cirkel kunnen doorbreken oid.
Oh en mijn ervaring met een gekolfde fles in de nacht is dat er gewoon vrij snel, vrij veel voeding ingaat. De hoop is dan dus steeds dat hij langer slaapt, maar de afgelopen nacht ging dat dus niet op..
Maar het is toch ook logisch dat je kind moe wordt overdagquote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind het ook moeilijk te verwoorden zonder het gevoel te geven dat 'elke baby' hetzelfde werkt. Ik denk wel dat wat ik beschrijf bij veel babies in meer of mindere mate wel zo is, dat ze regelmatig moe worden.
Maar er wordt hier even zo vaak heel stellig geroepen dat een ritme of regelmaat niet kan met bv op verzoek, of dat een ritme uberhaupt niet kan met een baby... Of zelfs niet zou moeten.
Ik denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....
er is mij hier ook vaak verteld dat ik gewoon moest meeveren en dat ht erbij hoorde, maar als toen ik nog bv gaf merkte ik dat mijn kind stiekem toch wel noe werd overdag en daardoor over de kook raakte. Misscgien dat ik daarom wat tegenwicht wil bieden aan alle 'het hoort erbij' geluiden.
Volgens mij wordt dat helemaal niet zo stellig in het algemeen gezegd. Wel dat het bij sommige baby's (en moeders) niet zo werkt. Daarnaast is het volgens mij wel echt zo dat in het verleden veel moeders zijn afgehaakt met bv geven, omdat het niet goed paste in het RRR-idee dat lange tijd in NL de norm was.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind het ook moeilijk te verwoorden zonder het gevoel te geven dat 'elke baby' hetzelfde werkt. Ik denk wel dat wat ik beschrijf bij veel babies in meer of mindere mate wel zo is, dat ze regelmatig moe worden.
Maar er wordt hier even zo vaak heel stellig geroepen dat een ritme of regelmaat niet kan met bv op verzoek, of dat een ritme uberhaupt niet kan met een baby... Of zelfs niet zou moeten.
Maar dat doe je toch eigenlijk wel vanzelf? Zoals Soesa ook zegt. Een baby moet nu eenmaal veel slapen (oké, de mijne vond dat dus duidelijk niet, maar goed).quote:k denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....
Ik vind het heel goed dat je een soort tegengeluid wilt laten horen, maar volgens mij maak je een tegenstelling van iets dat er toch niet echt is. Meeveren betekent volgens mij niet: je kind, ook als die heel moe is, bij je houden en op die manier wakker houden, of om de haverklap aan de borst leggen, terwijl je kind eigenlijk moe is, e.d. Het lastige van die eerste maanden is volgens mij het gaan aanvoelen waar je kind behoefte aan heeft. En hoe je daar dan op reageert: wat jouw kind het fijnste vindt en wat jij zelf het prettigste vindt. Dat is gewoon soms best moeilijk, lastig, zwaar. En welke zogenaamde 'methode' je ook kiest, het blijft nu eenmaal vaak een beetje zoeken.quote:er is mij hier ook vaak verteld dat ik gewoon moest meeveren en dat ht erbij hoorde, maar als toen ik nog bv gaf merkte ik dat mijn kind stiekem toch wel noe werd overdag en daardoor over de kook raakte. Misscgien dat ik daarom wat tegenwicht wil bieden aan alle 'het hoort erbij' geluiden.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het grootste verschil hier is volgens mij de naam die iedereen plakt op haar handelswijze..
Ik denk dat ik het grotendeels aanpak zoals kwak. Ik probeer een vaste volgorde te hanteren: slapen - wakker worden - verschonen - voeden - spelen/knuffelen - naar bed brengen bij eerste vermoeidheidssignalen. Vaak is dit zo ongeveer anderhalf uur na het wakker worden, heb ik gemerkt. Negen van de tien keer gaat hij dan ook gewoon slapen. Dit brengt zowel I als mij een hoop rust en we voelen ons er allebei goed bij.
Ik merk dat dit steeds makkelijker gaat naarmate ik I beter leer kennen. Ik vond deze website daarbij wel heel nuttig: http://www.inbakeren.nl/h(...)-of-honger-heeft.htm. Ik heb toen een paar dagen de tijd genomen om te letten op terugkerende signalen bij I. Toen heb ik geleerd dat hij vaak even sabbelt bij het in slaap vallen. Eerst nam ik hem dan elke keer weer uit zijn bedje om te gaan voeden, maar dan dronk hij vaak helemaal niet (of een paar slokjes, waarbij hij een 'okeeee, als het dan zo nodig moet...'-gezicht trok). Dat frustreerde ons dan allebei.
Ja thanks. Puckababy kan ook toch? Misschien dat die er nog komt als hij over moet naar t grotere bedje. Hij heeft nu nog geen slaapzakje maar slaapt nog heerlijk onder dekentje en lakentje in de wieg. Tegen de tijd dat hij daar uitgroeit en nog niet rolt kunnen we zoiets wel proberen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwak, niet dat ik je inbakeren wil aanpraten ofzomaar áls je het eigenlijk graag zou willen: je hebt slaapzakjes waarbij de heupen helemaal vrij zijn he, dus die maken niet uit voor het risico op HD. Bijvoorbeeld die wij altijd gebruiken van Mum2mum, maar er zullen vast andere merken zijn. Wij hebben pas weer eens een gewoon slaapzakje geprobeerd maar daar wilde ze echt niet in slapen. Gelukkig weet ik nu dat Sil dat ook had en dat het afbouwen toen hij eenmaal kon rollen heel makkelijk ging, anders zou ik me daar wel een beetje zorgen om maken.
Ja he? Inmiddels denk ik dat zelf gewoon ookquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:13 schreef Burdie het volgende:
Overigens doe je het volgens mij haske goed als mama![]()
.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het sowieso al knap dat jullie al die signalen herkennen en er op acterenik doe dus écht maar wat. Mijn baby gaat meestal van rustig en blij naar compleet hysterisch in 60 seconden, dus eerder acteren is zooo lastig
en dingen als puckababy enzo komen niet eens in me op. Ik zou een tien keer betere moeder kunnen zijn, ik weet alleen niet zo goed hóe en er is ook niemand die me dat kan vertellen, dus doe ik gewoon maar wat
![]()
![]()
Ik vind ze bij Suus pas sinds een week of twee ook pas echt duidelijk. Ze gaat met haar handen in haar gezicht krabben/wrijven. Dat geldt niet voor iedereen baby maar bij mij was het dus ook niet vanaf week 3 duidelijk hoe zij haar vermoeidheid aangafquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
Of misschien geeft ze wel signalen maar mis ik die compleet in mijn onwetendheid
Mja. Zie mijn avatarquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het sowieso al knap dat jullie al die signalen herkennen en er op acterenik doe dus écht maar wat. Mijn baby gaat meestal van rustig en blij naar compleet hysterisch in 60 seconden, dus eerder acteren is zooo lastig
en dingen als puckababy enzo komen niet eens in me op. Ik zou een tien keer betere moeder kunnen zijn, ik weet alleen niet zo goed hóe en er is ook niemand die me dat kan vertellen, dus doe ik gewoon maar wat
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat heeft ze nu op haar lijstje afgevinkt en nu lukt het niet meer. Hoofdje krijgt ze als ze op haar buik ligt ook niet heel stabiel meer omhoog terwijl ze dat eerst wel steeds beter kon.
Trouwens, over die signalen van moeheid.. Lou gaapt en geeuwt wel zo af en toe maar lijkt totaal niet moe? Slapen doet ze dan ook pas een paar uur later ofzo.. Ze slaapt sowieso niet veel. Oogjes wrijven doet ze alleen als ze net wakker is geworden. Ik mis denk ik wat aan die signalen![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:28 schreef Skittles het volgende:
Kan iemand mijn kind even uitleggen dat ze nog echt een baby is?![]()
Ze probeert zich op te trekken als we haar handjes pakken en rolt nu van rug naar haar zij alleen redt ze het net niet om over haar arm heen te komen naar haar buik. Dan wordt ze boos en begint gefrustreerd te huilen en overstrekken, de dramaqueen![]()
Maar ze draaide een paar dagen terug wel een aantal keer van buik naar rug
Wat doe je kleine dame?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat heeft ze nu op haar lijstje afgevinkt en nu lukt het niet meer. Hoofdje krijgt ze als ze op haar buik ligt ook niet heel stabiel meer omhoog terwijl ze dat eerst wel steeds beter kon.
Trouwens, over die signalen van moeheid.. Lou gaapt en geeuwt wel zo af en toe maar lijkt totaal niet moe? Slapen doet ze dan ook pas een paar uur later ofzo.. Ze slaapt sowieso niet veel. Oogjes wrijven doet ze alleen als ze net wakker is geworden. Ik mis denk ik wat aan die signalen
Doet ze ook geeuwen als wel geslapen heeft?! Zo ja dan is je meiske uitgerust en hongerig
Het is en blijft ook verdomde moeilijk om je kindje te ontdekken wat je kindje nou wil en duidelijk probeert te maken, wat dat betreft is het jammer dat die handleiding bij de geboorte al is losgeknipt![]()
En mijn dame heeft weer bijna een nieuw woordje ontdekt: ekkah (ze bedoelde er vast lekker mee, want ze zat te smikkelen van een boterhammetje)!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
Dat zal het dan denk ik zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Wat doe je kleine dame?!
Doet ze ook geeuwen als wel geslapen heeft?! Zo ja dan is je meiske uitgerust en hongerig
Dat boek heb ik ook gehadquote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kreeg de eerste weken van M's leven soms een beetje het idee dat ik het ok moest vinden dat hij 7 a 8 uur per dag aan de borst wou en overdag niet sliep anders dan hazenslaapjes van tien minuten na elke borst. Dat 'meeveren' heeft daardoor voor mij een wrange smaak gekregen omdat ik die situatie niet kon en wilde accepteren en er gewoon depressief van werd.
Dus daar reageer ik nu denk ik op als ik reacties zie op iemand die soortgelijke ervaringen heeft en hetzelfde advies krijgt.
Ik ben gaan zoeken naar een oplossing die voor mij werkt. Het boek dat ik hier toen noemde en waar een aantal mensen nogal heftig op tegen waren (baby in een droomritme) omdat het niet te combineren zou zijn met bv etc., heeft me uiteindelijk geholpen M overdag toch in slaap te krijgen en onderwijl door te gaan met bv op verzoek (heb het toen toch geleend van die vriendin en later zelf gekocht). Ik denk ook dat het niet voor iedereen zo zou werken nee... Het stoppen met bv staat hier trouwens los van, die beslissing kwam veel later en had met andere dingen te maken, niet met de wens van een ritme (ik zie ritme idd ook niet als iets dat met de klok te maken heeft).
Ik vertel dat nu pas over dat boek omdat ik dus blijkbaar het gevoel heb gehad dat dat niet iets was dat ik hier kon vertellen zonder heel veel commentaar (waar ik echt geen zin in had). Maar goed dat zal ook grotendeels projectie zijn van mijn eigen twijfels over of ik het wel goed doe hoor.
Ik wou dat ik tien procent van de zlefverzekerdheid en vooral van de olifantenhuid van sommige mama's hier had. Ik laat me veel te makkelijk raken door wat anderen vinden, bekende valkuil
bear eating my mouth (with sound):quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:40 schreef kwakz0r het volgende:
Saucijzenbroodjes spoelen beter weg met gluhwein. Gaan ze ook goed van slapen.
Net als een vogel; gewoon zelf voorkauwen en terugkitsen in je baby's open mondje!
quote:
Hehehehehe, dat zou hier ook best kunnen zijnquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:32 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dat I een beetje dramaqueentje is omdat dan pas het kwartje valt. Hmm, ze gilt. Zou ze het misschien niet leuk vinden?.
Maar even serieus: SQ, ik denk dat jij je baby veel beter begrijpt dan je zelf in de gaten hebt. Precies wat Helio zegt!
Een uur duurt op die manier wel lang ja. Is naar buiten en gaan lopen met haar in de doek een optie? (Dat is/was voor mij zo ongeveer het antwoord op alles. Baby niet happy? Oke, in de doek en naar buiten.)
Echt he, die moeders die dat niet snappen en je dan laten wachten terwijl het echt moord en brand is en heus die 5 tellen is stervendezwaanwaardigquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:02 schreef Franny_G het volgende:
Wat hier ook altijd feest is... ik haal haar op van het kdv en vanaf dat ik de sleutel in het slot steek van ons huis, is het gillen geblazen en zichzelf achterover gooien. Dan moet en zal ze aan de borst. En dat gebeurt ook, altijd. Dus je zou denken dat ze daar inmiddels wel op kan vertrouwen. Maar nee. Dat ik toch even mijn jas uit moeten trekken en dat ik haar jasje ook even uit wil doen en dat we dan nog even naar de bank moeten lopen, dat gaat er allemaal niet in bij haar. Het moet NU, het liefst op de deurmat of zo. En anders gaat ze dood.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:02 schreef Franny_G het volgende:
Wat hier ook altijd feest is... ik haal haar op van het kdv en vanaf dat ik de sleutel in het slot steek van ons huis, is het gillen geblazen en zichzelf achterover gooien. Dan moet en zal ze aan de borst. En dat gebeurt ook, altijd. Dus je zou denken dat ze daar inmiddels wel op kan vertrouwen. Maar nee. Dat ik toch even mijn jas uit moeten trekken en dat ik haar jasje ook even uit wil doen en dat we dan nog even naar de bank moeten lopen, dat gaat er allemaal niet in bij haar. Het moet NU, het liefst op de deurmat of zo. En anders gaat ze dood.
Release the kraken!!!!!!!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:15 schreef JufMariska het volgende:
+1 bij nachtvoedingen; hoe verzin ik het om met m'n slaaphoofd nog doek, voedingskussen en tepelhoedje in stelling te brengen terwijl uk NU honger heeft![]()
En de Krakense Deur hebben wij ook! (Spuit 11, lees net weer bij)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lachen deed ze al langer, maar nu hardop want papa deed gek![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 19:48 schreef krijgerrtje het volgende:
Mijn baby heeft een nieuwe feature
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lachen deed ze al langer, maar nu hardop want papa deed gek
Dank je wel voor deze post. Volgens mij m'n eerste lach van vandaagIk zit er een beetje doorheen zo zonder slaap en zelf ook niet lekker dus ik lig nu in bad. Stip ligt na een heel gevecht in bed en heeft daarbij m'n hele nek opengekrabt en geknepen. Is dat nou die pincetgreep?
Nou, mij heeft ze ook hardop laten lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lachen deed ze al langer, maar nu hardop want papa deed gekGeniale foto!
![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lachen deed ze al langer, maar nu hardop want papa deed gek.
Ik moet altijd zo lachen als I zo'n pruillip trekt..
Still a little bit of your face I haven't kissed.
op zn kop lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lachen deed ze al langer, maar nu hardop want papa deed gek!!
disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lachen deed ze al langer, maar nu hardop want papa deed gek![]()
![]()
![]()
![]()
GNORFSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lachen deed ze al langer, maar nu hardop want papa deed gek![]()
![]()
Had het niet verwacht, maat dit werkte voor ons echt!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:09 schreef Burdie het volgende:
Ik heb in het begin veel gehad aan Dunstan babytaal, daardoor leerde ik mijn baby sneller begrijpen.
Jij hebt gewoon een lief klein meiske! Ik heb een klein reusje gebakken. Hij was eerst tenger maar dat is er nu wel vanaf...nog steeds niet echt dik hoor, maar nu wel spekkie armpjes en beentjes en bollere wangen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:32 schreef Amsel het volgende:
Jullie baby's zijn zo grootDie van mij is volgende week 5 maanden maar tikt de 6 kilo nog niet aan en werd vandaag door iemand op 2-3 maanden geschat. En past nog in "up to 1 month"-pyjama's van Marks & Spencers
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
zomfg. Baby blij en wakker wegleggen in bedhet werkt!
Of heb ik mezelf nu alweer vervloekt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 06:10 schreef Stormqueen het volgende:
Zodra ik mijn oordoppen uiteindelijk inplugde ging het alarm af
8 uur geslapen heeft ze. In haar eigen kamer.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 06:10 schreef Stormqueen het volgende:
Zodra ik mijn oordoppen uiteindelijk inplugde ging het alarm af
8 uur geslapen heeft ze. In haar eigen kamer.
goeie vraag van het douchen - ben ik ook benieuwd naar.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:36 schreef Amsel het volgende:
Crumpette, het huilen hoeft natuurlijk niet door de voeding te komen hè, er kunnen ook andere redenen zijn dat hij huilt en slecht slaapt. Geen idee of de aantibiotica van invloed kan zijn eigenlijk.
Vraagje voor degenen die douchen met baby: Hoe doen jullie dat? Niet de logistiek wb aankleden en afdrogen enzo, maar onder de douche? Baby recht onder de straal of juist niet? We hebben het toen ze nog heel klein was eens geprobeerd maar ze leek al dat water over haar hoofd maar irritant te vinden, maar misschien deed ik het wel verkeerd
Is ook eigen belang hoor, de tv wordt slecht, en ik had nu geld gehad van mn ouders, en hoefde zelf maar n btj bij te leggen...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
GM een televisieNu voel ik me opeens heel gierig als ik denk aan wat ik geef aan vriend als ie jarig is
Nog wel een beetje geslapen?
ik doe dat ook alleen als blei er is om haar aan te pakkenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:56 schreef Crumpette het volgende:
maar douchen met baby: aan je haar wassen kom je dan niet toe, toch?
Nieuwe luier er vast onder leggen voor je de vieze weghaalt werkt hier goed (tenzij je poep op hand dikke prima vindt natuurlijkquote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:15 schreef Crumpette het volgende:
Ook heeft hij het afgelopen etmaal zeker 5 keer in mijn hand gepoept![]()
want luier uit is kakken.
In eerste instantie met rug in de straal, zodat baby alleen via mijn lijf water krijgt (dat was tip van de kraam), daarna steeds een beetje draaien zodat de straal ook over zijn beentjes gaat, en evt buikje als hij het ok vindt. Sws niet met de straal in zijn gezichtje, vind ik zelf ook niet lekkerquote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:36 schreef Amsel het volgende:
Vraagje voor degenen die douchen met baby: Hoe doen jullie dat? Niet de logistiek wb aankleden en afdrogen enzo, maar onder de douche? Baby recht onder de straal of juist niet? We hebben het toen ze nog heel klein was eens geprobeerd maar ze leek al dat water over haar hoofd maar irritant te vinden, maar misschien deed ik het wel verkeerd
ah, juist.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik doe dat ook alleen als blei er is om haar aan te pakken
Mijn man en ik zijn net een geoliede machine samen als het om de zorg van onze dochter gaat.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:56 schreef Crumpette het volgende:
maar douchen met baby: aan je haar wassen kom je dan niet toe, toch?
Ik heb m op mijn linkerarm en doe dan eerst zijn beentjes onder de straal die ik iets opzij heb gericht, dan steeds iets meer onder de douche doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:36 schreef Amsel het volgende:
Crumpette, het huilen hoeft natuurlijk niet door de voeding te komen hè, er kunnen ook andere redenen zijn dat hij huilt en slecht slaapt. Geen idee of de aantibiotica van invloed kan zijn eigenlijk.
Ik heb ook niemand in de buurt maar bedenk me net dat ik natuurlijk een betrouwbare lieve bovenbouwleerling zou kunnen vragen. Duh!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef Amsel het volgende:
Ja waar vind je een oppasmeisje? Ben er nog niet aan toe hoor, maar ik heb er wel eens over nagedacht al. Heb hier geen buurmeisjes in de leeftijd en om nou een briefje op te hangen in de supermarkt lijkt me ook niet ideaal
zodra ze gaat mopperen, wegleggen. Dus geen ander entertainment zoekenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow, 8 uur in eigen kamertje geslapen SQ, dat is gewoon een prézwangerschapsnacht! Wat voor dingetjes heb je gemerkt aan M nu?
Suus slaapt overdag gelukkig nog steeds super in haar eigen bed boven, maar heeft nog wel 1-2 nachtvoedingen. Wat ik nog steeds eigenlijk wel luxe vind in vergelijking met de eerste 10 weken
Ze heeft er wel nog even een oogontsteking overheen gekregenmaar die lijkt snel weg te trekken na een paar keer bv druppelen, wat ze echt niet tof vond (en gelijk heeft ze).
Wat goed!!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Heerlijk, blue! Wat staat er op de planning?
Tevens: bed 2 - 0 M.aud
Ik heb toch uit jullie rituelen gisteren wat dingen geplukt die hier dus kennelijk wel werken
quote:
Ik geloof dat ik achteraf beter een week later had kunnen bevallen zodat ik wat extra aandacht had kunnen besteden aan de finishing touch: haar weerstandquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh lekker, dat kon er ook nog wel bij![]()
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:15 schreef BlueEyes het volgende:
Sq weet je nog wat ik eens tegen je zei over dat ik steeds die borst erin frutste bij piepen en zuigbehoefte?
Dat bleek hier achteraf ook slaap te zijn![]()
Kind maar spugen en over de huppel zijn.
Kwam daar achter rond week 10 geloof ik.
Oftewel, denk dat we er allemaal wel op de een of andere manier in zijn 'getrapt'
Dat was bij ons ook echt de truuk. overdag hoeven we er steeds minder bij te zitten na een paar weken zo doen. S avonds lukt het nog steeds niet, dan is hij al over zijn vermoeidheid heen voor je t doorhebt en dan lukt t niet meer...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zodra ze gaat mopperen, wegleggen. Dus geen ander entertainment zoekenik heb mijn kind uitgeput
![]()
ze slaapt nu alweer 40 minuten in bed.![]()
![]()
Ik moet haar wel helpen met slapen. Dus er naast zitten en handje / speentje vasthouden. Duurt ongeveer 10-15 minuten en dan is ze weg.
Oh lekker, dat kon er ook nog wel bij![]()
+1quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:33 schreef Stormqueen het volgende:
Het is wel even omschakelen. Ik dacht vaak "nee joh, die is pas anderhalf uur wakker, die is nog niet moe!"
Maar baby's hebben natuurlijk heel andere standaarden![]()
Ja, 40+3quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:11 schreef BlueEyes het volgende:
Hahaha Sq wat een vrijheid heb je ineens dan he?
Geloof me, ze is straks ook meer tevreden als ze alleen speelt en in de box kneutert, je gaat haar echt anders leren kennen nu
Rady beterschap met je mannetje
Spees je had haar toch al over de 40 weken gebakken?
Alles wat ze nu krijgt kan ze straks niet meer krijgen![]()
Serieus, gewoon ruk, maar fijn dat ze er bij blijft lachen! Wat een blij ei zal ze zijn als alles straks over is!
Hoop dat ze gauw opknapt iig
Hier precies zo! Weliswaar niet met flesjes, maar toch.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:18 schreef Dyre het volgende:
Dunstan was ik heel enthousiast over tijdens mijn zwangerschap, maar heeft hier na de geboorte alleen maar tot meer verwarring geleid
(heel hard Neh! roepen, flesje maken, flesje weigeren, flesje leeggieten in de gootsteen, nog meer 'neh!)
Yup Amsel, ik had net ons eten op tafel klaargezet toen een enórme meur uit de box mij tegemoet kwamquote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:28 schreef Amsel het volgende:
Poepen jullie baby's ook zo graag in een net verschoonde schone luier?voor de zieke kindjes!
Hier standaard 30-45 minuten slaapjes met sinds de afgelopen week uitschieters naar 2 uur.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:52 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een groterds al, Hilmo en Franny!!
Een fijne dag voor Mariskaen een iets minder fijne dag voor Dyre
Die slaapjes, worden die vanzelf langer, of moet ik daar nog trucjes voor doen? Ik ben de lijn maar meteen aan het doortrekken maar de opbrengst is tot nu toe 1x drie kwartier en 2x een half uur.
Ik ben ook op zoek naar dat trucje ja. Hier is het vaak 25 minuten, gek genoeg, en daarna is ze ook gewoon nog niet uitgerust. 'Ze' zeggen dan dat er misschien iets veranderd (muziekje gaat uit, speen valt uit etc) maar dat is hier dus niet. Het is dan ook meteen paniek.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:52 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een groterds al, Hilmo en Franny!!
Een fijne dag voor Mariskaen een iets minder fijne dag voor Dyre
Die slaapjes, worden die vanzelf langer, of moet ik daar nog trucjes voor doen? Ik ben de lijn maar meteen aan het doortrekken maar de opbrengst is tot nu toe 1x drie kwartier en 2x een half uur.
Jup, nachten zijn al 2 weken ruk hier. Ik hoop dat het snel bijtrekt...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oh Soes, ook flink aan het rommelen dus
Dat overstrekken, is dat altijd een teken van iets ergers? Ze gaat soms gewoon van rustig naar hysterisch krijsen en overstrekken in drie seconden. Momenteel wel twintig keer per dag. Als je haar optilt, maar ook als je met haar op de arm zit, na het eten... Ik vind dat echt zó moeilijk te handelen... Of doen alle baby's dat?
Mij komt het niet bekend voor. Heb je het op film staan oid?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:21 schreef JaleesaJoia het volgende:
Vraagje, misschien maak ik me wel weer zorgen om niks, maar toch...
Wanneer je met een speeltje of iets wat rammelt zwaait voor Joely dr gezichtje lijkt het wel alsof ze even 'kortsluiting' heeft. Het lijkt alsof al haar spieren samentrekken van haar armpjes en beentjes en in dr gezicht lijkt het alsof ze heel hard op iets bijt. Haar armen en beentjes en hoofdje gaan dan ook een seconde of twee 'trillen' (zoals wanneer je zelf vuisten maakt en heel hard knijpt)
Soms doet ze het ook ineens als ze bijv. Gewoon in haar stoeltje zit te spelen.
Klinkt dit herkenbaar?? Het baart me zorgen, maar misschien is het wel heel normaal?
Nee, dat ga ik wel even proberen te doen. Ik krijg er ook gewoon een heel naar gevoel bij :/ alsof het niet normaal isquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mij komt het niet bekend voor. Heb je het op film staan oid?
I deed dat bij krampjes. Als M dat zo vaak doet misschien een idee om eens naar een osteopaat te gaan? Als ik jou zo lees, zit ze niet helemaal lekker in haar velletje. Spuugt ze ook? Voel je haar maagje/darmpjes rommelen (als I last had, voelde we dat vaak ook echt aan haar buikje), heeft ze last van scheetjes?quote:[b]Op zaterdag 3 januari 2015 19:41 schreef Stormqueen het volgende:[/b
Dat overstrekken, is dat altijd een teken van iets ergers? Ze gaat soms gewoon van rustig naar hysterisch krijsen en overstrekken in drie seconden. Momenteel wel twintig keer per dag. Als je haar optilt, maar ook als je met haar op de arm zit, na het eten... Ik vind dat echt zó moeilijk te handelen... Of doen alle baby's dat?
Als je dat gevoel hebt zou ik het idd filmen en voorleggen aan cbarts of huisartsquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:55 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Nee, dat ga ik wel even proberen te doen. Ik krijg er ook gewoon een heel naar gevoel bij :/ alsof het niet normaal is
Er is wel wat losse info op joetjoep te vinden, en ik kreeg toevallig net de tip dat er ook een goede app voor is, wel ¤7 maar da's veel goedkoper dan de dvd..quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:40 schreef Crumpette het volgende:
Zeg die dunstan babytaal, hebben jullie daar dan allemaal een cursus voor gedaan of valt dat online te lezen enzo?
Ja! Het liefst nog voordat hij helemaal dicht en goed zitquote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:28 schreef Amsel het volgende:
Poepen jullie baby's ook zo graag in een net verschoonde schone luier?
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:56 schreef Loj het volgende:
En verder hebben Hilmo en SQ (en was er niet nog iemand:') ) nog leuke plannen voor hun allerlaatste verlofdag?
en Loj!quote:Op zondag 4 januari 2015 04:11 schreef kwakz0r het volgende:
Hilmo SQ Dyre en Razz toch?ik ga weer verder slapen...
We hebben een ui naast t bed. E is ook al een tijd verkoudenquote:Op zondag 4 januari 2015 09:51 schreef Hilmo het volgende:
Oh bah, zieke mamas beterschap!
Wat een lief moment zo nikki, en grappig dat opvallende verschil tussen de beide kindjes!
Dunstan heb ik geen cursus voor gevolgd. YouTube en google was genoeg voor mij en oefenen op huilende baby's![]()
Hier een hoestend jongetje. Al 2 grote snotjes uit zijn neus gehaald. Nu maar aangelegd want ik kon niet achterhalen waarom hij huildehij is echt verkouden, nog tips wat ik kan doen om te verlichten?
Zoë, dagindeling, tsja. Na 1e ochtend voeding vaak nog in bedje slapen, dan 2e voeding, daarna wakker de rest vd ochtend en in box, kletsen op schoot, wakker in de reiswieg. Voeden, vaak nog wakker en weer in box, dan in de middag in slaap vallen voor half uur, uurtje, dan voeden, wakker, weer in boxnou ja boven slapen doen we tot nu toe alleen snachts.
Geen speciale plannen voor mijn laatste dag zo nee. Paklijst maken voor 1e werkdag, gister uur wakker gelegen denkend daaraan. Wat als gekolfd fles niet in de koelkast past en in de deur moet staan oh jeedingen opruimen, enz, waar ik straks vast geen zin in heb en energie als ik weer aan de slag ben.
Oh herkenbaar, Nikki! I slaapt ook zo lekker uit nu, alhoewel ze misschien ook wel een beetje laat naar bed gaat. Meestal zo van 20.30 tot 8.30/9.00. En als ze dan maar 1 voeding 's nachts krijgt, heb ik ook echt een heel goede nachtrust. Het is zo fijn om een eigen ritme te hebben die natuurlijk voelt. Dat is waar ik nu de vakantie er weer op zit echt een beetje van baal. Werken op zich is prima, en I naar het kdv ook, maar het zou zo fijn zijn als we daarbij zelf onze tijden konden kiezen!quote:Op zondag 4 januari 2015 07:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Beterschap Burd.
Ik heb tegenwoordig uitslapende baby's, dat kan schijnbaar ook.Over het algemeen zijn ze pas rond 8:00 uur wakker.
Jammer dat morgen de vakantie voorbij is, dan worden ze weer dagelijks rond 6:30 uur uit bed geplukt.
Het is allemaal wat geland denk ik. We werden zo geleefd dat ik geen tijd had om echt iets te voelen waardoor ik me ontaard voelde enzo (niet echt gehecht aan de baby's omdat het voornamelijk hard werken is)quote:Op zondag 4 januari 2015 10:08 schreef Dot. het volgende:
Geniet ze Zoë! Is er wat meer rust in de tent met jullie hulp?
HEMA jongens kleding heeft blauwe labels, meisjeskleding heeft roze labels (daar in de nek waar de maat op staat - witte labels zijn unisex)quote:Op zondag 4 januari 2015 10:17 schreef Dot. het volgende:
Franny, Stip doet ook zoiets als hij moe is. Hij gaat dan met een vinger keihard in zijn oor peuteren. Hij heeft ook regelmatig een krabwondje in zijn oorschelp daardoor. Zijn hand vasthouden helpt niet, want het lijkt echt iets te zijn dat hij 'moet' doen. Geen oplossing dus helaas![]()
Ik heb ook een vraagIk heb bij de Hema outlet een trui gekocht waarvan ik dacht dat het een jongenstrui was, maar nu Stip hem een keer heeft aangehad twijfel ik. Het is een blauwe trui met een v-hals en een wasbeer erop. Ik twijfel omdat het lijkt of hij pofmouwtjes heeft, of hij is gewoon slecht in elkaar gezet
Kan iemand zich misschien herinneren of het een jongens- of meisjestrui is?
Dat klinkt goed Zoe! En dan krijgt grote S ook meteen wat Engels mee, hartstikke handig
quote:Op zondag 4 januari 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
HEMA jongens kleding heeft blauwe labels, meisjeskleding heeft roze labels (daar in de nek waar de maat op staat - witte labels zijn unisex)
Dan heeft M een meisjestrui van me gekregenquote:Op zondag 4 januari 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
HEMA jongens kleding heeft blauwe labels, meisjeskleding heeft roze labels (daar in de nek waar de maat op staat - witte labels zijn unisex)
S heeft ook zoiets, als hij moe is trekt hij heel hard aan zijn oor. Echt zo hard dat het haast wel pijn moet doen, maar hij geeft geen kik.quote:Op zondag 4 januari 2015 10:12 schreef Franny_G het volgende:
Waar wij ook een vraag over hebben: I kan zichzelf regelmatig behoorlijk hard op haar hoofd slaan. Altijd aan dezelfde kant ook. Het lijkt erop dat ze het vooral doet als ze moe is. Wij vragen ons af waarom ze dat nu doet. Je gaat dan op een gegeven moment denken dat ze misschien ergens pijn heeft... Maar behalve doorkomende tandjes aan de bovenkant lijkt ze verder geen last te hebben, en ze huilt er ook niet bij. Dus ja. Iemand die het misschien herkent?
Als 'ie het rockt, niks mis mee toch?quote:Op zondag 4 januari 2015 10:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dan heeft M een meisjestrui van me gekregen
1 keer gedragen en te kleinquote:Op zondag 4 januari 2015 10:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als 'ie het rockt, niks mis mee toch?
Lekker!quote:Op zondag 4 januari 2015 10:54 schreef Burdie het volgende:
Ik wilde nog even wachten op de ontknoping van de wasbeertrui, maar mijn man heeft croissantjes gemaakt. Ik word in de watten gelegd vandaag.
Doei.
quote:Op zondag 4 januari 2015 11:48 schreef Franny_G het volgende:
Haha, Sun!
Wat een prachtige kleur ogen heeft M., kwak! Daar kun je inderdaad in verdrinken.
Veel mensen vinden van nietquote:Op zondag 4 januari 2015 11:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sun
t is hier vast al 1000x voorbij gekomen, maar t boek, baby in een droomritme, aanrader of niet?
Ja dat dacht ik ook.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoorde ergens dat oogkleur tot 3e jaar kan veranderen?
Het is iig wel zo bedoeld door HEMA. Heeft het witte label geen roze borduursel?quote:Op zondag 4 januari 2015 12:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
die hema tip klopt voor mijn gevoel ook niet... ik heb witte labels is hema rokjes en een blauw label in een (overduidelijke)meidenblouse...
dus of ik heb de foutjes of t zit net anders...
oh dat durf ik zo niet te zeggen, dan zou ik straks ff moeten kijken.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is iig wel zo bedoeld door HEMA. Heeft het witte label geen roze borduursel?
Magnetiseurquote:Op zondag 4 januari 2015 10:08 schreef Dot. het volgende:
Gitaar gered uit handen van Stip, dus kan weer verder lezen
Veel plezier zo op jullie laatste verlofdag allemaal!
SQ, hier ook een overstrekker met korte slaapjes. Osteopaat was bij ons helaas niet het wondermiddel, maar baat het niet enzo. Mijn vriend is helemaal geen fan van alternatieve dingen en nu nog minderMijn moeder vindt nog steeds dat we naar een magnetiseerder oid moeten waar mijn tante is geweest toen mijn nicht niet goed sliep. Zijn oplossing was toen een spiegel onder haar bed leggen, want er liepen energiebanen ofzo. Sja, niet helemaal ons cup of tea
Doek en strak instoppen werkte het beste
![]()
Ik vind S. en T. altijd zo bijzonder, mijn UD vriendjesHet klinkt erg gezellig iig! Spelen ze ook samen?
Geniet ze Zoë! Is er wat meer rust in de tent met jullie hulp?
Dat is nu de derde keer in 1 week dat ik de term oempaloempa hoorquote:Op zondag 4 januari 2015 14:49 schreef Skittles het volgende:
Oh Sun wat een leukerd!![]()
Kwak is M. al uitgehuwelijkt? Ja zeker?![]()
Handig die hema labels! Alleen heb ik hier twee pakjes liggen met een oranje label, wat moet dat dan voorstellen? Een jersey shore oempaloempa?
quote:Op zondag 4 januari 2015 14:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik krijg net van Baard een volledige berekening van wat het in maandlasten zou schelen als we een opbouw op ons huis zouden laten zetten, inclusief voorstellen van mails om aan aannemers te sturen. 'Ja, voor als we een tweede kindje willen!'
Ok. Wat?
Ja iddquote:Op zondag 4 januari 2015 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bijzonder is dat he ZoeIk heb het net ook teruggelezen. Al die details, net of je gister bevallen bent bij wijze van
Ik zou alle mail ongelezen weggooien of in een mapje zetten en lekker met een frisse, lege inbox beginnen. De meeste mails zullen toch niet meer relevant zijn.quote:Op zondag 4 januari 2015 16:18 schreef Hilmo het volgende:
Haha dad![]()
Kwak, geweldig pakje trouwens, ik hou van dinos![]()
Oei mail doornemen zou ik ook een dag eerder moeten doen op het werk. Vrees wel 1000 ongelezen mails... Nou ja,zien we woensdag wel...
Dit!quote:Op zondag 4 januari 2015 17:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou alle mail ongelezen weggooien of in een mapje zetten en lekker met een frisse, lege inbox beginnen. De meeste mails zullen toch niet meer relevant zijn.
Same here, vond het ontzettend fijn om ook het uitgebreide verslag te hebben.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:05 schreef Zoë23 het volgende:
Kort verslag bij ontslag heb ik ook gekregen. Bevallingsverslag is een rapportage over de bevalling. Heb ik bij de nacontrole aangevraagd maar je kunt het ten alle tijde aanvragen.
Ze spelen wel op dezelfde plek, maar van samen spelen is geen sprake eigenlijk. Ze zijn bijvoorbeeld toevallig beiden met autootjes aan het spelen, ze kijken dan wel af en toe naar elkaar of pakken auto's van elkaar af, maar daar houdt het bij op. Ik ben benieuwd of en wanneer ze echt samen gaan spelen of samen op pad gaan om kattenkwaad uit te halen.quote:Op zondag 4 januari 2015 10:08 schreef Dot. het volgende:
Ik vind S. en T. altijd zo bijzonder, mijn UD vriendjesHet klinkt erg gezellig iig! Spelen ze ook samen?
Ja ze zijn twee-eiig, dus wat dat betreft is het ook wel logisch dat verschil.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:09 schreef Loj het volgende:
Jouw tweeling klinkt zo leuk Nikkiwel apart dat verschil. Zijn ze twee ei-ig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |