abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148240620
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_148240625
Er was nog geen nieuw topic zag ik.

Zal even terug lezen :+
pi_148240649
Zo, hallo, het vorige was letterlijk net een minuutje dicht. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148240698
Bedoel er niets mee :o
Heb er niets voor niets een :+ bij

Ik zou ff een 'tiny Love mobiel is een hit' foto posten maar ik ga wel weer :s)

:W
pi_148240713
@Kwak: Bweurk, ennn weer lachen :D Maar ik was er net even zo klaar mee dat hij er ook van moest huilen :@ Nu zijn we even boodschappen doen, uk bij J in de doek :Z
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_148240940
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:54 schreef Zoë23 het volgende:
Bedoel er niets mee :o
Heb er niets voor niets een :+ bij

Ik zou ff een 'tiny Love mobiel is een hit' foto posten maar ik ga wel weer :s)

:W
Hooo doe die foto eens!

mijn kind is de clown aan t uithangen vandaag, dat wordt nog wat op de verjaardag van mn zus vanmiddag :')
S. 2014
J. 2016
pi_148241043
:* voor Kursor.

herkenbaarheid O+ lof dit topic nu alweer. Dank voor alle tips! Ik ga vanavond een flesvoeding kv proberen voor het slapengaan - bedacht me ook dat het de laatste dagen is dat hij zo veel last heeft van zn darmen enzo (omg gas!!), dagen dat ik antibiotica slik. Zondag laatste dag, moeten we maar even kijken wat hij daarna doet. Maar een fles kv helpt hem misschien in de nacht met zijn darmpjes t.o.v. BV momenteel.

Moet toegeven dat ik me ook afvraag of hij zo'n honger heeft, buiten alle AB toestanden (en familiegeschiedenis van hongerige babies, overigens, aan papa's kant), omdat ik onbewust misschien voedingen net iets uitstel? :@ De hoeveelheid tijd die hij per dag aan mijn tiet hangt valt me zwaar... als hij nou ietsjes sneller zou zijn? Heb er vannacht ook een gekolfde fles in gehangen omdat ik het idee van een uur voeden om 5.00 niet trok, na voedingen om 0.00, 1.30 en 3.00, allemaal half omdat hij niet wakker te krijgen was... ;(

kortom, mixen lijkt me een goed idee voor hem én mij. Vannacht heeft R die fles gegeven overigens maar het is niet alsof ik dan kan doorslapen. ging hem wel warmmaken beneden (flessenwarmer zou vandaag bezorgd moeten worden) terwijl R probeerde W te troosten :')

naakte mannen _O- not quite yet. :')
pi_148241175
O we hadden het over domme ongelukken in het vorige topic las ik :+ ... Ik noem maar niet op wat hier allemaal is gebeurd want straks krijg ik het AMK nog op mijn dak :') ... Kan wel zeggen dat ik babies en hun beweeglijkheid best onderschat heb ( :') ) en dat ik nu veeeeel voorzichtiger ben met Boaz als met Djen.
pi_148241226
ohja die ongelukken :+ eerste pannekoek-effect? :D babies zijn van rubber, toch? stuiteren, enzo :s)
pi_148241237
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:11 schreef Crumpette het volgende:

herkenbaarheid lof dit topic nu alweer. Dank voor alle tips! Ik ga vanavond een flesvoeding kv proberen voor het slapengaan - bedacht me ook dat het de laatste dagen is dat hij zo veel last heeft van zn darmen enzo (omg gas!!), dagen dat ik antibiotica slik. Zondag laatste dag, moeten we maar even kijken wat hij daarna doet. Maar een fles kv helpt hem misschien in de nacht met zijn darmpjes t.o.v. BV momenteel.

Moet toegeven d
Crumpette, ik heb even niet bijgelezen hoor dus ik weet niet welke adviezen al gegeven zijn. Maar zou het kunnen dat hij te kort slaapt/oververmoeid is, daardoor steeds hele kleine beetjes drinkt en daardoor weer in slaap sukkelt? Dat je dus een beetje in zo'n vicieuze circel zit? Dat hadden wij hier in het begin best wel erg. Vooral 's morgens na zijn 'lange' slaap ging het drinken wel okay maar hoe langer de dag duurde, hoe slechter hij begon te drinken. Toen heel consequent RRR toegepast en toen ging het steeds beter.
pi_148241283
Ik kom hier ook weer even aanhaken :P

Ongelofelijk drukke dagen achter de boeg, kerst, nieuwjaar, maar wat heeft onze meid het goed gedaan O+

Ze wordt echt *gigantisch* groot :o
We hadden haar laatst een spijkerbroekje aangetrokken, en een nieuwe jas voor buiten, bij het KDV een rugzakje gekregen, we konden haar zo naar school sturen, zo groot leek ze :D

Voorzichtig beginnen met de hapjes is ook echt afgelopen nu, ze harkt zo bijna iedere dag een potje naar binnen :Y) Is dat normaal?! :')
ik moet nog steeds een mixer/cooker regelen :@

Plaatje bij het praatje van onze blijerd O+

pi_148241290
RRR? t zou kunnen, smorgens gaat alles idd beter dan savonds. zowel slapen als drinken.. hij valt nog wel in slaap maar krijg hem dan wel wakker.. met een beetje geduld. Ik doe het ook veel beter in de ochtend hoor.. slaap of niet. Savonds en snachts slaat de wanhoop sneller toe..

Ah, Rust Reinheid Regelmaat natuurlijk. Maar hoe pas je dat toe op een baby? is dat anders dan gewoon proberen te meeveren?
pi_148241315
Dyre dat pakje heeft W ook O+ mooie foto
pi_148241523
Hmmm ik denk wel dat het met meeveren te maken heeft. Rust, Reinheid, Regelmaat. Het is maar net hoe je het zelf in wil vullen overigens hoor.

Vooral rust en regelmaat hielpen hier heel erg. Dat reinheid waar dat voor staat ... Mja, dat mag je voor jezelf invullen. Voor de een betekent dat door haar baby iedere dag in bad te stoppen en voor een ander betekent dat een stofvrije babykamer. Ik laat die dus maar even in het midden.

Hier betekende het:
Uit bed, voeden waarbij ik wel een beeeeetje probeerde te letten op de klok ivm flesvoeding. Bij borstvoeding maakt dat niet uit. Kijken naar het kindje wanneer het weer slaapsignalen afgeeft en dan weer in bedje. Niet te lang wakker houden waardoor hij oververmoeid raakte en al helemaal niet meer kon slapen.

Op internet kun je er vast wel het een en ander over vinden :)

De invulling van de 'wakker-tijd' is denk ik ook ieder voor zich. De een knuffelt lekker met haar kindje, de ander legt het kindje in de box. Dus daar moet je zelf ook maar eens mee kijken/spelen :)

Maar vooral het op het juiste moment te slapen leggen van je kindje kan al heel veel schelen! :)

Op een gegeven moment ging hij veel beter/langer slapen en dronk hij dus ook beter. Daardoor kon hij ook weer langer slapen.
Maar als baby kort slaapt en overprikkeld is, dan houdt hij de 'wakker-tijd' ook minder lang vol, drinkt slechter etc .. En dan kom je dus in zo'n cirkel terecht misschien.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:34:43 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241624
RRR werkt niet icm borstvoeding omdat het volledig voorbij gaat aan het vraag en aanbod principe van bv.
KuikenGuppy
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:38:41 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241718
Crump, ik zou alleen voeden als hij echt goed wakker is en dan proberen een 'volledige' voeding te geven. Desnoods doe je halverwege een luier wissel, of doe je zijn sokken uit, zodat hij niet in slaap valt. Anders kan het idd snel een cirkeltje worden.
Merk je verschil als hij een flesje heeft gehad? Hier was het in de nacht geven van een fles afgekolfde melk dé (?) truc om dat cirkeltje te doorbreken.
Misschien vind je ook nog wel wat tips in het bv topic :).
KuikenGuppy
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:41:50 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241785
En door het geven van kv ben je effectief wel bv aan het afbouwen he... (tenzij je kolft).
KuikenGuppy
pi_148241819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:34 schreef Burdie het volgende:
RRR werkt niet icm borstvoeding omdat het volledig voorbij gaat aan het vraag en aanbod principe van bv.
Daar ben ik het echt niet mee eens. Wel RRR zoals in t boek van :r Ria "cry it out" Blom :r

Maar met BV kun je óók letten op vermoeisheidssignalen en je kind op tijd in bed/bix/rustplek leggen, en een voorspelbare volgorde aanhouden.

Op de klok voeden en slapen gaat niet inderdaad. Maar met een fles lukt mij dat ook niet hoor. Honger is harvercsheurend brullen, dan ga ik echt niet lopen rekken.

T is denk ik maar net de invulling die je aan t begrip geeft. Waar Geppie het over had en Twinkle volgens mij ook, en ik, is heel goed opletten wanneer je baby moe wordt en dan in bed leggen. Heel vaak is dat blij kleintjes toch echt binnen een uur of anderhalf nadat ze wakker werden.

En ik geloof wel dat je (op clusteren en regelen na) doordat ze dan toch regelmatig even in bed liggen (of box of draagdoek of waar dan ook) en slapen of soezen dan toch al snel een beetje hun eigen ritme krijgen. Daarbij voed je dan toch echt gewoon volledig op verzoek.

Toen M altijd maar wakker was kwam hij ook veel vaker voor kleine beetjes drinken.

Kv geven ipv bv voor beter slapen werkt idd niet altijd (bij M niet, hij ging van doorslapen naar niet altijd doorslapen), en als je niet kolft om die tijd bouw je idd een voeding af. Kv en bv combineren is in de eerste maanden best tricky voor je productie (bij mij was twee flessen vervangen genoeg voor het totaal instorten van de productie... Wel gewenst maar toch).
Kwak
pi_148241981
Regelmaat hoeft ook niet te zitten in "op de klok". Het kan ook dmv een bepaalde volgorde aanhouden. En dat kan wmb prima in combinatie met borstvoeding.
pi_148242154
Crumpette: als je graag bv wilt blijven geven, ga vooral informatie inwinnen in het betreffende topic en borstvoeding.com. Vooral de eerste tijd is het lastig maar luistert het ook nauw. De mix van bv en fv lijkt me, zoals burdie ook schrijft, in de periode van opbouw van je productie, niet heel handig, als je langer wilt blijven voeden. Overleg anders met een deskundige van het consultatiebureau? Ik heb goede ervaringen met de lactatiedeskundige op de paviljoensgracht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148242371
thanks allen. Ik was zowiezo niet van plan om heel lang uitsluitend bv te geven. En, ik kolf wel vanavond hoor, zodat mijn productie niet terugloopt. Heb een voeding invriezen ook nog nooit geprobeerd dus dat kunnen we daar dan mooi mee doen.

voedingstijd :+ Daarna proberen hem snel weer slapend te krijgen, kijken of we een cirkel kunnen doorbreken oid.

Oh en mijn ervaring met een gekolfde fles in de nacht is dat er gewoon vrij snel, vrij veel voeding ingaat. De hoop is dan dus steeds dat hij langer slaapt, maar de afgelopen nacht ging dat dus niet op..
pi_148242375
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:43 schreef kwakz0r het volgende:

T is denk ik maar net de invulling die je aan t begrip geeft. Waar Geppie het over had en Twinkle volgens mij ook, en ik, is heel goed opletten wanneer je baby moe wordt en dan in bed leggen. Heel vaak is dat blij kleintjes toch echt binnen een uur of anderhalf nadat ze wakker werden.

En ik geloof wel dat je (op clusteren en regelen na) doordat ze dan toch regelmatig even in bed liggen (of box of draagdoek of waar dan ook) en slapen of soezen dan toch al snel een beetje hun eigen ritme krijgen. Daarbij voed je dan toch echt gewoon volledig op verzoek.

Toen M altijd maar wakker was kwam hij ook veel vaker voor kleine beetjes drinken.
Kwak, wat lief wat je schreef over I. O+ .

Ik heb daar met mijn baby echt een andere ervaring mee, met wat je hierboven schrijft. Voor I werkte dat allemaal niet zo en voor mij ook niet. Ik geloof erin dat iedere moeder zelf, op basis van hoe de baby is en hoe zij zelf is, een manier moet vinden van wat werkt. Er is niet maar 1 manier die wel of niet werkt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148242600
Ik zou het zo heetlijk vinden als J een keer een fles zou geven 's nachts.. Voorraad zat, dus kan makkelijk, maar de ervaring in het begin is dat ik toch niet doorslaap dan, dus hoeveel winst dat oplevert is maar de vraag. Iets minder lang wakker, met risico op ploftetten :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_148242656
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:05 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Kwak, wat lief wat je schreef over I. O+ .

Ik heb daar met mijn baby echt een andere ervaring mee, met wat je hierboven schrijft. Voor I werkte dat allemaal niet zo en voor mij ook niet. Ik geloof erin dat iedere moeder zelf, op basis van hoe de baby is en hoe zij zelf is, een manier moet vinden van wat werkt. Er is niet maar 1 manier die wel of niet werkt.
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind het ook moeilijk te verwoorden zonder het gevoel te geven dat 'elke baby' hetzelfde werkt. Ik denk wel dat wat ik beschrijf bij veel babies in meer of mindere mate wel zo is, dat ze regelmatig moe worden.

Maar er wordt hier even zo vaak heel stellig geroepen dat een ritme of regelmaat niet kan met bv op verzoek, of dat een ritme uberhaupt niet kan met een baby... Of zelfs niet zou moeten.

Ik denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....

er is mij hier ook vaak verteld dat ik gewoon moest meeveren en dat ht erbij hoorde, maar als toen ik nog bv gaf merkte ik dat mijn kind stiekem toch wel noe werd overdag en daardoor over de kook raakte. Misscgien dat ik daarom wat tegenwicht wil bieden aan alle 'het hoort erbij' geluiden.
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:17:09 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148242718
quote:
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 2 januari 2015 14:04 schreef Crumpette het volgende:
thanks allen. Ik was zowiezo niet van plan om heel lang uitsluitend bv te geven. En, ik kolf wel vanavond hoor, zodat mijn productie niet terugloopt. Heb een voeding invriezen ook nog nooit geprobeerd dus dat kunnen we daar dan mooi mee doen.

voedingstijd :+ Daarna proberen hem snel weer slapend te krijgen, kijken of we een cirkel kunnen doorbreken oid.

Oh en mijn ervaring met een gekolfde fles in de nacht is dat er gewoon vrij snel, vrij veel voeding ingaat. De hoop is dan dus steeds dat hij langer slaapt, maar de afgelopen nacht ging dat dus niet op..
Gaat de fles dan niet te snel zodat z'n zuigbehoefte nog niet vervuld is?

Wij doen echt maar wat, als ze wil drinken krijgt ze dat, als ze moe is dan zorgen we dat ze kan slapen etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')