abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148240620
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_148240625
Er was nog geen nieuw topic zag ik.

Zal even terug lezen :+
pi_148240649
Zo, hallo, het vorige was letterlijk net een minuutje dicht. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148240698
Bedoel er niets mee :o
Heb er niets voor niets een :+ bij

Ik zou ff een 'tiny Love mobiel is een hit' foto posten maar ik ga wel weer :s)

:W
pi_148240713
@Kwak: Bweurk, ennn weer lachen :D Maar ik was er net even zo klaar mee dat hij er ook van moest huilen :@ Nu zijn we even boodschappen doen, uk bij J in de doek :Z
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_148240940
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:54 schreef Zoë23 het volgende:
Bedoel er niets mee :o
Heb er niets voor niets een :+ bij

Ik zou ff een 'tiny Love mobiel is een hit' foto posten maar ik ga wel weer :s)

:W
Hooo doe die foto eens!

mijn kind is de clown aan t uithangen vandaag, dat wordt nog wat op de verjaardag van mn zus vanmiddag :')
S. 2014
J. 2016
pi_148241043
:* voor Kursor.

herkenbaarheid O+ lof dit topic nu alweer. Dank voor alle tips! Ik ga vanavond een flesvoeding kv proberen voor het slapengaan - bedacht me ook dat het de laatste dagen is dat hij zo veel last heeft van zn darmen enzo (omg gas!!), dagen dat ik antibiotica slik. Zondag laatste dag, moeten we maar even kijken wat hij daarna doet. Maar een fles kv helpt hem misschien in de nacht met zijn darmpjes t.o.v. BV momenteel.

Moet toegeven dat ik me ook afvraag of hij zo'n honger heeft, buiten alle AB toestanden (en familiegeschiedenis van hongerige babies, overigens, aan papa's kant), omdat ik onbewust misschien voedingen net iets uitstel? :@ De hoeveelheid tijd die hij per dag aan mijn tiet hangt valt me zwaar... als hij nou ietsjes sneller zou zijn? Heb er vannacht ook een gekolfde fles in gehangen omdat ik het idee van een uur voeden om 5.00 niet trok, na voedingen om 0.00, 1.30 en 3.00, allemaal half omdat hij niet wakker te krijgen was... ;(

kortom, mixen lijkt me een goed idee voor hem én mij. Vannacht heeft R die fles gegeven overigens maar het is niet alsof ik dan kan doorslapen. ging hem wel warmmaken beneden (flessenwarmer zou vandaag bezorgd moeten worden) terwijl R probeerde W te troosten :')

naakte mannen _O- not quite yet. :')
pi_148241175
O we hadden het over domme ongelukken in het vorige topic las ik :+ ... Ik noem maar niet op wat hier allemaal is gebeurd want straks krijg ik het AMK nog op mijn dak :') ... Kan wel zeggen dat ik babies en hun beweeglijkheid best onderschat heb ( :') ) en dat ik nu veeeeel voorzichtiger ben met Boaz als met Djen.
pi_148241226
ohja die ongelukken :+ eerste pannekoek-effect? :D babies zijn van rubber, toch? stuiteren, enzo :s)
pi_148241237
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:11 schreef Crumpette het volgende:

herkenbaarheid lof dit topic nu alweer. Dank voor alle tips! Ik ga vanavond een flesvoeding kv proberen voor het slapengaan - bedacht me ook dat het de laatste dagen is dat hij zo veel last heeft van zn darmen enzo (omg gas!!), dagen dat ik antibiotica slik. Zondag laatste dag, moeten we maar even kijken wat hij daarna doet. Maar een fles kv helpt hem misschien in de nacht met zijn darmpjes t.o.v. BV momenteel.

Moet toegeven d
Crumpette, ik heb even niet bijgelezen hoor dus ik weet niet welke adviezen al gegeven zijn. Maar zou het kunnen dat hij te kort slaapt/oververmoeid is, daardoor steeds hele kleine beetjes drinkt en daardoor weer in slaap sukkelt? Dat je dus een beetje in zo'n vicieuze circel zit? Dat hadden wij hier in het begin best wel erg. Vooral 's morgens na zijn 'lange' slaap ging het drinken wel okay maar hoe langer de dag duurde, hoe slechter hij begon te drinken. Toen heel consequent RRR toegepast en toen ging het steeds beter.
pi_148241283
Ik kom hier ook weer even aanhaken :P

Ongelofelijk drukke dagen achter de boeg, kerst, nieuwjaar, maar wat heeft onze meid het goed gedaan O+

Ze wordt echt *gigantisch* groot :o
We hadden haar laatst een spijkerbroekje aangetrokken, en een nieuwe jas voor buiten, bij het KDV een rugzakje gekregen, we konden haar zo naar school sturen, zo groot leek ze :D

Voorzichtig beginnen met de hapjes is ook echt afgelopen nu, ze harkt zo bijna iedere dag een potje naar binnen :Y) Is dat normaal?! :')
ik moet nog steeds een mixer/cooker regelen :@

Plaatje bij het praatje van onze blijerd O+

pi_148241290
RRR? t zou kunnen, smorgens gaat alles idd beter dan savonds. zowel slapen als drinken.. hij valt nog wel in slaap maar krijg hem dan wel wakker.. met een beetje geduld. Ik doe het ook veel beter in de ochtend hoor.. slaap of niet. Savonds en snachts slaat de wanhoop sneller toe..

Ah, Rust Reinheid Regelmaat natuurlijk. Maar hoe pas je dat toe op een baby? is dat anders dan gewoon proberen te meeveren?
pi_148241315
Dyre dat pakje heeft W ook O+ mooie foto
pi_148241523
Hmmm ik denk wel dat het met meeveren te maken heeft. Rust, Reinheid, Regelmaat. Het is maar net hoe je het zelf in wil vullen overigens hoor.

Vooral rust en regelmaat hielpen hier heel erg. Dat reinheid waar dat voor staat ... Mja, dat mag je voor jezelf invullen. Voor de een betekent dat door haar baby iedere dag in bad te stoppen en voor een ander betekent dat een stofvrije babykamer. Ik laat die dus maar even in het midden.

Hier betekende het:
Uit bed, voeden waarbij ik wel een beeeeetje probeerde te letten op de klok ivm flesvoeding. Bij borstvoeding maakt dat niet uit. Kijken naar het kindje wanneer het weer slaapsignalen afgeeft en dan weer in bedje. Niet te lang wakker houden waardoor hij oververmoeid raakte en al helemaal niet meer kon slapen.

Op internet kun je er vast wel het een en ander over vinden :)

De invulling van de 'wakker-tijd' is denk ik ook ieder voor zich. De een knuffelt lekker met haar kindje, de ander legt het kindje in de box. Dus daar moet je zelf ook maar eens mee kijken/spelen :)

Maar vooral het op het juiste moment te slapen leggen van je kindje kan al heel veel schelen! :)

Op een gegeven moment ging hij veel beter/langer slapen en dronk hij dus ook beter. Daardoor kon hij ook weer langer slapen.
Maar als baby kort slaapt en overprikkeld is, dan houdt hij de 'wakker-tijd' ook minder lang vol, drinkt slechter etc .. En dan kom je dus in zo'n cirkel terecht misschien.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:34:43 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241624
RRR werkt niet icm borstvoeding omdat het volledig voorbij gaat aan het vraag en aanbod principe van bv.
KuikenGuppy
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:38:41 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241718
Crump, ik zou alleen voeden als hij echt goed wakker is en dan proberen een 'volledige' voeding te geven. Desnoods doe je halverwege een luier wissel, of doe je zijn sokken uit, zodat hij niet in slaap valt. Anders kan het idd snel een cirkeltje worden.
Merk je verschil als hij een flesje heeft gehad? Hier was het in de nacht geven van een fles afgekolfde melk dé (?) truc om dat cirkeltje te doorbreken.
Misschien vind je ook nog wel wat tips in het bv topic :).
KuikenGuppy
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:41:50 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148241785
En door het geven van kv ben je effectief wel bv aan het afbouwen he... (tenzij je kolft).
KuikenGuppy
pi_148241819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:34 schreef Burdie het volgende:
RRR werkt niet icm borstvoeding omdat het volledig voorbij gaat aan het vraag en aanbod principe van bv.
Daar ben ik het echt niet mee eens. Wel RRR zoals in t boek van :r Ria "cry it out" Blom :r

Maar met BV kun je óók letten op vermoeisheidssignalen en je kind op tijd in bed/bix/rustplek leggen, en een voorspelbare volgorde aanhouden.

Op de klok voeden en slapen gaat niet inderdaad. Maar met een fles lukt mij dat ook niet hoor. Honger is harvercsheurend brullen, dan ga ik echt niet lopen rekken.

T is denk ik maar net de invulling die je aan t begrip geeft. Waar Geppie het over had en Twinkle volgens mij ook, en ik, is heel goed opletten wanneer je baby moe wordt en dan in bed leggen. Heel vaak is dat blij kleintjes toch echt binnen een uur of anderhalf nadat ze wakker werden.

En ik geloof wel dat je (op clusteren en regelen na) doordat ze dan toch regelmatig even in bed liggen (of box of draagdoek of waar dan ook) en slapen of soezen dan toch al snel een beetje hun eigen ritme krijgen. Daarbij voed je dan toch echt gewoon volledig op verzoek.

Toen M altijd maar wakker was kwam hij ook veel vaker voor kleine beetjes drinken.

Kv geven ipv bv voor beter slapen werkt idd niet altijd (bij M niet, hij ging van doorslapen naar niet altijd doorslapen), en als je niet kolft om die tijd bouw je idd een voeding af. Kv en bv combineren is in de eerste maanden best tricky voor je productie (bij mij was twee flessen vervangen genoeg voor het totaal instorten van de productie... Wel gewenst maar toch).
Kwak
pi_148241981
Regelmaat hoeft ook niet te zitten in "op de klok". Het kan ook dmv een bepaalde volgorde aanhouden. En dat kan wmb prima in combinatie met borstvoeding.
pi_148242154
Crumpette: als je graag bv wilt blijven geven, ga vooral informatie inwinnen in het betreffende topic en borstvoeding.com. Vooral de eerste tijd is het lastig maar luistert het ook nauw. De mix van bv en fv lijkt me, zoals burdie ook schrijft, in de periode van opbouw van je productie, niet heel handig, als je langer wilt blijven voeden. Overleg anders met een deskundige van het consultatiebureau? Ik heb goede ervaringen met de lactatiedeskundige op de paviljoensgracht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148242371
thanks allen. Ik was zowiezo niet van plan om heel lang uitsluitend bv te geven. En, ik kolf wel vanavond hoor, zodat mijn productie niet terugloopt. Heb een voeding invriezen ook nog nooit geprobeerd dus dat kunnen we daar dan mooi mee doen.

voedingstijd :+ Daarna proberen hem snel weer slapend te krijgen, kijken of we een cirkel kunnen doorbreken oid.

Oh en mijn ervaring met een gekolfde fles in de nacht is dat er gewoon vrij snel, vrij veel voeding ingaat. De hoop is dan dus steeds dat hij langer slaapt, maar de afgelopen nacht ging dat dus niet op..
pi_148242375
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:43 schreef kwakz0r het volgende:

T is denk ik maar net de invulling die je aan t begrip geeft. Waar Geppie het over had en Twinkle volgens mij ook, en ik, is heel goed opletten wanneer je baby moe wordt en dan in bed leggen. Heel vaak is dat blij kleintjes toch echt binnen een uur of anderhalf nadat ze wakker werden.

En ik geloof wel dat je (op clusteren en regelen na) doordat ze dan toch regelmatig even in bed liggen (of box of draagdoek of waar dan ook) en slapen of soezen dan toch al snel een beetje hun eigen ritme krijgen. Daarbij voed je dan toch echt gewoon volledig op verzoek.

Toen M altijd maar wakker was kwam hij ook veel vaker voor kleine beetjes drinken.
Kwak, wat lief wat je schreef over I. O+ .

Ik heb daar met mijn baby echt een andere ervaring mee, met wat je hierboven schrijft. Voor I werkte dat allemaal niet zo en voor mij ook niet. Ik geloof erin dat iedere moeder zelf, op basis van hoe de baby is en hoe zij zelf is, een manier moet vinden van wat werkt. Er is niet maar 1 manier die wel of niet werkt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148242600
Ik zou het zo heetlijk vinden als J een keer een fles zou geven 's nachts.. Voorraad zat, dus kan makkelijk, maar de ervaring in het begin is dat ik toch niet doorslaap dan, dus hoeveel winst dat oplevert is maar de vraag. Iets minder lang wakker, met risico op ploftetten :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_148242656
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:05 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Kwak, wat lief wat je schreef over I. O+ .

Ik heb daar met mijn baby echt een andere ervaring mee, met wat je hierboven schrijft. Voor I werkte dat allemaal niet zo en voor mij ook niet. Ik geloof erin dat iedere moeder zelf, op basis van hoe de baby is en hoe zij zelf is, een manier moet vinden van wat werkt. Er is niet maar 1 manier die wel of niet werkt.
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind het ook moeilijk te verwoorden zonder het gevoel te geven dat 'elke baby' hetzelfde werkt. Ik denk wel dat wat ik beschrijf bij veel babies in meer of mindere mate wel zo is, dat ze regelmatig moe worden.

Maar er wordt hier even zo vaak heel stellig geroepen dat een ritme of regelmaat niet kan met bv op verzoek, of dat een ritme uberhaupt niet kan met een baby... Of zelfs niet zou moeten.

Ik denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....

er is mij hier ook vaak verteld dat ik gewoon moest meeveren en dat ht erbij hoorde, maar als toen ik nog bv gaf merkte ik dat mijn kind stiekem toch wel noe werd overdag en daardoor over de kook raakte. Misscgien dat ik daarom wat tegenwicht wil bieden aan alle 'het hoort erbij' geluiden.
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:17:09 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148242718
quote:
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 2 januari 2015 14:04 schreef Crumpette het volgende:
thanks allen. Ik was zowiezo niet van plan om heel lang uitsluitend bv te geven. En, ik kolf wel vanavond hoor, zodat mijn productie niet terugloopt. Heb een voeding invriezen ook nog nooit geprobeerd dus dat kunnen we daar dan mooi mee doen.

voedingstijd :+ Daarna proberen hem snel weer slapend te krijgen, kijken of we een cirkel kunnen doorbreken oid.

Oh en mijn ervaring met een gekolfde fles in de nacht is dat er gewoon vrij snel, vrij veel voeding ingaat. De hoop is dan dus steeds dat hij langer slaapt, maar de afgelopen nacht ging dat dus niet op..
Gaat de fles dan niet te snel zodat z'n zuigbehoefte nog niet vervuld is?

Wij doen echt maar wat, als ze wil drinken krijgt ze dat, als ze moe is dan zorgen we dat ze kan slapen etc
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:22:36 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148242869
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind het ook moeilijk te verwoorden zonder het gevoel te geven dat 'elke baby' hetzelfde werkt. Ik denk wel dat wat ik beschrijf bij veel babies in meer of mindere mate wel zo is, dat ze regelmatig moe worden.

Maar er wordt hier even zo vaak heel stellig geroepen dat een ritme of regelmaat niet kan met bv op verzoek, of dat een ritme uberhaupt niet kan met een baby... Of zelfs niet zou moeten.

Ik denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....

er is mij hier ook vaak verteld dat ik gewoon moest meeveren en dat ht erbij hoorde, maar als toen ik nog bv gaf merkte ik dat mijn kind stiekem toch wel noe werd overdag en daardoor over de kook raakte. Misscgien dat ik daarom wat tegenwicht wil bieden aan alle 'het hoort erbij' geluiden.
Maar het is toch ook logisch dat je kind moe wordt overdag :?. Dit laatste snap ik even niet :D. Meeveren betekent voor mij kind eten geven als het honger heeft en laten slapen als het moe is. Ik heb echt nog nooit een hele dag met een wakkere baby gezeten ondanks dat ik niet aan een vast ritme doe?!

misschien lees ik niet goed hoor, ik doe m'n best met peuter om mee heen maar ze wil ook even aandacht :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Tante_Soesa op 02-01-2015 14:29:17 ]
pi_148243078
Eigenlijk bedoelen jullie volgens mij wel hetzelfde :+. Alleen de een noemt het ritme/regelmaat en de ander meeveren. Volgens mij gaat het beide uit van kijken naar je kind en daar naar handelen en dat vaak in een logische volgorde. En zelfs als je maar wat doet zoals ik, dan is er best een logica in te vinden. Het heeft alleen allemaal wat minder met de klok te maken dan dat het woord ritme insinueert.
pi_148243093
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dat helemaal niet zo stellig in het algemeen gezegd. Wel dat het bij sommige baby's (en moeders) niet zo werkt. Daarnaast is het volgens mij wel echt zo dat in het verleden veel moeders zijn afgehaakt met bv geven, omdat het niet goed paste in het RRR-idee dat lange tijd in NL de norm was.

Bij bv geven is het op zich ook wel begrijpelijk dat je wat meer bezig bent met je baby veel bij je houden, zeker in het begin, vanwege de hongersignalen en het op elkaar afgestemd raken. Maar dat staat natuurlijk niet echt haaks op je baby af en toe wegleggen of in een eigen bedje laten slapen.. Maar daarvoor geldt dus echt, volgens mij: doe wat je zelf het prettigst vind.

quote:
k denk dat letten op vermoeidheidssignalen (van gapen tot druk doen) wel kan helpen, erachterkomen dat jouw kind niet zo werkt kan dan altijd nog, toch? En ik heb het niet eens over slapen in bed o.i.d....
Maar dat doe je toch eigenlijk wel vanzelf? Zoals Soesa ook zegt. Een baby moet nu eenmaal veel slapen (oké, de mijne vond dat dus duidelijk niet, maar goed).

quote:
Ik vind het heel goed dat je een soort tegengeluid wilt laten horen, maar volgens mij maak je een tegenstelling van iets dat er toch niet echt is. Meeveren betekent volgens mij niet: je kind, ook als die heel moe is, bij je houden en op die manier wakker houden, of om de haverklap aan de borst leggen, terwijl je kind eigenlijk moe is, e.d. Het lastige van die eerste maanden is volgens mij het gaan aanvoelen waar je kind behoefte aan heeft. En hoe je daar dan op reageert: wat jouw kind het fijnste vindt en wat jij zelf het prettigste vindt. Dat is gewoon soms best moeilijk, lastig, zwaar. En welke zogenaamde 'methode' je ook kiest, het blijft nu eenmaal vaak een beetje zoeken.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:34:36 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148243122
Franny, zo bedoel ik het echt precies maar kreeg het even m'n telefoon niet uit :+
pi_148243135
Edit: ik krijg het niet goed uitgelegd. Sorry. We bedoelen deels gewoon hetzelfde denk ik.
Kwak
pi_148243250
Het lastige is, kwak, dat op zich clusteren/regelen er inderdaad ook 'bij hoort'. Maar vanaf een scherm kun je niet altijd precies weten en aanvoelen in hoeverre het inderdaad 'normaal' cluster- en regelgedrag is en hoeverre een andere aanpak handig zou zijn. Dat is dus ook iets heel persoonlijks!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:45:47 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148243332
Overigens is S echt geen lange slaper overdag. Ik ben al blij met 30 minuten :D. Tenzij ze in de doek zit, dan wil ze nog wel eens 1,5 uur slapen. Geen idee wat ik hier aan zou kunnen doen.
pi_148243479
Ik kreeg de eerste weken van M's leven soms een beetje het idee dat ik het ok moest vinden dat hij 7 a 8 uur per dag aan de borst wou en overdag niet sliep anders dan hazenslaapjes van tien minuten na elke borst. Dat 'meeveren' heeft daardoor voor mij een wrange smaak gekregen omdat ik die situatie niet kon en wilde accepteren en er gewoon depressief van werd.

Dus daar reageer ik nu denk ik op als ik reacties zie op iemand die soortgelijke ervaringen heeft en hetzelfde advies krijgt.

Ik ben gaan zoeken naar een oplossing die voor mij werkt. Het boek dat ik hier toen noemde en waar een aantal mensen nogal heftig op tegen waren (baby in een droomritme) omdat het niet te combineren zou zijn met bv etc., heeft me uiteindelijk geholpen M overdag toch in slaap te krijgen en onderwijl door te gaan met bv op verzoek (heb het toen toch geleend van die vriendin en later zelf gekocht). Ik denk ook dat het niet voor iedereen zo zou werken nee... Het stoppen met bv staat hier trouwens los van, die beslissing kwam veel later en had met andere dingen te maken, niet met de wens van een ritme (ik zie ritme idd ook niet als iets dat met de klok te maken heeft).

Ik vertel dat nu pas over dat boek omdat ik dus blijkbaar het gevoel heb gehad dat dat niet iets was dat ik hier kon vertellen zonder heel veel commentaar (waar ik echt geen zin in had). Maar goed dat zal ook grotendeels projectie zijn van mijn eigen twijfels over of ik het wel goed doe hoor.

Ik wou dat ik tien procent van de zlefverzekerdheid en vooral van de olifantenhuid van sommige mama's hier had. Ik laat me veel te makkelijk raken door wat anderen vinden, bekende valkuil :Y
Kwak
pi_148243550
Het grootste verschil hier is volgens mij de naam die iedereen plakt op haar handelswijze. ;).

Ik denk dat ik het grotendeels aanpak zoals kwak. Ik probeer een vaste volgorde te hanteren: slapen - wakker worden - verschonen - voeden - spelen/knuffelen - naar bed brengen bij eerste vermoeidheidssignalen. Vaak is dit zo ongeveer anderhalf uur na het wakker worden, heb ik gemerkt. Negen van de tien keer gaat hij dan ook gewoon slapen. Dit brengt zowel I als mij een hoop rust en we voelen ons er allebei goed bij.

Ik merk dat dit steeds makkelijker gaat naarmate ik I beter leer kennen. Ik vond deze website daarbij wel heel nuttig: http://www.inbakeren.nl/h(...)-of-honger-heeft.htm. Ik heb toen een paar dagen de tijd genomen om te letten op terugkerende signalen bij I. Toen heb ik geleerd dat hij vaak even sabbelt bij het in slaap vallen. Eerst nam ik hem dan elke keer weer uit zijn bedje om te gaan voeden, maar dan dronk hij vaak helemaal niet (of een paar slokjes, waarbij hij een 'okeeee, als het dan zo nodig moet...'-gezicht trok :+). Dat frustreerde ons dan allebei.
pi_148243668
Dat is idd wat ik doe en ook wat ik merk. Overdag ging dat meteen goed eigenlijk. S avonds nu nog steeds niet vaak maar wel beter dan eerst. Ik herken het steeds beter :Y

(Ik baker niet in overigens ivm de bv in eerste instantie en nu nog steeds niet ivm niet uitgesloten heupdysplasie, maar die signalen/dit verhaal stond ook zo in het boek dat ik las.)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het grootste verschil hier is volgens mij de naam die iedereen plakt op haar handelswijze. ;).

Ik denk dat ik het grotendeels aanpak zoals kwak. Ik probeer een vaste volgorde te hanteren: slapen - wakker worden - verschonen - voeden - spelen/knuffelen - naar bed brengen bij eerste vermoeidheidssignalen. Vaak is dit zo ongeveer anderhalf uur na het wakker worden, heb ik gemerkt. Negen van de tien keer gaat hij dan ook gewoon slapen. Dit brengt zowel I als mij een hoop rust en we voelen ons er allebei goed bij.

Ik merk dat dit steeds makkelijker gaat naarmate ik I beter leer kennen. Ik vond deze website daarbij wel heel nuttig: http://www.inbakeren.nl/h(...)-of-honger-heeft.htm. Ik heb toen een paar dagen de tijd genomen om te letten op terugkerende signalen bij I. Toen heb ik geleerd dat hij vaak even sabbelt bij het in slaap vallen. Eerst nam ik hem dan elke keer weer uit zijn bedje om te gaan voeden, maar dan dronk hij vaak helemaal niet (of een paar slokjes, waarbij hij een 'okeeee, als het dan zo nodig moet...'-gezicht trok :+). Dat frustreerde ons dan allebei.
Kwak
pi_148243812
Oh nee, inbakeren doe ik ook niet, al gebruiken we soms wel de Puckababy. Wel alleen maar als het inslapen in zijn gewone slaapzakje niet lukt omdat zijn armpjes in de weg zitten. Die link gaf ik vooral voor de opsommingen van slaap- en hongersignalen.

I maakt ook heel duidelijk het geluid van een krakende deur als hij moe is. :D.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:06:14 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148243847
Kwak, niet dat ik je inbakeren wil aanpraten ofzo :+ maar áls je het eigenlijk graag zou willen: je hebt inbakerslaapzakjes waarbij de heupen helemaal vrij zijn he, dus die maken niet uit voor het risico op HD. Bijvoorbeeld die wij altijd gebruiken van Mum2mum, maar er zullen vast andere merken zijn. Wij hebben pas weer eens een gewoon slaapzakje geprobeerd maar daar wilde ze echt niet in slapen. Gelukkig weet ik nu dat Sil dat ook had en dat het afbouwen toen hij eenmaal kon rollen heel makkelijk ging, anders zou ik me daar wel een beetje zorgen om maken.
pi_148243928
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwak, niet dat ik je inbakeren wil aanpraten ofzo :+ maar áls je het eigenlijk graag zou willen: je hebt slaapzakjes waarbij de heupen helemaal vrij zijn he, dus die maken niet uit voor het risico op HD. Bijvoorbeeld die wij altijd gebruiken van Mum2mum, maar er zullen vast andere merken zijn. Wij hebben pas weer eens een gewoon slaapzakje geprobeerd maar daar wilde ze echt niet in slapen. Gelukkig weet ik nu dat Sil dat ook had en dat het afbouwen toen hij eenmaal kon rollen heel makkelijk ging, anders zou ik me daar wel een beetje zorgen om maken.
Ja thanks. Puckababy kan ook toch? Misschien dat die er nog komt als hij over moet naar t grotere bedje. Hij heeft nu nog geen slaapzakje maar slaapt nog heerlijk onder dekentje en lakentje in de wieg. Tegen de tijd dat hij daar uitgroeit en nog niet rolt kunnen we zoiets wel proberen.
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:09:56 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148243967
Ik heb in het begin veel gehad aan Dunstan babytaal, daardoor leerde ik mijn baby sneller begrijpen.

En kwak, het geldt ook wel een beetje twee kanten op natuurlijk... Jouw tegengeluid hoeft voor anderen ook weer niet te werken ;). Maar het is nu eenmaal zo dat het handiger is om de adviseren wat meestal werkt ipv iets andees wat toevallig bij iemand anders werkt.
Ik snap je gevoel daarbij, ik heb iets soortgelijks bij alle 'je moet echt kiezen voor een natuurlijke thuisgeboorte'-hypnobirthing verhalen inclusief wetenschappelijke onderbouwingen die ik op mijn facebook timeline regelmatig tegen kom. Ik wil dan soms roepen: het ligt genuanceerder! Je heb het niet altijd zelf voor het kiezen! Geef ruime voor de keerzijde! Maar dat iets niet voor iedereen geldt, maakt het oorspronkelijke advies niet minder goed.
Dus ja, je zult hier regelmatig dezelfde adviezen tegen komen. Ook als die voor jou niet hebben gewerkt. Daarom heb je ook twee oren, een in, een uit. ;).
KuikenGuppy
pi_148244020
True dat.
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:13:20 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148244064
Overigens doe je het volgens mij haske goed als mama :D :*.
KuikenGuppy
pi_148244134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:13 schreef Burdie het volgende:
Overigens doe je het volgens mij haske goed als mama :D :*.
Ja he? Inmiddels denk ik dat zelf gewoon ook :o

En jullie ook allemaal hoor (insert Razz' post van gisteren met alle vergeten namen er ook bij).
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:17:17 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_148244198
Ik vind het sowieso al knap dat jullie al die signalen herkennen en er op acteren :@ ik doe dus écht maar wat. Mijn baby gaat meestal van rustig en blij naar compleet hysterisch in 60 seconden, dus eerder acteren is zooo lastig :') en dingen als puckababy enzo komen niet eens in me op. Ik zou een tien keer betere moeder kunnen zijn, ik weet alleen niet zo goed hóe en er is ook niemand die me dat kan vertellen, dus doe ik gewoon maar wat :') :@ ;(
disclaimer
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:18:30 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148244246
Ik wilde er een toepasselijk plaatje bij posten, maar krijg 'm niet gevonden. Iig stond er iets op met de strekking:

Just because you are wondering if you are a good parent, makes you an amazing one!
KuikenGuppy
pi_148244278
oh jongens t was niet mijn bedoeling om zo'n discussie te ontketenen hoor :@ maar ik waardeer alle input wel :*

DaD omg die site! Mijn W maakt dus ook zo'n geluid wat mij een beetje als "mekkeren" in de oren klonk, dat is dus zijn krakende deur = moe! *O* weten we dat ook weer!

Overigens deden we al verschonen tussen de voeding hoor.. maar net dus ook weer, voeden/verschonen/voeden, en nou ligtie weer te tukken 8-) ik houd moed! Hij mekkerde ook nog even voor hij in slaap viel overigens dus wegleggen was een goeie zet denk ik.

Denk dat hij de afgelopen dagen idd te moe is geweest ook, als ik het zo zie. Overdag wakker zijn is duidelijk geen indicatie voor snachts slapen dus ik laat hem nu meteen weer pitten.. hoewel dat ook een beetje gek voelt. Als je zo lang met voeden bezig bent als ik, betekent dat dus echt alléén maar voeden en dan hop weer in bed.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:19:17 #46
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148244280
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het sowieso al knap dat jullie al die signalen herkennen en er op acteren :@ ik doe dus écht maar wat. Mijn baby gaat meestal van rustig en blij naar compleet hysterisch in 60 seconden, dus eerder acteren is zooo lastig :') en dingen als puckababy enzo komen niet eens in me op. Ik zou een tien keer betere moeder kunnen zijn, ik weet alleen niet zo goed hóe en er is ook niemand die me dat kan vertellen, dus doe ik gewoon maar wat :') :@ ;(
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:19:36 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_148244287
Of misschien geeft ze wel signalen maar mis ik die compleet in mijn onwetendheid :')
disclaimer
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:20:10 #48
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148244312
Ik doe ook maar wat.. Kijk wel op de klok wanneer het ongeveer etenstijd zou kunnen zijn, omdat hij de hele dag eigenlijk op zn vuistjes sabbelt en ik hongersignalen verder niet als zodanig herken.

Slapen wil ik hem het liefst in zn bed laten doen, anders maakt die ander hem wakker. Dat wil hij alleen niet. Dat wordt dus in de doek of in de box. Denk dat als ik het geduld zou hebben hij wel in zn bed zou gaan slapen, maar ik vind de box/doek wel prima eigenlijk.

Ah ja, hij groeit en is redelijk tevreden. Het zal wel goed zijn.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_148244313
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
+1! *O*

SQ :* supermom.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:21:47 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148244371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
Of misschien geeft ze wel signalen maar mis ik die compleet in mijn onwetendheid :')
Ik vind ze bij Suus pas sinds een week of twee ook pas echt duidelijk. Ze gaat met haar handen in haar gezicht krabben/wrijven. Dat geldt niet voor iedereen baby maar bij mij was het dus ook niet vanaf week 3 duidelijk hoe zij haar vermoeidheid aangaf ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')