Nice!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:24 schreef minilot het volgende:
Even geplukt uit het Foodgawkertopic: ontbijt vanmorgen was brood dat de hele nacht gerezen heeft, met zure room in plaats van water en drie kleine eidooers erdoor. Gebakken met sesamkorstje.
[ afbeelding ]
Je gluten kunnen kapot rijzenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:07 schreef minilot het volgende:
Brood dat twaalf uur de tijd heft gehad om te rijzen kun je volgens mij niet eens verpesten, dus ik durf er geen credits voor te nemen.
Ja, dat was nog wat.. Ik kreeg m'n desem voor Sinterklaas, en die was door mijn schoonmoeder twee weken eerder al bij WeekendBakery bested, en het bekertje had gewoon twee weken lang met een kadopapiertje erom in de garage gestaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nice!![]()
Had je je desem al binnen?
Hahaha sorry ik moest lachenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, dat was nog wat.. Ik kreeg m'n desem voor Sinterklaas, en die was door mijn schoonmoeder twee weken eerder al bij WeekendBakery bested, en het bekertje had gewoon twee weken lang met een kadopapiertje erom in de garage gestaan.
Nog gesprobeerd er leven in te krijgen, maar dat lukte niet. Ik heb toevallig gisteren een nieuwe starter bested, en ik begin er begin volgende week mee.
Kan heel goed dat daar alsnog een prima brood uit komt hoor!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:29 schreef benkruk het volgende:
Podver, ik ben een no knead brood aan het maken. Recept aangehouden, maar het deeg is veel te nat (te dun) na de rijs nogsteeds veel te dun.
Kreeg het bijna niet eens gevouwen voor de tweede rijs. Nu net over gegooid in de hete pan, was zo dun dat het uit de kom "droop" snik..
Gewoon in de oven gezet, zie wel hoe het eindigd..
Je zou zeggen, no knead is fool proof. Maar niet dus.. Zelf kneden bak ik een brood wel prima.
Volgende keer beter!
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, dat was nog wat.. Ik kreeg m'n desem voor Sinterklaas, en die was door mijn schoonmoeder twee weken eerder al bij WeekendBakery bested, en het bekertje had gewoon twee weken lang met een kadopapiertje erom in de garage gestaan.
Nog gesprobeerd er leven in te krijgen, maar dat lukte niet. Ik heb toevallig gisteren een nieuwe starter bested, en ik begin er begin volgende week mee.
Nee!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Hahaha sorry ik moest lachen![]()
![]()
Net als vriendin van me die als kind van haar zakgeld een hamster had geregeld voor haar zus, en die ingepakt in een doosje had staan op haar kamer, verstopt tot het haar verjaardag was
Als het beestje het goed overleefd had, had ik dit verhaal niet onthouden denk ikquote:
Nou ik heb het dus 3x geporbeerd en bij is het nog geen 1x gelukt,.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:29 schreef benkruk het volgende:
Podver, ik ben een no knead brood aan het maken. Recept aangehouden, maar het deeg is veel te nat (te dun) na de rijs nogsteeds veel te dun.
Kreeg het bijna niet eens gevouwen voor de tweede rijs. Nu net over gegooid in de hete pan, was zo dun dat het uit de kom "droop" snik..
Gewoon in de oven gezet, zie wel hoe het eindigd..
Je zou zeggen, no knead is fool proof. Maar niet dus.. Zelf kneden bak ik een brood wel prima.
Volgende keer beter!
De deksel is zojuist van de pan. Het ziet er weer uit als een normaal brood!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:41 schreef Skoap het volgende:
[..]
Nou ik heb het dus 3x geporbeerd en bij is het nog geen 1x gelukt,.
MIsschien had ik het ook gewoon in de oven moeten gooien, dat heb ik dan nooit geprobeerd.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:45 schreef benkruk het volgende:
[..]
De deksel is zojuist van de pan. Het ziet er weer uit als een normaal brood!
Toch nog een beetje hoop.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:45 schreef benkruk het volgende:
[..]
De deksel is zojuist van de pan. Het ziet er weer uit als een normaal brood!
Toch nog een beetje hoop.
Qua tijdsplanning vind ik de no knead broodjes echt het makkelijkst. 's Avonds het deeg maken, de hele nacht laten rijzen, en dan heb je 's ochtends zo'n 1,5 uur nadat je het deeg gevouwen hebt perfecte broodjes. (45 min. tweede rijs, bakken, afkoelen) Het kost vrijwel geen werkquote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dit dus. Voor het ontbijt morgenvroeg gaat dus niet lukken, tenzij ik een paar uur vroeger opsta
Lunch dus wel. Dan terugtellen. Dan zou ik vanavond moeten maken, 12 uur laten rijzen, na opstaan vouwen en 2 uur rijzen en dan in de oven?
No knead bread meng je alleen de ingrediënten en hoef je niet lang te kneden, dat is het verschil, toch?
Awh wel lief! Ik heb hem ook besteld voor de kerst, en dezelfde dag nog eten gegeven verdubbelde mooi! Is daarna in de koelkast gegaan want geen tijd en heb hem vanochtend weer gevoerd en nu staat ie lekker in een dekentje mooi weer actief te worden (hoop ik) hij ruikt iig lekkerquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Nog geprobeerd er leven in te krijgen, maar dat lukte niet. Ik heb toevallig gisteren een nieuwe starter bested, en ik begin er begin volgende week mee.
Awwwquote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Awh wel lief! Ik heb hem ook besteld voor de kerst, en dezelfde dag nog eten gegeven verdubbelde mooi! Is daarna in de koelkast gegaan want geen tijd en heb hem vanochtend weer gevoerd en nu staat ie lekker in een dekentje mooi weer actief te worden (hoop ik) hij ruikt iig lekker
Ziet er goed uit! Hoe zorg jij er voor dat zaden goed blijven zitten aan de bovenkant?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:41 schreef Bleie het volgende:
Misschien moet ik ook maar gewoon een starter bestellen, dat vind ik toch best wel gedoe. Maar in leven houden ook. Alleen is desembrood zo ontzettend lekker.
Mijn brood van vanochtend is ook om te smullen:
Deeg een beetje nat maken, en dan door een bergje zaden rollen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:56 schreef benkruk het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Hoe zorg jij er voor dat zaden goed blijven zitten aan de bovenkant?
Overigens hier mijn No Knead brood. Zag er goed uit maar het kruim was nattig. Leek wel gaar te zijn (klonk ook mooi hol). Is het dan echt te nat geweest of toch niet gaar genoeg?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |