Je legt jezelf onnodig veel druk op idd. Je klinkt nu veel relaxter en gelukkiger dan in het begin, dat is wat mij betreft heel veel meer waard dan voldoen aan de genoemde 'eisen'. Mijn baby's zijn plakbabys, dus daar moet ik in meegaan. M is dat niet, dus daar moet jij in meegaan. Hoe makkelijk kan het zijnquote:Op woensdag 31 december 2014 12:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ja jullie hebben gelijk hoor. Ik voel me onnodig aangevallen...
Ws. omdat samen slapen, bv op verzoek, minimaal 6 maanden voeden, veel dragen, slapen in de doek etc etc me allemaal zo mooi leek. Sta ondanks dat ik nu veel gelukkiger ben toch een beetje wiebelig op mn moederbenen omdat ik niet aan die dingen 'voldoe'.
Terwijl elke mama en baby anders is. Dat is nu eenmaal zo.
SPOILER: Zelf broodje appelstroop eten is leuk, maar ook erg vermoeiend :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1quote:Op woensdag 31 december 2014 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ja Burdie, ben het wel met je eens hoor, maar toch heb ik er zelf soms ook last van als ik lees over babietjes die om 20:00 gaan slapen, of die gewoon uit de fles drinken, of niet meteen beginnen te huilen als het entertainment ze niet zintdan ben ik bang dat ik verkeerd bezig ben omdat mijn kind dat dus anders bedacht heeft. Rationeel wéét ik dat elke baby andere features heeft, en dat M. helemaal geen dramatische baby is, maar soms voelt het wel anders.
Maar mens als ik ben lees ook ik best selectief, ben snel geneigd om alleen te lezen "jantje slaapt tevreden in zijn eigen bed om 20:00", en niet "jantje ligt om het uur een uur aan de borst te drinken" bijvoorbeeld. Dus mja. Konden we soms de emotie maar uitschakelen
Ik denk dat ik m dubbel heb. Kopen?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:05 schreef Burdie het volgende:
Ik zal wel gewoon de 'betrek het op jezelf' feature missen denk ik.
Zet maar bij de vuilnis aan de wegquote:Op woensdag 31 december 2014 13:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik denk dat ik m dubbel heb. Kopen?
Oh, dat kan ik morgen wel doen. Ik snij m altijd in stukjes en geef het aan haar met een vorkje. Dacht dat ze dat nu ook wel zelf kon.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:00 schreef Burdie het volgende:
Bf
Klap je de boterham niet dubbel? Of priegelt ze die zelf weer open?
Tsjakka!quote:Op woensdag 31 december 2014 13:04 schreef Razztwizzle het volgende:
BfWat een heerlijke foto's!
KwakJe doet het GOED. En SQ doet dat OOK. En Soesa Spees Amsel Burdie Dot Fazz Coco BF exode Kursor Krijger LT Zoe NIKKI JM GM Kim Klap Moppert RFR TAP geppie Sicilia Skittles DAD Chanty eniedereendieiknuvergeet OOK! En ik.. Ja! OOK! Wat zijn wij goede mama's allemaal!
HOERA VOOR ONS
Zo. En nu ga ik bij de kapper er de langste hoofdmassage bijbestellen die ze hebben. Omdat het kan
Gezelligquote:Op woensdag 31 december 2014 14:48 schreef Butterflower het volgende:
Dat fimpje van Lucas![]()
En hij staat![]()
Ik heb je gelijk maar even een vriendschapsuitnodiging gestuurd![]()
Wat is ze kleinquote:Op woensdag 31 december 2014 15:09 schreef snoenk het volgende:
hallo, ik kom me ook melden met baby. Ze is geweldig, doet het fantastisch, is in 6 dagen tijd al 300 gram gegroeid op mijn voeding en ze houdt ontzettend van poepen, dat doet ze dan ook zo een 10x per dag en trekt daarbij dan dit hoofd![]()
Kortom ik ben verliefd op mijn baby[ link | afbeelding ]
Beste post van 2014.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:04 schreef Razztwizzle het volgende:
KwakJe doet het GOED. En SQ doet dat OOK. En Soesa Spees Amsel Burdie Dot Fazz Coco BF exode Kursor Krijger LT Zoe NIKKI JM GM Kim Klap Moppert RFR TAP geppie Sicilia Skittles DAD Chanty eniedereendieiknuvergeet OOK! En ik.. Ja! OOK! Wat zijn wij goede mama's allemaal!
HOERA VOOR ONS
Ik niet hè? *kras*quote:Op woensdag 31 december 2014 13:04 schreef Razztwizzle het volgende:
HOERA VOOR ONS
Zo. En nu ga ik bij de kapper er de langste hoofdmassage bijbestellen die ze hebben. Omdat het kan
*krast mee*quote:Op woensdag 31 december 2014 15:50 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik niet hè? *kras*
Ik ben een slechte moeder. Razz op het forum op het wijde web vindt niet dat ik het goed doe. Ik bene en prutmoederVast omdat ik die telefoon had laten vallen op O haar koppie zeker?
Wauw Chantyquote:Op woensdag 31 december 2014 13:26 schreef Chanty het volgende:
Enne… staan is helemaal DE hit en hij wordt er steeds beter in zijn evenwicht te houden
[ afbeelding ]
Ik ben best een beetje trots
ZO GOED DANquote:Op woensdag 31 december 2014 13:04 schreef Razztwizzle het volgende:
KwakJe doet het GOED. En SQ doet dat OOK. En Soesa Spees Amsel Burdie Dot Fazz Coco BF exode Kursor Krijger LT Zoe NIKKI JM GM Kim Klap Moppert RFR TAP geppie Sicilia Skittles DAD Chanty Room BE eniedereendieiknuvergeet OOK! En ik.. Ja! OOK! Wat zijn wij goede mama's allemaal!
HOERA VOOR ONS
Wat een mooi poppetjequote:Op woensdag 31 december 2014 15:09 schreef snoenk het volgende:
hallo, ik kom me ook melden met baby. Ze is geweldig, doet het fantastisch, is in 6 dagen tijd al 300 gram gegroeid op mijn voeding en ze houdt ontzettend van poepen, dat doet ze dan ook zo een 10x per dag en trekt daarbij dan dit hoofd![]()
Vind je Tom zo lelijk dan?quote:Op woensdag 31 december 2014 16:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja Room en BE. Ik mag jullie gewoon niet, dat snap je, met die veel te knappe kinderen en die mooie uitzichten en die grappige posts enzo, bleh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja die is van de primarkquote:Op woensdag 31 december 2014 16:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wauw ChantyTrekt hij zich ook al zelf op? Want dan nog meer wauw
![]()
![]()
S. was ook zo'n snelle. Die liep los voor ze 10 maanden oud was. Tom gaat bij lange niet zo snel zijn volgens mijDa's een tevreden dikke
![]()
Oh, die trui, is die van de primark? Want dan heeft Tom 'm idd ook
Wat een mooi meisje!! Welkom.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:09 schreef snoenk het volgende:
quote:Op woensdag 31 december 2014 19:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb eigenlijk een hekel aan oud&nieuw. Altijd al gehad. Wat nou een nieuw jaar, ik vond het oude jaar zo fijn! Vroeger moest ik dan huilen van de spanning en het afwachten (en van de melkbussen die ze afschoten in de straat) . En ik lust geen oliebollen en ik vind vuurwerk eng. Nu ga ik het liefst gewoon vroeg naar bed
.
Bah. Humbug.
Toppertje jij, je bent met al het bloedverlies iig niet je humor ook kwijtgeraakt!quote:Op woensdag 31 december 2014 21:16 schreef Crumpette het volgende:
@ Away, ik moet alleen nog spruw, dan heb ik babybingo.
Thanks allemaaldoet me stiekem best wel wat te horen dat het jullie pittig in de oren klinkt
soort van erkenning ofzo. Heb verder weinig mensen om me heen die zich er iets bij kunnen voorstellen.
In het kader van haalbaarheid wens ik jullie allemaal een zeer matige avond en een gemiddeld 2015![]()
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 31 december 2014 21:22 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Toppertje jij, je bent met al het bloedverlies iig niet je humor ook kwijtgeraakt!
DaD goed bezig maar niet zo streng voor jezelf he.
(Iets met tijd en ontzwangeren ladiejadieda enzo)
quote:Op woensdag 31 december 2014 21:22 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Toppertje jij, je bent met al het bloedverlies iig niet je humor ook kwijtgeraakt!
DaD goed bezig maar niet zo streng voor jezelf he.
(Iets met tijd en ontzwangeren ladiejadieda enzo)
Bedankt! Ik bedacht me door jouw postook ineens de doek. Mijn manneke was helemaal over zijn theewater en sliep in de doek binnen vijf minuten. Ik mag zelfs zittenquote:Op woensdag 31 december 2014 20:49 schreef JufMariska het volgende:
Ik heb ook een enorme hekel aan vuurwerkEn heb weinig met o&n, maar we zijn nu voor de 3e keer bij lieve vrienden & hun familie en dat is heel fijn en bijzonder. Vorig jaar was zij 6 maanden zwanger en ik nog niet, nu hebben we beide een prachtige zoon
Heb Lucas in doek, slaapt bijna.
Knuf voor DaD!! En voor de o&n-balers, en voor grote S van Zoë. *blaast handkusjes*
quote:Op woensdag 31 december 2014 22:10 schreef BlueEyes het volgende:
Vorig jaar op naar een spannend jaar van mama worden, wat keek ik uit naar 2014
Dit jaar op naar een spannend jaar rondom mijn vader, wat mag van mij de tijd stil blijven staan.
Kijk zo niet uit naar 2015
Ik ben ook opgegroeid met dat verschrikkelijke carbid knallen...quote:Op woensdag 31 december 2014 22:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind het hier heerlijk rustig vanavond. Na een jeugd met oudejaarsavonden waarop elke 30 seconden een melkbus voor je deur afgaat... Heb er zelf ook wel opgezeten, je bent 16 en een vet stoere puberen je woont in een gat en je wil wat. Carbid, water, lont, bal erin, erop zitten, klabaf. En ik vond het stiekem doodeng
. Ik mis dat echt niet! Blij dat A. daar niet mee opgroeit.
Ze slaapt overigens vanaf 19:30 heerlijk overal doorheen. Net een slaapfles gegeven, hopelijk blijft ze middernacht ook in slaap.
Sterkte voor de onrustige kindjes!
Schoonouders zijn op bezoek en we zouden naar familie gaan, maar ik ga nu niet mee met die wallen die ik in mn broek kan stoppenquote:Op donderdag 1 januari 2015 09:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oeh Skittles, klinkt als een zwaar nachtje! Gelukkig is het typisch een luierdag vandaag met misschien nog een visite tussendoor?
Kijk... zo hoort het!quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:02 schreef Burdie het volgende:
Kuiken wilde btw ook overal doorheen slapen, dus die hebben we om kwart voor twaalf wakker gemaakt voor een oliebol en flesje sjampoepel (speciaal voor de ihvh kijkers!).
Daarna mocht hij zijn eerste vuurwerk afsteken, een duizendklapper. We waren de gehoorbescherming vergeten dus hij moest flink huilen, maar op deze leeftijd kan de evt gehoorschade nog wel herstellen toch? Nouja, anders is dat nog een voordeel van dat wij babygebaren leren
.
Ja t gaat goed! Hij zit op 6 flessen nu, zomaar ineens, en doorslapen. Als hij s nachts ook komt zitten we op zeven.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn Kwak, dat het zo goed gaat met fv. Ben je nu helemaal over? Geniet van jullie leuke bezigheden vandaag!
Bij Rady gaat het ook al zo goed! Fijn als je kindje zichzelf een beetje kan vermaken en dat je even kan doen wat je wilt doen![]()
Burdie, ik proost op jouw rijtje maar laat een tweede streepje nog maar even weg voor mij
Nou die feature had hij met bv ook al en dat was ineens weg toen we met fv begonnen. Dus ben blij dat hij het weer (soms?) doetquote:Op donderdag 1 januari 2015 11:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat gaat prima! Ja dat doorslapen... Daar hoopte ik ook stiekem op toenbik met fv startte. Helaas is dat nog niet echt aan de orde... Naja, het is wel vol te houden. Het is alleen bagger als je erna weer in slaap valt en je wekker gaat afDan lijkt het alsof je echt niks hebt geslapen die nacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, ben in oktober 2012 gestopt. Ik wilde ruim vóór mijn bruiloft gestopt zijn zodat ik geen rokende, danwel gefrustreerde bruid zou zijn. Kinderwens speelde mee, maar we waren nog niet actief bezigquote:Op donderdag 1 januari 2015 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ben jij trouwens speciaal voor jouw zwangerschap gestopt SQ?
Och, jij ookquote:Op donderdag 1 januari 2015 17:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Sun ik kan me je reactie helemaal voorstellen.
Met mijn moeder (waar ik overigens momenteel helemaal geen contact meer mee heb) had ten tijde van de geboorte van Djenna ZELF voorgesteld om niet meer te roken als zij er was etc. Het bleef alleen maar bij zeggen, ze maakte haar eigen gemaakte afspraak nooit waar (de zoveelste afspraak die ze niet na kwam overigens, vandaar geen contact).
Komt goed vrouwke
Een open keuken ja anders maakt het me niet zoveel uitquote:Op donderdag 1 januari 2015 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ligt er aan, als je geen open keuken hebt vind ik de afzuigkap niet zo'n issue. Maar goed, ik heb natuurlijk zelf 17 jaar gerookt en mensen hebben mij zo vaak een paria-gevoel gegeven dat ik er wat losser in sta wellicht
Precies hetzelfde hier. De kinderen liggen net allemaal op bed en ik heb net 600mg ibuprofen op en lig nu op de bank.quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:04 schreef Chanty het volgende:
Ik heb mezelf vanmiddag in een heet bad gedompeld en daarna een paracetamol genomen en een uur op de bank geslapen. Koppijn en het gevoel alsof ik enorm heb zitten zuipen gisteravond. Enige wat ik op heb was Jip en Janneke champagne
quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:41 schreef Burdie het volgende:
Juf, kijk! http://m.ebay.co.uk/itm/171014105068
Oh god, mijn inlogcodesquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:29 schreef Razztwizzle het volgende:
En mijn dag was gek, want het was mijn laatste verlofdag alleen met de baby. Morgen heeft haar papa z'n eerste echte hele dag met haar alleen (ik weiger het papadag te noemen
) en ga ik winkelen met een vriendin. Dit weekend gaat A. logeren bij opa en oma en gaan we nog even met z'n tweetjes naar de sauna en een nachtje weg. En dan begint het echte leven maandag weer. Brr.
Overigens vraag ik me af wat het voorspelt dat ik wel mijn schoollaptop heb opgehaald maar blijkbaar niet de oplader, dat ik mijn schoolsleutels nergens kan vinden en ik zowel mijn inlogcode voor Magister (leerlingenadministratiesoftware) als mijn kopieercode niet meer weet.
Nouja nu sliep hij dus niet meer na de voeding van 16.00 (100cc).. en had weer honger - nouja, leek al die tijd honger te hebben eigenlijk - om 18.15 (live), bleef onrustig en huilen huilen, en heb ik er om 20.30 maar weer een voeding van ingegooid (90cc). Ik weet niet precies wat hij weegt momenteel overigens, maar ik gok wel meer dan 4 kilo, en minder dan 4,5. Nou ligt hij na die laatste voeding eindelijk even te tukken..quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:11 schreef Franny_G het volgende:
Crumpette, het kan een regeldag zijn. Klinkt ook wel als een logisch moment nu. Dan kan het inderdaad heel veeleisend zijn en heb je weinig momenten voor jezelf. Het is vooral een kwestie van het jezelf comfortabel maken op de bank of op bed en verder niet teveel willen. Slaapt hij wel een beetje overdag?
Je kunt helemaal voeden op verzoek. Sterker nog: dat is ook wel belangrijk om te doen om je productie op niveau te krijgen en goed af te laten stemmen op zijn behoefte. 'Overvoeren' kan eigenlijk niet, en als hij toch teveel binnenkrijgt, zal hij waarschijnlijk wel wat uitspugen.
Thanks.. helaas is voeden met 1 hand weinig een optie met W, hij valt snel in slaap zonder dat hij klaar is met eten, dus moet hem veel stimuleren, en ook zorgen dat hij er vervolgens niet met mijn tepel vandoor gaatquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:19 schreef JufMariska het volgende:
+1: ik had (en heb soms nog) ook vreselijk last van het gevoel altijd 'in dienst' te staan voor uk. Op een gegeven moment heb ik mijn best gedaan om van het voeden ook voor mezelf een prettig rustmoment te maken met thee, iets te eten en laptop met uitzending gemist/netflix (en lader, heel belangrijk) En voeden met 1 hand, ook heel prettig (zodat je kunt eten/drinken/FOKken/spelletjes op je telefoon)
en sterkte!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De it helpdesk was mijn beste vriendquote:![]()
I know, hij is hier allemaal nog veels te klein voorquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:41 schreef Stormqueen het volgende:
Kattenbak doet blei al anderhalf jaar soloen makkelijk koken doe ik ook al
Was delegeren is een goeie!
Eh fazz, zeg even tegen je boreling dat ie normaal doet
Ja, is het ook! Al had ik dan weer net zo'n fijn hormonaal "Ik laat mijn baby de laatste drie dagen voordat ik weer ga werken alleen boehoehoeh"-huilmoment. Alsof ik haar ter adoptie afsta ofzo, met m'n zes klassen die ik straks ga draaienquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Razz, winkelen en sauna klinkt wel heerlijk
De LK zei tegen mij dat ik de hoeveelheid die ik kolf ook in fles mag geven, ter indicatie. Dus dat komt goed zo!quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:44 schreef Crumpette het volgende:
Fazz die foto!![]()
![]()
Ik weet niet precies op hoeveel voedingen ik zit. Vandaag, de jaarwisseling inbegrepen, nu op 7. en dan komt er nog 1 voor de nacht. Maar als hij steeds die hoeveelheden krijg die ik in de fles gooi, is dat dan niet te veel? Ik kolf overigens ook die soort hoeveelheden, en kolf alleen ter vervanging van live voeden, gewoon om er aan te wennen voor wanneer ik nog eens de deur uit wil oid
Ohja, dat vergeet ik altijdquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Mijnes is wel wat ouder dan de jouwe hè Razz, hij is nu 7,5 maand.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Bedanktquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:28 schreef Razztwizzle het volgende:
[b]Rady wat lekker dat V zich zo goed zelf kan vermaken. Je klinkt echt heel relaxed trouwens ook als mama, of lijkt dat maar zo? Je posts komen in elk geval zo over.
Mja dat is t idee maar ik kijk net naar hem en hij slaapt zo liefquote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:02 schreef Radyhyn het volgende:
Jm wat een smelt-foto
Kwak.. wat is een droomvoeding? Dat ie dan amper wakker wordt ofzo?
Ik maakte me daar bij S1 ook druk om. Wilde graag dat hij iets van ritme kreeg en ik keek veel op de klok voor voedingen. Mn zusje (werkt op kdv) zei toen dat er echt vrijwel geen enkele baby een ritme heeft wanneer ze bij een week of 12 bij hen komen dus toen heb ik t proberen los t laten en... dat ritme bleek inderdaad vanzelf te komenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 07:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik voel me soms ook onzeker als ik 'vergelijk' met jullie maar dan de andere kant op. Ik heb echt werkelijk geen idee hoe vaak S drinkt bij me, en ook van de tijden heb ik geen weet. Het interesseert me ook niet
. Slapen gaat niet altijd makkelijk overdag maar ook daar kan ik me (op een enkel moment na) niet zo druk om maken... Slaapt ze niet, dan niet. Als ik jullie dan zo lees over aantal voedingen, ritme, tijden ed dan denk ik: 'moet ik me daar ook niet mee bezig houden
'?
Suf he. Het is ook niet snel goed hoor
Omdat anderen dat wel doenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 08:11 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesa
Ik vind je juist lekker relaxed en voor zover ik lees doen je beide meiden het goed. Dus waarom zou je dan op het ritme oid letten als het bij jullie al lekker (vanzelf?) gaat?
Nu met fv vind ik het ook wel belangrijk om te weten hoelaat ze drinken en hoeveel zodat er een soort van 'voorspelbaarheid' komt in de dag. Het ritme qua voeding stuur ik een beetje (tegelijk voeden bijv) maar heb geen vaste slaaptijden oid overdag. Dat komt zoals het komt.
Slaaptijd svonds probeer ik nu wel te sturen omdat we anders te moe zijn.
Ik denk het. Ze vroegen iig hoe laat hij wat at.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 08:47 schreef Stormqueen het volgende:
Tjeezus dot, een kies![]()
schema beschrijven voor kdv hoeft toch niet? Is hier iig niet om gevraagd. Of is dat omdat stip al 9 maanden (wtf) is?
Over stoppen of overstappen denk ik ook helemaal niet. Vind bv ideaal, hoef niet zo na te denken. Toch zou ik het prettig vinden als ik de optie wel hàd, maar goed, je kennie alles hebbe
+1 op relaxte soesaje bent echt mijn baken soms
De mijne ook, en die duwt zich alleen naar achteren als ze op d'r buik ligt. Staan is echt nog lang geen sprake van!quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Mijnes is wel wat ouder dan de jouwe hè Razz, hij is nu 7,5 maand.![]()
Oh dat heb ik precies zo gehad. Als ik naar het cb moest, ging ik me altijd voorbereiden als in: eeeh, hoeveel voedingen krijgt ze nu zo ongeveer?? Maar ik ben in mijn eigen leven ook niet zo goed in administratie en dingen bijhouden, - ik doe dingen altijd wat meer 'op gevoel' - dus het klopt wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 07:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik voel me soms ook onzeker als ik 'vergelijk' met jullie maar dan de andere kant op. Ik heb echt werkelijk geen idee hoe vaak S drinkt bij me, en ook van de tijden heb ik geen weet. Het interesseert me ook niet
. Slapen gaat niet altijd makkelijk overdag maar ook daar kan ik me (op een enkel moment na) niet zo druk om maken... Slaapt ze niet, dan niet. Als ik jullie dan zo lees over aantal voedingen, ritme, tijden ed dan denk ik: 'moet ik me daar ook niet mee bezig houden
'?
Precies. Over een tijdje weet je gewoon niet eens meer of je kind kon zitten bij 5, 6 of 9 maanden. Dan moet je dat opzoeken in het 'babyboek' (Dat ik voor I dus niet hebquote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:10 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar ach, voor je het weet ben je ineens een jaar verder en kunnen ze al die dingen waar je nu op zit te wachten al. Ze is er nog maar net, maar toch is ze over 5,5 maand alweer 1. En 5,5 maand gaat megasnel voorbij!
Je kind is in elk geval bovengemiddeld mooi en expressief Frannyquote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:32 schreef Franny_G het volgende:
Tien maanden.. En wat leuk dat hij in z'n handjes klapt! (Dat las ik volgens mij gisteren?). Ik vind de tijd nu - van tien tot twaalf maanden - zo leuk en zo genieten.
.
En ons CB vraagt daar ook al niet eens om dus het is misschien iets besmettelijksquote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:13 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Oh dat heb ik precies zo gehad. Als ik naar het cb moest, ging ik me altijd voorbereiden als in: eeeh, hoeveel voedingen krijgt ze nu zo ongeveer?? Maar ik ben in mijn eigen leven ook niet zo goed in administratie en dingen bijhouden, - ik doe dingen altijd wat meer 'op gevoel' - dus het klopt wel.. En zo nu en dan frustreert dat mij en vraag ik me ook af of 't niet anders moet. En met I werd ik daar ook onzeker van, en dan was ik bang dat ik haar te weinig regelmaat en reinheid enzo gaf. Maar ik ben inmiddels 39 en op een punt gekomen dat ik zeker weet dat bepaalde zaken niet zullen veranderen en dat je er maar beter mee moet leren werken.
. Ik kan dat ook steeds beter.
Zoe, het klinkt allemaal een stuk beter nu!!
Ja dat klappen is zo schattigquote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:32 schreef Franny_G het volgende:
Tien maanden.. En wat leuk dat hij in z'n handjes klapt! (Dat las ik volgens mij gisteren?). Ik vind de tijd nu - van tien tot twaalf maanden - zo leuk en zo genieten.
.
Niet slecht voelen, zo'n dingen gebeuren nu eenmaal.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:36 schreef Dot. het volgende:
Haha, zo gaat het hier nu ook bij de platenspeler en kerstboom. Wij halen hem dan ook altijd weg, dus hij vindt het volgens mij ook wel gezellig![]()
Meneer is wat moe vandaag na z'n nachtelijke avonturen en is motorisch dus niet zo sterk. Wil hij zich net optrekken aan een stoel, trekt hij de hele stoel over zich heenDe stoel is bij z'n oog in de buurt geland en er zit nu een klein sneetje en het wordt dik. En ik voel me nu heel slecht
Hij slaapt nu in de doek, maar in z'n oog wrijven is echt heel pijnlijk
Oh ja, ook zo sneu. Dank je welquote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet slecht voelen, zo'n dingen gebeuren nu eenmaal.
Misschien voel je je een minder slechte moeder als ik je vertel dat ik mijn baby vandaag uit bed heb laten vallen?
M. was al opgestaan met S. En Tom sliep tussen ons in. Ik had niet eens echt door dat M. al weg was. Ineens hoor ik *bons* (ik was op slag wakker), gevolgd door een vooral erg geschrokken en verontwaardigd "huuuuuuuuuuh!". En wij hebben best een hoge boxspring![]()
Ik weet het ook niet hoor. Geen idee op welke tijden hij precies drinkt (en Tom krijgt ook nog eens fv). Soms weet ik wel van "het is nu zo'n 4 uur geleden dat hij voor het laatst heeft gegeten, en hij huilt nu, dus dat zou wel eens honger kunnen zijn". Bij S. hield ik die tijden meer in de gaten, maar dat was meer een houvast voor mij (kon ik beter inschatten of het inderdaad honger of iets anders kon zijn) dan dat ik vasthield aan bepaalde tijdstippen om bijvoorbeeld te voeden.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 07:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
'?
Het is ook vooral sneu jaquote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:48 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh ja, ook zo sneu. Dank je wel![]()
Het is ook echt een brokkenpiloot. Hij wacht niet tot hij iets echt kan, maar stunt gewoon net zo lang tot het lukt en kukelt dan regelmatig om. En meestal vindt hij het niet erg en speelt gewoon verder. Mijn moeder kruipt ook continue achter hem aan, maar dat is natuurlijk niet echt te doen de hele dag.
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:40 schreef Kursor het volgende:
Razz, goed dat je tijd voor jezelf en je man naakt.
Och...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:13 schreef JufMariska het volgende:
Iets met een baby, melk en de 3e outfit van vandaag voor zowel baby als moederEn het is pas 12.15.
Edit: outfit nr 4 voor baby![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |