abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:31:16 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148160237




SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:32:21 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148160306
... tis alleen nog steeds niet binnen, dus dat wordt vast in het nieuwe jaar pas :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 december 2014 @ 23:48:18 #3
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_148168205
Iemand ervaring met de Atomizers van Fasttech? Specifiek deze: http://www.fasttech.com/p(...)tomizer-heads-5-pack

Lijkt mij aan de hoge kant qua weerstand (ohm), maar wel heel erg cheap.
Heb eindelijk mn Eroll-c binnen, leuk dingetje. Maar misschien is het een soort van koopziekte, want meteen ben je dan aan het kijken voor ander materiaal, en de Emow/Evod(1/2)/EGrip hebben mn aandacht gekregen, dus nu weer veel research haha.. Blijven leuke dingen.
.......
pi_148170989
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:32 schreef Sounddragon het volgende:
... tis alleen nog steeds niet binnen, dus dat wordt vast in het nieuwe jaar pas :)
Ik heb vandaag de 1e van de 3 pakketjes die onderweg zijn. Die was de 12e al geshipped, ex-Singapore.
pi_148181975
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:48 schreef SpaReine het volgende:
Iemand ervaring met de Atomizers van Fasttech? Specifiek deze: http://www.fasttech.com/p(...)tomizer-heads-5-pack

Lijkt mij aan de hoge kant qua weerstand (ohm), maar wel heel erg cheap.
Heb eindelijk mn Eroll-c binnen, leuk dingetje. Maar misschien is het een soort van koopziekte, want meteen ben je dan aan het kijken voor ander materiaal, en de Emow/Evod(1/2)/EGrip hebben mn aandacht gekregen, dus nu weer veel research haha.. Blijven leuke dingen.
Dat zijn geen atomizers, dat zijn coils ;) De atomizer is het apparaat waar je ze in schroeft ^O^

En nee, geen ervaring mee, ik heb sowieso alleen maar Kangertech atomizers gebruikt (toen ik ze nog gebruikte) en toen kocht ik mijn coils gewoon hier.
Als ik de reviews zo eens lees, zou ik ze lekker laten lopen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148182034
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:57 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ik heb vandaag de 1e van de 3 pakketjes die onderweg zijn. Die was de 12e al geshipped, ex-Singapore.
De mijne zijn ook rond die tijd geshipped, maar ik belde met PostNL gisteren, en die konden hem nog niet vinden in NL, dus blijkbaar fladdert het nog ergens onderweg. Ach ja, zal wel drukker zijn door de feestdagen enzo, komt vast wel goed ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148182109
Dikke vette pr0n trouwens, zijn die dingen waarin ik in het vorige topic refereerde. Niet vragen wat ze kosten als je niet zit, maar wel echt heel erg mooi :9~ _O_

https://www.facebook.com/paulmarekdesigns
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148185576
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:59 schreef Sounddragon het volgende:
Dikke vette pr0n trouwens, zijn die dingen waarin ik in het vorige topic refereerde. Niet vragen wat ze kosten als je niet zit, maar wel echt heel erg mooi :9~ _O_

https://www.facebook.com/paulmarekdesigns
zien er idd wel ziek vet uit.
enne, ik zit ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148195840
Voor 450¤ mag je op de wachtlijst. Fantastisch, niet? :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148197055
quote:
3s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
Voor 450¤ mag je op de wachtlijst. Fantastisch, niet? :')
ik had al zo'n vermoeden dat het niet op ging houden bij 400 ;)
meh. kan je beter zelf wat bouwen, voor 6 a 7 tienen aan onderdelen.
nog leuker en leerzaam ook.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148201953
Ja, flikker op man :D. Voor dat geld bouw ik 'm zelf wel en dan mag ik het nog 4 a 5 keer zelfs verkeerd painten :D
  donderdag 1 januari 2015 @ 02:22:00 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148208361
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:53 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ik had al zo'n vermoeden dat het niet op ging houden bij 400 ;)
meh. kan je beter zelf wat bouwen, voor 6 a 7 tienen aan onderdelen.
nog leuker en leerzaam ook.
mjah, maar hoe kom je aan die hout pr0n? Dat maakt het juist zo kewl. Box in elkaar kloten kun je elke baviaan leren, en die kap zo maken lukt me ook wel, ook al heb ik geen freesbank. Zal iets meer tijd kosten, maar dat lukt echt wel. Probleem zit hem in het metaalfreeswerk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Eindredactie Games donderdag 1 januari 2015 @ 17:04:21 #13
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_148219983
Iemand ervaring met de Joyetech eCom?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_148234037
Nee, sry donald

Zeg klopt het dat hoe lager het ohm gehalte van een coil is hoe hoger je het wattage kan zetten ???

Gelukkig nieuwjaar allemaal :)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 januari 2015 @ 08:26:07 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148236566
quote:
3s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
Voor 450¤ mag je op de wachtlijst. Fantastisch, niet? :')
Laatst gelezen idd. En dan maar hopen dat je wordt uitegloot. :')
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:47:38 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148239304
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:52 schreef Sorella het volgende:
Nee, sry donald

Zeg klopt het dat hoe lager het ohm gehalte van een coil is hoe hoger je het wattage kan zetten ???

Gelukkig nieuwjaar allemaal :)
Jep. Maar wel in kleine stapjes doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:32:00 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148240214
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 08:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

Laatst gelezen idd. En dan maar hopen dat je wordt uitegloot. :')
Volgens mij is het gewoon een waiting-list, dus je komt dan vanzelf aan de beurt (nadat je vooruit hebt betaald).

Maar never nooit dat ik zo'n bedrag ging uitgeven voor zo'n ding :N :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148242684
Hoi,

Vorige week een Joyetech eGo-C starterset gekocht met 1000 mAh batterij. Aangezien ik redelijk a-technisch ben dacht ik hier wel mee te kunnen beginnen. De eerste atomizer lekte al na een dag dus voor de zekerheid maar 5 extra van die dingen gekocht.

Voor een beginner als ik voldoet hij redelijk tot nu toe, batterij is wel na een paar uur op en de liquids bijvullen gaat ook wel OK maar snel, wat nu niet erg is want dan kan ik alle smaakjes wel even proberen om de lekkerste te zoeken, natuurlijk denk ik ook standaard e-liquids (van 18 mg - 11 mg), volgens mij allemaal 50/50.

Ik ben redelijk tevreden met het principe en vind het een prima alternatief voor de (nu al) ranzige analoge versie.

Hoe ga ik nu van deze naar een beter, makkelijker te onderhouden systeem, vervang ik alles geleidelijk of gewoon een geheel nieuw kant en klaar systeem met betere onderdelen?

SPJ
run on water
pi_148242847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:16 schreef SneakerPimpJesus het volgende:
Hoi,

Vorige week een Joyetech eGo-C starterset gekocht met 1000 mAh batterij. Aangezien ik redelijk a-technisch ben dacht ik hier wel mee te kunnen beginnen. De eerste atomizer lekte al na een dag dus voor de zekerheid maar 5 extra van die dingen gekocht.

Voor een beginner als ik voldoet hij redelijk tot nu toe, batterij is wel na een paar uur op en de liquids bijvullen gaat ook wel OK maar snel, wat nu niet erg is want dan kan ik alle smaakjes wel even proberen om de lekkerste te zoeken, natuurlijk denk ik ook standaard e-liquids (van 18 mg - 11 mg), volgens mij allemaal 50/50.

Ik ben redelijk tevreden met het principe en vind het een prima alternatief voor de (nu al) ranzige analoge versie.

Hoe ga ik nu van deze naar een beter, makkelijker te onderhouden systeem, vervang ik alles geleidelijk of gewoon een geheel nieuw kant en klaar systeem met betere onderdelen?

SPJ
Wat je zelf wilt. Je kunt bijvoorbeeld eerst eens beginnen met een andere clearomizer.
pi_148242999
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat je zelf wilt. Je kunt bijvoorbeeld eerst eens beginnen met een andere clearomizer.
kan dat van elk merk als het maar een eGo aansluiting heeft of zijn er combinaties die gewoon niet werken?
run on water
pi_148243986
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:28 schreef SneakerPimpJesus het volgende:

[..]

kan dat van elk merk als het maar een eGo aansluiting heeft of zijn er combinaties die gewoon niet werken?
Kan van elk merk met een eGo of zelfs een 510 aansluiting (bij de 510 aansluiting moet je dan wel even een beautyring aanschaffen, anders zie je het eGo schroefdraad zitten, is niet mooi niet).

Maar er zullen vast combinaties zijn waarvoor de batterij niet sterk genoeg is, maar dan roep je hier gewoon even eerst. Dan roepen wij wel of het kan of niet ;).
pi_148244001
Welkom op FOK! trouwens B-).
pi_148244466
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:11 schreef Anne het volgende:
Welkom op FOK! trouwens B-).
Dank je,

Misschien de meest stomme vraag, maar heb je met een clearomizer (coil + mondstuk?) en een batterij in principe genoeg (ik neem aan dat er een atomizer in een clearomizer zit, en die moet natuurlijk wel telkens vervangen worden?) of mis ik dan nog een essentieel onderdeel? En ik ga zelf geen coils bouwen dus die moeten ook wel eens vervangen worden neem ik aan.
run on water
pi_148246180
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:24 schreef SneakerPimpJesus het volgende:

[..]

Dank je,

Misschien de meest stomme vraag, maar heb je met een clearomizer (coil + mondstuk?) en een batterij in principe genoeg (ik neem aan dat er een atomizer in een clearomizer zit, en die moet natuurlijk wel telkens vervangen worden?) of mis ik dan nog een essentieel onderdeel? En ik ga zelf geen coils bouwen dus die moeten ook wel eens vervangen worden neem ik aan.
Even voor de zekerheid: Een atomizer is in jouw geval hetzelfde als een coil.

En die moet inderdaad zo nu en dan vervangen worden. Dat ga je vanzelf merken wanneer de damp minder wordt en je eventueel harder moet hijsen om er wat uit te krijgen, of wanneer de smaak ranzig is geworden en je coil de geest heeft gegeven.

Mocht je sowieso veel van smaakjes willen wisselen, is het verstandig om bijvoorbeeld menthol smaakjes een eigen clearomizer te geven; die smaak blijft overal in hangen.
pi_148246795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:24 schreef SneakerPimpJesus het volgende:

[..]

Dank je,

Misschien de meest stomme vraag, maar heb je met een clearomizer (coil + mondstuk?) en een batterij in principe genoeg (ik neem aan dat er een atomizer in een clearomizer zit, en die moet natuurlijk wel telkens vervangen worden?) of mis ik dan nog een essentieel onderdeel? En ik ga zelf geen coils bouwen dus die moeten ook wel eens vervangen worden neem ik aan.
de 2 grootste spelers zijn toch wel kangertech met de aerotank v2, en aspire met de nautilus.
allebei ook in een mini variant te koop.
in het doosje zit doorgaans alles wat je nodig hebt, om iig de eerste weken door te komen. inclusief beautyring.

pro-tip; koop, van de ene of de andere, gewoon de 'normale'.
die wil je tzt waarschijnlijk toch hebben en na februari mogen die niet meer verkocht worden, want te grote tankinhoud :').

later kan je dan nog eens kijken voor een spinner of twist batterij, met variabel voltage, of je kijkt meteen naar een boxmod, waarmee je zowel het voltage als het wattage kan regelen.
maar je huidige batterij voldoet tot die tijd ook wel.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148247908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:24 schreef SneakerPimpJesus het volgende:

[..]

Dank je,

Misschien de meest stomme vraag, maar heb je met een clearomizer (coil + mondstuk?) en een batterij in principe genoeg (ik neem aan dat er een atomizer in een clearomizer zit, en die moet natuurlijk wel telkens vervangen worden?) of mis ik dan nog een essentieel onderdeel? En ik ga zelf geen coils bouwen dus die moeten ook wel eens vervangen worden neem ik aan.
Ik heb een handjevol vrienden veel tijd en geld bespaard door ze gelijk een iStick+Aspire Nautilus te laten kopen. Ik heb zelf de weg bewandeld van "incremental upgrades" en dat kan echt uit de hand lopen kan ik je vertellen :D
pi_148249833
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:08 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ik heb een handjevol vrienden veel tijd en geld bespaard door ze gelijk een iStick+Aspire Nautilus te laten kopen.
voor een hoop mensen blijkt dat idd 'the way to go' te zijn.

quote:
Ik heb zelf de weg bewandeld van "incremental upgrades" en dat kan echt uit de hand lopen kan ik je vertellen :D
uh, ja :@
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 januari 2015 @ 19:57:21 #28
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148254195
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:40 schreef marc0871 het volgende:

pro-tip; koop, van de ene of de andere, gewoon de 'normale'.
die wil je tzt waarschijnlijk toch hebben en na februari mogen die niet meer verkocht worden, want te grote tankinhoud :').
Ik zou mijn mini voor geen goud willen omwisselen voor een grote tank. Zo mini vind ik 2ml ook niet trouwens.
pi_148258631
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zou mijn mini voor geen goud willen omwisselen voor een grote tank. Zo mini vind ik 2ml ook niet trouwens.
op de spinner 2 deed ik al 1 1/2 pro mini (a 1,5ml) per dag.
dan wil je echt wel een grotere tank.
de aero v1 (2,5ml) kreeg ik dan weer net niet leeg.
2ml zou dan idd een mooie middenweg zijn.

maar dat is/was mijn situatie.
we weten ook niet hoeveel spj dampt.
misschien vind 'ie het wel fijn om meerdere smaken per dag te dampen.
dan is een kleinere inhoud weer handiger.
het hangt gewoon van te veel factoren af, om te kunnen zeggen; 'DIE moet je nemen'.
daar zal hij zelf een beslissing in moeten nemen.

maar mijn tip staat.
nu kan je nog aan grotere tanks komen. straks niet meer.
als hij straks toch liever wat kleiners heeft, kan hij dat altijd nog kopen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148259869
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zou mijn mini voor geen goud willen omwisselen voor een grote tank. Zo mini vind ik 2ml ook niet trouwens.
Voor mijn gebruik (~6ml per dag) vind ik de mini best een kutding. 2ML is voor mij gewoon veel te weinig en dat jaag je er zo doorheen. Daarom gebruik ik 'm eigenlijk alleen voor smaken die ik niet de hele dag door vape. Daar komt bij dat ik de mini altijd met een waterpomptang moet los draaien, dus dat wil ik ook tot een minimum beperken :D

Ik heb dagelijks ongeveer 3 a 4 tanks in de rotatie. Hoe lekker een liquid ook is, vaak kan ik het toch niet de hele dag dedicated dampen. Van menthol tot fruit en van tabak tot bakery. :)

Wat betreft de verkoop van toekomstige tanks, ik denk dat dat wel losloopt. Als heel Europa straks aan de 2ml limiet zit, dan springen de fabrikanten daar vanzelf wel op in. Je koopt een 2ml atomizer en dan koop je later een losse tank die je kunt interchangen met de kleinere tank. Daar durf ik eigenlijk wel geld op te zetten.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:58:57 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148260180
Ik had met oud en nieuw binnen 24 uur een Russian leeg, en da's toch wel wat meer als 2.5ml. :X kwam ook een beetje door het lagere nicotine gehalte; normaal damp ik natuurlijk drippers, en dan is 12mg goed zat, maar ik liet met mijn stomme kop mijn mech vallen op een terrasje in Rotterdam, en toen was de driptip van mijn Tugboat pleitos, dus moest ik noodgedwongen de Russian pakken, en dan gaat het redelijk hard. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:01:53 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148260362
Maar... ik heb weer een nieuwe in elkaar geknutseld :7

Hij maakt alleen een beetje herrie O-)

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148260524
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had met oud en nieuw binnen 24 uur een Russian leeg, en da's toch wel wat meer als 2.5ml. :X kwam ook een beetje door het lagere nicotine gehalte; normaal damp ik natuurlijk drippers, en dan is 12mg goed zat, maar ik liet met mijn stomme kop mijn mech vallen op een terrasje in Rotterdam, en toen was de driptip van mijn Tugboat pleitos, dus moest ik noodgedwongen de Russian pakken, en dan gaat het redelijk hard. :')
Drippen @12mg _O-

Dan ga ik helemaal kapot man :D :D :D
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:05:22 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148260574
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:04 schreef Bowny het volgende:

[..]

Drippen @12mg _O-

Dan ga ik helemaal kapot man :D :D :D
Why?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148260718
Dan gaat het redelijk duizelen bij mij. Ik ben met 12mg begonnen in de schrale eGo's, dat was een makkie. Met de RTA's ben ik begonnen met 6mg en dat lijkt redelijk spot on. Laatst per ongeluk 9mg in de Erl gegooid en dat voelde ik al redelijk klappen.

Moet er niet aan denken om dat te gaan drippen :D Daar zit ik op ~3mg.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:08:49 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148260759
Ik héb niks onder de 12mg :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148266783
ik had dus laatst de strawberry granita op 8mg.
die ging ik drippen. op 0,51 ohm, dual coil, in de plume veil.
na 3 volle hijsen, zag ik dus letterlijk terug wat ik gegeten had.
ik kan me zomaar voorstellen dat dat met 12mg gewoon bij de eerste hijs gebeurt.

met 6mg begin ik te hikken.
met 3/4mg kan ik de hele avond zitten te drippen.
zelfs in de kayfun vind ik dat tegenwoordig best.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148267446
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:02 schreef marc0871 het volgende:
ik had dus laatst de strawberry granita op 8mg.
die ging ik drippen. op 0,51 ohm, dual coil, in de plume veil.
na 3 volle hijsen, zag ik dus letterlijk terug wat ik gegeten had.
ik kan me zomaar voorstellen dat dat met 12mg gewoon bij de eerste hijs gebeurt.

met 6mg begin ik te hikken.
met 3/4mg kan ik de hele avond zitten te drippen.
zelfs in de kayfun vind ik dat tegenwoordig best.
_O- _O- _O- _O-

6mg kan ik op de dripper prima behappen, maar dat zijn geen full lung hits. Komt omdat m'n 6mg juices allemaal van die kant en klare zut is, dus minstens 50/50 tot 70/30 ratios.

Meestal drip ik dus m'n eigen juices@3mg op ~96VG. Stiekem drip ik eigenlijk alleen maar om te cloudchasen :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:31:50 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148268240
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:02 schreef marc0871 het volgende:
ik had dus laatst de strawberry granita op 8mg.
die ging ik drippen. op 0,51 ohm, dual coil, in de plume veil.
na 3 volle hijsen, zag ik dus letterlijk terug wat ik gegeten had.
ik kan me zomaar voorstellen dat dat met 12mg gewoon bij de eerste hijs gebeurt.

met 6mg begin ik te hikken.
met 3/4mg kan ik de hele avond zitten te drippen.
zelfs in de kayfun vind ik dat tegenwoordig best.
Sissy :+

Ik heb die Strawberry Granita nog in 18mg staan; zal het eens proberen als hij straks leeg is :9

Ik heb ook altijd zware shag gerookt en stevig geblowd, misschien dat dat een verschilletje maakt in nicotine en hoestprikkel-tolerantie.

Dat filmpje was 90%VG Cloudchaser liquid, maar ik pak ook een volle hijs van 60/40 Pink Spot, geen enkel probleem :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148268628
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:13 schreef Bowny het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-

6mg kan ik op de dripper prima behappen, maar dat zijn geen full lung hits. Komt omdat m'n 6mg juices allemaal van die kant en klare zut is, dus minstens 50/50 tot 70/30 ratios.

Meestal drip ik dus m'n eigen juices@3mg op ~96VG. Stiekem drip ik eigenlijk alleen maar om te cloudchasen :')
50/50 base op ~3mg, met 10% lick essences anijs, full lung, 7 a 8 seconden.
prima te behappen.
doe ik dat op 6mg, begin ik te hikken.

ik zal van de week echt nieuwe base moeten bestellen, want de laatste 100ml is aangebroken.
dat wordt waarschijnlijk de 100% vg van vapingbase, op 3mg.
meteen maar 2 liter bestellen.
gedestilleerd water (if needed) kan ik wel van de zoon van mijn werkgever krijgen.
die koopt het toch met vaten tegelijk.

quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sissy :+

Ik heb die Strawberry Granita nog in 18mg staan; zal het eens proberen als hij straks leeg is :9

Ik heb ook altijd zware shag gerookt en stevig geblowd, misschien dat dat een verschilletje maakt in nicotine en hoestprikkel-tolerantie.

Dat filmpje was 90%VG Cloudchaser liquid, maar ik pak ook een volle hijs van 60/40 Pink Spot, geen enkel probleem :?
grote kans dat dat wel helpt, ja.
ik was ook al van 12 naar 6mg gegaan.
met de rebuildables ben ik teruggegaan naar rond de 3 a 4mg.
ik zal het wel gewoon ontwent zijn.
dat lijkt me op zich ook wel weer een goed teken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:47:02 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148268777
Heb hem er nu in zitten, TH is wel wat heftiger, maar een flinke hijs is nog steeds niet echt een probleem. Gawd, wat issie jakkie. Nooit echt lekker gevonden :N

Zometeen effe rewicken :+

[edit] wel lekkere wolkies trouwens :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148269482
Tobh 0.18 ohm cloud :D

Bring it on FoK bitches
  zaterdag 3 januari 2015 @ 01:54:32 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148270568
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:09 schreef Bowny het volgende:
Tobh 0.18 ohm cloud :D

Bring it on FoK bitches
[ afbeelding ]
Tsss, ik maakte tenminste nog een filmpje :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148270635
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:47 schreef Sounddragon het volgende:
Heb hem er nu in zitten, TH is wel wat heftiger, maar een flinke hijs is nog steeds niet echt een probleem. Gawd, wat issie jakkie. Nooit echt lekker gevonden :N

Zometeen effe rewicken :+

[edit] wel lekkere wolkies trouwens :7
mwoah, ik vond het wel meevallen.
iig stukken beter dan de kunstmatige aardbei smaakstof die ik had.
had hem met 1 1/2 week leeg.
50/50 trouwens, dus de wolken vielen iets tegen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:09 schreef Bowny het volgende:
Tobh 0.18 ohm cloud :D

Bring it on FoK bitches
[ afbeelding ]
meh, red ik nog niet.
ik moet nog eens wat dikker draad regelen, zodat ik een redelijk oppervlak aan coil kan draaien, met zo'n lage ohm.
2 wikkelingen per coil, met 26, zal hem wel niet worden.
misschien gaat het helpen met 2 draadjes van 30 twisted?
en dan natuurlijk ff wachten op de vg base.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148270762
28/30 twisted zou idd een optie kunnen zijn.

Ik draai de mijne met 22G @ ID 2.5mm

Met je 26 zou je anders ook gewoon een 5/6 wrap @2.5 (dualcoil) kunnen draaien. Kom je o pruim 0.3 ohm uit, dat blaast ook wel hoor! Resistance is niet alles, het is ook de airflow, wicking en inhale/exhale techniek.

Sinds een paar dagen overgestapt op een andere manier van wicking voor m'n drippers; zo strak erin dat ik aan het staartje m'n hele dripper+mod kan optillen. Gaat als een malle. :)
pi_148270852
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 02:02 schreef Bowny het volgende:
28/30 twisted zou idd een optie kunnen zijn.

Ik draai de mijne met 22G @ ID 2.5mm
ik heb er nu 2 in zitten van 26, 5 wikkelingen, om een boortje van 3mm.
kom ik op 0,49 uit.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148270936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 02:06 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ik heb er nu 2 in zitten van 26, 5 wikkelingen, om een boortje van 3mm.
kom ik op 0,49 uit.
Hmmm, met die waardes zou je ergens hoog in de 0.3X moeten zitten. Uit ervaring weet ik dat de steam calculator verdomd nauwkeurig is (bij mij dan).
pi_148270990
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 02:09 schreef Bowny het volgende:

[..]

Hmmm, met die waardes zou je ergens hoog in de 0.3X moeten zitten. Uit ervaring weet ik dat de steam calculator verdomd nauwkeurig is (bij mij dan).
ik kom steeds hoger uit :? ;(
kan zomaar een gauge of een wikkeling schelen.
eleaf ohm meter.

of zouden ze me bij oliespuitje de verkeerde draad hebben geleverd?

[ Bericht 4% gewijzigd door marc0871 op 03-01-2015 02:32:44 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148274779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:30 schreef marc0871 het volgende:

[..]

op de spinner 2 deed ik al 1 1/2 pro mini (a 1,5ml) per dag.
dan wil je echt wel een grotere tank.
de aero v1 (2,5ml) kreeg ik dan weer net niet leeg.
2ml zou dan idd een mooie middenweg zijn.

maar dat is/was mijn situatie.
we weten ook niet hoeveel spj dampt.
misschien vind 'ie het wel fijn om meerdere smaken per dag te dampen.
dan is een kleinere inhoud weer handiger.
het hangt gewoon van te veel factoren af, om te kunnen zeggen; 'DIE moet je nemen'.
daar zal hij zelf een beslissing in moeten nemen.

maar mijn tip staat.
nu kan je nog aan grotere tanks komen. straks niet meer.
als hij straks toch liever wat kleiners heeft, kan hij dat altijd nog kopen.
Dat tankje van de ego-c vul ik 2-3 keer op een dag, dat gaat wel minder worden natuurlijk, maar hervullen vind ik niet een probleem, wel lekkende tanks want al een paar keer dat mijn vingers onder de e-liquid zitten. maar iStick? en Nautilus of iets in die richting?, welke atomizers zijn daarvoor het beste?

SPJ
run on water
  Official ESF Kreviewer zaterdag 3 januari 2015 @ 11:24:13 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148275001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:15 schreef SneakerPimpJesus het volgende:

[..]

Dat tankje van de ego-c vul ik 2-3 keer op een dag, dat gaat wel minder worden natuurlijk, maar hervullen vind ik niet een probleem, wel lekkende tanks want al een paar keer dat mijn vingers onder de e-liquid zitten. maar iStick? en Nautilus of iets in die richting?, welke atomizers zijn daarvoor het beste?

SPJ
Istick en nautilus. Dan ben je klaar. Koop je losse coils bij. Lekt nooit en je hebt bottom feed (vullen aan de onderkant). Kangertech maakt ook goed spul en is iets goedkoper, vooral qua coils.
pi_148275111
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Istick en nautilus. Dan ben je klaar. Koop je losse coils bij. Lekt nooit en je hebt bottom feed (vullen aan de onderkant). Kangertech maakt ook goed spul en is iets goedkoper, vooral qua coils.
is dat de eleaf?
run on water
pi_148275961
Klopt dat is de eleaf.
Ik heb op die van mij een aerotank, protank en peakomizer zitten.
De eerste twee zijn van kangertech, de laatste is van anyvape/aspire (hier zijn de coils iets duurder van)
het voordeel van de paekomizer is dat je hem van boven kunt vullen, dat ook de kangertech coils er op kunnen maar qua flow het ietsjes minder is als de protank en aerotank.
De eerste 2 tanks hebben een inhoud van 2,5, de peakomizer 3,8
  zondag 4 januari 2015 @ 20:29:39 #53
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148330051
Woeiiii, net mijn eerste zippercoil gebouwd :7

gemaakt van 30ga, 4/5 wraps @ 0.32 Ohm in de CLT drippert.. verrie naais _O_







[ Bericht 22% gewijzigd door Sounddragon op 04-01-2015 22:00:45 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148334638
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:03:51 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148335465
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 januari 2015 @ 22:08:03 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148335688
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik er niet zeker van ben dat die zipper het beter doet als de poepsimpele microcoil in de Tugboat, maar ik heb nog een setje gedraaid, en ik zit er ernstig over na te denken om die in de Tugboat te schroeven, want dat is toch wel mijn cloudbeast :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148336295
quote:
99s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:29 schreef Sounddragon het volgende:
Woeiiii, net mijn eerste zippercoil gebouwd :7

gemaakt van 30ga, 4/5 wraps @ 0.32 Ohm in de CLT drippert.. verrie naais _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
weet jij zeker dat dit een zipper coil is.
lijkt meer op een braided coil :+

[edit]

zie hem nu op de andere foto.
yep, zipper.

wel cool ^O^
quote:
12s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is dat een penlite? :+
:(

licht is niet het beste (spaarlampjes :@ ) en de batterij had het beste gehad.
was trouwens ook de efest 20.
met de samsung gaat het al iets beter.
50/50 helpt ook niet voor de wolkies.
de volgende ga ik met 28 draaien.
maar eerst even van deze genieten. lekker warm :9

[ Bericht 1% gewijzigd door marc0871 op 04-01-2015 22:23:39 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:26:28 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148336833
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:18 schreef marc0871 het volgende:

[..]

weet jij zeker dat dit een zipper coil is.
lijkt meer op een braided coil :+

wel cool ^O^

[..]

:(

licht is niet het beste (spaarlampjes :@ ) en de batterij had het beste gehad.
was trouwens ook de efest 20.
met de samsung gaat het al iets beter.
50/50 helpt ook niet voor de wolkies.
de volgende ga ik met 28 draaien.
maar eerst even van deze genieten. lekker warm :9
Is een zipper; eentje linksom en eentje rechtsom :Y Ze zijn alleen niet helemáál gelijk gedraaid, maar ik durfde hem niet nog een keer in te spannen omdat hij al erg strak stond :)

Ik zag er ook eentje pas geleden met 2 verschillende diktes, dat noende ze een turbo geloof ik; ga ik binnenkort ook eens proberen :)

Ik heb tegenwoordig 5 batterijen, waarvan er eigenlijk altijd 2 geladen klaarliggen, dus ik kan wisselen zoveel als ik wil :) De collectie bestaat nu uit 2 nieuwe Samsung 25R's, een VTC4, een Efest 3100 20A en een Efest 2500 35A. Had pas die 2 Samsungs alvast besteld in afwachting van mijn vapemail van Fasttech, maar die laat vooralsnog op zich wachten ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148337193
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is een zipper; eentje linksom en eentje rechtsom :Y Ze zijn alleen niet helemáál gelijk gedraaid, maar ik durfde hem niet nog een keer in te spannen omdat hij al erg strak stond :)

Ik zag er ook eentje pas geleden met 2 verschillende diktes, dat noende ze een turbo geloof ik; ga ik binnenkort ook eens proberen :)

Ik heb tegenwoordig 5 batterijen, waarvan er eigenlijk altijd 2 geladen klaarliggen, dus ik kan wisselen zoveel als ik wil :) De collectie bestaat nu uit 2 nieuwe Samsung 25R's, een VTC4, een Efest 3100 20A en een Efest 2500 35A. Had pas die 2 Samsungs alvast besteld in afwachting van mijn vapemail van Fasttech, maar die laat vooralsnog op zich wachten ;(
mja, ook maar eens een paar extra samsungs gaan halen.
kan je bij cci gewoon binnenlopen?
dan ga ik ze misschien wel zelf halen. ommoord is bijna naast de deur ;)
leuk prijsje voor de twee.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:33:41 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148337283
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:32 schreef marc0871 het volgende:

[..]

mja, ook maar eens een paar extra samsungs gaan halen.
kan je bij cci gewoon binnenlopen?
dan ga ik ze misschien wel zelf halen. ommoord is bijna naast de deur ;)
leuk prijsje voor de twee.
Daar heb ik ze idd ook vandaan, met die liquids mee laten komen :Y Geen idee of je daar binnen kunt wandelen, ik heb het spul online besteld :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148337425
Binnenlopen kan gewoon.

quote:
Wij bieden ook de mogelijkheid om producten te bekijken en bestellingen af te halen.
Op de volgende dagen en tijden zijn wij hiervoor aanwezig:

Maandag: 10:00 - 16:00
Dinsdag: 10:00 - 16:00
Woensdag: GESLOTEN
Donderdag: 10:00 - 16:00
Vrijdag: 10:00 - 16:00
pi_148337576
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:35 schreef Anne het volgende:
Binnenlopen kan gewoon.

[..]

thanks ^O^

niet op zaterdag? -O-
en om 4 uur al dicht :? }:| -O- -O-

wordt het toch bestellen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148338619
besteld, samen met een flesje vg base en een rolletje 23 gauge kanthal.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 4 januari 2015 @ 23:33:36 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148340789
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:55 schreef marc0871 het volgende:
besteld, samen met een flesje vg base en een rolletje 23 gauge kanthal.
Ik heb in mijn FT shipment 23 én 24 zitten :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 08:20:12 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148346718
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:35 schreef Anne het volgende:
Binnenlopen kan gewoon.

[..]

En dan klagen dat het zo slecht loopt met de winkel. WAs ook bij mijn lokale shop. Op een gegeven moment 2 dagen in de week open en zich dan afvragen waarom ik online ga bestellen.
pi_148347725
Haiiii.

Ik heb al een tijdje een Ego-C, die ik een tijd heb gebruikt, vervolgens weer een tijd niet (weer sigaretten gaan roken), en nu probeer ik weer op het elektronisch roken over te stappen.

Echter denk ik dat ik de terugval had doordat ik die Ego-C toch niet écht chill vindt. In het begin was het leuk, lekkere smaakjes etc. Maar ik heb nu vaak dat hij lekt als de tering en ik ineens een slok liquid neem zo ongeveer. Ook heb ik vaak dat de smaak ineens weg is en het proeft alsof het is aangebrand ofzo. Ik wil toch wel graag blijven vapen ipv roken, voornamelijk vanwege het geld wat het bespaart, laat geen nare geurtjes achter en 't is dus (meestal) ook gewoon lekker. Denk alleen dat ik niet tevreden blijf met die Ego-C.

Hebben jullie tips voor mij wat ik nu het best kan doen? Ik zit te overwegen om een wat betere ecig te kopen, maar heb eerlijk gezegd geen idee welke nou het 'best' is.

Ik wil toch wel graag dat het nog enigszins de vorm heeft die de ego-c ook heeft, zo'n kastje die ik af en toe voorbij zie komen trekt mij niet echt. Verder vind ik het wel tof als er veel damp geproduceerd wordt, maar dat is verder geen eis ofzo.

Hoor graag jullie mening! :)
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 11:04:33 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148349098
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:51 schreef BartMcCormick het volgende:
Haiiii.

Ik heb al een tijdje een Ego-C, die ik een tijd heb gebruikt, vervolgens weer een tijd niet (weer sigaretten gaan roken), en nu probeer ik weer op het elektronisch roken over te stappen.

Echter denk ik dat ik de terugval had doordat ik die Ego-C toch niet écht chill vindt. In het begin was het leuk, lekkere smaakjes etc. Maar ik heb nu vaak dat hij lekt als de tering en ik ineens een slok liquid neem zo ongeveer. Ook heb ik vaak dat de smaak ineens weg is en het proeft alsof het is aangebrand ofzo. Ik wil toch wel graag blijven vapen ipv roken, voornamelijk vanwege het geld wat het bespaart, laat geen nare geurtjes achter en 't is dus (meestal) ook gewoon lekker. Denk alleen dat ik niet tevreden blijf met die Ego-C.

Hebben jullie tips voor mij wat ik nu het best kan doen? Ik zit te overwegen om een wat betere ecig te kopen, maar heb eerlijk gezegd geen idee welke nou het 'best' is.

Ik wil toch wel graag dat het nog enigszins de vorm heeft die de ego-c ook heeft, zo'n kastje die ik af en toe voorbij zie komen trekt mij niet echt. Verder vind ik het wel tof als er veel damp geproduceerd wordt, maar dat is verder geen eis ofzo.

Hoor graag jullie mening! :)
Tja, je krijgt hier denk ik van iedereen hetzelfde advies. Koop een Kangertech of een Aspire Nautilus (gewoon of mini). Batterijen heb je zoveel keus in, dat maakt niet zoveel uit. Als je graag een penvorm wil, dan is een Aspire setje wel een oogstrelend geheel.
Zoiets bijvoorbeeld:



Die lekt in elk geval niet. Overigens moet je hierbij losse coils kopen, die zie je op het plaatje ook wel. Als je die eens per week of 2 weken vervangt, dan voorkom je de vieze smaak.
Ligt er wel een beetje aan hoeveel je dampt of zo'n batterij het lang vol gaat houden. Ik heb nu een 2200mah batterij en die doet het een dag. (in het begin wel meer, toen ging hij 2 dagen mee).

Als je dan een 1000mah koopt en je dampt net zoveel als ik, dan kun je dat wel vergeten. Of je moet er 2 kopen...
pi_148349782
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tja, je krijgt hier denk ik van iedereen hetzelfde advies. Koop een Kangertech of een Aspire Nautilus (gewoon of mini). Batterijen heb je zoveel keus in, dat maakt niet zoveel uit. Als je graag een penvorm wil, dan is een Aspire setje wel een oogstrelend geheel.
Zoiets bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Die lekt in elk geval niet. Overigens moet je hierbij losse coils kopen, die zie je op het plaatje ook wel. Als je die eens per week of 2 weken vervangt, dan voorkom je de vieze smaak.
Ligt er wel een beetje aan hoeveel je dampt of zo'n batterij het lang vol gaat houden. Ik heb nu een 2200mah batterij en die doet het een dag. (in het begin wel meer, toen ging hij 2 dagen mee).

Als je dan een 1000mah koopt en je dampt net zoveel als ik, dan kun je dat wel vergeten. Of je moet er 2 kopen...
Thanks! Dat ziet er idd gelikt uit. Zal wel een enorme newb vraag zijn, maar wat is een coil precies? Is dat de verbrander?

Voor mij was de batterij van de ego-C redelijk prima, had vaak dat ik hem net niet een hele dag kon gebruiken, en die is volgens mij 650mah? Denk dat ik met 1000mah dan wel goed zit..

Wat voor shop zou je aanraden om bijvoorbeeld die Aspire te kopen? Het liefst niet importeren, aangezien ik weinig zin heb om een maand erop te wachten als ik eenmaal besluit er een te bestellen.. :p

Oh, en nog een vraagje. Ik zag eerder in het topic iemand zeggen dat de combo van een Eleaf iStick + Aspire Nautilus 'the way to go' is.. Dus even opgezocht.. Maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar die iStick voor dient.. Zou jij me dat in enigszins lekentaal kunnen uitleggen maybe? :D

[ Bericht 9% gewijzigd door BartMcCormick op 05-01-2015 11:35:08 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 11:40:36 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148350094
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:29 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Thanks! Dat ziet er idd gelikt uit. Zal wel een enorme newb vraag zijn, maar wat is een coil precies? Is dat de verbrander?
Min of meer wel ja. Bij de Kangertech en Aspire setjes kun je die gewoon los vervangen. Bij veel van die beginnerssetjes moet je dan het hele mondstuk vervangen.
Kosten ongeveer 1 tot 2 euro per stuk.

quote:
Voor mij was de batterij van de ego-C redelijk prima, had vaak dat ik hem net niet een hele dag kon gebruiken, en die is volgens mij 650mah? Denk dat ik met 1000mah dan wel goed zit..
Dat moet dan wel goed gaan ja. Maar als het bevalt, dan gaat dat nog wel veranderen. ;).

quote:
Wat voor shop zou je aanraden om bijvoorbeeld die Aspire te kopen? Het liefst niet importeren, aangezien ik weinig zin heb om een maand erop te wachten als ik eenmaal besluit er een te bestellen.. :p
Zwoofs, esigaretonline, dampershop (met dampershop heb ik goede ervaringen en zijn vaak ook niet zo heel duur). Zo zijn er nog wel een aantal.

quote:
Oh, en nog een vraagje. Ik zag eerder in het topic iemand zeggen dat de combo van een Eleaf iStick + Aspire Nautilus 'the way to go' is.. Dus even opgezocht.. Maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar die iStick voor dient.. Zou jij me dat in enigszins lekentaal kunnen uitleggen maybe? :D
Ik heb die combinatie en is inderdaad een hele goede set, zeker om mee te beginnen. De iStick is de batterij, that's all. Daar schroef je je tankje op (coil zit in de tank) en dan dampen. iStick heeft als voordeel dat er een display op zit waardoor je kunt zien hoeveel batterij je nog over hebt en je kunt de sterkte trapsgewijs instellen. (hoeveel wattage e.d.).
Maar dat is dus wel een 'box' vorm. Mij bevalt het beter dan een penvorm, omdat het kleiner is.
pi_148350201
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Min of meer wel ja. Bij de Kangertech en Aspire setjes kun je die gewoon los vervangen. Bij veel van die beginnerssetjes moet je dan het hele mondstuk vervangen.
Kosten ongeveer 1 tot 2 euro per stuk.

[..]

Dat moet dan wel goed gaan ja. Maar als het bevalt, dan gaat dat nog wel veranderen. ;).

[..]

Zwoofs, esigaretonline, dampershop (met dampershop heb ik goede ervaringen en zijn vaak ook niet zo heel duur). Zo zijn er nog wel een aantal.

[..]

Ik heb die combinatie en is inderdaad een hele goede set, zeker om mee te beginnen. De iStick is de batterij, that's all. Daar schroef je je tankje op (coil zit in de tank) en dan dampen. iStick heeft als voordeel dat er een display op zit waardoor je kunt zien hoeveel batterij je nog over hebt en je kunt de sterkte trapsgewijs instellen. (hoeveel wattage e.d.).
Maar dat is dus wel een 'box' vorm. Mij bevalt het beter dan een penvorm, omdat het kleiner is.
Super, thanks voor je duidelijke uitleg! Ik denk dat de penvorm mij ook beter zal bevallen, vooral omdat het kleiner is inderdaad. Zal even op de genoemde sites kijken! Is er nog een bepaalde shop waar de liquids beter/lekkerder zijn dan anderen? Ik bestelde voorheen alles van rookwinkel.nl, puur omdat dit de eerste winkel was die ik tegen kwam.. Of dat kwaliteit liquids waren betwijfel ik, wel goedkoop had ik het idee.
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 11:47:41 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148350276
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:44 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Super, thanks voor je duidelijke uitleg! Ik denk dat de penvorm mij ook beter zal bevallen, vooral omdat het kleiner is inderdaad. Zal even op de genoemde sites kijken! Is er nog een bepaalde shop waar de liquids beter/lekkerder zijn dan anderen? Ik bestelde voorheen alles van rookwinkel.nl, puur omdat dit de eerste winkel was die ik tegen kwam.. Of dat kwaliteit liquids waren betwijfel ik, wel goedkoop had ik het idee.
...mijn box (iStick) is kleiner dan de gemiddelde pen. Past beter in mijn broekzak. Dus andersom als hoe jij het zegt.
Qua liquids: Probeer een aantal shops... smaken verschillen en er zijn er zooooooooooo veel.

Sounddragon had laatst iets van cloudchasers (uit Rotterdam) en die was wel behoorlijk goed.
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 11:56:19 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148350510
Overigens nog een tip. Kijk een youtube filmpje van het product wat je gaat kopen. Soms lijken ze klein, maar zijn ze erg groot. Zo had ik bijna een Vamo V5 gekocht, maar die bleek groter dan mijn péner te zijn, terwijl hij er op foto's vrij klein uitzag. (de Vamo dan hè, mijn péner past niet op 1 foto)
pi_148350861
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

...mijn box (iStick) is kleiner dan de gemiddelde pen. Past beter in mijn broekzak. Dus andersom als hoe jij het zegt.
Qua liquids: Probeer een aantal shops... smaken verschillen en er zijn er zooooooooooo veel.

Sounddragon had laatst iets van cloudchasers (uit Rotterdam) en die was wel behoorlijk goed.
Oh, las het verkeerd :D . Dacht juist dat die box een stuk groter was.. Maar oké, goed om te weten!
pi_148350947
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

...mijn box (iStick) is kleiner dan de gemiddelde pen. Past beter in mijn broekzak. Dus andersom als hoe jij het zegt.
Qua liquids: Probeer een aantal shops... smaken verschillen en er zijn er zooooooooooo veel.

Sounddragon had laatst iets van cloudchasers (uit Rotterdam) en die was wel behoorlijk goed.
En daarnaast is er nog een kleinere iStick, de Mini:

http://www.smokesmarter.nl/nieuw/eleaf-mini-istick-boxmod.html
  maandag 5 januari 2015 @ 12:11:47 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148351022
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:07 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Oh, las het verkeerd :D . Dacht juist dat die box een stuk groter was.. Maar oké, goed om te weten!
De ene box is de andere niet ;) Je hebt boxjes met een accu erin die je via USB oplaadt, en je hebt ook boxmods waar je 18650 batterijen instopt, en die heb je dan weer met 1 en met 2 batterijen, en uiteraard wordt het dan ook steeds groter, maar dat is inderdaad vaak slecht in te schatten, vandaar dat advies om effe een filmpje met tutorial of test van het desbetreffende apparaat op te snorren, dan zie je wat ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148351316
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De ene box is de andere niet ;) Je hebt boxjes met een accu erin die je via USB oplaadt, en je hebt ook boxmods waar je 18650 batterijen instopt, en die heb je dan weer met 1 en met 2 batterijen, en uiteraard wordt het dan ook steeds groter, maar dat is inderdaad vaak slecht in te schatten, vandaar dat advies om effe een filmpje met tutorial of test van het desbetreffende apparaat op te snorren, dan zie je wat ;)
De Boxjes die je oplaadt via USB hebben stiekem ook gewoon 18650 batterijen ;). Bij sommige Box Mod's zitten ze er (officieel) vast in zoals bij de iStick en bij anderen stop je zelf je batterij erin, maar kun je ze alsnog via een USB poort opladen.
  maandag 5 januari 2015 @ 12:34:48 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148351829
quote:
3s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:19 schreef Anne het volgende:

[..]

De Boxjes die je oplaadt via USB hebben stiekem ook gewoon 18650 batterijen ;). Bij sommige Box Mod's zitten ze er (officieel) vast in zoals bij de iStick en bij anderen stop je zelf je batterij erin, maar kun je ze alsnog via een USB poort opladen.
Ok, ik dacht eigenlijk dat die kleintjes allemaal een vaste accupack hadden, en dat je alleen bij de grotere boxen uitneembare had.. USB is op zich ook wel handy voor onderweg laden, maar met een dual lijkt het me sterk dat je dat nodig hebt. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 12:40:11 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148352028
quote:
3s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:19 schreef Anne het volgende:

[..]

De Boxjes die je oplaadt via USB hebben stiekem ook gewoon 18650 batterijen ;). Bij sommige Box Mod's zitten ze er (officieel) vast in zoals bij de iStick en bij anderen stop je zelf je batterij erin, maar kun je ze alsnog via een USB poort opladen.
Ik dacht dat de iStick een LIPO batterij had. :P. Maar als ik nu zou mogen kiezen zou ik sowieso een andere box halen, met een losse 18650.
pi_148352530
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik dacht dat de iStick een LIPO batterij had. :P. Maar als ik nu zou mogen kiezen zou ik sowieso een andere box halen, met een losse 18650.
Volgens mij heb je gelijk, het zijn deze geloof ik:

http://vasipor.en.alibaba(...)B_18650_battery.html

Maar ik gok zomaar dat je hem kunt vervangen voor een echte 18650 ;). Over een jaar ofzo vind je daar waarschijnlijk machtig veel tutorials voor. Want de ruimte is er.
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 12:58:59 #80
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148352583
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:56 schreef Anne het volgende:

[..]

Volgens mij heb je gelijk, het zijn deze geloof ik:

http://vasipor.en.alibaba(...)B_18650_battery.html

Maar ik gok zomaar dat je hem kunt vervangen voor een echte 18650 ;). Over een jaar ofzo vind je daar waarschijnlijk machtig veel tutorials voor. Want de ruimte is er.
Mja, dan koop ik liever een kant-en-klare die ik niet uit elkaar hoef te halen om er een eigen batterij in te stoppen. Kost geen drol meer tegenwoordig. Die box die Catch laatst postte bv.
pi_148352640
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mja, dan koop ik liever een kant-en-klare die ik niet uit elkaar hoef te halen om er een eigen batterij in te stoppen. Kost geen drol meer tegenwoordig. Die box die Catch laatst postte bv.
IPV Mini?

Is wel niet zo klein als de iStick. Bij lange na niet zelfs.
  maandag 5 januari 2015 @ 13:04:05 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148352719
Ik zit nog steeds een beetje te wachten op die nieuwe Vaporshark, maar ik lees ook steeds meer horrorverhalen over dat die chips veeeeeel problemen opleveren.. ik lees ook dat de leverancier dat netjes oplost dmv garantie, maar daar zit je toch niet op te wachten als je net bijna 200¤ neer hebt getikt voor zo'n ding -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 13:05:41 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148352769
quote:
12s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:01 schreef Anne het volgende:

[..]

IPV Mini?

Is wel niet zo klein als de iStick. Bij lange na niet zelfs.
Oh. Dat dacht ik. :'(.
  Official ESF Kreviewer maandag 5 januari 2015 @ 13:16:34 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148353129
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:04 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zit nog steeds een beetje te wachten op die nieuwe Vaporshark, maar ik lees ook steeds meer horrorverhalen over dat die chips veeeeeel problemen opleveren.. ik lees ook dat de leverancier dat netjes oplost dmv garantie, maar daar zit je toch niet op te wachten als je net bijna 200¤ neer hebt getikt voor zo'n ding -O-
Ik dácht gelezen te hebben dat ze die problemen nu hebben opgelost en dat ze nu dus gewoon goed zijn, maar dan moet je wel een nieuw gefabriceerde hebben. Maar goed, voor 200 euro wil je het wel zeker weten.
  maandag 5 januari 2015 @ 13:20:28 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148353253
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik dácht gelezen te hebben dat ze die problemen nu hebben opgelost en dat ze nu dus gewoon goed zijn, maar dan moet je wel een nieuw gefabriceerde hebben. Maar goed, voor 200 euro wil je het wel zeker weten.
Display schijnt groter geworden te zijn bij de verbeterde versies, dus die zijn dan redelijk goed te herkennen lijkt me ;)

Mijn favo shoppie heeft ze nog steeds niet binnen, dus ik wacht geduldig af.. wil hem sowieso eerst effe in mijn knuistjes hebben voor ik dat ga aanschaffen voor dat geld.. misschien vind ik het wel helemaal niks irl.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 5 januari 2015 @ 15:41:41 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148358030
Oei, hij is er.. alleen nog presale, en da's dan weer wat minder -O-

http://www.cloudchasersinc.eu/nl/rda-s/45-cci-archon-rda.html
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148358190
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Oh. Dat dacht ik. :'(.
pi_148361967
http://www.rokerswinkel.n(...)spire-nautilus-mini/

Is dit een goede deal? Ik vind het wat prijzig.. Maar goed, ik weet niet wat reëel is haha.
pi_148362182
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:46 schreef BartMcCormick het volgende:
http://www.rokerswinkel.n(...)spire-nautilus-mini/

Is dit een goede deal? Ik vind het wat prijzig.. Maar goed, ik weet niet wat reëel is haha.
Pfff, op Fasttech haal je deze combo voor iets meer dan 40 euro.
  maandag 5 januari 2015 @ 17:59:35 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148362261
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:56 schreef Bowny het volgende:

[..]

Pfff, op Fasttech haal je deze combo voor iets meer dan 40 euro.
+ 2 - 5 weken geduld ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148362271
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:56 schreef Bowny het volgende:

[..]

Pfff, op Fasttech haal je deze combo voor iets meer dan 40 euro.
Echt? :/

En dat is Azië, ofzo? Wat zijn de levertijden daarvan?
pi_148362289
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

+ 2 - 5 weken geduld ;)
Feestweken zijn voorbij, dus ik denk dat het weer richting de 2 weken gaat :) Geen garantie uiteraard :D
pi_148362828
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:00 schreef Bowny het volgende:

[..]

Feestweken zijn voorbij, dus ik denk dat het weer richting de 2 weken gaat :) Geen garantie uiteraard :D
Hmm.. Moeilijk!

Ik zit nu te twijfelen tussen een aantal combinaties, namelijk:

1: iStick Mini + Nautilus Mini
2: iStick (normale) + Nautilus Mini
3: Kanger EMOW set

Wat zou jij aanraden? Of is dit puur persoonsgebonden? Ik heb aan de Nautilus mini met 2ml i.i.g. genoeg, maar twijfel of ik dan beter voor de normale iStick of de iStick mini kan gaan.. Of natuurlijk helemaal anders en de EMOW set halen.
pi_148363046
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:20 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Hmm.. Moeilijk!

Ik zit nu te twijfelen tussen een aantal combinaties, namelijk:

1: iStick Mini + Nautilus Mini
2: iStick (normale) + Nautilus Mini
3: Kanger EMOW set

Wat zou jij aanraden? Of is dit puur persoonsgebonden? Ik heb aan de Nautilus mini met 2ml i.i.g. genoeg, maar twijfel of ik dan beter voor de normale iStick of de iStick mini kan gaan.. Of natuurlijk helemaal anders en de EMOW set halen.
Optie 2.

De Nautilus komt sowieso het best tot zijn recht rond de 11-12W. Anders zit je ook nog eens continu het maximale uit de iStick mini te trekken, daar komt de zeer beperkte batterij capaciteit van 1050mAh ook nog eens kijken.

De EMOW (heb ik ook) is leuk om mee te beginnen, maar redt het qua functionaliteit en damp-ervaring niet vergeleken met de iStick/Nautilus combinatie. Je bespaart geld door het gelijk goed te doen. Komt ook nog eens bij dat je natuurlijk atomizers van alle soorten en maten op de iStick kunt schroeven, die aan 20W vermogen genoeg hebben. Zo'n atomizer kost je geen rib uit je lijf, dus upgraden (of gewoon een extra tank erbij) is easy peasy.

Dit is het beste advies wat ik je kan geven....denk dat de meesten er hetzelfde over zullen denken :)

Vape on!
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 18:29:27 #95
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_148363086
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:28 schreef Bowny het volgende:

[..]

Optie 2.

De Nautilus komt sowieso het best tot zijn recht rond de 11-12W. Anders zit je ook nog eens continu het maximale uit de iStick mini te trekken, daar komt de zeer beperkte batterij capaciteit van 1050mAh ook nog eens kijken.

De EMOW (heb ik ook)is leuk om mee te beginnen, maar redt het qua functionaliteit en damp-ervaring niet vergeleken met de iStick/Nautilus combinatie. Je bespaart geld door het gelijk goed te doen. Komt ook nog eens bij dat je natuurlijk atomizers van alle soorten en maten op de iStick kunt schroeven, die aan 20W vermogen genoeg hebben. Zo'n atomizer kost je geen rib uit je lijf, dus upgraden (of gewoon een extra tank erbij) is easy peasy.

Dit is het beste advies wat ik je kan geven....denk dat de meesten er hetzelfde over zullen denken :)

Vape on!
Dit! Ik begon met een EMOW en binnen een maand had ik de istick, erg tevreden over en heb spijt dat ik daar niet meteen voor gegaan was!
pi_148363132
Stiekem zou ik zelfs voor de Cloupor Mini 30W kiezen, die in de zelfde prijscategorie zit, met betere functionaliteiten (op papier). Maar hier kan ik je geen 1e hand advies over geven, omdat ie net pas vers van de pers is. :)
  maandag 5 januari 2015 @ 18:32:25 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148363169
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:00 schreef Bowny het volgende:

[..]

Feestweken zijn voorbij, dus ik denk dat het weer richting de 2 weken gaat :) Geen garantie uiteraard :D
Ik heb mijn bestelling van begin December nog steeds niet binnen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148363209
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb mijn bestelling van begin December nog steeds niet binnen.
Gevalletje domme pech denk ik zo (dat weet jij ook heus wel ;) ). Mijn laatste 15 bestellingen van de afgelopen 4 maanden zijn altijd netjes binnengekomen in een tijdspanne van 2-3 weken :)
  maandag 5 januari 2015 @ 18:45:35 #99
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148363611
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:33 schreef Bowny het volgende:

[..]

Gevalletje domme pech denk ik zo (dat weet jij ook heus wel ;) ). Mijn laatste 15 bestellingen van de afgelopen 4 maanden zijn altijd netjes binnengekomen in een tijdspanne van 2-3 weken :)
Meestal zijn ze ook vlotter.. maar dit soort shit happens dus idd wel eens als je in Sjina bestelt. Gelukkig zit ik niet echt zonder *)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148368958
Ik wil een Eleaf iStick kopen, alleen is het in Nederland overal voor 50 euro te krijgen, terwijl ik op Amerikaanse webshops hier 20$ tot 30$ kwijt voor zal zijn. Is Fasttech een goede site om dit te bestellen, of hebben jullie ook andere tips? Mvg O+
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  maandag 5 januari 2015 @ 21:11:17 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148369558
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:57 schreef Onorgineel het volgende:
Ik wil een Eleaf iStick kopen, alleen is het in Nederland overal voor 50 euro te krijgen, terwijl ik op Amerikaanse webshops hier 20$ tot 30$ kwijt voor zal zijn. Is Fasttech een goede site om dit te bestellen, of hebben jullie ook andere tips? Mvg O+
Mail voor de lol eens zo'n amerikaan en vraag wat verzenden kost? En vergeet geen importtax in te calculeren.

Fasttech is een prima site, maar realiseer je dat het laaaang kan duren voor je je spullen hebt, en dat ze volop imitatie verkopen. Niet van alles, maar het is- en blijft een gok die je neemt, zeker met elektronische dingen. Tevens gaat alles wat een accu of batterij betreft per BOOT, en niet per luchtpost.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 5 januari 2015 @ 22:35:20 #102
439079 VapenMetVinnie
Waarom Roken? Ga Dampen!
pi_148373771
Dikke clapton coil jonguh! 32AWG om 28AWG heen gedraaid, 4 wraps om een 2.38mm schroevendraaier: 1.0 ohm. Gebouwd op een eLeaf Lemo, zit op een dna30 Hana Modz... goeie vape jonguh!


[ Bericht 0% gewijzigd door VapenMetVinnie op 05-01-2015 22:51:52 ]
  maandag 5 januari 2015 @ 23:13:26 #103
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148375649
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:35 schreef VapenMetVinnie het volgende:
Dikke clapton coil jonguh! 32AWG om 28AWG heen gedraaid, 4 wraps om een 2.38mm schroevendraaier: 1.0 ohm. Gebouwd op een eLeaf Lemo, zit op een dna30 Hana Modz... goeie vape jonguh!
[ afbeelding ]
Hey Vinnie, grappig dat je hier ook post sinds vandaag!

Wilkommen op de FOKs jonguh ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 5 januari 2015 @ 23:22:23 #104
439079 VapenMetVinnie
Waarom Roken? Ga Dampen!
pi_148376000
Yes, zag dat er hier ook damperts zaten, dus denk ik post ff iets wat niet gelijk verwijdert word hahahaha
  maandag 5 januari 2015 @ 23:33:04 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148376407
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:22 schreef VapenMetVinnie het volgende:
Yes, zag dat er hier ook damperts zaten, dus denk ik post ff iets wat niet gelijk verwijdert word hahahaha
Zolang het geen 18+ materiaal is, kun je hier redelijk je gang gaan ;)

Komen er ook nog tutorials? hebben we wat te knoeien *)

Die zipper heb ik n.a.v. één van jouw filmpjes gemaakt _O- Was alleen een beetje gul geweest met wikkelen; had materiaal genoeg voor 3 setjes :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148376414
knap coiltje ^O^
en welkom.

is dat nou nog wat, zo'n lemo?
ik zit er met een half oog naar te kijken.

afc zou wat lastig zijn en de vulschroef soms een bitch, had ik begrepen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 5 januari 2015 @ 23:43:48 #107
439079 VapenMetVinnie
Waarom Roken? Ga Dampen!
pi_148376798
Tutorials komen het hele jaar door, 101 zat een parallel-coil in, zeker in een Lemo is dat de moeite, waarschijnlijk komt er binnenkort een clapton tutorial aan en ook wil ik nog een keer een getto-coil doen (dat is een rebuild van een RTA op een plek waar je eigenlijk niet kan coilen, maar wat we allemaal soms wel eens moeten, bij de mac, op het werk, bij de visite, etc...)

En de Lemo, tja, ik heb 5 maanden lang kei-hard de Kayfun gedampt en dacht dat dat het walhalla was, totdat ik een Lemo in mijn handen kreeg... sinds die tijd ben ik voor die prijs niets beter meer tegen gekomen... airflow staat hier altijd vol open, maar de losse schroef is makkelijk op te lossen met 2 o-ringen eromheen te doen, vulschroef is klote, maar daar zit een dop voor bij en de build kwaliteit is minimaal, maar goed, daar is de prijs ook naar...
pi_148378362
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:43 schreef VapenMetVinnie het volgende:
Tutorials komen het hele jaar door, 101 zat een parallel-coil in, zeker in een Lemo is dat de moeite, waarschijnlijk komt er binnenkort een clapton tutorial aan en ook wil ik nog een keer een getto-coil doen (dat is een rebuild van een RTA op een plek waar je eigenlijk niet kan coilen, maar wat we allemaal soms wel eens moeten, bij de mac, op het werk, bij de visite, etc...)

En de Lemo, tja, ik heb 5 maanden lang kei-hard de Kayfun gedampt en dacht dat dat het walhalla was, totdat ik een Lemo in mijn handen kreeg... sinds die tijd ben ik voor die prijs niets beter meer tegen gekomen... airflow staat hier altijd vol open, maar de losse schroef is makkelijk op te lossen met 2 o-ringen eromheen te doen, vulschroef is klote, maar daar zit een dop voor bij en de build kwaliteit is minimaal, maar goed, daar is de prijs ook naar...
mja, zoiets had ik eigenlijk al begrepen; een geweldige dampervaring op een damper die eigenlijk niet goed is.
how's that for a contradiction.
die tegenstrijdigheid houd me eigenlijk nog net tegen.

ik hou hem nog even in mijn achterhoofd, maar ik ben er nog niet over uit.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 01:20:41 #109
439079 VapenMetVinnie
Waarom Roken? Ga Dampen!
pi_148379055
Jep, ik zie het dan ook echt als een "hobby" tank voor erbij, overdag gebruik ik meestal mijn kayfun gewoon (ben nu met de dna40, ni200 spoelen aan het testen, maar vooralsnog word ik daar nog niet heel vrolijk van, van de dna40 that is...)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:39:27 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148382898
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:20 schreef VapenMetVinnie het volgende:
Jep, ik zie het dan ook echt als een "hobby" tank voor erbij, overdag gebruik ik meestal mijn kayfun gewoon (ben nu met de dna40, ni200 spoelen aan het testen, maar vooralsnog word ik daar nog niet heel vrolijk van, van de dna40 that is...)
Wat is daar mis mee? zelfde chippie als er in de Vaporshark zit toch?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148389895
Eleaf iStick + Aspire Nautilus Mini zojuist besteld :D . Met nog 5 extra coil heads en wat simpele liquids.. Toch ff ¤100,- door de neus geboord, hoop maar dat 'ie bevalt :s)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:25:57 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148390790
We gaan de ervaringen morgen wel weer aanzien ^O^

Wat voor merk/smaken heb je besteld?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148390910
4 flesjes van 10ml van Millers gehaald, aardbei, framboos, appel en een tabaksmaakje! Geen idee of ze chill zijn, maar het was goedkoop, dus proberen waard :9
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:34:36 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148391054
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:30 schreef BartMcCormick het volgende:
4 flesjes van 10ml van Millers gehaald, aardbei, framboos, appel en een tabaksmaakje! Geen idee of ze chill zijn, maar het was goedkoop, dus proberen waard :9
Je kunt ze onderling ook nog mixen he, dus een beetje fruit bij je tabak, of aardboos maken, of frambappel of frambei :+

Die Millers liquid is wel OK geloof ik.. zelf nog nooit geprobeerd, maar het is vrij populair, en dat zal een reden hebben ;)

Verreken je niet met de wat duurdere smaakjes, je kniest vaak over een hele euro per week ofzo; gewoon doen, ze zijn vaak écht lekkerder :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148391179
Ja, heb je gelijk in.. Ik zal het wel gaan merken, morgen is de hele handel binnen als het goed is!

Wat zijn jouw favo's, qua merk/smaak? Zijn er speciale A-merken wat betreft liquids?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:27:28 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148402197
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:38 schreef BartMcCormick het volgende:
Ja, heb je gelijk in.. Ik zal het wel gaan merken, morgen is de hele handel binnen als het goed is!

Wat zijn jouw favo's, qua merk/smaak? Zijn er speciale A-merken wat betreft liquids?
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt :)

Ik heb redelijk tot debiel veel smaakjes; mijn favo's zijn toch wel een beetje de zoetere dingen van PinkSpot, en ik heb ook recentelijk een zooitje Cloudchasers liquids gekocht waar ik eigenlijk wel content mee ben, ik heb wat Rocket Fuels staan die ik erg lekker vind op zijn tijd, Kings Crown vind ik erg lekker, en ik heb er een paar van Suicide Bunny waar ik erg vrolijk van word.. Maar ook van de 'goedkopere' Dekang flesjes heb ik er een aantal die ik wel lekker vind. Sommige van de goedkoopies zijn gewoon erg lekker, en soms worden ze beter als je ze ergens bij kiepert; gewoon omdat het kan, en dan heb je ineens weer iets ontdekt waarmee je een tijdje vooruit kunt. :P
Ik zit nu Rocket Fuel Bee Sweet (veel te heftige honingsmaak) bij één van die Cloudchasers te gooien die ik te bitter vind, en dat werkt prima :9

Er is zooooo veel te koop :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148412953
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt :)

Ik heb redelijk tot debiel veel smaakjes; mijn favo's zijn toch wel een beetje de zoetere dingen van PinkSpot, en ik heb ook recentelijk een zooitje Cloudchasers liquids gekocht waar ik eigenlijk wel content mee ben, ik heb wat Rocket Fuels staan die ik erg lekker vind op zijn tijd, Kings Crown vind ik erg lekker, en ik heb er een paar van Suicide Bunny waar ik erg vrolijk van word.. Maar ook van de 'goedkopere' Dekang flesjes heb ik er een aantal die ik wel lekker vind. Sommige van de goedkoopies zijn gewoon erg lekker, en soms worden ze beter als je ze ergens bij kiepert; gewoon omdat het kan, en dan heb je ineens weer iets ontdekt waarmee je een tijdje vooruit kunt. :P
Ik zit nu Rocket Fuel Bee Sweet (veel te heftige honingsmaak) bij één van die Cloudchasers te gooien die ik te bitter vind, en dat werkt prima :9

Er is zooooo veel te koop :X
Haha wow, dat is inderdaad heul veul.. Ik heb tot nu toe alleen maar de standaard liquids van rookwinkel.nl gehad, en nu dan van Millers even uitproberen.

Las ook veel positiefs over Good Life Vapor, maar ja, die zijn dan wel weer ¤6,50 per 10ml i.p.v. de flesjes die ik nu haal die ¤2,95 zijn. Scheelt toch wel een hoop.. En stoppen met roken/beginnen met vapen is ook deels om wat centjes te besparen :p Moeilijk.. Er is ook zoveel verschillends
pi_148419034
GLV is nu m'n vaste liquid leverancier en is absoluut niet duur als je het groter inkoopt, heb er nu een liter ofzo van staan. Probeer de samplepacks van 10ml en ontdek wat voor jou lekker is. Vervolgens koop je de 50 of 100ml samplepacks. Kom je op iets meer dan 2 euro per 10ml uit.....Ja, als je het hier gaat halen...dan betaal je je scheel ja :D

En het besparen van geld kan je de eerste maanden ook wel vergeten, vooral als je de hele scene op internet volgt :D Nu 5 maanden en 1000 euro verder heb ik zoiets van "nu heb ik alles wel een beetje dat bij mij past" :D Dat is net ietjes meer dan als ik een pakje per dag rookte, maar de aankopen gaan nu drastisch omlaag, dus binnenkort geld "verdienen" ;)
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 10:53:26 #119
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148419182
Mijn favoriete merk is Velvet Cloud Vapor. Kost wat, maar is ook echt topkwaliteit.

Moet ook zeggen dat ik bijna 2x zolang met een flesje van Velvet Cloud doe, dan met Virgin Vapor. Zit waarschijnlijk minder water in ofzo.
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:42:55 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148425265
Whehe, Vapemail just arrived :9







Dat wordt knutselen straks >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 13:50:13 #121
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148425596
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]

Dat wordt knutselen straks >:)
Ik heb nog nooit zo'n dikke duim gezien. :7.

Ontopic: Wat is dat gouden ding dat eruit ziet als een opgepimpte iStick?
pi_148427929
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:48 schreef Bowny het volgende:
GLV is nu m'n vaste liquid leverancier en is absoluut niet duur als je het groter inkoopt, heb er nu een liter ofzo van staan. Probeer de samplepacks van 10ml en ontdek wat voor jou lekker is. Vervolgens koop je de 50 of 100ml samplepacks. Kom je op iets meer dan 2 euro per 10ml uit.....Ja, als je het hier gaat halen...dan betaal je je scheel ja :D

En het besparen van geld kan je de eerste maanden ook wel vergeten, vooral als je de hele scene op internet volgt :D Nu 5 maanden en 1000 euro verder heb ik zoiets van "nu heb ik alles wel een beetje dat bij mij past" :D Dat is net ietjes meer dan als ik een pakje per dag rookte, maar de aankopen gaan nu drastisch omlaag, dus binnenkort geld "verdienen" ;)
Loop je dan niet het risico om veel importbelasting te betalen? Ik zag inderdaad dat het op hun eigen site stukken goedkoper is.. Maar je hebt gelijk, als je het zo bekijkt kost het bijna even veel, is het een stuk minder schadelijk en een veeeel leukere hobby :9
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:42 schreef Sounddragon het volgende:
Whehe, Vapemail just arrived :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat wordt knutselen straks >:)
Nice, veel plezier met het knutselen :D
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 15:06:56 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148428893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:44 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Loop je dan niet het risico om veel importbelasting te betalen? Ik zag inderdaad dat het op hun eigen site stukken goedkoper is.. Maar je hebt gelijk, als je het zo bekijkt kost het bijna even veel, is het een stuk minder schadelijk en een veeeel leukere hobby :9
1000 euro in een paar maanden is ook wel heel extreem hoor. :'). Je hebt het hier over de 0,1% dampers die helemaal losgaan op alles wat maar met dampen te maken heeft.
De overige 99,9% koopt 1 of 2x een upgrade van een paar tientjes.
pi_148429293
Ik heb net de Eleaf GS Air clearomizer besteld voor op de i-stick, kan de peakomizer op dat ding wat catch en ik in amerika besteld hebben (naam vergeten :) )
  woensdag 7 januari 2015 @ 15:38:24 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148430248
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zo'n dikke duim gezien. :7.

Ontopic: Wat is dat gouden ding dat eruit ziet als een opgepimpte iStick?
grappig inderdaad, was me nog niet eens opgevallen _O-

Dat ding is een slug mod (kloon uiteraard) origineel kost ie 275 dollah, neppie bij sneltech ergens rond de 4 tientjes.
Je hebt weinig keus overigens als je er eentje wilt hebben, want originals zijn bijna niet te vinden; overal istie sold out.

http://vapinggriffin.com/(...)steel-punk-slug-mod/

https://www.fasttech.com/products/1928800
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148430570
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

1000 euro in een paar maanden is ook wel heel extreem hoor. :'). Je hebt het hier over de 0,1% dampers die helemaal losgaan op alles wat maar met dampen te maken heeft.
De overige 99,9% koopt 1 of 2x een upgrade van een paar tientjes.
Zo extreem vind ik het niet eens. Jij verkijkt je totaal op de eventuele kosten als je eenmaal overgaat op rebuilden. Je begint met een eGo set wat 60 euro kost + wat liquids. Dat was ik na 2 weken wel beu, dat er mech mods, atomizers, verschillende gauges wire en katoen in huis komen, ook weer ruim over de 100 euro. Dan moet je gelijk VTC's met bijbehorende lader kopen, weer ruim 80 euro. Dan weer een paar iSticks/drippers/tanks erbij, base liquid, flavouring en een ruime voorraad aan premium liquids.....en daar heb je je 1000 euro. Ben nou eenmaal een luie donder en ga niet iedere keer tankjes op -en afschroeven :)

Kan het makkelijk lijden, dat is het niet en ik moet er nu niet aan denken om met 1 of 2 tankjes te dampen. De variatie maakt het voor mij juist zo leuk. Als ik nog analoog rookte, was ik hetzelfde kwijt geweest en wat hou ik er aan over? Een hoopje as en slechtere gezondheid. Nu heb ik tenminste nog iets fysieks en kan af en toe er ook nog eens vrienden mee blij maken :)

Koop je een originele rDNA+Erl, ben je ook zomaar 300-400 euro kwijt en dan heb je nog geen liquids. Niet iedereen heeft genoeg aan 1 eGootje.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 15:51:39 #127
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148430759
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:46 schreef Bowny het volgende:

[..]

Zo extreem vind ik het niet eens. Jij verkijkt je totaal op de eventuele kosten als je eenmaal overgaat op rebuilden.
....de rest nog niet gelezen, maar hier deed ik al een :').

Je zit met oogkleppen op. Hier in een damptopic kom je wel wat mensen tegen, maar ik ken IRL niemand die zelf coils bouwt en ik ken toch echt genoeg dampers.
Het overgrote merendeel bouwt niet zelf, maar koopt gewoon een degelijk setje na het eerste china-lek-drama en is dan klaar.
pi_148430923
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

....de rest nog niet gelezen, maar hier deed ik al een :').

Je zit met oogkleppen op. Hier in een damptopic kom je wel wat mensen tegen, maar ik ken IRL niemand die zelf coils bouwt en ik ken toch echt genoeg dampers.
Het overgrote merendeel bouwt niet zelf, maar koopt gewoon een degelijk setje na het eerste china-lek-drama en is dan klaar.
Kneusje, ik bouw dus wel zelf, dus de kosten die ik maak, vind ik normaal.

Was jij niet degene met een schrale hardware collectie? Dus als jij maar 1 tankje hebt, moet iedereen maar 1 tankje hebben? :') :') :')

En als je even een litertje GLV hebt en wat Five Pawns besteld, denk je dat dat ook zo uit m'n kraan komt druipen? :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 16:00:04 #129
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148431069
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:55 schreef Bowny het volgende:

[..]

Kneusje, ik bouw dus wel zelf, dus de kosten die ik maak, vind ik normaal.

Was jij niet degene met een schrale hardware collectie? Dus als jij maar 1 tankje hebt, moet iedereen maar 1 tankje hebben? :') :') :')
Ga bij je moeder uithuilen met je 'kneusje'. Ik reageer inhoudelijk, doe dat dan zelf ook.

Dat jij jouw kosten normaal vindt, wil niet zeggen dat het normaal IS. 1000 euro in een paar maanden is simpelweg extreem veel.

Je minachting over mijn 'schrale collectie' zegt wel genoeg over je kijk op zaken. Ik heb 3 tanks en 2 batterijen. Meer dan genoeg.
Verder zei ik slechts dat het overgrote merendeel van de dampers niet zo extreem veel geld in de hobby pompt als jij doet. Jij doet net alsof het volstrekt normaal is en dat je dat soort kosten dus maar moet verwachten en dat is onzin.
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:00:56 #130
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148431106
Lief doen.

Bowny heeft ook wel veel meuk gekocht. Ik ken overigens bijna alleen maar zelfbouwers. Maar je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Een kennis van me wil over naar zelfbouw. Die raad ik nu een setje en tools aan zodat hij gewoon een goede basis heeft. Dan zit je op 35 (Cloupor mini), plus 15 (erl clone) dollar voor de hardware. 45 euro dus. Dan nog batterijen erbij en wat losse tools, blijf je prima onder de 100 euro.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_148431171
quote:
13s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ga bij je moeder uithuilen met je 'kneusje'. Ik reageer inhoudelijk, doe dat dan zelf ook.

Dat jij jouw kosten normaal vindt, wil niet zeggen dat het normaal IS. 1000 euro in een paar maanden is simpelweg extreem veel.

Je minachting over mijn 'schrale collectie' zegt wel genoeg over je kijk op zaken. Ik heb 3 tanks en 2 batterijen. Meer dan genoeg.
Verder zei ik slechts dat het overgrote merendeel van de dampers niet zo extreem veel geld in de hobby pompt als jij doet. Jij doet net alsof het volstrekt normaal is en dat je dat soort kosten dus maar moet verwachten en dat is onzin.
Kneusje ja, jij begint met je :') zonder verder te lezen waar die kosten vandaan komen. Ik zeg nergens dat het "normaal", ik geef alleen aan dat het, voor dat je het door hebt, erg aan kan tikken.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 16:07:42 #132
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148431383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:00 schreef Catch22- het volgende:
Bowny heeft ook wel veel meuk gekocht.
Dat is ook alles wat ik zeg. Een newbie-damper vervolgens vertellen dat je zo aan de 1000 euro zit, is gewoon debiel.
Vervolgens krijg ik een heel verhaal over alle zelfbouwmeuk en kosten. Dat het duur kan worden, snapt mijn konthaar ook; ik zeg alleen dat de overgrote meerderheid van de dampers nóóit zoveel geld uit zal geven aan wat hardware om te kunnen dampen.

...en dan ben ik het kneusje met een schrale collectie. Wat een faalhaas.
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 16:10:16 #133
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_148431481
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:15 schreef Sorella het volgende:
Ik heb net de Eleaf GS Air clearomizer besteld voor op de i-stick, kan de peakomizer op dat ding wat catch en ik in amerika besteld hebben (naam vergeten :) )
Ik heb de eleaf GS Air net binnen. Dampt als een dolle op de istick op 15 watt. Na even chainvapen wordt de driptip wel gruwelijk heet ;).
Wel echt een top clearomizer, zeker voor dat geld.
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:11:38 #134
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148431541
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat is ook alles wat ik zeg. Een newbie-damper vervolgens vertellen dat je zo aan de 1000 euro zit, is gewoon debiel.
Vervolgens krijg ik een heel verhaal over alle zelfbouwmeuk en kosten. Dat het duur kan worden, snapt mijn konthaar ook; ik zeg alleen dat de overgrote meerderheid van de dampers nóóit zoveel geld uit zal geven aan wat hardware om te kunnen dampen.

...en dan ben ik het kneusje met een schrale collectie. Wat een faalhaas.
Echt een faler. Ga uit mijn gezicht.

Het is nu ook steeds makkelijker. Er zijn goede goedkope boxmods en leuke clones. En als je kennissen of fora hebt die je kunnen helpen, hoef je bakken onzin meer te kopen.

Ik heb ook best wat geld uitgegeven aan meuk dat in kast ligt en dat was ook wel leuk, maar dat hoeft zeker niet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_148431742
Zoveul meuk is het eigenlijk ook weer niet.

3 Mechs en 3 iSticks
2 Taifun GT's
3 Erl's
2 Nautilusjes
Tobh en Magma
EMOW

En ze zijn allemaal in gebruik, dus in de kast liggen te stoffen doen ze ook niet. Die liquids, die doen het 'm hier. Ik heb 7 dampers in mijn kring, waarvan er 5 rebuilden, dus zo klein is die groep overigens niet.

Sounddragon zal er veel verder overheen gaan denk ik :P

Nieuws: Subtank mini en nano komen eraan, resp. 22 en 18mm. Ik wacht nog op de 25mm :)

Edit: Om nog terug te komen op de kosten, mijn shopping-spree is nu praktisch voorbij en heb genoeg liquid voor ruim een jaar (reken ik 1,5 lietr base nog niet eens mee, genoeg voor nog een jaar)). Kom ik uit op 1000/17 maanden = 59 euro per maand.

Hoeveel kost het een damper die al z'n juices bij een Zwoofs of whatever koopt? 4ml/dag * 31 = 12 flesjes a 3,50 geeft 42 euro per maand en dan reken ik de coils niet eens mee. Nou nou, 17 euro per maand meer :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Bowny op 07-01-2015 17:15:38 ]
pi_148433499
Ja ja, het is binnen! Nu ff uitpakken en kijken hoe alles werkt :D

pi_148433737
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:00 schreef BartMcCormick het volgende:
Ja ja, het is binnen! Nu ff uitpakken en kijken hoe alles werkt :D

[ afbeelding ]
Tip: smeer het rubber van de base wel een beetje in met liquid en zodra ie vast zit gedraaid, draai 'm een klein stukje terug. Anders kan je net als ik iedere keer met een waterpomptang aan de gang. De iStick heeft overigens een mean output ipv RMS, dus de echte spanningsafgifte ligt veel hoger dan wat het schermpje aangeeft. Uitgaande van een sweetspot van 11-12W van de Nautilus, kan ik je een wattage setting van 9-10W aanraden (hoewel dat eigenlijk ook wel weer per liquid kan verschillen). :)

Zal je best bevallen! :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bowny op 07-01-2015 17:19:46 ]
pi_148435885
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:07 schreef Bowny het volgende:

[..]

Tip: smeer het rubber van de base wel een beetje in met liquid en zodra ie vast zit gedraaid, draai 'm een klein stukje terug. Anders kan je net als ik iedere keer met een waterpomptang aan de gang. De iStick heeft overigens een mean output ipv RMS, dus de echte spanningsafgifte ligt veel hoger dan wat het schermpje aangeeft. Uitgaande van een sweetspot van 11-12W van de Nautilus, kan ik je een wattage setting van 9-10W aanraden (hoewel dat eigenlijk ook wel weer per liquid kan verschillen). :)

Zal je best bevallen! :)
Thanks voor de tips!

Ik ben bang dat ik iets verkeerd heb gedaan met het vullen/in elkaar zetten, want hij lekt nu al :') Vrijwel gelijk weer allemaal shit in m'n mond. Wat heb ik fout gedaan?

Ik merk ook dat als ik hem op 10W zet, de damp heel erg warm is en het een enorme klap is wanneer ik inhaleer, begon net gelijk te hoesten als een malle.. lol
pi_148436286
Heb je de liquid rustig in de coil laten trekken?En hoeveel mg nicotine heb je? Dat kan ook wel aardig hardkomen soms. Een nieuwe coil neemt sowieso al 0.5ml liquid op. Meestal prime ik ze voordat ik ze erin draai.

Hmm een lekkende Nautilus...coil stevig genoeg erin gedraaid? Wat ook kan helpen, voordat je de base erin schroeft, de airflowring dicht zetten. Wellicht kan dat een vacuumlek voorkomen.
pi_148436458
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef Bowny het volgende:
Heb je de liquid rustig in de coil laten trekken?En hoeveel mg nicotine heb je? Dat kan ook wel aardig hardkomen soms. Een nieuwe coil neemt sowieso al 0.5ml liquid op. Meestal prime ik ze voordat ik ze erin draai.

Hmm een lekkende Nautilus...coil stevig genoeg erin gedraaid? Wat ook kan helpen, voordat je de base erin schroeft, de airflowring dicht zetten. Wellicht kan dat een vacuumlek voorkomen.
Ja, voor ik begon te vapen had ik de liquid erin gedaan en even 10 minuten gewacht. Had al een keer iets gelezen dat dit het best zou zijn haha. Is dat primen? Of bedoel je daar wat anders mee? Ik damp met 12mg, maar dit deed ik ook met m'n Ego-C, dus daar zal het niet aan liggen denk ik..

De coil zat er al in, geloof niet dat ik daar iets aan veranderd heb, misschien perongeluk iets losser gedraaid wat niet losser had moeten zijn? Zal ook even letten op de airflowring. Thanks! Hoop dat ik het kan oplossen, dit is toch niet echt de eerste ervaring die ik had verwacht :-p
pi_148436969
De eerste 'rel' in het Elektronisch Roken topic O+. Nu is het een échte reeks geworden.
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:38:04 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148437081
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:16 schreef Bowny het volgende:
Zoveul meuk is het eigenlijk ook weer niet.

3 Mechs en 3 iSticks
2 Taifun GT's
3 Erl's
2 Nautilusjes
Tobh en Magma
EMOW

En ze zijn allemaal in gebruik, dus in de kast liggen te stoffen doen ze ook niet. Die liquids, die doen het 'm hier. Ik heb 7 dampers in mijn kring, waarvan er 5 rebuilden, dus zo klein is die groep overigens niet.

Sounddragon zal er veel verder overheen gaan denk ik :P

Nieuws: Subtank mini en nano komen eraan, resp. 22 en 18mm. Ik wacht nog op de 25mm :)

Edit: Om nog terug te komen op de kosten, mijn shopping-spree is nu praktisch voorbij en heb genoeg liquid voor ruim een jaar (reken ik 1,5 lietr base nog niet eens mee, genoeg voor nog een jaar)). Kom ik uit op 1000/17 maanden = 59 euro per maand.

Hoeveel kost het een damper die al z'n juices bij een Zwoofs of whatever koopt? 4ml/dag * 31 = 12 flesjes a 3,50 geeft 42 euro per maand en dan reken ik de coils niet eens mee. Nou nou, 17 euro per maand meer :)
Pffuu,, qua aantallen wel denk ik, maar ik geloof nooit dat ik 1000¤ aan hardware heb uitgegeven.. misschien dat ik inclusief alle verbruikte liquids erbij in de buurt zou kunnen komen, maar zelf dat betwijfel ik :)
Ik heb wel veel hardware, maar alles is clone, en een RDA kost 2 knikkers en een pannenkoek bij FT, voor 100¤ heb je er al een stuk of 7 - 8.

Maar goed.. de discussie ging over het wel- of niet aanschaffen overbodige hardware, en dan hebben jullie allemaal in meer- of mindere mate een punt; de weg naar de goeie shit vinden zonder hulp en door van alles uit te proberen is idd een dure, maar je moet zelf als beginnende damper ook de overtuiging hebben van jezelf dat je ermee door gaat om zomaar even 100¤ uit te geven aan goede hardware waarmee je vooruit kunt, en dan nog steeds gaat er een bak geld zitten in Liquids proberen, of je moet iemand in je omgeving hebben die een dikke collectie heeft waar je uit kunt testen.

Stelletje bitches :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148437109
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:16 schreef Bowny het volgende:
Sounddragon zal er veel verder overheen gaan denk ik :P
Ik wil het niet eens weten :+ Stiekem is het wat overdreven namelijk.
Zoals Krea dampt is het ook gewoon helemaal prima. Meer heb je niet nódig namelijk.
pi_148437139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:00 schreef BartMcCormick het volgende:
Ja ja, het is binnen! Nu ff uitpakken en kijken hoe alles werkt :D

[ afbeelding ]
Geweldige set _O_

Wat betreft het lekken; Ik heb dat alleen als ik op bed lig en de damper op de kop houd tijdens het dampen :{
Kindness
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:42:13 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148437237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:22 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ja, voor ik begon te vapen had ik de liquid erin gedaan en even 10 minuten gewacht. Had al een keer iets gelezen dat dit het best zou zijn haha. Is dat primen? Of bedoel je daar wat anders mee? Ik damp met 12mg, maar dit deed ik ook met m'n Ego-C, dus daar zal het niet aan liggen denk ik..

De coil zat er al in, geloof niet dat ik daar iets aan veranderd heb, misschien perongeluk iets losser gedraaid wat niet losser had moeten zijn? Zal ook even letten op de airflowring. Thanks! Hoop dat ik het kan oplossen, dit is toch niet echt de eerste ervaring die ik had verwacht :-p
Als hij uit de airhole lekt, effe een Busardootje doen; ding op zijn kop zodat er geen liquid bij de coil komt, stukkie keukenpapier tegen het luchtgat en even blazen tot hij niet meer pruttelt. Als je te hard lurkt aan een clearo gaat hij vollopen, het is- en blijft een vacuüm systeempje.. luchtschroef open, en alleen verder dicht als hij niet genoeg juice aanzuigt (dry hits). Dor de luchttoevoer af te sluiten creëer je meer vacuüm in je clearo, en zal er ook meer liquid naar de coil vloeien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148438368
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Pffuu,, qua aantallen wel denk ik, maar ik geloof nooit dat ik 1000¤ aan hardware heb uitgegeven.. misschien dat ik inclusief alle verbruikte liquids erbij in de buurt zou kunnen komen, maar zelf dat betwijfel ik :)
Ik heb wel veel hardware, maar alles is clone, en een RDA kost 2 knikkers en een pannenkoek bij FT, voor 100¤ heb je er al een stuk of 7 - 8.

Stelletje bitches :{w
Het geld is niet alleen aan hardware opgegaan hè, sommigen lezen gewoon niet ;) Dat is inclusief ("premium", stom woord) liquid, 20 flavourings, handvol Kanger en Aspire coils en een hoop base waar ik 2 jaar van kan dampen ;)

Wat dat betreft ben ik echt net iets te vroeg begonnen, want een half jaar geleden was de keus zeker niet zo ruim en goed zoals nu het geval is. De standaard damper gaat in 1,5 jaar tijd net zo goed naar dit bedrag. Alsof een eGo of een iStick zo lang meegaat, die ga je geheid upgraden en/of vervangen in die periode. Die kan je na 6 tot 12 maanden, afhankelijk van gebruik en laadcycles ook wel in de vuilnisbak kieperen denk ik zo.

Ik dacht in het begin ook "ff setje van 6 tientjes met wat liquids en dan ben ik settled voor 4 tientjes de maand"......suuuuure! En dit verhaal hoor ik bij iedereen.

Love you too.
pi_148439303
Ik d8 een setje voor 3 tientjes, wat coils, wat liquide en de eerstkomende 3 maanden heb ik niets meer nodig.
Ondertussen 8 maanden verder 8 van die dingen staan, 1 extra tank + 1 onderweg, een doos (gekocht met vakjes) met coils en om coils te maken spul, 2 liter base en 30 flesjes smaakstof + dat ding in amerika wat nog moet komen + natuurlijk de nodige liquide die ik al gedamped heb en nog heb staan.
Elke keer neem ik me voor, ik koop niets maar ja :)
pi_148440119
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als hij uit de airhole lekt, effe een Busardootje doen; ding op zijn kop zodat er geen liquid bij de coil komt, stukkie keukenpapier tegen het luchtgat en even blazen tot hij niet meer pruttelt. Als je te hard lurkt aan een clearo gaat hij vollopen, het is- en blijft een vacuüm systeempje.. luchtschroef open, en alleen verder dicht als hij niet genoeg juice aanzuigt (dry hits). Dor de luchttoevoer af te sluiten creëer je meer vacuüm in je clearo, en zal er ook meer liquid naar de coil vloeien.
Hij lekt uit de dripper (zo noem je dat, toch?).. Ik zuig er verder juist extra langzaam aan...

Heb 'm net helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gedraaid. Elk stukje voorzichtig maar strak genoeg vastgezet.. Leek goed te gaan, maar na 10-15 puffs begint hij weer te lekken :(

Heb de airflow ring dicht gedraaid, dus daar ligt het ook niet aan.. Word er een beetje radeloos van.. Vooral omdat bijna iedereen zegt dat ze geen problemen hebben met lekken met de nautilus mini en ik wel, dus dan doe ik toch vast iets verkeerd..
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 19:50:27 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148440504
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Hij lekt uit de dripper (zo noem je dat, toch?).. Ik zuig er verder juist extra langzaam aan...

Heb 'm net helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gedraaid. Elk stukje voorzichtig maar strak genoeg vastgezet.. Leek goed te gaan, maar na 10-15 puffs begint hij weer te lekken :(

Heb de airflow ring dicht gedraaid, dus daar ligt het ook niet aan.. Word er een beetje radeloos van.. Vooral omdat bijna iedereen zegt dat ze geen problemen hebben met lekken met de nautilus mini en ik wel, dus dan doe ik toch vast iets verkeerd..
Je hebt neem ik aan alleen de buitenkant vd tank gevuld en niet het middendeel?
Anders zou ik het ook niet weten. Mijne lekt eigenlijk nooit. Misschien de coil niet goed vastgezet?
pi_148440709
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je hebt neem ik aan alleen de buitenkant vd tank gevuld en niet het middendeel?
Anders zou ik het ook niet weten. Mijne lekt eigenlijk nooit. Misschien de coil niet goed vastgezet?
Haha, nee inderdaad alleen de buitenkant.. Ook expres niet gevuld tot aan de rand zodat er niets in de coil zou komen.. Dacht ook dat ik vast iets niet goed had vastgedraaid toen hij de eerste keer ging lekken, maar daarna dus uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en echt gezorgd dat alles vast zit. Kan 't aan de coil zelf liggen misschien?

Hij pruttelt ook te veel naar mijn idee, komt echt een herrie vanaf :P
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 19:54:50 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148440722
Overigens...over dat dampen op 9/10W. Ik doe dat nooit. Ik damp op 5 en dat werkt prima. Zodra ik boven de 8 a 9 kom, is het veel te heftig en brandsmaak.
Ligt misschien aan de bvc coils of de combi met de istick,maar mij bevalt het prima.
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 januari 2015 @ 19:57:11 #152
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148440838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:54 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Haha, nee inderdaad alleen de buitenkant.. Ook expres niet gevuld tot aan de rand zodat er niets in de coil zou komen.. Dacht ook dat ik vast iets niet goed had vastgedraaid toen hij de eerste keer ging lekken, maar daarna dus uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en echt gezorgd dat alles vast zit. Kan 't aan de coil zelf liggen misschien?

Hij pruttelt ook te veel naar mijn idee, komt echt een herrie vanaf :P
Als die van mij pruttelt komt dat door liquid aan de binnenkant, bij de coil. Gaat weg zodra ik een paar minuten stevig doordamp en dat dus droog brand.
pi_148441005
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als die van mij pruttelt komt dat door liquid aan de binnenkant, bij de coil. Gaat weg zodra ik een paar minuten stevig doordamp en dat dus droog brand.
Hmm, misschien hoort dat er dan wel gewoon bij, dat ik het idee heb dat het dan gelijk helemaal fout zit.. Heb jij ook dat de damp wel nogal warm aanvoelt? Hoort dat? Bij m'n ego-c was dat niet zo namelijk
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:02:09 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148441051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:43 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Hij lekt uit de dripper (zo noem je dat, toch?).. Ik zuig er verder juist extra langzaam aan...

Heb 'm net helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gedraaid. Elk stukje voorzichtig maar strak genoeg vastgezet.. Leek goed te gaan, maar na 10-15 puffs begint hij weer te lekken :(

Heb de airflow ring dicht gedraaid, dus daar ligt het ook niet aan.. Word er een beetje radeloos van.. Vooral omdat bijna iedereen zegt dat ze geen problemen hebben met lekken met de nautilus mini en ik wel, dus dan doe ik toch vast iets verkeerd..
Nee, dat heet niet zo; een dripper is een rebuildable atomizer ;)

Uit de dripTIP misschien? het deel wat je in je mond stopt? airhole is het gaatje waardoor je atomizer (zo heet dat hele ding wat je op de iStick schroeft) de lucht aanzuigt, dat gaatje onderin zeg maar.

Je kunt even een andere coil proberen eventueel, misschien is er met deze iets mis.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:05:01 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148441168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Hmm, misschien hoort dat er dan wel gewoon bij, dat ik het idee heb dat het dan gelijk helemaal fout zit.. Heb jij ook dat de damp wel nogal warm aanvoelt? Hoort dat? Bij m'n ego-c was dat niet zo namelijk
Kan, komt omdat je met meer wattage dampt.. zet het voltage iets lager, dan wordt het ook minder warm ;) Je moet even uitvogelen wat voor jou werkt. Pruttelen kan betekenen dat er teveel liquid in je coil zit, en dat kan meerdere oorzaken hebben. Het kan ook zijn dat je coil gewoon niet lekker wickt (de liquid niet lekker naar de coil wordt getransporteerd door het 'lont' (dat noemen we een wick, dat klinkt stoerderder :+ ) wat erin zit.

Dat uitblazen al geprobeerd trouwens?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148443340
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, dat heet niet zo; een dripper is een rebuildable atomizer ;)

Uit de dripTIP misschien? het deel wat je in je mond stopt? airhole is het gaatje waardoor je atomizer (zo heet dat hele ding wat je op de iStick schroeft) de lucht aanzuigt, dat gaatje onderin zeg maar.

Je kunt even een andere coil proberen eventueel, misschien is er met deze iets mis.
Ah, driptip bedoelde ik inderdaad. Daar lekt het door. Als ik dan de driptip eruit haal zie ik ook liquid zitten in dat gaatje waar die in gaat. Eigenlijk toen ik hem uit elkaar haalde zaten overal druppeltjes liquid :p. Misschien probeer ik wel ff een andere coil dan.
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kan, komt omdat je met meer wattage dampt.. zet het voltage iets lager, dan wordt het ook minder warm ;) Je moet even uitvogelen wat voor jou werkt. Pruttelen kan betekenen dat er teveel liquid in je coil zit, en dat kan meerdere oorzaken hebben. Het kan ook zijn dat je coil gewoon niet lekker wickt (de liquid niet lekker naar de coil wordt getransporteerd door het 'lont' (dat noemen we een wick, dat klinkt stoerderder :+ ) wat erin zit.

Dat uitblazen al geprobeerd trouwens?
Dat proces van het uitblazen begreep ik niet helemaal wat je ermee bedoelde :D

Overigens wilde ik er net nieuwe liquid in gaan doen, en nu krijg ik het tankje niet meer los :') :')

Door frustratie hem waarschijnlijk perongeluk nog strakker gedraaid.. Kan geen tang vinden om hem mee los te draaien, dus begint allemaal lekker dit _O-
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:54:36 #157
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148443390
Duim op de driptip en even fel zwaaien, dan komt t er wel uit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:03:26 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148443770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:53 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ah, driptip bedoelde ik inderdaad. Daar lekt het door. Als ik dan de driptip eruit haal zie ik ook liquid zitten in dat gaatje waar die in gaat. Eigenlijk toen ik hem uit elkaar haalde zaten overal druppeltjes liquid :p. Misschien probeer ik wel ff een andere coil dan.

[..]

Dat proces van het uitblazen begreep ik niet helemaal wat je ermee bedoelde :D

Overigens wilde ik er net nieuwe liquid in gaan doen, en nu krijg ik het tankje niet meer los :') :')

Door frustratie hem waarschijnlijk perongeluk nog strakker gedraaid.. Kan geen tang vinden om hem mee los te draaien, dus begint allemaal lekker dit _O-

Kijken vanaf 31.30, de rest is BS voor jou ;)

Nét aan vast is ZAT.. clearo ter hoogte van de schroefdraad even onder de HETE kraan, met luchtgaatje naar beneden, en dan met een doek losdraaien.. Met tangen help je de boel naar de kleaute.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:04:21 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148443808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:54 schreef Catch22- het volgende:
Duim op de driptip en even fel zwaaien, dan komt t er wel uit
Ja, en dan sla je hem leeg ook; goeie tip :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:07:25 #160
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148443962
quote:
15s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, en dan sla je hem leeg ook; goeie tip :N
neejoh
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:14:40 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148444277
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Catch22- het volgende:

[..]

neejoh
Ok.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148446630
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


Kijken vanaf 31.30, de rest is BS voor jou ;)

Nét aan vast is ZAT.. clearo ter hoogte van de schroefdraad even onder de HETE kraan, met luchtgaatje naar beneden, en dan met een doek losdraaien.. Met tangen help je de boel naar de kleaute.
Ah, yes, snap hem! Nou.. ik 't proberen, zakdoekje tegen het luchtgaatje en op z'n kop, blazen.. druppelt er ineens weer een beetje liquid in m'n mond :')

Het los krijgen is gelukt door m onder de kraan te houden, thanks voor de tip! Het lekken ben ik nou nog steeds niet over uit. Heb er een nieuwe coil ingedraaid, en gebeurde dus weer. Misschien dat ik onbewust toch te hard lurk? Nja.. Ik kijk het maar ff aan.. hopen dat het niet zo blijft :P
pi_148447452
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


Kijken vanaf 31.30, de rest is BS voor jou ;)

Nét aan vast is ZAT.. clearo ter hoogte van de schroefdraad even onder de HETE kraan, met luchtgaatje naar beneden, en dan met een doek losdraaien.. Met tangen help je de boel naar de kleaute.
Nee joh, ben er heel beoefend in lol :D Keukenpapier om je base en de tang net onder de airflowcontroller vastzetten en je draait 'm in 1 keer los. Kan me wel voorstellen dat je het 1 en ander molt als je 'm rond de AFC vastzet :)
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:18:46 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148447658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:01 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ah, yes, snap hem! Nou.. ik 't proberen, zakdoekje tegen het luchtgaatje en op z'n kop, blazen.. druppelt er ineens weer een beetje liquid in m'n mond :')

Het los krijgen is gelukt door m onder de kraan te houden, thanks voor de tip! Het lekken ben ik nou nog steeds niet over uit. Heb er een nieuwe coil ingedraaid, en gebeurde dus weer. Misschien dat ik onbewust toch te hard lurk? Nja.. Ik kijk het maar ff aan.. hopen dat het niet zo blijft :P
Hmm.. tsja, tis duidelijk dat je coils vollopen, maar dat mag dus niet gebeuren. Vage shit, neem morgen eens contact op met de shop waar je hem vandaan hebt, misschien weten zij nog iets. Kan ook een fabricagefout zijn, of een doosje slechte coils.. Die coil die er nu in zAt was die er standaard in zat? En wat er nu in zit is er eentje uit de bijbestelde verpakking?

Nog mensen hier die dat ding gebruiken en nog ideetjes hebben? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148447850
Ik weet uit ervaring dat Aspire coils redelijk hit 'n miss kunnen zijn, wellicht een slechte batch? Probeer 'm anders helemaal uit elkaar te halen, alles flink doorspoelen, de base doorblazen, droogmaken en probeer het met een nieuwe coil.

Anders wil ik je nog wel een coil opsturen. Hoewel de BVC's redelijk stabiel zijn qua performance....mijn slechte ervaringen waren echt met de BDC's.
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:21:52 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148447858
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:15 schreef Bowny het volgende:

[..]

Nee joh, ben er heel beoefend in lol :D Keukenpapier om je base en de tang net onder de airflowcontroller vastzetten en je draait 'm in 1 keer los. Kan me wel voorstellen dat je het 1 en ander molt als je 'm rond de AFC vastzet :)
Ik heb volgens mij nog nooit een tang nodig gehad om een clearo los te draaien; één keertje met een koperen Nemi die ik net nieuw had die bleef vuren en die bloedheet werd, die heb ik met een tang te grazen genomen om te voorkomen dat het mis ging.. op een ego aansluiting volgens mij nog nooit.

Gewoon niet knalvast draaien, vast is al té vast..Gewoon losjes aandraaien is goed zát.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148447999
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij nog nooit een tang nodig gehad om een clearo los te draaien; één keertje met een koperen Nemi die ik net nieuw had die bleef vuren en die bloedheet werd, die heb ik met een tang te grazen genomen om te voorkomen dat het mis ging.. op een ego aansluiting volgens mij nog nooit.

Gewoon niet knalvast draaien, vast is al té vast..Gewoon losjes aandraaien is goed zát.
Ik heb het 1x eerder gehad met m'n Nemmy. De topcap zat loeivast aan m'n Taifun base. Alles geprobeerd, warm water, invriezen, niemand kreeg 'm los. Heb speciaal daarvoor toen een tang gehaald, gelukkig daarna nooit meer nodig gehad.....behalve de Nauti mini :D Met de 5ml heb ik nooit problemen.
pi_148448073
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm.. tsja, tis duidelijk dat je coils vollopen, maar dat mag dus niet gebeuren. Vage shit, neem morgen eens contact op met de shop waar je hem vandaan hebt, misschien weten zij nog iets. Kan ook een fabricagefout zijn, of een doosje slechte coils.. Die coil die er nu in zAt was die er standaard in zat? En wat er nu in zit is er eentje uit de bijbestelde verpakking?

Nog mensen hier die dat ding gebruiken en nog ideetjes hebben? :?
Ja I guess. De 1e coil was de coil die er standaard in zat, de tweede coil, die er nu dus in zit, zat ook in het doosje van de Nautilus zelf. Heb daarnaast nog een exta pakje met 5 coils.
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:32:11 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148448462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:24 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ik heb het 1x eerder gehad met m'n Nemmy. De topcap zat loeivast aan m'n Taifun base. Alles geprobeerd, warm water, invriezen, niemand kreeg 'm los. Heb speciaal daarvoor toen een tang gehaald, gelukkig daarna nooit meer nodig gehad.....behalve de Nauti mini :D Met de 5ml heb ik nooit problemen.
Doe es een heeeeel klein beetje vet op de schroefdraad, iets van vaseline ofzo. Misschien vreet de schroefdraad een klein beetje. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:25 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ja I guess. De 1e coil was de coil die er standaard in zat, de tweede coil, die er nu dus in zit, zat ook in het doosje van de Nautilus zelf. Heb daarnaast nog een exta pakje met 5 coils.
Hmm.. ok, je kunt als de kermis aan de gang blijft, er nog eentje uit de verpakking proberen, en als dat niet werkt ben ik toch erg geneigd om te zeggen dat die clearo niet goed is, óf het ligt idd aan jou, maar die dingen hebben zó veel gebruikers dat het veel vaker zou moeten voorkomen, en dat doet het volgens mij niet. De halve vapewereld heeft er volgens mij eentje, en dat is niet omdat ze erom bekend staan dat ze lekken. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148448967
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Doe es een heeeeel klein beetje vet op de schroefdraad, iets van vaseline ofzo. Misschien vreet de schroefdraad een klein beetje. :)

[..]

Hmm.. ok, je kunt als de kermis aan de gang blijft, er nog eentje uit de verpakking proberen, en als dat niet werkt ben ik toch erg geneigd om te zeggen dat die clearo niet goed is, óf het ligt idd aan jou, maar die dingen hebben zó veel gebruikers dat het veel vaker zou moeten voorkomen, en dat doet het volgens mij niet. De halve vapewereld heeft er volgens mij eentje, en dat is niet omdat ze erom bekend staan dat ze lekken. ;)
Bleh, ja.. Ik hoop het toch echt niet.. Het is nu constant zo, dat als ik de driptip eruit haal, ik vloeistof zie zitten in die 'kop', of hoe je dat noemt. Ik testte het net nog ff met m'n ego-c, en zelfs die lekte niet wanneer ik op dezelfde manier een hijs nam als hoe ik het doe met mn nautilus..

Anders inderdaad maar ff contact opnemen met de webshop.
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:57:54 #171
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148449702
Sja, ik heb zelf nooit een Nautilus gehad, ik was meer een Kangertech fan, maar die dingen werken in grote lijnen allemaal hetzelfde.. een heel klein beetje lekken kan af en toe best, maar dit klinkt gewoon als extreem, en liquid in je mond krijgen is sowieso niet goed.
Ik had met de aerotanks ook wel eens dat er idd een beetje liquid in de kop terecht kwam daar onder de driptip, maar niet altijd en per direkt, dat is gewoon niet zoals het hoort.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148450377
Heb ik ook weleens gehad, na ook gekloot ermee te hebben, vaster draaien, losser draaien, schudden, blazen, toen maar een andere coil erin gepropt en toen was het verholpen, niet de coil die ik er extra bij geleverd kreeg maar die ik erbij gekocht had.
pi_148450429
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:13 schreef Sorella het volgende:
Heb ik ook weleens gehad, na ook gekloot ermee te hebben, vaster draaien, losser draaien, schudden, blazen, toen maar een andere coil erin gepropt en toen was het verholpen, niet de coil die ik er extra bij geleverd kreeg maar die ik erbij gekocht had.
Ook bij de Nautilus Mini toevallig? Misschien dat ik dan toch nog maar ff ga proberen een van die anderen erin te doen..
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:31:02 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148451111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:14 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Ook bij de Nautilus Mini toevallig? Misschien dat ik dan toch nog maar ff ga proberen een van die anderen erin te doen..
Doen!

En als het daarmee opgelost is, alsnog zaniken bij de webshop, dan krijg je vast weer 2 nieuwe ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148451736
niet bij de mini want die heb ik niet, wel bij de peakomizer met een bvc/bdc coil en 1 keer bij de aerotank met een kanger coil, allebei mee geleverd.
pi_148456091
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Doen!

En als het daarmee opgelost is, alsnog zaniken bij de webshop, dan krijg je vast weer 2 nieuwe ;)
Volgens mij heeft het gewerkt! Zojuist een nieuwe coil in gedraaid van het extra setje, en tot nu toe nog geen lekkages! Moet wel zeggen dat de smaak zóóóveel beter is dan bijv. de ego-C, bizar. Hopelijk blijft hij zo werken, dan heb ik helemaal geen behoefte meer aan sigaretten. :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 08:37:15 #177
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148457003
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 03:55 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het gewerkt! Zojuist een nieuwe coil in gedraaid van het extra setje, en tot nu toe nog geen lekkages! Moet wel zeggen dat de smaak zóóóveel beter is dan bijv. de ego-C, bizar. Hopelijk blijft hij zo werken, dan heb ik helemaal geen behoefte meer aan sigaretten. :)
Tis gewoon een goede combo. Heb al zoveel mensen over zien gaan op dit setje en ik ken niemand die ontevreden is.

Overigens heb ik nog steeds af en toe zin in een sigaret.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:09:24 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148457438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 03:55 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het gewerkt! Zojuist een nieuwe coil in gedraaid van het extra setje, en tot nu toe nog geen lekkages! Moet wel zeggen dat de smaak zóóóveel beter is dan bijv. de ego-C, bizar. Hopelijk blijft hij zo werken, dan heb ik helemaal geen behoefte meer aan sigaretten. :)
Mooi!, dan waren de meegeleverde coils dus gewoon rommel ;)

En wacht maar tot je eens een 'duurder' smaakje hebt geprobeerd, dan wil je nooit meer een sigaret zíen. Millers is just the beginning :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148464582
Iemand ervaring met liquids van http://www.yaeliq.com?

Ze zijn wel extreem goedkoop, vooral de Steal of the Deal.
pi_148466985
Ik heb de eleaf gs air op mijn istick zitten nu, hij loopt van 6.0 watt tot de volle 20 watt.
heb hem nu op 16 watt, 4.8 volt met een coil van 1.5 ohm staan.
Dampt als een gek alleen de driptip vind ik even te dik, das jammer maar went wel.
Ook op 6 watt gaat hij goed, misschien ook wat voor jou krea :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 14:37:21 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148467640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:20 schreef Sorella het volgende:
Ik heb de eleaf gs air op mijn istick zitten nu, hij loopt van 6.0 watt tot de volle 20 watt.
heb hem nu op 16 watt, 4.8 volt met een coil van 1.5 ohm staan.
Dampt als een gek alleen de driptip vind ik even te dik, das jammer maar went wel.
Ook op 6 watt gaat hij goed, misschien ook wat voor jou krea :)
Had er nog nooit van gehoord. :). Gisteren wel even aangeklikt toen je dat zei. Hoe zit het met de coils, moet je die zelf maken of kant en klaar? Zal er vanavond eens induiken.

Al wil ik nog wel een keer wat anders dan een iStick trouwens. Omdat ik zelf een 18650 batterij wil kunnen vervangen. Die interne batterijen worden allemaal na zoveel cycles slecht en dan kun je een nieuwe iStick kopen.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 14:38:23 #182
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_148467685
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Had er nog nooit van gehoord. :). Gisteren wel even aangeklikt toen je dat zei. Hoe zit het met de coils, moet je die zelf maken of kant en klaar? Zal er vanavond eens induiken.
Ik heb hem ook, de coils zijn kant en klaar.
Hij dampt inderdaad echt als een gek, nadeel is dat de liquid er doorheen vliegt als een malle bij mij.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 14:42:16 #183
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148467850
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:38 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik heb hem ook, de coils zijn kant en klaar.
Hij dampt inderdaad echt als een gek, nadeel is dat de liquid er doorheen vliegt als een malle bij mij.
Ben benieuwd hoe dat dan met mijn 100% VG dampt. Zal wel helemaal een cloudbom worden. :7.
pi_148468006
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Had er nog nooit van gehoord. :). Gisteren wel even aangeklikt toen je dat zei. Hoe zit het met de coils, moet je die zelf maken of kant en klaar? Zal er vanavond eens induiken.

Al wil ik nog wel een keer wat anders dan een iStick trouwens. Omdat ik zelf een 18650 batterij wil kunnen vervangen. Die interne batterijen worden allemaal na zoveel cycles slecht en dan kun je een nieuwe iStick kopen.
Kant en klare coils.

De batterij van de istick kan in theorie ook vervangen worden, heb er weleens wat over gelezen iets met een batterij en een soldeerbout :)
Daarom ook dat ding in amerika besteld (ik vergeet telkens de naam maar catch weet dat wel) daar kan je de batterij van vervangen :)

Misschien moet je niet op 20 watt dampen noodgang :P
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 14:45:57 #185
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_148468023
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat dan met mijn 100% VG dampt. Zal wel helemaal een cloudbom worden. :7.
Mijn 50 - 50 heb iok maar niet op 15w in de auto gedampt, dat was niet erg bevorderlijk voor het zicht ;)
pi_148468041
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat dan met mijn 100% VG dampt. Zal wel helemaal een cloudbom worden. :7.
Voor die 11 of 12 euro kan je je geen buil vallen :)

Vind jij de driptip niet te groot noodgang ? De driptip van de protank past er wel mooi strak op, die van de aerotank niet die wiebelt.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 14:46:40 #187
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_148468059
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:45 schreef Sorella het volgende:

[..]

Misschien moet je niet op 20 watt dampen noodgang :P
Heb hem ook maar teruggeschroefd naar 10w :D
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 14:58:01 #188
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148468499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:45 schreef Sorella het volgende:

[..]

Kant en klare coils.

De batterij van de istick kan in theorie ook vervangen worden, heb er weleens wat over gelezen iets met een batterij en een soldeerbout :)
Daarom ook dat ding in amerika besteld (ik vergeet telkens de naam maar catch weet dat wel) daar kan je de batterij van vervangen :)

Misschien moet je niet op 20 watt dampen noodgang :P
Ja, heb ook wel gelezen dat hij vervangen kan worden, maar ik bedoel eigenlijk gewoon eruit/erin zonder veel gedoe. 8-). Die jij en Catch besteld hebben, ben ik ook wel erg benieuwd naar straks! (alhoewel misschien wel wat aan de grote kant).

Zal vanavond iig eens kijken of het wat voor me is. Foto's zijn altijd welkom trouwens. :7.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 15:00:27 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148468576
Zit er eigenlijk wel airflow op? Hij heet dan wel AIR maar ik zie het op het plaatje niet terug. :P.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:10:03 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148468890
Driptip te groot? Cloudbom? wut?

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 15:51:21 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148470554
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
Driptip te groot? Cloudbom? wut?

[ afbeelding ]
Kon je post niet lezen, kun je het nog een keer herhalen?

  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 15:52:08 #192
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:52:23 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148470603
quote:
5s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kon je post niet lezen, kun je het nog een keer herhalen?

[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O_ _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148470634
Ach nee hè, krijgen we dat cloudchasers gedoe hier ook al :6.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:54:39 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148470711
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:53 schreef Anne het volgende:
Ach nee hè, krijgen we dat cloudchasers gedoe hier ook al :6.
Just having fun; don't get your panties in a bunch :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148470725
quote:
5s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:00 schreef Kreator het volgende:
Zit er eigenlijk wel airflow op? Hij heet dan wel AIR maar ik zie het op het plaatje niet terug. :P.
Ja, klein schroefje. Kan je dus niet even verstellen zonder er een klein schroevendraaiertje bij te moeten pakken. Maar aan de andere kant: eenmaal goed ingesteld; laten zitten die handel.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:55:34 #197
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148470769
Airflow: gewoon open, schroefje flikker je weg :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148470838
quote:
6s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef Sounddragon het volgende:
Airflow: gewoon open, schroefje flikker je weg :+
Ik zal jouw zooi eens wegflikkeren :P.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:58:20 #199
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148470925
quote:
12s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik zal jouw zooi eens wegflikkeren :P.
Ik zal jou eens wegflikkeren ~O>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 15:58:34 #200
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148470937
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:53 schreef Anne het volgende:
Ach nee hè, krijgen we dat cloudchasers gedoe hier ook al :6.
Wij kunnen er ook niks aan doen dat je ongesteld bent, Anne.

Kusje derop.

  donderdag 8 januari 2015 @ 15:59:39 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148470991
quote:
8s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wij kunnen er ook niks aan doen dat je ongesteld bent, Anne.

Kusje derop.

[ afbeelding ]
Niet eens een hartje? valt een beetje tegen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148471159
Kutwijven :D.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 januari 2015 @ 16:13:23 #203
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148471685
quote:
5s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet eens een hartje? valt een beetje tegen :+
Een rondje fotograferen is al pittig genoeg... :'(.
pi_148472200
Hm schroefje weggooien is kans op lekkage dus niet echt aan te raden :)

O ik lees net dat de cloupor mini zonder batterij wordt geleverd, nog even op zoek naar een extra 18650 batterij dan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sorella op 08-01-2015 16:32:39 ]
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:13:53 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148476020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:24 schreef Sorella het volgende:
Hm schroefje weggooien is kans op lekkage dus niet echt aan te raden :)

O ik lees net dat de cloupor mini zonder batterij wordt geleverd, nog even op zoek naar een extra 18650 batterij dan.

een schroefje van een luchtinlaat gaatje kan geen lekkage veroorzaken lijkt me.. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148477858
Ik hoorde het op YouTube van iemand die het testte, iets met teveel airflow en prone to lekkage.

de tester meneer op ongeveer 5 minuten

[ Bericht 41% gewijzigd door Sorella op 08-01-2015 19:16:43 ]
pi_148482500
Ik merk dat ik nu ineens last heb van een nare slijmhoest.. Is dat een logisch gevolg van overstappen op dampen? Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer had.
pi_148482774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:01 schreef BartMcCormick het volgende:
Ik merk dat ik nu ineens last heb van een nare slijmhoest.. Is dat een logisch gevolg van overstappen op dampen? Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer had.
Is niet raar nee. Is juist een goed teken.
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:19:30 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148483168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:10 schreef Sorella het volgende:
Ik hoorde het op YouTube van iemand die het testte, iets met teveel airflow en prone to lekkage.

de tester meneer op ongeveer 5 minuten

Ik denk dat 'ie uit zijn nek lult, ik zou niet weten waarom je dan ineens lekkage zou moeten krijgen, dat is tegen alle logica in.. Maargoed, ik heb het ding niet ontworpen (hij ook niet :+ ) maar de logica ontgaat mij geheel. In de Kayfun zit ook zo'n luchtschroefje, kun je er straffeloos uitdraaien, in de Russian ook, en daar heb ik hem er ook uitgedraaid, hell, de Russian is zelfs flink uitgeboord :7
Maargoed, dat zijn rebuildable's, misschien zit dat anders, maar een schroefje wat een INgaande luchtstroom regelt, kan er volgens mij niet ineens voor zorgen dat diezelfde ingang een UITgang wordt als je hem eruit draait.. erg apart.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:22:08 #210
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148483283
Never mind
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:22:22 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148483298
Trouwens net voor het eerst even op de feiten gedrukt vwb het niet gebruiken van de lockring op een mech; had hem in mijn zak, en languit op de bank gaat dat prima, tót... je overeind gaat zitten :') :+
Gawd wat werd ie heet; na 10 minuten kon ik hem nog steeds niet beetpakken :X

Dat wordt een mooie blaar op mijn vinger O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148483371
SD, bring it on bitch!!

pi_148483380
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
Trouwens net voor het eerst even op de feiten gedrukt vwb het niet gebruiken van de lockring op een mech; had hem in mijn zak, en languit op de bank gaat dat prima, tót... je overeind gaat zitten :') :+
Gawd wat werd ie heet; na 10 minuten kon ik hem nog steeds niet beetpakken :X

Dat wordt een mooie blaar op mijn vinger O-)
En het stonk verschrikkelijk.
pi_148483419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:23 schreef Bowny het volgende:
SD, bring it on bitch!!

Doe dat eens even elke dag en ga na een week eens met een vinger over je ramen :Y.
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:25:09 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148483420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:23 schreef Bowny het volgende:
SD, bring it on bitch!!

Waarom heb je er diesel ingegooid?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148483424
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
Trouwens net voor het eerst even op de feiten gedrukt vwb het niet gebruiken van de lockring op een mech; had hem in mijn zak, en languit op de bank gaat dat prima, tót... je overeind gaat zitten :') :+
Gawd wat werd ie heet; na 10 minuten kon ik hem nog steeds niet beetpakken :X

Dat wordt een mooie blaar op mijn vinger O-)
Daarom gebruik ik voor m'n dripper liever de King mod, die heeft een recessed fire button. Niet 100% dummyproof, maar heb het al een paar keer meegemaakt met m'n Nemesis :')
pi_148483467
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Doe dat eens even elke dag en ga na een week eens met een vinger over je ramen :Y.
Ah hou op, op m'n voorruit zit ook al zo'n prachtige filmlaag..... :(

quote:
5s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Waarom heb je er diesel ingegooid?
Eckte kerel.
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:27:41 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148483534
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Doe dat eens even elke dag en ga na een week eens met een vinger over je ramen :Y.
Sja, er zit weer een mooie laag op heah :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148483564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:26 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ah hou op, op m'n voorruit zit ook al zo'n prachtige filmlaag..... :(
Bahbah.

Trouwens, dit is juist wel iets:

http://www.smokesmarter.n(...)atterij-2000mah.html

Mech Mod in gebruik, maar toch ook weer niet, gezien het ding eigenlijk gewoon de gebruikelijke beschermingen heeft, die een Mech Mod dus niet heeft:
quote:
Overcharge Protection
When battery is overcharged (voltage beyond 4.25V), the built-in microchip will automatically stop battery charging. Overdischarge Protection When battery cell voltage is less than 3.2V (low battery), the atomizer will remain OFF, and the Orange LED light will blink 15 times.

Atomizer Short Circuit Protection
If heating coils are short-circuited while vaping, the LED lights (both colors) blink 3 times, and the battery will default to “sleep mode.”

Charging Short Circuit Protection
If the charger is short-circuited while charging, the battery will default to OFF position, stop charging, and the LED lights (both colors) will flash 6 times.

Lock and Unlock Function
To lock the battery, press the button 5 times in succession in 2 seconds. The LED lights (both colors) will flash 3 times. Repeat this procedure or recharge to unlock.
Hmm, wacht even; de gebruikelijke 10 seconden knop ingedrukt houden bescherming staat er niet tussen, maar ik kan mij niet voorstellen dat deze MOD dat niet heeft, gezien de rest van de specificaties.
pi_148483572
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sja, er zit weer een mooie laag op heah :P
Heb je wel eens in de file geclouchased met het raam een stukje open? Aanradertje en dan in je spiegel kijken! _O- _O-

Anne, op zich een leuk ding, maar met het subohmen wil ik liever weten wat voor batterij er echt in zit en wat dat betreft geloof ik Aspire niet meer zo op hun blauwe ogen. Dat ding kan makkelijk naar de <0.3 ohm had ik begrepen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:32:06 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148483715
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:25 schreef Bowny het volgende:

[..]

Daarom gebruik ik voor m'n dripper liever de King mod, die heeft een recessed fire button. Niet 100% dummyproof, maar heb het al een paar keer meegemaakt met m'n Nemesis :')
Mjah, ik heb er maar eentje met zo'n fireknop (Stingray X), en die had ik nou net in mijn zak :P

Ik heb hem met mijn kevlar sleeves moeten pakken, zo heet was het kreng :|W

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:28 schreef Bowny het volgende:

[..]

Heb je wel eens in de file geclouchased met het raam een stukje open? Aanradertje en dan in je spiegel kijken! _O- _O-
Modewoordje dat cloudsjeezen :') , ik damp eigenlijk alleen nog maar mech+dripper, dus die wolken heb ik altijd, en ja, voor het verkeerslicht zie je wel eens een wenkbrauwtje omhoog gaan als er weer zo'n paddestoelwolk uit het open dak komt _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:35:45 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148483847
Lijkt me trouwens wel kewl om dat met 4 man tegelijk te doen in de auto _O_ _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148483855
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
Trouwens net voor het eerst even op de feiten gedrukt vwb het niet gebruiken van de lockring op een mech; had hem in mijn zak, en languit op de bank gaat dat prima, tót... je overeind gaat zitten :') :+
Gawd wat werd ie heet; na 10 minuten kon ik hem nog steeds niet beetpakken :X

Dat wordt een mooie blaar op mijn vinger O-)
zoiets had ik dus met die v6.
ik kon gelukkig net de batterijtjes eruit halen, voordat hij to hot to handle werd.
onderkant van de onderste batterij had een klein schroeiplekje en de veer was in elkaar gezakt.

quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Doe dat eens even elke dag en ga na een week eens met een vinger over je ramen :Y.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:26 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ah hou op, op m'n voorruit zit ook al zo'n prachtige filmlaag..... :(

[..]

Eckte kerel.
ken dat ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:25 schreef Bowny het volgende:

[..]

Daarom gebruik ik voor m'n dripper liever de King mod, die heeft een recessed fire button. Niet 100% dummyproof, maar heb het al een paar keer meegemaakt met m'n Nemesis :')
soms vergeet ik het idd met de nemy :@ .
haal ik hem heul vlug snel weer uit mijn borstzak.
op de 1 of andere manier wil de plume niet (meer) werken op de cartel :?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:39:04 #224
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148483959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:35 schreef marc0871 het volgende:

[..]

zoiets had ik dus met die v6.
ik kon gelukkig net de batterijtjes eruit halen, voordat hij to hot to handle werd.
onderkant van de onderste batterij had een klein schroeiplekje en de veer was in elkaar gezakt.

[..]

[..]

ken dat ;)

[..]

soms vergeet ik het idd met de nemy :@ .
haal ik hem heul vlug snel weer uit mijn borstzak.
op de 1 of andere manier wil de plume niet (meer) werken op de cartel :?
Cartel heeft een schroefbare plus he, zit 'ie goed aan?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148483994
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:35 schreef Sounddragon het volgende:
Lijkt me trouwens wel kewl om dat met 4 man tegelijk te doen in de auto _O_ _O-
zat laatst een filmpje te kijken, waarin ze dat gedaan hadden.
was een soort van 'vapers be like..' filmpje.
ff kijken of ik hem nog in mijn geschiedenis vind.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148484020
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Cartel heeft een schroefbare plus he, zit 'ie goed aan?
yep O-)
eerste waar ik naar keek.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:41:25 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148484038
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:40 schreef marc0871 het volgende:

[..]

zat laatst een filmpje te kijken, waarin ze dat gedaan hadden.
was een soort van 'vapers be like..' filmpje.
ff kijken of ik hem nog in mijn geschiedenis vind.
Ik had Anne een tijdje geleden nog een toffe gestuurd om iets mee te fabrieken, maar heeft ze nog geen tijd voor gehad denk ik :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:41 schreef marc0871 het volgende:

[..]

yep O-)
eerste waar ik naar keek.
Hmkay, multimeter bij de hand?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148484127
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:28 schreef Bowny het volgende:

[..]

Heb je wel eens in de file geclouchased met het raam een stukje open? Aanradertje en dan in je spiegel kijken! _O- _O-

Anne, op zich een leuk ding, maar met het subohmen wil ik liever weten wat voor batterij er echt in zit en wat dat betreft geloof ik Aspire niet meer zo op hun blauwe ogen. Dat ding kan makkelijk naar de <0.3 ohm had ik begrepen.
Hij heeft dan ook geen bescherming tegen een te lage weerstand, als ik het zo lees, maar dat is Mech Mod gebruikelijk.

Dat ie het dus kan, wil niet zeggen dat je dus een 0.2 ohm coil erop moet gebruiken. Aspire geeft duidelijk aan dat de weerstand tussen de 0.3 en 1.0 Ohm moet liggen (al gok ik dat een hogere weerstand helemaal niet erg is; ik neem aan dat ie er gewoon gemiddeld 3.7 volt uitspuugt) ook al is de maximale stroomsterkte blijkbaar 40A volgens de specificaties. Meer weet je inderdaad niet over die batterij.

Dat is ook een beetje hetzelfde principe als een batterij gebruiken met een maximale stroomsterkte van 15A en er dan even een sub ohm coil van 0.5 Ohm op gebruiken. Dat zal niet goed gaan niet. Maar het kán wel.
pi_148484429
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik had Anne een tijdje geleden nog een toffe gestuurd om iets mee te fabrieken, maar heeft ze nog geen tijd voor gehad denk ik :P

[..]

Hmkay, multimeter bij de hand?
kijken vanaf 3:06


geen multimeter.
maar de kayfun werkt als een tierelier.
soms pakt 'ie 'm even.
dan denk ik; 'mooi, even wat juice erop'
als ik dat gedaan heb, doet 'ie net niks meer.
erg vreemd.
op de nemesis werkt de plume trouwens wel gewoon.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148484442
Anne, snap wat je bedoelt en je hebt zeker ook wel gelijk hoor. Maar als je in de 40A regionen gaat spelen, wil ik gewoon weten met wat voor echte specificaties ik te maken heb. Hebben ze het over het continuous of burst bijvoorbeeld?

Sinds dat hele eFest gebeuren vertrouw ik eigenlijk niets meer, zonder daadwerkelijke datasheets gezien te hebben.

Safety first, right?!
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:55:13 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148484561
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:51 schreef marc0871 het volgende:

[..]

kijken vanaf 3:06


geen multimeter.
maar de kayfun werkt als een tierelier.
soms pakt 'ie 'm even.
dan denk ik; 'mooi, even wat juice erop'
als ik dat gedaan heb, doet 'ie net niks meer.
erg vreemd.
op de nemesis werkt de plume trouwens wel gewoon.
Dat een andere het goed doet zegt alleen dat je prik op je plus hebt.. doet je plume het op iets anders? build effe nakijken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148484641
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat een andere het goed doet zegt alleen dat je prik op je plus hebt.. doet je plume het op iets anders? build effe nakijken?
eh, ja.
zoals ik al zeg, doet 'ie het op de nemy wel (zie mijn filmpje :))
zit er nu ook lekker mee te drippen ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:00:25 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148484764
Vaagjes..

die malloten in die auto :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148484816
Marc en ik komen morgen wel even langs SD ;)
pi_148484872
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:00 schreef Sounddragon het volgende:
Vaagjes..

die malloten in die auto :')
i know, right.
heb hem net nog weer een keer overgezet.
en nu doet 'ie het gewoon :o
schiet me nu maar lek, hoor.

enne, ja :')
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148484928
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:01 schreef Bowny het volgende:
Marc en ik komen morgen wel even langs SD ;)
ff die slee van je (SD) vol damp zetten ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148485107
Anne boent het toch wel schoon.
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:52:48 #238
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148486851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:01 schreef Bowny het volgende:
Marc en ik komen morgen wel even langs SD ;)
Leef je maar uit, ik ben thuis :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:09 schreef Bowny het volgende:
Anne boent het toch wel schoon.
Ik zit niet in het gips :z
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148488797
nou ben ik het echt ff kwijt ;(
net deed de plume het op de cartel, leeggedampt, gevuld, met de hond gaan lopen en een paar teugen genomen en op de terugweg doet 'ie het niet meer.

alles goed vast. batterij kwam vers van de lader.
doe ik hem op de nemesis, heb ik meteen een damppluim.
kayfun dampt als een nieuwe op de cartel.

zeg maar wat ik fout doe, want ik weet het niet meer -O- .
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:37:09 #240
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148488941
Check de aansluiting (centrale schroef) eens. Een RDA die het niet doet krijgt domweg geen prik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148489582
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Check de aansluiting (centrale schroef) eens. Een RDA die het niet doet krijgt domweg geen prik.
hij deed het van het ene moment op het andere niet meer.
topcap losgehaald, plume een slag losgedraaid, pin een slag verder naar boven gedraaid en de plume weer aangedraaid, met een kleine gap, dus er zou contact moeten zijn.

aerotank doet het,
igo-l doet het,
kayfun doet het,
plume veil vertikt het.

[ Bericht 6% gewijzigd door marc0871 op 09-01-2015 00:04:15 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:22:33 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148490724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:52 schreef marc0871 het volgende:

[..]

hij deed het van het ene moment op het andere niet meer.
topcap losgehaald, plume een slag losgedraaid, pin een slag verder naar boven gedraaid en de plume weer aangedraaid, met een kleine gap, dus er zou contact moeten zijn.
aerotank doet het,
igo-l doet het,
kayfun doet het,
plume veil vertikt het.
positive van de plume ook gecheckt?

Ik ben altijd zó blij met mijn multimeter he. 10 seconden prikken en ik weet wat er mis is. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148491091
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

positive van de plume ook gecheckt?

Ik ben altijd zó blij met mijn multimeter he. 10 seconden prikken en ik weet wat er mis is. :)
had ik gecheckt.
zat vast en stak een haartje uit.
wel schroefde hij altijd een beetje hakerig op de cartel. op de nemy nooit last.
maar ik denk dat ik het lek boven heb; ik zag ineens een paar krulletjes aan de schroefdraad zitten.
nooit opgevallen. toch al een paar keer met een doekje schoongemaakt.
ik heb ze er afgehaald en nog eens op de cartel geschroefd.
nu draaide hij er soepel op en meteen dampen als een nieuwe.
nou hopen dat dat het was.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:49:09 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148491417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:35 schreef marc0871 het volgende:

[..]

had ik gecheckt.
zat vast en stak een haartje uit.
wel schroefde hij altijd een beetje hakerig op de cartel. op de nemy nooit last.
maar ik denk dat ik het lek boven heb; ik zag ineens een paar krulletjes aan de schroefdraad zitten.
nooit opgevallen. toch al een paar keer met een doekje schoongemaakt.
ik heb ze er afgehaald en nog eens op de cartel geschroefd.
nu draaide hij er soepel op en meteen dampen als een nieuwe.
nou hopen dat dat het was.
Klinkt niet plausibel, contact is contact, zolang er geen sluiting is moet het werken. Lees dit: m.u.l.t.i.m.e.t.e.r. ;) kost een prikkie in verhouding tot je gear, en lost dit soort shit heel rap op. Vergeet niet dat het een mech is met een serieuze bult prik erin.. it's not a toy en het is op geen enkele manier beveiligd voor elektrische gekkigheid, en je hebt maar 2 handen he. ;).
Ik moest blijkbaar ook weer effe een wake up call met die Stingray daarstraks.. tis allemaal leuk en aardig, en het gaat goed zolang het goed gaat, maar soms moet je er weer even aan herinnerd worden dat die 18650 een serieus dingetje is en dat je op moet blijven passen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148491866
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klinkt niet plausibel, contact is contact, zolang er geen sluiting is moet het werken. Lees dit: m.u.l.t.i.m.e.t.e.r. ;) kost een prikkie in verhouding tot je gear, en lost dit soort shit heel rap op. Vergeet niet dat het een mech is met een serieuze bult prik erin.. it's not a toy en het is op geen enkele manier beveiligd voor elektrische gekkigheid, en je hebt maar 2 handen he. ;).
Ik moest blijkbaar ook weer effe een wake up call met die Stingray daarstraks.. tis allemaal leuk en aardig, en het gaat goed zolang het goed gaat, maar soms moet je er weer even aan herinnerd worden dat die 18650 een serieus dingetje is en dat je op moet blijven passen.
tja, ik zou het anders ook niet weten.
ik had hem er al een keer af 5/6 op en afgehaald. niks.
toen ik die krulletjes er af had gehaald, deed hij het meteen. en beter dan ooit tevoren. ook op de nemesis.

multimeter; check ;)
morgenmiddag meteen 1 aanschaffen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 23:34:26 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148528975
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:01 schreef Bowny het volgende:
Marc en ik komen morgen wel even langs SD ;)
Jullie hebben nog 26 minuten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148532317
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jullie hebben nog 26 minuten.
hè, ga ik niet meer redden ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:47:04 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148536513
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:28 schreef marc0871 het volgende:

[..]

hè, ga ik niet meer redden ;)
moest je zo ver fietsen voor die multimeter? :+ :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148536972
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

moest je zo ver fietsen voor die multimeter? :+ :+
tegenwind :+
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:51:07 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148537946
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:12 schreef marc0871 het volgende:

[..]

tegenwind :+
Goed verhaal :)

quote:
Doet 'ie het nog? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148545903
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goed verhaal :)

[..]

Doet 'ie het nog? :P
Yep! Ik vraag me wel af hoe lang die slijmhoest aan gaat houden.. Toen ik nog sigaretten rookte had ik nooit last van hoest, en nu elke dag vanaf ik opsta tot ik ga slapen.. Ook slechte ademhaling, pijnlijke keel.. en daardoor is het vapen ook helemaal niet chill op het moment, omdat ik heel vaak moet hoesten als ik ook maar een kleine haal neem.. ;( Beetje demotiverend..
pi_148546201
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:16 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Yep! Ik vraag me wel af hoe lang die slijmhoest aan gaat houden.. Toen ik nog sigaretten rookte had ik nooit last van hoest, en nu elke dag vanaf ik opsta tot ik ga slapen.. Ook slechte ademhaling, pijnlijke keel.. en daardoor is het vapen ook helemaal niet chill op het moment, omdat ik heel vaak moet hoesten als ik ook maar een kleine haal neem.. ;( Beetje demotiverend..
Als je er na een week nog zo'n last van hebt, kan het ook zomaar zijn dat je allergisch of over gevoelig bent voor PG.
pi_148546234
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:16 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Yep! Ik vraag me wel af hoe lang die slijmhoest aan gaat houden.. Toen ik nog sigaretten rookte had ik nooit last van hoest, en nu elke dag vanaf ik opsta tot ik ga slapen.. Ook slechte ademhaling, pijnlijke keel.. en daardoor is het vapen ook helemaal niet chill op het moment, omdat ik heel vaak moet hoesten als ik ook maar een kleine haal neem.. ;( Beetje demotiverend..
misschien een overgevoeligheid voor pg?
probeer eens een liquid met alleen vg.
of iig een hogere verhouding.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 19:42:58 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148547918
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:16 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Yep! Ik vraag me wel af hoe lang die slijmhoest aan gaat houden.. Toen ik nog sigaretten rookte had ik nooit last van hoest, en nu elke dag vanaf ik opsta tot ik ga slapen.. Ook slechte ademhaling, pijnlijke keel.. en daardoor is het vapen ook helemaal niet chill op het moment, omdat ik heel vaak moet hoesten als ik ook maar een kleine haal neem.. ;( Beetje demotiverend..
Is normaal, had ik ook, alleen dat hoesten niet, maar een beetje pijnlijke keel heb ik ook een weekje gehad. Gaat vanzelf over, en anders kun je inderdaad een wat hogere VG verhouding pakken, dat is wat zachter op de keel.
Hogere VG liquids zitten ook meteen wat meer richting de wat 'duurdere' liquids, dan weet je ook meteen waar dat verschil hem nou in zit ;) En nogmaals; dat prijsverschil is redelijk relatief; de smaken zijn ook wat beter en lekkerder vaak, en het scheelt omgerekend peanuts, reken maar terug naar ¤ per ml :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148550241
de eerste liquid die ik had, was 50/50 pg/vg.
dat ging best lekker
de liquids die ik daarna kocht, waren 80/20 en 70/30.
en de eerste batch diy base was 75/25.
op de een of andere manier had ik steeds het gevoel alsof ik teveel gegeten had. ik kon net niet lekker ademen. alsof er een band strak om mijn buik zat.
niet echt een heel groot probleem, maar echt prettig was het niet.
toen heb ik een batch 50/50 gekocht en dat gaat een stuk beter.

echt veel last van meer hoesten, slijm opgeven en keelpijn heb ik verder niet gehad.
het hoesten is eerder minder geworden ;)

100% vg base is me net weer te zacht. ik mis iets.
maar dat kan ook zijn omdat er in de base die ik heb, geen nicotine zit.
een beetje 50/50 base van 11mg bijmengen helpt beide problemen uit de wereld ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_148555048
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:05 schreef marc0871 het volgende:
de eerste liquid die ik had, was 50/50 pg/vg.
dat ging best lekker
de liquids die ik daarna kocht, waren 80/20 en 70/30.
en de eerste batch diy base was 75/25.
op de een of andere manier had ik steeds het gevoel alsof ik teveel gegeten had. ik kon net niet lekker ademen. alsof er een band strak om mijn buik zat.
niet echt een heel groot probleem, maar echt prettig was het niet.
toen heb ik een batch 50/50 gekocht en dat gaat een stuk beter.

echt veel last van meer hoesten, slijm opgeven en keelpijn heb ik verder niet gehad.
het hoesten is eerder minder geworden ;)

100% vg base is me net weer te zacht. ik mis iets.
maar dat kan ook zijn omdat er in de base die ik heb, geen nicotine zit.
een beetje 50/50 base van 11mg bijmengen helpt beide problemen uit de wereld ;)
Dit is waarom ik denk dat ik de 0mg nooit zal/kunnen bereiken. 0mg liqs smaken ineens heel anders, eerder vlak.....het is echt de nicotine die het net dat beetje extra geeft, al is het maar 3mg.

Ik heb 2 flesjes van Ripe Vapes incoming, benieuwd hoe dat is, waarvan 1 100% VG is. :) Ook niet bepaald goedkoop :D

SD, lul dagge zijt, ik zag je wel achter de bank verstoppen...en ik maar belletje rinkelen. ;)
  zondag 11 januari 2015 @ 00:12:10 #257
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148555932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:44 schreef Bowny het volgende:

[..]

Dit is waarom ik denk dat ik de 0mg nooit zal/kunnen bereiken. 0mg liqs smaken ineens heel anders, eerder vlak.....het is echt de nicotine die het net dat beetje extra geeft, al is het maar 3mg.

Ik heb 2 flesjes van Ripe Vapes incoming, benieuwd hoe dat is, waarvan 1 100% VG is. :) Ook niet bepaald goedkoop :D

SD, lul dagge zijt, ik zag je wel achter de bank verstoppen...en ik maar belletje rinkelen. ;)
Aan het tiepaccent te zien zit je niet heel ver hiervandaan lambal :+ , en als je bij het goeie huis had staan belletje trekken, had je kunnen zien dat je hier heul niet achter de bank kunt zitten, mooie zak met gras :Y)

:+

Sinds gisteren een Infinite CLT2 in tha house trouwens, dat is een serieus mistmasjien :')

Heb er een twisted coil achtig iets ingefrommeld omdat ik nog 2 stukkies twisted had liggen op de werkbank in de schuur. doet iets van 0.20 ofzo, en dat knettert ekt de pan uit _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 11-01-2015 00:22:46 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 januari 2015 @ 01:20:46 #258
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_148557856
Vraagje met die drippers hoe makkelijk is zijn die in het dagelijkse leven te vervoeren zonder dat je jaszak een zooitje wordt?
Want ik zat naar of een dripper te kijken of een kayfun v4 voor erbij, je kan blijkbaar niet genoeg hebben :D

Zo af en toe veranderen van smaak helpt :D Vanavond weer een keer de Liqourishes van Diamond Flavours in een van mijn tankjes gedaan en die is toch ook wel weer erg lekker :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  zondag 11 januari 2015 @ 01:43:43 #259
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148558413
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:20 schreef CocaColaLight het volgende:
Vraagje met die drippers hoe makkelijk is zijn die in het dagelijkse leven te vervoeren zonder dat je jaszak een zooitje wordt?
Want ik zat naar of een dripper te kijken of een kayfun v4 voor erbij, je kan blijkbaar niet genoeg hebben :D

Zo af en toe veranderen van smaak helpt :D Vanavond weer een keer de Liqourishes van Diamond Flavours in een van mijn tankjes gedaan en die is toch ook wel weer erg lekker :D
is wel te doen als je een beetje.rekening houdt met je verbruik en wat je erin gooit. Van sommigen (CLT ook) kun je de luchttoevoer helemaal afsluiten, en als je hem dan een beetje leeg hebt lekken ze gewoon niet. Je moet hem niet volkeilen en dan in je zak stoppen natuurlijk.

Begin maar eerst eens met een Kayfun, drippers zijn toch wel een beetje een andere tak van sport ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 januari 2015 @ 01:45:54 #260
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148558449
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:16 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Yep! Ik vraag me wel af hoe lang die slijmhoest aan gaat houden.. Toen ik nog sigaretten rookte had ik nooit last van hoest, en nu elke dag vanaf ik opsta tot ik ga slapen.. Ook slechte ademhaling, pijnlijke keel.. en daardoor is het vapen ook helemaal niet chill op het moment, omdat ik heel vaak moet hoesten als ik ook maar een kleine haal neem.. ;( Beetje demotiverend..
kan deels door het stoppen komen. Je moet er ook rekening mee houden dat je iets meer moet drinken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 11 januari 2015 @ 01:46:12 #261
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_148558453
Een kayfun v3 en een russian 91% zitten alijtd in de jas :) Het was meer de overweging of ik een keer een dripper voor erbij doe of weer iets met een tank.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_148558493
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:46 schreef CocaColaLight het volgende:
Een kayfun v3 en een russian 91% zitten alijtd in de jas :) Het was meer de overweging of ik een keer een dripper voor erbij doe of weer iets met een tank.
Welke drippert heb je op het oog?
  zondag 11 januari 2015 @ 01:52:14 #263
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_148558566
Puur op basis van wat ik zo her en der op youtube heb gezien een Plume Veil of een Tug boat.
Mochten er betere / alternatieven zijn dan hou ik me aanbevolen.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_148558711
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

kan deels door het stoppen komen. Je moet er ook rekening mee houden dat je iets meer moet drinken
Ik drink al standaard 2.5L per dag, dat moet wel genoeg zijn toch? Ik damp wel 70%PG dus misschien dat het dan toch daaraan ligt..
pi_148560026
Hallo dampertjes. :)

Tijdje geleden heb ik hier eventjes vertoefd maar dampen leek bij mij niet te werken. De ego-c geeft voor mij niet genoeg satisfaction en de upgrade naar de aerotank ook niet. Vervolgens de kayfun geprobeerd maar die gaf helemaal niet zoveel smaak en damp als dat je zou denken. Die gaf daarnaast ook hele rare waardes, wat ik ook probeerde. Steeds maar wisselen tussen de 1.5 tot wel 6 ohm. Dit klopt natuurlijk niet, wellicht is die wel kapot.

Wat zouden jullie doen, nieuwe RBA halen voor 1 februari of het helemaal opgeven?

Edit: Zou dat wisselen niet toevallig aan het dunne kanthal kunnen liggen? Dat hij wat stabieler is als het wat dikker is?

[ Bericht 9% gewijzigd door Waarheidsvinder op 11-01-2015 08:07:43 ]
  zondag 11 januari 2015 @ 08:58:37 #266
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148560214
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:52 schreef CocaColaLight het volgende:
Puur op basis van wat ik zo her en der op youtube heb gezien een Plume Veil of een Tug boat.
Mochten er betere / alternatieven zijn dan hou ik me aanbevolen.
De eerder genoemde CLT als het het 'normaal' wilt houden qua wolken, CLT2 is redelijk heftig. Plume Veil is een prima ding, Tugboat is leuk, maar voor erbij, daar kun je niet veel aan af/verstellen, is ook niet afsluitbaar. De mijne niet iig.. maar er is al een V2 geloof ik, weet niet of die wdb anders is.
CLT is kwalitatief wel de beste van de genoemde opties.. een PV vind ik persoonlijk een redelijk 'gammel', fragiel ding.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 januari 2015 @ 19:01:03 #267
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148576953
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 07:59 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Hallo dampertjes. :)

Tijdje geleden heb ik hier eventjes vertoefd maar dampen leek bij mij niet te werken. De ego-c geeft voor mij niet genoeg satisfaction en de upgrade naar de aerotank ook niet. Vervolgens de kayfun geprobeerd maar die gaf helemaal niet zoveel smaak en damp als dat je zou denken. Die gaf daarnaast ook hele rare waardes, wat ik ook probeerde. Steeds maar wisselen tussen de 1.5 tot wel 6 ohm. Dit klopt natuurlijk niet, wellicht is die wel kapot.

Wat zouden jullie doen, nieuwe RBA halen voor 1 februari of het helemaal opgeven?

Edit: Zou dat wisselen niet toevallig aan het dunne kanthal kunnen liggen? Dat hij wat stabieler is als het wat dikker is?
Nee, je coil was gewoon niet goed als ik het zo lees. Zorg dat de boel goed vast zit. Bouw ergens tussen de 0.8 en 1.4 Ohm ofzo, zorg dat de boel goed vast zit en dat je wick in orde is. Ik zit sinds dit weekend ook weer af en toe met de Russian in mijn hoofd, en de smaak is best OK, en zéker beter als de Kangertech Aerotank, en damp komt er zat uit..

Wat gebruik je om mee te bouwen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148578652
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, je coil was gewoon niet goed als ik het zo lees. Zorg dat de boel goed vast zit. Bouw ergens tussen de 0.8 en 1.4 Ohm ofzo, zorg dat de boel goed vast zit en dat je wick in orde is. Ik zit sinds dit weekend ook weer af en toe met de Russian in mijn hoofd, en de smaak is best OK, en zéker beter als de Kangertech Aerotank, en damp komt er zat uit..

Wat gebruik je om mee te bouwen?
Goed, nogmaals geprobeerd. Gebruik kanthal 0.025 met Katoen (Puff). Nu wisselt hij tussen de 2.9 en 3.1 ohm. Kleine verbetering dus wel. Smaak blijft weinig, heb ik nu met alles gehad, dat alleen de eerste hijs een kleine associatie gaf van wat het moest zijn maar daarna proef ik helemaal niets meer. Kan ook nog zeggen dat de ego-C nog betere damp geeft dan dat ik nu hiermee heb.

Edit: nu krijg ik weer uitschieters naar de 4.2. :P
  zondag 11 januari 2015 @ 19:58:59 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148579129
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:47 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Goed, nogmaals geprobeerd. Gebruik kanthal 0.025 met Katoen (Puff). Nu wisselt hij tussen de 2.9 en 3.1 ohm. Kleine verbetering dus wel. Smaak blijft weinig, heb ik nu met alles gehad, dat alleen de eerste hijs een kleine associatie gaf van wat het moest zijn maar daarna proef ik helemaal niets meer. Kan ook nog zeggen dat de ego-C nog betere damp geeft dan dat ik nu hiermee heb.

Edit: nu krijg ik weer uitschieters naar de 4.2. :P
Jah, je zit dus vrij hoog met je weerstand, Je moet ergens in de buurt van de 1 tot 1½ Ohm zien te komen. Wat heb je er voor mod/batterij onder zitten? Je kanthal is ook vrij dun, waardoor je vrij rap te hoog uitkomt.

Heb je hem ook goed getest voor je hem wickte? dat hij netjes vanuit het midden warm wordt enzo? geen hotlegs, geen sluiting?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148579549
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jah, je zit dus vrij hoog met je weerstand, Je moet ergens in de buurt van de 1 tot 1½ Ohm zien te komen. Wat heb je er voor mod/batterij onder zitten? Je kanthal is ook vrij dun, waardoor je vrij rap te hoog uitkomt.

Heb je hem ook goed getest voor je hem wickte? dat hij netjes vanuit het midden warm wordt enzo? geen hotlegs, geen sluiting?
Als ik zo laag uit wil komen dan zegt hij met deze variabele weerstand heel snel dat ik te laag zit. Been there.

En heb hem inderdaad goed getest, alles deed het zoals het hoorde, toen ik zag dat de weerstand raar deed heb ik hem nog even samengeknepen waardoor het met ongeveer met 1 ohm toenam. Het leek stabiel nu, dus heb hem gewickt en toen ging die weer raar doen. Dacht, het is maar een verschil van 0.2 ohm dus kan wel, maar nu doet het weer zoals gewoonlijk, van hoog naar wat lager en weer omhoog, etc. Ook nog alle schroefjes zo vast mogelijk aangedraaid uiteraard.

En ik heb er een Vamo V5 onder zitten.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:13:02 #271
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_148579800
Je meet de weerstand alleen op je Vamo? Of heb je ook een losse meter?
En heb je toevallig al een keer gekeken of de connectie tussen je kayfun en je vamo schoon is?
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:13:21 #272
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148579821
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:07 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Als ik zo laag uit wil komen dan zegt hij met deze variabele weerstand heel snel dat ik te laag zit. Been there.

En heb hem inderdaad goed getest, alles deed het zoals het hoorde, toen ik zag dat de weerstand raar deed heb ik hem nog even samengeknepen waardoor het met ongeveer met 1 ohm toenam. Het leek stabiel nu, dus heb hem gewickt en toen ging die weer raar doen. Dacht, het is maar een verschil van 0.2 ohm dus kan wel, maar nu doet het weer zoals gewoonlijk, van hoog naar wat lager en weer omhoog, etc. Ook nog alle schroefjes zo vast mogelijk aangedraaid uiteraard.

En ik heb er een Vamo V5 onder zitten.
Heb je ook nog per ongeluk een andere mod? of een goede meter waarop je kunt vergelijken? want ik heb een beetje een donkerbruin vermoeden dat je V5 een beetje hondsdol is ;)

Ik heb hier een Evic Supreme die ook zulk soort kunstjes uithaalt.. en als ik mijn build er vanaf haal en op de efest meter zet is er niks aan de hand.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 januari 2015 @ 20:16:40 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148579975
I saw what she did there *)

[Bericht 50% gewijzigd door Mylene op 11-01-2015 19:49 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148580208
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb je ook nog per ongeluk een andere mod? of een goede meter waarop je kunt vergelijken? want ik heb een beetje een donkerbruin vermoeden dat je V5 een beetje hondsdol is ;)

Ik heb hier een Evic Supreme die ook zulk soort kunstjes uithaalt.. en als ik mijn build er vanaf haal en op de efest meter zet is er niks aan de hand.
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Helaas heb ik geen andere mod of meter of iets... Wel een mooi excuus voor een compacte mod zoals de iStick. :7
pi_148580276
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:13 schreef CocaColaLight het volgende:
Je meet de weerstand alleen op je Vamo? Of heb je ook een losse meter?
En heb je toevallig al een keer gekeken of de connectie tussen je kayfun en je vamo schoon is?
Schoon? Opgedroogde liquid bedoel je? :o Wel het kijken waard.

Die 510-aansluiting? Die is volgens mij wel schoon ja. Of moet ik die eruit schroeven?
  zondag 11 januari 2015 @ 20:39:05 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148581186
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:21 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Helaas heb ik geen andere mod of meter of iets... Wel een mooi excuus voor een compacte mod zoals de iStick. :7
Mjah, misschien, maar koop dan een mod én een losse meter.. voor die paar euro's wil je niet zonder zitten. Als je nu een iStick erbij koopt, kun je nog steeds niet met iets anders vergelijken, want je V5 is wacko ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 januari 2015 @ 20:43:25 #277
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_148581443
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:22 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Schoon? Opgedroogde liquid bedoel je? :o Wel het kijken waard.

Die 510-aansluiting? Die is volgens mij wel schoon ja. Of moet ik die eruit schroeven?
Kan maar dat heeft wel als gevolg dat je het blokje waar je een kant van je coil op vastmaakt los aan het draaien bent. Even een watte staafje erdoor heen halen werkt bij mij.

Je zou kunnen proberen of de waarde schommelt als je wat aan je kayfun wiebelt. Want dan zou het iets met je connectie kunnen zijn.

Edit: Fasttech is echt niet goed voor me, teveel leuk spul waarmee ik zou kunnen spelen. Wat klein spul en een CLT v2 want goedkoper dan de v1 daar :X Het zal mij benieuwen of ze dit keer net zo verbazingwekkend vlot waren als de vorige keer.

[ Bericht 14% gewijzigd door CocaColaLight op 12-01-2015 00:28:05 ]
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 januari 2015 @ 09:10:35 #278
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148596674
Hier waren toch 2 mensen die een Cloupor Mini hadden besteld?

http://www.reddit.com/r/e(...)_initial_impression/
pi_148597668
Catch en ik :)

Als het goed is komt het nu onze richting uit.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 januari 2015 @ 10:44:00 #280
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148598218
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:15 schreef Sorella het volgende:
Catch en ik :)

Als het goed is komt het nu onze richting uit.
Ziet er wel mooi uit op de foto's en de review is ook wel voornamelijk positief.
pi_148598402
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ziet er wel mooi uit op de foto's en de review is ook wel voornamelijk positief.
Lekker klein en dat je de batterij kan vervangen is ook erg fijn en voor de rest merk ik het wel over een week of twee.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:27:20 #282
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148602972
Oei oei oei...

Ik heb mijn bankpas net geknipt..mag-niet-kope-must-resist.. o|O :|W :{ :% :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 12 januari 2015 @ 21:48:25 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148622106
Whehe, twisted coil in de KFV3.1 gepropt @0.45; ik hoop dat de isolator er tegen kan :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148624621
Ik haatte altijd de twisted in m'n Taifun, dat geknetter vond ik echt niets.

Maar zonet heb ik m'n build voor de Magma gevonden denk ik. Was er nooit echt vriendjes mee, maar nu een single twisted coil erin gegooid, 26G, ID2.2mm@5 wrap@0.3 ohm...verdomd goede smaak, warme vape. Niet echt voor full lung hits, maar daar is deze setup dan ook niet voor gemaakt. :)

Eleaf moet even opschieten met de 50W, maar wel met fucking RMS hoop ik. Of zullen ze dat later pas gaan toepassen.....je moet toch iets van een USP overhouden, niet?
  maandag 12 januari 2015 @ 22:41:20 #285
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_148624971
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:07 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Als ik zo laag uit wil komen dan zegt hij met deze variabele weerstand heel snel dat ik te laag zit. Been there.

En heb hem inderdaad goed getest, alles deed het zoals het hoorde, toen ik zag dat de weerstand raar deed heb ik hem nog even samengeknepen waardoor het met ongeveer met 1 ohm toenam. Het leek stabiel nu, dus heb hem gewickt en toen ging die weer raar doen. Dacht, het is maar een verschil van 0.2 ohm dus kan wel, maar nu doet het weer zoals gewoonlijk, van hoog naar wat lager en weer omhoog, etc. Ook nog alle schroefjes zo vast mogelijk aangedraaid uiteraard.

En ik heb er een Vamo V5 onder zitten.
Zelfde probleem gehad met mijn Vamo ;( ..
Wat bij mij werkte is met een kleine platte schroevendraaier of een mespunt dat ronde circeltje in je 510 aansluiting een beetje omhoog wippen ,je merkt dan dat hij wat beweegt .
Als het goed is werkt ie dan weer normaal ;)
  maandag 12 januari 2015 @ 22:45:00 #286
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148625129
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:33 schreef Bowny het volgende:
Ik haatte altijd de twisted in m'n Taifun, dat geknetter vond ik echt niets.

Maar zonet heb ik m'n build voor de Magma gevonden denk ik. Was er nooit echt vriendjes mee, maar nu een single twisted coil erin gegooid, 26G, ID2.2mm@5 wrap@0.3 ohm...verdomd goede smaak, warme vape. Niet echt voor full lung hits, maar daar is deze setup dan ook niet voor gemaakt. :)

Eleaf moet even opschieten met de 50W, maar wel met fucking RMS hoop ik. Of zullen ze dat later pas gaan toepassen.....je moet toch iets van een USP overhouden, niet?
doe er effe een legenda bij voor de niewbies, die snappen echt geen kont van waar je het over hebt _O-

Komt dat geknetter door het getwiste draad? Hij knettert wel idd, maar alleen de eerste haal als hij even gestaan heeft. En hij is ook aardig hot, beetje op het randje, vandaar ook mijn opmerking over de isolator, want hij wordt best warm volgens mij O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148628982
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doe er effe een legenda bij voor de niewbies, die snappen echt geen kont van waar je het over hebt _O-

Komt dat geknetter door het getwiste draad? Hij knettert wel idd, maar alleen de eerste haal als hij even gestaan heeft. En hij is ook aardig hot, beetje op het randje, vandaar ook mijn opmerking over de isolator, want hij wordt best warm volgens mij O-)
Het knetteren/spugen en hot vape is wel twisted eigen ja :Y

:Y :Y
pi_148629644
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:41 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Zelfde probleem gehad met mijn Vamo ;( ..
Wat bij mij werkte is met een kleine platte schroevendraaier of een mespunt dat ronde circeltje in je 510 aansluiting een beetje omhoog wippen ,je merkt dan dat hij wat beweegt .
Als het goed is werkt ie dan weer normaal ;)
[ afbeelding ]
Heb de oorzaak achterhaald, het was ColaLight's idee. De 510 aansluiting. Was te klein om er met een wattenstaafje in de porren maar met een beetje improvisatie heb ik ontdekt dat het hele kanaaltje vol met liquid zat. Fftjes schoongemaakt en nu doet hij stabiel op 2.1. Damp is goed, alleen smaak blijft weinig. Net alsof ikzelf gewoon een smaakpapil mis. :P

Dank allen voor de moeite! _O_ Dampt echt heerlijk licht nu. :7

[ Bericht 4% gewijzigd door Waarheidsvinder op 13-01-2015 00:51:29 ]
pi_148631394
Sinds ik die gefixte kayfun heb gebruikt, heb ik zo ongeveer geen behoefte meer aan een sigaret. Nu zijn beide batterijen leeg dus even verder met mijn ego. Heb er framboos ingedaan en dat proef ik nu ineens wel. :? :')

Is het nu echt mijn tijd? Zelfs hasj wil ik alleen puur roken nu, ik wil die tabak gewoon niet meer. Geen zin in.

Hoezee! _O_
pi_148631787
quote:
5s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:10 schreef Kreator het volgende:
Hier waren toch 2 mensen die een Cloupor Mini hadden besteld?

http://www.reddit.com/r/e(...)_initial_impression/
Ik heb hem al binnen (gewoon bij Hadivape besteld). Ik vindt het een heerlijk box-modje. Ik had al eens een Hanaa DNA30 clone gehad, maar die vondt ik echt telomp en ik zat binnen twee dagen weer terug op mijn mechs. De Cloupor Mini wil nu al een week niet mijn rechterhand verlaten
Het is wat.......
pi_148638289
New vapezzzz :D

Ik heb zelf ook VG base, maar deze lijkt net wat dikker.....tis net lauwe cum.. :') Ruikt overigens wel gruwelijk lekker!

pi_148640650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:37 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Heb de oorzaak achterhaald, het was ColaLight's idee. De 510 aansluiting. Was te klein om er met een wattenstaafje in de porren maar met een beetje improvisatie heb ik ontdekt dat het hele kanaaltje vol met liquid zat. Fftjes schoongemaakt en nu doet hij stabiel op 2.1. Damp is goed, alleen smaak blijft weinig. Net alsof ikzelf gewoon een smaakpapil mis. :P

Dank allen voor de moeite! _O_ Dampt echt heerlijk licht nu. :7
En de volgende dag ineens weer variabel, uit het niets. Had hem eventjes in mijn zak gehad. Wellicht toch een losse verbinding. Dat wordt een nieuwe. Nu weet ik in ieder geval dat het aan mijn kayfun ligt.

iStick en Lemo Drop here I come!

[ Bericht 0% gewijzigd door Waarheidsvinder op 13-01-2015 14:39:57 ]
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:34:52 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148644727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 04:28 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Sinds ik die gefixte kayfun heb gebruikt, heb ik zo ongeveer geen behoefte meer aan een sigaret. Nu zijn beide batterijen leeg dus even verder met mijn ego. Heb er framboos ingedaan en dat proef ik nu ineens wel. :? :')

Is het nu echt mijn tijd? Zelfs hasj wil ik alleen puur roken nu, ik wil die tabak gewoon niet meer. Geen zin in.

Hoezee! _O_
http://www.aliexpress.com(...)tery/2055719722.html

:)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_148646370
quote:
Dat ziet er wel interessant uit. Kopen doe ik maar niet want uiteindelijk wil ik helemaal stoppen. Met mijn bong krijg ik dat wellicht nog voor elkaar ook :P
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:50:56 #295
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148680117
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:27 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Dat ziet er wel interessant uit. Kopen doe ik maar niet want uiteindelijk wil ik helemaal stoppen. Met mijn bong krijg ik dat wellicht nog voor elkaar ook :P
Je kunt idd ook gewoon overgaan op alleen bong roken _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148680793
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je kunt idd ook gewoon overgaan op alleen bong roken _O-
En dat is precies wat ik doe. :P Als ik jointjes ga roken of een speciaal apparaat aanschaf dan lukt het me niet om er gematigd mee te blijven. :)

Anyway, mijn iStick en Lemo Drop zijn binnen. Staat stabiel op de 1.6. Lekkere damp, lijk alleen een smaakpapil te missen ofzo. Binnenkort 100% VG binnen halen want wolkjes lijk ik het om te doen. Verwacht dat de TH nog een klein beetje blijft, maar ik ga het zien. Maar gisteren en vandaag niets gerookt, bijna geen trek in gehad ook. Hoop dat ik het volhoud.

Edit: Net even iemand anders laten proeven en die vond de smaak best sterk. Ik mis dus daadwerkelijk een smaakpapil. :') :'(

[ Bericht 11% gewijzigd door Waarheidsvinder op 14-01-2015 17:24:17 ]
pi_148683406
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:11 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

En dat is precies wat ik doe. :P Als ik jointjes ga roken of een speciaal apparaat aanschaf dan lukt het me niet om er gematigd mee te blijven. :)

Anyway, mijn iStick en Lemo Drop zijn binnen. Staat stabiel op de 1.6. Lekkere damp, lijk alleen een smaakpapil te missen ofzo. Binnenkort 100% VG binnen halen want wolkjes lijk ik het om te doen. Verwacht dat de TH nog een klein beetje blijft, maar ik ga het zien. Maar gisteren en vandaag niets gerookt, bijna geen trek in gehad ook. Hoop dat ik het volhoud.

Edit: Net even iemand anders laten proeven en die vond de smaak best sterk. Ik mis dus daadwerkelijk een smaakpapil. :') :'(
Je smaak en reukvermogen nemen toe als je stopt met roken :). Dus misschien heb je geluk.
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:36:45 #298
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148685810
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:11 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

En dat is precies wat ik doe. :P Als ik jointjes ga roken of een speciaal apparaat aanschaf dan lukt het me niet om er gematigd mee te blijven. :)

Anyway, mijn iStick en Lemo Drop zijn binnen. Staat stabiel op de 1.6. Lekkere damp, lijk alleen een smaakpapil te missen ofzo. Binnenkort 100% VG binnen halen want wolkjes lijk ik het om te doen. Verwacht dat de TH nog een klein beetje blijft, maar ik ga het zien. Maar gisteren en vandaag niets gerookt, bijna geen trek in gehad ook. Hoop dat ik het volhoud.

Edit: Net even iemand anders laten proeven en die vond de smaak best sterk. Ik mis dus daadwerkelijk een smaakpapil. :') :'(
Die smaak komt wel weer goed; kwestie van tijd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148686198
Goed om te horen. Euvel lijkt toch aan de Vamo te liggen. Lemo eraan gezet en was ook instabiel. Terwijl mijn aerotank het gewoon goed deed en na rommelen met de kayfun ook. Heel vaag.
  donderdag 15 januari 2015 @ 00:09:59 #300
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148696866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:45 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Goed om te horen. Euvel lijkt toch aan de Vamo te liggen. Lemo eraan gezet en was ook instabiel. Terwijl mijn aerotank het gewoon goed deed en na rommelen met de kayfun ook. Heel vaag.
ik heb het eigenlijk nooit zo op de Vamo V5 gehad, vond het hele ding eigenlijk al gammel aanvoelen. Daarom toentertijd die supreme gekocht, en daarmee heb ik bij tijd en wijle hetzelfde gelazer. Zou aan de 510 aansluiting kunnen liggen, maar toen begon ik aan de mechs en was ik daar eigenlijk prima tevreden mee, en heb ik hem mooi in de hoek van mijn display gezet. Nu ben ik over op de drippers, en merk ik dat als je echt laag gaat met je coils, onder de 0.5, dat het soms wel prettig is als je de boel een beetje kunt dimmen, want een volle batterij met een coil op 0.3 en lager is best een beetje heftig soms.
Nu dus aan het twijfelen om een Vaporshark aan te schaffen, die kunnen ook heel goed subohmen ondanks dat het een regulated is. Tis alleen wel een schep geld.. en dat is nog steeds geen garantie voor een probleemloos ding zoals met de Supreme is gebleken, dat waren eigenlijk ook 139 eurootjes zo de plomp in, dus ik ben een beetje huiverig.. Ik vind het een mooi ding, schijnt echt goede kwaliteit te zijn, maar toch.. Tis een nieuwe chip met een flinke bak kermis, kinderziektes enzo.. Kweenie.. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 15 januari 2015 @ 00:11:24 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148696914
En hij is weer eens vol..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')