Je kunt er nog een paar bezoeken. Humbolthain volgens mij.quote:Op maandag 29 december 2014 15:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja,
[ afbeelding ]
Beton en nog eens beton.
Jezusquote:Op maandag 29 december 2014 15:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beton en nog eens beton.
Tevens vlakbij Mauthausen. Daar lag ook een kamp als ik me niet vergis. Weten we ook wie die bunker gebouwd heeft ..quote:Op maandag 29 december 2014 15:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Fascinerend. Het ligt vlakbij de fabriek waar de Nazi's de eerste straaljagers hebben gebouwd. Ik ben benieuwd wat ze er allemaal gaan vinden.
Heb je de OP gelezen?quote:Op maandag 29 december 2014 15:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Tevens vlakbij Mauthausen. Daar lag ook een kamp als ik me niet vergis. Weten we ook wie die bunker gebouwd heeft ..
Ja hoor, maar er zijn een aantal mafklappers in dit topic die lollig denken te zijn en over uitkeringen beginnen, dus ik denk ik stip het nog even aan.quote:
ah okiquote:Op maandag 29 december 2014 15:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja hoor, maar er zijn een aantal mafklappers in dit topic die lollig denken te zijn en over uitkeringen beginnen, dus ik denk ik stip het nog even aan.
Die in Hamburg volgens mij ook.quote:Op maandag 29 december 2014 15:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kunt er nog een paar bezoeken. Humbolthain volgens mij.
Fascinerend, echt. Ergens echt heel vet.
Dit dus. Complete BS dat dit nieuws is.quote:Op maandag 29 december 2014 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kan haast niet geloven dat zoiets 70 jaar verborgen is gebleven
Zoals ik al insinueerde; er moeten een paar Oostenrijkers jaren lang heel netjes hun mond hebben gehouden. Je gaat mij niet vertellen dat een paar duizend man daar heeft lopen bikken en werken met TNT zonder dat ook maar iemand in dat dorp iets merkte..quote:Op maandag 29 december 2014 15:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus. Complete BS dat dit nieuws is.
Vlakbij de Reeperbahn...quote:Op maandag 29 december 2014 15:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die is ook iets indrukwekkender:
[ afbeelding ]
http://de.wikipedia.org/wiki/Hamburger_Flaktürme
Het verzinnen van nieuwe technologieën is natuurlijk leuk, maar dan moet je wel toegang hebben tot voldoende grondstoffen en het is ook fijn als de fabrieken waar je deze nieuwe technologieën wil produceren niet telkens in puin geschoten worden. Je zou natuurlijk je productie kunnen verplaatsen naar ondergrondse bunkers, maar het probleem daarvan is dat het aanleggen van dergelijke bunkers nogal wat tijd kost, wat weer lastig is als je aan het verliezen bent.quote:Op maandag 29 december 2014 15:50 schreef Hathor het volgende:
De Nazi's waren wel meesters in het uithollen van massief gesteente voor ondergrondse fabrieken, laatst ook nog een paar docu's voorbij zien komen over de constructies die ze aanlegden voor de productie van de ME 262 en de V2 raketten, dat was ronduit indrukwekkend, zeker voor die tijd. Het is maar goed dat er in de Nazi top een paar idioten zaten, want met hun technologische voorsprong is het eigenlijk een mirakel dat ze de oorlog niet gewonnen hebben.
Niet echt een mirakel, dat was al duidelijk toen ze de Soviet Unie binnenvielen.quote:Op maandag 29 december 2014 15:50 schreef Hathor het volgende:
want met hun technologische voorsprong is het eigenlijk een mirakel dat ze de oorlog niet gewonnen hebben.
Die ondergrondse constructies waren zo aangelegd dat zelfs de zwaarste bommen uit die tijd weinig schade aan konden richten, het enige struikelblok was inderdaad de race tegen de klok en een tekort aan grondstoffen. De ontwikkeling van de V2 was al begonnen ruim voor de oorlog uberhaupt begon door v. Braun en consorten, maar op aandringen van Goering naar het tweede plan verwezen, omdat meneer ervan overtuigd was dat de Luftwaffe niet te stuiten was. Ook al zo'n cruciale fout.quote:Op maandag 29 december 2014 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het verzinnen van nieuwe technologieën is natuurlijk leuk, maar dan moet je wel toegang hebben tot voldoende grondstoffen en het is ook fijn als de fabrieken waar je deze nieuwe technologieën wil produceren niet telkens in puin geschoten worden. Je zou natuurlijk je productie kunnen verplaatsen naar ondergrondse bunkers, maar het probleem daarvan is dat het aanleggen van dergelijke bunkers nogal wat tijd kost, wat weer lastig is als je aan het verliezen bent.
Blast from the pastquote:Op maandag 29 december 2014 15:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Brendan Fraser kwam tot de helft...
Met een iets betere voorbereiding en geen maniak aan de top zouden de Russen helemaal opgerold zijn.quote:Op maandag 29 december 2014 16:00 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Niet echt een mirakel, dat was al duidelijk toen ze de Soviet Unie binnenvielen.
Barbarossa was vrij goed voorbereid hoor, het ging alleen fout toen Hitler zijn leger voor de tweede keer in tweeën splitste. Maar er werd een oorlog op twee fronten geopend, dat heeft volgens mij nog nooit een land gewonnen.quote:Op maandag 29 december 2014 16:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met een iets betere voorbereiding en geen maniak aan de top zouden de Russen helemaal opgerold zijn.
Mwoah valt wel mee eigenlijk alleen in de jaren voor de oorlog en misschien het eerste jaar van de oorlog.quote:Op maandag 29 december 2014 15:50 schreef Hathor het volgende:
De Nazi's waren wel meesters in het uithollen van massief gesteente voor ondergrondse fabrieken, laatst ook nog een paar docu's voorbij zien komen over de constructies die ze aanlegden voor de productie van de ME 262 en de V2 raketten, dat was ronduit indrukwekkend, zeker voor die tijd. Het is maar goed dat er in de Nazi top een paar idioten zaten, want met hun technologische voorsprong is het eigenlijk een mirakel dat ze de oorlog niet gewonnen hebben.
De Sovjet Unie binnenvallen was een meesterzet, door een paar vertragingen en een paar slechte strategische keuzes hebben ze echter net niet gewonnen. Hadden ze gewonnen dan had de VS en Groot-Britannië de Duitsers niet meer kunnen stoppen. Waren ze Rusland niet binnengevallen dan waren ze veel te sterk geworden en mogelijk een bedreiging voor Duitsland.quote:Op maandag 29 december 2014 16:00 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Niet echt een mirakel, dat was al duidelijk toen ze de Soviet Unie binnenvielen.
Klopt niet, de Russische T-34 was superieur aan de meeste Duitse tanks behalve de Tiger. De Tiger werd speciaal gemaakt om de T-34 te weerstaan, dankzij het 88mm kanon lukte dat ook. Nadeel was dat de Tiger duur was om massaal te produceren, in tegenstelling tot de veel goedkopere T-34.quote:Op maandag 29 december 2014 16:06 schreef Elan het volgende:
T34 waren bijvoorbeeld al superieur aan de Duitse Tigertanks in 1941
Tiger II en Panther ja, Tiger I was een wanproduct en bovendien slecht bepantserd.quote:Op maandag 29 december 2014 16:10 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Klopt niet, de Russische T-34 was superieur aan de meeste Duitse tanks behalve de Tiger. De Tiger werd speciaal gemaakt om de T-34 te weerstaan, dankzij het 88mm kanon lukte dat ook. Nadeel was dat de Tiger duur was om massaal te produceren, in tegenstelling tot de veel goedkopere T-34.
quote:De Duitsers hadden in 1941 een zware tank in ontwikkeling, de Tiger, die door een combinatie van goede pantsering en sterke bewapening superieur zou zijn in een direct gevecht met alle bestaande tanks. Ondanks een vrij hoog gewicht was de Tiger echter niet zo sterk gepantserd dat hij naar verwachting immuun zou blijven tegen de tankkanonnen waarvan men moest aannemen dat de geallieerden ze weldra in hun nieuwere tanktypes zouden inbouwen. Daarbij nam door grondstoffentekorten de kwaliteit van het Duitse staal af. Hitler wilde dan ook zo snel mogelijk een betere tank in dienst nemen, de Tiger II. Deze nieuwe tank moest niet alleen zwaarder gepantserd zijn maar ook het sterke 88 mm Lang 71 kanon hebben dat te groot was voor de koepel van de Tiger I. Dit nieuwe kanon moest compenseren dat munitie gebruikt werd die wegens tekorten aan wolfraam minder effectief was.
De plannen voor deze tank dateren van eind 1942, toen er op de open vlaktes in de Sovjet-Unie werd gevochten. De tank werd daarvoor ook ontworpen en kon in West-Europa niet goed uit de voeten omdat hij te zwaar was voor de meeste bruggen en slecht kon manoeuvreren in nauwe straten. In Oost-Europa kwam de tank beter tot zijn recht; hij werd gevreesd door de Russen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiger_II
PaK 40 > T34quote:Op maandag 29 december 2014 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Tiger II en Panther ja, Tiger I was een wanproduct en bovendien slecht bepantserd.
[..]
Dat betwijfel ik sterk. Het probleem zit in de kosten onderhoud en aantallen. De T34 was zeer eenvoudig te maken, te onderhouden en daardoor waren er veel in aantal. Rusland heeft dus eigenlijk op kwantiteit de Duitsers verdreven. Maar ook dat is een kunst. Zo goedkoop mogelijk en makkelijk te onderhouden iets ontwerpen terwijl het net voldoet en genoeg weerstand bied om het de vijand zwaar te maken.quote:Op maandag 29 december 2014 16:06 schreef Elan het volgende:
T34 waren bijvoorbeeld al superieur aan de Duitse Tigertanks in 1941
De Duitse vliegtuigen waren ook allesbehalve slecht en sommige waren hun tijd ver voor vooruit, (denk bv aan de Me-262), maar enkele problemen die de Duitsers hadden met hun vliegtuigen was dat ze nogal veel verschillende typen vliegtuigen hadden(logistiek lastig) en dat ze naarmate de oorlog vorderde moeite kregen met het aanvullen van verliezen en de training van personeel.quote:Op maandag 29 december 2014 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwoah valt wel mee eigenlijk alleen in de jaren voor de oorlog en misschien het eerste jaar van de oorlog.
Daarna zijn ze rap achterhaald door de Russen, Britten en Amerikanen hoor.
T-44, en met name de T34 waren bijvoorbeeld al superieur aan de Duitse Tigertanks in 1941, Engeland en Amerika hadden betere vliegtuigen over algemeen en state of the art Bismarck verhaal kennen we allemaal en ook U-boten gingen er aan bij bosjes.
Het was vooral veel uiterlijk vertoon en niet altijd even praktisch/logisch wat men bedacht. Daarom ook die overdreven fabrieken en bunkers, echt zeer functioneel was het niet.
Zeg ik dat de Duitse vliegtuigen slecht waren?quote:Op maandag 29 december 2014 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De Duitse vliegtuigen waren ook allesbehalve slecht en sommige waren hun tijd ver voor vooruit, (denk bv aan de Me-262), maar enkele problemen die de Duitsers hadden met hun vliegtuigen was dat ze nogal veel verschillende typen vliegtuigen hadden(logistiek lastig) en dat ze naarmate de oorlog vorderde moeite kregen met het aanvullen van verliezen en de training van personeel.
De twee grote Duitse slagschepen zijn weer een ander verhaal, die waren eigenlijk al verouderd aan het begin van de oorlog omdat fatsoenlijk vliegdekschepen op het toneel verschenen (wat overigens nog meer een issue was in de oorlog tegen Japan)
quote:Op maandag 29 december 2014 16:27 schreef Elan het volgende:
Op bijna elke superuitvindring hadden de geallieerden binnen no time wel een passend antwoord gevonden.
Een van de grootste redenen waarom de T-34 zo goed was zat puur in het ontwerp. De tank was overal schuin afgewerkt, hierdoor bleef de schade aan de tank beperkt. De Soviet Unie maakte alles inderdaad op kwantiteit maar het was ook allemaal heel erg effectief, er zat wel degelijk kwaliteit in hun wapens.quote:Op maandag 29 december 2014 16:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik sterk. Het probleem zit in de kosten onderhoud en aantallen. De T34 was zeer eenvoudig te maken, te onderhouden en daardoor waren er veel in aantal. Rusland heeft dus eigenlijk op kwantiteit de Duitsers verdreven. Maar ook dat is een kunst. Zo goedkoop mogelijk en makkelijk te onderhouden iets ontwerpen terwijl het net voldoet en genoeg weerstand bied om het de vijand zwaar te maken.
Mwah. Rusland had enorm veel mankracht en onder de Duitsers zouden er zoveel sneuvelen dat het maar de vraag is of ze dan nog sterk genoeg waren. Bovendien was Hitler op te veel fronten aan het vechten. Ik denk dat het gebied voor de Nazi's te groot zou zijn geweest om te verdedigen.quote:Op maandag 29 december 2014 16:07 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
De Sovjet Unie binnenvallen was een meesterzet, door een paar vertragingen en een paar slechte strategische keuzes hebben ze echter net niet gewonnen. Hadden ze gewonnen dan had de VS en Groot-Britannië de Duitsers niet meer kunnen stoppen. Waren ze Rusland niet binnengevallen dan waren ze veel te sterk geworden en mogelijk een bedreiging voor Duitsland.
Atoombom of atoomreactor?quote:Op maandag 29 december 2014 17:19 schreef Woods het volgende:
Ik meen ooit een docu op Nat Geo gezien te hebben over een treintransport van zwaar water wat voor nucleare doeleinden was.Als dit transport niet was vernield zouden ze een atoombom hebben.
Als de nazi's de lokale bewoners niet als grof vuil hadden behandeld en deze aan hun kant hadden gekregen dan had ik het nog moeten zien.quote:Op maandag 29 december 2014 18:12 schreef eight het volgende:
[..]
Mwah. Rusland had enorm veel mankracht en onder de Duitsers zouden er zoveel sneuvelen dat het maar de vraag is of ze dan nog sterk genoeg waren. Bovendien was Hitler op te veel fronten aan het vechten. Ik denk dat het gebied voor de Nazi's te groot zou zijn geweest om te verdedigen.
Dat was idd. een domme inschattingsfout. Waren de Russen eerst blij dat ze bevrijd waren van het regime van Stalin , bleken de Nazi's minstens net zo erg te zijn.quote:Op maandag 29 december 2014 18:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als de nazi's de lokale bewoners niet als grof vuil hadden behandeld en deze aan hun kant hadden gekregen dan had ik het nog moeten zien.
Toen ze Heinz Guderian vroegen wat 'ie wilde qua tanks, zei 'ie "gewoon de T-34 kopieren, niet nu zelf iets nieuws gaan ontwikkelen."quote:Op maandag 29 december 2014 16:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik sterk. Het probleem zit in de kosten onderhoud en aantallen. De T34 was zeer eenvoudig te maken, te onderhouden en daardoor waren er veel in aantal. Rusland heeft dus eigenlijk op kwantiteit de Duitsers verdreven. Maar ook dat is een kunst. Zo goedkoop mogelijk en makkelijk te onderhouden iets ontwerpen terwijl het net voldoet en genoeg weerstand bied om het de vijand zwaar te maken.
Dat was geen inschattingsfout, maar inherent aan de ideologie. De slavische volken zijn untermenschen, dus die ga je niet vertroetelen, maar uitroeien (dat was huhn idee iig).quote:Op maandag 29 december 2014 18:32 schreef eight het volgende:
[..]
Dat was idd. een domme inschattingsfout. Waren de Russen eerst blij dat ze bevrijd waren van het regime van Stalin , bleken de Nazi's minstens net zo erg te zijn.
Klopt, Hitler was op veel fronten aan het vechten, maar Rusland/Noord-Afrika was de enige plek waar Hitler echt aan kracht kon winnen. Een invasie van Groot-Brittanië ging niet gebeuren, de VS ging zich onderhand steeds meer met de oorlog bemoeien en ook een invasie daar ging niet gebeuren. Tegelijkertijd was Rusland zich ook militair zeer sterk aan het maken en ook steeds een grotere dreiging.quote:Op maandag 29 december 2014 18:12 schreef eight het volgende:
[..]
Mwah. Rusland had enorm veel mankracht en onder de Duitsers zouden er zoveel sneuvelen dat het maar de vraag is of ze dan nog sterk genoeg waren. Bovendien was Hitler op te veel fronten aan het vechten. Ik denk dat het gebied voor de Nazi's te groot zou zijn geweest om te verdedigen.
Heb je natuurlijk gelijk in.quote:Op maandag 29 december 2014 18:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was geen inschattingsfout, maar inherent aan de ideologie. De slavische volken zijn untermenschen, dus die ga je niet vertroetelen, maar uitroeien (dat was huhn idee iig).
Wat wel grappig/vreemd is, is dat wij tegenwoordig het Duitse leger uit WW2 zien als een leger met alleen tanks en moderne technologie (dat zie je ook in films) en het Sovjet leger als een soort van gehaktmolen van louter soldaten.quote:Op maandag 29 december 2014 16:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwoah valt wel mee eigenlijk alleen in de jaren voor de oorlog en misschien het eerste jaar van de oorlog.
Daarna zijn ze rap achterhaald door de Russen, Britten en Amerikanen hoor.
T-44, en met name de T34 waren bijvoorbeeld al superieur aan de Duitse Tigertanks in 1941, Engeland en Amerika hadden betere vliegtuigen over algemeen en state of the art Bismarck verhaal kennen we allemaal en ook U-boten gingen er aan bij bosjes.
Het was vooral veel uiterlijk vertoon en niet altijd even praktisch/logisch wat men bedacht. Daarom ook die overdreven fabrieken en bunkers, echt zeer functioneel was het niet.
Een soort participatiesamenlevingquote:Op maandag 29 december 2014 15:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk wel de beschikking over een flinke hoeveelheid gratis arbeidskrachten.
Onzin.quote:Op maandag 29 december 2014 16:26 schreef agter het volgende:
Dan hadden we nu allemaal Duits gesproken. 😎
Barbarossa ging mede fout omdat de logistieke lijnen te lang werden omdat meneer zo nodig de 'Signature city' van Stalin moest hebben. Met het direct doorstoten naar de Kaukasus en daar ervoor zorgen dat de olievoorraden gebruikt konden worden, had een tweede aanvoerroute gemaakt kunnen worden.quote:Op maandag 29 december 2014 16:05 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Barbarossa was vrij goed voorbereid hoor, het ging alleen fout toen Hitler zijn leger voor de tweede keer in tweeën splitste. Maar er werd een oorlog op twee fronten geopend, dat heeft volgens mij nog nooit een land gewonnen.
en die foto is dan ook nog eens van het vlakbij gelegen en al wel bekende grotten gebeuren waar de straaljagers gemaakt werden geloof ik.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |