Ooit van xubuntu/lubuntu gehoord?quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je er geen Ubuntu of de laatste Mint opzetten want dan kom je bedrogen uit.
Edit: Ter verduidelijking, dan is je PC ook niet meer vooruit te branden.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:44 schreef SEMTEX het volgende:
De gemiddelde minima heeft geen skills om Linux te installeren en/of te onderhouden, anders waren ze geen minima
Volgens mij is de markt voor zielenherder systeembeheerders met Linux-kennis wel aardig verzadigd, dus best kans dat er wat met een bijstandsuitkering thuis zitten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:44 schreef SEMTEX het volgende:
De gemiddelde minima heeft geen skills om Linux te installeren en/of te onderhouden, anders waren ze geen minima
Natuurlijk wel, maar al die standaard "dan zet je er maar Linux op" uitspraken zijn nogal kort door de bocht.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:49 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Ooit van xubuntu/lubuntu gehoord?
'systeembeheerders'... Klinkt een beetje als mbo'ers die weten hoe ze een muis moeten gebruiken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is de markt voor zielenherder systeembeheerders met Linux-kennis wel aardig verzadigd, dus best kans dat er wat met een bijstandsuitkering thuis zitten.
Ja? Dat is nog wel lastig inderdaad.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar al die standaard "dan zet je er maar Linux op" uitspraken zijn nogal kort door de bocht.
Ooit al eens een oudere ATI videokaart out of the box aan de gang gekregen met Linux?
Als je dát al niet kunt, kun je gewoon echt helemaal niets met een computer en begrijp ik ook dat je hem niet hoeft. Doel je op mensen zonder handen of zo?quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:44 schreef SEMTEX het volgende:
Kom je wel eens buiten?quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je dát al niet kunt, kun je gewoon echt helemaal niets met een computer en begrijp ik ook dat je hem niet hoeft. Doel je op mensen zonder handen of zo?
Dat dus. Het gaat vnl om oudere PC's en de support is dan maar matig is mijn ervaring. Zeker als je wat meer richting de lichtere varianten van Linux gaat.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:54 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Ja? Dat is nog wel lastig inderdaad.
Dat klinkt voor jou waarschijnlijk allemaal heel simpel, en mij is Ubuntu installeren ook wel gelukt.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je dát al niet kunt, kun je gewoon echt helemaal niets met een computer en begrijp ik ook dat je hem niet hoeft. Doel je op mensen zonder handen of zo?
een computer installeren kan/wil niet iedereen zelf doen idd, zelfs niet als het zo makkelijk is als Ubuntu. Maar "onderhouden"... Sja bij Windows kan ik me voorstellen dat mensen nog moeite hebben alle updates te installeren en de virusscanner bij te houden enzo, maar op een linux systeem heb je daar allemaal geen omkijken naar...quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat klinkt voor jou waarschijnlijk allemaal heel simpel, en mij is Ubuntu installeren ook wel gelukt.
Maar om nou te zeggen dat de gemiddelde consument dit ook allemaal zelf kan ?
Ik denk dat menig kantoorslaaf er nog wel een beetje moeite mee heeft, laat staan mensen die niet dagelijks met computers werken.
Tuurlijk je kunt allemaal tutorials en youtube fimpjes vinden hierover, maarja dan heb je weer een werkende PC nodig he
Mensen willen gewoon iets dat ze aanzetten en dat werkt, niet iets wat ze eerst nog zelf moeten installeren.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
een computer installeren kan/wil niet iedereen zelf doen idd, zelfs niet als het zo makkelijk is als Ubuntu. Maar "onderhouden"... Sja bij Windows kan ik me voorstellen dat mensen nog moeite hebben alle updates te installeren en de virusscanner bij te houden enzo, maar op een linux systeem heb je daar allemaal geen omkijken naar...
heb je ook zo'n lekkere ondersteuning voor mp3quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mbo'ers die een beetje met linux kunnen werken doorgaans.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:53 schreef NiceHat het volgende:
[..]
'systeembeheerders'... Klinkt een beetje als mbo'ers die weten hoe ze een muis moeten gebruiken.
Lekker veel mailen met de gemeente dan... Af en toe een bijlage erbij.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:58 schreef HexHunter het volgende:
Alsof er iemand is die wel een ebola xp pc wil.
Lekker virusjes vangen bovendien hier en daar.
Ik heb/had mijn vader als prachtig voorbeeld: klikte elke link open die hij in MSN ontving, installeerde allemaal 'leuke' gadgets en verbaasde zich dan dat zijn computer weer traag werd. Hij verneukte een vers geïnstalleerde pc binnen enkele maanden (zelfs met virus- en malwarescanner). Dat soort mensen zijn er veel en zijn niet in staat een pc normaal te onderhouden.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
een computer installeren kan/wil niet iedereen zelf doen idd, zelfs niet als het zo makkelijk is als Ubuntu. Maar "onderhouden"... Sja bij Windows kan ik me voorstellen dat mensen nog moeite hebben alle updates te installeren en de virusscanner bij te houden enzo, maar op een linux systeem heb je daar allemaal geen omkijken naar...
Dat wat jij beschrijft heeft mijn pa eens klaar gekregen op één avond bij de laptop van mijn zus, om haar erna met de gebakken peren te laten zitten waarna ík de kolen uit het vuur kon halenquote:Op woensdag 31 december 2014 00:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb/had mijn vader als prachtig voorbeeld: klikte elke link open die hij in MSN ontving, installeerde allemaal 'leuke' gadgets en verbaasde zich dan dat zijn computer weer traag werd. Hij verneukte een vers geïnstalleerde pc binnen enkele maanden (zelfs met virus- en malwarescanner). Dat soort mensen zijn er veel en zijn niet in staat een pc normaal te onderhouden.
Handjes afhakken.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb/had mijn vader als prachtig voorbeeld: klikte elke link open die hij in MSN ontving, installeerde allemaal 'leuke' gadgets en verbaasde zich dan dat zijn computer weer traag werd. Hij verneukte een vers geïnstalleerde pc binnen enkele maanden (zelfs met virus- en malwarescanner). Dat soort mensen zijn er veel en zijn niet in staat een pc normaal te onderhouden.
Veel? Hoeveel is veel? Kun je je uitspraak onderbouwen met cijfers?quote:Op maandag 29 december 2014 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
Dat komt doordat uitkeringen en dat soort zaken in Nederland 'rechten' heten en dus door veel uitkeringsvangers ook zo ervaren worden.
Veel is een subjectieve term.quote:Op woensdag 31 december 2014 01:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Veel? Hoeveel is veel? Kun je je uitspraak onderbouwen met cijfers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |