abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148092118
quote:
Minima niet blij met gratis PC

GRONINGEN - Minima die tweedehandse computers of televisies krijgen van de gemeente Groningen zijn niet altijd enthousiast over de gratis spullen. Ze ontvangen liever nieuwere pc's en platte tv's.

Dat staat in een onderzoek naar de zogeheten 'witgoedregeling' van de gemeente Groningen. Volgens de onderzoekers zijn lang niet alle minima tevreden met de tweedehands spullen. Het gaat vooral om de computers en televisies. Sinds 1 maart loopt een proef van een jaar in de gemeente Groningen. Minima kunnen op kosten van de gemeente een tweedehands koelkast, wasmachine, kooktoestel, televisie of een computer uitzoeken.

Maar de computers en televisies zijn al snel te oud, vinden de minima. En daardoor loopt de gratis apparatuur te veel achter op de ontwikkelingen. Ze willen liever een snellere computer.

Meerdere cliënten geven ook aan ontevreden te zijn over het gratis aanbod, vooral in kringloopwinkels. ,,Helaas was het niet mogelijk om een platte televisie te krijgen'', reageerde een van de respondenten die gebruik maakt van de regeling. De leveranciers van de computers merken op hun beurt op dat de minimaklanten vooral laptops willen waar ze veel mee op het internet kunnen en films kunnen downloaden. Over de wasmachines en koelkasten is men wel tevreden. Die zijn van goede kwaliteit.

In totaal werden 107 cliënten benaderd om mee te doen aan dit onderzoek. 58 – dat is 62 procent – vulden de vragenlijst in. De onderzoekers geven aan dat de aantallen te klein zijn om echt harde uitspraken te doen over een grote groep. Wel geeft de enquête een goede eerste indruk, schrijven ze.
Het is toch wat, gratis spullen. Daar zou ik ook ontevreden over zijn 8-)
  maandag 29 december 2014 @ 13:35:48 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_148092160
Zal wel weer overdreven zijn en uit z'n verband getrokken. Niet de moeite waard om inhoudelijk op in te gaan.
pi_148092166
Tegenwoordig moet je zelfs als minima toch wel een platte tv hebben.
Whats next? Zwart-wit tv's?
Ik heb als student al een 32 inch platte tv, kostte 250 euro 6 jaar geleden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 29 december 2014 @ 13:36:58 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148092206
Iets gratis geven heeft altijd dat effect. Geef ze die computers met 95% korting en niemand klaagt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148092266
De 'zeikerds' zullen wel gewoon gelijk hebben.
Windows 3.1 is voor niemand leuk.
  maandag 29 december 2014 @ 13:38:49 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_148092291
Hoe vaak zie je niet in FHF dat mensen vragen om kleding of spullen en dan zeggen "nee dankje dat draag ik niet", of "wel graag zonder krassen". Als je dat kunt zeggen heb je het volgens mij ook niet echt nodig.
pi_148092315
Dat komt doordat uitkeringen en dat soort zaken in Nederland 'rechten' heten en dus door veel uitkeringsvangers ook zo ervaren worden.
pi_148092339
Toch jammer dat ze de zus van Maxima niet zo hebben genoemd.
pi_148092556
Als je het uit mag kiezen bij de kringloopwinkel snap ik wel dat je net zo goed niets kunt geven. Die komen om in de 14 inch televisies en laptops uit 1998. Dan kan wel geroepen worden dat je niet mag zeuren, maar ik zou mij met die goedkope aftandse rommel ook afgescheept voelen.
pi_148092615
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:44 schreef Mystikvm het volgende:
Als je het uit mag kiezen bij de kringloopwinkel snap ik wel dat je net zo goed niets kunt geven. Die komen om in de 14 inch televisies en laptops uit 1998. Dan kan wel geroepen worden dat je niet mag zeuren, maar ik zou mij met die goedkope aftandse rommel ook afgescheept voelen.
Ik denk niet dat ze verplicht waren om die dingen op te halen.
pi_148092623
Je hebt ook bar weinig aan een te oude computer als je die dagelijks moet gebruiken.
pi_148092625
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:38 schreef kwiwi het volgende:
Hoe vaak zie je niet in FHF dat mensen vragen om kleding of spullen en dan zeggen "nee dankje dat draag ik niet", of "wel graag zonder krassen". Als je dat kunt zeggen heb je het volgens mij ook niet echt nodig.
Dit dus.

Echte armen bestaan dan ook niet in Nederland.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148092672
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze verplicht waren om die dingen op te halen.
Denk ook niet dat ze dat nog doen, als ze er zo ontevreden over zijn. Dan maar vrienden of familie aankijken. Geef dan niks, als de keuze beperkt is tot de kringloopwinkel.
pi_148092684
Volgens RTV Noord is er een tevredenheidsonderzoek gedaan door de betreffende organisatie waarbij het wenselijk was dat men aanvullend feedback kon geven.
Waarschijnlijk hebben veel cliënten daar dus ingevuld dat (o.a.) meer platte tv's en snellere computers wenselijk zouden zijn.

De titel "minima niet blij met gratis pc" lijkt dus weer heerlijk uit zijn verband gerukt te zijn. Alsof ze zelf naar buiten zijn gekomen om te klagen.
blablablabla
pi_148092727
quote:
10s.gif Op maandag 29 december 2014 13:36 schreef MouzurX het volgende:
Tegenwoordig moet je zelfs als minima toch wel een platte tv hebben.
Whats next? Zwart-wit tv's?
Ik heb als student al een 32 inch platte tv, kostte 250 euro 6 jaar geleden.
Ik heb nog steeds een 100hz CRT TV... :@

Zolang die het nog prima doet zie ik geen reden om een platte neer te zetten.
pi_148092755
De titel van het oorspronkelijk artikel is trouwens: " minima NIET ALTIJD blij met gratis pc ", TS doet dus ook lekker mee aan de negatieve beeldvorming.
blablablabla
pi_148092765
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:46 schreef waht het volgende:

[..]

Dit dus.

Echte armen bestaan dan ook niet in Nederland.
Relatieve armoede wel.

Maar goed, dikke kans dat dit bericht op iets gebaseerd is als:

'Wat vindt u daar nou van, dat u zomaar een computer krijgt?'
'Nou, mooi meegenomen.'
'Had u niet liever een nieuwe computer gewild in plaats van zo'n oude?'
'Ja, natuurlijk.'
pi_148092770
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Scheelt enorm aan energiegebruik.
blablablabla
  maandag 29 december 2014 @ 13:50:21 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_148092791
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:47 schreef Elan het volgende:
Volgens RTV Noord is er een tevredenheidsonderzoek gedaan door de betreffende organisatie waarbij het wenselijk was dat men aanvullend feedback kon geven.
Waarschijnlijk hebben veel cliënten daar dus ingevuld dat (o.a.) meer platte tv's en snellere computers wenselijk zouden zijn.

De titel "minima niet blij met gratis pc" lijkt dus weer heerlijk uit zijn verband gerukt te zijn. Alsof ze zelf naar buiten zijn gekomen om te klagen.
Inderdaad, wat een stemmingmakerij.

Ten tweede, wie geeft er nou een CRT TV weg anno 2014? Moet je daar echt blij mee zijn, ook al heb je geen geld? :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_148092796
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat ding is ook zo groot dat het eenvoudiger is je huis er omheen af te breken en elders weer op te bouwen als je gaat verhuizen. Je kúnt ook geen andere TV meer nemen als je ooit zo'n ding hebt gehad.
pi_148092845
Sinds wanneer is 58 62% van 107? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148092879
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ten tweede, wie geeft er nou een CRT TV weg anno 2014? Moet je daar echt blij mee zijn, ook al heb je geen geld? :')
Laatst nog zo'n tv weggeven via Marktplaats aan zo'n jongen die soortgelijk initiatief had voor jongeren en mensen met (psychische) handicapt in Rotterdam. Althans dat zei ie B-)

Konkoware meuk en qua energieverbruik ook niet bepaald rendabel te noemen.
blablablabla
pi_148092925
En waarom heeft TS de titel van het bericht aangepast? Je mening mag onder het bericht hoor, niet in het bericht. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 29 december 2014 @ 13:53:56 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148092953
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Alleen een Apple TV is goed genoeg natuurlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148093090
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 13:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen een Apple TV is goed genoeg natuurlijk.
Nee, maar de kringloopwinkel puilt uit van de Daewoo's en Provisions uit 1998 die destijds ook maar 150 gulden kostten. Aangezien armoede relatief is snap ik wel dat je liever iets hebt wat iets meer van deze tijd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')