En wij in onze voortuin. Eigenlijk is het een unieke kans voor Poetin om zich terug te trekken. Hij kan dan zeggen dat hij het niet onder controle heeft als er dan alsnog gevechten blijven plaats vinden. Ik vraag me sowieso af in hoeverre Rusland daar nog de controle over heeft. Alleen de kozakken mag je als trouwe Kremlin aanhangers rekenen. Maar net zoals in de Oekraïne zelf loopt natuurlijk ook onder die separatisten zelf een zooitje tuig rond.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wat ik uit de link van interpretermag kan opmaken is dat de Pro-Kremlin rebellen schoon schip aan het maken zijn betreffende warlords die mogelijk voor problemen kunnen zorgen, omdat ze niet naar het centrale gezag luisteren. Het zou toch wel een gigantische flater zijn voor Putin als de rebellen straks met elkaar gaan vechten. Straks heeft hij een soort van Syrie in zijn achtertuin.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:55 schreef JCats het volgende:
Half juli volgen nog meer opvallende incidenten. Op 14 juli wordt een Oekraïens transportvliegtuig, een Antonov AN-26, neergehaald. Hoewel men er destijds van uitging dat het vliegtuig was neergeschoten vanaf de grond, zegt president Porosjenko van Oekraïne nu dat het toestel is geraakt door een raket die door een ander vliegtuig is afgeschoten.
http://nos.nl/artikel/201(...)-moeten-sluiten.html
Die AN-30 is neergehaald toen het bezig was met een landing op het vliegveld van Lugansk. Dat kan ook met MANPADS. Dat was toen het verhaal. Alleen de AN-26 in op grote hoogte neergehaald (6,5 km), 3 dagen voor de MH17.quote:De Oekraïense militair analist Dmitri Tymtsjoek zegt dat het luchtruim al in mei gesloten had moeten worden. In die maand is een Antonov AN-30, een tweemotorig propellervliegtuig, neergehaald. De autoriteiten in Kiev hadden toen al vermoedens dat de rebellen wapens hadden die ver konden reiken.
kiev had een motief, ik zeg niet dat ze het hebben gedaan, maar het is zeker niet uit te sluiten. Die paarhonderd vakantiegangers uit een westers land zouden voor Kiev makkelijk gezien kunnen worden een noodzakelijk offer, om wereldwijd de aandacht terug te brengen op dit conflict en was waarschijnlijk de enige weg om buitenlandse druk te krijgen op het Kremlin. In Kiev wist men ook wel dat het luchtruim niet lang meer open zou kunnen blijven, er was sprake van urgentie.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:44 schreef LelijKnap het volgende:
Hoezo zou dat "ziek" zijn? Het kan toch gewoon zo zijn dat een tragedie een partij goed uikomt? Dat betekend niet direct dat die partij schuldig is.
Je kunt zeggen wat je wilt. Het gebied was in handen van separatisten. Russische buk rommel. En dat is het. Dan kun je niets anders zeggen dan dat de Russen mede verantwoordelijk zijn. Dat die vliegtuigmaatschappij geen voorzorgsmaatregelingen nam zoals andere maatschappijen is een punt om bij die maatschappij te leggen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
kiev had een motief, ik zeg niet dat ze het hebben gedaan, maar het is zeker niet uit te sluiten. Die paarhonderd vakantiegangers uit een westers land zouden voor Kiev makkelijk gezien kunnen worden een noodzakelijk offer, om wereldwijd de aandacht terug te brengen op dit conflict en was waarschijnlijk de enige weg om buitenlandse druk te krijgen op het Kremlin. In Kiev wist men ook wel dat het luchtruim niet lang open zou kunnen blijven. Veel maatschappijen vlogen al om Oekraine heen en zouden alle maatschappijen dat doen, was de kans verkeken. wat dat betreft een 10 voor de timing, mocht later blijken dat Kiev er inderdaad direct achter zitten.
Zo zeker is dat nog niet, maar ook dan was Kiev verantwoordelijk voor de sluiting van het luchtruim, wat men natuurlijk al veel eerder had moeten doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:03 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt. Het gebied was in handen van separatisten. Russische buk rommel. En dat is het. Dan kun je niets anders zeggen dan dat de Russen mede verantwoordelijk zijn. Dat die vliegtuigmaatschappij geen voorzorgsmaatregelingen nam zoals andere maatschappijen is een punt om bij die maatschappij te leggen.
Natuurlijk zou je achteraf kunnen zeggen waarom Kiev niet het luchtruim had afgesloten. Maar dat zal dan maar een onderzoek moeten aantonen. Maar in mijn ogen blijven de Russen mede verantwoordelijk. Het zou Rusland dan ook sieren om degene die de rommel afvuurde op te pakken en te berechten.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Zo zeker is dat nog niet, maar ook dan was Kiev verantwoordelijk voor de sluiting van het luchtruim, wat men natuurlijk al veel eerder had moeten doen.
Als de Russen hier al iets van afweten, wellicht is het aan Kiev om iemand op te pakken en berechten.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk zou je achteraf kunnen zeggen waarom Kiev niet het luchtruim het afgesloten. Maar dat zal dan maar een onderzoek moeten aantonen. Maar in mijn ogen blijven de Russen mede verantwoordelijk. Het zou Rusland dan ook sieren om degene die de rommel afvuurde op te pakken en te berechten.
Of dat. Overdragen. Als de Russen nog enige goodwill willen tonen zou dat al mogelijk helpen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als de Russen hier al iets van afweten, wellicht is het aan Kiev om iemand op te pakken en berechten.
Ik denk dat het verstand wel terug zal keren. Veel hangt af van de opstelling van Duitsland en de invloed die zij binnen de Navo hebben en de EU. Er is poetin alles aan gelegen om in ieder geval de relatie met de Duitsers weer op orde te brengen. Het is wat dat betreft jammer dat de interpersoonlijke verhouding tussen Merkel en Poetin slecht is, hier kan Steinmeier echter goed als bemiddelaar optreden. mogheroni lijkt me als EU buitenlandwoordvoerder ook een wat positievere grondhouding te hebben tov de Russen dan diens voorganger Ashton.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:19 schreef Cherna het volgende:
[..]
Of dat. Overdragen. Als de Russen nog enige goodwill willen tonen zou dat al mogelijk helpen.
Ik ben vrij neutraal in dit conflict. Ik hoop alleen dat dit niet compleet escaleert en de verstandhouding weer op een normaal niveau komt en dat zo snel mogelijk. Dat is ook in het belang van de EU,Oekraïne en Rusland. Maar ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het alleen maar verder zie dalen. En daar zijn alle partijen voor verantwoordelijk.
Nou ja de Russen zullen zich moeten terugtrekken. Anders blijft het een patstelling. De Krim is een gelopen zaak. Dat zullen de Russen nooit meer uit handen geven. Dan rest de vraag of de EU/VS/Kiev dit accepteert mbt tot de Krim. Kiev zal dat zeker niet accepteren. Het is dan aan het Westen hoe ze die separatisten en ander nationalistisch tuig van Kiev moeten aanpakken. Maak de borst maar nat. Dat is een zeer moeilijke klus waarbij ik me afvraag of je de Russen daar buiten kunt houden als het om de etnisch Russen gaat. Dat is zoiets als Nederlanders die in België wonen en worden onderdrukt en Nederland daar niet zou mogen helpen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dat het verstand wel terug zal keren. Veel hangt af van de opstelling van Duitsland en de invloed die zij binnen de Navo hebben en de EU. Er is poetin alles aan gelegen om in ieder geval de relatie met de Duitsers weer op orde te brengen. Het is wat dat betreft jammer dat de interpersoonlijke verhouding tussen Merkel en Poetin slecht is, hier kan Steinmeier echter goed als bemiddelaar optreden. mogheroni lijkt me als EU buitenlandwoordvoerder ook een wat positievere grondhouding te hebben tov de Russen dan diens voorganger Ashton.
Overigens is dat geen nieuws ik herinner mij dat dat in juli al gezegd werd dat Russische gevechtsvliegtuigen actief waren.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Inderdaad. De rebellen in Oost-Oekraine hadden geen vliegtuigen. Dit is weer de volgende aanwijzing dat de Russen actief in het conflict betrokken waren.
Ik hoor eigenlijk ook weinig nieuws. Maar dat er Russische gevechtsvliegtuigen actief waren, waren geruchten. Het zou nieuws zijn als er een betrouwbare bevestiging komt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens is dat geen nieuws ik herinner mij dat dat in juli al gezegd werd dat Russische gevechtsvliegtuigen actief waren.
Overigens is er vandaag nog een aanslag geweest entwitter:FollowChris twitterde op vrijdag 02-01-2015 om 19:43:07To save energy #Odessa shuts down electricity 4 hours per day resulting in telephone infrastructure problems.#Ukraine http://t.co/lz2vnRQI4K reageer retweet
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:48 schreef deelnemer het volgende:
Overigens is er vandaag nog een aanslag geweest en er is een anti-terrorisme oefening gaande.
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 22:42:35Last night in #Odesa unknown tried to blast a railroad gasoil cistern. Resulted in spill http://t.co/vEAnegAkxz |EMPR http://t.co/DOgs63h12p reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 03-01-2015 om 23:00:20National Guard arrived in Odesa. Will jointly patrol the city with law enforc to prevent terrorist acts -dumskaya |EMPR http://t.co/u3AQsBt33F reageer retweet
Tot zover dus de zogenaamde "coup".quote:An investigation by The New York Times into the final hours of Mr. Yanukovych’s rule — based on interviews with prominent players, including former commanders of the Berkut riot police and other security units, telephone records and other documents — shows that the president was not so much overthrown as cast adrift by his own allies, and that Western officials were just as surprised by the meltdown as anyone else.
When Russia’s foreign minister, Sergey V. Lavrov, later complained to him that Mr. Yanukovych had been ousted in an armed coup, Mr. Sikorski told him that “this wasn’t a coup. The government was abandoned.” Mr. Lavrov, according to Mr. Sikorski, responded that “the police were without the power to shoot, so they were afraid of Maidan, so they left.”
Wederom geen nieuws zijn eigen partij heeft hem afgezet.quote:Op zondag 4 januari 2015 09:11 schreef J.B. het volgende:
Ukraine Leader Was Defeated Even Before He Was Ousted
http://mobile.nytimes.com(...)usted.html?referrer=
[..]
Tot zover dus de zogenaamde "coup".
Gelukkig hebben we een international strafrechtbank, waarin men bewijzen moet aanleveren voor de mede verantwoordelijkquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk zou je achteraf kunnen zeggen waarom Kiev niet het luchtruim had afgesloten. Maar dat zal dan maar een onderzoek moeten aantonen. Maar in mijn ogen blijven de Russen mede verantwoordelijk. Het zou Rusland dan ook sieren om degene die de rommel afvuurde op te pakken en te berechten.
Zou er iemand zijn die de illusie heeft dat de verantwoordelijkheden voor het neerschieten van MH-17 ooit voor de strafrechtbank komen?quote:Op zondag 4 januari 2015 10:47 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een international strafrechtbank, waarin men bewijzen moet aanleveren voor de mede verantwoordelijk
In plaats van de media en triljoenen vingertjes die wijzen dat je al bij voorbaat schuldig zou bevonden zijn of medeverantwoordelijk, zonder degelijk bewijs materiaal gezien te hebben of niet eens het geduld hebben om op een onderzoeksrapport af te wachten.
Als het niet komt tot een strafrechtzaak is er ook niemand schuldig, vrij simpel je bent nog altijd voor de internationale wetten (strafrecht) en (straf)rechtbank onschuldig bevonden als men niet kan bewijzen dat je schuldig bent of voor Rusland in dit geval mede verantwoordelijk.quote:Op zondag 4 januari 2015 10:53 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Zou er iemand zijn die de illusie heeft dat de verantwoordelijkheden voor het neerschieten van MH-17 ooit voor de strafrechtbank komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |