abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149518073
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:25 schreef XL het volgende:

[..]

Nee, klein. Zorg er alleen voor dat er ook voor de rest niks opvalt. Lullig als je voor iets anders je koffer open moet maken en de ring moet eruit. Leg hem dus ook ergens onderin en als je moet uitpakken zorgen dat je weet waar hij ligt. Zodat hij niet per ongeluk eruit komt.
Dankje!
pi_149519253
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 03:03 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik moest gisteren overstappen in Newark en moest door de douane, mijn koffer ophalen en weer afgeven, maar niet inchecken.

Hmm oke
Als ik naar huis ga heb ik een overstap in Houston moet ik daar ook weer door de douane of kan ik die overslaan omdat ik dan al in Las Vegas door de douane ben geweest? :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 20:20:42 ]
pi_149519299
quote:
8s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:20 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Hmm oke
Als ik naar huis ga heb ik een overstap in Houston moet ik daar ook weer door de douane of kan ik die overslaan omdat ik dan al in Las Vegas door de douane ben geweest? :@
Ik denk dat je in Las Vegas niet door de douane hoeft omdat je eerst een binnenlandse vlucht hebt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 9 februari 2015 @ 20:32:21 #254
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_149519679
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:39 schreef static het volgende:
Ik vlieg redelijk veel en er is werkelijk nog nooit een aansteker afgenomen. Niet die ik bij me draag, niet in mijn laptoptas en niet uit mijn andere bagage.
Aanstekers is kennelijk een beetje grijs gebied, je kunt vliegen van Amsterdam naar New York, dan naar Buffalo, naar Chicago, naar New York, en dan op de laatste vlucht naar Amsterdam één of andere TSA medewerker die beslist dat de zippo niet mee mag. Ter plekke maar wel even gebroken zodat niemand er ook iets mee kan. (Boos broetje toen).

Wat ik erger vond dat in Hong Kong mijn nagelknippertje werd afgenomen, volstrekt onbegrijpelijk, want direct na de beveiliging kon je een exact zelfde exemplaar kopen bij de AS Watson... (Gelukkig ben ik nu wat ouder en wijzer, maar laten we het erop houden dat ik indertijd wat minder tactvol mijn frustratie heb laten ventileren op de dienstdoende manager van de beveiliging)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_149536436
Ik dacht dat je tegenwoordig bij elke maatschappij (zelfs ryanair enzo) een tas + personal item mee mocht nemen als handbagage maar bij transavia blijkbaar niet :? Goed dat ik het nog even gecheckt heb
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:19:49 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_149536698
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aanstekers is kennelijk een beetje grijs gebied, je kunt vliegen van Amsterdam naar New York, dan naar Buffalo, naar Chicago, naar New York, en dan op de laatste vlucht naar Amsterdam één of andere TSA medewerker die beslist dat de zippo niet mee mag. Ter plekke maar wel even gebroken zodat niemand er ook iets mee kan. (Boos broetje toen).

Wat ik erger vond dat in Hong Kong mijn nagelknippertje werd afgenomen, volstrekt onbegrijpelijk, want direct na de beveiliging kon je een exact zelfde exemplaar kopen bij de AS Watson... (Gelukkig ben ik nu wat ouder en wijzer, maar laten we het erop houden dat ik indertijd wat minder tactvol mijn frustratie heb laten ventileren op de dienstdoende manager van de beveiliging)
Ach ja, ik moest een keer mijn flessen-opener inleveren bij een overijverige douane-beambte... Het flessenopener-gedeelte was "te" scherp en kon als wapen gebruikt worden. Ik was toen minderjarig en op vakantie met mijn ouders :')
pi_149545347
quote:
8s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:13 schreef Max-Westerman het volgende:
Volgende week heb ik voor de eerste keer een vliegreis met overstap.
Ik vlieg naar San Francisco en ik moet overstappen in Chicago, hoe gaat dat in zijn werk?
Moet ik in Chicago op mijn koffers wachten en moet ik dan weer ergens inchecken en koffers afgeven of worden de koffers meteen doorgestuurd naar het andere vliegtuig waarmee ik naar San Francisco vlieg? En moet ik in Chicago ook door de douane?
Op Chicago door de immigrationdienst, koffer ophalen, koffer afgeven, door naar volgende terminal, handbagage laten checken door TSA en gaan met die banaan!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_149545386
quote:
8s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:20 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Hmm oke
Terugweg hoef je alleen op je opstappunt door de douane, daarna niet meer.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_149590902
Nee binnenlandse vlucht en daarna naar het buiten land. Dus in Las Vegas ga je niet door de douane maar in Houston wel.
pi_149616577
Gisteren wéér een aansteker in moeten leveren :(
Volg de pijlen.
pi_149617685
neem er dan geen mee :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_149619292
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:15 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

Terugweg hoef je alleen op je opstappunt door de douane, daarna niet meer.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 01:25 schreef Eris het volgende:
Nee binnenlandse vlucht en daarna naar het buiten land. Dus in Las Vegas ga je niet door de douane maar in Houston wel.
2 verschillende antwoorden
Ik zie wel hoe en wat als het zover is :+
pi_149621037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
neem er dan geen mee :)
En hoe moet ik mijn peuken aansteken dan? :(
Volg de pijlen.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 00:33:16 #264
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149622921
Wat een blatante idioterie om een binnenlandse vlucht met China Soutthern te boeken zeg, je moet een Chinees mobiel nummer hebben waar ze een SMS verificatie naar sturen als je iets wil boeken of een account wil aanmaken. Nu heb ik die wel. maar die kan niet roamen in Jakarta waar ik nu ben. :{

Zal je denken: er loopt hier een roedel Chinezen rond, gebruik even één van hun telefoons en verander het later in je eigen, zo gezegd zo gedaan, maar nee hoor, niet meer te wijzigen.

Toen ik naar het lokale adres van de maatschappij aan het zoeken was zag ik tot mijn verbazing en opluchting dat ze in hetzelfde gebouw zaten als waar ik werk.

Op een hobbeltje ernaartoe, half uur gezeten. Resultaat: 0.

'Nee meneer, voor dit soort vragen en wijzigingen moet u naar ons kantoor in Guangzhou'. 'Dat zijn nou eenmaal onze regels'. :|W

Soms word je zo moe van die Chinezen.

Heb nu een boeking, zonder bevestiging die ik niet kan checken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 13 februari 2015 @ 05:28:22 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149625035
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 00:33 schreef static het volgende:
Wat een blatante idioterie om een binnenlandse vlucht met China Soutthern te boeken zeg, je moet een Chinees mobiel nummer hebben waar ze een SMS verificatie naar sturen als je iets wil boeken of een account wil aanmaken. Nu heb ik die wel. maar die kan niet roamen in Jakarta waar ik nu ben. :{

Zal je denken: er loopt hier een roedel Chinezen rond, gebruik even één van hun telefoons en verander het later in je eigen, zo gezegd zo gedaan, maar nee hoor, niet meer te wijzigen.

Toen ik naar het lokale adres van de maatschappij aan het zoeken was zag ik tot mijn verbazing en opluchting dat ze in hetzelfde gebouw zaten als waar ik werk.

Op een hobbeltje ernaartoe, half uur gezeten. Resultaat: 0.

'Nee meneer, voor dit soort vragen en wijzigingen moet u naar ons kantoor in Guangzhou'. 'Dat zijn nou eenmaal onze regels'. :|W

Soms word je zo moe van die Chinezen.

Heb nu een boeking, zonder bevestiging die ik niet kan checken.
Heb wel eens met ze gevlogen, geboekt via een agent. Dat ging vlekkeloos
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:59:31 #266
15080 static
pi_149638217
Ik boek nooit via een agent eigenlijk. Altijd rechtstreeks in het geval van een wijziging ik niet van het kastje naar de muur gestuurd word.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:17:50 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149640151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:59 schreef static het volgende:
Ik boek nooit via een agent eigenlijk. Altijd rechtstreeks in het geval van een wijziging ik niet van het kastje naar de muur gestuurd word.
Tussenpersoon bedoel ik, geen boekingssite. Is juist handig, hoef ik de maatschappij niet te bellen bij gezeik.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:21:00 #268
15080 static
pi_149640246
Ik regel dat liever zelf. :)

Wat nu dus mis is gegaan, nog steeds geen bevestiging van mijn boeking. In Jakarta nemen ze niet op, in HK (ben ik nu weer) ook niet. Maandag vlieg ik naar Amsterdam voor een korte vakantie, daar maar op Schiphol proberen.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:34:05 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149640638
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:21 schreef static het volgende:
Ik regel dat liever zelf. :)

Wat nu dus mis is gegaan, nog steeds geen bevestiging van mijn boeking. In Jakarta nemen ze niet op, in HK (ben ik nu weer) ook niet. Maandag vlieg ik naar Amsterdam voor een korte vakantie, daar maar op Schiphol proberen.
Laatst had je met Garuda ook al zo'n problemen. Is toch handig als daar zo'n voormalig toerisme-studentje voor je tussenzit die dat allemaal moet oplossen.

De enige airline waar ik mee bel is mijn eigen, waar ze mijn status kennen.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:45:26 #270
15080 static
pi_149640971
Tsja, het is een Skyteam partner en bij het boeken moest ik wel mijn FB nummer invullen, dus de status moet bekend zijn.

Naja, we zien het wel. In het ergste geval trek ik KLM aan het jasje, die hebben nog wel wat ingangen wat bleek toen ik laatst ook gelazer had met een andere Skyteam partner.
pi_149944290
Ik zou vanochtend vliegen met Cathay Pacific van Hong Kong naar Sydney. Bij dr incheckbalie aangrkomen werd mij verteld dat dd vlucht overboekt was of iets in die richting. Ik kon in iedergeval niet mee en werd overgeplaatst naar een andere vlucht van 14 uur later.

Wat is normaal dat je voor compensatie krijgt?

Ik kreeg 1500HK dollar, voor het gemak is dat ongeveer 150 euro. Verder kreeg ik toegang tot de lounche en werd ik gratis upgegrade van economy class naar business class. Is dat ongeveer een normale compensatie, of had ik er meer uit kunnen slepen?

Op zich is die 14 uur voor mij niet echt een probleem. Ik ben gewoon weer terug naar Hong Kong gegaan met de bus en ben er nu dus eigenlijk een dag langer.
pi_149944624
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 03:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wat is normaal dat je voor compensatie krijgt?
In Azie is dat vziw niet strak geregeld, maar in Europa zou je 600 euro + 'verzorging' gedurende de wachttijd hebben gekregen.

De toegang tot de lounge zou je als verzorging kunnen zien. Een business class upgrade op zo'n lange vlucht is waarschijnlijk meer waard als (600 - 150=) 450 euro. De vraag is wel of dat het jou ook waard is.

Verder moet je erkennen dat je als bezoeker van Hong Kong geen goede onderhandelingspositie hebt. Je hebt geen mogelijkheid om er een formele zaak van te maken. Je kunt hooguit zeggen dat je niet tevreden bent en in de toekomst wegblijft als klant.

Dat alles overziende, zou ik zelf de oplossing in deze situatie als voldoende beschouwen.
pi_149945377
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 04:25 schreef jaco het volgende:

[..]

In Azie is dat vziw niet strak geregeld, maar in Europa zou je 600 euro + 'verzorging' gedurende de wachttijd hebben gekregen.

De toegang tot de lounge zou je als verzorging kunnen zien. Een business class upgrade op zo'n lange vlucht is waarschijnlijk meer waard als (600 - 150=) 450 euro. De vraag is wel of dat het jou ook waard is.

Verder moet je erkennen dat je als bezoeker van Hong Kong geen goede onderhandelingspositie hebt. Je hebt geen mogelijkheid om er een formele zaak van te maken. Je kunt hooguit zeggen dat je niet tevreden bent en in de toekomst wegblijft als klant.

Dat alles overziende, zou ik zelf de oplossing in deze situatie als voldoende beschouwen.
Ik had zelf geen idee wat normaal is voor compensatie. Ik kan hier wel mee leven. Het is ook niet zo dat ik aan een strak tijdschema zit verbonden, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit. Ik keek alleen een beetje raar op dat ik niet mee kon. Gisteren kon ik ook al niet online inchecken. Ik kon inchecken tot het moment dat ik een stoel moest kiezen en toen was alles bezet. Ik dacht toen o dst wordt vast op het vliegveld dan toegewezen, maar dat was dus niet zo.
pi_149946831
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik had zelf geen idee wat normaal is voor compensatie. Ik kan hier wel mee leven. Het is ook niet zo dat ik aan een strak tijdschema zit verbonden, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit. Ik keek alleen een beetje raar op dat ik niet mee kon. Gisteren kon ik ook al niet online inchecken. Ik kon inchecken tot het moment dat ik een stoel moest kiezen en toen was alles bezet. Ik dacht toen o dst wordt vast op het vliegveld dan toegewezen, maar dat was dus niet zo.
Ik gok dat dat wel de bedoeling was uitgaande van genoeg no-shows, maar dat uiteindelijk te veel andere mensen wel kwamen opdagen.

Ik heb zoiets een keer met een KLM vlucht vanuit Zürich gehad. Online checkin werkte niet, en op het vliegveld kreeg ik een boarding pass zonder stoelnummer. :{ Werd uiteindelijk wel aan boord gelaten gelukkig.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149948209
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 03:22 schreef KolonelBroodje het volgende:

Is dat ongeveer een normale compensatie, of had ik er meer uit kunnen slepen?

Ja man dik aanklagen 20 gratis vluchten en een jaar lang in hotels en eten op hun kosten!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')