SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Stemmen is niet meer mogelijk! Dit kon van 21 november t/m 28 november
Wanneer wordt de lijst bekend?
Op 19 december is de lijst-der-lijsten bekend gemaakt
Je kon al kijken of jouw nummer erin stond via: http://www.staatieindetop2000.nl/
Top2000-Quiz
Deze werd uitgezonden op 21 november 20:30 op NPO 3
Grappen over Ringo van de Beatless slaan we dit jaar overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html![]()
![]()
Listen To The Music
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Ulysses en Dark of the matineequote:Op zondag 28 december 2014 18:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Welke van Franz Ferdinand zou je graag in de top 2000 willen zien? Ik zou voor Lucid Dreams en Stand on the Horizon gaan.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Hoewel het goede nummers zijn is dat natuurlijk niet logisch. Take me Out is de bekendste en ook de meest logische keuze voor de top 2000. Lucid Dreams kent natuurlijk geen hondquote:Op zondag 28 december 2014 18:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Welke van Franz Ferdinand zou je graag in de top 2000 willen zien? Ik zou voor Lucid Dreams en Stand on the Horizon gaan.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Dat dit niet nummer 1 staat bij de stemmen van de vrouwenWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Rellende_Rotscholier hoort liever het origineel van de Hermes House Band[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Absoluut Ulysses!quote:Op zondag 28 december 2014 18:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Welke van Franz Ferdinand zou je graag in de top 2000 willen zien? Ik zou voor Lucid Dreams en Stand on the Horizon gaan.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Ik ga even koken en eten
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Bij dit nummer voel ik meteen super fabulousIk ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Leek me gewoon erg toepasselijkquote:Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef D. het volgende:
Wat een k*t-TT
Had er na zo'n hunt meer van verwachtWe luisteren toch naar muziek?
![]()
![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Absoluut.quote:Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rellende_Rotscholier hoort liever het origineel van de Hermes House BandHet blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Disco![]()
![]()
Zo krijg je natuurlijk nooit Franz Ferdinand in de top 2000quote:Op zondag 28 december 2014 18:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ulysses en Dark of the matineeTake Me Out is ook niet mijn favoriet (al blijft ie leuk) maar heeft wel de meeste kans om erin te komen.
Zelfde geldt voor Rebellion bij Arcade Fire. Als je die bands in de top2000 wil hebben stem dan op de grootste "hits".26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Eetsequote:Op zondag 28 december 2014 18:43 schreef Gehenna het volgende:
Ik moet even eten (gourmetten met familie), veel plezier nog
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Zonde, Lucid Dreams (albumversie, die van 7 minuten) is echt prachtigquote:Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoewel het goede nummers zijn is dat natuurlijk niet logisch. Take me Out is de bekendste en ook de meest logische keuze voor de top 2000. Lucid Dreams kent natuurlijk geen hondMet Take me Out en Ulysses kan ik ook wel leven
![]()
![]()
Jongens dat is toch helemaal geen hitquote:Maar wel tof
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Dan zou ik kiezen voor We Used to Wait, is MH geweest bij 3fmquote:Op zondag 28 december 2014 18:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo krijg je natuurlijk nooit Franz Ferdinand in de top 2000Take Me Out is ook niet mijn favoriet (al blijft ie leuk) maar heeft wel de meeste kans om erin te komen.
Zelfde geldt voor Rebellion bij Arcade Fire. Als je die bands in de top2000 wil hebben stem dan op de grootste "hits".[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Smakeloosquote:Smakeloosquote:Op zondag 28 december 2014 18:43 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Orgineel toch?quote:For you, there'll be no more crying.
Tot laterquote:Op zondag 28 december 2014 18:43 schreef Gehenna het volgende:
Het origineel van de Hermes House Band...."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Nonsens... Het beste nummer moet er in. En dat is Ulysses!quote:Op zondag 28 december 2014 18:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo krijg je natuurlijk nooit Franz Ferdinand in de top 2000Take Me Out is ook niet mijn favoriet (al blijft ie leuk) maar heeft wel de meeste kans om erin te komen.
Zelfde geldt voor Rebellion bij Arcade Fire. Als je die bands in de top2000 wil hebben stem dan op de grootste "hits".
Rebellion is absoluut niet de grootste hit van Arcade Fire...I love music |Ajax forever
Ik vind het origineel van Robbie Williams beterUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik ken het ook welquote:Op zondag 28 december 2014 18:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zonde, Lucid Dreams (albumversie, die van 7 minuten) is echt prachtigMet Take me Out en Ulysses kan ik ook wel leven
Maar alleen fans zullen het kennen terwijl Take Me Out bij bijna iedereen wel bekend zal zijn.
En ook niet de beste.. dat is Tunnels.quote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nonsens... Het beste nummer moet er in. En dat is Ulysses!
Rebellion is absoluut niet de grootste hit van Arcade Fire...[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die cover is in Nederland een grotere hit (#1) geweest dan het origineel (#4)...quote:Op zondag 28 december 2014 18:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rellende_Rotscholier hoort liever het origineel van de Hermes House Band![]()
ze hebben goede nummers geschreven zoals country roadsquote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef Ferdo het volgende:
Het origineel van de Hermes House Band....
Ze smelten de kazen!![]()
Arcade Fire heb ik nooit live gezien nee. Ook niet zo'n behoefte aan. Ik ben ook niet zo'n hype-type (mooi woord, als je dat zo zietquote:Op zondag 28 december 2014 18:40 schreef MaJo het volgende: [..] Ook wel eens live gezien? ik weet niet wat het is maar het heeft echt iets magisch, ik hou gewoon van die band. Maar misschien is er dan toch iets wat mist bij je
![]()
)
![]()
Het probleem bij Rebellion (Lies) is de topictitel. De een schrijft het als Rebellion, de ander als Rebellion (Lies) en de volgende als Rebellion Lies. Als de computer telt, krijg je dus drie verschillende titels met te weinig stemmen. Wake Up zou misschien een betere keuze zijn.quote:Op zondag 28 december 2014 18:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor Rebellion bij Arcade Fire. Als je die bands in de top2000 wil hebben stem dan op de grootste "hits".![]()
Doeiquote:Op zondag 28 december 2014 18:43 schreef Gehenna het volgende:
![]()
![]()
Geen hit? Waar heb jij gezeten dan? Erg veel gedraaid op 3fm!quote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jongens dat is toch helemaal geen hitMaar wel tof
I love music |Ajax forever
Ook een optiequote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan zou ik kiezen voor We Used to Wait, is MH geweest bij 3fm
Báán Djowvie"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Je bent pas de derde met deze grapquote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef Ferdo het volgende:
Het origineel van de Hermes House Band....
Dat was dan ook wel een hitje...quote:I love music |Ajax forever
Later gejat door een zekere John Denver.quote:Op zondag 28 december 2014 18:45 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ze hebben goede nummers geschreven zoals country roads"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Bun JuviFor you, there'll be no more crying.
uiteraardquote:Op zondag 28 december 2014 18:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Later gejat door een zekere John Denver.Ze smelten de kazen!![]()
Dry Countyquote:Op zondag 28 december 2014 18:46 schreef cafca het volgende:
Ah, een van de weinig leuke nummers van Bon Jovi
'rock 'voor huisvrouwenquote:Op zondag 28 december 2014 18:46 schreef Elfletterig het volgende:
Bon Jovi.... echt nooit wat aan gevonden.Ze smelten de kazen!![]()
Mobiel, dus ik zie niks tussendoorgepost worden.quote:"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Zou ik ook wel willen maar zo werkt het niet. Misschien een aantal tiental mensen zal op zo'n nummer stemmen en een honderdtal op Take Me Out. Als deze stemmen samengevoegd worden sta je sterker, nu staan ze er helemaal niet in.quote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nonsens... Het beste nummer moet er in. En dat is Ulysses!
Rebellion is absoluut niet de grootste hit van Arcade Fire...
Rebellion is met Wake Up denk ik wel het meest bekende nummer van de band. In ieder geval het meest geliefde nummer bij velenZonder mijn actie stemden veel mensen al op Rebellion.
quote:Op zondag 28 december 2014 18:46 schreef Elfletterig het volgende:
Bon Jovi.... echt nooit wat aan gevonden.Make love, not war ☮![]()
Inderdaad, ook deze niet.quote:Op zondag 28 december 2014 18:46 schreef Elfletterig het volgende:
Bon Jovi.... echt nooit wat aan gevonden.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
quote:
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Absoluut, Tunnelsquote:Op zondag 28 december 2014 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En ook niet de beste.. dat is Tunnels.Daarbij heb je alleen weer het probleem dat mensen allemaal de titel anders door zullen geven, zo noem ik hem eigenlijk altijd Neighborhood #1, dat zullen de mensen bij de top2000 niet snappen
Rebellion is officieel natuurlijk ook Rebellion (Lies), misschien raken daardoor ook stemmen verloren.
Jammer dat je het als een hype ziet, ze zijn zoveel meer dan dat.quote:Op zondag 28 december 2014 18:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Arcade Fire heb ik nooit live gezien nee. Ook niet zo'n behoefte aan. Ik ben ook niet zo'n hype-type (mooi woord, als je dat zo ziet)
Neinquote:
Hehe zie mijn latere reactie met precies hetzelfde verhaalquote:Op zondag 28 december 2014 18:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het probleem bij Rebellion (Lies) is de topictitel. De een schrijft het als Rebellion, de ander als Rebellion (Lies) en de volgende als Rebellion Lies. Als de computer telt, krijg je dus drie verschillende titels met te weinig stemmen. Wake Up zou misschien een betere keuze zijn.
Ik heb liever het beste nummer dan het bekendste... Als dat voor alle bands zou gelden in de top 2000 hadden we heel wat minder te klagen.quote:Op zondag 28 december 2014 18:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zou ik ook wel willen maar zo werkt het niet. Misschien een aantal tiental mensen zal op zo'n nummer stemmen en een honderdtal op Take Me Out. Als deze stemmen samengevoegd worden sta je sterker, nu staan ze er helemaal niet in.
Rebellion is met Wake Up denk ik wel het meest bekende nummer van de band. In ieder geval het meest geliefde nummer bij velenZonder mijn actie stemden veel mensen al op Rebellion.
Maar van mij MOETEN deze bands er niet perse in.
Ik heb liever Ich bin wie du in de top 100![]()
![]()
Fantastishe nummersquote:Op zondag 28 december 2014 18:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ulysses en Dark of the matinee![]()
![]()
Bôn Sjovíe?quote:Op zondag 28 december 2014 18:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik spreek het altijd op z'n Frans uit..."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Erg veel? Lijkt me wat overdreven. Wel eens gedraaid ja, maar Take me Out hoor je vaak ook nog tijdens het uitgaan. Ulysses nog nooit gehoord tijdens het uitgaanquote:Op zondag 28 december 2014 18:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geen hit? Waar heb jij gezeten dan? Erg veel gedraaid op 3fm!
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Daft Punk
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Smakeloosquote:Op zondag 28 december 2014 18:50 schreef Stickertje het volgende:
tijd om eten op te warmen zo dat ik op tijd terug ben voor volgend uurIk ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
quote:Op zondag 28 december 2014 18:50 schreef cafca het volgende:
Ja, dit is natuurlijk beter dan alles wat we al gehoord hebben.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ohyeah!"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Op de radio echt wel vaak hoor. Maar ja ik hoor minstens 8 uur per dag in een werkweek.quote:Op zondag 28 december 2014 18:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Erg veel? Lijkt me wat overdreven. Wel eens gedraaid ja, maar Take me Out hoor je vaak ook nog tijdens het uitgaan. Ulysses nog nooit gehoord tijdens het uitgaan
Mee eens hoor, zou dat ook het liefste willen. Maar in het geval van sommige bands vind ik het belangrijker DAT ze er in staan dan met welk nummerquote:Op zondag 28 december 2014 18:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb liever het beste nummer dan het bekendste... Als dat voor alle bands zou gelden in de top 2000 hadden we heel wat minder te klagen.
Maar van mij MOETEN deze bands er niet perse in.
Ik heb liever Ich bin wie du in de top 100![]()
![]()
Dit hoeft er van mij niet perse in[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zeker, toch?quote:Op zondag 28 december 2014 18:50 schreef cafca het volgende:
Ja, dit is natuurlijk beter dan alles wat we al gehoord hebben.
Make love, not war ☮![]()
Hmmm, no, you don't stoppah"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Ik word hier niet echt supergelukkig van.Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Dit is zo'n voorbeeld van een slecht nummer maar wel een van de bekendste van een band, en dan komt die er in. Aerodynamics is mijn favoriet van Daft Punk maar die zal er nooit in komen
Eigenlijk heb ik liever die bagger eruit, dan deze topbands erin als ik moet kiezen.quote:Op zondag 28 december 2014 18:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mee eens hoor, zou dat ook het liefste willen. Maar in het geval van sommige bands vind ik het belangrijker DAT ze er in staan dan met welk nummerI love music |Ajax forever
957 Don't Speak No Doubt 1996
956 Yours Is No Disgrace Yes 1971
955 As Tears Go By The Rolling Stones 1966
954 When I'm Sixty Four The Beatles 1967
953 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1967
952 Sex Machine James Brown 1970
951 Stuck In A Moment U2 2000
950 Shape of my heart Sting 1993
949 MacArthur Park Richard Harris 1968
948 San Francisco Scott McKenzie 1967
947 Love Like Blood Killing Joke 1985
Tof uur[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
957 Don't Speak No Doubt 1996
956 Yours Is No Disgrace Yes 1971
955 As Tears Go By The Rolling Stones 1966
954 When I'm Sixty Four The Beatles 1967![]()
953 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1967
952 Sex Machine James Brown 1970
951 Stuck In A Moment U2 2000
950 Shape of my heart Sting 1993
949 MacArthur Park Richard Harris 1968
948 San Francisco Scott McKenzie 1967![]()
947 Love Like Blood Killing Joke 1985![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties | |