Het is een oude man..misschien heeft z'n hart het begeven door de schrik.quote:Op zondag 28 december 2014 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)aak-nog-onbekend.htm
Eerste dode is een feit, kennis van me vertelde dat de automobilist van de Ford Ka waarschijnlijk onderstuur door ijs heeft gehad en daardoor de bocht te wijd genomen heeft. Alleen vraag ik me af waaraan de man overleden is, stress? De rest was lichtgewond en zo ernstig is de auto er ook niet aan toe.
Jammer weer..
Nogmaals let op menschen. Het lijkt misschien allemaal heel begaanbaar en prima te doen, tot je een miezelig aangevroren plakje bereikt die je auto laat spinnen. Been there, done that. Ook met 50km/u kan dat heel naar aflopen, voor jou of voor een andere weggebruiker.
Precies, dat denk ik dus ook. Desalniettemin treurig.quote:Op zondag 28 december 2014 14:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Het is een oude man..misschien heeft z'n hart het begeven door de schrik.
Gaaf plaatje. Jammer dat Utrecht niet nét 10km noordelijker ligt. Ik ga vanavond weer de stad in de gladheid trotserend op mn fietsje. Lekker naar de bios, de Hobbit!quote:
Verschil tussen zuid-utrecht en noord-utrecht is echt aanzienlijk. Ten zuiden van de a27 ligt gewoon een deftig pak(je) terwijl je rond Maarssen eigenlijk nauwelijks sneeuw van betekenis kunt vindenquote:Op zondag 28 december 2014 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gaaf plaatje. Jammer dat Utrecht niet nét 10km noordelijker ligt. Ik ga vanavond weer de stad in de gladheid trotserend op mn fietsje. Lekker naar de bios, de Hobbit!
Ja, maar de temperatuur stijgt ook nog wat.quote:Op zondag 28 december 2014 16:03 schreef Crazy-M het volgende:
Zo vanmorgen eerst mijn auto uit gehakt, en daarna nog die van vrienden. Resultaat: 2 kapotte ijskrabbersmaar ook 2 ijsvrije auto's
Zooi zat echt stevig vast. en was nu alweer tegen vriespunt aan.
Voor vannacht voorspellen ze ook weer neerslag ?
benieuwd of tilburg dan ook weer wat mee piktquote:Op zondag 28 december 2014 16:04 schreef -CRASH- het volgende:
Jep vannacht weer sneeuw (hier in het zuiden)
Heb net gekeken bij de knmi, maar zag geen -6.7 eigenlijk.quote:Op zondag 28 december 2014 17:06 schreef LTVDK het volgende:
De zon is weg en de temperatuur valt gelijk naar beneden, in het zuiden al bijna -5
[ afbeelding ]
Edit: was de directe link dus een dynamische kaart, zie nu al -6,7 verschijnen
knalt hard onderuitquote:Op zondag 28 december 2014 17:06 schreef LTVDK het volgende:
De zon is weg en de temperatuur valt gelijk naar beneden, in het zuiden al bijna -5
[ afbeelding ]
Edit: was de directe link dus een dynamische kaart, zie nu al -6,7 verschijnen
Zal wel een foutje in de meetapparatuur zijn geweest dan...quote:Op zondag 28 december 2014 17:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Heb net gekeken bij de knmi, maar zag geen -6.7 eigenlijk.
Ik denk het. Op de kaart van 17:20 staat die op -3.4.quote:Op zondag 28 december 2014 17:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zal wel een foutje in de meetapparatuur zijn geweest dan...
[ afbeelding ]
Bijna geen fietsers gezien hierquote:Op zondag 28 december 2014 17:34 schreef terrastegel het volgende:
Vandaag even met de racefiets een rondje gereden om te kijken hoe de wegen erbij lagen.
Echt spekglad, in het veld zelfs een stuk bergop dat volledig vol lag met ijs. Nooit gezien zo eigenlijk
Wat was je kwijt? Jezelf?quote:Op zondag 28 december 2014 18:02 schreef junkiexp het volgende:
Heb vanmiddag in zon en uit de wind aan de auto staan sleutelen en dat ging prima!
Zelfs met alleen een shirt met lange mouwen en een wollen vest eroverheen.
Maar na 15:00 uur was ik mijn kwijt en was het ook gelijk heel koud.
Vlieland doet het lekker... ik zit helaas in het -5.1 gebiedquote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef LTVDK het volgende:
Flinke verschillen in het land al trouwens:
[ afbeelding ]
Misschien even eerst afdrogen voordat je naar buiten gaat?quote:
Heb ik net al gedaan, duurde daarvoor 2 uur voor ik ontdooid wasquote:Op zondag 28 december 2014 19:13 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Misschien even eerst afdrogen voordat je naar buiten gaat?
[quote:Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef LTVDK het volgende:
Flinke verschillen in het land al trouwens:
[ afbeelding ]
Gelukkig vorige week een nieuwe accu in de auto laten zetten... Anders zou ik komende maanden dagelijks de anwb moeten bellen.quote:Op zondag 28 december 2014 19:31 schreef Tinos85 het volgende:
Zulk weer als vanmiddag mag van mij de komende 2 maanden nog wel. Blauwe licht, zonnetje en rond het vriespuntheerlijk.
Plaatje doet het prima hoorquote:Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef Burner82 het volgende:
KNMI wil niet echt meewerken... dan maar zo..
[ afbeelding ]
Via tinypic wel... de link naar het plaatje wil niet echtquote:
quote:Op zondag 28 december 2014 19:42 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Via tinypic wel... de link naar het plaatje wil niet echt
Bij mij staat die nog steeds op 18.50quote:
Niet heel handig neequote:Op zondag 28 december 2014 19:45 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Bij mij staat die nog steeds op 18.50Handig, die niet altijd even dynamische linkjes
Waarschijnlijk gaat het dan gewoon ijs regenen.... Lekker ijzelquote:Op zondag 28 december 2014 19:56 schreef dick_laurent het volgende:
Ben benieuwd of de temp nog gaat oplopen in de loop vd avond/nacht....
En hoe glad t gaat worden als het ook nog eens gaat regenen
Wordt vooral een zooi in het midden van het land waar de warme op de koude lucht botst denk ikquote:Op zondag 28 december 2014 19:56 schreef dick_laurent het volgende:
Ben benieuwd of de temp nog gaat oplopen in de loop vd avond/nacht....
En hoe glad t gaat worden als het ook nog eens gaat regenen
Oh goodyquote:Op zondag 28 december 2014 20:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wordt vooral een zooi in het midden van het land waar de warme op de koude lucht botst denk ik.
En het wordt alleen maar erger, temperaturen lopen steeds verder uit elkaar, ondertussen al 14 graden verschil:quote:
Ook wel apart dat het precies dat stukje is in west/midden-Brabant.quote:Op zondag 28 december 2014 20:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En het wordt alleen maar erger, temperaturen lopen steeds verder uit elkaar, ondertussen al 14 graden verschil:
[ afbeelding ]
Heeft denk ik ook wel te maken met de gevallen sneeuw die is blijven liggen waardoor het ondanks het zonnige weer amper is opgewarmd vandaag. Lucht is nu nog enigszins helder, komt wel wat bewolking aan.quote:Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ook wel apart dat het precies dat stukje is in west/midden-Brabant.
Daar ligt dan ook de meeste sneeuw.quote:Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ook wel apart dat het precies dat stukje is in west/midden-Brabant.
Check...quote:Op zondag 28 december 2014 20:29 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Daar ligt dan ook de meeste sneeuw.
Die paar tienden is nog niet echt overtuigendquote:Op zondag 28 december 2014 20:37 schreef Burner82 het volgende:
Het begint wel op te warmen daar...
[ afbeelding ]
8 tienden vind ik toch wel aardigquote:Op zondag 28 december 2014 20:38 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Die paar tienden is nog niet echt overtuigend
Ohh ja, dat wel.. Maar zie bij Woensdrecht nog -8 staanquote:Op zondag 28 december 2014 20:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]
8 tienden vind ik toch wel aardig
Het blijft gewoon verrekte koudquote:Op zondag 28 december 2014 20:41 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ohh ja, dat wel.. Maar zie bij Woensdrecht nog -8 staan
Nu je het zegtquote:Op zondag 28 december 2014 20:41 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ohh ja, dat wel.. Maar zie bij Woensdrecht nog -8 staan
twitter:marcopverhoef twitterde op zondag 28-12-2014 om 20:34:08Zo, nu wel een landelijk kouderecord in woensdrecht -8,0 graden. Laagste temperatuur dit jaar. http://t.co/uFIkEGtb0f reageer retweet
Ziet er goed uit in breda.quote:Op zondag 28 december 2014 20:29 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Daar ligt dan ook de meeste sneeuw.
Als je dr aarde overheengooit kan je m nu makkelijk dempenquote:Op zondag 28 december 2014 21:31 schreef Ajaxfan het volgende:
Hele sloot hier achter mijn huis is nu dichtgevroren (was vanmorgen niet) maar gezien de temperatuur hier naast Amsterdam kan dat toch nooit?
Zonder bewolking geen regen. Kijk maar eens naar de buienradar.quote:Op zondag 28 december 2014 22:07 schreef Rabieluh het volgende:
Opwarmen? Ik wil chaos door ijzel, ho hee.
Woensdrecht houdt anders nog dapper standquote:Op zondag 28 december 2014 22:05 schreef Burner82 het volgende:
Begint langzaam toch op te warmen.
[ afbeelding ]
De verwachting is dat het pas na middernacht meer gaat opwarmen en dat er neerslag valt. Al zal dat toch wel sneeuw zijn dan denk ik.quote:Op zondag 28 december 2014 22:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Woensdrecht houdt anders nog dapper stand
Uhmm, -3.8 is niet Woensdrecht.quote:Op zondag 28 december 2014 22:24 schreef Burner82 het volgende:
Volgens mij is dat weerstation kapot daar.... vorige update was -8.4 of zo... nu is het ineens -3.8
[ afbeelding ]
Ging me ook niet zozeer om woensdrecht? Dat meetpunt geeft al de hele dag zeer wisselende waarden.quote:
Leuk gifjequote:
Warmt lekker op ja..quote:
Ja.quote:
www.knmi.nl/actueelquote:
Hier ook, ik ging vandaag fietsen, maar het was zoeen adventurequote:Op maandag 29 december 2014 00:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Keiharde aangekoekte, gladde ijsmassa hier op de straten.
Hier voor de deur zat net nog een bontkraagje met een Peugeotje tegen een boom. Kreeg zijn auto niet meer van de boom los doordat zijn wielen geen grip kregen. Vloeken, auto uit, kijken, auto weer in, nog meer gas geven, rook, auto weer uit, weer vloeken, bellen... Kostelijk mee vermaakt.quote:Op maandag 29 december 2014 00:09 schreef Paul het volgende:
[..]
Hier ook, ik ging vandaag fietsen, maar het was zoeen adventure
Dat moet je filmen.quote:Op maandag 29 december 2014 00:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier voor de deur zat net nog een bontkraagje met een Peugeotje tegen een boom. Kreeg zijn auto niet meer van de boom los doordat zijn wielen geen grip kregen. Vloeken, auto uit, kijken, auto weer in, nog meer gas geven, rook, auto weer uit, weer vloeken, bellen... Kostelijk mee vermaakt.
JA MAAR WARMTEquote:Op maandag 29 december 2014 00:15 schreef Nattekat het volgende:
Sneeuwprut -> IJs -> ijsprut -> bevroren ijsprut -> Regen
Korte samenvatting van de situatie in Leiden.
Redelijk mooi weer met een graad of 5 a 6 met af en toe een natte / sneeuw dag.quote:Op maandag 29 december 2014 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, dat was 'm weer. Gisternacht toen ik na de bios naar huis fietste merkte ik al dat de boel aan het smelten was.
De vooruitzichten zijn ook gewoon weer wat we gewend zijn. Graadje of 6 tot 8 en elke dag bewolkt en kans op neerslag.
Fuck it, laten we maar gewoon realistisch zijn, dit type weer is gewoon kenmerkend voor de NLse winter.
Mensen die hopen op wekenlang strakblauwe luchten met bijbehorende diepvriestemperaturen.... tja. Hopen mag, maar ga er maar vanuit dat je 9,9 van de 10 keer teleurgesteld zal raken.
Ik ben iig blij dat ik straks op sneeuw/ijsvrije wegen naar mijn werk kan
Dat is niet heel handig inderdaad. Dan krijg je toch een ietwat.. rooskleurige weergave van de werkelijkheid.quote:Op maandag 29 december 2014 00:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
HTC One met roze camerabeeld hier.
Warmtequote:Op maandag 29 december 2014 09:42 schreef Dven het volgende:
Wat een bel
[ afbeelding ]
En de bijhorende diepvries
[ afbeelding ]
Dat jaquote:
Nu pas?quote:Op maandag 29 december 2014 10:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Enschede heeft nu ook eindelijk sneeuw!
Stuur maar wat van die warmte naar Noord-Limburg. Ben die sneeuw nu wel beu.quote:Op maandag 29 december 2014 11:14 schreef zatoichi het volgende:
Ik had het warm hier in Utrecht. Het is en grad of vijf maar in de zin is de gevoelstemperatuur zeker 10 graden. Al zegt de knmi 2.2 graden...
Ja precies goed die sneeuw. Heb ik er geen last van gehadquote:
Hier precies hetzelfde, 15km verderop gewoon een dekenquote:Op maandag 29 december 2014 11:45 schreef WEST het volgende:
[..]
Ja precies goed die sneeuw. Heb ik er geen last van gehad
quote:Voor het eerst sinds 1990 geen landelijke ijsdag gemeten | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Het is voor het eerst sinds 1990 dat dit is gebeurd, volgens de meteorologen van Weeronline.nl.
Hoewel 2014 nog niet voorbij is, worden de komende dagen maximumtemperaturen boven het vriespunt verwacht.
Vorig jaar waren er nog dertien ijsdagen. Sinds 1901 is het maar negen keer gebeurd dat een jaar geen ijsdag kende. In 1943 kwam het zelfs 45 keer tot een ijsdag.
Zondag was de koudste dag en nacht van het jaar. Maar zelfs die nacht is goed geweest voor een 'warmterecord'. Met -3,3 graden Celsius in De Bilt lag de temperatuur in de koudste nacht van het jaar niet eerder zo hoog.
Ondanks de koude van de afgelopen dagen, komt de gemiddelde temperatuur in december hoger uit dan normaal. Het werd gemiddeld 4,5 graden terwijl 3,7 graden normaal is.
2014 is gemeten als warmste jaar sinds 1706. De temperatuur was gemiddeld 11,7 graden Celsius , terwijl 10,2 graden normaal is. Daarmee is het record van 11,2 graden uit 2007 en 2006 definitief gebroken.
Het warme weer werd veroorzaakt door zuidelijke winden die warme lucht aanvoerden. De maanden januari, februari, maart, april, juli, september, oktober en november waren uitzonderlijk warm.
Alleen augustus was flink kouder dan gebruikelijk. De maand staat op een gedeelde tiende plek in de lijst van natste augustusmaanden.
2014 jaar eindigt ook op de zevende plek in de lijst met zonnigste jaren. De zon scheen met 1.840 zonuren zo'n 260 uur langer dan normaal.
Toch was er dit jaar geen officiële landelijke hittegolf. Ook waren er dit jaar minder zomerse en tropische dagen. Alleen in de regio Twente was er in juli een kortdurende regionale hittegolf.
Het warmterecord is dus vooral veroorzaakt door een gebrek aan koude dagen. De winter, lente en herst waren alledrie het op een na warmst sinds 1901. De zomer behaalde een negentiende plek in de lijst van warmste zomers.
Maar de totale neerslag van dit jaar valt met 847 millimeter niet uit de toon. Er was daardoor geen sprake van droogte. Wateroverlast was er in juli wel.
Bron: www.nu.nl
Je profileert jezelf de laatste tijd wel als een enorme aansteller zeg, niet normaalquote:Op maandag 29 december 2014 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles beter dan de -2 waar ik gisteren doorheen fietste.
Welnee, haat aan kouquote:Op maandag 29 december 2014 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Je profileert jezelf de laatste tijd wel als een enorme aansteller zeg, niet normaal
Het is wat met die AH'squote:Albert Heijn in Den Bosch ontruimd om sneeuw | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Dat liet de brandweer weten. Het is niet bekend wanneer de schade is ontstaan. Het is ook niet duidelijk hoelang de supermarkt dicht blijft.
De manager van het filiaal ontdekte de schade maandag toen hij de deur van een koelcel niet dicht kreeg. Vervolgens zag hij een scheur in een muur. De brandweer kwam en die besloot het gebouw te ontruimen.
Zaterdag werd een Albert Heijn XL in Tilburg ontruimd omdat het dak was doorgebogen. Waarschijnlijk was de sneeuw ook daar de oorzaak.
Bron: www.nu.nl
Dit denkenquote:
Vorige week kneep ik hem wel ff met die scherpe dalingen + sneeuwval maar zoals gewoonlijk lijkt het allemaal weer reuze mee te vallen in Nederland.quote:
Ik gun jullie allemaal een winter zoals in 1944/1945. Met bijhorende oorlog. Gewoon, omdat jullie helemaal niets meer gewend zijn en dat dus als gebruikelijk zienquote:Op maandag 29 december 2014 17:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorige week kneep ik hem wel ff met die scherpe dalingen + sneeuwval maar zoals gewoonlijk lijkt het allemaal weer reuze mee te vallen in Nederland.
Trouwens wel zieke ijzel in Rotterdam gisteren man paar keer bijna op m'n bek en autorijden was ook geen pretje![]()
Ooit ja, eerst straks weer zomerquote:Op maandag 29 december 2014 17:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik gun jullie allemaal een winter zoals in 1944/1945. Met bijhorende oorlog. Gewoon, omdat jullie helemaal niets meer gewend zijn en dat dus als gebruikelijk zien
Maar ooit komt die winter![]()
![]()
![]()
Jij wenst ons de hongerwinter?quote:Op maandag 29 december 2014 17:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik gun jullie allemaal een winter zoals in 1944/1945. Met bijhorende oorlog. Gewoon, omdat jullie helemaal niets meer gewend zijn en dat dus als gebruikelijk zien
![]()
![]()
Al de hele dag snil hier. Zelfde bui als die Nederland zaterdag had. Ligt nu iets van een centimeter of 15 ofzo. Wat vannacht ook de temperatuur onder nul wordt. Komende dagen blijft het diepvries. Effe een weekie afzienquote:Op maandag 29 december 2014 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ooit ja, eerst straks weer zomer![]()
![]()
Hoe is het qua weer bij jou dan, nog wat wezen snowboarden of valt het mee met de snil in de bergen?
Als Nederland zo ongeschikt is zelfs anno 2014 nog een hongerwinter te krijgen, dan verdient men hem ookquote:Op maandag 29 december 2014 17:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Jij wenst ons de hongerwinter?
En bedankt!
Global warming FTW!... noujah, totdat de oceanen beginnen te ruften
Wij leven in Nederland, kwakkelwinters zien wij als gebruikelijk. Evenals kwakkelzomersquote:Op maandag 29 december 2014 17:17 schreef Dven het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dit jaar wel, in 2015 weer nieuwe kansenquote:Op maandag 29 december 2014 17:10 schreef summer2bird het volgende:
Dat was grappig, een laagje ijs op schaduwplekken vanmorgen. Nog niet genoeg om uit te glijden.
Was dat de winter weer dit jaar?
Kwakkelland dat we zijnquote:Op maandag 29 december 2014 18:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij leven in Nederland, kwakkelwinters zien wij als gebruikelijk. Evenals kwakkelzomers.
Dat was ook meteen een reeks van uitzonderlijk koude winters, koudste van de eeuw meen ik. Dat komt echt niet zo vaak voor en is net zo ongebruikelijk als zo'n warme winter die we vorig jaar hadden :pquote:Op maandag 29 december 2014 17:17 schreef Dven het volgende:
[..]
![]()
![]()
Volgens mij was de koudste winter 1942 danwel 1963quote:Op maandag 29 december 2014 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat was ook meteen een reeks van uitzonderlijk koude winters, koudste van de eeuw meen ik. Dat komt echt niet zo vaak voor en is net zo ongebruikelijk als zo'n warme winter die we vorig jaar hadden :p
Je mag jezelf wel een echte bikkel noemen als je die elfstedentocht uitgereden hebt.quote:Op maandag 29 december 2014 19:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij was de koudste winter 1942 danwel 1963
Edit: 1963 dus http://www.lijstvandedag.nl/top-10-koudste-winters-in-nederland/
Mijn opa heeft in een van de oorlogsjaren de elfstedentocht geschaatst en uitgereden. De heldquote:Op maandag 29 december 2014 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je mag jezelf wel een echte bikkel noemen als je die elfstedentocht uitgereden hebt.
Weet wel dat de winters in de jaren 40-45 allemaal behoorlijk koud waren.
of was die medaille toch ergens anders voorquote:Op maandag 29 december 2014 20:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn opa heeft in een van de oorlogsjaren de elfstedentocht geschaatst en uitgereden. De held(en dan te bedenken dat ze toen ook nog op houtjes schaatsten
).
Medaille? Ergens anders voor?quote:Op maandag 29 december 2014 20:14 schreef SuperFood het volgende:
[..]
of was die medaille toch ergens anders voor
1947quote:Op maandag 29 december 2014 19:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij was de koudste winter 1942 danwel 1963
Edit: 1963 dus http://www.lijstvandedag.nl/top-10-koudste-winters-in-nederland/
Of je opa geen nazi wasquote:Op maandag 29 december 2014 21:07 schreef hangtime het volgende:
[..]
Medaille? Ergens anders voor?
Snap ik de 'grap' niet?
Is er al uitzicht op?quote:Op maandag 29 december 2014 19:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dit jaar wel, in 2015 weer nieuwe kansen
Ja dan ben je er eentje zoals ze niet meer gemaakt worden denk ik.quote:Op maandag 29 december 2014 20:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn opa heeft in een van de oorlogsjaren de elfstedentocht geschaatst en uitgereden. De held(en dan te bedenken dat ze toen ook nog op houtjes schaatsten
).
Domme grap dus!quote:Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Of je opa geen nazi was
Dat wordt bedoeld denk ik
Kutpluim dus!quote:Op maandag 29 december 2014 23:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dan ben je er eentje zoals ze niet meer gemaakt worden denk ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pluim is voor winterweer zeer negatief.
quote:
Tja, hoe meet je de strengste winter. Op basis van Helman-getal of op basis van gemiddelde temperatuur over de gehele duur van de winter. Voor beiden valt iets te zeggenquote:Op maandag 29 december 2014 22:57 schreef Canopus het volgende:
[..]
1947
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Winter_van_1946-1947
Of het weerwoord koudegetal!quote:Op dinsdag 30 december 2014 00:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, hoe meet je de strengste winter. Op basis van Helman-getal of op basis van gemiddelde temperatuur over de gehele duur van de winter. Voor beiden valt iets te zeggen
Wat is het weerwoord koudegetal?quote:Op dinsdag 30 december 2014 00:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Of het weerwoord koudegetal!
Dat is een graadmeter voor de mate van bevrediging die een winterautist ervaart?quote:Op dinsdag 30 december 2014 00:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sorry het heette anders. Het heet wintergevoelgetal.
http://www.weerwoord.be/includes/wgg.php
Wacht maar tot februari / maart.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Goede pluim. Sneeuw was top. Nu is het wel weer klaar. Scheelt ook stookkosten.
Opbouw in de stratosfeer is ongeveer vergelijkbaar met winter 2012-2013 en toen had je bv dit:quote:
Dit is al meer winter dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:02 schreef Infection het volgende:
Mensen die denken dat de winter al voorbij is.
Het kan nog veel erger zelfs. De winter is officieel nog maar iets meer dan een week bezig.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:03 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dit is al meer winter dan vorig jaar.
Niet in Groningen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:03 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dit is al meer winter dan vorig jaar.
Pluim voor mensen die geen zin hebben in gladde wegen zeer positiefquote:Op maandag 29 december 2014 23:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dan ben je er eentje zoals ze niet meer gemaakt worden denk ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pluim is voor winterweer zeer negatief.
Net als afgelopen jaar, ergens in mei ofzo een keer uit de winter komenquote:Op dinsdag 30 december 2014 10:32 schreef dick_laurent het volgende:
Komende twee weken iig weinig kans op winterweer.
Maar ja, mij heb je niet horen zeggen dat dit het al was... pas vanaf maart ga ik stilletjes hopen dat het gedaan is met de ellende, eerder niet.
2013quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:59 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Net als afgelopen jaar, ergens in mei ofzo een keer uit de winter komen
Ik denk 'tquote:Op dinsdag 30 december 2014 01:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat is een graadmeter voor de mate van bevrediging die een winterautist ervaart?
Officieel bijna een derde van de winter gehad want 1 maart begint de lente. Al kan dat natuurlijk ook nog winterweer opleveren.quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Het kan nog veel erger zelfs. De winter is officieel nog maar iets meer dan een week bezig.
Gisteren op het nieuws, het weer bij jou en Roemenië.. wat een pleuriszooi manquote:Op dinsdag 30 december 2014 14:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Officieel bijna een derde van de winter gehad want 1 maart begint de lente. Al kan dat natuurlijk ook nog winterweer opleveren.
Hier in de tuin momenteel -3.9, voor op straat lijkt het veel kouder te zijn. In de zomer is m'n tuin een bron van koude, in de winter van relatieve warmte. Denk omdat het een soort van ingebouwd zit tussen een aantal hoge gebouwen.
Anyway, vanavond lijken we de -18 te gaan halen.
Hangt er natuurlijk ook wel vanaf waar je zit. In de Karpaten en bergen hier kan het nu eenmaal erg veel sneeuwen en hard vriezen. Zoals in alle hogere gebergtes. Hier is het met de sneeuw wel meegevallen. Misschien een centimeter of 20 ofzo. In het zuiden van het land is niets gevallen. Zie je ook wel terug in de temperaturen. Het is daar overdag boven nul en hier straks -14 overdag.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gisteren op het nieuws, het weer bij jou en Roemenië.. wat een pleuriszooi mansneeuwschuivers die van de weg schuiven
Ah zo, ze hadden het in het nieuws ook over grote tegenstellingen, precies waar jij het nu over hebt.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk ook wel vanaf waar je zit. In de Karpaten en bergen hier kan het nu eenmaal erg veel sneeuwen en hard vriezen. Zoals in alle hogere gebergtes. Hier is het met de sneeuw wel meegevallen. Misschien een centimeter of 20 ofzo. In het zuiden van het land is niets gevallen. Zie je ook wel terug in de temperaturen. Het is daar overdag boven nul en hier straks -14 overdag.
Wat ik trouwens helemaal gestoord vind is dat ze aankomende nachten in Rusland grote delen rond het vriespunt zitten en heel zuid-oost europa wel in de diepvriest zit. Hier exact op de -21
[ afbeelding ]
Verschillen in Bosnie en Kroatie zijn ook altijd tof om te zien. Kuststreken rond nul, hooggebieden op misschien 150 km afstand -25
Dat was echt fucking klotequote:Op dinsdag 30 december 2014 12:59 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Net als afgelopen jaar, ergens in mei ofzo een keer uit de winter komen
Ik snap best dat iemand van de winter kan houden maar dat had daar geen zak mee te maken. Dat was guur klote weer zonder neerslag, zon of wat dan ook. Gewoon grijs met koude wind.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat was echt fucking klote![]()
Als je dat wenst dan ben je echt een zolderkamerautist ofzo.
Met Slavische talen die in het latijn geschreven zijn probeer ik het altijd terug te zetten naar het cyrillisch. Want dan weet je in ieder geval exact de uitspraak. Fonetische talenquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah zo, ze hadden het in het nieuws ook over grote tegenstellingen, precies waar jij het nu over hebt.
Dat het bij jou zo koud is en in Russia niet zo, heeft te maken met de drukverdelingen en sneeuw natuurlijk. Kroatië vind ik een machtig mooi land, ga er zeker weer heen als ik de kans heb. Ik zat ook aan de kust, Banjole om precies te zijn. Ik probeer dat duidelijk te maken aan een Kroaat maar die verstond me natuurlijk voor geen meter omdat ik Banjole letterlijk op z'n Nederlands uit zat te spreken (zo slecht ben ik niet eens in talen, maar toch)
Had t/m de laatste zin niet door dat het niet over Nederland ging. Ik schrok al.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Officieel bijna een derde van de winter gehad want 1 maart begint de lente. Al kan dat natuurlijk ook nog winterweer opleveren.
Hier in de tuin momenteel -3.9, voor op straat lijkt het veel kouder te zijn. In de zomer is m'n tuin een bron van koude, in de winter van relatieve warmte. Denk omdat het een soort van ingebouwd zit tussen een aantal hoge gebouwen.
Anyway, vanavond lijken we de -18 te gaan halen.
Blijft vervelend hè.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Had t/m de laatste zin niet door dat het niet over Nederland ging. Ik schrok al.
Voor arme autistjes wel ja. Frappant genoeg ook het enige wat jij ooit in dit topic doet. Daarop kankerenquote:
Vaker hier komenquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Had t/m de laatste zin niet door dat het niet over Nederland ging. Ik schrok al.
FOK! ontautistenquote:Op dinsdag 30 december 2014 17:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Houd er een beetje rekening mee dat je op FOK! zit.
Dat zou echt genot zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 09:11 schreef Canopus het volgende:
Wat een weer. Straks dikke mist zeker om twaalf uur met vuurwerk.
Ja, handig als je op de voet van een berg woontquote:Op woensdag 31 december 2014 00:00 schreef zatoichi het volgende:
Grondwater loopt je tuin in? Misschien moet je het dan eens gaan ophogen
quote:
Waarom zou ik dat doen, dat is kanjerver van het koude bierquote:Op woensdag 31 december 2014 10:10 schreef WEST het volgende:
[..]Dan ga jij toch lekker op je zolderkamertje zitten
Zoveel mist dat knut zijn dim summetjes niet meer kan zienquote:Op woensdag 31 december 2014 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gefrustreerde paupers die hun vuurpijlen niet zien.
Hoef je ook geen vuurwerk te zien. En wat extra lopen is goed voor je conditiequote:Op woensdag 31 december 2014 10:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen, dat is kanjerver van het koude bier
Knut is lui. Pakt liever de fiets.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:12 schreef WEST het volgende:
[..]
Hoef je ook geen vuurwerk te zien. En wat extra lopen is goed voor je conditie
Ik hoop het niet, mag een kilometertje of 30 rijden vannacht... Een paar jaar geleden was 500 meter al ondoenlijkquote:Op woensdag 31 december 2014 09:11 schreef Canopus het volgende:
Wat een weer. Straks dikke mist zeker om twaalf uur met vuurwerk.
Niet de auto?quote:
Zelfs naar het werk gaan doet hij dikwijls per veloquote:
Ik kom volgende week ook weer in de buurt. Verheug me er nog niet bepaald op.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:12 schreef Dven het volgende:
Van 22 graden met de kerst, naar -25 met oud en nieuw!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de buurt van?quote:Op woensdag 31 december 2014 10:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik kom volgende week ook weer in de buurt. Verheug me er nog niet bepaald op.
Ik zit in Roemenie aankomende week. Zag dat het qua weersvoorspelling wel iets aangenamer gaat worden.quote:
Ah Roemenie. Nouja, net zoals hier nogal een verschil waar je zit. Zit je in de Karpaten (Balkan/Pirin/Rila), Constanta (Sandanski/Burgas) of Boekarest (Sofia)quote:Op woensdag 31 december 2014 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik zit in Roemenie aankomende week. Zag dat het qua weersvoorspelling wel iets aangenamer gaat worden.
Gave foto's!quote:Op woensdag 31 december 2014 10:55 schreef Dven het volgende:
Anyway, as we speak -10 in de tuin. Vannacht temperaturen die ver beneden de diepvries liggen. Nu ook weer zachtjes begonnen met sneeuwen en er staat redelijk wat wind voor deze omgeving. In het volgende kaartje staat de bel die de koude veroorzaakt goed weergeven. Samen met de temperatuur, die volgens hen zelfs lager uitvalt (-11.2). M'n vader zit in het noordelijke stukje groene Zweden. Rond de poolcirkel maar wel aan het dooien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het grondwatervalletje op de trap van de onder naar boventuin![]()
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit dven.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:55 schreef Dven het volgende:
Anyway, as we speak -10 in de tuin. Vannacht temperaturen die ver beneden de diepvries liggen. Nu ook weer zachtjes begonnen met sneeuwen en er staat redelijk wat wind voor deze omgeving. In het volgende kaartje staat de bel die de koude veroorzaakt goed weergeven. Samen met de temperatuur, die volgens hen zelfs lager uitvalt (-11.2). M'n vader zit in het noordelijke stukje groene Zweden. Rond de poolcirkel maar wel aan het dooien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan heb je het Centrum voor Japanse taal en cultuur hier nog niet gezienquote:
Ziet eruit als een best grote trap.... en dat in je tuin om van onder tuin naar boven tuin te gaan? Ben wel eens benieuwd naar een overzichtsfoto van de hele tuinquote:Op woensdag 31 december 2014 10:55 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Soort van uit de rots gehouwde wenteltrap die naar de boventuin gaat. Zal wel eens een paar foto's trekkenquote:Op woensdag 31 december 2014 13:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ziet eruit als een best grote trap.... en dat in je tuin om van onder tuin naar boven tuin te gaan? Ben wel eens benieuwd naar een overzichtsfoto van de hele tuin
Kun je er nu nog wel over lopen dan of ga je gigantisch hard op je bek?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Soort van uit de rots gehouwde wenteltrap die naar de boventuin gaat. Zal wel eens een paar foto's trekkenAls het wat fraaier eruit ziet. Ligt nu nog allemaal zooi van het oude cafe dat in m'n woning zat
Gewoon ijshouweel meenemen en klimmen maarquote:Op woensdag 31 december 2014 13:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kun je er nu nog wel over lopen dan of ga je gigantisch hard op je bek?
Moest even langs huis dus een paar foto's gemaakt. Beetje offtopic maar feestdagen dus dan mag hetquote:Op woensdag 31 december 2014 13:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ziet eruit als een best grote trap.... en dat in je tuin om van onder tuin naar boven tuin te gaan? Ben wel eens benieuwd naar een overzichtsfoto van de hele tuin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ijstrappetje en tweemaal de bocht omSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benedentuin en boventuin zijn beide nog groter maar daar ligt voornamelijk rommel uit de bar dus om daar nu een foto van online te gooien
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
quote:Op woensdag 31 december 2014 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Moest even langs huis dus een paar foto's gemaakt. Beetje offtopic maar feestdagen dus dan mag het
Hier een deel van de ondertuin. De wand ga ik bepleisteren en in de inkeping rechts ga ik een buddhabeeld plaatsen. Links zie je de trap naar het bovengedeelte. Verder een bankje/tafel een BBQ-plaats beneden omdat het daar in de zomer vrij koel en vrij van zon is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ijstrappetje en tweemaal de bocht omJe bovenste foto zou je ook een hele mooie kerststal van kunnen makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benedentuin en boventuin zijn beide nog groter maar daar ligt voornamelijk rommel uit de bar dus om daar nu een foto van online te gooien![]()
Wat?quote:Op woensdag 31 december 2014 14:43 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Je bovenste foto zou je ook een hele mooie kerststal van kunnen maken
De foto zoals het daar lijkt kan je een mooie kerststal van maken. Sorry was het eerste wat in me opkwam toen ik de foto zag.quote:
Ben vooral benieuwd hoe je van een foto een kerstbal maaktquote:Op woensdag 31 december 2014 14:47 schreef CyberCow het volgende:
[..]
De foto zoals het daar lijkt kan je een mooie kerststal van maken. Sorry was het eerste wat in me opkwam toen ik de foto zag.
Deze foto gaat het om: [ afbeelding ]
tadaquote:Op woensdag 31 december 2014 14:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd hoe je van een foto een kerstbal maakt
Is "panorama" gemaakt door telefoon verticaal van links naar rechts te bewegen. Misschien dat het er daarom wat vreemd uitziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij schreef kerststal, niet kerstbalquote:Op woensdag 31 december 2014 14:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd hoe je van een foto een kerstbal maakt
Is "panorama" gemaakt door telefoon verticaal van links naar rechts te bewegen. Misschien dat het er daarom wat vreemd uitziet.
quote:Op woensdag 31 december 2014 15:00 schreef CyberCow het volgende:
[..]
tadaNu heb je de hondt weggehaaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
quote:Op woensdag 31 december 2014 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Moest even langs huis dus een paar foto's gemaakt. Beetje offtopic maar feestdagen dus dan mag het
Hier een deel van de ondertuin. De wand ga ik bepleisteren en in de inkeping rechts ga ik een buddhabeeld plaatsen. Links zie je de trap naar het bovengedeelte. Verder een bankje/tafel een BBQ-plaats beneden omdat het daar in de zomer vrij koel en vrij van zon is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ijstrappetje en tweemaal de bocht omHele coole tuin! Zal idd nog best wel wat werk zijn, maar dan wordt het ook wel tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benedentuin en boventuin zijn beide nog groter maar daar ligt voornamelijk rommel uit de bar dus om daar nu een foto van online te gooien
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
Timișoara en meeste tijd in Bucharest. Kijk tegen die tijd wel wat het gaat worden. Zit gelukkig meeste tijd binnen.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah Roemenie. Nouja, net zoals hier nogal een verschil waar je zit. Zit je in de Karpaten (Balkan/Pirin/Rila), Constanta (Sandanski/Burgas) of Boekarest (Sofia)
Kan zomaar 20 graden schelenMaar voor alle gevallen lijkt het iets milder te worden ja. Al is een week verder natuurlijk nog erg ver en kan er veel veranderen.
Kan beide erg koud zijnquote:Op woensdag 31 december 2014 16:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Timișoara en meeste tijd in Bucharest. Kijk tegen die tijd wel wat het gaat worden. Zit gelukkig meeste tijd binnen.
Valt wat moois van te maken ja. Voor de 9 maanden dat het lekker weer is danquote:Op woensdag 31 december 2014 16:17 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hele coole tuin! Zal idd nog best wel wat werk zijn, maar dan wordt het ook wel tof
9 maanden goed en 3 maanden kut, is beter dan 11.5 maand pruttelperiode, 1 week goede zomer, 1 week goede winterquote:Op woensdag 31 december 2014 18:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Valt wat moois van te maken ja. Voor de 9 maanden dat het lekker weer is dan
Voor mijn gevoel is dit de eerste keer dat die mist van kruit niet blijft hangen...quote:Op donderdag 1 januari 2015 00:46 schreef Djeez het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Nog ff een vraag: Weet iemand wanneer die dikke mist was op oudjaarsnacht?
Beide idd. Bedanktquote:
2007-2008quote:Op donderdag 1 januari 2015 00:46 schreef Djeez het volgende:
Maar gelukkig was het tussen de 0 en 5 gradenquote:
Hetzelfdequote:Op donderdag 1 januari 2015 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar gelukkig was het tussen de 0 en 5 graden
Gelukkig nieuwjaar trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ga op dit tempo door. Dan kom je al aan de 365quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
What, 186 posten maar? Ai dat mag wel wat meer
[ afbeelding ]
Hahaha echt he, ik beloof dit jaar meer te posten dan ooit in mijn levenquote:Op donderdag 1 januari 2015 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ga op dit tempo door. Dan kom je al aan de 365
Gewoon even plichtsgetrouw om 22;00 even een postje doen in dit topicquote:Op donderdag 1 januari 2015 14:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hahaha echt he, ik beloof dit jaar meer te posten dan ooit in mijn levenal zal dat me niet gaan lukken met het leven wat ik nu heb
Dat er maar vele weerrecords gebroken mogen worden. In positieve en negatieve zinquote:Op donderdag 1 januari 2015 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
Wow, ik sta gewoon nog net in de top 10 zelfs haha. En ik maar denken dat ik niet zo'n frequente poster was
Iedereen hier in ieder geval een mooi en hopelijk zonnig2015 gewenst!!
Blijven doen. Welkome toevoegingquote:Op donderdag 1 januari 2015 14:54 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb die laatste week van het jaar mijn best gedaan zo te zien
Gelukkig nieuwjaar in ieder geval
Ik weet toch bijna zeker dat dat in de periode ' 90-' 95 ook was (incl ijzel) met een x aantal doden door ongelukken)quote:Op donderdag 1 januari 2015 00:46 schreef Djeez het volgende:
quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:01 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ] Top 500 subforum Weer, Klimaat en Natuurrampen van 01-01-2014 t/m 31-12-2014
nr / aantal posts / gebruiker
001 1873 aloa
002 1634 Dven
003 1405 Nattekat
004 1014 Frutsel
005 0997 Lemans24
006 0792 Ajaxfan
007 0705 Koelkastje
008 0620 roislecxe
009 0585 Fred0w
010 0543 dick_laurent
011 0514 INViCTuS
012 0503 Straatcommando.
013 0486 marcel-o
014 0446 haags_kwartiertje
015 0437 Rabieluh
016 0387 Drugshond
017 0367 bwt
018 0351 MaLo
019 0293 DemonRage
020 0279 Houtenbeen
021 0278 Dagoduck
022 0260 GekkePoes
023 0255 Infection
024 0236 quirina
025 0200 Adrie072
026 0199 Againzender
027 0183 SpeedyGJ
028 0181 ACT-F
029 0180 Klonk
030 0176 bondage
031 0169 Gwywen
031 0169 Resistor
033 0168 Elan
034 0164 Djeez
035 0154 Piet_Piraat
036 0146 Kentekenplaat
037 0141 alors
038 0133 Sj0rSz
039 0128 Bienelientjee
040 0127 -CRASH-
040 0127 Angry_Bird
042 0121 Toto69
043 0120 cynicus
044 0119 Jor_Dii
045 0118 junkiexp
046 0114 Felagund
047 0111 fotostarter
048 0106 Burner82
048 0106 Mani89
050 0104 tralalala
051 0101 Aelse
052 0096 Lonaa
052 0096 Greys
054 0094 Pino112
055 0090 JDude
056 0088 LTVDK
057 0087 Crazy-M
058 0086 Blik
059 0084 pfaf
060 0083 zoem
061 0079 Logician2.0
062 0076 Ambrosius
062 0076 MarkoAlmelo
064 0075 Snowsquall
065 0072 sararaats
066 0071 KnutdeIJsbeer
gegenereerd door het FOK!stats script, klik hier voor meer statsWoW! Nooit verwacht dat ik zoveel zou posten hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder wrijving geen glans
Neu, maar ik dacht dat ik wel een post of 200 minder zou hebben ofzoquote:Op donderdag 1 januari 2015 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Veel?
Zelfs Rois heeft meer gepost, en die komt nooit meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |