SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Format:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015 WK Loting.
First Round DrawSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schedule of Play
First RoundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Second Round
Saturday December 27
Afternoon Session
13:40 Robert Thornton v Ronnie Baxter 4-0
15:15 Terry Jenkins v Lawrence Ryder 4-0
16:45 Peter Wright v Ronny Huybrechts 4-1
Evening Session
20:10 Dave Chisnall v Benito van de Pas 2-4
21:40 Michael van Gerwen v Sascha Stein 4-1
23:15 Gary Anderson v Jelle Klaasen
Sunday December 28
Afternoon Session
13:40 Andy Hamilton v Kyle Anderson
15:15 Cristo Reyes v Kevin Painter
16:45 Ian White v Kim Huybrechts
Evening Session
20:10 Darren Webster v Dean Winstanley
21:40 Phil Taylor v Mark Webster
23:15 Adrian Lewis v Keegan Brown
Monday December 29
Afternoon Session
13:40 Brendan Dolan v Michael Smith
15:15 Max Hopp v Vincent van der Voort
16:45 Raymond van Barneveld v Jamie Caven
Evening Session
20:10 James Wade v Stephen Bunting
Third Round
21:40 Michael van Gerwen v Terry Jenkins
23:15 Benito van de Pas[/b] v Robert Thornton
Tuesday December 30
Afternoon Session
13:40 Peter Wright v Hamilton/K Anderson
15:15 G Anderson/Klaasen v Reyes/Painter
16:45 D Webster/Winstanley v Hopp/Van der Voort
Evening Session
20:10 A Lewis/Brown v Van Barneveld/Caven
21:40 Taylor/M Webster v White/K Huybrechts
23:15 Wade/Bunting v Dolan/M Smith
Quarter-Finals
Thursday January 1
20:10 Wright/Hamilton/K. Anderson v G. Anderson/Klaasen/Reyes/Painter
22:00 Van Gerwen/Jenkins v Van de Pas/Thornton
Friday January 2
20:10 Taylor/M. Webster/White/K. Huybrechts v D. Webster/Winstanley/Hopp/Van der Voort
22:00 Lewis/Brown/Van Barneveld/Caven v Wade/Bunting/Dolan/Smith
Handige websites
Live Score
Nieuws
PDC op Twitter
PDC op Youtube
Darts Database
Wikipedia Nederland
Wikipedia England
Simba180 fansite
http://web.archive.org/we(...)wardvancuilenborg.nl
Nationaliteiten (21):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar?
Alexandra Palace, London.
Wanneer?
18-23 december, 27-30 december, 1-4 januari.
Kan ik dit ook ergens zien?
Ja, op RTL7 (of je zoekt een Sky Sports stream).![]()
GERRIEGERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
![]()
![]()
14x 180 in 7 sets
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*![]()
Netjes hoor.
Jelle ook als een baas.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Meesterlijk
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*![]()
Wat een pot, jesus chrsitus'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'![]()
Jammer dat Gerrie ergens in het toernooi weer keihard gaat falen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Die gemiddeldesquote:
'And I called your name,
Klaasen had echt makkelijk kunnen winnen als hij vaker dubbels zou raken.quote:UI Made bij VanilleKwark.![]()
Als als als als.... Klaasen in de eerste set de dubbels beter had gegooid....
Zonder wrijving geen glans![]()
God wat ben ik opgelucht.
Al geeft hij phil een whitewash, al wint hij een wk, ik zal die pedo nooit steunen![]()
quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:41 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Klaasen had echt makkelijk kunnen winnen als hij vaker dubbels zou raken.![]()
quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:42 schreef icloud het volgende:
Al geeft hij phil een whitewash, al wint hij een wk, ik zal die pedo nooit steunen![]()
![]()
van 89 toch?quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:41 schreef Max23 het volgende:
Die ene finish op die bullseye, terwijl Klaasen daarna kon gooien voor de wedstrijdCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Ik kan ook van Anderson winnen als ik vaker mijn dubbels raak.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:41 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Klaasen had echt makkelijk kunnen winnen als hij vaker dubbels zou raken.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dan mag je ook wat meer triples gaan raken denk ikquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik kan ook van Anderson winnen als ik vaker mijn dubbels raak.'And I called your name,
quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:42 schreef DeeBee het volgende:
Mr. Coat en Stompé die nu dit niveau gaan analyseren, hou toch op.![]()
![]()
Als ik vaker mijn triples en mijn dubbels raak kan ik ook van Anderson winnen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:43 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan mag je ook wat meer triples gaan raken denk ikReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik ookquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als ik vaker mijn triples en mijn dubbels raak kan ik ook van Anderson winnen.'And I called your name,
Komt door #pedopowerquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:43 schreef Nober het volgende:
Laure: Your average was 103.
Gary: Not good enough, it has to be 108+.Children of the night. What music they make.![]()
Bij darten is dat er niet.. is geen geluk zoals in voetbal dat een speler in de baan van het schot loopt en daardor de richting veranderdquote:![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:42 schreef icloud het volgende:
Al geeft hij phil een whitewash, al wint hij een wk, ik zal die pedo nooit steunen
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Stein stond ook te gooien.
-van Gerwen, 2014'And I called your name,
En de spannendste.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:45 schreef polderturk het volgende:
Beste wedstrijd van het toernooi tot nu toe.Children of the night. What music they make.![]()
Nah m.i. komt er ook wat geluk bij het gooien van dubbels bij.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:44 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Bij darten is dat er niet.. is geen geluk zoals in voetbal dat een speler in de baan van het schot loopt en daardor de richting veranderd![]()
Kwaliteitquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:45 schreef roos85 het volgende:
[..]
Nah m.i. komt er ook wat geluk bij het gooien van dubbels bij.![]()
reyes zeker kansen in de vorm van de afgelopen wedstrijdenquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Morgenmiddag wel leuke wedstrijden
hamilton v k. anderson
reyes v painter
white v k. huybrechts![]()
Hopelijk De Hamer er met 0-4 af tegen ViesBaard.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Morgenmiddag wel leuke wedstrijden
hamilton v k. anderson
reyes v painter
white v k. huybrechtsReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Je choked of je choked niet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:45 schreef roos85 het volgende:
[..]
Nah m.i. komt er ook wat geluk bij het gooien van dubbels bij.
Elke beurt is hetzelfde voor beide spelers. Geen geluk dus.![]()
Bouncers, gooien op de draad etc.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:45 schreef roos85 het volgende:
[..]
Nah m.i. komt er ook wat geluk bij het gooien van dubbels bij.Children of the night. What music they make.![]()
Tong is sportkoningquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:46 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Wist niet dat tong dartsfan was.![]()
Zo kun je alles geluk noemen..quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:45 schreef roos85 het volgende:
[..]
Nah m.i. komt er ook wat geluk bij het gooien van dubbels bij.'And I called your name,
Bij Sky merken ze wel terecht op dat deze Gary Anderson mentaal een stuk sterker is dan in het verleden.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
BREKEND: VAN GERWEN GEBLESSEERD!"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ik vond hem heel geforceerd juichen op een gegeven moment, helemaal niet des-Gary's.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:47 schreef Monolith het volgende:
Bij Sky merken ze wel terecht op dat deze Gary Anderson mentaal een stuk sterker is dan in het verleden.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Dat lijkt John Troost wel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:46 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Is dat Co in de weerspiegeling?![]()
Dat blijkt wel jaquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:47 schreef Monolith het volgende:
Bij Sky merken ze wel terecht op dat deze Gary Anderson mentaal een stuk sterker is dan in het verleden.Zonder wrijving geen glans![]()
Sets: 31 [10x 3-0, 13x 3-1, 8x 3-2]
Legs: 122
100+: 314
140+: 153
180: 65
Most maximums: 14, Gary Anderson
Fewest maximums: 1, Laurence Ryder
Most legs played: 30, Gary Anderson v Jelle Klaasen
Fewest legs played: 12, Terry Jenkins v Laurence Ryder
Highest finish: 164, Terry Jenkins
Lowest highest finish in a match: 40, Robert Thornton
Highest average: 103.02, Gary Anderson
Lowest average: 84.48, Ronnie Baxter
Highest check out percentage: 47.22% (17/36), Gary Anderson
Lowest check out percentage: 0% (0/6), Laurence Ryder![]()
Die avondquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen weer mooie wedstrijden![]()
![]()
Dit is waarom het WK zo heerlijk is. Geen vertyfde legssystemen waarbij Taylor bij de pauze al 10-2 voor staat.
Een Anderson die in legs 7-12 achter zou staan met first to 14 had dit nooit gewonnen.![]()
twitter:twitter:schrikko11 twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 21:53:53Voor onze held uit emmen..#dekker #rtl7darts reageer retweet
twitter:LEUGENAARStwitter:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Overigens heb ik zo'n idee dat Klaasen de komende jaren weer flink gaat stijgen op de ranglijst. Heeft dit jaar toch al meerdere keren laten zien dat zijn spel weer groeiende is.![]()
Van Gerwen - Lewis finale, net zo'n tempo als vandaag. Waar kan ik tekenen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Lewis in een geniale halve finale Taylor verslaat.
6-5 met tiebreak of zo.![]()
Mr. Beanquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De mister Bean kerst special.....
Children of the night. What music they make.![]()
Anderson - Lewisquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:53 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Van Gerwen - Lewis finale, net zo'n tempo als vandaag. Waar kan ik tekenen?.
![]()
Ja hij zit duidelijk op een hoger level dat laatste tijd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:52 schreef Max23 het volgende:
Overigens heb ik zo'n idee dat Klaasen de komende jaren weer flink gaat stijgen op de ranglijst. Heeft dit jaar toch al meerdere keren laten zien dat zijn spel weer groeiende is.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Heel Emmen aan de Twitter.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:51 schreef Caland het volgende:
twitter:twitter:schrikko11 twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 21:53:53Voor onze held uit emmen..#dekker #rtl7darts reageer retweet
twitter:LEUGENAARStwitter:![]()
Prima avond ja. Helaas de volgende vroeg op en scherp zijn, dus dat wordt de laatste partij missen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:51 schreef Ajacied422 het volgende:
Maandagavond is ook GENOT.
Wade v Bunting
-
Van Gerwen v Jenkins
Benito v Thornton
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat legsformaat is pure aids, waarom bestaat dat uberhaupt?quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Jammer genoeg maar twee settoernooien in de hele tourkalender.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Jammer dat Klaassen niet heeft gewonnen. Het zou de suprematie van de Nederlandse darters aangetoond hebben.![]()
Kan er niet mee zitten eerlijkbgezegd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Jammer genoeg maar twee settoernooien in de hele tourkalender.
Beide hebben zo z'n charmes.![]()
Geen idee, maar het haalt een heleboel spanning uit het spel inderdaad.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat legsformaat is pure aids, waarom bestaat dat uberhaupt?'And I called your name,
Ik word wel moe van die legsystemen waarbij Taylor/Van Gerwen/Lewis al vroeg 8-0 voor komt en tot de 16 legs met de tegenstander speelt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kan er niet mee zitten eerlijkbgezegd.
Beide hebben zo z'n charmes.![]()
In de premier league is het leg-format heerlijk. Voor dit soort toernooien is een set-format leuk omdat je meer kans op verrassingen hebt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kan er niet mee zitten eerlijkbgezegd.
Beide hebben zo z'n charmes.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De mister Bean kerst special.....![]()
![]()
Maar legsysteem is wel een meer realistische afspiegeling van de krachtsverhoudingen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik word wel moe van die legsystemen waarbij Taylor/Van Gerwen/Lewis al vroeg 8-0 voor komt en tot de 16 legs met de tegenstander speelt.![]()
Tuurlijk, maar qua spanning en kijkplezier is een setsysteem gewoon veel leuker. Zo ook afgelopen wedstrijd.quote:Op zondag 28 december 2014 00:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar legsysteem is wel een meer realistische afspiegeling van de krachtsverhoudingen.'And I called your name,
Dat kun je onmogelijk met zekerheid zeggen.quote:Op zondag 28 december 2014 00:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar qua spanning en kijkplezier is een setsysteem gewoon veel leuker. Zo ook afgelopen wedstrijd.![]()
Ongelofelijk dat zo een lelijke draak zo een knappe dochter gemaakt heeft niet?quote:
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Ow?quote:Op zondag 28 december 2014 00:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat zo een lelijke draak zo een knappe dochter gemaakt heeft niet?![]()
Dat is wel mijn ervaring.quote:Op zondag 28 december 2014 00:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kun je onmogelijk met zekerheid zeggen.'And I called your name,
Lijkt me wel. Gewoon statistische analyse op los laten.quote:Op zondag 28 december 2014 00:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kun je onmogelijk met zekerheid zeggen.![]()
Ik heb er heus geen problemen mee als die formats in de tour blijven. De World Matchplay en UK Open als Major moet je gewoon in ere houden. Maar, op bijvoorbeeld de Grand Slam of Darts of 't Europees Kampioenschap mag het best anders.quote:Op zondag 28 december 2014 00:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar legsysteem is wel een meer realistische afspiegeling van de krachtsverhoudingen.![]()
Dat kun je niet, omdat bij een legsysteem degene die de leg mag beginnen elke leg verschilt. Bij sets dus niet. Volgens mij gaat daar je statistische analyse mank op.quote:Op zondag 28 december 2014 00:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Gewoon statistische analyse op los laten.![]()
Je kan toch kijken hoeveel potten je als spannend kan definieren bij een set en bij een leg systeem.quote:Op zondag 28 december 2014 00:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kun je niet, omdat bij een legsysteem degene die de leg mag beginnen elke leg verschilt. Bij sets dus niet. Volgens mij gaat daar je statistische analyse mank op.![]()
Mooie partij was het in elk geval zojuist. Jammer dat Gary hem nog wist te winnen
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Er zijn tal van spannende wedstrijden in legs systeem geweest in het verleden.quote:
De eerste wedstrijden van vandaag waren strontvervelend. Ondanks dat het sets waren. Als het legsysteem was geweest, was het nog steeds strontvervelend geweest.
Bij sets kan in set 1 alles met de legs meegaan, set 2 bijv 1 break en 2-3 verliezen.
Bij legs staat het 4-6
Bij sets 0-2
Wat lijkt jou het spannendst?![]()
Elke gerespecteerde pot speelt met sets, tenzij er nauwelijks punten vallen, zoals bij voetbal en ijshockey.quote:Op zondag 28 december 2014 00:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Misschien dat ik teveel mijn legkots baseer op de wedstrijden van Taylor bijvoorbeeld.![]()
Wat de 1 spannend vindt, vindt de ander slaapverwekkend.quote:Op zondag 28 december 2014 00:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je kan toch kijken hoeveel potten je als spannend kan definieren bij een set en bij een leg systeem.![]()
Bij 0-3 in sets kan je nog prima terugkomen, maar bij bij 4-12 in legs is dat haast onmogelijk.quote:Op zondag 28 december 2014 00:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er zijn tal van spannende wedstrijden in legs systeem geweest in het verleden.
De eerste wedstrijden van vandaag waren strontvervelend. Ondanks dat het sets waren. Als het legsysteem was geweest, was het nog steeds strontvervelend geweest.
Bij sets kan in set 1 alles met de legs meegaan, set 2 bijv 1 break en 2-3 verliezen.
Bij legs staat het 4-6
Bij sets 0-2
Ligt eraan, spelers die in een legsysteem een dip krijgen bij een wedstrijd, komen over het algemeen makkelijker terug in een setwedstrijd dan dat dat bij legs is.quote:Op zondag 28 december 2014 00:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij legs staat het 4-6
Bij sets 0-2
Basketbal?quote:Op zondag 28 december 2014 00:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Elke gerespecteerde pot speelt met sets, tenzij er nauwelijks punten vallen, zoals bij voetbal en ijshockey.![]()
Bij sets heb je dan ook maar weer 1 break nodig om terug te komen.quote:Op zondag 28 december 2014 00:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij legs staat het 4-6
Bij sets 0-2
Wat lijkt jou het spannendst?
De verschillen zijn makkelijker in te halen.'And I called your name,
Maar bij 3-0 in sets kan het ook gewoon 9-6 in legs staan. Terwijl 9-6 in legs ook 3-2 in sets kan zijn.quote:Op zondag 28 december 2014 00:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij 0-3 in sets kan je nog prima terugkomen, maar bij bij 4-12 in legs is dat haast onmogelijk.![]()
Bij 4-6 in legs ookquote:Op zondag 28 december 2014 00:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bij sets heb je dan ook maar weer 1 break nodig om terug te komen.
De verschillen zijn makkelijker in te halen.![]()
quote:quote:Rowan Sebastian Atkinson is een Engels komiek, acteur en script-schrijver. Hij is vooral bekend door zijn rollen op televisie in de satirische sketch-show Not the Nine O'Clock News en de sitcoms Blackadder, Mr. Bean en The Thin Blue Line. Wikipedia
Geboren: 6 januari 1955 (59 jaar), Consett, Verenigd Koninkrijk
Lengte: 1,80 m
Echtgenote: Sunetra Sastry (geh. 1990)
Kinderen: Lily Atkinson, Benjamin Atkinson![]()
![]()
![]()
Hoiquote:Had alle vertrouwen in Anderson, ook na een 1-3 achterstandquote:Op zaterdag 27 december 2014 23:19 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Anderson gaat de wedstrijd nog pakken!![]()
![]()
9-6 is het meest positieve geval en dan denk ik nog dat iemand makkelijker van 3-0 3-4 maakt, dan van 9-6 11-12 of zo.quote:Op zondag 28 december 2014 00:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar bij 3-0 in sets kan het ook gewoon 9-6 in legs staan. Terwijl 9-6 in legs ook 3-2 in sets kan zijn.![]()
Ja, dat kan. Maar als er grotere verschillen zijn in legs is de pot voorbij. In een setwedstrijd is terugkomen, ook na een verlies van een hoop legs achter elkaar, gewoon makkelijker.quote:Op zondag 28 december 2014 00:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar bij 3-0 in sets kan het ook gewoon 9-6 in legs staan. Terwijl 9-6 in legs ook 3-2 in sets kan zijn.'And I called your name,
Precies. Alleen al omdat je meerdere kansen krijgt om te breaken. Om van 3-0 naar 3-4 te komen hoef je maar 2 keer te breaken en krijg je daar 6 pogingen voor. Bij 9-6 (tot de 12) moet je 2 keer breaken uit 2 pogingen minimaal.quote:Op zondag 28 december 2014 00:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar als er grotere verschillen zijn in legs is de pot voorbij. In een setwedstrijd is terugkomen, ook na een verlies van een hoop legs achter elkaar, gewoon makkelijker.![]()
3 legs op rij pakken in legsysteem is gewoon 2 holds en 1 break. Tuurlijk gaat het mentaal meewerken. Maar dat is ook wanneer je in een setsysteem 2-0 achter staat in sets, en je amper wat verkeerd hebt gedaan.quote:Op zondag 28 december 2014 00:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
9-6 is het meest positieve geval en dan denk ik nog dat iemand makkelijker van 3-0 3-4 maakt, dan van 9-6 11-12 of zo.![]()
Die pedovlieger gaat niet op.quote:Op zondag 28 december 2014 00:18 schreef PowerLoungen het volgende:
Als Klaassen had gewonnen was dit onderwerp helemaal niet ter sprake gekomen![]()
Finish him.quote:Op zondag 28 december 2014 00:20 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
3 sets vaginaal , 1 anaal genomen![]()
In een setsysteem kun je ook nog eens een leg verliezen, zeker in je eigen set, zonder dat dit de score beïnvloedt. In een legsysteem is de tegenstander dan gelijk weer een een leg dichterbij de winst, en doet dat dus eigenlijk een legwinst van jezelf teniet. Dat is de crux.quote:Op zondag 28 december 2014 00:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
3 legs op rij pakken in legsysteem is gewoon 2 holds en 1 break. Tuurlijk gaat het mentaal meewerken. Maar dat is ook wanneer je in een setsysteem 2-0 achter staat in sets, en je amper wat verkeerd hebt gedaan.'And I called your name,
De eerste twee wedstrijden waren saai? Chizzy tegen vd Pas was zo aardig spannend. Ook Stein had bijna op 2-0 gestaan tegen v. Gerwen terwijl hij gewoon 10 punten minder stond te gooien gemiddeld.quote:Op zondag 28 december 2014 00:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij legs staat het 4-6
Bij sets 0-2
Wat lijkt jou het spannendst?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Precies, in een legsysteem wordt elke leg die je verkut meegenomen in de score.quote:Op zondag 28 december 2014 00:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In een setsysteem kun je ook nog eens een leg verliezen, zeker in je eigen set, zonder dat dit de score beïnvloed. In een legsysteem is de tegenstander dan gelijk weer een een leg dichterbij de winst, en doet dat dus eigenlijk een legwinst van jezelf teniet. Dat is de crux.
Maar elke leg die je puur op klasse wint ook.
Zoals ik al zei, beide opzetten hebben zo hun charmes.![]()
Puntje bij paaltje: Zowel in een legsysteem als in een setsysteem winnen bijna altijd dezelfde spelers.![]()
Wedstrijden van vanmiddagquote:Op zondag 28 december 2014 00:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
De eerste twee wedstrijden waren saai? Chizzy tegen VS Pas was zo aardig spannend. Ook Stein had bijna op 2-0 gestaan tegen v. Gerwen terwijl hij gewoon 10 punten minder stond te gooien gemiddeld.![]()
Het gaat dan ook om de potten tussen ongeveer even sterke tegenstandersquote:Op zondag 28 december 2014 00:24 schreef Boezeidekoe het volgende:
Puntje bij paaltje: Zowel in een legsysteem als in een setsysteem winnen bijna altijd dezelfde spelers.![]()
![]()
Ah die. Maar de wedstrijden van vanavond geven in ieder geval aan wat het voordeel van een setsysteem is.quote:
In een leg systeem telt elke gewonnen leg, waardoor iemand bij een flinke voorsprong eigenlijk al niet meer in te halen is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Eens. Enige voordeel van leg-systeem is dat het 'eerlijker' is. Net zoals een wielrentijdrit eerlijker is dan een wegwedstrijd. En toch kijk ik liever wegwedstrijden, omdat die doorgaans spannender zijnquote:Op zondag 28 december 2014 00:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah die. Maar de wedstrijden van vanavond geven in ieder geval aan wat het voordeel van een setsysteem is.
In een leg systeem telt elke gewonnen leg, waardoor iemand bij een flinke voorsprong eigenlijk al niet meer in te halen is.![]()
![]()
Plus dat in een setsysteem er meerdere legs zijn die enorm belangrijk zijn (setwinst). Dus meerdere piekmomenten qua spanning.
Maar legs of sets, laten we hopen op meer wedstrijden zoals zojuist
'And I called your name,
Als je de wedstrijd Anderson - Klaassen de legs telt, dan was het:quote:Op zondag 28 december 2014 00:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah die. Maar de wedstrijden van vanavond geven in ieder geval aan wat het voordeel van een setsysteem is.
In een leg systeem telt elke gewonnen leg, waardoor iemand bij een flinke voorsprong eigenlijk al niet meer in te halen is.
Na 3 sets 6-6 in legs
Na 5 sets 11-11 in legs
Geen rekening houdende met wie de leg begonnen is, lijkt me het toch geen verkeerd scenario qua spanning.
Maar ik hou erover op.
Was gewoon 1 van de beste wedstrijden van dit jaar, en ik hoop dat Klaassen deze lijnt voortzet.![]()
Alsof je dat zo direct kan vertalen. Als het in legs was gespeeld was de hele wedstrijd waarschijnlijk anders verlopen.
Maar verder kijk ik weinig darts op het WK na dus wat weet ik ervan.![]()
Zekerquote:Op zondag 28 december 2014 00:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Was gewoon 1 van de beste wedstrijden van dit jaar, en ik hoop dat Klaassen deze lijnt voortzet.
'And I called your name,
Dat haten op Jelle moet eens eindelijk afgelopen zijn.
Hij heeft gewoon 1 naïeve fout gemaakt, maar het wordt allemaal heel erg uitvergroot.
Hij heeft dat meisje nooit aangeraakt. En naaktfoto's kom je overal tegen dus of dat nou zo shockerend is...![]()
Is goed Jelle, we zullen je er niet meer mee om de oren slaan.quote:Op zondag 28 december 2014 01:36 schreef Ixnay het volgende:
Dat haten op Jelle moet eens eindelijk afgelopen zijn.
Hij heeft gewoon 1 naïeve fout gemaakt, maar het wordt allemaal heel erg uitvergroot.
Hij heeft dat meisje nooit aangeraakt. En naaktfoto's kom je overal tegen dus of dat nou zo shockerend is...Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Bedankt. Net zware wedstrijd verloren man.quote:Op zondag 28 december 2014 02:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Is goed Jelle, we zullen je er niet meer mee om de oren slaan.![]()
Ik dacht echt dat ik hem had die Gary in die vijfde set bij 3-1, toen ik mijn leg voor de wedstrijd mocht beginnen.![]()
![]()
Jelle haters.. wat een mongolenHet levende bewijs dat broer en zus het niet met elkaar moeten doen.
![]()
Boehoe alleen omdat het een Nederlander is maak je je hier druk om.quote:Op zondag 28 december 2014 02:33 schreef Thomas-sama het volgende:
Jelle haters.. wat een mongolenHet levende bewijs dat broer en zus het niet met elkaar moeten doen.
![]()
GERRIEGERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
GERRIE
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord Rotterdam![]()
Keegan Brown is kansloos tegen het geweld van grootmeester Lewis.quote:Op zondag 28 december 2014 11:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik kijk uit naar voornamelijk, vanavond![]()
Keegan Brown![]()
Lewis sukkelt wel vaker met zijn niveau. Wanneer hij middelmatig presteert en Brown gewoon goed speelt heeft hij wel een kansje![]()
Lewis is weer terug bij Deller.quote:Op zondag 28 december 2014 11:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lewis sukkelt wel vaker met zijn niveau. Wanneer hij middelmatig presteert en Brown gewoon goed speelt heeft hij wel een kansje
Zijn eerste pot tegen Pallett.
![]()
Hopen magquote:Op zondag 28 december 2014 11:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Keegan Brown is kansloos tegen het geweld van grootmeester Lewis.
Lewis is net als Van Gerwen een speler die extra gaat leveren wanneer het gevraagde niveau toeneemt. Dan vallen die pijlen als zoete koek in de triple 20.![]()
Vandaag hopen dat die vingerlikkende vetklep eruit vliegt, tegen de Australische held
De vingerlikkende artist doorgaat, tegen die spanjaard
En de man/vriend van de vrouw om je vingers bij af te likken ook doorgaat.
Oftewel, likken maar.![]()
Zo heb gisteren de middagsessie gevolgd.
Van het Nederlandse avondje heb ik alleen #VanDerPas-genot kunnen zien.
Met Van Gerwen werd ik op de hoogte gehouden.
En Jelle vs Gerrie heb ik gekeken vanaf de 3-1..
Deze ronde is niet goed geweest voor mijn poule.
Had Chisnall, Van Gerwen & Klaasen laten winnen.
Met Klaasen zat ik wel in de buurt..
Klaasen speelde wel zoals verwacht.
Al ben ik daar misschien de enige in.
Hoe speelde Van Gerwen eigenlijk?
Het setsysteem is veel beter dan het legsysteem.
Enige uitzondering daarbij is de Premier League in mijn optiek.
Die dochter van Mr. Bean is lekker ja.![]()
![]()
Van Gerwen deed genoeg om te winnen en daarmee is ook alles gezegd. Pas tegen Jenkins kan je wat over zijn vorm zeggen, dan wordt hij tenminste echt getestquote:Op zondag 28 december 2014 12:24 schreef TserrofEnoch het volgende:
Hoe speelde Van Gerwen eigenlijk?![]()
Nja ik verwacht eigenlijk niet dat hij dit nog recht gaat trekken tegen Jenkins.quote:Op zondag 28 december 2014 12:29 schreef Sked het volgende:
[..]
Van Gerwen deed genoeg om te winnen en daarmee is ook alles gezegd. Pas tegen Jenkins kan je wat over zijn vorm zeggen, dan wordt hij tenminste echt getest
Een erg slechte vorm over de afgelopen twee toernooien en zijn laatste twee partijen. (voor Van Gerwen zijn doen in ieder geval)![]()
Het is natuurlijk wel zo dat iemand met het talent van Van Gerwen een tandje bij moet kunnen als hij zich boos maakt, maar op het moment geloof ik niet in een wereldtitel.quote:Op zondag 28 december 2014 12:32 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nja ik verwacht eigenlijk niet dat hij dit nog recht gaat trekken tegen Jenkins.
Een erg slechte vorm over de afgelopen twee toernooien en zijn laatste twee partijen. (voor Van Gerwen zijn doen in ieder geval)![]()
Niet weer die discussie!!!quote:Op zondag 28 december 2014 12:24 schreef TserrofEnoch het volgende:
Het setsysteem is veel beter dan het legsysteem.
Enige uitzondering daarbij is de Premier League in mijn optiek.![]()
![]()
twitter:AdVoiceOver twitterde op zondag 28-12-2014 om 12:42:40Dag 8 van het WK Darts. Heerlijk voorbereiden #rtl7darts. Vandaag (weer) met @JJNieuwlaat reageer retweet
![]()
Het is maar goed dat Sjak er weer bij zit. Anders loopt alles in het honderd.quote:Op zondag 28 december 2014 12:57 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:AdVoiceOver twitterde op zondag 28-12-2014 om 12:42:40Dag 8 van het WK Darts. Heerlijk voorbereiden #rtl7darts. Vandaag (weer) met @JJNieuwlaat reageer retweet
![]()
Vervolg FOK!-WK (tweede ronde):
Insomnia_ v tja77 4-0
Szura v heywoodu 4-0
johannes_vermeer v Swetsenegger 4-1
PowerLoungen v Van_Poppel 2-4
Ajacied422 v Dagoduck 4-1
icloud v TserrofEnoch 4-3
Smoofie v xzaz
Monolith v Slobeend
Kopiko v jaykop
JanCees v Anoonumos
Mani89 v Kingstown
Sked v Abed
Zipportal v luckass
Sportex v DeHovenier
MarkoAlmelo v haags_kwartiertje
Nober v IkeDubaku99
Vanmiddag (commentaar: Ad):
13:40 Smoofie v xzaz
15:15 Monolith v Slobeend
16:45 Kopiko v jaykop![]()
Wat is dit?quote:Op zondag 28 december 2014 13:28 schreef Kopiko het volgende:
Vervolg FOK!-WK (tweede ronde):
Insomnia_ v tja77 4-0
Szura v heywoodu 4-0
johannes_vermeer v Swetsenegger 4-1
PowerLoungen v Van_Poppel 2-4
Ajacied422 v Dagoduck 4-1
icloud v TserrofEnoch 4-3
Smoofie v xzaz
Monolith v Slobeend
Kopiko v jaykop
JanCees v Anoonumos
Mani89 v Kingstown
Sked v Abed
Zipportal v luckass
Sportex v DeHovenier
MarkoAlmelo v haags_kwartiertje
Nober v IkeDubaku99
Vanmiddag (commentaar: Ad):
13:40 Smoofie v xzaz
15:15 Monolith v Slobeend
16:45 Kopiko v jaykopUI Made bij VanilleKwark.![]()
twitter:rtl7darts twitterde op zondag 28-12-2014 om 12:58:59Vanaf 13.30 uur WK Darts. Speciale gast in de studio is olympisch gouden waterpolo coach @Robinvangalen #rtl7darts http://t.co/O1HUPd34fA reageer retweet
![]()
Omdat hij ook wel eens darts kijktquote:Op zondag 28 december 2014 13:34 schreef Evertjan het volgende:
wat gaat Robin van Galen doen bij RTL 7 Darts?![]()
![]()
Stukje onzin, aantal posts in dit topic gekoppeld aan de plaatsing van de spelers.quote:
Alsof ik ooit met 0-4 zou verliezen...![]()
![]()
![]()
![]()
Ik weet niet meer wie het initiatief nam en ik weet niet waarom ik het sindsdien bijhoud. Dit was (obv aantal berichten) de plaatsingslijst na de eerste PDC-ronde:quote:quote:Michael van Gerwen (1) Ajacied422
Stuart Kellett (32) Aerioz
Terry Jenkins (16) Szura
Justin Pipe (17) Roceco
Dave Chisnall (8) PowerLoungen
Paul Nicholson (25) hafcfan
Robert Thornton (9) Insomnia_
Ronnie Baxter (24) tja77
Peter Wright (5) johannes_vermeer
Andy Smith (28) Poepz0r
Andy Hamilton (12) Smoofie
Steve Beaton (21) de_boswachter
Gary Anderson (4) icloud
Jelle Klaasen (29) TserrofEnoch
Wes Newton (13) RingBewoner
Kevin Painter (20) Slobeend
Phil Taylor (2) Mani89
Mark Webster (31) Kingstown
Ian White (15) Kopiko
Kim Huybrechts (18) jaykop
Simon Whitlock (7) Frozen-assassin
Dean Winstanley (26) Anoonumos
Mervyn King (10) Max23
Vincent van der Voort (23) DeHovenier
James Wade (6) Nober
Stephen Bunting (27) IkeDubaku99
Brendan Dolan (11) Zipportal
Michael Smith (22) luckass
Adrian Lewis (3) Sked
John Part (30) Anonymousz
Raymond van Barneveld (14) MarkoAlmelo
Jamie Caven (19) haags_kwartiertje![]()
Hetzelfde als Co deed voor/tijdens de Olympische waterpolo-finale, duh!quote:Op zondag 28 december 2014 13:34 schreef Evertjan het volgende:
wat gaat Robin van Galen doen bij RTL 7 Darts?![]()
Onzin!? Je bent gewoon een slechte verliezer, Wade wint het WK!quote:Op zondag 28 december 2014 13:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Stukje onzin, aantal posts in dit topic gekoppeld aan de plaatsing van de spelers.
Alsof ik ooit met 0-4 zou verliezen...![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 28 december 2014 12:24 schreef tja77 het volgende:
Vandaag hopen dat die vingerlikkende vetklep eruit vliegt, tegen de Australische held
De vingerlikkende artist doorgaat, tegen die spanjaard
En de man/vriend van de vrouw om je vingers bij af te likken ook doorgaat.
Oftewel, likken maar.
Nee, deze hele opzet is onzin. Als ik hier 100 keer een onzin bijdrage doe, zit ik aan een veel betere speler vast. Nu zat ik met Baxter opgescheept, terwijl ik zo nu en dan best inhoudelijk reageer.quote:Op zondag 28 december 2014 13:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Onzin!? Je bent gewoon een slechte verliezer, Wade wint het WK!
*proest![]()
Maak je niet druk, man. Het is maar een spelletje.quote:Op zondag 28 december 2014 13:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, deze hele opzet is onzin. Als ik hier 100 keer een onzin bijdrage doe, zit ik aan een veel betere speler vast. Nu zat ik met Baxter opgescheept, terwijl ik zo nu en dan best inhoudelijk reageer.
*proest![]()
Denk dat ik de middag partijtjes even oversla en kies voor Engels voetbal
Je kan ook kiezen voor Engels darten.quote:Op zondag 28 december 2014 13:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Denk dat ik de middag partijtjes even oversla en kies voor Engels voetbal![]()
![]()
Ik kijk MotD wel.quote:Op zondag 28 december 2014 13:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Denk dat ik de middag partijtjes even oversla en kies voor Engels voetbalChildren of the night. What music they make.![]()
Ja, vanavond weerquote:Op zondag 28 december 2014 13:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je kan ook kiezen voor Engels darten.
Ik wilgewoon aan van Barneveld gekoppeld worden, snap dat dan!quote:Op zondag 28 december 2014 13:43 schreef Sked het volgende:
[..]
Maak je niet druk, man. Het is maar een spelletje.
Die kan wel tegen zijn verlies...![]()
![]()
Ik hoop dat Dikke K. wintquote:Op zondag 28 december 2014 13:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kan ook ja. Maar wil graag southampton-Chelsea zien
Ik kijk voetbal en darts... dat kan jij ook.quote:Op zondag 28 december 2014 13:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kan ook ja. Maar wil graag southampton-Chelsea zien![]()
Kut RTL7 heet nog steeds een willekeurige ruis in het geluid zitten. Van 1 seconden ongeveer. Meer mensen die dit opvallen? Of dat ze gaan schakelen.![]()
Kan ik zekerquote:Op zondag 28 december 2014 13:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal en darts... dat kan jij ook.. Maar wil ik niet. Gewoon lekker de focus op 1 ding
Nergens last vanquote:Op zondag 28 december 2014 13:48 schreef Zipportal het volgende:
Kut RTL7 heet nog steeds een willekeurige ruis in het geluid zitten. Van 1 seconden ongeveer. Meer mensen die dit opvallen? Of dat ze gaan schakelen.![]()
Wat precies?quote:Op zondag 28 december 2014 13:48 schreef Zipportal het volgende:
Kut RTL7 heet nog steeds een willekeurige ruis in het geluid zitten. Van 1 seconden ongeveer. Meer mensen die dit opvallen? Of dat ze gaan schakelen.UI Made bij VanilleKwark.![]()
Is dat niet een probleem van je tv?quote:Op zondag 28 december 2014 13:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je hoort wat geritzel in het geluid, heel soms.UI Made bij VanilleKwark.![]()
Het krokante onderbroekje van Visschraper?quote:Op zondag 28 december 2014 13:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je hoort wat geritzel in het geluid, heel soms.![]()
Nee, het is altijd bij het darten. Let er maar eens op.quote:Op zondag 28 december 2014 13:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat niet een probleem van je tv?![]()
Stukje loshangend vetquote:Op zondag 28 december 2014 13:52 schreef DeHovenier het volgende:
Wat heeft die Anderson een rare bult in z'n nek![]()
http://www.advangameren.nl/ ad?
nooit van gehoord
[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 13:53:01 ]![]()
Hup Bultrug!quote:Op zondag 28 december 2014 13:52 schreef RingBewoner het volgende:
Wat heeft Anderson voor knobbel achterop zijn hoofd?![]()
Handvat voor zijn rugridderquote:Op zondag 28 december 2014 13:52 schreef RingBewoner het volgende:
Wat heeft Anderson voor knobbel achterop zijn hoofd?![]()
Verschrikkelijk dit.quote:Op zondag 28 december 2014 13:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is er dan werkelijk niemand die op Twitter klaagt over Ad?
inhuur kracht dus![]()
![]()
Ja, gister was er flink wat gezeikquote:Op zondag 28 december 2014 13:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is er dan werkelijk niemand die op Twitter klaagt over Ad?![]()
Die achterlijke schreeuw alweer na 1 kutlekje
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Het gehoorapparaat van Ad.quote:Op zondag 28 december 2014 13:48 schreef Zipportal het volgende:
92.31
Check Out Percentage
50% 1/2
Player Image
Highest Finish 52
100 x4 140 x2 180 x0
Sets(7)
0
Legs(5)
1
57
KYLE ANDERSON