Zelfs dat is nog niet zeker.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:17 schreef dick_laurent het volgende:
Blijf het wel ironisch vinden dat uitgerekend het noorden sneeuwvrij gaat blijven
Ja blabla, de verschillende modellen geven allemaal een andere koers waarvan een, EC het noordelijkst is. Zo kan ik ook wel aan cherry picking doen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:08 schreef Storneren het volgende:
[..]
Kloon van Nattekat gespot.
Het lagedruk gebied duikt helemaal niet zuidelijker
[ afbeelding ]
Inderdaad bla bla bla bla ja.quote:
quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:10 schreef Storneren het volgende:
Sowieso beetje onzinnig om zulke dingen zo stellig te beweren.
Geldt net zo goed voor de andere kant btw.
Uiteindelijk gaat die sneeuw echt wel blijven liggen, alle weerbureaus hebben het over significante sneeuwval, de vraag is alleen waar. Wat jij doet is niet eens cherry picking maar het aller negatiefste scenario pakken en daar nog een laagje extra negativiteit overheen gooien en het dan verkopen alsof het zomaar eens zou kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja blabla, de verschillende modellen geven allemaal een andere koers waarvan een, EC het noordelijkst is. Zo kan ik ook wel aan cherry picking doen.
Diezelfde EC komt trouwens met een walmende westercirculatie, maar laat me raden, dan is het model zeker ineens ''waardeloos?''
Zitten we nog met de temperaturen. Sneeuw gaat er waarschijnlijk wel vallen maar nat of droog, blijft het liggen of niet.
Ja ik ben zeer stellig met mijn misschien. Ik ben gewoon realistisch ipv dat overdreven optimistische gedoe. Het is een feit dat dit soort dingen altijd precair zijn, zéker in Nederland.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:26 schreef Storneren het volgende:
[..]
Inderdaad bla bla bla bla ja.
[..]
Dat ligt aan de Duitsers.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:27 schreef pijltjegooien het volgende:
Hmm, ik moet morgenochtend van Maastricht naar Rotterdam met de auto. Ben benieuwd hoe het er dan bij ligt.
Omdat dat 9/10 keer zo gaat in Nederland, dat noemen ze realistisch zijn. Kom op joh, is dit nou een volbloed winter scenario? Ik wil het zo niet noemen. Blijft de sneeuw liggen, dan word het koud en is de kans groter dat de neerslag die erna valt ook als sneeuw valt en zo blijft liggen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat die sneeuw echt wel blijven liggen, alle weerbureaus hebben het over significante sneeuwval, de vraag is alleen waar. Wat jij doet is niet eens cherry picking maar het aller negatiefste scenario pakken en daar nog een laagje extra negativiteit overheen gooien en het dan verkopen alsof het zomaar eens zou kunnen gebeuren.
Je kunt bij dit soort zaken pas achteraf realistisch zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ik ben zeer stellig met mijn misschien. Ik ben gewoon realistisch ipv dat overdreven optimistische gedoe. Het is een feit dat dit soort dingen altijd precair zijn, zéker in Nederland.
Ik wil hier niet de pessimist uithangen verder, maar ik heb genoeg situaties als deze gezien die uitliepen op een deceptie.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:29 schreef Storneren het volgende:
[..]
Je kunt bij dit soort zaken pas achteraf realistisch zijn.
Juist omdat het zo precair is. Voor de rest zal het mij persoonlijk jeuken.
Alleen als het dan moet sneeuwen dan gelijk goed.
Ja klopt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil hier niet de pessimist uithangen verder, maar ik heb genoeg situaties als deze gezien die uitliepen op een deceptie.
Ja en dat is dus zo jammer. Ben het wel met je eens dat als het sneeuwt, het dan ook goed moet sneeuwen. Dat gebeurt al helemaal zelden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:32 schreef Storneren het volgende:
[..]
Ja klopt.
Ken ook wel een situatie waarbij regen werd voorspelt en een deel van het land op zijn gat lag omdat het sneeuw bleek te zijn. Alleen is die kans altijd wel kleiner dan andersom.
Die pluim zegt nog niets verder. Het is een instabiele zooi in de atmosfeer.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:49 schreef Storneren het volgende:
We merken het gevecht wel boven ons hoofd de komende tijd.
Dan ben ik als beroepschauffeur heel blij dat half Nederland nog vakantie heeftquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit er nog ligt maandag
Hier nog een. Geen beroeps, maar toch. Morgen moet ik ook.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:51 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dan ben ik als beroepschauffeur heel blij dat half Nederland nog vakantie heeft
Ik vond het vanmiddag op de snelweg van Drenthe terug naar Limboland al een kwellingquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou ja, ik besefte me iets. Het is niet de sneeuw waar ik me aan stoor maar mijn medeweggebruikers. Heeft weinig met sneeuw van doen, behalve dan dat men nog beroerder gaat rijden.
okquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:59 schreef Nattekat het volgende:
Zoals het er nu uit ziet gaat het gewoon de hele dag sneeuwen in natte vorm, komt in de loop van de dag een lading koude lucht binnen die de sneeuw omzet in droge sneeuw.
Het westen krijgt laat in de avond wat, en krijgt het midden-oosten in de loop van de middag droge sneeuw. Bij Limburg blijft het nog een beetje spannend wanneer de overgang plaats vindt, maar daar gaat later in de avond zeker het meeste vallen.
Aankomende nacht is sneeuw uitgesloten.
twitter:BuienRadarNL twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 21:40:45Morgen langdurig natte en droge sneeuwval. De sneeuwdekkansen voor het land zie je hieronder http://t.co/aAHGqRdrgw reageer retweet
Ik vind je volhardendheid wel mooiquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moest even wat doen aan het negatievisme van mijn 'kloon'
Wat is dat voor een dodo op die foto?quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:01 schreef MaLo het volgende:
William in een mooi kerstjasjetwitter:BuienRadarNL twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 21:40:45Morgen langdurig natte en droge sneeuwval. De sneeuwdekkansen voor het land zie je hieronder http://t.co/aAHGqRdrgw reageer retweet
Joh, alle professionele weerbureaus zeggen dat er voor midden en zuid-nederland 10-20 cm sneeuw valt, zonder uitzondering. Daar is niet eens discussie over. Dan is het gewoon onrealistisch om te zeggen dat het allemaal wel tegen zal gaan vallen en er misschien wel helemaal geen sneeuw valt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat dat 9/10 keer zo gaat in Nederland, dat noemen ze realistisch zijn. Kom op joh, is dit nou een volbloed winter scenario? Ik wil het zo niet noemen. Blijft de sneeuw liggen, dan word het koud en is de kans groter dat de neerslag die erna valt ook als sneeuw valt en zo blijft liggen.
Dat is William, een van de weermannen van RTL nieuwsquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is dat voor een dodo op die foto?
Odo Dodo, t broertje van Fido Didoquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is dat voor een dodo op die foto?
Vroeger hadden ze nog de uitstraling van een geleerde weermanquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat is William, een van de weermannen van RTL nieuws
Ach, dan doen ze toch ook wel eens met die vreselijke stormen of horror winters. En dan blijkt er niets van waar te komen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Joh, alle professionele weerbureaus zeggen dat er voor midden en zuid-nederland 10-20 cm sneeuw valt, zonder uitzondering. Daar is niet eens discussie over. Dan is het gewoon onrealistisch om te zeggen dat het allemaal wel tegen zal gaan vallen en er misschien wel helemaal geen sneeuw valt.
Dan niks, want dan is alle sneeuw op de snelwegen allang wegquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit er nog ligt maandag
Beter dan al die 30cm roepersquote:
Nergens tenminste 300? Matig dit.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan niks, want dan is alle sneeuw op de snelwegen allang weg
Gezien de aankomende ijskoude hier, gun ik jullie ook het eeaquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beter dan al die 30cm roepers
Dat zou er vallen als alle sneeuw droog is.
Misschien moet je je eens wat beter laten informeren dan. Want het KNMI doet bijvoorbeeld niet aan seizoensvoorspellingen, en de meeste andere professionele weerbureaus ook niet. seizoensvoorspellingen zijn sowieso waardeloos. Het is lastig om het weer voor over 5 dagen te voorspellen, laat staan over 1 of 2 maandenquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:05 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ach, dan doen ze toch ook wel eens met die vreselijke stormen of horror winters. En dan blijkt er niets van waar te komen.
We zien het morgen vanzelf wel!
Is voornamelijk afhankelijk van de regio. In NL inderdaad vrij onmogelijk. Op andere plekken vrij secuur uit ste stippelen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens wat beter laten informeren dan. Want het KNMI doet bijvoorbeeld niet aan seizoensvoorspellingen, en de meeste andere professionele weerbureaus ook niet. seizoensvoorspellingen zijn sowieso waardeloos. Het is lastig om het weer voor over 5 dagen te voorspellen, laat staan over 1 of 2 maanden
KNMI:quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Joh, alle professionele weerbureaus zeggen dat er voor midden en zuid-nederland 10-20 cm sneeuw valt, zonder uitzondering. Daar is niet eens discussie over. Dan is het gewoon onrealistisch om te zeggen dat het allemaal wel tegen zal gaan vallen en er misschien wel helemaal geen sneeuw valt.
maar die zijn misschien niet profi genoeg.quote:Morgenochtend is het bewolkt en in het midden en zuiden van het land valt geruime tijd natte sneeuw, die geleidelijk overgaat in droge sneeuw. Op veel plaatsen vormt zich een sneeuwdek van enkele centimeters, in het zuidoosten 5-10 cm, lokaal mogelijk meer.
Die laatste zin ben ik met je eens, maar die vreselijke stormen en horrorwinters zijn nooit van een fatsoenlijk meteorologisch orgaan in Nederland gekomen. Zogenaamde journalisten van oa de telegraaf blazen berichten van deze onheilsprofeten op als de waarheid, en als het niet klopt krijgen de echte meteorologen de schuld dat 'hun' voorspellingen niet kloptenquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:05 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ach, dan doen ze toch ook wel eens met die vreselijke stormen of horror winters. En dan blijkt er niets van waar te komen.
We zien het morgen vanzelf wel!
Prima, 5 cm dan. Het punt is dat er gewoon veel sneeuw voorspeld wordt voor een gedeelte van NL. Vervolgens wordt dat dan door iemand die er volgens mij niet voor doorgeleerd en/of betaald wordt wordt gedownplayed zonder enige vorm van goede argumentatie. Slaat gewoon nergens opquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
KNMI:
[..]
maar die zijn misschien niet profi genoeg.
Nowcasten. Al zo vaak gezien in dit soort situaties dat onverwacht een gebied opeens een berg sneeuw krijgt.
Maar dat Zuid Limburg een laag sneeuw krijgt lijkt wel erg zeker in alle modellen.
En nu is het ineens 5, en veel sneeuw. Kom op man, op je wintertenen getrapt? En omdat ik geen meteorologie gestudeerd heb, moet ik m'n mond maar houden omdat het je niet aanstaat? Prima hoor, maar dat gaat niet gebeuren, kun je net zo goed dit hele topic opdoeken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Prima, 5 cm dan. Het punt is dat er gewoon veel sneeuw voorspeld wordt voor een gedeelte van NL. Vervolgens wordt dat dan door iemand die er volgens mij niet voor doorgeleerd en/of betaald wordt wordt gedownplayed zonder enige vorm van goede argumentatie. Slaat gewoon nergens op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |