De tekst gaat over het Joodse geloof toch? Het is dus een Joodse tekst.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:26 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Joods is zelf geen taal, imbeciel
En wat maakt zijn interpretatie fout en de jouwe juist? Dat jij de ene wenselijker acht dan de andere? Bepaalde "geleerden" die, die van jou onderschrijven en die van hem niet? Hij kon vast ook talloze "geleerden" noemen die zijn zienswijze delen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:28 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dat hebben ze hem wijsgemaakt inderdaad
[..]
iemand die zichzelf gaat opblazen is geen moslim voor mij
Maar de meeste mensen die zich opblazen zijn moslimquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:28 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dat hebben ze hem wijsgemaakt inderdaad
[..]
iemand die zichzelf gaat opblazen is geen moslim voor mij
Je hebt geleerden en geleerden niet iedereen heeft het in 1 klap juist, mensen werken samen om tot een zo correct mogelijke vertaling te komen. Zo'n tekst kan je niet zomaar even vertalen. Er bestaat ook niet zoiets als "1" vertaling. Iedereen heeft zijn interpretaties.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
En wat maakt zijn interpretatie fout en de jouwe juist? Dat jij de ene wenselijker acht dan de andere? Bepaalde geleerden die, die van jou onderschrijven en die van hem niet? Hij kon vast ook talloze geleerden noemen die zijn zienswijze delen.
Dat zijn ze inderdaad, maar ze worden door extremistische barbaren gehersenspoeld. Ze vermoorden mensen en noemen zich daarbij nog een moslim. Dat vind ik gewoonweg zielig.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:30 schreef warp995 het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen die zich opblazen met onschuldige burgers erbij zijn moslim
En zij vinden het goedmogelijk zielig/schrijnend dat sji'iten en sufi's zich moslim noemen. So? Daarbij heb je geheel geen antwoord gegeven op mijn vraag. Komt dat nog?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Je hebt geleerden en geleerden niet iedereen heeft het in 1 klap juist, mensen werken samen om tot een zo correct mogelijke vertaling te komen. Zo'n tekst kan je niet zomaar even vertalen.
[..]
Dat zijn ze inderdaad, maar ze worden door extremistische barbaren gehersenspoeld. Ze vermoorden mensen en noemen zich daarbij nog een moslim. Dat vind ik gewoonweg zielig.
Vertel me dan waarom die Hebreeuws/Yiddische tekst volgens jou dan wel slechts 1 vertaling heeft, en gedemonizeerd moet worden?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Je hebt geleerden en geleerden niet iedereen heeft het in 1 klap juist, mensen werken samen om tot een zo correct mogelijke vertaling te komen. Zo'n tekst kan je niet zomaar even vertalen. Er bestaat ook niet zoiets als "1" vertaling. Iedereen heeft zijn interpretaties.
[..]
Dat zijn ze inderdaad, maar ze worden door extremistische barbaren gehersenspoeld. Ze vermoorden mensen en noemen zich daarbij nog een moslim. Dat vind ik gewoonweg zielig.
Dat vind ik ook geweldig aan moslimvolkeren... dat ze elkaar "geen echte moslims" noemenquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
En zij vinden het goedmogelijk zielig/schrijnend dat sji'iten en sufi's zich moslim noemen. So? Daarbij heb je geheel geen antwoord gegeven op mijn vraag. Komt dat nog?
Met deze edit maak je er ineens heel iets anders van. Net zei je nog dat die anderen geen moslims zouden zijn..quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Je hebt geleerden en geleerden niet iedereen heeft het in 1 klap juist, mensen werken samen om tot een zo correct mogelijke vertaling te komen. Zo'n tekst kan je niet zomaar even vertalen. Er bestaat ook niet zoiets als "1" vertaling. Iedereen heeft zijn interpretaties.
Het zijn beide moslims. Extremistische gedachtegoed leidt tot godsdienstoorlogen. Net zoals de protestanten en de katholieken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
En zij vinden het goedmogelijk zielig/schrijnend dat sji'iten en sufi's zich moslim noemen. So? Daarbij heb je geheel geen antwoord gegeven op mijn vraag. Komt dat nog?
Het punt van vingerwijzen is weer aangebroken? "Maar hullie doen dit en dat!"quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:37 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Het zijn beide moslims. Extremistische gedachtegoed leidt tot godsdienstoorlogen. Net zoals de protestanten en de katholieken.
Volgens mij doen ze gewoon wat er in de koran staat, althans dat zeggen ze welquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
[..]
Door een totaal verkeerde interpretatie van de Koran in combinatie met hersenpoeling wel ja.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:38 schreef warp995 het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze gewoon wat er in de koran staat, althans dat zeggen ze wel
Neen, hiermee wil ik duidelijk maken dat godsdienstoorlogen van alle tijden zijn. Nu is het bij de moslims, wat is het probleem?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het punt van vingerwijzen is weer aangebroken? "Maar hullie doen dit en dat!"
Ik begrijp niet goed wat je me wil zeggen, maar in mijn ogen beschouw ik ze niet als moslims, indien ze zich niet aan de regels houden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Met deze edit maak je er ineens heel iets anders van. Net zei je nog dat die anderen geen moslims zouden zijn..
Wat is het probleem? Wat is het probleem? De gruwelijke volkerenmoord in Syrië en Irak, mede gepleegd door vele duizenden veelal hier in Europa geboren en grootgebrachte moslims in georganiseerd religieus verband, dat is het probleem! Ji-fucking-had.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:41 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Door een totaal verkeerde interpretatie van de Koran in combinatie met hersenpoeling wel ja.
[..]
Neen, hiermee wil ik duidelijk maken dat godsdienstoorlogen van alle tijden zijn. Nu is het bij de moslims, wat is het probleem?
[..]
Ik begrijp niet goed wat je me wil zeggen, maar in mijn ogen beschouw ik ze niet als moslims, indien ze zich niet aan de regels houden.
Dat is inderdaad het probleem, politieke terroristische organisaties die jonge onschuldige moslims hersenspoelen en recruteren om te gaan vechten in Syrië.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Wat is het probleem? De gruwelijke volkerenmoord in Syrië, mede gepleegd door vele duizenden veelal hier in Europa geboren en grootgebrachte moslims in georganiseerd religieus verband, dat is het probleem! Ji-fucking-had.![]()
![]()
Het feit dat er zoveel meningsverschillen zijn tussen de duizenden groepen moslims (die volgens hen allen hun eigen waarheid nastreven) laat mij afvragen of het wel zo'n samenhangende groep is....quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:45 schreef Eyip het volgende:
waz probleem? jij aan mijn regels moeten houden. anders jij naar de hel en geen moslim
Dat het een homogene groep zou zijn impliceert zijn post nou ook weer niet per se.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Het feit dat er zoveel meningsverschillen zijn tussen de duizenden groepen moslims (die volgens hen allen hun eigen waarheid nastreven) laat mij afvragen of het wel zo'n samenhangende groep is....
zeg dat ook maar tegen de christenen en jodenquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Het feit dat er zoveel meningsverschillen zijn tussen de duizenden groepen moslims (die volgens hen allen hun eigen waarheid nastreven) laat mij afvragen of het wel zo'n samenhangende groep is....
zo zit dat ook bij de christenen en de jodenquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:45 schreef Eyip het volgende:
waz probleem? jij aan mijn regels moeten houden. anders jij naar de hel en geen moslim
als het woord van allah en mohammed echt zo perfect zou zijn zoals de moslims beweren, had je deze shit niet gehad.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Er is echter één groot verschil met de christenen en de joden dat zelfs jij moeilijk zult kunnen ontkennen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:48 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
zo zit dat ook bij de christenen en de joden
Neen, het probleem ligt bij de mensen zelf.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:49 schreef Eyip het volgende:
[..]
als het woord van allah en mohammed echt zo perfect zou zijn zoals de moslims beweren, had je deze shit niet gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |