quote:Op woensdag 24 december 2014 18:16 schreef hans1985 het volgende:
Mmm atmoz heeft weer wat leuks erbij, ziet er nice uit. Alleen beetje teveel bosch blauw hier.
Dat kan natuurlijk niet...
heb slagmoeraanzetter binnen...
mooit apparaat maar die m-box van makita...
Wat een drama. kunstof is niet dik genoeg, slagmoeraanzetter ligt er half los in. dus als ik de kist op til vliegt dat ding binnenin alle kanten op. BTI heeft ivm makita dus echt mooie systainers.
Toch hou ik de box want de slagmoeraanzetter was niet compleet...
ff vraagje hier. op de slagmoeraanzetter zit een 1/2 aansluiting.
in die aansluiting zit een rond gaatje. Ik dacht, das kut, geen palletje zodat de dop blijft klemmen.
Maar drukte er een kop op en die bleef zitten. Nu zit voorop een uitsparing waarin een zwart ringetje/oring zit die 2 mm open is.
Is dat makita's nieuwe aansluit mechanisme?
Maar goed. ik heb 2 weken geleden mooie proxon ratelset gekocht. dan kan ik die doppen gebruiken maar dit machientje slaat met 280 NM. das dus niet leuk voor proxxon setje.
Dus wat doe je dan....
das mooi, past lekker in die koffer die toch half leeg is.
Maar het is ook leuk om bitjes erin te zetten. (alhoewel mijn slagschroef machine dan overbodig word)
deze dus ook maar:
en in tussentijd nog een facom meetlint van 10 m en eentje van 5 m (de een was kaduuk, de ander kwijt...lol heb al zeker 3 rolmaten in maand tijd zoek gekregen, morgen maar eens de bus opruimen).
En het is bijna kerst toch, ja eigenlijk wel.
Wat miste ik een beetje, tis dan niet onze fein die helaas verbrand is maar dit leek mij wel leuk om de lxt familie te komen versterken:
Op accu dit maal, altijd leuk. En een extra accu en lader is nooit mis.
Heb nu 3 laders en 8 accu's, moet genoeg wezen. Zeker als verzekering mijn andere twee accu's nog vergoed die in de machines zaten
Beetje makita groen tegen dat bosch blauw geweld
quote:Op woensdag 24 december 2014 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
Dank u wel kerstvrouw; eindelijk lekker frezen en zagen in de schuur zonder naderhand een uur met een luchtspuitje in de weer te zijn
Ik gebruik al 18V Makita machines; dus ik hou het liever bij één en hetzelfde merkquote:Op donderdag 25 december 2014 17:51 schreef betyar het volgende:
[..]
http://www.gereedschapcen(...)PT4cICFSEcwwodo1QAxw
Draaibank wil ik hier ook nog, eventueel nog een freesmachinequote:Op donderdag 25 december 2014 20:45 schreef Atmoz het volgende:
Wow, dat vorige topic ging écht snel he![]()
Ik verwacht een dezer dagen nog wat blauw spul:
GFF22a Lamellen freesmachine
[ afbeelding ]
GKT55ce Invalzaag
[ afbeelding ]
4 stuks L-boxx type 102
[ afbeelding ]
Daarna staat alleen nog een mooie draaibank op het programma. Maar dat zal pas iets van medio 2015 ofzo worden. Zo, nu weer snel verder met Home Alone kijken voor de 44ste keer
Nou, ik zal je eerlijk zeggen: dat zou ik best willenquote:Op donderdag 25 december 2014 20:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik wacht nog altijd op het bericht van jou dat je een klussenbedrijf gaat beginnen ofzo....
Frees is echt handig om te hebben. Ik gebruik hem niet dagelijks, maar soms kun je écht niet anders. En draaibank... Tja, daar heb ik me nog niet in verdiept. Die koop je ook niet zomaar natuurlijk.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:54 schreef terrastegel het volgende:
Draaibank wil ik hier ook nog, eventueel nog een freesmachine![]()
Maar dat is hier ook nog verre toekomstmuziek.
Precies! Wil wel iets fatsoenlijks. Maar zoals hierboven al gezegd: ik weet er nog te weinig vanaf om er nu al een te kopen. Eerst nog zeer goed inlezen en rondvragen. Maar hij komt er zekerquote:Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef densmee het volgende:
Wanneer je een draaibank koopt, kies dan voor een engelse of ander degelijk zwaar merk. Geen chinees of ander goedkoop model.
Liever een van 40 jaar oud dan een nieuwe met speling
Dit, die oude machines zijn vaak nog heel degelijk.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef densmee het volgende:
quote:Op donderdag 25 december 2014 21:04 schreef terrastegel het volgende:
Dit, die oude machines zijn vaak nog heel degelijk.
Ik kan misschien van iemand een oude kolomboormachine overnemen, oerdegelijk, stevig en zo goed als spelingsvrij
quote:Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef densmee het volgende:
Wanneer je een draaibank koopt, kies dan voor een engelse of ander degelijk zwaar merk. Geen chinees of ander goedkoop model.
Uiteraard zaans kan alleen maar goed zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]help elkaar, koop Nederlandsche waar
![]()
AI Hembrug draaibanken, dat was goed spul
Vet! Heel mooi ding, die moet er ook nog eens komen. Vorig jaar nog een Metabo gekocht, dus kan niet nu alweer een andere kopen... Tenzij...quote:Op donderdag 25 december 2014 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Zojuist besteld![]()
Verzendkosten naar NL zouden ¤40 bedragen (tafel en zaag worden los verstuurd en kost dan ¤20 per pakket, gelukkig heeft derLudolf familie in Deutschland) Hoop dat ik hem voor het eind van de vakantie nog heb.
http://shop.volz-werkzeuge.de/artikel.php?artnr=0615990FV8
Dat heb ik zojuist gedaanquote:
Dat verwacht ik ookquote:Anyway: mooi apparaat
Ik dacht idd ook gelezen te hebben dat alleen dat ie ook naar en lamellofrees had gekeken en dat hij eigenlijk alleen een invalzaag moest hebben.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Drexciyan het volgende:
Haha. Paar dagen geleden las ik dat Atmoz zich nog eens moest verdiepen in een invalzaag. En nu issie al praktisch onderweg. Je laat er geen gras over groeien
ik zou nog eens lezen.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Drexciyan het volgende:
Haha. Paar dagen geleden las ik dat Atmoz zich nog eens moest verdiepen in een invalzaag. En nu issie al praktisch onderweg. Je laat er geen gras over groeien
Lol, zoiets dacht ik dus enkele geleden ook nogquote:Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Attitude het volgende:
Atmoz: lamellenfreesmachine... wat kun je er mee? Het enige wat ik kan bedenken, wat ook stom klinkt, de lamellen van je luxalex op maat frezen?
Das nog eens een preciezie!!!quote:Een draaibank en freesbank staan ook op mijn lijstje, moet er wel plek en geld voor hebben. Ben gediplomeerde instrumentenmaker, heb geleerd om met precisie van 0.001 mm te draaien of frezen, wel conventioneel he, dus niet met behulp van computers.
Hahaquote:Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Drexciyan het volgende:
Mevrouw Atmoz mag ook niets zeggen, en dat doet ze gelukkig ook nietquote:Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef derLudolf het volgende:
Dat heb ik zojuist gedaanBestel maar gewoon, je wint toch alleen? Dan mag mevrouw Atmoz d'r niets van zeggen en moeten haar nieuwe laarsjes nog maar even wachten
Dat is mijn zwakke punt: als ik reviews zit te lezen of te bekijken, en men is ontzettend positief over het spul, dan ben ik meestal al verkocht. Bij audio/video heb ik dat nog veel meer, daar schieten me soms de tranen in de ogen bij het lezen van zo'n verhaal. Beetje maf, maar vind het echt gaaf spul allemaalquote:Op donderdag 25 december 2014 22:22 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht idd ook gelezen te hebben dat alleen dat ie ook naar en lamellofrees had gekeken en dat hij eigenlijk alleen een invalzaag moest hebben.
Ik heb op school 2 jaar metaalbewerking gedaan. Vond er niets aan omdat we er geen nuttige dingen mee deden. Wel veel bijgeleerd en als ik zelf iets ingewikkeld wil draaien kan ik dat ook wel. Wij hadden op school van die sleutels met een veer in die kop dus als je hem er dan op liet steken viel hij eraf.quote:Op donderdag 25 december 2014 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
Belangrijkste regel van je draaibank, de spansleutel in je hand of op je bank. Als je hem in je draaikop laat zitten en je zet hem aan gaat ie vliegen....
Daarnaast is je draaisnelheid belangerijk en het soort beitel die je gebruikt.
Een cursus is wel handig want het is een serieus gevaarlijk ding.
Ik heb sowieso het geld niet, ben verder een "arme" student. Dus daar heb ik geen last van eigenlijkquote:Op donderdag 25 december 2014 22:38 schreef Atmoz het volgende:
Dat is mijn zwakke punt: als ik reviews zit te lezen of te bekijken, en men is ontzettend positief over het spul, dan ben ik meestal al verkocht. Bij audio/video heb ik dat nog veel meer, daar schieten me soms de tranen in de ogen bij het lezen van zo'n verhaal. Beetje maf, maar vind het echt gaaf spul allemaal
Die hebben toch een autosloperij?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Zojuist besteld![]()
Verzendkosten naar NL zouden ¤40 bedragen (tafel en zaag worden los verstuurd en kost dan ¤20 per pakket, gelukkig heeft derLudolf familie in Deutschland) Hoop dat ik hem voor het eind van de vakantie nog heb.
http://shop.volz-werkzeuge.de/artikel.php?artnr=0615990FV8
Hahaha, scherpquote:Op donderdag 25 december 2014 23:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Die hebben toch een autosloperij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |