Enerzijds om geloofsredenen en anderzijds omdat het onderdeel is van het PVV-pakket.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:43 schreef YazooW het volgende:
De Israel-Palestina discussie... Blijft interessant om te zien dat velen nog steeds een kant kiezen in deze discussie terwijl het gewoon vast staat dat beide partijen een stel ongelofelijke idioten zijn.
Maar ik begon toch nergens erover dat ik de NAVO steun vanwege luchtaanvallen op IS? JIJ kwam daar mee aan en ik reageerde simpelweg erop.quote:Op vrijdag 26 december 2014 09:26 schreef waxxx het volgende:
[..]
Omdat het erg hypocriet is als je de luchtaanvallen door de NAVO op de IS steunt maar tegelijk klaagt over doden en het vernietigen van infrastructuur bij aanvallen door het IDF op Hamas, en het IDF zelfs criminele tuig van het laagste van het laagste noemt. Gezien de NAVO ook doelbewust infrastructuur vernietigt en weet dat er burgerdoden zullen vallen.
Het enige wat ze ermee bereikt hebben is dat ze een heleboel goodwill bij een flink aantal bevriende landen hebben weggegooid.quote:
Israel.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:22 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Het enige wat ze ermee bereikt hebben is dat ze een heleboel goodwill bij een flink aantal bevriende landen hebben weggegooid.
Als dat je eenwaard is heb je niet echt het beste voor met Israël geloof ik.
quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:24 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Israel.![]()
Operation Protective Edge.
Voor de Palestijnen zou je eventueel nog een zaak kunnen maken omdat het gros van hun bevolking een normale levensstandaard en educatie is ontzegd waardoor het radicaliseren wat makkelijker gaat. In een land als Israel heb je echter gewoon goede educatie en kansen maar toch gedragen zij zich hetzelfde.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:43 schreef YazooW het volgende:
De Israel-Palestina discussie... Blijft interessant om te zien dat velen nog steeds een kant kiezen in deze discussie terwijl het gewoon vast staat dat beide partijen een stel ongelofelijke idioten zijn.
Ik begon er inderdaad over, zoals ik net al zei om je hypocrisie te laten zien.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:10 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Maar ik begon toch nergens erover dat ik de NAVO steun vanwege luchtaanvallen op IS? JIJ kwam daar mee aan en ik reageerde simpelweg erop.
Eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Word je in Israël geboren, dan is de kans groot dat je opgroeit met een haat voor Palestijnen.
Ze heeft daar niks te zoeken. Bezet gebied. Als je er gaat wonen, dan horen zulke dingen erbij.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:25 schreef waxxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echt om te walgen dat ze zo'n jong onschuldig meisje aanvallen, wat een zieke mensen.![]()
Ik vrees dat de Palestijnen deze actie zullen steunen, gezien 80% het doden van onschuldige Joden steunt.
Jij vind het bezet gebied, dat is geen feit...quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:28 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Ze heeft daar niks te zoeken. Bezet gebied. Als je er gaat wonen, dan horen zulke dingen erbij.
In vergelijking met de slachtpartijen van haar leger is dit peanuts overigens.
Triest dat zo'n gestoorde joodse kolonist zelfs bereid is zijn klein meisje in gevaar te brengen en haar leven op het spel te zetten om wat land te bewonen met "puur joods bloed"quote:Maale Shomeron is a Jewish-only settlement immediately beside the Palestinian village of Azun, east of Qalqiliya, and is built on land confiscated from a number of local Palestinian villages.
Maale Shomeron is part of a larger settlement bloc home to more than 11,000 Jews that curves deep into the West Bank, surrounding a number of Palestinian villages on at least three sides and preventing Palestinians from freely moving in the area.
Lekker objectieve bron.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Triest dat zo'n gestoorde joodse kolonist zelfs bereid is zijn klein meisje in gevaar te brengen en haar leven op het spel te zetten om wat land te bewonen met "puur joods bloed"
Maar ik heb nergens mijn steun verklaard of iets dergelijks? Sterker nog, ik was het eens met Peter dat ook de NAVO misdadig bezig zijn als ze doelbewust en expres kinderen gaan lopen bombarderen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:02 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ik begon er inderdaad over, zoals ik net al zei om je hypocrisie te laten zien.
Het klopt niet wil je zeggen. Het is geen nederzetting volgens internationaal recht ? In de Westbank tegen Qalqilya aan?quote:
Je hebt nergens gezegd dat de NAVO criminele tuig van het laagste van het laagste is terwijl je dat wel zegt over het IDF (en Hamas). Als je dat wel denkt over de NAVO had je dat inmiddels wel gezegd.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:54 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Maar ik heb nergens mijn steun verklaard of iets dergelijks? Sterker nog, ik was het eens met Peter dat ook de NAVO misdadig bezig zijn als ze doelbewust en expres kinderen gaan lopen bombarderen.
Welke hypocrisie je nou aan me wil tonen ontgaat me een beetje. Ik heb nergens mijn volle steun voor de NAVO uitgesproken hier noch heb ik hun daden allemaal afgekeurd.
Je weet zelf ook wel dat ik op de andere delen doel.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:56 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het klopt niet wil je zeggen. Het is geen nederzetting volgens internationaal recht ? In de Westbank tegen Qalqilya aan?
quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:59 schreef waxxx het volgende:
Je weet zelf ook wel dat ik op de andere delen doel.
Even voor de duidelijkheid, de nederzetting Ma'ale Shomeron volgens wikipedia:quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:50 schreef Aloulu het volgende:
Maale Shomeron is a Jewish-only settlement immediately beside the Palestinian village of Azun, east of Qalqiliya, and is built on land confiscated from a number of local Palestinian villages.
Maale Shomeron is part of a larger settlement bloc home to more than 11,000 Jews that curves deep into the West Bank, surrounding a number of Palestinian villages on at least three sides and preventing Palestinians from freely moving in the area.
Even nog wat meer in het perspectief van een mensenrechtenorganisatie die kolonisatie van Israel in de Westbank monitort:quote:Ma'ale Shomron (Hebrew: מַעֲלֵה שׁוֹמְרוֹן), is an Israeli settlement and communal village located about 300 metres above sea level in the northern West Bank in the Samarian hills under the administrative local government of the Shomron Regional Council. The international community considers Israeli settlements in the West Bank illegal under international law, but the Israeli government disputes this.
Founded in February 1980 by a mixed group of Orthodox and non-religious Israelis from the Beitar and Herut movements, the settlement now numbers more than 150 families with plans to expand to around 330 families.[2] It is closely bordered by Karnei Shomron.
Het is droevig voor het meisje dat zwaargewond is. Maar die jodengekkies die bij elkaar krioelen in de nederzettingen om het land "terug te pakken" zijn zo van het padje dat ze bereid zijn zelfs hun vrouwen en kinderen daarvoor in gevaar te brengenquote:Maale Shomron: a threat on the Palestinian land and environment:
It should be indicated that the colony of Maale Shomron was established in 1980 on the agricultural lands classified as State Lands. Shortly after, the colony expanded to confiscate tens of agricultural dunums that are of private property for the villages of Azzun, Kfar Thulth and Laqif from Qalqiliya governorate and the town of Deir Istiya from Salfit governorate.
In 2001, the army of the occupation served a number of military orders for the sake of reinforcing the colony's security through setting up checkpoints in the periphery. This comes in synchronization with building the segregation fence that destroyed tens of agricultural lands planted with olive. Noteworthy, the segregated lands behind the fence became subject for colonial activities such like opening parks, gardens, and governmental buildings. This was intended for the sake of colony's development.
The detailed master plan of the colony issued on 13/06/2014 was a means of imposing the de facto policy and enforcing the colonial presence on the lands, which were expropriated under the pretext of "security purposes". For further information about the master plan, please read through the report issued by the Department of Monitoring Israeli Violations- Land Research center "Advertisement about depositing a master plan for Maale Shomron" ( Ar, Eng)
POICA
Daarin worden de controversiële delen (Jewish-only en confiscated from a number of local Palestinian villages) niet genoemdquote:Op vrijdag 26 december 2014 15:05 schreef Aloulu het volgende:
Even voor de duidelijkheid, de nederzetting Ma'ale Shomeron volgens wikipedia:
Totaal geen objectieve bron..quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:05 schreef Aloulu het volgende:
Even nog wat meer in het perspectief van een mensenrechtenorganisatie die kolonisatie van Israel in de Westbank monitort:
Het is zinloos om in discussie te gaan. Je bent voor de een of de ander.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:43 schreef YazooW het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |