quote:Een 11-jarig meisje heeft vandaag zware brandwonden opgelopen door een aanval met waarschijnlijk een molotovcocktail op de Westelijke Jordaanoever.
Dat meldde het Israëlische leger.
De auto waarin zij zat werd bij de Joodse nederzetting Ma'ale Shomron aangevallen, vermoedelijk door Palestijnen. De vader van het meisje raakte lichtgewond, bericht Jerusalem Post.
Een woordvoerder van het leger kon niet zeggen of de slachtoffers kolonisten zijn. Die worden door de Palestijnen diep gehaat omdat ze in hun ogen hun land innemen.
http://www.powned.tv/nieu(...)oor_aanval_west.html
Hoe moet Israël dat doen, wat zouden ze beter kunnen doen?quote:Op donderdag 25 december 2014 20:33 schreef penny-wise het volgende:
Gelukkig houdt Israël wel rekening met de Palestijnse kinderen bij raketaanvallen....
Geen idee, er vallen gewoon teveel onschuldige slachtoffers.......quote:Op donderdag 25 december 2014 20:35 schreef waxxx het volgende:
[..]
Hoe moet Israël dat doen, wat zouden ze beter kunnen doen?
Geen gebouwen ( VN-scholen o.a.) beschieten waarvan je wéét dat er kinderen en andere onschuldigen zitten. Dat is een oorlogsmisdaad..quote:Op donderdag 25 december 2014 20:35 schreef waxxx het volgende:
[..]
Elk onschuldig slachtoffers is er één te veelquote:Op donderdag 25 december 2014 20:37 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Geen idee, er vallen gewoon teveel onschuldige slachtoffers.......
Ook niet als er meerdere malen is aangetoond dat daar ook raketten zitten? Leuk dan, je mag je vijand niet beschieten omdat hij zich laf verschuilt achter kinderen en dat terijl hij geen rekening houdt met de kinderen aan de kant van jou.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen gebouwen ( VN-scholen o.a.) beschieten waarvan je wéét dat er kinderen en andere onschuldigen zitten. Dat is een oorlogsmisdaad..
Kinderen/onschuldigen als menselijk schild inzetten is ook een oorlogsmisdaad. Dat geeft je nog geen vrijbrief om er zelf dan ook nog 1 te plegen.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:40 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ook niet als er meerdere malen is aangetoond dat daar ook raketten zitten? Leuk dan, je mag je vijand niet beschieten omdat hij zich laf verschuilt achter kinderen en dat terijl hij geen rekening houdt met de kinderen aan de kant van jou.
Je was me net voor.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:43 schreef YazooW het volgende:
De Israel-Palestina discussie... Blijft interessant om te zien dat velen nog steeds een kant kiezen in deze discussie terwijl het gewoon vast staat dat beide partijen een stel ongelofelijke idioten zijn.
VN-scholen is niet doelbewust gebeurt als het al zo is, een fout is nou eenmaal menselijk.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen gebouwen ( VN-scholen o.a.) beschieten waarvan je wéét dat er kinderen en andere onschuldigen zitten. Dat is een oorlogsmisdaad..
Ehh als er onschuldige burgerdoden vielen die te voorkomen waren dan ja? Wat is dit voor nonvraag.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:44 schreef waxxx het volgende:
Bij de acties van de geallieerden in WO2 was er ook veel collateral damage, vindt je ook dat die toen fout zaten?
Als men bewust onschuldigen als menselijk schild gebruikt is dat fout.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:44 schreef waxxx het volgende:
[..]
VN-scholen is niet doelbewust gebeurt als het al zo is, een fout is nou eenmaal menselijk.Zoals ik al eerder aan jou heb bewezen verbergt Hamas wapens in scholen, ziekenhuizen enzovoort en gebruiken ze menselijke schilden.
Bij de acties van de geallieerden in WO2 was er ook veel collateral damage, vindt je ook dat die toen fout zaten?
quote:Op donderdag 25 december 2014 20:43 schreef YazooW het volgende:
De Israel-Palestina discussie... Blijft interessant om te zien dat velen nog steeds een kant kiezen in deze discussie terwijl het gewoon vast staat dat beide partijen een stel ongelofelijke idioten zijn.
Ik bedoel natuurlijk burgerdoden die niet te voorkomen zijn zonder niks vrijwel niks te doen tegen de vijand, net als bij Israël en Hamas. De geallieerden wisten ook dat er bij hun aanvallen vele onschuldige burgerdoden zouden vallen.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:46 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ehh als er onschuldige burgerdoden vielen die te voorkomen waren dan ja? Wat is dit voor nonvraag.
Kan me echt niet voorstellen dat het platbombarderen van Dresden zo'n noodzaak was dat het niet voorkomen kon worden maar goed.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:50 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk burgerdoden die niet te voorkomen zijn zonder niks vrijwel niks te doen tegen de vijand, net als bij Israël en Hamas. De geallieerden wisten ook dat er bij hun aanval vele onschuldige burgerdoden zouden vallen.
Ik doel ook op andere aanvallen dan Dresden.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:52 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat het platbombarderen van Dresden zo'n noodzaak was dat het niet te voorkomen was maar goed.
Aanvallen waarvan je weet dat er kinderen bij zullen sterven zijn simpelweg gewoon verboden ongeacht wat je er verder van denkt.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:52 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ik doel ook op andere aanvallen dan Dresden.
Dus je vindt de NAVO ook crimineel tuig van het laagste van het laagste vanwege de aanvallen op IS waarbij ook kinderen sterven?quote:Op donderdag 25 december 2014 20:58 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Aanvallen waarvan je weet dat er kinderen bij zullen sterven zijn simpelweg gewoon verboden ongeacht wat je er verder van denkt.
Wat dat betreft zijn ze daar bij Hamas en het Israëlische leger/de regering gewoon criminele tuig van het laagste van het laagste.
Als er bewust gebombardeerd wordt op kinderen wel ja.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:58 schreef waxxx het volgende:
[..]
Dus je vindt de NAVO ook crimineel tuig van het laagste van het laagste vanwege de aanvallen op IS waarbij ook kinderen sterven?
Dit.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er bewust gebombardeerd wordt op kinderen wel ja.
quote:Op donderdag 25 december 2014 21:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er bewust gebombardeerd wordt op kinderen wel ja.
Vreemd dat ik dan jullie nergens zie roepen dat de NAVO crimineel tuig van het laagste van het laagste is gezien er vele burgerdoden (waaronder kinderen) vallen bij de luchtaanvallen op IS.quote:
Bewust? Waar kun jij bewijzen dat de NAVO bewust een gebouw met kinderen heeft gebombardeerd?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:03 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Vreemd dat ik dan jullie nergens zie roepen dat de NAVO crimineel tuig van het laagste van het laagste is gezien er vele burgerdoden (waaronder kinderen) vallen bij de luchtaanvallen op IS.
Dat klopt, maar de ene kant is ten opzichte van de ander veel machtiger en heeft het veel comfortabeler en veiliger.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:43 schreef YazooW het volgende:
Dat komt omdat ze niet bewust specifieke doelen bombarderen waar kinderen verblijven zoals scholen.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:03 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Vreemd dat ik dan jullie nergens zie roepen dat de NAVO crimineel tuig van het laagste van het laagste is gezien er vele burgerdoden (waaronder kinderen) vallen bij de luchtaanvallen op IS.
quote:Op donderdag 25 december 2014 21:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Bewust? Waar kun jij bewijzen dat de NAVO bewust een gebouw met kinderen heeft gebombardeerd?
Je denkt dat ze echt niet weten dat er mogelijk burgerdoden vallen bij hun luchtaanvallen?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:04 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze niet bewust specifieke doelen bombarderen waar kinderen verblijven zoals scholen.
Not sure if trolling of gewoon dat typische verwrongen wereldbeeld dat een bepaald deel van de Nederlandse bevolking helaas heeft.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:03 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Jij bent natuurlijk veel slimmer.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Not sure if trolling of gewoon dat typische verwrongen wereldbeeld dat een bepaald deel van de Nederlandse bevolking helaas heeft.
In dat geval las ik in ieder geval wel veel slechter. Had beter eerst de context waarin je die bizarre post plaatste kunnen checken.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:10 schreef waxxx het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk veel slimmer.
Dit is een prima artikel over operatie Protective Edge van de afgelopen zomer.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:08 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Je denkt dat ze echt niet weten dat er mogelijk burgerdoden vallen bij hun luchtaanvallen?![]()
Het IDF valt alleen doelbewust scholen aan waarbij de kinderen niet aanwezig zijn, heb je enig bewijs dat dat niet zo is?
quote:Israeli attacks caused widespread damage to Gaza’s already frail and dilapidated electrical grid, run down and in disrepair after seven years of siege and blockade. Most notably, on July 29 Israel bombed Gaza’s only power plant, knocking it out of commission indefinitely, prompting Amnesty International to condemn the attack as an act of "collective punishment” against the entire population. (Israel previously bombed the plant during assaults in 2006 and 2008-09.) According to the UN, even following repairs to what remains of the electrical grid, most areas of Gaza continue to endure up to 18 hours of electrical outages a day.
Dan het feit dat ze 22 scholen compleet vernietigd hebben en nog eens 118 beschadigd. Als je dat per ongeluk en niet doelbewust doet ben je gewoon een incompetente aap en hoor je zeker niet deel te nemen aan een oorlog.quote:Israel’s destruction of Gaza’s power plant caused the shutdown of water treatment plants, while Israeli tank fire put Gaza’s largest sewage treatment plant out of commission. Other Israeli attacks did extensive damage to Gaza’s water and sewage systems, also already in critical condition due to the siege and previous Israeli assaults, leading to the release of raw sewage into open pools, farmland, and the Mediterranean Sea, causing health concerns and affecting fishermen. On August 5, Oxfam warned that Israeli attacks damaging wells, pipelines, and reservoirs had caused the contamination of fresh water supplies, already heavily contaminated before the assault, and that 15,000 tons of solid waste had leaked into the streets of Gaza.
Over de rest ga ik niet eens beginnen, daar kan je het artikel voor gaan lezen.quote:According to the UN, 22 schools were destroyed and 118 damaged, and at least six teachers killed. As a result of the ongoing violence, schools being damaged and destroyed, and displaced people taking refuge in schools, nearly half a million children had the start of their school year delayed, from August 24 to September 14.
quote:Op donderdag 25 december 2014 21:15 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Dit is een prima artikel over operatie Protective Edge van de afgelopen zomer.
http://imeu.org/article/5(...)tion-protective-edge
Doelbewuste vernietiging van infrastructuur dat alle Gazanen treft en zeker niet alleen Hamas.
[..]
[..]
Dan het feit dat ze 22 scholen compleet vernietigd hebben en nog eens 118 beschadigd. Als je dat per ongeluk en niet doelbewust doet ben je gewoon een incompetente aap en hoor je zeker niet deel te nemen aan een oorlog.
[..]
Over de rest ga ik niet eens beginnen, daar kan je het artikel voor gaan lezen.
Ik ga ook geen pro-Israëlische bron gebruiken om mijn gelijk te bewijzen.quote:Institute for Middle East Understanding (IMEU) is a 501(c)(3) pro-Palestinian[1] non-profit organisation, not aligned to any political or government organisation.
http://en.wikipedia.org/w(...)e_East_Understanding
Verder negeer je voor het gemak al het gelink naar andere bronnen in het artikel.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:17 schreef waxxx het volgende:
[..]
[..]
Ik ga ook geen pro-Israëlische bron gebruiken om mijn gelijk te bewijzen.
En de NAVO heeft gasvelden gebombardeerd waardoor er heel wat Syriërs in de kou zullen zitten, lijkt me erger dan dat er rioolafval in de straten zou lopen. Wat is het verschil?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:24 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Verder negeer je voor het gemak al het gelink naar andere bronnen in het artikel.
Maar goed, hier heb je dan wat respectabelere bronnen:
Het vernietigen van de enige powerplant in Gaza
Het vernietigen van de waterzuiveringsinstallatie
Rioolafval dat in de straten loopt na bombardementen van bovengenoemde installatie
En dan heb je nog een document afkomstig van de VN
En dit zijn nog maar een klein aantal artikelen.
Ik ontken niet dat er infrastructuur wordt vernietigt, maar dat doet de NAVO net zo goed bij aanvallen tegen IS.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:26 schreef HexHunter het volgende:
Als je nog steeds wil ontkennen dat Israel bewust infrastructuur en scholen loopt te vernietigen zou ik graag deze discussie willen beeindigen aangezien ik jou absoluut niet kan overtuigen van mijn standpunten. Waarschijnlijk zelfs niet wanneer er ooit mogelijke getuigenissen van de Israelische legertop naar buiten komen.
Die olie- en gasvelden werden anders niet gebruikt om Syriërs van olie gas te veroorzaken maar om IS rijker te maken door verkoop aan het buitenland. Of het in dit geval wordt vernietigd of niet maakt helaas niets uit aan de rampzalige situatie waar veel Syriërs zich momenteel in bevinden.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:27 schreef waxxx het volgende:
[..]
En de NAVO heeft gasvelden gebombardeerd waardoor er heel wat Syriërs in de kou zullen zitten, lijkt me erger dan dat er rioolafval in de straten zou lopen. Wat is het verschil?
[..]
Ik ontken niet dat er infrastructuur wordt vernietigt, maar dat de NAVO net zo goed bij aanvallen tegen IS.
Fout, ze werden ook gebruikt om Syriërs van olie gas te voorzien.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:31 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Die olie- en gasvelden werden anders niet gebruikt om Syriërs van olie gas te veroorzaken maar om IS rijker te maken door verkoop aan het buitenland. Of het in dit geval wordt vernietigd of niet maakt helaas niets uit aan de rampzalige situatie waar veel Syriërs zich momenteel in bevinden.
Liever had ik wel gezien dat ze heel bleven natuurlijk voor toekomstige zaken zodra die baardapen daar zijn verdreven.
Allebei wegbombarderen.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:43 schreef YazooW het volgende:
De bezetting opheffen.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:35 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ja we hebben kunnen zien wat het gevolg was van de zuivering van Joden in Gaza.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De bezetting opheffen.
Nou tja, dat is dan gewoon kut maar ik snap eigenlijk niet waarom deze discussie over de NAVO gaat in een topic over Israël en Palestina?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:34 schreef waxxx het volgende:
[..]
Fout, ze werden ook gebruikt om Syriërs van olie gas te voorzien.
http://www.al-monitor.com(...)liance-strikes.html#
http://carnegieendowment.org/syriaincrisis/?fa=56917
Die situatie is het gevolg van een oorlog die als Israël hem verloren had tot de onderdrukking en uitmoording van het Joodse volk had geleid. En daar zijn de Palestijnen het slachtoffer van. De grootste vijanden van de Palestijnen zijn schijnheilige Islamitische landen, niet Israël.quote:Op donderdag 25 december 2014 21:07 schreef Reddead het volgende:
Trieste nieuws, maar laten we vooral niet vergeten hoeveel onschuldige Palestijnse kinderen gedood werden door het Israelische leger.
En als je zoveel jaren in onderdrukking leeft dan is het vanzelfsprekend om diegenen die je onderdrukken, te haten. Echt, leven in de Gazastrook zal wel een hel zijn voor die arme Palestijnen.
Omdat het erg hypocriet is als je de luchtaanvallen door de NAVO op de IS steunt maar tegelijk klaagt over doden en het vernietigen van infrastructuur bij aanvallen door het IDF op Hamas, en het IDF zelfs criminele tuig van het laagste van het laagste noemt. Gezien de NAVO ook doelbewust infrastructuur vernietigt en weet dat er burgerdoden zullen vallen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 08:39 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Nou tja, dat is dan gewoon kut maar ik snap eigenlijk niet waarom deze discussie over de NAVO gaat in een topic over Israël en Palestina?
Kan ik geen kritiek op 1 van de 2 of beide hebben zonder dat ik tevens ook kritiek uit over andere landen of organisaties?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |