En een uit allerlei landen bijeengekomen "leger" mujahideen dat genocide pleegt?quote:Op donderdag 25 december 2014 06:33 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ook al verafschuw ik oorlog. Ik kan er niet tegen zijn omdat het soms uit noodzaak moet. Als een leger van land a. bv. de regime van een dictator van land b die genocide pleegt zou bestrijden, dan zouden ze ook mijn goedkeuring krijgen.
Dat is geen vraag, maar een statement. Ook nog eens offtopic.quote:
Als ze dat doen, dan zou ik er fel tegen zijn.quote:Op donderdag 25 december 2014 06:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
En een uit allerlei landen bijeengekomen "leger" mujahideen dat genocide pleegt?
Waarom weiger je te geloven dat ze dat doen?quote:Op donderdag 25 december 2014 06:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als ze dat doen, dan zou ik er fel tegen zijn.
Omdat ik daarvoor geen waterdicht bewijs heb gezien. Als jij die hebt: graag!quote:Op donderdag 25 december 2014 06:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom weiger je te geloven dat ze dat doen?
Kan jij mij uitleggen waarom ieder weldenkend mens criminaliteit afkeurt? Ik ben het er namelijk niet mee eens.quote:Op donderdag 25 december 2014 06:04 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die racisme''kaart'' trok ik omdat hp en enkele andere leden steeds met dingen als ''mocrojihaatje'' kwamen. Dus specifiek mijn achtergrond erbij halen en het ook nog eens als een soort scheldwoord gebruiken.
Marokkaanse criminelen is een offtopic onderwerp, maar wil er wel over zeggen dat criminaliteit door elk weldenkend mens afgekeurd wordt.
Mijn vragen zijn inderdaad gesteld vanuit mijn perceptie. Niet bewust btw. Ik stelde die vragen omdat ik ermee zat en vond/vind dat er met dubbele maten wordt gemeten. Dit is later ook erkend door enkele (zij het direct of indirect).quote:Op donderdag 25 december 2014 06:41 schreef TorroFernandes het volgende:
Je beantwoord je eigen vragen al (redelijk correct in mijn optiek) door de zeer suggestieve vraagstelling. Aan het eind van de dag is het allemaal een kwestie van perceptie. Wat maakt een organisatie een terreurorganisatie? Volgens het woordenboek het feit dat ze terreur zaaien om hun doelen te bereiken, maar in de praktijk ligt het vooral aan de doelen die ze willen bereiken en de opvatting van de mensen die het politieke debat bepalen. Organisaties die nu tegen IS strijden werden ook terreurorganisaties genoemd, omdat ze streden voor een eigen staat, maar nu worden ze als voorhoede beschouwd. De yazidi's zelf kunnen ook worden gezien als religieuze extremisten. Echter momenteel worden ze in de media geframed als dappere verzetsstrijders tegen de gevaarlijke islamisten. Ooit werden islamitische extremisten afgebeeld als dappere verzetsstrijders tegen de rode dreiging.
Wat jij echter vergeet is dat dit altijd aan beide kanten gebeurd. Je vraagt waarom het verboden is om te rekruteren voor IS, maar vraagt niet waarom het verboden is om IS niet te steunen (een kleine overtreding waar het afhakken van je hoofd staat). Je suggereert dat het onjuiste journalistiek is om ze telkens terreurorganisatie te noemen, maar doet niet hetzelfde wanneer IS'ers eenieder die niet in hun God gelooft als ongelovigen bestempelen. Hieruit blijkt dat ook jij gemotiveerd wordt door je perceptie. Alleen jouw perceptie staat haaks op die van een groot deel van deze samenleving. Ik ken het probleem, maar jij kunt altijd nog naar Syrië afreizen, ik niet.
Die IS ogende vlaggen die ik israeli's zag zwaaien bewijzen inderdaad niks. Ik was aan het uitleggen waarom ik mijn twijfels had over IS. Want nogmaals: Ik ben geen voor, noch tegenstander van IS.quote:Op donderdag 25 december 2014 06:48 schreef LelijKnap het volgende:
"Ik wil waterdicht bewijs!!"
"Ja ik zag bij de Israëlieten een vlag die op die van IS lijkt."
Aldus TS.
Wie denk je voor de gek te houden?
Je bent gewoon een moslim die voor moslims opkomt en alle "scepticisme" eenzijdig richt op westerlingen en joden. De waarheid en rechtvaardigheid interesseren je geen reet. Het zijn woorden die je gebruikt om ruimte en acceptatie te creëren voor de islamitische zaak, of in elk geval het overleven (en vergroten vd macht/invloed) van jouw geloofsgenoten.
De doortrapte manipulatie die je hier hanteert (westerse stokpaardjes berijden) wordt al jaren gebruikt door je mede-mohammedanen. Gelukkig wordt het ook steeds sneller herkent door westerlingen.
Dat kan ik. Maar dan zou ik offtopic gaan en dat wil ik niet meer. Sorryquote:Op donderdag 25 december 2014 06:50 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Kan jij mij uitleggen waarom ieder weldenkend mens criminaliteit afkeurt? Ik ben het er namelijk niet mee eens.
Waarom spreek je die betwijfelingen of mogelijke vermoedens uit zonder waterdicht bewijs?quote:Op donderdag 25 december 2014 07:02 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die IS ogende vlaggen die ik israeli's zag zwaaien bewijzen inderdaad niks. Ik was aan het uitleggen waarom ik mijn twijfels had over IS. Want nogmaals: Ik ben geen voor, noch tegenstander van IS.
Ook heb ik nooit geclaimd dat IS juist handelt. Maar voor jou is het blijkbaar allemaal zwart-wit: Omdat ik sceptisch ben over de claims die over IS gedaan worden, moet ik wel IS steunen?
En dat laatste alinea getuigd van paranoia en ook wel van discriminerend gedrag.
Poe hee... da's een moeilijke!quote:Op donderdag 25 december 2014 06:06 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zou hier nou toch fout aan zijn TS?
Omdat ik een discussie wil. Ik wil iets bijleren, nieuwe inzichten verkrijgen etc.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom spreek je die betwijfelingen of mogelijke vermoedens uit zonder waterdicht bewijs?
Bijna alle meningen en ideeën zijn gefundeerd op slecht tot niet bewezen stellingen/premissen.
Het gaat niet over jouw loyaliteit voor IS maar voor die van moslims. IS bestaat uit moslims en daarom leg jij je "onderzoek" en betwijfeling voor. Dit terwijl je schroomt dezelfde eisen bij die twijfels op andere -je eigen- overtuigingen toe te passen.
Dit ^^quote:Op donderdag 25 december 2014 06:48 schreef LelijKnap het volgende:
"Ik wil waterdicht bewijs!!"
"Ja ik zag bij de Israëlieten een vlag die op die van IS lijkt."
Aldus TS.
Wie denk je voor de gek te houden?
Je bent gewoon een moslim die voor moslims opkomt en alle "scepticisme" eenzijdig richt op westerlingen en joden. De waarheid en rechtvaardigheid interesseren je geen reet. Het zijn woorden die je gebruikt om ruimte en acceptatie te creëren voor de islamitische zaak, of in elk geval het overleven (en vergroten vd macht/invloed) van jouw geloofsgenoten.
De doortrapte manipulatie die je hier hanteert (westerse stokpaardjes berijden) wordt al jaren gebruikt door je mede-mohammedanen. Gelukkig wordt het ook steeds sneller herkent door westerlingen.
Je bedoeld dat stuk over IS ogende vlaggen bij een groep israel's?quote:
Het zit me niet hoog. Ik wil je gewoon weg hebben, weg uit Nederland. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op donderdag 25 december 2014 06:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat interesseert je niks? Daarom dat je het niet kan laten om mij ''mocrojihaatje'' of ''jihadhoer'' te noemen en mij te vragen of dat ik niet vertrek. Niet 1x, maar meerdere keren. Het zit je hoog.
Dat lijkt me iets te veel voor zo een klein punt. Binnen het onderwerp van deze discussie valt er trouwens ook best iets zinnigs over te zeggen. IS is namelijk ook een criminele organisatie (terreur is nog altijd illegaal) en jij beargumenteert zelf dat het nog helemaal niet zo voor de hand ligt om IS haar daden af te keuren. Zo denk ik over veel vormen van criminaliteit. Het is niet meer dan het breken van wetten die anderen je opleggen. Wat nou als je het niet eens bent met die wetten? In het belang van de samenleving kan het nuttig zijn om je toch te houden aan wetten waar je het zelf niet mee eens bent. Echter wanneer jij het ook niet eens bent met hoe de samenleving is vormgegeven en/of het gevoel hebt dat de rest van de samenleving meer voordeel haalt uit die vormgeving dan jij, is het in mijn optiek een vrij logische stap om in te gaan tegen de wetten van die samenleving, om zo je eigen doelen te bereiken. Zij het via een gewelddadige poging om de samenleving te hervormen of vermogensdelicten om jezelf een betere positie te verschaffen.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat kan ik. Maar dan zou ik offtopic gaan en dat wil ik niet meer. Sorry
Open daar anders een topic over? Dan kom ik daar reageren
Ah ok, nou succes daarmee want dat gaat nooit gebeuren.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het zit me niet hoog. Ik wil je gewoon weg hebben, weg uit Nederland. Wat begrijp je daar niet aan?
Het is niks persoonlijks hoor. Er zijn wel meer mensen die ik hier liever zie gaan dan komen. Ik schat zo'n 825.000.
Nee, ik bedoel dat hele stuk van LelijKnap, die hele door mij gequote post. Die slaat de spijker op de kop.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:31 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je bedoeld dat stuk over IS ogende vlaggen bij een groep israel's?
Heb dat nergens als waterdicht bewijs naar voren gebracht. Het was een antwoord op iemand's vraag waarom IS betwijfel. Het woord ''ogend'' zegt het al.
Ok. Zie dan mijn response op zijn reactie.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:36 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat hele stuk van LelijKnap, die hele door mij gequote post. Die slaat de spijker op de kop.
Twitter.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Poe hee... da's een moeilijke!
We zullen zien. Ik begrijp dat de sociale zekerheid de meeste moslims lief is, dus ze zullen niet vanzelf gaan. Maar dit is nog geen gelopen race. Verre van.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ah ok, nou succes daarmee want dat gaat nooit gebeuren.
Wat is er met die reactie van jou? Is gewoon een standaardreactie, zoals je die van een moslim kunt verwachten. Leugens geheel in lijn met de Takiyya.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:37 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ok. Zie dan mijn response op zijn reactie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |