abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147943871
Ik heb een paar vragen over IS omdat ik hun nog niet helemaal heb kunnen doorgronden. Ook sta ik sceptisch tegenover de berichtgeving en populaire standpunt rondom heel deze thema. Graag wil ik jullie visie hierop. Doe dit rationeel aub.

De vragen

quote:
1. a. Waarom mag IS geen geweld gebruiken om haar doelen te bereiken, terwijl westerse troepen dit wel mogen?
b. Jouw mening: Vind je dit rechtvaardig? Leg uit waarom.

2. a. Waarom is het afhakken van iemands hoofd tijdens oorlog een misdaad, maar het droppen van bommen niet?

3. a. Waarom mag je geen oorlog voeren in naam van God, maar wel in naam van grondstof winning?

4. a. Waarom worden de strijders van IS niet erkend als zijnde soldaten, terwijl soldaten die namens een westerse land strijden deze erkenning wel krijgen?

5. a. Is er nog sprake van juiste journalistiek als IS elke keer een terreurorganisatie wordt genoemd in de media? b. Is dat niet subjectief? c. En is dit geen propaganda? Leg uit waarom.

6. a. Is tot nu toe de achtergrondverhaal van de gegijzelden (op wat grond zij gegijzeld worden) gepubliceerd in de (westerse) media? Of is dit tot nu toe buiten beschouwing gelaten? b. Zo ja, leg uit wat dit is.

7. a. Waarom is het rekruteren van soldaten voor IS verboden, maar mogen westerse landen dit wel doen? Waarom is het een ronselen en het andere niet?

8. Jouw mening/standpunt: Als jihadisten geen hoofden zouden afhakken, maar ipv enkel geavanceerde wapens zouden gebruiken, zou je dan begrip hebben voor hun doel? Leg uit waarom.

Graag persoonlijke aanvallen bij je houden. Bij voorbaat dank.

P.s. aan mods: als dit de verkeerde rubriek is, verplaats het maar naar de juiste. Dankje.
pi_147943873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 05:54 schreef Trebo het volgende:

[..]

En daarmee worden alle daden van Marokkanen (niet alle) weer goedgepraat. Want zodra er kritiek komt op criminele Marokkanen wordt gelijk de racismekaart tevoorschijn gehaald. I.p.v. dat ze door de eigen gemeenschap eens een keer goed worden aangepakt, gaat de gemeenschap in praatprogramma's zitten om alles recht te lullen.
Die racisme''kaart'' trok ik omdat hp en enkele andere leden steeds met dingen als ''mocrojihaatje'' kwamen. Dus specifiek mijn achtergrond erbij halen en het ook nog eens als een soort scheldwoord gebruiken.

Marokkaanse criminelen is een offtopic onderwerp, maar wil er wel over zeggen dat criminaliteit door elk weldenkend mens afgekeurd wordt.
pi_147943874

Wat zou hier nou toch fout aan zijn TS?
Je suis Charlie Sheen
pi_147943875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 05:55 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Mijn standpunten worden hier elke dag betwijfeld. Maar dat interesseert mij helemaal niks.

De reden dat ik niet met je in discussie ga, is omdat ik in het verleden al zo verschrikkelijk vaak met moslims (en Marokkanen in het bijzonder) gediscussieerd heb, dat ik zolangzamerhand wel weet dat dat geen enkele zin heeft. Je bekijkt het maar lekker, met je achterlijke en onverdraagzame ideeën.
Dat interesseert je niks? Daarom dat je het niet kan laten om mij ''mocrojihaatje'' of ''jihadhoer'' te noemen en mij te vragen of dat ik niet vertrek. Niet 1x, maar meerdere keren. Het zit je hoog.
pi_147943876

Of hieraan?
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 25 december 2014 @ 06:08:45 #6
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_147943878
:')
pi_147943879

Of hieraan? Nooit te jong voor de heilige oorlog!
Je suis Charlie Sheen
pi_147943880
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:04 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Marokkaanse criminelen is een offtopic onderwerp, maar wil er wel over zeggen dat criminaliteit door elk weldenkend mens afgekeurd wordt.
Helemaal niet offtopic. Juist door de criminele Marokkanen (waarom worden die niet aangepakt door de eigen gemeenschap ipv vertroeteld?) ontstaat er haat en racisme. Wat verwachtte je nou zelf van dit topic dan? :') Je bent Marokkaans en je stelt vragen in de OP waarin je IS verdedigd.

Ja 1 en 1 is 2 he..
pi_147943881
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 05:57 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wedden dat TS hier een beetje geil van wordt?
De dood van ieder mens raakt mij. Waarom denk je dat ik bloederige beelden weiger te bekijken?
pi_147943884
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 05:59 schreef Trebo het volgende:

[..]

Maar een strijder onthoofden vind je best oke? :')
Ook niet. Maar dit is wat universeel aanvaardbaar is. Strijders (zoals het woord het al zegt) van vijandige troepen strijden tegen elkaar. Dat doen ze niet met bloemen.
pi_147943885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:10 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik bloederige beelden weiger te kijken?
Omdat je het wel prima vind je ogen hiervoor te sluiten, blijkbaar. Misschien houdt IS ook wel landmacht dagen waar je live demonstraties van de prachtige folteringen van deze hoogstaande krijgsmacht kunt zien. Zo niet, niet getreurd, ze hebben vele videos ervan het web op geslingerd en lijken er behoorlijk trots op te zijn. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_147943888
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:13 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ook niet. Maar dit is wat universeel aanvaardbaar is. Strijders (zoals het woord het al zegt) van vijandige troepen strijden tegen elkaar. Dat doen ze niet met bloemen.
Zelfs al zou je over rectale rehydratatie en waterboarding bij vermoede terroristen beginnen - imo terecht - dan nog komt dat niet in de buurt van volkerenmoord. Deze 'strijders' gaan dorpen af, moorden de mannen uit, verkrachten de vrouwen en maken ze tot slaaf om letterlijk als handelswaar te verhandelen.

Hoe je er ook maar op komt je af te vragen waarom wij dat allemaal niet prachtig en normaal vinden is far beyond me. Er is ofwel flink op je ingepraat door een ronselaar of iets goed mis in je hoofd. :') Of je trollt natuurlijk gewoon. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_147943889
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:06 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]

Wat zou hier nou toch fout aan zijn TS?
Iedereen kan een twitter account aanmaken. Ook denktanks bv. die met een campagne bezig zijn.

Dit kan dus propaganda zijn?
pi_147943892
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:18 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Iedereen kan een twitter account aanmaken. Ook denktanks bv. die met een campagne bezig zijn.

Dit kan dus propaganda zijn?
Geloof dat dit een bekende account was van een meisje dat uit GB daarheen vertrokken is. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_147943894
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:10 schreef Trebo het volgende:

[..]

Helemaal niet offtopic. Juist door de criminele Marokkanen (waarom worden die niet aangepakt door de eigen gemeenschap ipv vertroeteld?) ontstaat er haat en racisme. Wat verwachtte je nou zelf van dit topic dan? :') Je bent Marokkaans en je stelt vragen in de OP waarin je IS verdedigd.

Ja 1 en 1 is 2 he..
Je gaat van de hak op de tak.

Ik verdedig IS niet. Ik weet niet eens of ze echt zijn wie ze zeggen te zijn.
pi_147943895
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:20 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ik vrees dat het wel een wereldwijd zionistisch complot moet zijn.
Je suis Charlie Sheen
pi_147943896
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:20 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Maar geef eens antwoord op mijn vraag dan?
pi_147943899
quote:
15s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:14 schreef NotYou het volgende:

[..]

Omdat je het wel prima vind je ogen hiervoor te sluiten, blijkbaar. Misschien houdt IS ook wel landmacht dagen waar je live demonstraties van de prachtige folteringen van deze hoogstaande krijgsmacht kunt zien. Zo niet, niet getreurd, ze hebben vele videos ervan het web op geslingerd en lijken er behoorlijk trots op te zijn. :W
Je kunt die beelden ook op een manier bekijken zonder al het bloed te zien en daarmee toch weten wat zich afspeelt. Wat ik daarstraks met je link ook had gedaan. Soms een stuk door te spoelen of met mijn hand voor het scherm zodat ik de ondertiteling kan lezen. Maar misschien kijk jij gewoon graag naar bloed?
pi_147943900
Huiswerktopic :')
There are only 151 Pokémon.
pi_147943901
quote:
15s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:17 schreef NotYou het volgende:

[..]

Zelfs al zou je over rectale rehydratatie en waterboarding bij vermoede terroristen beginnen - imo terecht - dan nog komt dat niet in de buurt van volkerenmoord. Deze 'strijders' gaan dorpen af, moorden de mannen uit, verkrachten de vrouwen en maken ze tot slaaf om letterlijk als handelswaar te verhandelen.

Hoe je er ook maar op komt je af te vragen waarom wij dat allemaal niet prachtig en normaal vinden is far beyond me. Er is ofwel flink op je ingepraat door een ronselaar of iets goed mis in je hoofd. :') Of je trollt natuurlijk gewoon. :W
Dit is het punt!! Waar is bewijs dat ze aan volkerenmoord doen? Maar dan ook echt waterdicht bewijs.

En je 2de alinea gaat verder in op een permisse (dat IS aan genocide doet) dat nog niet bewezen is. Wie is mijn ronselaar? Mijn 4 muren. :') Die persoonlijke aanvallen helpen mij gewoon niet. Dus bewijs mij dat IS zich schuldig maakt aan het vermoorden en verkrachten van burgers. Ik sta daarvoor open, behandel mij niet als een vijand terwijl ik oprecht zoek naar antwoorden en tot nu toe enkel aanvallen krijg op mijn persoon.
pi_147943903
quote:
14s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:19 schreef NotYou het volgende:

[..]

Geloof dat dit een bekende account was van een meisje dat uit GB daarheen vertrokken is. ^O^
Heb je een link naar een artikel over dit meisje?
pi_147943904
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:23 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Je kunt die beelden ook op een manier bekijken zonder al het bloed te zien en daarmee toch weten wat zich afspeelt. Wat ik daarstraks met je link ook had gedaan. Soms een stuk door te spoelen of met mijn hand voor het scherm zodat ik de ondertiteling kan lezen. Maar misschien kijk jij gewoon graag naar bloed?
Dan bekijk je het dus heel doelbewust niet. Als je opwerpt dat wat die mannen doen misschien best te legitimeren is, dan is het minste wat je kunt doen er ook gewoon naar kijken wanneer je daar de mogelijkheid toe hebt. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_147943905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:21 schreef Trebo het volgende:

[..]

Maar geef eens antwoord op mijn vraag dan?
Wat is je vraag?
pi_147943906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:29 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Wat is je vraag?
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:10 schreef Trebo het volgende:

[..]

Juist door de criminele Marokkanen (waarom worden die niet aangepakt door de eigen gemeenschap ipv vertroeteld?) ontstaat er haat en racisme.
pi_147943908
quote:
13s.gif Op donderdag 25 december 2014 06:29 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dan bekijk je het dus heel doelbewust niet. Als je opwerpt dat wat die mannen doen misschien best te legitimeren is, dan is het minste wat je kunt doen er ook gewoon naar kijken wanneer je daar de mogelijkheid toe hebt. :W
Ook al verafschuw ik oorlog. Ik kan er niet tegen zijn omdat het soms uit noodzaak moet. Als een leger van land a. bv. de regime van een dictator van land b die genocide pleegt zou bestrijden, dan zouden ze ook mijn goedkeuring krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')