abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148334069
quote:
3s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Juist niet. Dan kun je namelijk je versnellingsbak vernaggelen.
Eigenlijk is beide gewoon niet goed :P. Niet in Parijs parkeren dus.
http://www.tripadvisor.co(...)s_Ile_de_France.html

:') gekke Fransen
pi_148334191
quote:
In a manual car, if you leave a car in gear (a forward gear if facing uphill, reverse if facing down) you can park with the handbrake off, but the only time this would be advisable is if you anticipate temperatures below freezing, which can cause the handbrake to "stick on" due to moisture forming on the brake discs and then freezing. People in alpine regions therefore tend not to use the handbrake when parked for long periods in winter-time.
pi_148334444
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee ik heb nooit gezegd dat er een enorm snelheidsverschil tussen ons zat.

Ik ging naar links om vrachtwagen in te halen. Auto achter me komt me vanaf dat moment vrij langzaam rechts voorbij en begint zonder knipperlicht of niks langzaam naar links te sturen half mijn motorkap in. Ik moet vervolgens wel remmen om een aanrijding te voorkomen, toeter, vloek, en dat was het ;)
Nou, jij rijd 8,3 meter per seconden harder dan die vrachtwagen, als jij met dat verschil die vijftig à zestig meter goed wil maken en ondertussen in korte tijd een auto die even hard als jou reed, dit ineens veel vlotter goed maakt. Dan is dat opmerkelijk. Vandaar
pi_148335262
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:58 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Zodra je dichter dan de 2-3 seconden op je voorligger komt.
Bij 30 m/s (108 km/u) is dat dus tussen 60 en 90 meter achter je voorligger.
pi_148335326
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:00 schreef Light het volgende:

[..]

ik probeer dit ook altijd maar echt rond file tijd betrap ik mezelf er ook wel eens op dat ik gefrustreerd raak van de tussenkruipers en dichter ga rijden dan gezond is. ;(
pi_148335434
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:00 schreef Light het volgende:

[..]

da's ongeveer 1 hectometerpaaltje (100 meter) voor de mensen die dat lastig vinden in te schatten.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:19:28 #257
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148336381
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:03 schreef SuperFood het volgende:

[..]

da's ongeveer 1 hectometerpaaltje (100 meter) voor de mensen die dat lastig vinden in te schatten.
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik probeer dit ook altijd maar echt rond file tijd betrap ik mezelf er ook wel eens op dat ik gefrustreerd raak van de tussenkruipers en dichter ga rijden dan gezond is. ;(
Wat ook logisch is, want 2 seconden afstand houden is natuurlijk op het gros van de nederlandse wegen een regelrechte fata morgana. In de randstad vinden ze het helemaal prima in de spits om hun gebakkie doodleuk in een tussenruimte van een metertje of 15 te prakken @ 130, laat staan 50 meter, daar passen er dan gewoon 2 tussen :')

Afstand houden is een beetje een kwestie van gevoel. Ik heb trouwens al diverse keren een noodstop moeten maken met een metertje of 20 ertussen, en als je een beetje vlot reageert, red je dat ook goed.. Het wordt een heel ander verhaal als de auto voor je zich verslikt en ergens achterop knettert natuurlijk, dan ben je reddeloos verloren en lig je er ook bovenop. Ik heb dan ook een schijthekel aan dat treintjes rijden op de linkerstrook, dan peer ik hem er bij elke gelegenheid tussenuit naar rechts, want je kunt om de haverklap in de remmen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148336540
Een noodstop moeten maken is sowieso iets wat niet goed is. Je kunt zelf nog zo goed reageren maar er zit er vaak ook 1 achter je ;( Ik rij nogal wat km's en het is alweer zeker een maand of 4 geleden dat ik zo hard moest remmen dat ik er niet blij van werd. Altijd een moment om weer even je eigen rijstijl te evalueren. ;(
  zondag 4 januari 2015 @ 22:24:14 #259
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_148336681
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit last gehad van een vastgevroren handrem. Ook niet van krom getrokken schijven, maar BMW heeft dan ook een ander systeem voor de handrem.
In de versnelling vind ik juist weer gevaarlijker, ivm starten, wegrollen of een tik krijgen van iemand anders.
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit last gehad van een vastgevroren handrem. Ook niet van krom getrokken schijven, maar BMW heeft dan ook een ander systeem voor de handrem.
In de versnelling vind ik juist weer gevaarlijker, ivm starten, wegrollen of een tik krijgen van iemand anders.
Maar gaat de kar niet rollen dan als je het alleen in z'n versnelling zet? :?

Komt er zo'n vandaal die je kar voor de lol een duwtje geeft en dan raak je de muur
Irene is bae <3
  zondag 4 januari 2015 @ 22:25:39 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148336791
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:24 schreef Jiang153 het volgende:

Maar gaat de kar niet rollen dan als je het alleen in z'n versnelling zet? :?

Komt er zo'n vandaal die je kar voor de lol een duwtje geeft en dan raak je de muur
Nee want je duwt de motor niet makkelijk door de compressie heen.
Maar als er iemand tegenaan rijdt ofzo, ik vind het maar niks :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!Fotograaf zondag 4 januari 2015 @ 22:52:37 #261
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148338494
Kunnen we de zondagsrijders niet allemaal een pimpelpaars zwaailicht op een knalroze auto geven ofzo? Dat je iig weet dat zij hun spiegels niet gebruiken, niet snappen hoe een spitsstrook werkt, geen gang maken op de invoegstrook, etc.
Een vent in een C klasse coupé die tot 2x toe mijn strook in wil waar ik al reed. Ouwe vent met geblondeerde snol naast zich, dus al met wat anders bezig. Eerst bij het aan komen rijden bij het stoplicht (opeens een meter in de rechter rijstrook komen rijden en totaal niet reageren op een claxon), vervolgens dat we het stoplicht door gaan (hij stond links, ik rechts, we gingen linksaf).
Doos in een cremeroze Alto die vanaf de invoegstrook in 1x door naar strookje 2 kwam (van de 3) met 80. Thanks, daar reed ik 130.
Twee vanaf de invoegstrook met 70 bij het eerste blokje naar links, pal voor mijn bakkes. Ik reed wederom 130 en de invoegstrook daar is ook een uitvoegstrook en anderhalve kilometer lang ofzo...
Geval dat al 4 km op de middenstrook plakte en toen ik hem voorbij was in 1x de uitvoegstrook op schoot.
Eentje voor me die op het laatste moment besloot de A4 te willen verlaten en toch richting A9 Haarlem te willen, dus die vloog even vanaf de parallelrijbaan linkerrijstrook naar de rechter uitvoegstrook van de boog A4/A9, snijdt daarbij een busje af en gooit hem flink in de ankers. Aangekomen bij Badhoevedorp wil ze al 2x de vluchtstrook op waar het nog geen spitsstrook is om hem vervolgens op de spitsstrook weer vol in de ankers te hangen. Type veel te (ge)blonde(erde) vrouw met een veel te zonnebankbruine huid in een te grote BMW (7 serie) die nauwelijks boven het stuur uit kwam.

Verder is het blijkbaar erg stoer om iemand die 110-115 op de teller rijdt waar je 100 mag en een treintje van 90 rijders in haalt, op te duwen, in te halen, op de rem te staan naast hem en je middelvingers op te steken uit het raampje. Gefrustreerd petje zeker (niet eens in een petjesauto), ik zag het gebeuren met de 2 auto's voor me en had echt zoiets van: WTF...

Gister: Ik voeg in met 100 en wil door, maar zie in mijn spiegels een ambulance komen, die op dat moment nog best ver weg is. Komen nog een paar auto's langs en op het moment dat je alleen nog de ambulance in je spiegels ziet en er geen auto meer voor ziet, besluit de auto voor mij dat hij ook kan gaan inhalen. En dan ook niet in een groot gat weer naar rechts, nee, lekker links blijven totdat je een kilometer later 3 rijstroken hebt en alles naar rechts gaat. 8)7
Vanaf de A10 buitenring S108 op, onder de A10 door, moet je een slinger maken i.v.m. werkzaamheden. Auto voor mij (ik stond links) gaat met de slinger wel mee naar rechts, maar komt niet meer terug naar links. Ergo, snijdt iemand af terwijl hij de rechter rijstrook op gaat.

Sommige weekenden... Dan lijk je opeens alle debielen op de weg in dezelfde rit tegen te komen. :'( ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 4 januari 2015 @ 23:04:59 #262
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_148339244
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

Een vent in een C klasse coupé die tot 2x toe mijn strook in wil waar ik al reed. Ouwe vent met geblondeerde snol naast zich, dus al met wat anders bezig.
Dit is wel echt iets wat mij opvalt op de weg. Dat er veel oude mensen in sportieve auto's rondrijden terwijl ze er helemaal niet in thuis horen maar eerder in een alto ofzo. en vervolgens rijden die oudjes allemaal zo verdomd langzaam en gevaarlijk. Komt er ook nog bij dat al die nieuwe auto's waar de bejaarden in rijden worden aangesmeerd door de autobedrijven.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 23:13:49 #263
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148339773
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:19 schreef Sounddragon het volgende:

Wat ook logisch is, want 2 seconden afstand houden is natuurlijk op het gros van de nederlandse wegen een regelrechte fata morgana. In de randstad vinden ze het helemaal prima in de spits om hun gebakkie doodleuk in een tussenruimte van een metertje of 15 te prakken @ 130, laat staan 50 meter, daar passen er dan gewoon 2 tussen :')

Ik heb dan ook een schijthekel aan dat treintjes rijden op de linkerstrook, dan peer ik hem er bij elke gelegenheid tussenuit naar rechts, want je kunt om de haverklap in de remmen.
Precies dit ja. Daarom rijd ik ook echt zoveel mogelijk rechts, en haal ik alleen in als t echt moet. Want zodra je ook maar even op de linkerstrook komt, zit er vrijwel meteen een josti achter je te duwen en stressen op twee meter afstand omdat het niet hard genoeg gaat :{

Vandaag dus ook weer, dan is het zondag, dan denk ik van, waarom in godsnaam is het gros vd mensen nog stééds zo stressig bezig op die linkerstrook??
Heeft iedereen zo'n intens belangrijk leven dat ze werkelijk al-tijd fucking haast moeten hebben? :')
Zag gewoon meerdere keren gebeuren dat men in treintjes al klevend, al remmend paniekerig achter mekaar zaten te duwen.....echt WHY, denk ik dan.....
  FOK!Fotograaf maandag 5 januari 2015 @ 01:02:34 #264
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148344251
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:13 schreef dick_laurent het volgende:
Zag gewoon meerdere keren gebeuren dat men in treintjes al klevend, al remmend paniekerig achter mekaar zaten te duwen.....echt WHY, denk ik dan.....
Te weinig asfalt...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 5 januari 2015 @ 08:23:42 #265
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_148346748
Zo, dat was te merken zeg; zondagrijders zijn weer van de weg!
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 09:52:36 #266
Dick Laurent Is Dead
pi_148347740
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Te weinig asfalt...
Te weinig geduld denk ik eerder....
  maandag 5 januari 2015 @ 09:59:17 #267
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148347842
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:07 schreef Anne het volgende:
Ik irriteer mij bijna nergens meer aan in het verkeer ( ik ben volwassen aan het worden 8-) ), maar ik verbaas mij wel elke keer weer dat veel mensen het aangeven van richting niet in hun automatisme hebben zitten.
Sowieso is het knippergedrag zwaar beroerd. Een groot deel zet 'm ook pas aan als ze al van richting veranderen (vooral bij het inhalen). Joh, als je al naar links aan het sturen bent, laat dat knipperlicht dan lekker. Zin heeft het toch al niet meer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148348083
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:59 schreef twiFight het volgende:

[..]

Sowieso is het knippergedrag zwaar beroerd. Een groot deel zet 'm ook pas aan als ze al van richting veranderen (vooral bij het inhalen). Joh, als je al naar links aan het sturen bent, laat dat knipperlicht dan lekker. Zin heeft het toch al niet meer.
Sommige mensen knipperen echter al voordat ze hebben gekeken. Dan ben je iemand aan het inhalen, knippert hij al naar links. Dan schrik ik toch altijd een beetje, want het lijkt dan alsof ze mij niet hebben gezien.
  maandag 5 januari 2015 @ 10:22:58 #269
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148348230
Dat is ook flink schrikken ja, vooral bij een vrachtwagen. Maar die moeten vaak wel omdat er anders alweer een tweede auto gaat inhalen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  maandag 5 januari 2015 @ 10:31:07 #270
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_148348364
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:22 schreef twiFight het volgende:
Dat is ook flink schrikken ja, vooral bij een vrachtwagen. Maar die moeten vaak wel omdat er anders alweer een tweede auto gaat inhalen.
Snap vaak uberhaupt niet dat vrachtwagens elkaar gaan inhalen, hoeveel verschil zal er tussen zitten? 2 km/uur? Daarnaast duurt het gewoon pauper lang :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  maandag 5 januari 2015 @ 10:42:49 #271
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_148348599
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:31 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Snap vaak uberhaupt niet dat vrachtwagens elkaar gaan inhalen, hoeveel verschil zal er tussen zitten? 2 km/uur? Daarnaast duurt het gewoon pauper lang :')
Het gaat volgens mij vaak niet om tijdswinst maar om niet uren naar de zelfde achterlichten te kijken. Af en toe inhalen houdt ze wakker.
Neemt niet weg dat ze daar een geschikt moment voor moeten zoeken natuurlijk, er zitten er tussen die hem hoe dan ook naar links drukken.
pi_148348645
Snap ook niet waarom mensen zo dicht op elkaar rijden tegenwoordig. Ik hou zelf altijd nog de 2 seconden regel aan, ook op de snelweg. Meer voor mijn eigen veiligheid dan voor een ander. Wel super irritant als meneer in de BMW of Audi zich er dan tussen wil proppen, maar ik geef ze liever de ruimte dan dat het dalijk verkeerd afloopt.

Ik ben veel te lief in het verkeer.
  maandag 5 januari 2015 @ 10:45:36 #273
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148348658
Dat zou ik ook graag eens van een beroepschauffeur horen. Uiteraard doen de fokkende truckers dit niet, maar wellicht weten ze waarom hun collega's het doen.

Echt verschil maken kan het nooit als je met 2 km/u verschil in gaat halen. Dan ben je na een uur rijden 2 km verder, oftewel omgerekend 1,5 minuut sneller op je bestemming (per vol uur, best case scenario).
  maandag 5 januari 2015 @ 10:47:12 #274
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148348693
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:45 schreef totalvamp het volgende:
Snap ook niet waarom mensen zo dicht op elkaar rijden tegenwoordig. Ik hou zelf altijd nog de 2 seconden regel aan, ook op de snelweg. Meer voor mijn eigen veiligheid dan voor een ander. Wel super irritant als meneer in de BMW of Audi zich er dan tussen wil proppen, maar ik geef ze liever de ruimte dan dat het dalijk verkeerd afloopt.
Ik hou ook graag ruimte, maar er zijn genoeg snelwegen waar je met je goede wil achteruit zou moeten gaan rijden om voldoende afstand te blijven houden.
  maandag 5 januari 2015 @ 10:48:58 #275
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_148348737
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:42 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Het gaat volgens mij vaak niet om tijdswinst maar om niet uren naar de zelfde achterlichten te kijken. Af en toe inhalen houdt ze wakker.
Neemt niet weg dat ze daar een geschikt moment voor moeten zoeken natuurlijk, er zitten er tussen die hem hoe dan ook naar links drukken.
Ah, daar zou ik mij wel iets bij kunnen voorstellen ja :Y
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:29:36 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148349801
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Te weinig geduld denk ik eerder....
Jij rijdt blijkbaar nooit in de randstad tijdens de spits :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148350280
Mensen die niet binnen de lijnen kunnen blijven:
En dan halverwege in een bocht de vluchtstrook opgaan.
Of met twee wielen op de streep tussen twee stroken rijden.
Of zo vroeg mogelijk de uitvoegstrook op willen en daardoor net het laatste stukje vluchtstrook meepakken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_148350460
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:45 schreef totalvamp het volgende:

Ik ben veel te lief in het verkeer.
Invoegen in een gat van 2 seconden is geen proppen. In de spits is amper gelegenheid om een volgafstand van 2 seconden aan te houden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148350496
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:47 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik hou ook graag ruimte, maar er zijn genoeg snelwegen waar je met je goede wil achteruit zou moeten gaan rijden om voldoende afstand te blijven houden.
Ja klopt, zo irritant. Net als dat mensen verwachten dat ik altijd 300 rijd in mijn auto en dan boos worden als ik niet opzij ga (en het liefst mijn auto parkeer in de zijkant van die naast me). Maar diezelfde mensen staan naast me bij het stoplicht en trekken op met de snelheid van een slak.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:54 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Invoegen in een gat van 2 seconden is geen proppen. In de spits is amper gelegenheid om een volgafstand van 2 seconden aan te houden.
Wel op de manier waarop het vaak gaat, zonder knipperlicht, zonder waarschuwing, gewoon ertussen gooien. Zelfs in de spits zorg ik voor voldoende afstand, ik wil niet dat mijn auto een deuk oploopt als die voor me ineens op zijn rem trapt.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2015 11:57:13 ]
pi_148350575
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:45 schreef twiFight het volgende:
Dat zou ik ook graag eens van een beroepschauffeur horen. Uiteraard doen de fokkende truckers dit niet, maar wellicht weten ze waarom hun collega's het doen.

Echt verschil maken kan het nooit als je met 2 km/u verschil in gaat halen. Dan ben je na een uur rijden 2 km verder, oftewel omgerekend 1,5 minuut sneller op je bestemming (per vol uur, best case scenario).
ik ben geen beroepschauffeur, maar kan me hier wel wat bij voorstellen. Een vrachtwagen rijdt bijna altijd op zijn begrenste maximumsnelheid. Als je dan een uurtje lekker vol gas kan rijden zonder je te concentreren op het gaspedaal is dat veel lekkerder rijden dan dat je steeds langzaam naar je voorligger kruipt.

Die 1,5 minuut tijdswinst is dan nog eens mooi meegenomen :P
pi_148350674
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:45 schreef twiFight het volgende:

het heeft ermee te maken dat ik op cruisecontrol rij en dan op mijn collega in loop, en op de een of andere manier niet de zelde snelheid kan vinden( slipstream of uit de wind zitten) dan haalde ik meestal in. En ik gooide hem er ook voor maar dat komt omdat als je als chauffeur je knipperlicht aan doet om aan te geven dat je gaat inhalen, het gross van de automobilisten ineens gas gaat geven omdat ze anders achter een vrachtwagen komen te zitten.

Maar voor tijdswinst nee niet echt. En inderaad eens wat anders zien dan die achterkant van je collega is ook wel eens leuk

[ Bericht 5% gewijzigd door liebherr-machinist op 05-01-2015 12:07:38 ]
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 12:04:58 #282
Dick Laurent Is Dead
pi_148350773
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jij rijdt blijkbaar nooit in de randstad tijdens de spits :P
Weinig inderdaad. Ik weet heus wel hoe het is... Ik heb ook de périphérique van Parijs gereden en al aantal keer door Berlijn gereden. Ik kan me wel redden in enorm drukke situaties/steden.
Maar mijn voorkeur heeft het niet :P
  maandag 5 januari 2015 @ 12:07:17 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148350849
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Weinig inderdaad. Ik weet heus wel hoe het is... Ik heb ook de périphérique van Parijs gereden en al aantal keer door Berlijn gereden. Ik kan me wel redden in enorm drukke situaties/steden.
Maar mijn voorkeur heeft het niet :P
Dan weet je dus dondersgoed dat het geen kont met geduld te maken heeft; er zitten gewoon te veel mensen op een te klein stukkie asfalt. :)
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 12:10:37 #284
Dick Laurent Is Dead
pi_148350979
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan weet je dus dondersgoed dat het geen kont met geduld te maken heeft; er zitten gewoon te veel mensen op een te klein stukkie asfalt. :)
Nee. Niet mee eens. Dat geldt misschien inderdaad voor spits situaties op een doordeweekse maandagochtend. Ja dan heb je gelijk.

Maar gister toen ik van maastricht naar utrecht reed was het op het merendeel van de rit niet druk.
Tóch zag ik dan dat mensen vaak op de linkerbaan in treintjes gingen rijden en duwen/remmen moeilijk doen enz enz...
Terwijl er op de rechterbaan plenty ruimte was....
Dat heet in mijn boekje gewoon onnodig stressig en opgefokt gedrag en heeft niks met een gebrek aan asfalt te maken.
pi_148350982
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:59 schreef twiFight het volgende:

[..]

En anderen zetten hem minutenlang aan terwijl er geen plek is om in te voegen of om van rijstrook te veranderen. Daar trek ik vaak ook een :|W -gezicht bij.
  maandag 5 januari 2015 @ 12:11:38 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148351017
quote:
12s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:10 schreef Anne het volgende:

[..]

En anderen zetten hem minutenlang aan terwijl er geen plek is om in te voegen of om van rijstrook te veranderen. Daar trek ik vaak ook een :|W -gezicht bij.
Ik ga daar altijd naast rijden.
Veel succes met je knipperlicht, als je zelf geen plekje uit kan zoeken ^O^
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 5 januari 2015 @ 12:20:33 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148351340
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee. Niet mee eens. Dat geldt misschien inderdaad voor spits situaties op een doordeweekse maandagochtend. Ja dan heb je gelijk.

Maar gister toen ik van maastricht naar utrecht reed was het op het merendeel van de rit niet druk.
Tóch zag ik dan dat mensen vaak op de linkerbaan in treintjes gingen rijden en duwen/remmen moeilijk doen enz enz...
Terwijl er op de rechterbaan plenty ruimte was....
Dat heet in mijn boekje gewoon onnodig stressig en opgefokt gedrag en heeft niks met een gebrek aan asfalt te maken.
Ik zei toch ook; tijdens de spits.

Op zondag is er geen spits, maar voor sommige mensen is dat jagen inmiddels gewoon aangeleerd gedrag.
pi_148351370
quote:
12s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Daar is dat ding voor bedoeld om aan te geven dat je van strook wilt wisselen
pi_148351603
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:21 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Daar is dat ding voor bedoeld om aan te geven dat je van strook wilt wisselen
No shit sherlock. Maar dat doe je pas wanneer het daadwerkelijk kan, niet wanneer jij dat wilt.
  maandag 5 januari 2015 @ 12:35:37 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148351860
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik ga daar altijd naast rijden.
Veel succes met je knipperlicht, als je zelf geen plekje uit kan zoeken ^O^
Ik ga ze niet moedwillig zitten ziekstralen, maar ik ga er ook écht geen ruimte voor maken.. ze zoeken het maar lekker uit. :W
pi_148351984
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:28 schreef Anne het volgende:

[..]

No shit sherlock. Maar dat doe je pas wanneer het daadwerkelijk kan, niet wanneer jij dat wilt.
Of je zet hem aan in de hoop dat er eentje zijn gas loslaat en je er tussen laat, zodat het verkeer doorstroomt ipv er naast te gaan rijden...... Sociaal heet dat.

Soms krijg je geen kans om een strook op te schuiven dan kan je twee dingen doen 1:vragen d.m.v knipperlicht
2: hem er gewoon voorgooien

Welke optie vind jezelf het meest veiligst???
Zelf heb ik met de vrachtwagen de tweede vaak gedaan vonden de andere ook niet goed...
pi_148352162
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:38 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Of je zet hem aan in de hoop dat er eentje zijn gas loslaat en je er tussen laat, zodat het verkeer doorstroomt ipv er naast te gaan rijden...... Sociaal heet dat.

Soms krijg je geen kans om een strook op te schuiven dan kan je twee dingen doen 1:vragen d.m.v knipperlicht
2: hem er gewoon voorgooien

Welke optie vind jezelf het meest veiligst???
Zelf heb ik met de vrachtwagen de tweede vaak gedaan vonden de andere ook niet goed...
Waarom heb ik daar nou nooit last van?
  maandag 5 januari 2015 @ 12:45:50 #293
12221 Tijn