abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148169766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:51 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik geloof niks
Het leuke van deze vondst is dat het het christelijke geloof behoorlijk op de proef stelt, de christenen kunnen het natuurlijk gewoon negeren: "Als ik niet over nadenk dan bestaat het niet."
Volgens de christelijke leer wend je je dan af van god, en dat is jouw vrije keuze.
Make my day!
pi_148170606
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:19 schreef agter het volgende:

[..]

Volgens de christelijke leer wend je je dan af van god, en dat is jouw vrije keuze.
Volgens de christelijke leer branden zelfdenkende mensen eeuwig in de hel, de meeste christenen zijn doodsbang voor de eeuwige wraak van god. (ik ken jouw gedachten) :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_148170668
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zondeval is het moment dat adam en eva van de vrucht van de verboden boom aten.

Erfzonde is het gevolg daarvan, dus iedereen die na adam en eva wordt geboren wordt geboren in zonde dus niemand wordt geboren als zondeloos persoon.
De enigste die ooit zonder zonde geboren is is Jezus.
Omdat Maria bezwangerd werd Door de Geest van God.
Dus niet door toedoen van een aards man persoon.
Nee, dat is niet waar: Maria was immaculata: niet belast door de erfzonde. Dat is namelijk de onbevlekte ontvangenis. Omdat zij niet bevlekt was, kon zij Jezus ontvangen.
Waarom ze immaculata was, ben ik vergeten en ik ben te lui om het op te zoeken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148170861
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:19 schreef agter het volgende:

[..]

Welnee!
Als je niks gelooft, neem je gewoon niks op voorhand aan. En dat is volkomen terecht: je wordt belazerd waar je bijstaat, zowel door andere mensen als door je eigen zintuigen. God, als hij al bestaat, heeft ons verstand gegeven, toch?
Als de christelijke leer dat godslasterlijk vindt, dan klopt de christelijke leer niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148171034
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:43 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Volgens de christelijke leer branden zelfdenkende mensen eeuwig in de hel, de meeste christenen zijn doodsbang voor de eeuwige wraak van god. (ik ken jouw gedachten) :P
Jij kent mijn gedachten helemaal niet. Ik ken het christendom, maar meer ook niet.
Ze gaan juist uit van zelfdenkende mensen. Jij bent vrij in je keuze: voor of tegen god.
Make my day!
pi_148171074
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welnee!
Als je niks gelooft, neem je gewoon niks op voorhand aan. En dat is volkomen terecht: je wordt belazerd waar je bijstaat, zowel door andere mensen als door je eigen zintuigen. God, als hij al bestaat, heeft ons verstand gegeven, toch?
Als de christelijke leer dat godslasterlijk vindt, dan klopt de christelijke leer niet.
Nee hoor. Je verstand is dan door god gegeven. En jij bent in vrijheid geschapen als mens om er mee te doen wat je wil. Maar je wordt wel verantwoordelijk gehouden voor je eigen keuzen.
Make my day!
  woensdag 31 december 2014 @ 01:03:44 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148171129
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:01 schreef agter het volgende:

[..]

Nee hoor. Je verstand is dan door god gegeven. En jij bent in vrijheid geschapen als mens om er mee te doen wat je wil. Maar je wordt wel verantwoordelijk gehouden voor je eigen keuzen.
"Hier is je verstand. Doe ermee wat je wilt, maar als je met de beste intenties besluit niet precies te doen wat ik wil, zal ik je voor de eeuwigheid martelen."

Fijne vent, die God.
pi_148171291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Hier is je verstand. Doe ermee wat je wilt, maar als je met de beste intenties besluit niet precies te doen wat ik wil, zal ik je voor de eeuwigheid martelen."

Fijne vent, die God.
Het ligt iets genuanceerder dan 'precies doen wat hij wil', maar daar komt het bottom line wel op neer. Uiteindelijk blijft het jouw eigen keuze...voor of tegen god.
En dat is ook mijn uiteindelijke vraag aan al die gelovigen ( ongeacht welke stroming): waarom zijn we dan niet meteen in het paradijs geschapen?
(Geen antwoord terug)
Make my day!
pi_148171641
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 19:31 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ja je raakt precies het (de?) punt
Al doe ik er ook net zo goed aan mee :@
het punt = het doorslaggevende argument
de punt = het scherpste deel van een staaf

Daarom vereerd ik ook Octopus Paul, Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten, Vuvuzela zij Zijn naam.

Oh nee, oh nee: dat zijn typefouten!

[ Bericht 4% gewijzigd door Kees22 op 31-12-2014 01:37:26 (Correctie) ]
pi_148171705
Ben je nou nog steeds oranje Kees...
pi_148171779
quote:
11s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:35 schreef anonymoussie het volgende:
Ben je nou nog steeds oranje Kees...
Ach, je kunt je niet voortdurend schamen. Dus je gaat accepteren of blokkeren. Of je wordt trots op je gebrek, dat kan ook nog.
Wat mij betreft: ik zie het niet eens meer!
pi_148171848
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, je kunt je niet voortdurend schamen. Dus je gaat accepteren of blokkeren. Of je wordt trots op je gebrek, dat kan ook nog.
Wat mij betreft: ik zie het niet eens meer!
Als jij het niet meer ziet, heeft het wel lang genoeg geduurd. :D
pi_148173540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:57 schreef Jigzoz het volgende:
Dit stelt het christelijk geloof niet op de proef.
_O- Geen opstanding of verrijzenis. :W - christelijk geloof.

quote:
zelfs de Bijbel bleek geen onoverkomelijke hindernis.
Als je maar blind geloofd. :D
Oogjes toe, banaan in ieder oor en hard BLABLABLA roepen.

O ja, ik heb respect voor gelovigen hoor, veel respect en vooral ......mededogen. :')
  woensdag 31 december 2014 @ 11:04:58 #214
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148177843
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:17 schreef agter het volgende:

[..]

Die boom staat voor de vrije keus van de mens: hij kan god eerbiedigen en volgen, of kiezen om dat niet te doen. Vrije keuzé...
Ja maar die vrije keus...... ach laat ook maar.
pi_148179191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 04:47 schreef ATON het volgende:

[..]

[..]

Als je maar blind geloofd. :D
Oogjes toe, banaan in ieder oor en hard BLABLABLA roepen.

O ja, ik heb respect voor gelovigen hoor, veel respect en vooral ......mededogen. :')
Doe eens niet zo hysterisch man. Ik maak er helemaal geen probleem van dat jij gelooft wat je gelooft. Doe dat dan zelf ook niet.
pi_148179762
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 04:47 schreef ATON het volgende:

[..]

De wederopstanding der doden waren de leerstellingen van de perushim ( farizeeen) die tijdens het begin van de Hasmoneese revolutie ontstond als groepering (en ook het rabbijnse Jodendom gelooft hierin)

Peruzim betekent afscheiden. Zij waren separatisten.
Zij geloofden in Goddelijke voorzinigheid en dat God in een leven na de dood beloning en straf gaf.
Zij waren heel gedreven. En hadden allerlei regels bedacht en ook een Joods kalender die niet overeenkomt met de Tora.

En de farizeers gingen door het hele land bijeenkomsten organiseren en zo ontstond de leermeester - discipelen verhouding.

Het Sanhedrin van de Joden bespraken buitenbijbelse kwesties . Een wet hoe en wat de Joden moesten doen. Dus rechtzaken en ze kondigde dus ook de tijd van de nieuwe maan af en regelde op die manier de data voor de feesten en ze kondigde ook het schrikkeljaar af (dat de Joodse maankalender in overeenstemming bracht met de seizoenen en de zon)
Hun religieuze gezag werd aanvaard door vrijwel alle Joden in het hele Romeinse rijk.
Dit alles is buiten bijbels.
Oh en de farizeeen waren veelal ook zeloten. Ze staken ook iedereen neer. Maarja iedereen in die tijd gebruikte het zwaard.

Het is eigenlijk onmogelijk om in die tijd een groep als norm te stellen. Zo divers was het.
pi_148179857
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doe eens niet zo hysterisch man. Ik maak er helemaal geen probleem van dat jij gelooft wat je gelooft. Doe dat dan zelf ook niet.
Dat geloof je het toch niet, ook goed

niet geloven is ook een geloof toch?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_148179898
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:56 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Dat geloof je het toch niet, ook goed

niet geloven is ook een geloof toch?
Niet geloven is geen geloof. Niet sporten is ook geen sport.
pi_148181015
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:53 schreef Szikha het volgende:
De wederopstanding der doden waren de leerstellingen van de perushim ( farizeeen) die tijdens het begin van de Hasmoneese revolutie ontstond als groepering (en ook het rabbijnse Jodendom gelooft hierin)
Ik had het wel over de opstanding en verrijzenis van Jezus. Heeft niks met jouw joodse gelovigen te maken. Bij de les blijven a u b !!
pi_148181077
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
Lul eens wat minder uit je nek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')