Ik weet niet hoe dat precies in elkaar steekt. Zijn er al NAVO landen geweest die dat vinden?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De SG van de Navo doet vaak net of hij de minister van buitenlandse zaken is van alle Navo landen. Hij moet veel minder in de openbaarheid treden.
Een eigen identiteit is toch niet erg. Ik neem toch op zijn minst aan dat je NL ook als identiteit ziet binnen een samenwerkingsverband zoals de EU.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar dat is een ander verhaal. Zijn idee was dat als de Russen eenmaal op ons 'niveau' zitten, dat ze dan geen probleem meer zouden zijn. Alsof ze dan geen ander land, met een eigen identiteit en eigen belangen zouden zijn.
Da's 't punt een beetje, die identiteit is tweedelig (europees en nederlands). Kan dat ook met Russen?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:30 schreef Cherna het volgende:
Een eigen identiteit is toch niet erg. Ik neem toch op zijn minst aan dat je NL ook als identiteit ziet binnen een samenwerkingsverband zoals de EU.
Dat is de vraag. Mogelijk een aantal generaties later. Dat is moeilijk te zeggen natuurlijk. Ik had daar wel hoop in. Voor deze crisis waren we goed op weg. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat 25 jaar later een compleet rijk al geheel omgevormd is. Dat is wensdenken.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Da's 't punt een beetje, die identiteit is tweedelig (europees en nederlands). Kan dat ook met Russen?
Vertel dat aan de Joegoslaven...quote:Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Nintex het volgende:
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland als staat, hooguit voor Putin zelf en zijn machtspositie, maar ook dat is minimaal als hij verder geen staten in Europa aanvalt of daar seperatisten steunt.
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Ruslandquote:Op woensdag 24 december 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland
Alsof Merkel niet begon met zich uiterst bot en afwijzend op te stellen.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:36 schreef Nintex het volgende:
Zelf had ik verwacht dat de Russen de goede samenwerking en verstandhouding met de Duitsers niet te grabbel zouden gooien, maar dat hebben ze toch gedaan. Het is een beetje alsof Putin dement is geworden en in zijn eigen propaganda is gaan geloven.
Joegoslavië? Was dat dat land dat door de NAVO in 6/7 kleinere landen is gebombardeerd?quote:Op woensdag 24 december 2014 01:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland
Vertel dat aan de Joegoslaven...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 december 2014 01:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Joegoslavië? Was dat dat land dat door de NAVO in 6/7 kleinere landen is gebombardeerd?Een land dat prima functioneerde onder Tito.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder Tito (en ook nog een aantal jaren daarna trouwens) functioneerde het inderdaad prima. Maar het uiteenvallen van Joegoslavië is niet te wijten aan iets wat de NAVO of het Westen heeft gedaan, daar zijn ze toch echt helemaal zelf verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 24 december 2014 01:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Een land dat prima functioneerde onder Tito.
Bot en afwijzend op het annexeren van een provincie?quote:Op woensdag 24 december 2014 01:35 schreef JCats het volgende:
[..]
Alsof Merkel niet begon met zich uiterst bot en afwijzend op te stellen.
Alsof niet vele Duitsers dat haar kwalijk nemen.
Annexeren?quote:Op woensdag 24 december 2014 08:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Bot en afwijzend op het annexeren van een provincie?
Gelukkig is met het aanstellen van Steinmeier wel weer een wat andere wind uit Duitsland gaan waaien. De slechte persoonlijke verstandhouding tussen Poetin en Merkel mogen er mijns inziens niet toe leiden dat de veiligheid in Europa op het spel wordt gezet. Ik denk dat Merkel dat zelf ook in heeft gezien. Wat dat betreft is het goed dat er weer wat meer SPD invloed is.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:14 schreef JCats het volgende:
[..]
Annexeren?
Is dat het juiste woord?
In ieder geval was wat in de Krim gebeurde volstrekt maar dan ook volstrekt anders dan wat Duitsland in 1914 (beestachtige inval in België) en in 1941 (beestachtige inval in Rusland, 20 miljoen Russische doden) presteerde.
Desondanks heeft Merkel zich steeds bot en afwijzend naar Rusland en Poetin opgesteld, ook bij de herdenking van D-Day
Poetin leefde in een andere wereld volgens haar.
Ook non-verbaal was het enkel afwijzing.
Niet praten, wel sancties.
Dat aanstellen was op 17 december 2013 en toen moest het allemaal nog beginnen.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Gelukkig is met het aanstellen van Steinmeier wel weer een wat andere wind uit Duitsland gaan waaien. De slechte persoonlijke verstandhouding tussen Poetin en Merkel mogen er mijns inziens niet toe leiden dat de veiligheid in Europa op het spel wordt gezet. Ik denk dat Merkel dat zelf ook in heeft gezien. Wat dat betreft is het goed dat er weer wat meer SPD invloed is.
quote:Rebels say new Ukraine peace talks to take place on Wednesday
(Reuters) - A meeting of a so-called contact group aimed at ending violence in eastern Ukraine is planned for Wednesday, Russian state television quoted Denis Pushilin, vice speaker of the separatists' "People's Council" leadership body, as saying.
The meeting was planned for 3 p.m. Moscow time in Minsk, the capital of Belarus, Rossiya-24 TV channel said.
Talks in Minsk between Russia, Ukraine and the Organization for Security and Cooperation in Europe in September brokered a ceasefire agreement between Kiev and pro-Russian rebels.
The truce was repeatedly broken by both sides but violence has eased significantly in December.
Steinmeier en Merkel spelen een beetje good cop, bad cop.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:10 schreef JCats het volgende:
[..]
Dat aanstellen was op 17 december 2013 en toen moest het allemaal nog beginnen.
Bijvoorbeeld begin maart dit jaar deed Merkel haar "leeft in andere wereld"-uitspraak (in telefoongesprek met Obama)
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ere-wereld-1473453W/
Over falende federaties gesprokenquote:Op woensdag 24 december 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vertel dat aan de Joegoslaven...
Het mag wel wat objectiever vind ik. Het stukje over janukovic bijvoorbeeld. Er is gewoon tegen alle afspraken in een staatsgreep gepleegd door de facisten. Verder mag je wel benoemen dat ongeacht wie de raket heeft afgeschoten, de terroristen uit kiev verantwoordelijk zijn, (met name jatsenjoek)want zij hebben bewust hetluchtruim niet gesloten terwijl er alle anleiding voor was. Het kwam ze ook wel verdomd goed uit dat die mh17 werd neergeschoten (motief) Verder, De neonazie milities die rucksichtlos moorden met steun van de eu en het ophitsen van de bevolking door van baalen en verhofstadt waardoor de staatsgreep mogelijk werd gemaakt. Je mag ook wel benoemen dat het een machtsspel is dat kan uitmonden tot een wereldoorlog en dat er grote paralellen zijn met de eerste wereldoorlog, nota bene 100 jaar nadat deze begon.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:09 schreef timmmmm het volgende:
FOK!Jaaroverzicht: De weg naar MH17
Jongens, ik heb hard mijn best gedaan de feiten zo goed mogelijk op een rijtje te zetten zonder 8 pagina's te tikken. Jullie weten veel beter dan ik hoe het allemaal zit, zijn er stiekem toch nog feitelijke onjuistheden ingeslopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |