abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147903952
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De SG van de Navo doet vaak net of hij de minister van buitenlandse zaken is van alle Navo landen. Hij moet veel minder in de openbaarheid treden.
Ik weet niet hoe dat precies in elkaar steekt. Zijn er al NAVO landen geweest die dat vinden?
  woensdag 24 december 2014 @ 00:30:13 #3
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147904145
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar dat is een ander verhaal. Zijn idee was dat als de Russen eenmaal op ons 'niveau' zitten, dat ze dan geen probleem meer zouden zijn. Alsof ze dan geen ander land, met een eigen identiteit en eigen belangen zouden zijn.
Een eigen identiteit is toch niet erg. Ik neem toch op zijn minst aan dat je NL ook als identiteit ziet binnen een samenwerkingsverband zoals de EU.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_147904201
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:30 schreef Cherna het volgende:
Een eigen identiteit is toch niet erg. Ik neem toch op zijn minst aan dat je NL ook als identiteit ziet binnen een samenwerkingsverband zoals de EU.
Da's 't punt een beetje, die identiteit is tweedelig (europees en nederlands). Kan dat ook met Russen?
  woensdag 24 december 2014 @ 00:34:44 #5
321876 Cherna
Fuck the System
pi_147904282
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Da's 't punt een beetje, die identiteit is tweedelig (europees en nederlands). Kan dat ook met Russen?
Dat is de vraag. Mogelijk een aantal generaties later. Dat is moeilijk te zeggen natuurlijk. Ik had daar wel hoop in. Voor deze crisis waren we goed op weg. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat 25 jaar later een compleet rijk al geheel omgevormd is. Dat is wensdenken.

Mogelijk een constructie zoals Cyprus deze hanteert zou op de langere termijn al helpen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_147904364
Zelf had ik verwacht dat de Russen de goede samenwerking en verstandhouding met de Duitsers niet te grabbel zouden gooien, maar dat hebben ze toch gedaan. Het is een beetje alsof Putin dement is geworden en in zijn eigen propaganda is gaan geloven.
pi_147905054
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Nintex het volgende:

De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland als staat, hooguit voor Putin zelf en zijn machtspositie, maar ook dat is minimaal als hij verder geen staten in Europa aanvalt of daar seperatisten steunt.
Vertel dat aan de Joegoslaven...
pi_147905347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland
pi_147906134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:36 schreef Nintex het volgende:
Zelf had ik verwacht dat de Russen de goede samenwerking en verstandhouding met de Duitsers niet te grabbel zouden gooien, maar dat hebben ze toch gedaan. Het is een beetje alsof Putin dement is geworden en in zijn eigen propaganda is gaan geloven.
Alsof Merkel niet begon met zich uiterst bot en afwijzend op te stellen.
Alsof niet vele Duitsers dat haar kwalijk nemen.
Life is what happens while planning other things
pi_147906351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Joegoslavië? Was dat dat land dat door de NAVO in 6/7 kleinere landen is gebombardeerd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 december 2014 @ 01:44:45 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147906378
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Joegoslavië? Was dat dat land dat door de NAVO in 6/7 kleinere landen is gebombardeerd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een land dat prima functioneerde onder Tito.
pi_147906468
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Een land dat prima functioneerde onder Tito.
Onder Tito (en ook nog een aantal jaren daarna trouwens) functioneerde het inderdaad prima. Maar het uiteenvallen van Joegoslavië is niet te wijten aan iets wat de NAVO of het Westen heeft gedaan, daar zijn ze toch echt helemaal zelf verantwoordelijk voor.
  † In Memoriam † woensdag 24 december 2014 @ 08:44:11 #13
230491 Zith
pls tip
pi_147909749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 01:35 schreef JCats het volgende:

[..]

Alsof Merkel niet begon met zich uiterst bot en afwijzend op te stellen.
Alsof niet vele Duitsers dat haar kwalijk nemen.
Bot en afwijzend op het annexeren van een provincie?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147910187
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Bot en afwijzend op het annexeren van een provincie?
Annexeren?
Is dat het juiste woord?
In ieder geval was wat in de Krim gebeurde volstrekt maar dan ook volstrekt anders dan wat Duitsland in 1914 (beestachtige inval in België) en in 1941 (beestachtige inval in Rusland, 20 miljoen Russische doden) presteerde.
Desondanks heeft Merkel zich steeds bot en afwijzend naar Rusland en Poetin opgesteld, ook bij de herdenking van D-Day
Poetin leefde in een andere wereld volgens haar.
Ook non-verbaal was het enkel afwijzing.
Niet praten, wel sancties.

[ Bericht 1% gewijzigd door JCats op 24-12-2014 09:23:32 ]
pi_147910798
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:14 schreef JCats het volgende:

[..]

Annexeren?
Is dat het juiste woord?
In ieder geval was wat in de Krim gebeurde volstrekt maar dan ook volstrekt anders dan wat Duitsland in 1914 (beestachtige inval in België) en in 1941 (beestachtige inval in Rusland, 20 miljoen Russische doden) presteerde.
Desondanks heeft Merkel zich steeds bot en afwijzend naar Rusland en Poetin opgesteld, ook bij de herdenking van D-Day
Poetin leefde in een andere wereld volgens haar.
Ook non-verbaal was het enkel afwijzing.
Niet praten, wel sancties.
Gelukkig is met het aanstellen van Steinmeier wel weer een wat andere wind uit Duitsland gaan waaien. De slechte persoonlijke verstandhouding tussen Poetin en Merkel mogen er mijns inziens niet toe leiden dat de veiligheid in Europa op het spel wordt gezet. Ik denk dat Merkel dat zelf ook in heeft gezien. Wat dat betreft is het goed dat er weer wat meer SPD invloed is.
pi_147911158
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Gelukkig is met het aanstellen van Steinmeier wel weer een wat andere wind uit Duitsland gaan waaien. De slechte persoonlijke verstandhouding tussen Poetin en Merkel mogen er mijns inziens niet toe leiden dat de veiligheid in Europa op het spel wordt gezet. Ik denk dat Merkel dat zelf ook in heeft gezien. Wat dat betreft is het goed dat er weer wat meer SPD invloed is.
Dat aanstellen was op 17 december 2013 en toen moest het allemaal nog beginnen.

Bijvoorbeeld begin maart dit jaar deed Merkel haar "leeft in andere wereld"-uitspraak (in telefoongesprek met Obama)
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ere-wereld-1473453W/
pi_147913200
Vandaag overlegt de contact groep in Minsk.
quote:
Rebels say new Ukraine peace talks to take place on Wednesday

(Reuters) - A meeting of a so-called contact group aimed at ending violence in eastern Ukraine is planned for Wednesday, Russian state television quoted Denis Pushilin, vice speaker of the separatists' "People's Council" leadership body, as saying.

The meeting was planned for 3 p.m. Moscow time in Minsk, the capital of Belarus, Rossiya-24 TV channel said.

Talks in Minsk between Russia, Ukraine and the Organization for Security and Cooperation in Europe in September brokered a ceasefire agreement between Kiev and pro-Russian rebels.

The truce was repeatedly broken by both sides but violence has eased significantly in December.
The view from nowhere.
pi_147919698
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:10 schreef JCats het volgende:

[..]

Dat aanstellen was op 17 december 2013 en toen moest het allemaal nog beginnen.

Bijvoorbeeld begin maart dit jaar deed Merkel haar "leeft in andere wereld"-uitspraak (in telefoongesprek met Obama)
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ere-wereld-1473453W/
Steinmeier en Merkel spelen een beetje good cop, bad cop.
pi_147922586
quote:
Met de Roebel in een duikvlucht
Al een paar dagen niet meer.
pi_147923746
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Over falende federaties gesproken :') .
Die landen lagen al sinds 1800 met elkaar overhoop.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 24 december 2014 @ 17:09:33 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_147923965
FOK!Jaaroverzicht: De weg naar MH17

Jongens, ik heb hard mijn best gedaan de feiten zo goed mogelijk op een rijtje te zetten zonder 8 pagina's te tikken. Jullie weten veel beter dan ik hoe het allemaal zit, zijn er stiekem toch nog feitelijke onjuistheden ingeslopen?
Laffe huichelaar
pi_147926395
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:09 schreef timmmmm het volgende:
FOK!Jaaroverzicht: De weg naar MH17

Jongens, ik heb hard mijn best gedaan de feiten zo goed mogelijk op een rijtje te zetten zonder 8 pagina's te tikken. Jullie weten veel beter dan ik hoe het allemaal zit, zijn er stiekem toch nog feitelijke onjuistheden ingeslopen?
Het mag wel wat objectiever vind ik. Het stukje over janukovic bijvoorbeeld. Er is gewoon tegen alle afspraken in een staatsgreep gepleegd door de facisten. Verder mag je wel benoemen dat ongeacht wie de raket heeft afgeschoten, de terroristen uit kiev verantwoordelijk zijn, (met name jatsenjoek)want zij hebben bewust hetluchtruim niet gesloten terwijl er alle anleiding voor was. Het kwam ze ook wel verdomd goed uit dat die mh17 werd neergeschoten (motief) Verder, De neonazie milities die rucksichtlos moorden met steun van de eu en het ophitsen van de bevolking door van baalen en verhofstadt waardoor de staatsgreep mogelijk werd gemaakt. Je mag ook wel benoemen dat het een machtsspel is dat kan uitmonden tot een wereldoorlog en dat er grote paralellen zijn met de eerste wereldoorlog, nota bene 100 jaar nadat deze begon.
pi_147926436
Als je die praat objectiever noemt...
pi_147926522
Haha, "mag wat objectiever... FASCISTEN, TERRORISTEN!!@@"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')