Wie houdt je tegen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:47 schreef waxxx het volgende:
Zouden we in Nederland ook moeten doen, een dergelijke ideologie past niet in onze westerse cultuur.
Je kan het ook organiseren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:07 schreef waxxx het volgende:
[..]
Als er zo'n demonstratie zou komen in Nederland zou ik meelopen.
Gewoon even een vraagje van een niet moslim: de moslims hangen de islam aan, maar er zijn verschillende soorten groeperingen (als voorbeeld sjiieten, soennieten). Als deze allemaal de islam aanhangen dan zijn ze eigenlijk hetzelfde of zijn er verschillende soorten islam?quote:
Je denkt dat ik moslim ben ?quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gewoon even een vraagje van een niet moslim: de moslims hangen de islam aan, maar er zijn verschillende soorten groeperingen (als voorbeeld sjiieten, soennieten). Als deze allemaal de islam aanhangen dan zijn ze eigenlijk hetzelfde of zijn er verschillende soorten islam?
Ja maar kan iemand mij antwoorden geven op mijn eerdere vraag?quote:
Daar komt die toch.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:39 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind het eng, deze demonstratie, kennelijk leren we niks vd geschiedenis
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:39 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind het eng, deze demonstratie, kennelijk leren we niks vd geschiedenis
Tja, jammer danquote:Op dinsdag 23 december 2014 23:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daar komt die toch.
[ afbeelding ]
Door de straten marcheren en leuzen roepen tegen de ' massa-immigratie" ?quote:
Alsof je via eenzijdige massamedia (de bekende schotelwijken) of je plaatselijke religieuze leider niet veel harder wordt opgejut.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:24 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Tja, jammer dan
[..]
Door de straten marcheren en leuzen roepen tegen de ' massa-immigratie" ?![]()
Dat bedoel ik, dat vind ik eng, mensen worden opgejut
De enige die de mensen opjutten zijn de (links) zogenaamd 'politiek correcte' partijen en media. Die in alle vorm van discussie op belangrijke integratie vraagstukken het label 'racisme' willen plakken, zodat ze er niets aan hoeven te doen 'kuch' PvdA 'kuch'.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:24 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Tja, jammer dan
[..]
quote:2. Is het een extreem-rechtse organisatie/groep?
Nee. Het zijn vooral mensen uit de middenklasse die niet per se extreem rechts stemmen. Volgens de organisatie lopen er wel extreemrechtse elementen mee, maar niet andersom. De organisatie wil geen stempel van een extreemrechtse organisatie.
De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maiziere bevestigde dit. Hij zei dat de demonstranten vooral 'normale mensen zijn, die hun zorgen uiten over de maatschappelijke uitdagingen van de hedendaagse maatschappij'.
Pegida is geen anti-Europese beweging. Ze zijn erg blij met pan-Europese anti-Islambewegingen. In hun oproep op Facebook staat ook: 'Lieve vrienden, lieve patriotten, lieve landgenoten, lieve Europeanen!' Tijdens toespraken worden ook regelmatig leuzen als 'Scheiss nazi's' geschreeuwd. Het is echt gericht op anti-Islamisering.
Je omschrijving doet mij vooral aan de islamofascisten denken.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:24 schreef Flow3r het volgende:
Dit is idd het belangrijkste topic van dit moment. En volgens mij omdat niet 9/11 de grote caesuur is maar de opkomst van ISIS. Echter een ieder die kritiek heeft op de islam wordt in één grote veeg gelijk gesteld met Hitler's trawanten, als valide tegenargumentatie, en dat is door de opkomst van ISIS een onjuiste argumentatie.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
De enige die de mensen opjutten zijn de (links) zogenaamd 'politiek correcte' partijen en media. Die in alle vorm van discussie op belangrijke integratie vraagstukken het label 'racisme' willen plakken, zodat ze er niets aan hoeven te doen 'kuch' PvdA 'kuch'.
Uit het artikel:
[..]
De aarde is rond en niet plat. Een behoorlijke tegenstelling in de tijd van columbus, maar nu zijn we blij dat hij gelijk gekregen heeft.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:43 schreef Flow3r het volgende:
Het boeit me vrij weinig wie er aan het opjutten is maar dat het gebeurt is duidelijk en het bevalt me niks: nog meer tegenstelling en verdeeldheid kan nooit goed zijn
Ja, nu nog 35 miljoen slaven op de wereld.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:46 schreef Nintex het volgende:
[..]
De aarde is rond en niet plat. Een behoorlijke tegenstelling in de tijd van columbus, maar nu zijn we blij dat hij gelijk gekregen heeft.
Slavernij afschaffing nog zo'n mooie tegenstelling, waarvan er nu miljoenen mensen blij zijn dat het is doorgevoerd.
Verandering is eng, maar tegenstellingen moeten soms beslecht worden om verder te komen.
Alsof zij die cultuur ooit omarmd hebben. Ja, het consumeren en de welvaart wellicht.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk overigens dat nog maar weinigen beseffen dat de opkomst van ISIS echt een caesuur is ook....
Wat ik zie is, jongens afkomstig uit onze eigen westerse cultuur die de meest onmenselijke misdaden plegen... afkomstig uit onze westerse cultuur... Hoe kan dat? Onze cultuur die juist wat geleerd zou moeten hebben van de geschiedenis?
Ja, en daarom willen sommigen van hen weer gauw terug.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof zij die cultuur ooit omarmd hebben. Ja, het consumeren en de welvaart wellicht.
Dus iets niet benoemen is beter dan iets wel benoemen? Is het fijn daar, in lala-land?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:43 schreef Flow3r het volgende:
Het boeit me vrij weinig wie er aan het opjutten is maar dat het gebeurt is duidelijk en het bevalt me niks: nog meer tegenstelling en verdeeldheid kan nooit goed zijn
Die verdeeldheid was met de immigranten op het vliegtuig gestapt.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:43 schreef Flow3r het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |