abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147892555
De Pegida beweging begint steeds groter te worden, na 11.000 demonstranten eerder deze maand is het aantal verdubbeld tot 20.000 gisteravond. Daarnaast was er naast een demonstratie in Dresden tegelijkertijd een grote demonstratie gehouden in Munchen.

EenVandaag heeft een mooi stukje geschreven over Pegida
http://www.eenvandaag.nl/buitenland/56245/vijf_vragen_over_de_anti_islambeweging_in_duitsland

en hoe extreem is de anti-moslim demonstratie in Dresden?
http://buitenland.eenvand(...)onstratie_in_dresden

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 24-12-2014 08:46:13 ]
pi_147893015
Zouden we in Nederland ook moeten doen, een dergelijke ideologie past niet in onze westerse cultuur.
pi_147893705
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:47 schreef waxxx het volgende:
Zouden we in Nederland ook moeten doen, een dergelijke ideologie past niet in onze westerse cultuur.
Wie houdt je tegen?
pi_147893870
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:03 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Wie houdt je tegen?
Als er zo'n demonstratie zou komen in Nederland zou ik meelopen.
pi_147893931
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:07 schreef waxxx het volgende:

[..]

Als er zo'n demonstratie zou komen in Nederland zou ik meelopen.
Je kan het ook organiseren.
pi_147900642
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

.....

Dat zal het zijn.
Gewoon even een vraagje van een niet moslim: de moslims hangen de islam aan, maar er zijn verschillende soorten groeperingen (als voorbeeld sjiieten, soennieten). Als deze allemaal de islam aanhangen dan zijn ze eigenlijk hetzelfde of zijn er verschillende soorten islam?
pi_147900657
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gewoon even een vraagje van een niet moslim: de moslims hangen de islam aan, maar er zijn verschillende soorten groeperingen (als voorbeeld sjiieten, soennieten). Als deze allemaal de islam aanhangen dan zijn ze eigenlijk hetzelfde of zijn er verschillende soorten islam?
Je denkt dat ik moslim ben ?
  dinsdag 23 december 2014 @ 23:39:55 #8
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_147901933
Ik vind het eng, deze demonstratie, kennelijk leren we niks vd geschiedenis
pi_147902141
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Vind die van Smack echt te grappig. :D
Ja maar kan iemand mij antwoorden geven op mijn eerdere vraag?

pi_147902565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:39 schreef Flow3r het volgende:
Daar komt die toch. :')

pi_147903548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:39 schreef Flow3r het volgende:
Hoe bedoel je?
  woensdag 24 december 2014 @ 00:24:45 #12
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_147903935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Daar komt die toch. :')

[ afbeelding ]
Tja, jammer dan
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Door de straten marcheren en leuzen roepen tegen de ' massa-immigratie" ? :')

Dat bedoel ik, dat vind ik eng, mensen worden opgejut
  woensdag 24 december 2014 @ 00:32:39 #13
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147904225
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:24 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Tja, jammer dan

[..]

Alsof je via eenzijdige massamedia (de bekende schotelwijken) of je plaatselijke religieuze leider niet veel harder wordt opgejut.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147904259
quote:

[..]

Tja, jammer dan

[..]

De enige die de mensen opjutten zijn de (links) zogenaamd 'politiek correcte' partijen en media. Die in alle vorm van discussie op belangrijke integratie vraagstukken het label 'racisme' willen plakken, zodat ze er niets aan hoeven te doen 'kuch' PvdA 'kuch'.

Uit het artikel:
quote:
2. Is het een extreem-rechtse organisatie/groep?
Nee. Het zijn vooral mensen uit de middenklasse die niet per se extreem rechts stemmen. Volgens de organisatie lopen er wel extreemrechtse elementen mee, maar niet andersom. De organisatie wil geen stempel van een extreemrechtse organisatie.

De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maiziere bevestigde dit. Hij zei dat de demonstranten vooral 'normale mensen zijn, die hun zorgen uiten over de maatschappelijke uitdagingen van de hedendaagse maatschappij'.

Pegida is geen anti-Europese beweging. Ze zijn erg blij met pan-Europese anti-Islambewegingen. In hun oproep op Facebook staat ook: 'Lieve vrienden, lieve patriotten, lieve landgenoten, lieve Europeanen!' Tijdens toespraken worden ook regelmatig leuzen als 'Scheiss nazi's' geschreeuwd. Het is echt gericht op anti-Islamisering.
pi_147904416
quote:

Je omschrijving doet mij vooral aan de islamofascisten denken.

De mensheid heeft inderdaad weinig van de geschiedenis geleerd.
pi_147904430
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

De enige die de mensen opjutten zijn de (links) zogenaamd 'politiek correcte' partijen en media. Die in alle vorm van discussie op belangrijke integratie vraagstukken het label 'racisme' willen plakken, zodat ze er niets aan hoeven te doen 'kuch' PvdA 'kuch'.

Uit het artikel:

[..]

Dit is idd het belangrijkste topic van dit moment. En volgens mij omdat niet 9/11 de grote caesuur is maar de opkomst van ISIS. Echter een ieder die kritiek heeft op de islam wordt in één grote veeg gelijk gesteld met Hitler's trawanten, als valide tegenargumentatie, en dat is door de opkomst van ISIS een onjuiste argumentatie.
I´m back.
  woensdag 24 december 2014 @ 00:43:14 #17
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_147904577
Het boeit me vrij weinig wie er aan het opjutten is maar dat het gebeurt is duidelijk en het bevalt me niks: nog meer tegenstelling en verdeeldheid kan nooit goed zijn
pi_147904668
quote:
13s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:43 schreef Flow3r het volgende:
Het boeit me vrij weinig wie er aan het opjutten is maar dat het gebeurt is duidelijk en het bevalt me niks: nog meer tegenstelling en verdeeldheid kan nooit goed zijn
De aarde is rond en niet plat. Een behoorlijke tegenstelling in de tijd van columbus, maar nu zijn we blij dat hij gelijk gekregen heeft.

Slavernij afschaffing nog zo'n mooie tegenstelling, waarvan er nu miljoenen mensen blij zijn dat het is doorgevoerd.

Verandering is eng, maar tegenstellingen moeten soms beslecht worden om verder te komen.
pi_147904728
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:46 schreef Nintex het volgende:

[..]

De aarde is rond en niet plat. Een behoorlijke tegenstelling in de tijd van columbus, maar nu zijn we blij dat hij gelijk gekregen heeft.

Slavernij afschaffing nog zo'n mooie tegenstelling, waarvan er nu miljoenen mensen blij zijn dat het is doorgevoerd.

Verandering is eng, maar tegenstellingen moeten soms beslecht worden om verder te komen.
Ja, nu nog 35 miljoen slaven op de wereld.
I´m back.
pi_147904816
Overigens is het westen ook nog helemaal niet af ook, zonder te moeten vechten tegen de absolutismen van islam huize, moeten we ook nog vechten tegen de conservatieven van eigen huize, ik denk bijv. dat er op den duur een basisinkomen moet komen....
er zijn ook nog genoeg absolutisten van eigen huize ahw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-12-2014 02:19:37 ]
I´m back.
  woensdag 24 december 2014 @ 00:55:33 #21
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147904985
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk overigens dat nog maar weinigen beseffen dat de opkomst van ISIS echt een caesuur is ook....
Wat ik zie is, jongens afkomstig uit onze eigen westerse cultuur die de meest onmenselijke misdaden plegen... afkomstig uit onze westerse cultuur... Hoe kan dat? Onze cultuur die juist wat geleerd zou moeten hebben van de geschiedenis?
Alsof zij die cultuur ooit omarmd hebben. Ja, het consumeren en de welvaart wellicht.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147905331
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:55 schreef Morendo het volgende:

[..]

Alsof zij die cultuur ooit omarmd hebben. Ja, het consumeren en de welvaart wellicht.
Ja, en daarom willen sommigen van hen weer gauw terug.
Maar wat ik wilde zeggen is dat de opkomst van ISIS en het mediabeleid dat zij hanteren voor een veel grotere impact zorgt dan 9/11 ooit is geweest en dat het daardoor mbt hoe over de islam gedacht zal worden een veel fundamentelere scheiding zal worden in het westen. Ja, tenzij ze snel de pan in gehakt gaan worden, natuurlijk. Wat op zich ook wel kan.
Stel je voor, in het westen zien we in toenemende mate juist humanisering plaats vinden, daar waar bij moslims klaarblijkelijk dehumanisering tot het uiterste wordt bedreven. Wat wij alleen kenden van nazi's bij de greppel van Babi Jar zien we nu anno 2014, bijna 2015, bijna elke dag in het Midden-Oosten door toedoen van ISIS. ISIS die ook nog eens ruim bevolkt wordt door jongens (en op de achtergrond meisjes) van westerse moslim achtergrond... Dat zal uiteindelijk ene caesuur vormen die doorwerkt hier ten onzent. Want in hoeverre staan moslims hier ten onzent achter dezelfde doelen en methoden als hier in het westen worden gebruikt? Waarom moeten we lekker achterover leunen, want "onze moslims" zullen dáár nooit achter staan en nooit een dergelijk doel nastreven als ISIS? En hoezo moeten we gewoon accepteren dat zij, omdat zij hier al zo lang wonen, langzaamaan willen doorvoeren dat we steeds meer van hun cultuur moeten accepteren? We komen zelf al van verschillende culturen en demoninaties, en we hebben gezegd dat we via de democratie zoveel mogelijk op een pragmatische wijze willen werken aan het welzijn van iedereen........ ongeacht demoninatie. Die verschillende demoniaties hebben we achterlaten in kerken, die nauwelijks meer worden bezocht. Wij hebben daar in het verleden ook veel bloed door laten vloeien. En nu aanbidden we weliswaar geen goden meer, behalve de god van het materialisme, maar daarin accepteren we wel allemaal een soort gezamenlijke autoriteit. En daardoor hebben veel mensen die oude god ook bij het oudvuil gezet, op de weg naar een pragmatische kijk op de zaken... wat overigens ook in het westen dus nog tot de nodige hervormingen moet leiden imo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 24-12-2014 02:42:36 ]
I´m back.
pi_147909537
quote:
Dus iets niet benoemen is beter dan iets wel benoemen? Is het fijn daar, in lala-land?

De reactie van mensen op deze beweging valt mij heel, heel erg tegen. Ik ben misschien wel één van de grootste 'linksmensen' hier, maar het enige wat ik andere overtuigde linksstemmers hier zie doen is vergelijkingen trekken met het nazisme, of deze hele beweging in het hoeje van rechts-extremisten duwen. Daarnaast wordt stelselmatig ontkend dat de islam zo'n enorme culturele tegenstelling oplevert dat het de maatschappij ontwricht. Als mensen er niets van moeten hebben, dan is dat hun goed recht en het is nog te begrijpen ook. Dit zijn geen mensen die roepen dat ze geen kleurlingen willen, en dat het inferieure mensen zijn die op moeten rotten, dit zijn mensen die tegen extremistische uitwassen van de islam protesteren. Ze willen die mensen liever niet in hun land. Is dat nu echt zo raar?

Maar uiteraard is hier weer een groep van volkomen blinde mensen die autochtoon en allochtoon tegen elkaar aan wil drukken en dan hard 'Now kiss!' roept. Het móet allemaal door één deur, koste wat kost. En als het niet gaat, dan ontkennen we het probleem gewoon.

Dat valt me heel, heel erg tegen. De kwaliteit van de tegenargumentatie is echt van een bedroevend niveau.
pi_147909578
quote:
Die verdeeldheid was met de immigranten op het vliegtuig gestapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2014 08:26:07 ]
pi_147909624
Ondertussen in de V.S. zijn ze ook weer aan het demonstreren na de dood van een zwarte jongen door de politie, daar gaan we weer. :')

De jongen hebben ze eerst 2 uur laten liggen en daarna in de SUV weggereden van de scene.

Mensen die zeggen dat racisme hoogtij viert in Nederland. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')