Ja in uw waan kunnen wij iedereen helpen. In mijn realitijd stel ik mij vast dat de Nederlandse staat en bevolking geen aandeel heeft in deze problematiek en daarvoor hoeven wij niet op te draaien voor de kosten van bedrijven.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:15 schreef keste010 het volgende:
[..]
Zolang wij met onze consumptie internationale consequenties hebben hebben wij alles te zoeken in andere landen. De tijd dat je je achter de dijken kon verschuilen en je ogen kon sluiten voor wat voor impact we op de rest van de wereld hebben is allang voorbij..
Overigens moet de overheid voornamelijk in het binnenland iets doen. Er zijn diverse manieren om via subsidie en belasting verkoopprijzen in Nederland meer richting de daadwerkelijke kostprijs te bewegen. Die maatregelen gaan enkel in tegen de belangen van de multinationals; de multinationals waarvan jij stelt dat ze aangepakt moeten worden maar waar je in werkelijkheid neits aan wil doen.
Op basis van deze reacties zonder argumentatie kan ik niet anders dan concluderen dat je gewoon voor je verantwoordelijkheid weg wil lopen. De onderzoeken die bewijzen dat wij door middel van de aankoop van onze productie uitbuiting van boeren, bodemerosie, watertekorten, e.d. in stand houden zijn eindeloos en jij blijft zonder enig argument of bewijs beweren dat dit niet zo is.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:24 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Ja in uw waan kunnen wij iedereen helpen. In mijn realitijd stel ik mij vast dat de Nederlandse staat en bevolking geen aandeel heeft in deze problematiek en daarvoor hoeven wij niet op te draaien voor de kosten van bedrijven.
U streeft maar een utopia waarschijnlijk maar dat is ridicuul. Wij kunnen niet iedereen helpen.
Verstaat u Nederlands? De staat en de burgers zijn niet verantwoordelijk voor wat buitenlandse (Amerikaanse) bedrijven doen.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Op basis van deze reacties zonder argumentatie kan ik niet anders dan concluderen dat je gewoon voor je verantwoordelijkheid weg wil lopen. De onderzoeken die bewijzen dat wij door middel van de aankoop van onze productie uitbuiting van boeren, bodemerosie, watertekorten, e.d. in stand houden zijn eindeloos en jij blijft zonder enig argument of bewijs beweren dat dit niet zo is.
Dat jij nog durft te beweren dat linkse partijen aan ontkenningspolitiek doen. Je doet zelf niets anders dan je verantwoordelijkheid ontlopen.
Ik versta je heel goed. Je komt nergens met een onderbouwing van je punt dat we geen verantwoordelijkheid hiervoor hebben. Ik kan daarmee niet anders dan concluderen dat je je verantwoordelijkheid wil ontlopen.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:10 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Verstaat u Nederlands? De staat en de burgers zijn niet verantwoordelijk voor wat buitenlandse (Amerikaanse) bedrijven doen.
Maar waarom? Is het omdat ik blank ben en die bank directeuren ook? Is het omdat mijn voorouders blank waren en de kolonisten ook?quote:Op donderdag 25 december 2014 13:12 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik versta je heel goed. Je komt nergens met een onderbouwing van je punt dat we geen verantwoordelijkheid hiervoor hebben. Ik kan daarmee niet anders dan concluderen dat je je verantwoordelijkheid wil ontlopen.
En waarom moeten wij dan betalen aan die opvang hier? Is Assad door ons ingehuurd? Is IS een overheids instelling hoezo zijn wij verantwoordelijk hoezo moeten wij betalen?quote:Op donderdag 25 december 2014 13:19 schreef luxerobots het volgende:
Het is een stap in de goede richting om asielzoekers geen permanente verblijfsvergunning te geven. Nog beter is het om asielzoekers alleen in de regio op te vangen, daar mag Nederland dan aan meebetalen.
Bij opvang hier, is het ook een probleem dat kinderen zogenaamd geworteld raken. Zelfs als mensen geen recht hebben om hier te blijven. Zorgt de linksmens er wel voor dat ze hier mogen blijven. Zo zijn kinderen binnen enkele jaren 'geworteld'. En als je de zielige asielzoekers mag geloven, spreken de kinderen zelfs de taal van hun eigen land niet meer. Liegen is nu eenmaal toegestaan om in dit land met uitkeringen tot in de eeuwigheid te blijven.
Een kwestie van fatsoen. Nu vangen we die mensen hier op. Daar kunnen we met weinig geld veel mensen helpen. Hier helpen we met veel geld weinig mensen.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:22 schreef FelixDB het volgende:
[..]
En waarom moeten wij dan betalen aan die opvang hier? Is Assad door ons ingehuurd? Is IS een overheids instelling hoezo zijn wij verantwoordelijk hoezo moeten wij betalen?
Hoezo fatsoen? Ze zouden ons toch ook niet helpen? En waar blijft China, Rusland Saudië-Arabië waarom betalen zij niets?quote:Op donderdag 25 december 2014 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een kwestie van fatsoen. Nu vangen we die mensen hier op. Daar kunnen we met weinig geld veel mensen helpen. Hier helpen we met veel geld weinig mensen.
Omdat we met ons consumptiepatroon en de ongelijke machtsverdeling de ontwikkeling in andere delen van de wereld flink beperken.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:26 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Hoezo fatsoen? Ze zouden ons toch ook niet helpen? En waar blijft China, Rusland Saudië-Arabië waarom betalen zij niets?
Waarom moet Europa en Noord-Amerika alle problemen oplossen?
Alleen als het jouw verantwoordelijkheid is, moet je wat doen? Het is toch mooi als we de wereld een klein beetje beter kunnen maken?quote:Op donderdag 25 december 2014 13:26 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Hoezo fatsoen? Ze zouden ons toch ook niet helpen? En waar blijft China, Rusland Saudië-Arabië waarom betalen zij niets?
En dan later een vuile bek terug krijgen? Ze lossen het zelf maar op wij hebben onze problemen zij hebben hun problemen.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alleen als het jouw verantwoordelijkheid is, moet je wat doen? Het is toch mooi als we de wereld een klein beetje beter kunnen maken?
Nee wij beperken de ontwikkeling van sommige achterlijke culturen. Waar vrouwen onderdrukt worden en homo sexualiteid een misdaad is.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat we met ons consumptiepatroon en de ongelijke machtsverdeling de ontwikkeling in andere delen van de wereld flink beperken.
Hun problemen zijn natuurlijk groter dan de onze. Nu is het zo dat wij een groep asielzoekers bed, bad en brood bieden. Daarnaast komen deze asielzoekers in dure langlopende procedures om hier te blijven.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:36 schreef FelixDB het volgende:
[..]
En dan later een vuile bek terug krijgen? Ze lossen het zelf maar op wij hebben onze problemen zij hebben hun problemen.
En ja als je wild helpen dan is dat goed maar geef dan net zoals ik geld aan het goede doel en geen ontwikkelingshulp via de overheid.
Help die mensen daar Unicef niet Nederlandse staat. Probleem op gelostquote:Op donderdag 25 december 2014 13:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hun problemen zijn natuurlijk groter dan de onze. Nu is het zo dat wij een groep asielzoekers bed, bad en brood bieden. Daarnaast komen deze asielzoekers in dure langlopende procedures om hier te blijven.
Ik zeg stop daarmee, en help de mensen daar.
Bij ontwikkelingshulp profiteert het Nederlandse bedrijfsleven ook mee. Jij wil ontwikkelingshulp afschaffen, ik niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:41 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Help die mensen daar Unicef niet Nederlandse staat. Probleem op gelost
Ik ben een mens dus ik heb ook empathie. Alleen lijkt het net of geld doneren aan goede doelen (via belasting) eeb plicht is terwijl het liefdadigheid moet zijn (via unicef)quote:Op donderdag 25 december 2014 13:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij ontwikkelingshulp profiteert het Nederlandse bedrijfsleven ook mee. Jij wil ontwikkelingshulp afschaffen, ik niet.
Ik ben ook niet al te positief over het woud van liefdadigheidsclubjes. Maar dat is misschien voor een ander topic.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:58 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Ik ben een mens dus ik heb ook empathie. Alleen lijkt het net of geld doneren aan goede doelen (via belasting) eeb plicht is terwijl het liefdadigheid moet zijn (via unicef)
Waarom begin jij telkens over huidskleur, voorouders en dergelijke? We hebben inderdaad in koloniale tijden een schandalige impact gehad op ontwikkelingslanden, maar de verantwoordelijkheid waar ik op doelde is gebaseerd op de wanpraktijken in productieketens anno nu. In het andere topic heb ik je het artikel van Tim Lang laten zien, na het lezen daarvan kan je niet anders dan erkennen dan dat we met onze dagelijkse voedselconsumptie medeverantwoordelijk zijn voor problematiek rondom productieketens. Jij hebt dus een verantwoordelijkheid omdat je door middel van je consumptie dergelijke problematiek mogelijk maakt, maar dat heb ik je al meerdere keren aangegeven.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:19 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Maar waarom? Is het omdat ik blank ben en die bank directeuren ook? Is het omdat mijn voorouders blank waren en de kolonisten ook?
Omdat ik uit het westen kom? Waarom heb ik een verantwoordelijkheid?
Ze zouden ons toch ook niet helpen?!quote:Op donderdag 25 december 2014 13:26 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Het geven van ontwikkelingshulp is dan ook een plicht. Een negatieve plicht weliswaar, geen positieve plicht. Thomas Pogge heeft dit uitstekend uitgelegd in zijn boek World Poverty and Human Rights. Zie dit artikel voor een kortere uitleg ervan: http://www.academia.edu/2(...)nger_en_Thomas_Poggequote:Op donderdag 25 december 2014 13:58 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Ik ben een mens dus ik heb ook empathie. Alleen lijkt het net of geld doneren aan goede doelen (via belasting) eeb plicht is terwijl het liefdadigheid moet zijn (via unicef)
Dus omdat ik een pak melk bij univé koop en univé kinderen uitbuit moet ik die kinderen helpen in plaats van univé wat een logica.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:32 schreef keste010 het volgende:
[..]
Waarom begin jij telkens over huidskleur, voorouders en dergelijke? We hebben inderdaad in koloniale tijden een schandalige impact gehad op ontwikkelingslanden, maar de verantwoordelijkheid waar ik op doelde is gebaseerd op de wanpraktijken in productieketens anno nu. In het andere topic heb ik je het artikel van Tim Lang laten zien, na het lezen daarvan kan je niet anders dan erkennen dan dat we met onze dagelijkse voedselconsumptie medeverantwoordelijk zijn voor problematiek rondom productieketens. Jij hebt dus een verantwoordelijkheid omdat je door middel van je consumptie dergelijke problematiek mogelijk maakt, maar dat heb ik je al meerdere keren aangegeven.
In 1914 hebben wij de Belgen opgevangen tijdens de eerste wereld oorlog.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:34 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ze zouden ons toch ook niet helpen?!Je weet dat Libanon ondanks dat het één van de dichtsbevolkte landen van de regio is verantwoordelijk is voor de opvang van de meerderheid van Syrische vluchtelingen? Landen dragen gewoon naar draagkracht bij aan oplossingen.
We zijn niets verplicht. We doen aan liefdadigheid maar we zijn niets verplicht. De linkse kerk doet aan zelf beboeting en de rechtse man kan natuurlijk betalen.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:38 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het geven van ontwikkelingshulp is dan ook een plicht. Een negatieve plicht weliswaar, geen positieve plicht. Thomas Pogge heeft dit uitstekend uitgelegd in zijn boek World Poverty and Human Rights. Zie dit artikel voor een kortere uitleg ervan: http://www.academia.edu/2(...)nger_en_Thomas_Pogge
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |