Of er zijn users die met heel het hart hopen dat het geen moslim is om de oogjes fijn gesloten te kunnen houden en lekker verder te kunnen pittenquote:Op dinsdag 23 december 2014 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik krijg het idee dat er een aantal users is dat met heel hun hart dat het een extremistische moslim was die op het publiek is ingereden.
Zodat ze kunnen zeggen: 'zie je nou wel? Ik roep het al jaren!'
Waarop Elfletterig weer iets kan mompelen over zwaar straffen en de zweep erover.
Inderdaad, je zult zien dat ze zelfs een onbenullig verkeersongeluk verdacht gaan vinden. Want het is de laatste weken natuurlijk wel erg goed zoeken naar gekkigheid van 'een extremistische moslim'.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik krijg het idee dat er een aantal users is dat met heel hun hart dat het een extremistische moslim was die op het publiek is ingereden.
Waarop Elfletterig weer iets kan mompelen over zwaar straffen en de zweep erover.
Ik hoop inderdaad dat de dader geen extremistische moslim is. Ik denk namelijk dat niemand is gebaat bij een extremistische vijfde colonne die zich steeds gewelddadiger manifesteert.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:53 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Of er zijn users die met heel het hart hopen dat het geen moslim is om de oogjes fijn gesloten te kunnen houden en lekker verder te kunnen pitten
Eens. Daar is niemand bij gebaat. Doch al gaande, helaas.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat de dader geen extremistische moslim is. Ik denk namelijk dat niemand is gebaat bij een extremistische vijfde colonne die zich steeds gewelddadiger manifesteert.
Naar verluidt gaat het om een Dsoixante-six burgemeester.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
Toeval bestaat niet. Dit was gewoon de volgende moslimterroristische aanslag, maar er zal wel een of andere linkse burgemeester belang bij hebben om er een ander verhaal van te maken.
Dat valt in de praktijk dus wel mee. Ja, er zijn Syrië-gangers en ja, er lopen genoeg gekken rond. Echte incidenten lijken tot dusver echter uit te blijven (in ons land althans). En dat terwijl er al sinds 9/11 gesproken wordt over de dreiging van moslimextremisten en de aanslagen die zij zouden willen plegen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:56 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Eens. Daar is niemand bij gebaat. Doch al gaande, helaas.
Waarom zou je je beperken tot Nederland? Overigens het land waar Theo van Gogh werd doodgeschoten door een moslimextremist, maar dat zal wel te kleinschalig en onbelangrijk zijn in het grotere geheel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat valt in de praktijk dus wel mee. Ja, er zijn Syrië-gangers en ja, er lopen genoeg gekken rond. Echte incidenten lijken tot dusver echter uit te blijven (in ons land althans). En dat terwijl er al sinds 9/11 gesproken wordt over de dreiging van moslimextremisten en de aanslagen die zij zouden willen plegen.
Ik heb daarom goede hoop dat het allemaal wel mee zal vallen.
Niet onbelangrijk, wel weinig.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Waarom zou je je beperken tot Nederland. Overigens het land waar Theo van Gogh werd afgeslacht, maar dat zal wel te kleinschalig en onbelangrijk zijn in het grotere geheel.
Je denkt toch niet serieus dat dit ene voorval veel verandert aan het probleem van moslimextremisme in West-Europa? Als journalist lees je wel eens kranten, toch? Dan weet je ook dat er in of vanuit Frankrijk al diverse terroristische aanslagen zijn gepleegd.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Dat valt ook wel mee, maar het is wel vrij crue om dan te stellenquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet onbelangrijk, wel weinig.
Moslimextremisme heeft over een periode van ruim dertien jaar slechts 1 slachtoffer geëist in ons land.
Dat zegt naar mijn idee wel genoeg.
Alsof zoiets walgelijks en zinloos als die moord dan maar even vergeten moet worden.quote:Echte incidenten lijken tot dusver echter uit te blijven (in ons land althans)
Drie dagen achter elkaar nu valt echt niet mee he.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat valt in de praktijk dus wel mee. Ja, er zijn Syrië-gangers en ja, er lopen genoeg gekken rond. Echte incidenten lijken tot dusver echter uit te blijven (in ons land althans). En dat terwijl er al sinds 9/11 gesproken wordt over de dreiging van moslimextremisten en de aanslagen die zij zouden willen plegen.
En bedreigingen/verijdelde aanslagen tel je even niet mee want?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet onbelangrijk, wel weinig.
Moslimextremisme heeft over een periode van ruim dertien jaar slechts 1 slachtoffer geëist in ons land.
Dat zegt naar mijn idee wel genoeg.
Ik stel helemaal nergens dat de moord maar 'even moet worden vergeten'.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:10 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee, maar het is wel vrij crue om dan te stellen
[..]
Alsof zoiets walgelijks en zinloos als die moord dan maar even vergeten moet worden.
Sterker nog, Karst T, Volkert van der G, en Tristan hebben een factor 20 (zoiets) meer slachtoffers veroorzaakt?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel helemaal nergens dat de moord maar 'even moet worden vergeten'.
Ik plaats het slechts in perspectief.
In dezelfde periode (2001-2014) zijn duizenden malen meer verkeersdoden gevallen. Nogmaals: perspectief.
Hoezo zouden we die moeten meetellen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En bedreigingen/verijdelde aanslagen tel je even niet mee want?
Je 'vergeet' die moord gewoon totaal door te stellen dat incidenten zijn uitgebleven.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dezelfde periode (2001-2014) zijn duizenden malen meer verkeersdoden gevallen. Nogmaals: perspectief.
Waarom zou een dergelijke achterlijke aanslag meer aandacht moeten krijgen dan een aanslag op Koninginnedag door een autochtone gek?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:14 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je 'vergeet' die moord gewoon totaal door te stellen dat incidenten zijn uitgebleven.
En vanzelfsprekend is de kans verwaarloosbaar dat jij of ik persoonlijk het slachtoffer worden van moslimsextremisme.
Jij gaat hier dus met droge ogen beweren dat er geen extreme toename is in islamitisch-gerelateerd terrorisme sinds 2001 en anders de laatste 5 jaar?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoeft van mij niet meer aandacht te krijgen. Maar als je het dan toch over incidenten en moslimextremisme in Nederland hebt na 9/11 is het onzin om de moord op Theo van Gogh te vergeten. Dat is nou bij uitstek een daad waarvan het helder was wat de dader bewoog.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou een dergelijke achterlijke aanslag meer aandacht moeten krijgen dan een aanslag op Koninginnedag door een autochtone gek?
Je bent je ervan bewust dat je ongevallen vergelijkt met bewust toegebracht letsel en/of bewust ombrengen van mensen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb ik het helemaal niet over gehad.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:14 schreef Downwards het volgende:
En vanzelfsprekend is de kans verwaarloosbaar dat jij of ik persoonlijk het slachtoffer worden van moslimsextremisme. Dat is zelfs zo als hier iedere week een aanslag wordt gepleegd.
Ik ben ook bang dat in Nederland de slechte staat van de geestelijke gezondheidszorg en de bezuinigingen daarop meer doden veroorzaken dan de terroristen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sterker nog, Karst T, Volkert van der G, en Tristan hebben een factor 20 (zoiets) meer slachtoffers veroorzaakt?
Ik heb over Nederland.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:16 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Jij gaat hier dus met droge ogen beweren dat er geen extreme toename is in islamitisch-gerelateerd terrorisme sinds 2001 en anders de laatste 5 jaar?![]()
Waarom moeten we die meetellen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo zouden we die moeten meetellen?
Ik kan vrij weinig met bedreigingen en al die zogenaamde verijdelde aanslagen.
Ik ben totaal niet bang om het slachtoffer te worden van welke aanslag dan ook.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb ik het helemaal niet over gehad.
Pak de cijfers erbij en vertel mij op basis daarvan hoe groot de dreiging in ons land is.
Maar het staat je uiteraard vrij om achter elke boom een moslim met een bomgordel om zijn middel te zien.
Er zijn ook veel meer andersoortige moorden gepleegd, die helemaal niks met moslimextremisme van doen hadden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat je ongevallen vergelijkt met bewust toegebracht letsel en/of bewust ombrengen van mensen?
Dat is in heel Europa het geval denk ik. Het is dan ook niet vreemd dat de psychisch gestoorde mensen nu ineens allemaal naar voren komen (in een land als Frankrijk) en allerlei achterlijke acties ondernemen. Juist die mensen met een psychische stoornis en/of beperking zijn vatbaar voor copycat-gedrag.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat in Nederland de slechte staat van de geestelijke gezondheidszorg en de bezuinigingen daarop meer doden veroorzaken dan de terroristen.
Klopt. En dan? Dan kunnen we nog steeds constateren dat we meer angst moeten hebben om te sterven als we achter het stuur zitten. Sterker nog - de kans dat je sterft aan griep, een beet van een hond of noem maar op - is groter.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:18 schreef Downwards het volgende:
[..]
Hoeft van mij niet meer aandacht te krijgen. Maar als je het dan toch over incidenten en moslimextremisme in Nederland hebt na 9/11 is het onzin om de moord op Theo van Gogh te vergeten. Dat is nou bij uitstek een daad waarvan het helder was wat de dader bewoog.
In Zwolle heeft een 17-jarige jongen laatst een straatmuzikant vermoord en een andere man ernstig verwond. Bij dit soort zaken is het altijd de vraag of er signalen waren dat zoiets ging gebeuren en of je er achteraf gezien lering uit kunt trekken. Vooral bij Tristan van der V. is duidelijk gebleken dat hij nooit een wapenvergunning had mogen krijgen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
Sterker nog, Karst T, Volkert van der G, en Tristan hebben een factor 20 (zoiets) meer slachtoffers veroorzaakt?
Maar een bedreiging is en blijft een bedreiging. Niets meer en niets minder.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom moeten we die meetellen?
Je kent de definitie van terrorisme?
Dan niets. We weten allemaal wel dat je er persoonlijk niet bang voor hoeft te zijn. Doet verder niets af aan het walgelijke incident dat bepaalde mensen graag vergeten als ze het nota bene hebben over incidenten en moslimextremisme in Nederland. Ze komen je zelfs vertellen dat er daarnaast ook nog duizenden verkeersdoden vallen, alsof dat betwist wordt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt. En dan? Dan kunnen we nog steeds constateren dat we meer angst moeten hebben om te sterven als we achter het stuur zitten. Sterker nog - de kans dat je sterft aan griep, een beet van een hond of noem maar op - is groter.
ja en die ene moord daar zit de dader levenslang voor in de gevangenis... lijkt me dat we het dan toch goed doen op dat gebiedquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:25 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dan niets. We weten allemaal wel dat je er persoonlijk niet bang voor hoeft te zijn. Doet verder niets af aan het walgelijke incident dat bepaalde mensen graag vergeten als ze het nota bene hebben over incidenten en moslimextremisme in Nederland.
Dat wel ja. Hij zal er zelf ook wel van balen dat ze hem niet hebben doodgeschoten toen hij een paar minuten na de moord ook nog op een politiebusje met agenten erin begon te schieten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:28 schreef Re het volgende:
[..]
ja en die ene moord daar zit de dader levenslang voor in de gevangenis... lijkt me dat we het dan toch goed doen op dat gebied
maar goed iemand rijdt weer in op het publiek
Feit is dat moslim-extremisme in bijna geen enkel geval een zuiver motief op zichzelf is (zeker in Europa niet). Er is dan ook geen profielschets te maken van een (moslim)terrorist. Een deskundige heeft dit ook letterlijk gisteravond tijdens Pauw aangegeven. Dat iemand Allahu Akbar roept en vervolgens een aanslag pleegt maakt hem nog geen moslim-extremist. Moslims zijn gewoon mensen die dus ook met zichzelf psychisch in de knoop kunnen zitten en dus gewoonweg gestoord kunnen zijn. Dat besef lijkt maar niet door te kunnen dringen bij een grote groep mensen. Dat er veel gestoorde moslims op zichzelf zijn, daar kan je dan nader onderzoek naar doen. Hoe komt dat? Komen ze relatief vaak uit conflictgebieden en hebben ze daardoor trauma's? Hoe is hun sociale situatie? Wat maken ze mee in hun leven? Worden ze vaker dan gemiddeld getroffen door bipolaire stoornissen? Waar komt dat dan door?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
In Zwolle heeft een 17-jarige jongen laatst een straatmuzikant vermoord en een andere man ernstig verwond. Bij dit soort zaken is het altijd de vraag of er signalen waren dat zoiets ging gebeuren en of je er achteraf gezien lering uit kunt trekken. Vooral bij Tristan van der V. is duidelijk gebleken dat hij nooit een wapenvergunning had mogen krijgen.
Bij elke moordactie, gewelddadige daad of terreurdaad moet je jezelf steeds weer die vraag stellen. En als blijkt dat moslim-extremisme daarbij een wezenlijk motief is, dan moet je daar iets mee en moet je daar dus lering uit trekken. Een kwestie van signalen vroegtijdig herkennen, eerder ingrijpen om daarmee een boel ellende te voorkomen. Zie onder meer de bestrijding van de Hofstadgroep.
Hoezo vergeten? Volgens mij is die persoon het niet vergeten - hij haalt alleen duidelijk de context aan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:25 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dan niets. We weten allemaal wel dat je er persoonlijk niet bang voor hoeft te zijn. Doet verder niets af aan het walgelijke incident dat bepaalde mensen graag vergeten als ze het nota bene hebben over incidenten en moslimextremisme in Nederland. Ze komen je zelfs vertellen dat er daarnaast ook nog duizenden verkeersdoden vallen, alsof dat betwist wordt.
We weten wel het dreigingsniveau in Nederland en jij weet dat ook.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar een bedreiging is en blijft een bedreiging. Niets meer en niets minder.
En extra informatie over verijdelde aanslagen houdt de overheid steevast tegen de borst. De info die aan het publiek wordt verstrekt is erg summier. Hoe reëel de dreiging was weten we eigenlijk niet.
Daarom tel ik deze twee zaken niet mee.
Ik heb mij nog nooit iets aangetrokken van het dreigingsniveau.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We weten wel het dreigingsniveau in Nederland en jij weet dat ook.
Ja en dat mijn vriend beïnvloedt de samenleving, iets waar terrorisme ook naar streeft.
als we van code geel naar oranje gaan dan blijf jij binnen of zo?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We weten wel het dreigingsniveau in Nederland en jij weet dat ook.
Ja en dat mijn vriend beïnvloedt de samenleving, iets waar terrorisme ook naar streeft.
Als je het over incidenten hebt en Nederland is het onzinnig om te stellen dat ze zijn uitgebleven. We hebben juist een zeer ernstig incident gehad. Als het al jaren wekelijks gebeurde hadden we het niet over incidenten in the first place.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo vergeten? Volgens mij is die persoon het niet vergeten - hij haalt alleen duidelijk de context aan.
Het is maar net hoever je tijdspanne terug gaat.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:34 schreef Downwards het volgende:
[..]
Als je over incidenten hebt en Nederland is het onzinnig om te stellen dat ze zijn uitgebleven. We hebben juist een zeer ernstig incident gehad. Als het al jaren wekelijks gebeurde hadden we het niet over incidenten in the first place.
Dat vraag ik mij dus ook af.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:35 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van mensen die zich wat aantrekken van dat dreigingsniveau.
En nu ik erover nadenk: wat is eigenlijk de bedoeling van die dreigingsniveaus? Wat moeten we ermee?
https://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/dtn/opbouw/quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:35 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van mensen die zich wat aantrekken van dat dreigingsniveau.
En nu ik erover nadenk: wat is eigenlijk de bedoeling van die dreigingsniveaus? Wat moeten we ermee?
God man, anders maak je je er even een partij druk om.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:34 schreef Downwards het volgende:
[..]
Als je het over incidenten hebt en Nederland is het onzinnig om te stellen dat ze zijn uitgebleven. We hebben juist een zeer ernstig incident gehad. Als het al jaren wekelijks gebeurde hadden we het niet over incidenten in the first place.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |