abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147871861
Een man in Nantes is met zijn auto op bezoekers van een kerstmarkt ingereden. Volgens Franse media zijn er meerdere gewonden.

De automobilist zou na het incident een poging hebben gedaan om zelfmoord te plegen. Zijn toestand is onduidelijk. Volgens het Franse RTL zijn zes mensen gewond geraakt.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rs-kerstmarkt-nantes
pi_147871911
Hing iedereen in Frankrijk maar een geloof aan. Dan had je deze gekkigheid niet.
pi_147871927
Niet mijn OP, vriend.
pi_147872054
Ik krijg het idee dat er een aantal users is dat met heel hun hart dat het een extremistische moslim was die op het publiek is ingereden.

Zodat ze kunnen zeggen: 'zie je nou wel? Ik roep het al jaren!'

Waarop Elfletterig weer iets kan mompelen over zwaar straffen en de zweep erover.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_147872298
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik krijg het idee dat er een aantal users is dat met heel hun hart dat het een extremistische moslim was die op het publiek is ingereden.

Waarop Elfletterig weer iets kan mompelen over zwaar straffen en de zweep erover.
Of er zijn users die met heel het hart hopen dat het geen moslim is om de oogjes fijn gesloten te kunnen houden en lekker verder te kunnen pitten
pi_147872320
quote:

Inderdaad, je zult zien dat ze zelfs een onbenullig verkeersongeluk verdacht gaan vinden. Want het is de laatste weken natuurlijk wel erg goed zoeken naar gekkigheid van 'een extremistische moslim'.
pi_147872330
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:53 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Of er zijn users die met heel het hart hopen dat het geen moslim is om de oogjes fijn gesloten te kunnen houden en lekker verder te kunnen pitten
Ik hoop inderdaad dat de dader geen extremistische moslim is. Ik denk namelijk dat niemand is gebaat bij een extremistische vijfde colonne die zich steeds gewelddadiger manifesteert.
  dinsdag 23 december 2014 @ 09:56:45 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147872357
Toeval bestaat niet. Dit was gewoon de volgende moslimterroristische aanslag, maar er zal wel een of andere linkse burgemeester belang bij hebben om er een ander verhaal van te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147872358
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad dat de dader geen extremistische moslim is. Ik denk namelijk dat niemand is gebaat bij een extremistische vijfde colonne die zich steeds gewelddadiger manifesteert.
Eens. Daar is niemand bij gebaat. Doch al gaande, helaas.
pi_147872386
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
Toeval bestaat niet. Dit was gewoon de volgende moslimterroristische aanslag, maar er zal wel een of andere linkse burgemeester belang bij hebben om er een ander verhaal van te maken.
Naar verluidt gaat het om een Dsoixante-six burgemeester.
pi_147872427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:56 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Eens. Daar is niemand bij gebaat. Doch al gaande, helaas.
Dat valt in de praktijk dus wel mee. Ja, er zijn Syrië-gangers en ja, er lopen genoeg gekken rond. Echte incidenten lijken tot dusver echter uit te blijven (in ons land althans). En dat terwijl er al sinds 9/11 gesproken wordt over de dreiging van moslimextremisten en de aanslagen die zij zouden willen plegen.

Ik heb daarom goede hoop dat het allemaal wel mee zal vallen.
pi_147872478
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat valt in de praktijk dus wel mee. Ja, er zijn Syrië-gangers en ja, er lopen genoeg gekken rond. Echte incidenten lijken tot dusver echter uit te blijven (in ons land althans). En dat terwijl er al sinds 9/11 gesproken wordt over de dreiging van moslimextremisten en de aanslagen die zij zouden willen plegen.

Waarom zou je je beperken tot Nederland? Overigens het land waar Theo van Gogh werd doodgeschoten door een moslimextremist, maar dat zal wel te kleinschalig en onbelangrijk zijn in het grotere geheel.
pi_147872523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

Waarom zou je je beperken tot Nederland. Overigens het land waar Theo van Gogh werd afgeslacht, maar dat zal wel te kleinschalig en onbelangrijk zijn in het grotere geheel.
Niet onbelangrijk, wel weinig.

Moslimextremisme heeft over een periode van ruim dertien jaar slechts 1 slachtoffer geëist in ons land.

Dat zegt naar mijn idee wel genoeg.
pi_147872556
quote:

Je denkt toch niet serieus dat dit ene voorval veel verandert aan het probleem van moslimextremisme in West-Europa? Als journalist lees je wel eens kranten, toch? Dan weet je ook dat er in of vanuit Frankrijk al diverse terroristische aanslagen zijn gepleegd.

Zo was er een paar maanden geleden nog een aanslag van een moslimterrorist uit Frankrijk op het Joods Museum in Brussel. Hij kreeg hulp vanuit Marseille: http://www.demorgen.be/bi(...)-marseille-a2146814/

In die stad, waar zowel veel joden als moslims wonen, zijn herhaaldelijk Joodse families aangevallen.

Sowieso, nog los van het motief of de afkomst van de dader, vind ik dat mensen die moedwillig op anderen inrijden zeer zwaar moeten worden gestraft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 10:10:26 ]
pi_147872578
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moslimextremisme heeft over een periode van ruim dertien jaar slechts 1 slachtoffer geëist in ons land.

Dat valt ook wel mee, maar het is wel vrij crue om dan te stellen

quote:
Echte incidenten lijken tot dusver echter uit te blijven (in ons land althans)
Alsof zoiets walgelijks en zinloos als die moord dan maar even vergeten moet worden.
pi_147872588
quote:

[..]

Drie dagen achter elkaar nu valt echt niet mee he.
pi_147872601
Sowieso is de Franse sociale cohese / constructie volstrekt anders dan die van een Nederland of Duitsland. De relatie met de immigranten is ook een heel andere. Heeft ergens ook te maken met de volksaard van de Fransen en de geschiedenis die de Fransen met deze immigranten hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147872616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En bedreigingen/verijdelde aanslagen tel je even niet mee want?
pi_147872620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:10 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee, maar het is wel vrij crue om dan te stellen

[..]

Alsof zoiets walgelijks en zinloos als die moord dan maar even vergeten moet worden.
Ik stel helemaal nergens dat de moord maar 'even moet worden vergeten'.

Ik plaats het slechts in perspectief.

In dezelfde periode (2001-2014) zijn duizenden malen meer verkeersdoden gevallen. Nogmaals: perspectief.
pi_147872643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In dezelfde periode (2001-2014) zijn duizenden malen meer verkeersdoden gevallen. Nogmaals: perspectief.
Sterker nog, Karst T, Volkert van der G, en Tristan hebben een factor 20 (zoiets) meer slachtoffers veroorzaakt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147872652
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:12 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En bedreigingen/verijdelde aanslagen tel je even niet mee want?
Hoezo zouden we die moeten meetellen?

Ik kan vrij weinig met bedreigingen en al die zogenaamde verijdelde aanslagen.
pi_147872666
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je 'vergeet' die moord gewoon totaal door te stellen dat incidenten zijn uitgebleven.

En vanzelfsprekend is de kans verwaarloosbaar dat jij of ik persoonlijk het slachtoffer worden van moslimsextremisme. Dat is zelfs zo als hier iedere week een aanslag wordt gepleegd.
pi_147872685
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:14 schreef Downwards het volgende:

[..]

Je 'vergeet' die moord gewoon totaal door te stellen dat incidenten zijn uitgebleven.

En vanzelfsprekend is de kans verwaarloosbaar dat jij of ik persoonlijk het slachtoffer worden van moslimsextremisme.
Waarom zou een dergelijke achterlijke aanslag meer aandacht moeten krijgen dan een aanslag op Koninginnedag door een autochtone gek?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147872709
quote:

[..]

Jij gaat hier dus met droge ogen beweren dat er geen extreme toename is in islamitisch-gerelateerd terrorisme sinds 2001 en anders de laatste 5 jaar?

:')

pi_147872739
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou een dergelijke achterlijke aanslag meer aandacht moeten krijgen dan een aanslag op Koninginnedag door een autochtone gek?
Hoeft van mij niet meer aandacht te krijgen. Maar als je het dan toch over incidenten en moslimextremisme in Nederland hebt na 9/11 is het onzin om de moord op Theo van Gogh te vergeten. Dat is nou bij uitstek een daad waarvan het helder was wat de dader bewoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')