abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148058845
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:44 schreef BakrBoer het volgende:
De arabieren zijn de democratie zat, ze hebben geen zin meer in die seculieren onzin. Nu willen ze en theocratie en het westen wilt dat niet, waarom? Omdat ze anders hun olie niet kunnen behouden en andere crap. Ach laat isis toch gewoon z'n gangetje gaan, levert ons mooie videos en geld op.
Het westen wil dat niet, omdat alle kansarme vluchtelingen van die oh zo geweldige Jihad onze kant op komen en veel geld kosten. Als iedereen lekker daar bleef en de boel daar uit vecht bemoeien wij 'ons' er verder niet mee. Helaas worden er aanslagen gepleegd in het mooie Europa en de VS en worden er hier strijders geronseld.
pi_148059111
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:50 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het westen wil dat niet, omdat alle kansarme vluchtelingen van die oh zo geweldige Jihad onze kant op komen en veel geld kosten. Als iedereen lekker daar bleef en de boel daar uit vecht bemoeien wij 'ons' er verder niet mee. Helaas worden er aanslagen gepleegd in het mooie Europa en de VS en worden er hier strijders geronseld.
Dat is eigen schuld dikke bult, golf oorlogen soms vergeten? Egypte begon ook een theocratie te worden en hopsakee; een westerse president kwam te voorschijn?!
pi_148059659
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 18:55 schreef BakrBoer het volgende:

[..]

Dat is eigen schuld dikke bult, golf oorlogen soms vergeten? Egypte begon ook een theocratie te worden en hopsakee; een westerse president kwam te voorschijn?!
Als morgen Europa alle moslims en niet-moslims terugstuurt naar de oorlogsgebieden waar ze de afgelopen ~10 jaar vandaan zijn gekomen is het dan ook 'eigen schuld dikke bult?' of is het dan weer discriminatie en racisme?

Kortom, we sturen iedereen terug, gooien de poorten van fort Europa dicht, draaien de geldkranen voor noodhulp dicht en bemoeien ons verder niet meer met het Midden Oosten de moslims en of de Islam.
pi_148059949
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als morgen Europa alle moslims en niet-moslims terugstuurt naar de oorlogsgebieden waar ze de afgelopen ~10 jaar vandaan zijn gekomen is het dan ook 'eigen schuld dikke bult?' of is het dan weer discriminatie en racisme?

Kortom, we sturen iedereen terug, gooien de poorten van fort Europa dicht, draaien de geldkranen voor noodhulp dicht en bemoeien ons verder niet meer met het Midden Oosten de moslims en of de Islam.
Dat zou prachtig zijn, want de sterksre zijn de soldaten van Allaah die zullen hun glorie en rijk weer opbouwen.
pi_148060023
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 19:09 schreef BakrBoer het volgende:

[..]

Dat zou prachtig zijn, want de sterksre zijn de soldaten van Allaah die zullen hun glorie en rijk weer opbouwen.
Ik zeg BakrBoer voor president ! (totdat de laatste de deur uit is ..)
Racist
pi_148064442
quote:

[..]

Ethisch, politiek en economisch niet realistisch.
pi_148064594
quote:

[..]

het ironische is, is dat europa het heeft over immigratie om de vergrijzing op t vangen . je mag raden uit welke landen zij zouden moeten komen :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 28 december 2014 @ 20:37:01 #258
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148064793
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 20:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

het ironische is, is dat europa het heeft over immigratie om de vergrijzing op t vangen . je mag raden uit welke landen zij zouden moeten komen :') :')
Andere discussie wellicht, maar vergrijzing is een niet bestaand probleem mits je je land en begroting inricht op krimp in plaats van groei.
pi_148064899
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:31 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ethisch, politiek en economisch niet realistisch.
Dat ook, maar het is wel een droom van de kalifaat strijders. Waarom kan IS geen staat opbouwen? Logisch als alle infrastrctuur naar de klote wordt gebombardeerd door de ya kies, hoe de fuk wil je dan een staat opbouwen?
  zondag 28 december 2014 @ 20:40:02 #260
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148065001
lol er is al een staat en die heet Syrië.
Say what?
pi_148065123
quote:
10s.gif Op zondag 28 december 2014 20:40 schreef UpsideDown het volgende:
lol er is al een staat en die heet Syrië.
Bashar gaat net als kadafie z'n ondergang temoet daar ben ik overtuigd van.
  zondag 28 december 2014 @ 20:43:35 #262
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148065230
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 20:42 schreef BakrBoer het volgende:

[..]

Zal wel wat meevallen hij heeft veel steun.
Say what?
pi_148065432
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 20:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Andere discussie wellicht, maar vergrijzing is een niet bestaand probleem mits je je land en begroting inricht op krimp in plaats van groei.
ja maar onze maatschappij is volledig ingericht op groei op alle fronten, wat je voorstelt is misschien haalbaar, maar dit zou een revolutie zijn in alles wat we doen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_148065470
quote:

[..]

mwah
-Rabia Al-Basri
  zondag 28 december 2014 @ 20:53:37 #265
365082 IPA35
Patriarch
pi_148065870
Gewoon Australisch asielbeleid je weet tog, geen rare analfabete bergbewoners S.V.P. hebben we er al genoeg van binnengehaald met zeer gemengde resultaten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148066135
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:53 schreef IPA35 het volgende:
Gewoon Australisch asielbeleid je weet tog, geen rare analfabete bergbewoners S.V.P. hebben we er al genoeg van binnengehaald met zeer gemengde resultaten.
of canadees of amerikaans, het probleem is dat men het liefst richting vs wil ipv deutsland of luxxemburg, de paupers komen aandobberen op een bootje richting europa :')
-Rabia Al-Basri
pi_148066337
Jullie hebben makkelijk praten, maar als je in afrika geboren was had je ook tussen die paupers gezeten.
  zondag 28 december 2014 @ 21:03:38 #268
365082 IPA35
Patriarch
pi_148066540
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 20:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

of canadees of amerikaans, het probleem is dat men het liefst richting vs wil ipv deutsland of luxxemburg, de paupers komen aandobberen op een bootje richting europa :')
Die moet je niet toelaten.

Kijk, wij in Nederland hebben een levensstandaard hoger dan 95% van de rest van de wereld. Natuurlijk willen die 95% het beter hebben, maar wij kunnen niet alle arme mensen in NL huisvesten.

Ten eerste krijg je het probleem met taal = kost geld. Dan moet men een huis, een auto en een school = overbelasting infrastructuur. Omdat ze de taal niet kennen en vaak niet geleerd hebben moeten ze ook bijstand of iets. Tot slot is er nog het culturele probleem waardoor de sociale samenhang (of wat daar nog van over is) nog verder onder druk komt te staan.

Wat dat betreft heeft NL in de jaren 70-80 een mooi experiment gedaan maar de conclusie is dat vele arme mensen uit cultureel sterk afwijkende landen voor enorme problemen zorgt. Dus laten we uit het verleden leren en nu eens geen tienduizenden kansarmen binnenhalen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148066546
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:00 schreef BakrBoer het volgende:
Jullie hebben makkelijk praten, maar als je in afrika geboren was had je ook tussen die paupers gezeten.
mogelijk
-Rabia Al-Basri
  zondag 28 december 2014 @ 21:04:55 #270
365082 IPA35
Patriarch
pi_148066621
quote:
Ik neem Afrikanen/West-Aziaten dan ook niks kwalijk.
  zondag 28 december 2014 @ 21:05:59 #271
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148066674
quote:
En? Als je als gazelle was geboren was je ook opgevroten door een leeuw. Het idee dat het leven eerlijk en lief is bestaat alleen bij mensen uit rijke landen die in een bubbel leven.

Je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze hiernaartoe willen komen, iedereen wil een beter leven. Maar je kan het de mensen met een groter stuk van de taart ook niet kwalijk nemen dat zij niet de hele taart willen weggeven.
pi_148067463
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En? Als je als gazelle was geboren was je ook opgevroten door een leeuw. Het idee dat het leven eerlijk en lief is bestaat alleen bij mensen uit rijke landen die in een bubbel leven.

Je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze hiernaartoe willen komen, iedereen wil een beter leven. Maar je kan het de mensen met een groter stuk van de taart ook niet kwalijk nemen dat zij niet de hele taart willen weggeven.
Daar zit wat in, whats the solution?
pi_148067793
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:17 schreef BakrBoer het volgende:

[..]

Daar zit wat in, whats the solution?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148067983
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 20:38 schreef BakrBoer het volgende:

[..]

Dat ook, maar het is wel een droom van de kalifaat strijders. Waarom kan IS geen staat opbouwen? Logisch als alle infrastrctuur naar de klote wordt gebombardeerd door de ya kies, hoe de fuk wil je dan een staat opbouwen?
allah zou jullie toch helpen? Moet je niet op Fok! gaan klagen, wellicht in je moskee.
pi_148068168
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:03 schreef IPA35 het volgende:
Dus laten we uit het verleden leren en nu eens geen tienduizenden kansarmen binnenhalen.
Doet NL dat dan nog? Tienduizenden kansarmen binnenlaten?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148068320
quote:

[..]

Bashar zal als de nood ooit hoog is gewoon vluchten. Absoluut geen Khadafi in dit opzicht.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 28 december 2014 @ 21:32:19 #277
365082 IPA35
Patriarch
pi_148068429
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:28 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Doet NL dat dan nog? Tienduizenden kansarmen binnenlaten?
Duizenden. Gelukkig is het hier geen Zweden met 100.000 Arabieren per jaar.

Toch wel erg veel:
http://www.nu.nl/politiek(...)l-vluchtelingen.html
pi_148068602
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:32 schreef IPA35 het volgende:
Duizenden. Gelukkig is het hier geen Zweden met 100.000 Arabieren per jaar.
NL is hier sinds Verdonk al mee gestopt. Als je op Arabieren en/of Moslims doelt is dat zeer en zeer laag. Die komen vrijwel alleen binnen via huwelijksmigratie en dat is sterk teruggebracht door die nieuwe wetten die ze hebben ingebracht en allerlei voorwaarden waar je aan moet doen. Behalve dat komen er nauwelijks Moslims/Arabieren. Nu pas dit laatste halfjaar 3000 Syriers opgenomen, en vorig jaar deze tijd 600 las ik laatst. Syriers en Eritreeers (niet-Moslims veelal) zijn nu vluchtelingengroepen en de politiek heeft al aangegeven geen zin erin te hebben veel Syriers onderdak te geven.

De grootste migratiegroepen zijn Oost-Europeanen en dat zet zich verder voort. Polen zijn er nu 100.000 van in NL. Maar zijn wel groepen die enigzins meer op Nederlanders lijken en ook qua uiterlijk minder opvallen natuurlijk.
pi_148069055
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 18:55 schreef BakrBoer het volgende:
Egypte begon ook een theocratie te worden en hopsakee; een westerse president kwam te voorschijn?!
Wat een totale onzin. Europe steunde Morsi. De EU heeft 5 miljard aan Morsi gegeven in September 2012. Sisi is juist totaal niet Westers. Putin was de eerste die Sisi feliciteerde en Sisi heeft goede banden met Rusland.

Het probleem is dat mensen zoals jij ALTIJD alles zo verdraaien dat het Westen er slecht af komt. In dit geval is jouw geblaat totale, ongeinformeerde, leugens.
  zondag 28 december 2014 @ 21:43:49 #280
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148069129
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:30 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Bashar zal als de nood ooit hoog is gewoon vluchten. Absoluut geen Khadafi in dit opzicht.
Het was in zijn situatie absoluut geen schande geweest als khadaffi gevlucht was, hij had dan in ballingschap zijn land kunnen besturen en eventueel de macht later weer kunnen overnemen, net als wilhelmina deed inde 2e wereldoorlog. Het siert khadaffi wel dat hij ondanks het verraad in het harnas wilde sterven voor zijn vaderlannd, helaas is zijn land daar uiteindelijk niet mee geholpen. god hebbe zijn ziel.. :'(
  zondag 28 december 2014 @ 21:45:40 #281
365082 IPA35
Patriarch
pi_148069231
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het was in zijn situatie absoluut geen schande geweest als khadaffi gevlucht was, hij had dan in ballingschap zijn land kunnen besturen en eventueel de macht later weer kunnen overnemen, net als wilhelmina deed inde 2e wereldoorlog. Het siert khadaffi wel dat hij ondanks het verraad in het harnas wilde sterven voor zijn vaderlannd, helaas is zijn land daar uiteindelijk niet mee geholpen. god hebbe zijn ziel.. :'(
""In het harnas.""
pi_148069322
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 18:20 schreef Slayage het volgende:
weer een perz onder de zoden oO/

[..]

Geen Pers, maar een Arabier.
pi_148070028
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het siert Khadafi zeker, maar je kan hem dan ook niet vergelijken met andere presidenten. Een eigenzinnigere man aan het roer van een land dan hij is er niet.

Khadafi in betere tijden als jongeman:
pi_148070340
de jappen waren ook best goed in dramatische onthoofdingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Rabia Al-Basri
  zondag 28 december 2014 @ 22:08:11 #285
396550 Richestorags
pi_148070758
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 22:02 schreef Slayage het volgende:
de jappen waren ook best goed in dramatische onthoofdingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werden destijds ook ingehuurd door Nederland 'in den vreemde' oftewel het huidige Indonesië om wat voorbeeldjes te stellen.
pi_148070910
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 22:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Werden destijds ook ingehuurd door Nederland 'in den vreemde' oftewel het huidige Indonesië om wat voorbeeldjes te stellen.
ow? dit ken ik niet. bron?
-Rabia Al-Basri
  zondag 28 december 2014 @ 22:23:12 #287
365082 IPA35
Patriarch
pi_148071781
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 22:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Soekarno en zijn roverbenden aanpakken ^O^ _O_

Operatie Kraai O+
Westerling O+
  zondag 28 december 2014 @ 22:38:46 #288
396550 Richestorags
pi_148072735
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 22:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

ow? dit ken ik niet. bron?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Banda_Islands

Ik heb ook nog meer bronnen maar hier staat in beschreven onder het kopje History en dan Dutch-English rivalry wat er gebeurde toen de Nederlanders in 1621 weer de boel hadden veroverd. De Samurai waren overigens de eerste vreemden in dienst van de V.O.C. Ook Engelsen en Portugezen hadden hen in dienst. Op een gegeven moment werd het verboden voor Samurai en konden alleen klasselozen in dienst gaan, dat gebeurde dan ook daarna.
  zondag 28 december 2014 @ 22:39:41 #289
396550 Richestorags
pi_148072801
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:23 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Soekarno en zijn roverbenden aanpakken ^O^ _O_

Operatie Kraai O+
Westerling O+
Ook zelfs nog tot lang daarna inderdaad. Maar het begon al vroeg in de 17e eeuw ;)
pi_148072984
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat een totale onzin. Europe steunde Morsi. De EU heeft 5 miljard aan Morsi gegeven in September 2012. Sisi is juist totaal niet Westers. Putin was de eerste die Sisi feliciteerde en Sisi heeft goede banden met Rusland.

Het probleem is dat mensen zoals jij ALTIJD alles zo verdraaien dat het Westen er slecht af komt. In dit geval is jouw geblaat totale, ongeinformeerde, leugens.
Wat dat betreft kunnen salafisten hun lol op met dit nieuwe regime in Egypte. Sisi pakt de seculiere oppositie, activisten, journalisten, NGO's en homoseksuelen harder aan dan Mubarak of Morsi ooit gedaan hebben. En zelf worden ze uit de wind gehouden want anders worden de Saoedische vrienden van Sisi boos :+
Incelfrikandel
pi_148073048
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Wat dat betreft kunnen salafisten hun lol op met dit nieuwe regime in Egypte. Sisi pakt de seculiere oppositie, activisten, journalisten, NGO's en homoseksuelen harder aan dan Mubarak of Morsi ooit gedaan hebben. En zelf worden ze uit de wind gehouden want anders worden anders worden de Saoedische vrienden van Sisi boos :+
tja, wie betaalt, die bepaalt
-Rabia Al-Basri
pi_148073270
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 22:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

tja, wie betaalt, die bepaalt
Ja, maar ik vind het wel tragisch voor de Egyptenaren.
Incelfrikandel
pi_148074184
quote:
9s.gif Op zondag 28 december 2014 22:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het wel tragisch voor de Egyptenaren.
dat is ook zo, ze zijn volledig terug bij af, alles wat ze hebben gedaan is voor niks geweest, sterke man mubarak is ingeruild voor sterke man sisi :{
-Rabia Al-Basri
  zondag 28 december 2014 @ 23:11:27 #294
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148074690
Helaas pindakaas
Say what?
  zondag 28 december 2014 @ 23:20:12 #295
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148076165
quote:
met wie gaan ze in gesprek dan?
-Rabia Al-Basri
  maandag 29 december 2014 @ 00:59:47 #297
426473 .Exe
And Justice for All
pi_148080147
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 23:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zal er niet komen volgens de rebellen.
pi_148080365
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 23:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Koerden komen voor het eerst meedoen. Dat was eigenlijk diep triest aan de Geneve gesprekken. Geen Koerden. En enkel partijen die in Syrië nauwelijks invloed hadden.
pi_148080398
Ahraar Ashaam en JN moeten gewoon de boel overnemen en een goed en sterk legertje opbouwen om daarna Daesh en de Koerden aan te pakken, geheel Syrisch rejova terug naar de Arabieren o.a. Kobane en alles wat daar bij hoort, en dan langzaam oprukken naar Mosul en zo de rest van Irak en de Sjieten ook eve goed aanpakken zoals Abadi en Najaf en Kerbala zuiveren van de heidense tombe's waar Ali en Hussein worden aanbeden.

Dream i know...
pi_148080496
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 01:07 schreef BakrBoer het volgende:
Ahraar Ashaam en JN moeten gewoon de boel overnemen en een goed en sterk legertje opbouwen om daarna Daesh en de Koerden aan te pakken, geheel Syrisch rejova terug naar de Arabieren o.a. Kobane en alles wat daar bij hoort, en dan langzaam oprukken naar Mosul en zo de rest van Irak en de Sjieten ook eve goed aanpakken zoals Abadi en Najaf en Kerbala zuiveren van de heidense tombe's waar Ali en Hussein worden aanbeden.

Dream i know...
Rojava terug naar de Arabieren? Sjieeten aanpakken en zuiveren? JN en AS? Is dit een ironische act of hebben we er een nieuwe polder-salafi bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')