abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147880093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:52 schreef ToniB het volgende:
ik denk dat de foto van Kris genomen is aan het einde van de geul achter de Mirador. De ouders lopen er ook door maar pa zet de camera uit nog voor ze de geul uit zijn.
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook altijd over deze foto, dat het in die geul gemaakt was, en dat ze een beetje omhoog geklauterd was en daarom zo'n pose heeft. Anders valt ze naar voren,
pi_147880784
nee zo bedoel ik dat niet. Bedoel meer het einde van de diepe geul waar de wanden minder hoog zijn. Lijkt ook alsof er een teken op de steen rechts op de foto naast haar staat. Een markering ofzo.
pi_147880909
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat is een goed punt.
Martijn F sprong heel makkelijk af van zijn voorheen 100% betrouwbare getuige Peter van Casa Pedro bij Pauw.
Ben inderdaad benieuwd of iemand van de familie nog eens langs alle getuigen zal gaan.
Ingrid is ook opvallend stil!
Keek nog even dat interview met haar. Daarin zegt ze dat niet 1 maar zelfs 2 mensen de meisjes heeft zien vertrekken. Een lerares van de taalschool en iemand die bij de receptie was. En dan hebben we natuurlijk nog de computer die door het NFI is onderzocht. Nooit meer wat van gehoord. Blijft een vreemd verhaal.
pi_147881138
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:29 schreef ToniB het volgende:
Ook dit bericht doet mij vermoeden dat ze haastig zijn vertrokken.
Op 1 april, de dag van de verdwijning, kreeg reisgenoot Edwin Cornelis een WhatsAppbericht van Lisanne. „Ze wilde weten of het goed met ons ging. Wij waren na de week in Bocas doorgereisd naar Panama City en zij waren op 1 april in Boquete. Lisanne had gehoord dat er in Panama City een hostel was afgebrand en ze maakte zich zorgen over ons. Wij sliepen gelukkig ergens anders. Nadat ik had geantwoord, vroeg ik haar hoe het gastgezin haar beviel, maar daar hebben we nooit antwoord op gekregen”, zegt Cornelis, die enkele dagen later via de talenschool vernam dat de vrouwen spoorloos waren verdwenen.
http://www.welingelichtek(...)geen-waaghalzen.html
Haastig? Ze waren een wandeling van plan, en voegden de daad bij het woord, na een korte vraag en geruststellend appje. De vraag die Edwin C. stelde, kon wachten. Je kunt alles wel in een bepaalde richting interpreteren, tot en met schoenen die er haastig uitgeschopt uitzien (sic).

Dat het niet grondig voorbereid was, lijkt wel duidelijk. Maar daar hoeft geen geheimzinnige, foto-schuwe derde partij aan te pas te komen. Sowieso komt een plotselinge uitnodiging (a la minute) mij vreemd voor. Zeker als daar een auto aan te pas komt, die ze echter niet bij het hostel heeft opgepikt. Leuk begin van een contact: je mag meerijden, maar loop het eerste stuk toch maar. En hoe zijn ze dan benaderd?
Een beetje ongedurigheid lijkt me dan meer voor de hand te liggen. Ze waren van plan iig iets te doen, een wandeling in de omgeving. Wellicht nog lichter dan de Pianista Trail, maar konden niks leuks vinden. Op een bepaald moment vindt één van de meiden het te lang duren, en stelt dat er met dat getreuzel niks anders gaat gebeuren dan een rondje om de kerk. De Pianista dus, of een saaie dag. Oké, zegt de ander, doen we. Let 's go!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O, en dat van die telefoons. beide 50% volle accu, vind ik maar raar. Geen procentje verschil. Het zal wel een zeer groffe benadering zijn, en dan kan de lading dus ook een stuk meer geweest zijn. Maar misschien kan iemand van de afdeling Zwitserse Preciesie uitleggen dat zoiets met behulp van een derde partij wel goed verklaarbaar is?
pi_147881303
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:42 schreef ToniB het volgende:
nee zo bedoel ik dat niet. Bedoel meer het einde van de diepe geul waar de wanden minder hoog zijn. Lijkt ook alsof er een teken op de steen rechts op de foto naast haar staat. Een markering ofzo.
Ik zie helemaal rechtsonder in de hoek een stalen staaf met ???. Wie ook?
pi_147881496
quote:
Dat het niet grondig voorbereid was, lijkt wel duidelijk. Maar daar hoeft geen geheimzinnige, foto-schuwe derde partij aan te pas te komen. Sowieso komt een plotselinge uitnodiging (a la minute) mij vreemd voor.[b] Zeker als daar een auto aan te pas komt, die ze echter niet bij het hostel heeft opgepikt. Leuk begin van een contact:[i] je mag meerijden, maar loop het eerste stuk toch maar.En hoe zijn ze dan benaderd?
Waarom weet jij zeker dat ze niet bij het hostel zijn opgepikt?

quote:
O, en dat van die telefoons. beide 50% volle accu, vind ik maar raar. Geen procentje verschil. Het zal wel een zeer groffe benadering zijn, en dan kan de lading dus ook een stuk meer geweest zijn. Maar misschien kan iemand van de afdeling Zwitserse Preciesie uitleggen dat zoiets met behulp van een derde partij wel goed verklaarbaar is?
Hoe kom je bij precies 50%? Volgens mij was het iets van 46%.
Geen Zwitsers preciesie.

[ Bericht 2% gewijzigd door jackie12 op 23-12-2014 15:13:03 ]
pi_147881677
Je doet precies hetzelfde 11.30 maar praat dan de andere kant op.
Dat was ook niet mijn enige punt.
De meiden planden alles tot in de puntjes. Waren verantwoordelijk. Vooral Lisanne hield haar ouders van alles op de hoogte.
Als je een wandeling van 5 á 6 uur gaat maken moet je heel wat meenemen.
Portemonnees, id-kaart/ verzekeringspas, muggenspray, zonnebrand, zakdoekjes, eten, drinken, handdoekje, deo, regencape, kaart, extra sokken, bikini, kam, volle telefoons, fotocamera etc.
De auto kan ook om de hoek geparkeerd hebben gestaan.
Dat die telefoons maar voor 50% waren opgeladen doet mij ook vermoeden dat ze pas dinsdag hebben besloten deze hike te gaan maken. Als ze dit nl maandag al van plan waren dan hadden ze hun telefoons wel goed opgeladen.
pi_147881719
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:46 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ingrid is ook opvallend stil!
Keek nog even dat interview met haar. Daarin zegt ze dat niet 1 maar zelfs 2 mensen de meisjes heeft zien vertrekken. Een lerares van de taalschool en iemand die bij de receptie was. En dan hebben we natuurlijk nog de computer die door het NFI is onderzocht. Nooit meer wat van gehoord. Blijft een vreemd verhaal.
iemand bij de receptie: Eileen?
pi_147881809
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:12 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

iemand bij de receptie: Eileen?
ja dat weet ik dus niet. Ze heeft het over een lerares en iemand die bij de receptie zat.
pi_147882049
Die foto van K lijkt mij niet op het pad genomen aangezien ik achter haar een steile wand zie. Volgens mij kun je daar niet verder. Waar zien jullie een opening voor een vervolg van het pad?
pi_147882098
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik zie helemaal rechtsonder in de hoek een stalen staaf met ???. Wie ook?
op die foto van Kris die ik op pag 8 hier net postte?

ik zie rechts onderin heel duidelijk 2 gekruiste stokken of stalen staven liggen, in de vorm van een X.
Voor een steen. Misschien wel aanduiding voor de plek waar die slachtkoeien moeien draaien oid. op weg naar die slagerij onderaan het pad.

Btw. Baru schrijft op WS thread 3 dat het huis van de familie Valenzuela (Osman) onderaan het Pianista pad in de bossen/rimboe ligt.
pi_147882206
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:22 schreef Poekje01 het volgende:
t op WS thread 3 dat het huis van de familie Valenzuela (Osman) onderaan het Pianista pad in de bossen/rimboe ligt.
Wat een goede vondst Poekje, die had ik nog niet gelezen. Voor de Mirador of er achter?
pi_147882245
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:21 schreef 11en30 het volgende:
Die foto van K lijkt mij niet op het pad genomen aangezien ik achter haar een steile wand zie. Volgens mij kun je daar niet verder. Waar zien jullie een opening voor een vervolg van het pad?
links van haar achterwerk lijkt het wel of je onder die 'landoverhang' kan doorlopen..
pi_147882568
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:27 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

links van haar achterwerk lijkt het wel of je onder die 'landoverhang' kan doorlopen..
Daarin zie ik meer een beetje zonlicht dat door het bladerdak valt. Klein gaatje is het anders om doorheen te kruipen. Daar pas ik niet door. En een kudde koeien?
pi_147882688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:26 schreef ToniB het volgende:

[..]

Wat een goede vondst Poekje, die had ik nog niet gelezen. Voor de Mirador of er achter?
ik heb heel WS thread 2 en 3 nog eens nagekeken op reacties van Baru. Ik kom met volgende WS posts, die misschien het vermelden nog eens waard zijn:

Thread 2
Foto van bankje waar dames gezien zouden zijn uit te rusten #231 op 20/7
Car close to Pianista en Mirador # 276 24/7
Baru: Cars can go to .. # #366 26/7
Baru: kans op misdrijf 20% en zijn theorie erover # 391 op 26/7
Opmerking over een gluurder bij de watervallen # 525 op 29/7
Interessante reactie # 526
Baru over Osman case en "I work a lot with picture editing # 698
Baru: House Valenzuela beginning of the trail # 942 op 08/01 (voor mirador dan neem ik aan)

Thread 3
Baru: Serracin familie "use another trail" bij Pata de Macho #129
Het Lichtpuntje brengt "ziplining" en flying on the zip naar voren # 201 op 04/08, zie reactie Baru
eerste naamsvermelding Boquete Tree Trek zip line # 215
Verdere uitleg door LibbyinTexas # 224

dan zegt Baru (opvallend?) in post #441:
"the zipline is far away from there" (hij bedoeld de mirador, maar hemelsbreed is het maar 4 km!??) en Baru: de Boquete tree trek ligt aan de Pacific zijde #446

Op kaartje van jackie12: bij rivier Rio Palo Alto, en vlgns mij tussen Rio Pianista en Rio Palo Alto, aan Boquete kant vd mirador. Henry Tuxicob G is op zeker te herkennen op hun FB pagina foto's als Boquete tree trek operator.

misschien gingen de dames wel mee "efkes een illegaal rondje op de tree trek" en gebeurde er wat met K.
Vervolgens bellen ze naar 112/911 maar geen bereik...

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 23-12-2014 16:07:08 ]
pi_147883363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:39 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daarin zie ik meer een beetje zonlicht dat door het bladerdak valt. Klein gaatje is het anders om doorheen te kruipen. Daar pas ik niet door. En een kudde koeien?
sja, dus wat deed K daar?
pi_147883927
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:44 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik heb heel WS thread 2 en 3 nog eens nagekeken op reacties van Baru. Ik kom met volgende WS posts, die misschien het vermelden nog eens waard zijn:

Thread 2
Foto van bankje waar dames gezien zouden zijn uit te rusten #231 op 20/7
Car close to Pianista en Mirador # 276 24/7
Baru: Cars can go to .. # #366 26/7
Baru: kans op misdrijf 20% en zijn theorie erover # 391 op 26/7
Opmerking over een gluurder bij de watervallen # 525 op 29/7
Interessante reactie # 526
Baru over Osman case en "I work a lot with picture editing # 698
Baru: House Valenzuela beginning of the trail # 942 op 08/01 (voor mirador dan neem ik aan)

Thread 3
Baru: Serracin familie "use another trail" bij Pata de Macho #129
Het Lichtpuntje brengt "ziplining" en flying on the zip naar voren # 201 op 04/08, zie reactie Baru
eerste naamsvermelding Boquete Tree Trek zip line # 215
Verdere uitleg door LibbyinTexas # 224

dan zegt Baru (opvallend?) in post #441:
"the zipline is far away from there" (hij bedoeld de mirador, maar hemelsbreed is het maar 4 km!??) en Baru: de Boquete tree trek ligt aan de Pacific zijde #446

Op kaartje van jackie12: bij rivier Rio Palo Alto, en vlgns mij tussen Rio Pianista en Rio Palo Alto, aan Boquete kant vd mirador. Henry Tuxicob G is op zeker te herkennen op hun FB pagina foto's als Boquete tree trek operator.

misschien gingen de dames wel mee "efkes een illegaal rondje op de tree trek" en gebeurde er wat met K.
Vervolgens bellen ze naar 112/911 maar geen bereik...

pi_147884018
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:14 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, zie het, gaat iets mis, wacht ff:

deze:

http://s1371.photobucket.(...)vt=email_share_media

zie met name ook die horizontale kabel (dus met wat m.i. lijkt op een zwarte kunststof /plastic mantel).
Schuine kabel: volgens mij zijn die wikkelingen in die kabel te regelmatig gedraaid in dezelfde afmeting om die van een plant te kunnen zijn.

en deze, ter vergelijk daarvan:

http://s1371.photobucket.(...).jpg.html?sort=3&o=7

(nu doen de linkjes het wel)

Die kabels zijn voor mij wel uitgediscussieerd. Voor verdere details: de 'kabels' eindigen steevast in een bloem of inmiddels uitgebloeide bloem. Sommigen zien daar een bevestiging in, maar die zit dan weer nergens aan vast.

Deze foto in jouw bucket, bij de Caopy tree trek, lijkt wel een goed verzorgd paadje in Z-Limburg.

http://s1371.photobucket.(...).jpg.html?sort=3&o=8

Daar is op foto 505 geen sprake van, eerder van overwoekering.
pi_147884423
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:22 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Btw. Baru schrijft op WS thread 3 dat het huis van de familie Valenzuela (Osman) onderaan het Pianista pad in de bossen/rimboe ligt.
Hoe zeker weet je dat het om het huis gaat waar Osman woonde, want in dit artikel staat dat hij in Bajo Boquete woonde. Ik dacht dat dat ergens anders was?
Ik zie Baru dat overigens ook nergens schrijven, alleen dat het het huis is van een familie Valenzuela

http://www.maplandia.com/panama/chiriqui/boquete/bajo-boquete/

familiares de Osman Valenzuela, quien vivía en Bajo Boquete

http://elsiglo.com/cronica-roja/chiricano-perdio-vida/23448763
pi_147884556
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:29 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Die kabels zijn voor mij wel uitgediscussieerd. Voor verdere details: de 'kabels' eindigen steevast in een bloem of inmiddels uitgebloeide bloem. Sommigen zien daar een bevestiging in, maar die zit dan weer nergens aan vast.

Deze foto in jouw bucket, bij de Caopy tree trek, lijkt wel een goed verzorgd paadje in Z-Limburg.

http://s1371.photobucket.(...).jpg.html?sort=3&o=8

Daar is op foto 505 geen sprake van, eerder van overwoekering.
ja, misschien is het vanaf de Boquete kant voor groepen klanten zo te benaderen, maar is er vanaf de andere kant, dus geredeneerd vanaf de Rio Pianista, een andere toegang tot het B tree trek terrein?
pi_147884601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:40 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe zeker weet je dat het om het huis gaat waar Osman woonde, want in dit artikel staat dat hij in Bajo Boquete woonde. Ik dacht dat dat ergens anders was?
Ik zie Baru dat overigens ook nergens schrijven, alleen dat het het huis is van een familie Valenzuela

http://www.maplandia.com/panama/chiriqui/boquete/bajo-boquete/

familiares de Osman Valenzuela, quien vivía en Bajo Boquete

http://elsiglo.com/cronica-roja/chiricano-perdio-vida/23448763
ouders zijn volgens Baru gescheiden. Hij noemt idd alleen de familie naam.
pi_147884658
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:46 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ouders zijn volgens Baru gescheiden.
Oke maar Osman woonde met zijn familie in Bajo Boquete.
Waar haal je de info vandaan dat het huis bij de pianista van een van de ouders is?
pi_147884683
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:44 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, misschien is het vanaf de Boquete kant voor groepen klanten zo te benaderen, maar is er vanaf de andere kant, dus geredeneerd vanaf de Rio Pianista, een andere toegang tot het B tree trek terrein?
De Rio Pianista kant is de Boquete kant. Je bedoelt waarschijnlijk vanaf de andere kant van de continental divide. Dat zou dan via het pad naar/over Pata de Macho moeten zijn.

Als alle paden die we nu lijken te kennen er zijn zou dat kunnen, maar eigenlijk niet meer op 1 april (te ver).
pi_147884822
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:39 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Een kudde koeien ook niet. Het lijkt een pad, holle weg en overwoekerd. Dan loopt het gewoon door en buigt af naar links gezien vanaf de fotograaf. Het licht komt bijna recht van boven, het is ca 13.30 plaatselijke tijd. Kris komt uit het donker en houdt haar hand boven haar ogen om niet verblind te worden.
En het magische kruis rechtsvoor bestaat toch echt uit een paar takken of stengels die toevallig bijna loodrecht over elkaar liggen.
pi_147884893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:55 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Een kudde koeien ook niet. Het lijkt een pad, holle weg en overwoekerd. Dan loopt het gewoon door en buigt af naar links gezien vanaf de fotograaf. Het licht komt bijna recht van boven, het is ca 13.30 plaatselijke tijd. Kris komt uit het donker en houdt haar hand boven haar ogen om niet verblind te worden.
En het magische kruis rechtsvoor bestaat toch echt uit een paar takken of stengels die toevallig bijna loodrecht over elkaar liggen.
Helemaal mee eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')