abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147869120
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 01:06 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je vergeet de laatste (en dus belangrijkste) getuige die ze waarschijnlijk had gezien: Lorenzo van de laatste finca voor de mirador.
Hij zei ze gezien te hebben aan het einde van de middag. (1615-1645) lopend richting de mirador.
Hij is gids, zocht mee naar de meiden dus de meest logische plek om te gaan zoeken is na Lorenzo zijn finca en achter de mirador.
Ik vergeet niemand. Geef alleen een schets weer van 14 april.
Maar we weten nu dat L. ze niet gezien kan hebben, tenzij hij ze hun eerste noodoproepen zag doen om 16.39 en 16.51. Lijkt me niet realistisch.

Verder wijst de tijd uit dat ze - realistisch gesproken - zouden moeten zijn omgedraaid of sowieso niet ver zouden zijn gekomen na de Mirador. 1,5 uur terug van de plaats waar L. ze zou hebben gezien en het is 18.00 en korte tijd daarna donker. Ze waren al een tijd in Panama dus ze kenden de nightfall. Het is niet vreemd om eerst voor de CD te zoeken. Erna was een stuk minder kansrijk, naar het inzicht van toen.

Ik kwam overigens nog een interessante kaart tegen van de paden rond Boquete en over de CD. Vooral het pad naar Pata de Macho is goed zichtbaar, en de plek waar dat pad over de CD heen gaat. Al een stuk oostelijk van de Mirador waar het Pianistapad uitkomt.

http://s8.photobucket.com(...)zps567ce05f.jpg.html

Ook Pianista en de Tree trek zijn duidelijk aangegeven, en alle wegen die voor auto's bedoeld zijn (met een off the road motor of een 4x4 kom je natuurlijk verder). De kaart houdt op bij de CD.
pi_147869410
quote:
Ik vergeet niemand. Geef alleen een schets weer van 14 april.
Maar we weten nu dat L. ze niet gezien kan hebben, tenzij hij ze hun eerste noodoproepen zag doen om 16.39 en 16.51. Lijkt me niet realistisch.
Dat klopt maar dat weten we pas sinds half juni toen de rugzak werd gevonden.
In de eerste 2 1/2 maand gingen we er van uit dat de getuigenissen klopten ook qua tijdstip
quote:
Verder wijst de tijd uit dat ze - realistisch gesproken - zouden moeten zijn omgedraaid of sowieso niet ver zouden zijn gekomen na de Mirador. 1,5 uur terug van de plaats waar L. ze zou hebben gezien en het is 18.00 en korte tijd daarna donker. Ze waren al een tijd in Panama dus ze kenden de nightfall. Het is niet vreemd om eerst voor de CD te zoeken. Erna was een stuk minder kansrijk, naar het inzicht van toen.
Het is natuurlijk sowieso raar dat als je 2 meiden voor je huis naar boven ziet lopen laten we zeggen om 1630 dat je ze dan niet waarschuwt dat het te laat is om naar boven te gaan
quote:
Ik kwam overigens nog een interessante kaart tegen van de paden rond Boquete en over de CD. Vooral het pad naar Pata de Macho is goed zichtbaar, en de plek waar dat pad over de CD heen gaat. Al een stuk oostelijk van de Mirador waar het Pianistapad uitkomt.

http://s8.photobucket.com(...)zps567ce05f.jpg.html

Ook Pianista en de Tree trek zijn duidelijk aangegeven, en alle wegen die voor auto's bedoeld zijn (met een off the road motor of een 4x4 kom je natuurlijk verder). De kaart houdt op bij de CD.
Ik kwam deze kaart nog tegen:

http://www.openstreetmap.(...)p=13/8.8198/-82.4040

Alles is te ver weg vanaf de 1e quebrada imo. Zowel de Boquete tree trek als de Pata de Macho
Tenzij, ja tenzij de tree trek kabels op plekken lopen die veel dichter bij de Pianista zijn dan dat we tot nu toe wisten.
Hij is wel 3,5 km lang. Das best een end
pi_147870079
Sommige avonden zie je ineens dingen die je eerder niet zag. Op deze blog staat een kaart:

http://blogs.larioja.com/(...)parativos-del-viaje/

Ik heb die maar even los gepikt:

http://s8.photobucket.com(...)zps51b8311c.jpg.html

Op die kaart staan diverse langeafstandshikingpaden. O.a. twee van Boquete richting Costa Rica via de overkant van de CD, Bocaszijde dus. De meest zuidelijke ervan lijkt me het pad dat ook door Sinaproc is aangetekend op de zoekkaart (bijna horizontale rode lijn West - Oost). Het pad bestaat dus echt. De bloggers hebben de zwarte lijnen gelopen, maar de groene zijn ook paden als ik de zaken goed zie.
Ik constateerde al eerder dat er enkele rondjes gelopen kunnen worden voorbij de CD:

http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=13

Dit is een deel uit een werkje van Totero/Mata waar ik het pad dat K&L in ieder geval voor een deel gelopen hebben (dunne blauwe lijn) en kruisingen (gele cirkels) en een doortrekking van een door Baru gemeld pad (dunne rode stippellijn) aan heb toegevoegd.
Het kleine oranje ruitje noord is de 1e kabelbrug. De aangetekende (Lichtblauwe ruit) 2e quebrada staat waarschijnlijk een fractie te ver naar het zuiden.

Bij het noordelijke gele rondje verliezen we ze uit het zicht. Ik vermoed dat dat ook de plaats is waar de ouders stopten met hun tocht, maar dat heb ik al eens geschreven.

[Mooie titel voor een volgend topic: Er is meer achter de Mirador . . Ook al omdat er weer gezocht wordt.]
pi_147870237
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:27 schreef jackie12 het volgende:

Ik kwam deze kaart nog tegen:

http://www.openstreetmap.(...)p=13/8.8198/-82.4040

Alles is te ver weg vanaf de 1e quebrada imo. Zowel de Boquete tree trek als de Pata de Macho
Tenzij, ja tenzij de tree trek kabels op plekken lopen die veel dichter bij de Pianista zijn dan dat we tot nu toe wisten.
Hij is wel 3,5 km lang. Das best een end
Interessante kaart ook. De rivier Culebra het hier ineens Ghanguinola VII en de plek waar de 2e en 3e kabelbrug liggen heet Cabecera de culebra - of de naam is bedoeld voor de plek waar voor zover bekend de rugzak is gevonden, een samensmelting noordelijker, met de Pata de Macho, hier Changuinola XII genoemd.
Die namen/nummers en de Cabecera zijn ook eerder al wel eens voorbijgekomen, maar nu wordt de bron duidelijker.

Het gebied is kennelijk zo onbewoond en onbekend dat de rivierarmen er genummerd worden. Weg lokale namen.
pi_147870966
De eerste kerst vieren zonder je dochter... lijkt mij weer zo'n vreselijke "mijlpaal".
Je zou het bijna vergeten met al het gespeur.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_147871191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 01:17 schreef vronie het volgende:

[..]

Bedoel je de foto die je bij topic 83 Temperaturen had geplaatst op 5 september 13.10 ~:)
ik bedoel deze

http://s1371.photobucket.(...)vt=email_share_media

en

[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 23-12-2014 08:29:07 ]
pi_147871209
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:13 schreef agter het volgende:

[..]

Beiden niet te zien?
ja, zie het, gaat iets mis, wacht ff:

deze:

zie met name ook die horizontale kabel (dus met wat m.i. lijkt op een zwarte kunststof /plastic mantel).
Schuine kabel: volgens mij zijn die wikkelingen in die kabel te regelmatig gedraaid in dezelfde afmeting om die van een plant te kunnen zijn.

en deze, ter vergelijk daarvan:

http://s1371.photobucket.(...).jpg.html?sort=3&o=7

(nu doen de linkjes het wel)

[ Bericht 12% gewijzigd door Poekje01 op 23-12-2014 10:17:05 ]
pi_147871586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 03:05 schreef matteo_111 het volgende:
Sommige avonden zie je ineens dingen die je eerder niet zag. Op deze blog staat een kaart:

http://blogs.larioja.com/(...)parativos-del-viaje/

Ik heb die maar even los gepikt:

http://s8.photobucket.com(...)zps51b8311c.jpg.html

Op die kaart staan diverse langeafstandshikingpaden. O.a. twee van Boquete richting Costa Rica via de overkant van de CD, Bocaszijde dus. De meest zuidelijke ervan lijkt me het pad dat ook door Sinaproc is aangetekend op de zoekkaart (bijna horizontale rode lijn West - Oost). Het pad bestaat dus echt. De bloggers hebben de zwarte lijnen gelopen, maar de groene zijn ook paden als ik de zaken goed zie.
Ik constateerde al eerder dat er enkele rondjes gelopen kunnen worden voorbij de CD:

http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=13

Dit is een deel uit een werkje van Totero/Mata waar ik het pad dat K&L in ieder geval voor een deel gelopen hebben (dunne blauwe lijn) en kruisingen (gele cirkels) en een doortrekking van een door Baru gemeld pad (dunne rode stippellijn) aan heb toegevoegd.
Het kleine oranje ruitje noord is de 1e kabelbrug. De aangetekende (Lichtblauwe ruit) 2e quebrada staat waarschijnlijk een fractie te ver naar het zuiden.

Bij het noordelijke gele rondje verliezen we ze uit het zicht. Ik vermoed dat dat ook de plaats is waar de ouders stopten met hun tocht, maar dat heb ik al eens geschreven.

[Mooie titel voor een volgend topic: Er is meer achter de Mirador . . Ook al omdat er weer gezocht wordt.]
In de AFK video (NA de Mirador)op het ene pad waarop je niet kon verdwalen, heeft niemand gewezen links en/of rechts "kijk, daar loopt ook een pad, daar heeft Synaproc nog gezocht."
Niks, niemand.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147872590
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 22:26 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nee hoor. Op die bewuste foto zijn duidelijk canopy kabels en een kabelmof op een betonblok te herkennen.
Maar vind je het dan niet raar dat de ouders van K op AFK niet op zoek gaan naar dat hol met stalen kabels waar hun dochter in de laatste uren voor haar vermissing was? Als je daar toch bent en je hebt stalen kabels op de full res foto dan ga je daar toch achteraan? Hebben ze ter plaatse iets ontdekt met kabels maar dit niet op AFK gemonteerd? (waarom niet?) Of staan er toch alleen maar planten op de grote foto?

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 23-12-2014 10:19:55 ]
pi_147872772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:10 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Maar vind je het dan niet raar dat de ouders van K op AFK niet op zoek gaan naar dat hol met stalen kabels waar hun dochter in de laatste uren voor haar vermissing was? Als je daar toch bent en je hebt stalen kabels op de full res foto dan ga je daar toch achteraan? Hebben ze daar iets ontdekt met kabels maar dit niet op AFK gemonteerd? (waarom niet?) Of staan er toch alleen maar planten op de grote foto?
Ja, tuurlijk. Ik weet het niet. Zo een apart fotoprogramma gebruik ik nou ook weer niet hiervoor.

In een grotere resolutie zie ik ook de omvang van een houten huis door het gebladerte schemeren, daarom dacht ik ook aan de Boquete tree trek, of, aan een oud gedeelte daarvan, wat niet meer in gebruik is, maar ooit door wetenschappers is gebruikt.

Bij de B tree trek staan iig. een soort huurhuisjes die er m.i. wel wat op lijken. Zal wat ik zie vanuit Photobucket nog eens hieronder plakken:

http://s1371.photobucket.(...)bae6222.jpg.html?o=2

heb er een gele rand omheen getrokken. Mwah, misschien zie ik t wel niet goed, dat kan hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 23-12-2014 10:31:24 ]
pi_147873086
Ik zag zo'n laag donker hol eerder ergens op een video achter een tree trek platform en heb daar toen een screenie van gepost. Op mijn scherm ligt er ook iets helder blauw op de grond in de foto met K. Hebben jullie dat ook? Die opvallende kleur heb ik alleen nog gezien bij het veiligheidstuig wat je aan krijgt. Dus ja het zou imo zeer goed kunnen. Wel gek dat de ouders er helemaal niets over melden. Dat zou toch een stevige aanwijzing zijn voor betrokkenheid van derden.
pi_147874865
Maar even hoor, we hebben het dus over de foto van Kris waar ze voorover gebukt staat:

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/euMn2ZE.jpg

Deze foto is om 13.20 uur gemaakt tussen de mirador en de 1e quebrada.

Als dat staalkabels zijn dan zou daar dus een zipline moeten zitten (of hebben gezeten)

De toer door de boomtoppen van de Boquete tree trek is maar liefst 3,5 km lang maar ik denk niet dat die helemaal doorloopt tot achter de mirador.
Tenminste,dat denk ik.

Is er niet ergens een plaatje/plattegrond van die Boquete tree trek hoe die loopt?

En als dit niet de Boquete tree trek is wat zijn die "kabels" dan wel?"
(zijn er planten/bomen met dezelfde structuur daar?)
pi_147875749
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:32 schreef 11en30 het volgende:
Ik zag zo'n laag donker hol eerder ergens op een video achter een tree trek platform en heb daar toen een screenie van gepost. Op mijn scherm ligt er ook iets helder blauw op de grond in de foto met K. Hebben jullie dat ook? Die opvallende kleur heb ik alleen nog gezien bij het veiligheidstuig wat je aan krijgt. Dus ja het zou imo zeer goed kunnen. Wel gek dat de ouders er helemaal niets over melden. Dat zou toch een stevige aanwijzing zijn voor betrokkenheid van derden.
Ik denk toch dat er een aantal zaken zijn waarvan de ouders veel meer weten maar die dus nog niet in de media zijn terechtgekomen. En dat is ook beter zolang men nog met het onderzoek bezig is.

Er zal zeker de komende tijd wel meer duidelijkheid komen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:15:41 #190
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147875958
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk toch dat er een aantal zaken zijn waarvan de ouders veel meer weten maar die dus nog niet in de media zijn terechtgekomen. En dat is ook beter zolang men nog met het onderzoek bezig is.

Er zal zeker de komende tijd wel meer duidelijkheid komen.
Dat lijkt mij ook, dat ze wel meer weten.
Die haarfoto van waarschijnlijk Kris, die applicatie die gestart is, zij hebben het volledige rapport en wellicht wel meer info dan dat. Ik heb na die haarfoto zo enorm het gevoel dat we maar een fractie weten.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:16:54 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876012
quote:
Nou ja, dat laatste melden ze dus wel, alleen is het ons onduidelijk wat hun reden ervoor is.
pi_147876021
Wel een beetje flauw dan van de familie om deze gegevens niet te delen met ons en iedereen. Nu blijft het maar bij mischien dit of mischien dat. Tenslotte weet je maar nooit wie de oplossing aan kan dragen dan.
pi_147876187
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook, dat ze wel meer weten.
Die haarfoto van waarschijnlijk Kris, die applicatie die gestart is, zij hebben het volledige rapport en wellicht wel meer info dan dat. Ik heb na die haarfoto zo enorm het gevoel dat we maar een fractie weten.
Ik heb dat gevoel ook heel erg gekregen na die haarfoto...
pi_147876939
quote:
van hier:

naar hier, is een stap. Is dit idd. wellicht een oud tree trek hesje?

http://s1371.photobucket.(...)zps5bc6e5b1.jpg.html

[ Bericht 16% gewijzigd door Poekje01 op 23-12-2014 12:57:05 ]
pi_147877412
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:17 schreef schuschuho het volgende:
Wel een beetje flauw dan van de familie om deze gegevens niet te delen met ons en iedereen. Nu blijft het maar bij mischien dit of mischien dat. Tenslotte weet je maar nooit wie de oplossing aan kan dragen dan.
Dit is een van de weinige zaken in Nederland waarin tijdens het eerste jaar van het onderzoek al zoveel informatie naar buiten gebracht/gelekt is. Ik denk dat alles zeer geregisseerd verloopt, vanuit de Nederlandse kant dan. Ook de scheiding in denkwijze tussen de ouders kan vooraf bedacht zijn. Zo voorkomen ze ongemakkelijke situaties met Pamana en kunnen ze indien nodig voor de buitenwereld snel de nadruk gaan leggen op een ander scenario. Oftewel ze laten veel opties open en kiezen zo geen duidelijke lijn. Zeer diplomatiek dus.

Ik denk niet dat de ouders zelf bepalen wat er in de media komt en wat niet. De families worden begeleid door een heel team van experts, zoals onder andere familierechercheurs en mediatrainers.

Goed voorbeeld hiervan is het interview met de broer van Lisanne bij Pauw, Ik denk dat Peter r d Vries daar zat als communicatiebegeleider van Martijn Froon om te voorkomen dat het gesprek een verkeerde richting op zou gaan, Hij heeft veel ervaring met het bespelen van de media en laat zich niet snel uitspraken uitlokken. Alle vragen zijn vooraf ingediend en doorgenomen maar Pauw laat geen kans voorbijgaan om mensen uitspraken uit te lokken, zie Frans Timmermans en de uitspraak over de zuurstofmondkapjes.
pi_147877596
Zijn er trouwens ooit getuigen geweest in de afgelopen maanden die hun verhaal gewijzigd/bijgesteld/ingetrokken hebben? Of blijft het in de media bij de getuigenverklaringen die ze in de eerste weken hebben gegeven?

Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen wanneer blijkt dat het getuigenverklaringen en de foto's niet blijken te kloppen. Is hier iemand ooit op teruggekomen?

Ik spreek geen spaans dus kan dit zelf niet gemakkelijk en goed controleren.
pi_147877864
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit is een van de weinige zaken in Nederland waarin tijdens het eerste jaar van het onderzoek al zoveel informatie naar buiten gebracht/gelekt is. Ik denk dat alles zeer geregisseerd verloopt, vanuit de Nederlandse kant dan. Ook de scheiding in denkwijze tussen de ouders kan vooraf bedacht zijn. Zo voorkomen ze ongemakkelijke situaties met Pamana en kunnen ze indien nodig voor de buitenwereld snel de nadruk gaan leggen op een ander scenario. Oftewel ze laten veel opties open en kiezen zo geen duidelijke lijn. Zeer diplomatiek dus.

Ik denk niet dat de ouders zelf bepalen wat er in de media komt en wat niet. De families worden begeleid door een heel team van experts, zoals onder andere familierechercheurs en mediatrainers.

Goed voorbeeld hiervan is het interview met de broer van Lisanne bij Pauw, Ik denk dat Peter r d Vries daar zat als communicatiebegeleider van Martijn Froon om te voorkomen dat het gesprek een verkeerde richting op zou gaan, Hij heeft veel ervaring met het bespelen van de media en laat zich niet snel uitspraken uitlokken. Alle vragen zijn vooraf ingediend en doorgenomen maar Pauw laat geen kans voorbijgaan om mensen uitspraken uit te lokken, zie Frans Timmermans en de uitspraak over de zuurstofmondkapjes.
je zag de ouders wel bij die quebrada, op tv, maar niet op de plek waar Kris voorovergebogen is gefotografeerd.

Lijkt me dat je als je toch daar bent, je precies wilt weten waar dat was. Ik vind het iig. nog steeds een vreemde foto. Misschien zijn de ouders van K. er geweest, is er totaal niks bijzonders aan, en de omgeving ook niet, dus daarom, kan ook.
pi_147878304
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:16 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

je zag de ouders wel bij die quebrada, op tv, maar niet op de plek waar Kris voorovergebogen is gefotografeerd.

Lijkt me dat je als je toch daar bent, je precies wilt weten waar dat was. Ik vind het iig. nog steeds een vreemde foto. Misschien zijn de ouders van K. er geweest, is er totaal niks bijzonders aan, en de omgeving ook niet, dus daarom, kan ook.
De vreemde foto met voorovergebogen Kris zal ook de ouders bezig houden en zij zullen best op die plek geweest zijn. En het kan zijn dat zij wel degelijk geconfronteerd zijn geweest met een plek die nadere verklaringen vraagt.
pi_147878968
ik denk dat de foto van Kris genomen is aan het einde van de geul achter de Mirador. De ouders lopen er ook door maar pa zet de camera uit nog voor ze de geul uit zijn.
pi_147879373
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Zijn er trouwens ooit getuigen geweest in de afgelopen maanden die hun verhaal gewijzigd/bijgesteld/ingetrokken hebben? Of blijft het in de media bij de getuigenverklaringen die ze in de eerste weken hebben gegeven?

Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen wanneer blijkt dat het getuigenverklaringen en de foto's niet blijken te kloppen. Is hier iemand ooit op teruggekomen?

Ik spreek geen spaans dus kan dit zelf niet gemakkelijk en goed controleren.
Dat is een goed punt.
Martijn F sprong heel makkelijk af van zijn voorheen 100% betrouwbare getuige Peter van Casa Pedro bij Pauw.
Ben inderdaad benieuwd of iemand van de familie nog eens langs alle getuigen zal gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')