De AFK film voelt voor mij als een poging van de ouders om hun idee van een verstandige dochter te bevestigen. Bovendien hadden zij zelf de regie. Als je speurt naar wat er gebeurd is, dan is die insteek niet optimaal. Voor beleving en verwerking misschien wel, dat is individueel en natuurlijk hun goed recht.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:02 schreef Lutalo het volgende:
[..]
In de AFK video (NA de Mirador)op het ene pad waarop je niet kon verdwalen, heeft niemand gewezen links en/of rechts "kijk, daar loopt ook een pad, daar heeft Synaproc nog gezocht."
Niks, niemand.
Als Roelie iets wat op een pad leek zou ze daar misschien best op gewezen hebben, net zoals ze deed op de Mirador (steep area).quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:59 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De AFK film voelt voor mij als een poging van de ouders om hun idee van een verstandige dochter te bevestigen. Bovendien hadden zij zelf de regie. Als je speurt naar wat er gebeurd is, dan is die insteek niet optimaal. Voor beleving en verwerking misschien wel, dat is individueel en natuurlijk hun goed recht.
Maar op basis van de informatie uit de sinaproc kaart moeten ze twee kruisingen zijn gepasseerd.
Zou kunnen. De Sinaproc kaart is handmatig ingetekend op plastic, gespannen over een papieren kaart. Dat is altijd bij benadering, en zonder GPS data te gebruiken. Zie de originele kaart nadat het zoeken is gestopt op 14 april. Twee lagen over elkaar heen geplakt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:11 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Als Roelie iets wat op een pad leek zou ze daar misschien best op gewezen hebben, net zoals ze deed op de Mirador (steep area).
En, heel misschien ( geen idee hoe nauwkeurig die Sinaprockaart is, aangenomen dat die zoekroutes,looproutes en geen 'volg quebrada' routes zijn) liggen die kruisingen na de tweede quebrada (tot waar ze vls de ouders en gids niet zouden zijn geweest).
Het is ook geen kritiek van mij (who am I?) Ik snap hun emotie heel goed en respecteer die, voel mee. Heb zelf ook twee dochters in de zelfde leeftijdscategorie. De pijn in de video komt over.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:18 schreef ootjekatootje het volgende:
De AFK film was een momentopname met de kennis die de ouders op dat moment voor handen hadden (en wat meer dan wij nu hebben). Ik denk dat de film ook gemaakt is als soort dagboek voor de ouders maar dan met bewegende beelden. Ik kan niet inschatten of ze op het moment van filmen nou zo druk waren met het maken van een documentaire, en pas thuis bepaald hebben deze film openbaar te maken.
Ook is er in de video flink geknipt, de ouders hebben misschien bewuste/onbewust stukken uit de route gehaald, Ik kan me voorstellen dat ze veel meer gefilmd hebben. Laten we hopen dat het maken van deze video ze goed bevallen was, misschien maken ze er nog een.
Ik vond het een mooie video en heb respect voor de ouders dat zij dit hebben willen en kunnen delen.
Dat de ouders proberen hun dochter verstandig willen laten overkomen, kan ik goed begrijpen. Zou ik ook doen
In een open gebied kun je waaieren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat me opvalt op de Sinaproc kaarten is dat ze alleen op de paden lijken gezocht te hebben, met twee flinke uitschieters richting het noorden. Ook op de beelden van hun zoektochten lopen ze steeds achter elkaar.
Betekend dit dan dat ze niet in "waaiervorm" complete gebieden afgezocht hebben? Dan zouden hele stukken op die kaart toch gearceerd moeten zijn?
Of is dit wel gebeurt naar anders op de kaarten gezet?
Het was ook zeker niet opgevat als kritiek, verre van. Vraag me af of ze die video bewust zo hebben opgenomen, dat ze op het moment van filmen wisten dat ze deze video openbaar gingen maken. Ik vind hem zo persoonlijk,quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:27 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het is ook geen kritiek van mij (who am I?) Ik snap hun emotie heel goed en respecteer die, voel mee. Heb zelf ook twee dochters in de zelfde leeftijdscategorie. De pijn in de video komt over.
Ja klopt maar ik zie steeds een dun lijntje en geen gearceerde gebieden waaruit je kan opmaken dat daar open gebied is, Wanneer ze zo de meiden gepasseerd zijn en deze niet in staat waren (geestelijk of lichamelijk) te antwoorden dan kan dit weer zo'n pijnlijk voorbeeld zijn van de bijzondere manier van werken daar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:31 schreef Lutalo het volgende:
[..]
In een open gebied kun je waaieren.
goed lezen trouwens Grijzemassa, ik typte in mijn post 215 wat Baru zegt, "House Valenzuela"quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke maar Osman woonde met zijn familie in Bajo Boquete.
Waar haal je de info vandaan dat het huis bij de pianista van een van de ouders is?
Soms schieten de posts hier zo snel naar de achtergrond. Ik weet inderdaad dat je hem stelde. Met al die verschillende vragen hier en de snelheid van het topic is dit herkenbaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:34 schreef schuschuho het volgende:
Dat had ik onlangs ook al gevraagd. Je ziet ze op de paden af en toe met een stok door de bladeren slaan maar voor de rest wordt er weinig vanaf geweken.
Uh?? Jij zet er toch (Osman) achter?quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:38 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
goed lezen trouwens Grijzemassa, ik typte in mijn post 215 wat Baru zegt, "House Valenzuela"
De link naar Osman leg je zelf.
wacht ff, dat was in #211, omdat ik het opvallend vind dat Baru daar mee kwam, en Osman Valenzuela van zijn achternaam heette. Nou ja, als zijn moeder in Bajo Boquete woonde, gaat het wellicht om zijn pa of familie dan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Uh?? Jij zet er toch (Osman) Achter?
Jaquote:Op dinsdag 23 december 2014 17:43 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
wacht ff, dat was in #211, omdat ik het opvallend vind dat Baru daar mee kwam, en Osman Valenzuela van zijn achternaam heette. Nou ja, als zijn moeder in Bajo Boquete woonde, gaat het wellicht om zijn pa of familie dan.
Iedereen heet daar Gonzalez, Pitty of Valenzuela lijkt het wel
zeker, vergeet niet blz 2 te lezen, reactie Suzanne Mquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:50 schreef ToniB het volgende:
Hebben we hier wat aan?
Reply by Keith Woolford on April 10, 2014 at 9:02pm
I remember the family from some years ago when they lived in Alto Dorado and Volcancito.
http://boquete.ning.com/f(...)5934&page=1#comments
nee is niet te vinden. Daar zijn we driftig naar op zoek geweest. Kan zijn dat het anders heet, net als de gids in het filmpje.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:19 schreef RapaNui het volgende:
Wie weet waar Finca las Princesas is, waar aardbeien worden geteeld? Ik kan het nergens vinden onder die naam. Deze finca wordt genoemd in de intro van de AFK video.
Dit is het enige kaartje dat ooit voorbijgekomen is waarop "Princesa" wordt vermeld:quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:19 schreef RapaNui het volgende:
Wie weet waar Finca las Princesas is, waar aardbeien worden geteeld? Ik kan het nergens vinden onder die naam. Deze finca wordt genoemd in de intro van de AFK video.
Voor die plek heb je - lijkt het - geen gids nodig. Is m.i. net boven Boquete.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:28 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dit is het enige kaartje dat ooit voorbijgekomen is waarop "Princesa" wordt vermeld:
http://www.boquetetreetrek.com/mapaampliado02.php
Dat is de aardbeienfarm niet maar een cafetariaquote:Op woensdag 24 december 2014 00:05 schreef jackie12 het volgende:
Dat was mijn stelling ook altijd.
Waarom wel een gids voor de aardbeien maar niet voor de Pianista.
Nu denk ik nog steeds dat er een reële kans bestaat dat ze niet alleen zijn gegaan maar ik denk wel dat de aardbeien-toer niet alleen naar de aardbeienfarm gaan is. Ik denk dat het een toer is die ook langs koffieplantages ed gaat.
Wel vreemd dat er nergens iets over te vinden is behalve bovengenoemde link
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |