Veel is afgeleid van "de Protocollen van de Wijzen van Sion". Dit is een door de Ochrana, de Russische geheime politie onder de tsaren, vervaardigd geschrift waarin de bijeenkomst van de geheime joodse wereldregering wordt beschreven alsmede een zeg maar 10-stappenplan om de wereld te knechten.
De joodse Wijzen wilden politieke verwarring zaaien en onrust onder de christelijke bevolkingen (d.m.v. politieke partijen), de economie ondermijnen, de moraal ten gronde richten, landen tegen elkaar opzetten, geheime tunnels graven onder de grootste steden om die zodoende te kunnen opblazen etc. Enfin alles waar Bush sr. en jr. en hun makkers van de Skulls en Bones dus ook mee bezig zijn.
Na WOI werden de Protocollen door de Duitse generaal Ludendorff gepropageerd, omdat ie naadloos aansloten bij de 'Dolkstootlegende', die stelde dat Duitsland niet werd verslagen maar op de knieën werd gedwongen door de dolkstoot in de rug van een joods-bolsjewistische samenzwering. Hiervan zou Hitler dankbaar gebruik maken om de hysterie omtrent de Joodse bevolking in Duitsland aan te wakkeren. En de rest is geschiedenis, zullen we maar zeggen...
Mede vanwege het altoos weer antisemitische karakter, verhuld of zelfs onverhuld, plaats ik de samenzweringstheoretici altijd in het hardnekkige kamp der "Reactionairen", die nog steedds wanhopig vechten, met oude zowel als nieuwe middelen, tegen de "Verlichting". Het antisemitisme is uiteraard een aloud middel. Gebaseerd op de meest laagste eigenschappen die de mens rijk is...
ps: ben geen anti-semiet of new-ager
quote:Wat is eigenlijk je vraag? Of is dit gewoon ter kennisname?
Op zaterdag 2 november 2002 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
quote:Je hebt kritiek en je hebt kritiek
Op zaterdag 2 november 2002 16:38 schreef Nyrem het volgende:
Je mag toch wel kritiek op het joodse volk hebben?
Ik heb bv veel kritiek op de orthodox-joodse kerk.
Zodra je beweert dat de joden een geheime agenda hebben om de wereld onder een eeuwige mantel van satanische duisternis te hullen en zo absolute macht over de wereld krijgen om vervolgens de grote Joodse agenda punten door te drukken, uit je geen kritiek meer.
Je kunt kritisch staan tegenover moslims joden en christenen, maar je kunt ook een uiterst paranoide fantasie als waarheid nemen die overduidelijk gestoeld is op anti-semitisme.
En kritiek hebben op het joodse volk is hetzelfde als kritiek heb op het islamitische volk of het christelijke volk of op mensen met een negroide gelaat. Je kunt kritiek hebben op het joodse leiderschap.
quote:Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Op zaterdag 2 november 2002 16:42 schreef Nyrem het volgende:[..]
Wat is eigenlijk je vraag? Of is dit gewoon ter kennisname?
quote:Ik zou het niet weten eigenlijk, ben geen expert in samenzweringstheorieen
Op zaterdag 2 november 2002 16:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Hoewel wereldmacht daarin niet veel onderscheid maakt... behalve als het op een geloof is gebaseerd.
quote:Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
Op zaterdag 2 november 2002 16:45 schreef PhalanX het volgende:Je kunt kritisch staan tegenover moslims joden en christenen, maar je kunt ook een uiterst paranoide fantasie als waarheid nemen die overduidelijk gestoeld is op anti-semitisme.
Martin
quote:Dus het joodse volk, iedere jood, onderdukt en misbruikt haar macht, voor zover die aanwezig is? En waar is het bewijs dat joden hun macht misbruiken op een globale schaal en dat ze onderdrukken op globale schaal, want dat is waar we het hier over hebben. Niet over Israel, maar over een globaal complot voor wereld-dominatie.
Op zaterdag 2 november 2002 16:53 schreef Nyrem het volgende:Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
Een complot waar volgens jou het joodse volk een essentieel deel van uitmaakt.
vooralsnog weet niet wat de New World Order doet en kan men alleen maar gissen over de bedoelingen. Of het slecht of goed is valt nog te bezien als het uberhaupt wel bestaat.
quote:Je leest zoooooooooo verdomde slecht!!!!!!! Ik zal het je nog een keer zeggen: ik zei/zeg/praat helemaal niet over een complot! Ik praat in zijn algemeenheid. Dus alles wat zich op die manier manifesteert en uitdrukt! mijn quote nogmaals voor jou:
Op zaterdag 2 november 2002 17:02 schreef PhalanX het volgende:[..]
Dus het joodse volk, iedere jood, onderdukt en misbruikt haar macht, voor zover die aanwezig is? En waar is het bewijs dat joden hun macht misbruiken op een globale schaal en dat ze onderdrukken op globale schaal, want dat is waar we het hier over hebben. Niet over Israel, maar over een globaal complot voor wereld-dominatie.
Een complot waar volgens jou het joodse volk een essentieel deel van uitmaakt.
quote:Damn..... lees toch eens een keer goed!
Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 02-11-2002 17:07]
quote:Als je de illuminatie bijv. neemt, of andere "vrijmetselaarsbewegingen" in dit verband, staan ze als krachten van de NWO eerder vijandig tegenover de joden dan dat de joden deelgenoot van het complot zijn.
Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Daarbij is het idee van geheime verbonden tussen machthebbers en een verborgen plan om tot wereldheerschappij te komen is al veel ouder dan die "Protocollen van Sion".
En tenslotte is bijv. ook de bijbel vaak genoeg gebruikt voor antisemitische doeleinden.
quote:Draagt de huidige maatschappelijke en politieke chaos in Israël daar ook aan bij ?
Op zaterdag 2 november 2002 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
..
De joodse Wijzen wilden politieke verwarring zaaien en onrust onder de christelijke bevolkingen (d.m.v. politieke partijen), de economie ondermijnen, de moraal ten gronde richten, landen tegen elkaar opzetten, geheime tunnels graven onder de grootste steden om die zodoende te kunnen opblazen etc. Enfin alles waar Bush sr. en jr. en hun makkers van de Skulls en Bones dus ook mee bezig zijn.
...
quote:Nee ik dacht dat dit over het computerspelletje ging en ik wilde gaan zeiken dat het in het verkeerde hok stond.
Op zaterdag 2 november 2002 16:53 schreef kastanova het volgende:
Ben ik de enige die dacht dat dit over worstelen zou gaanMartin
Kom ik weer aan bij een vage samenzweringstheorie , wat een anticlimax
quote:Tuurlijk. Zelfs het joodse volk heeft kritiek op het joodse volk.
Op zaterdag 2 november 2002 16:38 schreef Nyrem het volgende:
Je mag toch wel kritiek op het joodse volk hebben?
Ik heb bv veel kritiek op de orthodox-joodse kerk.
Je kunt best je vraagtekens zetten bij zoiets als de joodse, zionistische beweging, niets mis mee. Maar in de wondere wereld van de New-Age gaat het vaak net allemaal even iets verder dan dat...
New-Age namelijk, -en alles wat daar onder valt (dus ook veel van die conspiracy-theories)- blijkt in de praktijk maar al te vaak te staan voor antisemitisme, xenofobie en ander -op afkomst en 'ras' gebaseerd- misplaatst (blank) superioriteitgevoel.
Was New Age niet zo'n nieuwe spirituele stroming waarbij het enigszins ging om intrinsieke ontwaking en bewustzijn?
quote:Inderdaad. De zgn. 'New-Age' beweging is dan ook al zo oud als de nazi's...
Op zaterdag 2 november 2002 18:24 schreef dr.Tesla het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat New Age in de context van deze discussie precies behelst en wat het precies met een samenzwering van doen heeft?Was New Age niet zo'n nieuwe spirituele stroming waarbij het enigszins ging om intrinsieke ontwaking en bewustzijn?
quote:Ben het weer niet met je eens. De samenzwering wordt juist heel vaak toegedicht aan een blanke elite, die als een soort neo-nazi's die een vierde rijk willen stichten.
Op zaterdag 2 november 2002 17:27 schreef Nuoro het volgende:New-Age namelijk, -en alles wat daar onder valt (dus ook veel van die conspiracy-theories)- blijkt in de praktijk maar al te vaak te staan voor antisemitisme, xenofobie en ander -op afkomst en 'ras' gebaseerd- misplaatst (blank) superioriteitgevoel.
Groep 1: Joden, linkse mensen, negroiden, aziaten en overigen vinden dat er een geheime wereldregering is met extreem rechtse mensen die de 4e rijk willen stichten en alle niet-arische rassen willen uitroeien.
Groep 2: Rechtse mensen, facisten, ariers, Arabieren, geloofsfanaten en overigen vinden dat er een geheime wereldregering is met extreem linkse en joodse mensen die...blablabla...
Allebij even gek dus...
anti zionistisch maakt iemand dus nog geen anti semiet.
Je snapt dus m'n redenering wel..
Maar ik vind het ook vrij logisch dat als men in dit forum het over "de Joden" heeft, dat je dan kan interpreteren dat het over extremistische Joden gaat..zionisten dus. Dus niet te moeilijk doen, anders wordt alles weer een scheldpartij met smijtwoorden als "jij anti-semiet etc.!"
Dus terug naar de inhoudelijke discussie.
quote:Dat is helemaal niet waar, dat ze van anti-Semitisme worden beticht is de aloude tactiek van de "debunkers", de mensen die er baat bij hebben dat het publiek verre blijft van de waarheid en de boeken van mensen als David Icke etc. NIET gaan kopen/lezen.
quote:OHOHOHOH, NEEEEE
Wat jij schrijft is PRECIES wat de Illuminati wil:
Denken dat NWO-addepten iets met de SION-protocollen gaan refereren en dus automatisch anti-semitistisch zouden zijn etc etc.
Of schrijf je dit om ons NWO-critici te pesten"?
Volgens mij weet je allang hoe het zit, maar probeer je ons uit.
bovendien ben ik er niet zo zeker van dat zionistische joden er niks mee te maken hebben of er achter schuilen.. Illuminati komen immers uit de top van de industrie en bankierswezen , gek genoeg zegt een simpele blik op de achternamen van betreffende personen al een heleboel..
quote:Inderdaad zijn er gelukkig nog imho echte Joden die zich volledig distantiëren van het Zionisme..
Op maandag 4 november 2002 23:04 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
quote:Wat een stel gare fanatici: "Jews are forbidden to have their own state before the omcing of Messiah".
Op maandag 4 november 2002 23:04 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:46 schreef tvlxd het volgende:Wat een stel gare fanatici:
het huidige zionisme is een verkrachting van de originele Joodse normen en waarden en is slechts een atheistische neo koloniale onderneming die zich verhuld met religieuze symboliek die ze schaamteloos misbruiken voor hun genocidale agenda.
Nee die hebben geen recht op een eigen staat en al zeker niet ten koste van een ander volk.
dus voordat je weer mensen voor 'gare fanatici' uitmaakt zorg dan tenminste dat je weet waar ze eigenlijk voor staan
op http://www.netureikarta.org kun je meer over hun leren
quote:Blue Monday?
Op dinsdag 5 november 2002 00:28 schreef wouterheid het volgende:
New order
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 00:29 schreef tvlxd het volgende:[..]
Blue Monday?
quote:Wanneer een Jood zegt: Joden mogen geen land hebben voor de komst van Messiah, is het een gare fanaticus. Of het nou een religie alleen is, of ook een volk (wat volgens mij dus wel is) maakt niet uit: de Joden verdienen een eigen staat. Hoe ze dat aanpakken/hebben aangepakt is een ander verhaal.
Op dinsdag 5 november 2002 00:28 schreef Fonkmeistah het volgende:-hmhm hmhmhm-
quote:verdienen??
Of het nou een religie alleen is, of ook een volk (wat volgens mij dus wel is) maakt niet uit: de Joden verdienen een eigen staat.
"De Joden" hebben vlak na de Tweede Wereldoorlog een stuk van Canada aangeboden gekregen. Dat is wat veel mensen niet weten. Dat voorstel, zoek maar eens via google, is keihard neergesabeld. Dat kon natuurlijk niet, want het moest wel in het beloofde land natuurlijk!
Maaruh, als ik een religie opricht, en ik sleur daar 5 miljoen mensen in mee voor de komende 500 jaar, dan verdien ik een eigen staat? Of doel je ergens anders op?
quote:Natuurlijk.
Op dinsdag 5 november 2002 00:43 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:[..]
verdienen??
"De Joden" hebben vlak na de Tweede Wereldoorlog een stuk van Canada aangeboden gekregen. Dat is wat veel mensen niet weten. Dat voorstel, zoek maar eens via google, is keihard neergesabeld. Dat kon natuurlijk niet, want het moest wel in het beloofde land natuurlijk!
quote:Als jouw religie tweeduizend jaar lang door Europeanen wordt vervolgd, ja hoor. Als jouw religie in vernietigingskampen is gestopt op de weest gruwelijke manier, tuurlijk.
Maaruh, als ik een religie opricht, en ik sleur daar 5 miljoen mensen in mee voor de komende 500 jaar, dan verdien ik een eigen staat? Of doel je ergens anders op?
quote:Dat "natuurlijke" eraan volgens jouw visie vind ik helemaal niet zo natuurlijk.
Als jouw religie tweeduizend jaar lang door Europeanen wordt vervolgd, ja hoor. Als jouw religie in vernietigingskampen is gestopt op de weest gruwelijke manier, tuurlijk.
quote:maar die religie zegt dat je geen recht heb op een eigen staat
Op dinsdag 5 november 2002 00:46 schreef tvlxd het volgende:
Als jouw religie tweeduizend jaar lang door Europeanen wordt vervolgd, ja hoor. Als jouw religie in vernietigingskampen is gestopt op de weest gruwelijke manier, tuurlijk.
Maar de zionisten zijn voornamelijk atheistisch dus die geven geen hol om wat die religie zegt. en kunnen dus sowieso geen aanspraak maken op palestina als religieeus erfgoed
bovendien hebben een aantal van die zionisten zoals Kastner vrolijk meegewerkt aan de exterminatie van honderdduizenden Joden in ruil voor het vertek van 600 elitaire zionisten naar palestina.
daarbij had zelfs Hitler ze een eigen stuk land aangeboden in spanje wat ze vervolgens weigerden want ze wilden perse naar palestina..
Na de oorlog kregen ze behalve een stuk canada ook een stuk Argentinië aangeboden.. maar nee dat was te min voor ze, ze moesten ze nodig terug naar een stuk land dat ze ergens 2000 jaar geleden al eens eerder geroofd hadden en slechts 400 jaar hebben bezet.
quote:Miscchien is het handig om je er wat meer in te verdiepen, http://www.jewsnotzionists.org/ bijvoorbeeld.
Op dinsdag 5 november 2002 00:32 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wanneer een Jood zegt: Joden mogen geen land hebben voor de komst van Messiah, is het een gare fanaticus.
quote:Dat laatste vermoede ik ook al een tijdje, misschien een disinformant van de AIVD ?
Op maandag 4 november 2002 21:44 schreef M.ALTA het volgende:[..]
OHOHOHOH, NEEEEE
Complete desinformatie.
Joden hebben er helemaal niets mee te maken.Wat jij schrijft is PRECIES wat de Illuminati wil:
Denken dat NWO-addepten iets met de SION-protocollen gaan refereren en dus automatisch anti-semitistisch zouden zijn etc etc.
Of schrijf je dit om ons NWO-critici te pesten"?Volgens mij weet je allang hoe het zit, maar probeer je ons uit.
quote:Wist je dat de naam Israel een samenraapsel is van 3 "heidense" goden-namen, namelijk Isis, Ra en El , dus Isisrael.
Op dinsdag 5 november 2002 01:06 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
maar die religie zegt dat je geen recht heb op een eigen staat
![]()
en dat je in diaspora moet blijven en je dienstbaar moet maken voor de landen waar je verblijft.Maar de zionisten zijn voornamelijk atheistisch dus die geven geen hol om wat die religie zegt. en kunnen dus sowieso geen aanspraak maken op palestina als religieeus erfgoed
bovendien hebben een aantal van die zionisten zoals Kastner vrolijk meegewerkt aan de exterminatie van honderdduizenden Joden in ruil voor het vertek van 600 elitaire zionisten naar palestina.daarbij had zelfs Hitler ze een eigen stuk land aangeboden in spanje wat ze vervolgens weigerden want ze wilden perse naar palestina..
Na de oorlog kregen ze behalve een stuk canada ook een stuk Argentinië aangeboden.. maar nee dat was te min voor ze, ze moesten ze nodig terug naar een stuk land dat ze ergens 2000 jaar geleden al eens eerder geroofd hadden en slechts 400 jaar hebben bezet.
Rotschild=rood schild=ZONNE SCHILD!
Zionisme heeft geen ene moer met Joden van doen, maar meer met illuminatie/vrijmetselarij, de "Davidster" zie je ook vaak in Vrijmetselaarsloges hangen (symboliseert de Zon) en Zion betekent ZON, dus Zionisme=een Zonnereligie wat Vrijmetselarij in principe IS (zelfde geldt voor Christendom, is ook een verkapte illuminatie-zonnereligie, vandaar goudkleurige hanen bovenop kerktorens(Obelisken)en een goudkleurig aureooltje om het hoofd van Jezus(Het "Licht van de Wereld", doet ook erg veel aan de zon denken, niet?)
quote:twee egyptische goden, maar who the fuck is El? Nooit van gehoord. In al die jaren over egyptische godheden, nooit gehoord van ene El. Ra en Re zijn verwisselbaar, maar ik geloof dat Re de voorkeur heeft al sinds het begin des tijds...
Op dinsdag 5 november 2002 15:20 schreef PHETEP het volgende:
Wist je dat de naam Israel een samenraapsel is van 3 "heidense" goden-namen, namelijk Isis, Ra en El , dus Isisrael.
quote:.....wow.....
Op dinsdag 5 november 2002 15:20 schreef PHETEP het volgende:Zionisme heeft geen ene moer met Joden van doen, maar meer met illuminatie/vrijmetselarij, de "Davidster" zie je ook vaak in Vrijmetselaarsloges hangen (symboliseert de Zon) en Zion betekent ZON, dus Zionisme=een Zonnereligie wat Vrijmetselarij in principe IS (zelfde geldt voor Christendom, is ook een verkapte illuminatie-zonnereligie, vandaar goudkleurige hanen bovenop kerktorens(Obelisken)en een goudkleurig aureooltje om het hoofd van Jezus(Het "Licht van de Wereld", doet ook erg veel aan de zon denken, niet?)
quote:Of van de Rijksvoorlichtingsdienst !
Op dinsdag 5 november 2002 15:00 schreef PHETEP het volgende:[..]
Dat laatste vermoede ik ook al een tijdje, misschien een disinformant van de AIVD ?
quote:Het is gaar wanneer iemand zegt: een vervolgde groep mensen (volk) mag geen eigen land hebben totdat de Messiah komt.
Op dinsdag 5 november 2002 14:19 schreef schatje het volgende:[..]
Miscchien is het handig om je er wat meer in te verdiepen, http://www.jewsnotzionists.org/ bijvoorbeeld.
quote:katholieken zijn in het verleden ook vervolgd in nederland.. hebben ze nu recht op friesland ?
Op dinsdag 5 november 2002 23:36 schreef tvlxd het volgende:Het is gaar wanneer iemand zegt: een vervolgde groep mensen (volk) mag geen eigen land hebben totdat de Messiah komt.
quote:Katholieken werden niet verschrikkelijk vervolgd, hebben geen duidelijke band met Friesland en hebben al 30+ landen.
Op dinsdag 5 november 2002 23:41 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
katholieken zijn in het verleden ook vervolgd in nederland.. hebben ze nu recht op friesland ?
-edit-
Ok, katholieken hadden het niet makkelijk natuurlijk. En ach, hebben de Joden recht op Israel/Palestina, meer dan de katholieken op Friesland.
Feit blijft: degene die zoiets zegt is een gara fanaticus.
Nou, ik ga naar bed.
<Zionists made a deal with the Devil>
voor zover ik weet is er niemand die de onechtheid van de 'Protocollen van Sion' ontkent.
het is een bewezen vervalsing uit 1903 door een russische intrigent (Sergei Nilus) aan het hof van Tsaar Nicolaas V, en een poging om een invloedrijke adviseur (monsieur Phillippe) van de Tsaar in diskrediet te brengen. het is grotendeels ook nog een geval van plagiaat, uit een publicatie geschreven in frankrijk 1865 door Maurice Joly (hoogstwaarschijnlijk een lid van de Ordre Rose Croix), dat tegen Napoleon III gericht was.
Wat nu NWO-conspiracy-gelovers aangeven is dat zij de vervalsing niet ontkennen, echter dat deze gebaseerd was op nog een derde geschrift, geheime documenten van een frans vrijmetselaarsgezelschap.
Het anti-semitisme is er door de vervalser in 1903 ingebracht, en bestond niet in het originele document.
Die theorie is in aanzet best aannemelijk, er zitten inderdaad veel vrijmetselaars en niet joodse symboliek in de 'protocollen' (koningen, zelfs een paus, bloed e.d., niet direct joodse, eerder een christelijke symboliek),
Maar in dat geval mag ik de mensen er ook op wijzen dat de huidige James Bond films eveneens met deze symboliek doorspekt zijn (Spectre), ik hoop niet dat deze ook onderdeel vormen van de 'bewijsvoering' voor internationale complotten.
Ik denk dat het beschuldigen van anti-semitisme onjuist is, voor zover ik kan zien wordt er wel degelijk afstand genomen van juist de anti-semitische elementen in het verhaal.
Maar je kunt niet ontkennen dat het opvoeren als 'betrouwbare' bron van een document dat een belangrijke rol speelde in exact zo'n zelfde functie in het boek 'Mein Kampf', op zijn minst voor iedere beschouwer tot waakzaamheid moet leiden.
Ik denk dat er best een goede reden is om onderzoek te doen naar het functioneren van internationale organisaties, die gedeeltelijk inderdaad in een schemergebied functioneren; maar ik mag hopen dat de conclusies van zo'n onderzoek niet vooruit lopen op de feiten.
In dat geval stel je jezelf juist eerder erg kwetsbaar op voor exact die propaganda en machtsmanipulatie die tekend is voor de geschiedenis van de 'protocollen': die eerder gekenmerkt wordt door manipulatie van verscheidene groepen (Goebels, val van de engelse regering in (naar ik meen,) 1920 nav. de Zimmerman-brieven (een gerelateerde vervalsing), maar zelfs joodse groeperingen zelf hebben hier gebruik van gemaakt: het asiel dat een groep van ca. 400 joden uit Estland verkregen in japan (bondgenoot van Duitsland) was waarschijnlijk gebaseerd op een angst van de japanse regering voor een machtige joodse lobby, die ze wel te vriend wilden houden)
.
quote:laat maar zitten
Op maandag 4 november 2002 18:00 schreef PHETEP het volgende:[..]
Dat is helemaal niet waar, dat ze van anti-Semitisme worden beticht is de aloude tactiek van de "debunkers", de mensen die er baat bij hebben dat het publiek verre blijft van de waarheid en de boeken van mensen als David Icke etc. NIET gaan kopen/lezen.
David icke en bijv. ook William Cooper zijn daar vaak van beticht, maar ik heb al zijn boeken en heb nergens iets van anti-semitisme of extreem rechts of wat dan ook kunnen ontdekken in zijn boeken, als jij meent van wel dan moet je mij precies vertellen op welke bladzijden Icke anti-semitisch bezig is, doe dat maar eens (zelfde geldt voor het boek "Behold a Pale Horse van Cooper)
Researchers naar de illuminatie en N.W.O. noemen bijv. de "Joden" Kissinger, de Rotschilds en de Bronfmans als onderdeel van de samenzweerders, tegenover 90% NIET-joden zoals de Windsors, familie Bush, Clinton, Blair, prins Bernhard, de Paus etc. dus daaraan kan het ook niet liggen, en kom a.u.b. niet met de disinfo van "Kalman & Murray"aanzetten, waar alle "debunkers" van Icke &co. zo graag mee strooien.
[Dit bericht is gewijzigd door PHETEP op 14-11-2002 13:53]
Kan deze thread op slot ?
Ik wordt misselijk van desinformatie m.b.t. dit onderwerp.
quote:als het niet in je straatje past wat er verteld wordt dan mag het niet ineens?
Op vrijdag 22 november 2002 20:07 schreef M.ALTA het volgende:
aan moderator:Kan deze thread op slot ?
Ik wordt misselijk van desinformatie m.b.t. dit onderwerp.
quote:Nee. Ik wordt er niet goed van, omdat dit onderwerp veel constructieve
Op vrijdag 22 november 2002 20:29 schreef Malach het volgende:[..]
als het niet in je straatje past wat er verteld wordt dan mag het niet ineens?
Het mag van mij best verteld worden.
Ik zal dan maar zelf niet in dit soort discussies terugkomen.
Aan Moderator: laat maar open dan, ik trek mijn keutel in.
www.rense.com/general32/next.htm
(jullie zouden eens wat vaker op rense.com moeten kijken voor de laatste nieuws-feiten, net als op www.davidicke.com/icke/headlines.html en www.stewartswerdlow.com/news_current.shtml , is echt de moeite waard )
quote:*A Jew speaks out on The Protocols of Zion(in truth;SION, the sun)and says they were the work NOT OF JEWS BUT THE ILLUMINATI to put the blame on the Jews....this is precisely what David Icke has said for so long....;
Op vrijdag 8 november 2002 12:43 schreef RM-rf het volgende:
een beetje vreemde discussie:voor zover ik weet is er niemand die de onechtheid van de 'Protocollen van Sion' ontkent.
het is een bewezen vervalsing uit 1903 door een russische intrigent (Sergei Nilus) aan het hof van Tsaar Nicolaas V, en een poging om een invloedrijke adviseur (monsieur Phillippe) van de Tsaar in diskrediet te brengen. het is grotendeels ook nog een geval van plagiaat, uit een publicatie geschreven in frankrijk 1865 door Maurice Joly (hoogstwaarschijnlijk een lid van de Ordre Rose Croix), dat tegen Napoleon III gericht was.Wat nu NWO-conspiracy-gelovers aangeven is dat zij de vervalsing niet ontkennen, echter dat deze gebaseerd was op nog een derde geschrift, geheime documenten van een frans vrijmetselaarsgezelschap.
Het anti-semitisme is er door de vervalser in 1903 ingebracht, en bestond niet in het originele document.Die theorie is in aanzet best aannemelijk, er zitten inderdaad veel vrijmetselaars en niet joodse symboliek in de 'protocollen' (koningen, zelfs een paus, bloed e.d., niet direct joodse, eerder een christelijke symboliek),
Maar in dat geval mag ik de mensen er ook op wijzen dat de huidige James Bond films eveneens met deze symboliek doorspekt zijn (Spectre), ik hoop niet dat deze ook onderdeel vormen van de 'bewijsvoering' voor internationale complotten.Ik denk dat het beschuldigen van anti-semitisme onjuist is, voor zover ik kan zien wordt er wel degelijk afstand genomen van juist de anti-semitische elementen in het verhaal.
Maar je kunt niet ontkennen dat het opvoeren als 'betrouwbare' bron van een document dat een belangrijke rol speelde in exact zo'n zelfde functie in het boek 'Mein Kampf', op zijn minst voor iedere beschouwer tot waakzaamheid moet leiden.Ik denk dat er best een goede reden is om onderzoek te doen naar het functioneren van internationale organisaties, die gedeeltelijk inderdaad in een schemergebied functioneren; maar ik mag hopen dat de conclusies van zo'n onderzoek niet vooruit lopen op de feiten.
In dat geval stel je jezelf juist eerder erg kwetsbaar op voor exact die propaganda en machtsmanipulatie die tekend is voor de geschiedenis van de 'protocollen': die eerder gekenmerkt wordt door manipulatie van verscheidene groepen (Goebels, val van de engelse regering in (naar ik meen,) 1920 nav. de Zimmerman-brieven (een gerelateerde vervalsing), maar zelfs joodse groeperingen zelf hebben hier gebruik van gemaakt: het asiel dat een groep van ca. 400 joden uit Estland verkregen in japan (bondgenoot van Duitsland) was waarschijnlijk gebaseerd op een angst van de japanse regering voor een machtige joodse lobby, die ze wel te vriend wilden houden)
quote:Lees eens wat meer NWO literatuur, want hier klopt geen reet van. Ik ben het met M.ALTA en Phetep eens dat dit naar disinformatie neigt. Of je hebt geen tot weinig kennis van zaken of je loopt bewust de boel te fokken. Zo wordt Icke ook van anti-semitisme beschuldigd, terwijl als je zijn boeken zou lezen je zou zien dat dat complete onzin in. Tenslotte neem ik geen mensen serieus die alle NWO literatuur over 1 kam scheert. Dat getuigd van een weinig genuanceerde kijk op de wereld
Vervolgens wil ik wat uit;leggen over de protocols of sion/zion.
ik ben zelf jarenlang zeer geintreseerd geweest in het verkrijgen van kennis omtrend de illuminati en de overkoepelende orgaan vrijmetselarij.
Wat ik me kan herringeren, is dat naast joden (zionisten) ook christenen (tempeliers) en zelfs moslims ( shjiten of assassijnen genoemd) in de illuminati zitten. De NWO heeft zich op dit moment gericht op haar kracht en dat zijn de mensen in de eliten die haar steunen. Gek genoeg steunen wij deze elite bij ons bioscoopbezoek e.d.
Nu wil ik uitleggen dat er wel degelijk een "masterplan" is opgesteld. De een noemt het protocols en de ander heeft weer een andere benoeming, maar een ding is zeker, de plan is opgesteld.
In de 16e of 17e eeuw als ik me niet vergis, is er vanuit de rothshilds een idee opgekomen om de eeuwen oude masterplan te moderniseren en aan te passen aan deze tijd.
De persoon die dit opdracht kreeg was Adam weishaupt genaamd.
Een Duitse voormalige priester, die afstand nam van zijn geloof en de luciferian code van het leven aannam.
In dit plan is gek genoeg zelfs gesproken over wereld oorlogen en de profijten die deze zullen hebben voor de illuminati ook wel genaamd als de order of sion.
Ik heb dit kort willen houden en als er vragen zijn wil ik die graag beantwoorden.
Gegroet en watch out for the one eyed
Dus het verhaal van een slechte joodse gemeenschap gaat niet door.
quote:Leg mij eens uit hoe wij de illuminatie precies steunen door naar de bioscoop te gaan?
Op zondag 11 mei 2003 20:02 schreef stop_theone_eyed het volgende:
....Gek genoeg steunen wij deze elite bij ons bioscoopbezoek e.d.
Ik heb dit kort willen houden en als er vragen zijn wil ik die graag beantwoorden.
En hoe dat onderscheid maken ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef Boswachtertje het volgende:
[...]
Maar goed, er is hier genoeg over te vinden. Maar je moet je info zelf wel kritisch bekijken. Er is ook genoeg onzin te vinden, te midden van de vele goede sites..
Bron?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef Boswachtertje het volgende:
.. Hitler zelf is 1/4e joods
een bekende NWO-gelovers bewering ... gebracht door naar ik meen ons aller David Icke.quote:
Ach, Frankenreiter was niet spannend meer, natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een bekende NWO-gelovers bewering ... gebracht door naar ik meen ons aller David Icke.
gebaseerd op engelse propaganda-idee, dat de vader van Hitler een onecht kind was van een dienstmeisje in het huis der Rothschilds..
een nogal ongeloofwaardig verhaal, niet gestoeld door enige bewijs overigens (de grootmoeder van Hitler heeft nooit bij de Rothschild gewerkt, maar dat deert de complotdenkers niet, het hele verhaal is natuurlijk te mooi om waar te zijn)
Het is hoe je het wil noemen. Ik plaats Kapitalisme, Socialisme, Communisme en Zionisme onder een noemer, namelijk machtspolitiekquote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:26 schreef RM-rf het volgende:
Boswachtertje .... hecht jij er dan wél veel waarde aan dat de door jou genoemde personen een joodse achtergrond hebben (vaak niet zozeer religieus, of gelovig wel een duidelijke culturele joodse afkomst) ....?
Wat wil dat dan precies zeggen, wat is dan wel de waarde dat Joodse personen zo vaak erg succesvol zijn, in het bedrijfsleven, of in politiek (wat je noemde 'veel mensen op de topposities hebben een joodse achtergrond') ...?
Vanavond is er nog een documentaire op Arte, over de russische oligarchen, de chodorchowski en anderen
http://www.arte-tv.com/de(...)eek=1,year=2006.html
bijna al deze oligarchen zijn ook van Joodse herkomst... ze behaalden onder Jeltsin veel rijkdom en macht, werden multimiljonair, soms ook met illegale zaken, met medeweten van de regering... onder Poetin verdwijnen ze nu in de gevangenis, of moeten naar het buitenland vluchtten (meerdere zijn al naar Tel Aviv gevlucht)... als onderdeel van een machtsspel ...
Natuurlijk speelt het 'joods-zijn' van deze oligarchen wél een zekere rol, omdat ze veelal uit een zeer internationaal georienteerde cultuur komen, die zeer succesvol is in tijden van nationaal-economische instabiliteit... juist omdat het zelf weinig aan de direkte nationale economieen gebonden is...
Het is echter onzin om te beweren dat er een op voorhand 'voorbestemd' complot is, dan enkel de macht vergroot in één richting... zulk een machtsspel is eerder een cirkelbeweging, een 'rad van fortuyn' dat zowel naar boven, als naar beneden kan draaien.
*kuch*quote:
Je weet niet wat dat woord betekent he ?quote:
Ik vraag me toch echt af wat je probleem is...quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:23 schreef ChOas het volgende:
Je weet niet wat dat woord betekent he? [
Ik probeer je niet te beschuldigen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:26 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik vraag me toch echt af wat je probleem is...
Ik heb gewoon mijn visie over alles wat er gebeurt in de wereld en jij hebt weer een andere. zie geen reden tot het beschuldigen van mij...
OMGquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:32 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik probeer je niet te beschuldigen.
Ik neem alleen op dit moment aan dat je het verschil tussen 'onderkennen' en 'ontkennen' niet kent.
En dat maakt je betoog van 5 (ofzo) posts geleden vrij grappig, ja
quote:TEL AVIV (ANP) - Voor het eerst sinds 2000 is het aantal antisemitische incidenten in de wereld gedaald. Vorig jaar was er sprake van een teruggang van 20 procent in vergelijking met 2004, aldus een maandag verschenen rapport van de universiteit van Tel Aviv.
Frankrijk en Canada kenden de relatief grootste dalingen.
Vorig jaar werden in totaal 406 antisemitische incidenten gemeld. Rusland en Oekraïne voeren de lijst aan van landen waar deze vorm van discriminatie het hardst stijgt, aldus het Israëlische dagblad Haaretz.
He TimC, laat me je een tip geven. Gebruik voortaan de term ''Illuminati'', dat staat een stuk minder dom dan ''illuminatie.'' Een natte pot illuminatie, dat is vragen om ongelukken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:10 schreef TimC het volgende:
Amerikanen en joden allemaal één pot nat = Illuminatie..
Ach de een ziet het als illuminati, de ander zoekt illuminatiequote:Op dinsdag 25 april 2006 10:43 schreef Johan_de_With het volgende:
He TimC, laat me je een tip geven. Gebruik voortaan de term ''Illuminati'', dat staat een stuk minder dom dan ''illuminatie.'' Een natte pot illuminatie, dat is vragen om ongelukken.
De grootmoeder van Hitler, Maria Anna Schicklgruber, werkte als huishoudster bij de rijke Joodse familie Trummelschlager. Het gerucht gaat dat Maria een affaire had met meneer Trummelschlager, waaruit haar zwangerschap is voortgekomen (Maria was vrijgezel). Alois werd, als onwettige zoon, in 1837 geboren ten gevolge van deze affaire. Vandaar het verhaal dat Hitler waarschijnlijk gedeeltelijk Joods bloed had (via zijn vader). Dit is echter nooit bewezen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Bron?
Nee, dat begrijp ik wel. Heydrich had ook zoiets, trouwens.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:31 schreef Techno het volgende:
Oops, link gefixed, de jouwe verwijst naar de juiste bron.
Ik zeg ook niet dat het waar is, er is immers geen sluitend bewijs voor.
Ik probeer alleen te verklaren waar deze geruchten vandaan komen.
Johann Trummelschlager was een boer in Strones, Döllersheim... deze man heeft bestaan en was idd de werkgever van Maria Schicklgrüber toen zij Alois baarde...quote:Op woensdag 26 april 2006 00:46 schreef Techno het volgende:
Dat peetouderverhaal is zelfs op Wiki te lezen, quote: Herr and Frau Trummelschlager were listed as godparents to Aloys.
Het verhaal dat Hitler gepest werd in zijn jeugd met zijn vermoedelijke Joodse afkomst heb ik ooit eens gelezen in e.o.a. WW II naslagwerk (waarvan de titel mij helaas ontschoten is), maar hierover is ongetwijfeld ook wel wat op het internet te vinden.
Al zou dit in het nieuws komen, nog zou bijna niemand het geloven.. Give them a conspiracy which is so vast and large, that no one will believe it.. Onze huidige wereld.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:38 schreef Salvad0R het volgende:
Bush is erger dan de Joden .
De huidige president Bush Jr. is het product van enkele generaties macht-opbouwing, beginnend bij Prescott Bush (opa van huidige president, oprichter van CIA, oprichter van Skull & Bones enz enz enz) en zijn visie wat betreft toekomst van kapitalisme/samenleving/macht is waarheid geworden .
de Bushes willen er echt een politie-gecontroleerde georgeorwell gewaarwording van maken, de Joden willen gewoon dat er geen stenen naar hun familie wordt gegooid en banken ownen enzenz.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:48 schreef Tiesemans het volgende:
de Club van Rome (die Milosovic gemold heeft),
Ik citeer even uit die link die je geeft:quote:Op donderdag 7 november 2002 20:44 schreef PHETEP het volgende:
Nou nou... indrukwekkend...quote:Henry Makow, Ph.D. is the inventor of the board game Scruples and the author of "A Long Way to go for a Date." (http://alongwaytogoforadate.com) His articles on feminism and the New World Order are archived on his web site www.savethemales.ca He welcomes comments at henrym@mts.net
Bedoeld je de P2? Of is de Club van Rome weer een andere groep?quote:Op vrijdag 28 april 2006 03:29 schreef Tiesemans het volgende:
de Club van Rome (die Milosovic gemold heeft),
Doe eerst is goed zoeken naar de Club van Rome voor je met de Propaganda due aan komt kakken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Bedoeld je de P2? Of is de Club van Rome weer een andere groep?
Uhm Silvio stond niet op de foto btw.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:19 schreef Techno het volgende:
Nja, ik zag die kop van Berlusconi en dan is de link met P2 snel gemaakt.
Al wat info gevonden overgens, het is net zo'n dubieus clubje als P2.
Verhip, nu je het zegt. Maar hij lijkt er sprekend op op die nogal wazige foto.quote:Op zaterdag 29 april 2006 03:06 schreef Tiesemans het volgende:
Uhm Silvio stond niet op de foto btw.
Ik vermoed dat je met Jaques in de war bent?! (Chirac dus)
Verder staan Clinton en Kohl aan bijde zijden van em.
En diegene die de hand schud van Milosovic is de oud president van Kroatië meen ik..
En die andere knakkers ben ik nog niet achter.
Dit, omdat, naar ik begrepen heb, er in de States door een aantal grote families enorme hoeveelheden geld werd verdient aan WW2... Deze kon dus niet 1,2,3 worden beeindigd...quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:29 schreef DeepThought het volgende:
Wanneer de Joden werkelijk zo veel macht hebben als hier in sommige posts of links beweerd wordt, dan lijkt het me uiterst merkwaardig dat zij deze macht niet hebben aangewend om de holocaust te voorkomen of te beeindigen. Ongeacht welk complot je daar dan weer voor zou kunnen bedenken.
Zelfs de macht van de (immers onvindbare) illuminati lijkt me overigens verwaarloosbaar, zeker wanneer je hem vergelijkt met de macht van de katholieke kerk en haar soms vrij sinistere aanhangers, die eveneens alle kenmerken vertonen van een geheim genootschap met trouwe vertegenwoordigers op hoge posities. Wanneer dit klopt, dan verklaart dat wellicht veel merkwaardige zaken die we heden ten dage meemaken.
En op groepsniveau, om dingen als jodenhaat, communistenvrees, minachting voor niet-blanken en de afkeer van democratie!quote:Op zondag 30 april 2006 22:31 schreef yeahwiggie het volgende:
[..]
Dit, omdat, naar ik begrepen heb, er in de States door een aantal grote families enorme hoeveelheden geld werd verdient aan WW2... Deze kon dus niet 1,2,3 worden beeindigd...
En het Jodenvraagstuk interesseerde indertijd niemand...
Iedere trein met militair materieel werd van de rails geblazen vanaf 44..... maar er is geen enkel Jodentransport aangevallen.... vreemd, niet?????
Het draait allemaal om geld en persoonlijke macht...
Ik wil niet vervelend doen, maar volgens de algehele wereldvisie was 9-11 geen jodendaad...quote:Op maandag 1 mei 2006 20:36 schreef DeepThought het volgende:
[..]
En op groepsniveau, om dingen als jodenhaat, communistenvrees, minachting voor niet-blanken en de afkeer van democratie!
Kijk, als ze de Joden nu weer de schuld van alle (9-11) ellende kunnen geven, dan creeert dit de door hen gewenste mindset onder de bevolking en blijven zij zelf gerieflijk buiten schot en aan de macht. Het is hier net alsof de geschiedenis zich gewoon herhaalt, weet je![]()
Maar hoe zie jij het dan? Ik zie zelf in dat de zoektocht oneindig is, omdat je op een gegeven moment de ideale dader denkt te hebben gevonden en vervolgens verder gaat zoeken als blijkt dat het feit waarop je af ging, niet blijkt te kloppen..quote:Op maandag 1 mei 2006 21:52 schreef DeepThought het volgende:
Met "hier" bedoel ik vooral dit topic (en de site van boswachtertje bijvoorbeeld), maar dezelfde verdachtmakingen kom je toch vrij regelmatig tegen op conspiracy sites (Larry Silverstein is een Jood enz.) Daarbij vergeet men voor het gemak maar even dat New York een vrij "Joodse" stad is, en de aanslag in dat geval dus vast ergens anders zou hebben plaatsgevonden.
Zelf spreek je van een superelite, als de daders, anderen noemen: de neo-cons, de illuminati (skull and bones), de CIA, of de Mossad, terwijl de mééste mensen gewoon denken dat Al Qaida het gedaan heeft natuurlijk. Eigenlijk zijn het dus vooral de moslims die hier zwart mee gemaakt worden, maar aangezien er toch al vrij veel mensen zijn die dàt niet meer geloven, kan ik me goed voorstellen dat ze (de echte daders) ook de schuld aan het complot proberen af te schuiven op een ander.
Jaquote:Op maandag 1 mei 2006 22:18 schreef yeahwiggie het volgende:
Al Qaida is een makkelijke dekmantel...
Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat iets dergelijks speelt.... Je moet ze alleen vinden of willen zien... en dat laatste willen de meeste mensen niet en geloven braaf wat de media ze voorkauwt...
Het zwart maken van joden, buitenlanders of wie dan ook is een middel....
Een "leuk" boek hierover is: George Bush & the myth of al Qaeda...
Staan een aantal verrassende dingen in, vond ik..
Dit artikel behandelt de meest voorkomende daderprofielen, bedacht door conspiracy theoretics and -nuts, waarbij ik er naar neig om Bush (en in mindere mate Cheeny) te zien als pionnen in een groter geheel, die niet geheel op de hoogte waren van wat er stond te gebeuren ....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:20 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Maar hoe zie jij het dan? Ik zie zelf in dat de zoektocht oneindig is, omdat je op een gegeven moment de ideale dader denkt te hebben gevonden en vervolgens verder gaat zoeken als blijkt dat het feit waarop je af ging, niet blijkt te kloppen..
Licht me in, hoe zie jij het geheel? Want eigenlijk zie ik niet zo veel verschil, behalve dan het deel wat ik van jou niet begrijp!
1 van de vele motieven voor de aanslag als geheel, waartoe er echter een toch wel een erg riskante (want verdachte) gebeurtenis moest plaatsvinden, nl het instorten van WTC 7, dat door geen vliegtuig geraakt is!quote:“Shit!” I screamed, unsure which way to run, because who knows which way these things fall. As it turned out, I wasn’t in any danger, since 7 WTC appeared to drop straight down. I still have dreams about the moment. Even then, the event is oddly undramatic, just a building falling.
Now the 9/11 Truth movement tells me I saw much more. According to Jim Hoffman, a software engineer and physicist from Alameda, California, where he authors the site 911research.wtc7.net, what I saw was a “classic controlled demolition.” This was why, Hoffman contends, 7 WTC dropped so rapidly (in about 6.6 seconds, or almost at the speed of a free-falling object) and so neatly, into its “own footprint.”
For 7 WTC to collapse unaided at that speed, Hoffman says, would mean “its 58 perimeter columns and 25 central columns of structural steel would have to have been shattered at almost the same instant, so unlikely as to be impossible.”
What happened at 7 WTC might be the key to the entire mystery of September 11, contends Hoffman. The $500 million insurance profit made by Larry Silverstein is a garden-variety motive, but the list of 7 WTC tenants sets conspiracy heads spinning.
To wit: The IRS, the Department of Defense, and the CIA kept offices on the 25th floor. The Secret Service occupied the ninth and tenth. The Securities and Exchange Commission (home to vast records of bank transactions) was on floors 11 through 13. The 23rd floor was home to Rudy Giuliani’s Office of Emergency Management, his crisis center. If this wasn’t enough, the mortgage of 7 WTC was held by the Blackstone Group, headed by Pete Peterson, chairman of the Council on Foreign Relations, stalwart players in any NWO MIHOP.
In the 9/11 Truth cosmology, the destruction of 7 World Trade Center is akin to Jack Ruby’s shooting Lee Harvey Oswald. Seven WTC was the home of secrets. It had to go. Central to the scenario is a comment made by Silverstein in a 2002 PBS documentary.
“We’re like the minutemen of Revolutionary times, prosecutors in the discovery phase of a trial that’s sure to come,” says Les Jamieson.
“We’ve had such a terrible loss of life,” he quotes himself as saying on 9/11. “Maybe the smartest thing to do is pull it.”
“Pull it,” as Truth people never tire of repeating, is the term usually used for controlled demolition.
These were vexing questions, especially since 7 WTC is not even mentioned in The 9/11 Commission Report. Nor is the building given much shrift in the subsequent “Final Report on the Collapse of World Trade Center Towers,” compiled by the National Institute of Standards and Technology (NIST).
And there I was, thinking all I saw was a building falling down.
Leugens zijn nu eenmaal de meest effectieve wapens in onze televisiedemocratie, een produkt waar de mensen schijnbaar ook nooit genoeg van lijken te krijgen.quote:de schuld aan het complot proberen af te schuiven op een ander
Story of our lives I'm afraid![]()
quote:Ik wil niet anti-joods overkomen, maar het punt wat in het artikel wordt aangegeven heeft wel een zeker raakvlak: anti-joods = fout
En dat soort conclusies moeten we zeker in dit soort discussies voorkomen!
Daar geloof ik ook in, dat Bush en Cheney slechts een schakel in de ketting zijn..quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:21 schreef DeepThought het volgende:
Dit artikel behandelt de meest voorkomende daderprofielen, bedacht door conspiracy theoretics and -nuts, waarbij ik er naar neig om Bush (en in mindere mate Cheeny) te zien als pionnen in een groter geheel, die niet geheel op de hoogte waren van wat er stond te gebeuren ....trust us... dit we not always help you?
Ja inderdaad, niet echt geluktquote:1 van de vele motieven voor de aanslag als geheel, waartoe er echter een toch wel een erg riskante (want verdachte) gebeurtenis moest plaatsvinden, nl het instorten van WTC 7, dat door geen vliegtuig geraakt is!
De ook riskante (raket)aanval op het Pentagon daarentegen, is volgens mij juist bedoeld geweest om alle verdenking weg te nemen van enige betrokkenheid van gouvermentele organisaties, evenals de zogenaamde (mislukte) aanslag op het Witte Huis uiteraard.
Het jammere is dat niemand dit schijnbaar doorheeft.. en dan gaat het toch echt tegen je werkenquote:Leugens zijn nu eenmaal de meest effectieve wapens in onze televisiedemocratie, een produkt waar de mensen schijnbaar ook nooit genoeg van lijken te krijgen.![]()
Het gaat mij er meer om - zoals ook gisteren weer bij de NOS - dat de joden de zielige slachtofferrol krijgen opgelegd. Dit zorgt voor veel problemen in dit soort zaken omdat er vast ook joodse invloed in het geheel is. Maar waar het mij om gaat, is dat organisaties als CIDI juist de slachtofferrol perfect in stand houden. Het gaat mij niet of de joden de architecten van dit alles zijn, meer dat het niet enkel en alleen slachtoffers zijn.quote:![]()
Ik geef slechts via enekele argumenten aan waarom het niet erg waarschijnlijk is dat 'de Joden' er achter zitten. Door het feit dat je daar niet op ingaat, maar slechts stelt dat we een anti joodse houding niet als 'fout' moeten zien in dit soort discussies, daarbij verwijzend naar een 'zo op het eerste gezicht extreem rechts forum' wek je echter toch wel een enigzins foute induk bij mij. Of ben je er wellicht oprecht (via duidelijke of treffende argumenten) van overtuigd geraakt dat de Joden het wel gedaan (kunnen) hebben?![]()
Neem me niet kwalijk maar Here Jezus Christus werd door de invloed van kwaadaardige Joden onder het joodse volk aan het kruis genageld.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:52 schreef DeepThought het volgende:
Met "hier" bedoel ik vooral dit topic (en de site van boswachtertje bijvoorbeeld), maar dezelfde verdachtmakingen kom je toch vrij regelmatig tegen op conspiracy sites (Larry Silverstein is een Jood enz.) Daarbij vergeet men voor het gemak maar even dat New York een vrij "Joodse" stad is, en de aanslag in dat geval dus vast ergens anders zou hebben plaatsgevonden.
Zelf spreek je van een superelite, als de daders, anderen noemen: de neo-cons, de illuminati (skull and bones), de CIA, of de Mossad, terwijl de mééste mensen gewoon denken dat Al Qaida het gedaan heeft natuurlijk. Eigenlijk zijn het dus vooral de moslims die hier zwart mee gemaakt worden, maar aangezien er toch al vrij veel mensen zijn die dàt niet meer geloven, kan ik me goed voorstellen dat ze (de echte daders) ook de schuld aan het complot proberen af te schuiven op een ander.
Echter de kwaadaardige Joden onder de joodse bevolking daarvoor werd door Jesaja al gewaarschuwd in het oude testament :quote:Toen Hij dit sprak, geloofden velen in Hem.
Jezus dan zeide tot de Joden, die in Hem geloofden: Als gij in mijn woord blijft, zijt gij waarlijk discipelen van Mij en gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.
Hierover zij Here Jezus Christus :quote:Wee het zondige volk, de natie, beladen met ongerechtigheid, het gebroed van boosdoeners, de verdorven kinderen.
Zij hebben de HERE verlaten, de Heilige Israëls versmaad, zich achterwaarts gewend.
En een treffend voorbeeld, voor mij althans, met betrekking tot de Joodse tweestrijd tussen hen, die Here Jezus niet toebehoren onder de joden, en zij die Hem wel toebehoren vind ik de wederopstanding van Lazerus. (Johannes 11)quote:Jezus zeide tot hen: Indien God uw Vader was, zoudt gij Mij liefhebben, want Ik ben van God uitgegaan en gekomen; want Ik ben niet van Mijzelf gekomen, maar Hij heeft Mij gezonden.
Waarom begrijpt gij niet wat Ik zeg?
Omdat gij mijn woord niet kunt horen.
Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen.
Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid.
Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.
Maar omdat Ik u de waarheid zeg – Mij gelooft gij niet.
Wie van u overtuigt Mij van zonde?
Als Ik waarheid spreek, waarom gelooft gij Mij niet?
Wie uit God is, hoort de woorden Gods; daarom hoort gij niet, omdat gij uit God niet zijt.
quote:Toen de Joden die bij haar in huis waren om haar te troosten, Maria zo haastig zagen weggaan, liepen ze achter haar aan, want ze dachten dat ze naar het graf ging om daar te weeklagen.
Zodra Maria op de plek kwam waar Jezus was en hem zag, viel ze aan zijn voeten neer.
Ze zei: ‘Als u hier was geweest, Heer, zou mijn broer niet gestorven zijn!’
Jezus zag hoe zij en de Joden die bij haar waren weeklaagden, en dat ergerde hem.
Diep bewogen vroeg hij: ‘Waar hebben jullie hem neergelegd?’
Ze zeiden: ‘Kom maar kijken, Heer.’
Jezus begon ook te huilen, en de Joden zeiden: ‘Wat heeft hij veel van hem gehouden!’
Maar er werd ook gezegd:
‘Hij heeft de ogen van een blinde geopend, hij had nu toch ook de dood van Lazarus kunnen voorkomen?’
Ook dit ergerde Jezus.
Hij liep naar het graf, een spelonk met een steen voor de opening.
Hij zei: ‘Haal de steen weg.
Marta, de zuster van de dode, zei: ‘Maar Heer, de stank! Hij ligt er al vier dagen!’
Jezus zei tegen haar: ‘Ik heb je toch gezegd dat je Gods grootheid zult zien als je gelooft?’
Toen haalden ze de steen weg.
Daarop keek hij omhoog en zei: ‘Vader, ik dank u dat u mij hebt verhoord.
U verhoort mij altijd, dat weet ik, maar ik zeg dit ter wille van al die mensen hier, opdat ze zullen geloven dat u mij gezonden hebt.’
Daarna riep hij: ‘Lazarus, kom naar buiten!’
De dode kwam te voorschijn, zijn handen en voeten in linnen gewikkeld, en zijn gezicht bedekt door een doek.
Jezus zei tegen de omstanders: ‘Maak de doeken los, en laat hem gaan.’
Veel Joden die naar Maria toe gekomen waren en gezien hadden wat Jezus deed, kwamen tot geloof in hem.
Maar enkelen gingen naar de Farizeeën om hun te vertellen wat Jezus gedaan had.
Daarop riepen de hogepriesters en de Farizeeën het Sanhedrin bijeen: ‘Wat moeten we doen?
Deze man doet veel wondertekenen, en als we hem zijn gang laten gaan, zal iedereen in hem gaan geloven.
Straks grijpen de Romeinen in; dan zullen ze onze tempel en ons volk vernietigen.’
Een van hen, Kajafas, die dat jaar hogepriester was, zei tegen de anderen:
‘Jullie begrijpen het niet!
Besef toch dat het in jullie eigen belang is dat één man sterft voor het hele volk, zodat niet het hele volk verloren gaat.’
Dat zei hij niet uit zichzelf: als hogepriester in dat jaar sprak hij de profetie dat Jezus zou sterven voor het volk, en niet alleen voor het volk, maar ook om de verstrooide kinderen van God bijeen te brengen.
Vanaf die dag overlegden ze hoe ze hem zouden doden.
Ach ja.. Iemand moet toch de lul zijn. Anders is een profetie geen profetie meer.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:31 schreef Tiesemans het volgende:
Neem me niet kwalijk maar Here Jezus Christus werd door de invloed van kwaadaardige Joden onder het joodse volk aan het kruis genageld.
Bedoel je niet de samenstelling van alle evangeliën, dat is, in mijn ogen toch, het "ware" geloof.quote:Johannes, lukas, marcus en mattheus 4 evangelien over 1 geloof. Welke is nou HET geloof want er is er maar 1, ik zou het niet weten. En dan Judas en Thomas maar welke is de DE waarheid, ?????.
Help me ff, is dit nu een citaat van jezus?quote:(Johannes 19:11 Gij zoud geen macht hebben tegen Mij, indien het u niet van boven gegeven was; daarom, die Mij aan u heeft overgeleverd, heeft groter ZONDEN.)
Wie macht heeft, wil die macht houden. Dat gold toen en nu nog steeds.quote:Zou kajafas zijn eigen profetie vervuld hebben??
quote:Geld heeft geen macht in het koninkrijk Gods
Het koninkrijk gods is toch hier op aarde? Het paradijs waar adam en eva woonden.quote:Geld beweegd de wereld
Hier ben ik het volmondig mee eens. Sterker nog, ook ik werk hieraan mee.quote:Met nog andere woorden deze wereld is nu een rovershol.
Wie macht heeft, wil die macht houden. Dat gold toen en nu nog steeds.quote:Ps. Bush en Blair hebben een nieuw wapen ontwikkeld (sting geloof ik) een KLEINE atoombom. De rest van de wereld mag dat niet, iran bv. Bush en blair zijn zo een gevaar voor die landen maar als die landen het ook ontwikkelen zijn ze een gevaar voor hun landen.
Ik kon het niet laten om een komma te plaatsen, hehe.quote:Onzekerheid rules, us all.
Hoe is die tempel gebouwd?quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:47 schreef Bunder het volgende:
Geld heeft geen macht in het koninkrijk Gods anders had Jezus die handelaren niet de tempel uit gemieterd.
duh .. die is door god geschapen natuurlijk .. wat dacht jij dan ?quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:31 schreef Apropos het volgende:
Hoe is die tempel gebouwd?
Leest dan als; Onzekerheid rules, U.S. "rules" all.quote:quote:Onzekerheid rules, us all.
Ik kon het niet laten om een komma te plaatsen, hehe.
. De ILLUMINATIE!quote:joden samenzweren met vrijmetselaars
quote:
De 806.000 joodse overlevenden van de Holocaust en de Arabische pogroms zagen zich geplaatst tegenover een enorme overmacht.
Het was de bedoeling om de nieuwe Joodse staat onmiddellijk van de kaart te vegen.
Azzam Pasja, secretaris-generaal van de Arabische Liga, beloofde trots:
, “Dit wordt een uitroeiingsoorlog en een slachting die groter zal zijn dan de Mongoolse slachtingen en de Kruistochten."
De Arabische woordvoerder Jamal Hoesseini riep “ de bodem van Palestina zal gedrenkt worden in bloed…
” allah’s volgelingen hadden schaamteloos met de nazi’s gecollaboreerd, actief meewerkend aan ’s werelds ergste genocide.
De geestelijken van de Al-Azjar Universiteit in Caïro, het meest prestigieuze instituut van islamkennis, riepen op tot Jihad.
De Arabieren weigerden elke coëxistentie met wat zij noemden de inferieure dhimmi’s (niet islamieten) en vielen ogenblikkelijk het dwergstaatje Israël binnen, het startsein voor de eerste Israëlisch Arabische oorlog.
Zelfs de VN veroordeelden deze aanval.
De Arabieren werden getraind en bewapend door de Britten en de Fransen, die de Arabische oliedollars goed konden gebruiken.
Het Jordaanse leger werd geleid door Engelse officieren en de luchtmacht van Engeland, de RAF, vocht tegen de Israëli’s om het Egyptische luchtruim te verdedigen.
De Israëli’s daarentegen hadden niet één tank of zelfs maar een kanon.
De luchtmacht bestond uit negen verouderde vliegtuigen.
806.000 joden tegen 45 miljoen Arabieren.
18.900 Israëlische ‘soldaten’ namen het op tegen een overweldigende overmacht van naar schatting 1 miljoen Arabische soldaten.
Deze oorlog koste 6373 Israëli’s het leven.
De begraafplaats op de Herzlberg telt vele graven zonder namen.
Dit zijn de graven van de Holocaust overlevenden die naar Israël kwamen om mee te helpen in de strijd tegen de Arabieren en het voortbestaan van de Joodse natie. Niemand had tijd om hun namen te noteren.
De VN deed niets en Europa keek meewarig toe toen het joodse volk wederom in doodsnood verkeerde.
Israël kreeg wel hulp uit Jan Masaryks Tsjecho-Slowakije, dat Israël van wapens voorzag omdat die een tweede, definitieve slachting van de joden zag dreigen.
De Palestinacommissie van de VN rapporteerde op 16 februari 1948 dat de Arabieren alle VN-resoluties aan hun laars lapten.
Maar wat op een vernietiging van Israël had moeten uitdraaien werd een regelrechte afgang voor de aanhangers van allah.
Ondanks hun enorme overmacht aan manschappen en wapens zagen zij zich geen kans om hun plannen uit te voeren.
Dat Israël deze oorlog won was niets anders dan een mirakel.
Het was de hand van God die hen had beschermd.
Van 1948 tot 1951, in slechts drie jaar tijd, kwamen 700.000 immigranten Israël binnen.
Overlevenden van de Holocaust arriveerden uit de vluchtelingenkampen in Duitsland en de Britse interneringskampen op Cyprus.
Anderen kwamen uit Oost Europa, vooral uit Polen en Roemenië. Jemenitische Joden werden overgevlogen via de operatie ‘Vliegend tapijt’.
Irak stond zijn Joodse onderdanen toe het land te verlaten.
Ze kwamen overal vandaan. Israël verwelkomde iedere Jood en zelfs de meest berooide immigrant werd toegelaten ,en met de hulp van het Joodse Agentschap werd er gezorgd voor onderdak en voor de eerste levensbehoeften.
Ze werden ondergebracht in voormalige Britse legerkampen, in hutten en tenten; ongeveer 150.000 konden terecht in de steden.
Pioniers en verdedigers deden de woestijn bloeien
Ezechiel 36:8-35-36.
Maar gij bergen van Israël, zult uw takken voortbrengen en uw vruchten dragen voor Mijn volk Israël.
En men zal zeggen; dit land dat verwoest was, is geworden als het hof van Eden; de steden die, verwoest en vernield, in puin lagen, zijn weer versterkt en bewoond. Dan zullen de volken die om u heen overgebleven zijn, weten dat Ik, de Here, herbouwd heb wat vernield was en beplant heb wat verwoest was.
Ik, de Here, heb het gesproken en Ik zal het doen.
Ze deden de Hebreeuwse taal herleven, bouwden dorpen en steden en creëerden een bloeiende gemeenschap.
Op 10 oktober 1960 hield de Israëlische minister van Buitenlandse zaken Golda Meir een toespraak voor de Verenigde Naties, waarin ze de Arabische leiders dringend opriep om met Israël over een vredesakkoord te onderhandelen.
De Egyptische dictator Gamal Abdal Nasser antwoordde op 15 oktober van dat jaar dat Egypte Israëls bestaansrecht nooit zou erkennen.
Op 8 maart 1965 riep Nasser: ”We veroveren Palestina niet met haar bodem bedekt met zand, maar met haar bodem gedrenkt in het bloed.”
Een paar maanden later zei hij: ” Ons doel is het volledige herstel van Palestina, oftewel de vernietiging van Israël.
Ons eerste doel: vervolmaking van de Arabische militaire macht.
Ons nationale doel: de vernietiging van Israël.”
Op 15 mei 1967 mobiliseerde Egypte, op 18 mei mobiliseerde Syrië”.
Op 16 mei stuurde Nasser de VN-noodtroepen weg, die sinds 1956 in de Sinaï waren gestationeerd.
Op 18 mei 1967 was op de zender De Stem van de Arabieren te horen: “De enige methode die we zullen aanwenden is totale oorlog, die de vernietiging van de zionistische entiteit zal inhouden.”
Op 20 mei 1967 meldde de Syrische minister van Defensie Hafez Assad:
“Onze troepen kunnen de bevrijding gaan uitvoeren, om de zionisten van het Arabisch grondgebied te verdrijven…Ik, als militair, geloof dat de tijd gekomen is om de vernietigingsslag toe te brengen.”
Op 22 mei sloot Egypte de straat van Tiran af voor alle Israëlische schepen en alle schepen bestemt voor Eilat –volledig in strijd met de VN-akkoorden hierover.
Ze blokkeerden Israëls enige aanvoerroute vanuit Azië en de olietoevoer vanuit Perzië.
Nasser daagde Israël uit: "De joden noemen de blokkade een oorlogsdaad.
Ik antwoord ze: kom maar op!
We zijn klaar voor een oorlog.
”Op 27 mei riep Nasser: “Ons primaire doel is de vernietiging van Israël.
Het Arabische volk wil vechten.
We zullen coëxistentie met Israël nooit accepteren.
De oorlog met Israël bestaat al sinds 1948.”
Koning Hoessein tekende een verdedigingspact met Egypte op 30 mei. Nasser zei bij die gelegenheid: “De legers van Egypte, Jordanië, Syrië en Libanon staan aan de grenzen van Israël en achter ons staan de legers van Irak, Algerije, Koeweit, Soedan en de gehele Arabische natie.
De wereld zal van ons versteld staan.
Vandaag weten ze dat de Arabieren klaar staan voor de strijd, het uur is gekomen. Nu gaat het nog om actie en niet om verklaringen.”
Ongeveer 465.000 Arabische soldaten, meer dan 2880 tanks en 810 vliegtuigen omsingelden Israël.
Om vernietiging te voorkomen besloot Israël niet lijdzaam ten onder te gaan en besloot op 5 juni een preventieve aanval op Egypte.
Na slechts zes dagen oorlog wisten de Israëlische troepen zich uit de omsingeling te bevrijden en waren de gezamenlijke Arabische legers volledig verslagen.
In 1973 kwamen ze opnieuw.
De Egyptische leider Anwar Sadat riep in 1972 dat hij bereid was om een miljoen soldaten op te offeren in de strijd tegen Israël.”
Wij zullen niet alleen ons land bevrijden, maar wij zullen ook die Israëlische verwaandheid uitroeien, zodat de joden weer terugkeren naar de status die zij vroeger in het Midden-Oosten onder ons hadden.
Want ons boek, de Koran, geeft die status duidelijk aan: ‘ Hun bestemming is dat zij leven in vernedering en ellende” aldus Sadat.
Slechts weinigen namen hem serieus.
Hij was van mening, dat alleen een totale oorlog tot een oplossing kon leiden.
Een jaar later, in mei 1973, mobiliseerde hij het Egyptische leger.
Eind september van dat jaar werd in Wenen een trein met Russisch-joodse vluchtelingen gegijzeld om de Israëlische aandacht af te leiden.
Om de ‘barrière van angst’ zoals hij dat noemde, te doorbreken en ook om een langdurige oorlog te voorkomen, koos hij voor het concept van een verrassingsaanval.
Terwijl op 6 oktober 1973 op Yom Kippoer de synagogen vol waren met vastende, biddende gelovigen gingen de Syrische en Egyptische strijdkrachten tot de aanval over.
Israël was volkomen onvoorbereid.
Op de Golan Hoogvlakte stonden 180 Israëlische tanks tegenover 1400 Syrische. Aan het Suezkanaal stonden 500 Israëlische militairen tegenover 80.000 Egyptenaren.
Tenminste negen Arabische staten waren betrokken bij de aanval.
De eerste twee dagen werd Israël onder de voet gelopen.
In de Sinaï werd een tankslag geleverd zoals zelden in de wereld te zien is geweest.
Twee weken later werd Egypte van een vernietigende nederlaag gered door de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Henry Kissinger en de Veiligheidsraad, die aan de zijlijn toekeek toen Israël leek te worden vernietigd.
De secretaris-generaal van de VN, ex-nazi Kurt Waldheim, kwam pas in actie toen Israël onverwacht de overhand kreeg.
Op 22 oktober eisten de Sovjets een wapenstilstand:
het omsingelde Derde Egyptische leger dreigde verpletterd te worden.
Israël werd als agressor aangewezen terwijl het aan alle kanten werd aangevallen.
Israël strijdt om zijn bestaansrecht temidden van een overmacht aan Arabische naties, de mullahs in Iran en hun demonische leider Ahmadinejad en de ‘Palestijnse’ moslimbendes.
Maar tussen al het wapengekletter door heeft Israël een moderne staat weten op te bouwen.
Jesaja 66:8 Wie heeft zoiets gehoord, wie heeft iets dergelijks gezien?
Wordt een land op één dag voortgebracht of een volk op eenmaal geboren?
Maar Sion heeft nauwelijks barensweeën gekregen, of zij baarde haar kinderen.
Joden over de hele wereld hielden hun adem in, de dag dat Israël werd geboren op de puinhopen van haar geschiedenis.
De oprichting van de staat Israël bevestigt voor 100% de vervulling van de Bijbelse profetieën.
Het bewijst dat het Joodse volk als natie ondanks verstrooiing en vervolging, culminerend in de Holocaust, heeft overleefd.
In de 58 jaar van haar bestaan, is Israël gegroeid en blijven voortbestaan tegen alle verdrukking en oorlogen in.
De gehele overige wereld, christelijk of niet-christelijk, is dusdanig vervreemd van het heilsplan van God naar Bijbels perspectief, dat zij met een natte vinger meebeslissen over land en volk van Israël.
Israël heeft inmiddels 7.026.000 inwoners, waarvan 5.333.000 miljoen Joden en 1.387.000 Arabieren.
Sinds de oprichting van de staat Israël zijn 22.123 Israëlische soldaten gesneuveld bij de verdediging van hun land en burgers gedood bij terreuraanslagen.
Dat Israël niet in de oorlog van '48 ten onder is gegaan mag in ieder geval toch als een wonder beschouwd worden.quote:
Indeed, indeedquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat Israël niet in de oorlog van '48 ten onder is gegaan mag in ieder geval toch als een wonder beschouwd worden.![]()
Ik ben het met je eens, maar soms zijn dingen zo onbegrijpelijk dat je zelf wel naar verklaringen wil zoeken. De gevestigde media vertelt ook lang niet altijd datgene wat jou helpt de situatie/de gebeurtenis verklaren kan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:43 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Persoonlijk vindt ik het engeen scheve van 'samenzwerings / complotdenkers' dat ze de 'gewone' media, informatiebronnen continue afdoen als niet betrouwbaar en verhullend, maar als het om de informatiebronnen gaat die zijn gebruiken om hun ideeen te staven, ze doorgaans aankomen met de meest onrealistische, vergezochte, onwetenschappelijke onzin zoals de 'sprookjes' van David Icke (de ware machtshebbers zijn vermomde 'reptielen' e.d.) of websites als Rense en Godlike Productions waar op zich soms aardige artikelen worden gepost, maar waar ideeen over NWO en illuminati soms op de meest onlogische en lukrake wijze gekoppeld worden aan allerlei raadsels: graancirkels, bijbelcodes, toekomstvoorspellingen etc.
Kortom, men verwijt de klok waar de klepel hangt. Gezonde scepsis en een open geest over wat de 'reguliere' media je aanlevert lijkt me prima en constructief, maar je laten meeslepen door ongefundeerde informatie (die inderdaad ook vaak gevaarlijke, anti-semitische of discriminerende trekken heeft) is natuurlijk geen manier om inzicht te krijgen in wat er werkelijk speelt.
Ook helemaal mee eens. Complotdenkers koppelen steeds vaker zaken aan elkaar die imo helemaal niks met elkaar te maken hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:43 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Persoonlijk vindt ik het engeen scheve van 'samenzwerings / complotdenkers' dat ze de 'gewone' media, informatiebronnen continue afdoen als niet betrouwbaar en verhullend, maar als het om de informatiebronnen gaat die zijn gebruiken om hun ideeen te staven, ze doorgaans aankomen met de meest onrealistische, vergezochte, onwetenschappelijke onzin zoals de 'sprookjes' van David Icke (de ware machtshebbers zijn vermomde 'reptielen' e.d.) of websites als Rense en Godlike Productions waar op zich soms aardige artikelen worden gepost, maar waar ideeen over NWO en illuminati soms op de meest onlogische en lukrake wijze gekoppeld worden aan allerlei raadsels: graancirkels, bijbelcodes, toekomstvoorspellingen etc.
Kortom, men verwijt de klok waar de klepel hangt. Gezonde scepsis en een open geest over wat de 'reguliere' media je aanlevert lijkt me prima en constructief, maar je laten meeslepen door ongefundeerde informatie (die inderdaad ook vaak gevaarlijke, anti-semitische of discriminerende trekken heeft) is natuurlijk geen manier om inzicht te krijgen in wat er werkelijk speelt.
Nee maar..quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:57 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar soms zijn dingen zo onbegrijpelijk dat je zelf wel naar verklaringen wil zoeken. De gevestigde media vertelt ook lang niet altijd datgene wat jou helpt de situatie/de gebeurtenis verklaren kan.
Here Jezus Christus is De Waarheid Bunder.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:47 schreef Bunder het volgende:
Greetings,
Tiesemans is zo te zien gelovig, ik ook.
Hehehehehehe.
Johannes, lukas, marcus en mattheus 4 evangelien over 1 geloof.
Welke is nou HET geloof want er is er maar 1, ik zou het niet weten.
En dan Judas en Thomas maar welke is de DE waarheid, ?????.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |