Veel is afgeleid van "de Protocollen van de Wijzen van Sion". Dit is een door de Ochrana, de Russische geheime politie onder de tsaren, vervaardigd geschrift waarin de bijeenkomst van de geheime joodse wereldregering wordt beschreven alsmede een zeg maar 10-stappenplan om de wereld te knechten.
De joodse Wijzen wilden politieke verwarring zaaien en onrust onder de christelijke bevolkingen (d.m.v. politieke partijen), de economie ondermijnen, de moraal ten gronde richten, landen tegen elkaar opzetten, geheime tunnels graven onder de grootste steden om die zodoende te kunnen opblazen etc. Enfin alles waar Bush sr. en jr. en hun makkers van de Skulls en Bones dus ook mee bezig zijn.
Na WOI werden de Protocollen door de Duitse generaal Ludendorff gepropageerd, omdat ie naadloos aansloten bij de 'Dolkstootlegende', die stelde dat Duitsland niet werd verslagen maar op de knieën werd gedwongen door de dolkstoot in de rug van een joods-bolsjewistische samenzwering. Hiervan zou Hitler dankbaar gebruik maken om de hysterie omtrent de Joodse bevolking in Duitsland aan te wakkeren. En de rest is geschiedenis, zullen we maar zeggen...
Mede vanwege het altoos weer antisemitische karakter, verhuld of zelfs onverhuld, plaats ik de samenzweringstheoretici altijd in het hardnekkige kamp der "Reactionairen", die nog steedds wanhopig vechten, met oude zowel als nieuwe middelen, tegen de "Verlichting". Het antisemitisme is uiteraard een aloud middel. Gebaseerd op de meest laagste eigenschappen die de mens rijk is...
ps: ben geen anti-semiet of new-ager
quote:Wat is eigenlijk je vraag? Of is dit gewoon ter kennisname?
Op zaterdag 2 november 2002 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
quote:Je hebt kritiek en je hebt kritiek
Op zaterdag 2 november 2002 16:38 schreef Nyrem het volgende:
Je mag toch wel kritiek op het joodse volk hebben?
Ik heb bv veel kritiek op de orthodox-joodse kerk.
Zodra je beweert dat de joden een geheime agenda hebben om de wereld onder een eeuwige mantel van satanische duisternis te hullen en zo absolute macht over de wereld krijgen om vervolgens de grote Joodse agenda punten door te drukken, uit je geen kritiek meer.
Je kunt kritisch staan tegenover moslims joden en christenen, maar je kunt ook een uiterst paranoide fantasie als waarheid nemen die overduidelijk gestoeld is op anti-semitisme.
En kritiek hebben op het joodse volk is hetzelfde als kritiek heb op het islamitische volk of het christelijke volk of op mensen met een negroide gelaat. Je kunt kritiek hebben op het joodse leiderschap.
quote:Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Op zaterdag 2 november 2002 16:42 schreef Nyrem het volgende:[..]
Wat is eigenlijk je vraag? Of is dit gewoon ter kennisname?
quote:Ik zou het niet weten eigenlijk, ben geen expert in samenzweringstheorieen
Op zaterdag 2 november 2002 16:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Hoewel wereldmacht daarin niet veel onderscheid maakt... behalve als het op een geloof is gebaseerd.
quote:Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
Op zaterdag 2 november 2002 16:45 schreef PhalanX het volgende:Je kunt kritisch staan tegenover moslims joden en christenen, maar je kunt ook een uiterst paranoide fantasie als waarheid nemen die overduidelijk gestoeld is op anti-semitisme.
Martin
quote:Dus het joodse volk, iedere jood, onderdukt en misbruikt haar macht, voor zover die aanwezig is? En waar is het bewijs dat joden hun macht misbruiken op een globale schaal en dat ze onderdrukken op globale schaal, want dat is waar we het hier over hebben. Niet over Israel, maar over een globaal complot voor wereld-dominatie.
Op zaterdag 2 november 2002 16:53 schreef Nyrem het volgende:Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
Een complot waar volgens jou het joodse volk een essentieel deel van uitmaakt.
vooralsnog weet niet wat de New World Order doet en kan men alleen maar gissen over de bedoelingen. Of het slecht of goed is valt nog te bezien als het uberhaupt wel bestaat.
quote:Je leest zoooooooooo verdomde slecht!!!!!!! Ik zal het je nog een keer zeggen: ik zei/zeg/praat helemaal niet over een complot! Ik praat in zijn algemeenheid. Dus alles wat zich op die manier manifesteert en uitdrukt! mijn quote nogmaals voor jou:
Op zaterdag 2 november 2002 17:02 schreef PhalanX het volgende:[..]
Dus het joodse volk, iedere jood, onderdukt en misbruikt haar macht, voor zover die aanwezig is? En waar is het bewijs dat joden hun macht misbruiken op een globale schaal en dat ze onderdrukken op globale schaal, want dat is waar we het hier over hebben. Niet over Israel, maar over een globaal complot voor wereld-dominatie.
Een complot waar volgens jou het joodse volk een essentieel deel van uitmaakt.
quote:Damn..... lees toch eens een keer goed!
Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 02-11-2002 17:07]
quote:Als je de illuminatie bijv. neemt, of andere "vrijmetselaarsbewegingen" in dit verband, staan ze als krachten van de NWO eerder vijandig tegenover de joden dan dat de joden deelgenoot van het complot zijn.
Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Daarbij is het idee van geheime verbonden tussen machthebbers en een verborgen plan om tot wereldheerschappij te komen is al veel ouder dan die "Protocollen van Sion".
En tenslotte is bijv. ook de bijbel vaak genoeg gebruikt voor antisemitische doeleinden.
quote:Draagt de huidige maatschappelijke en politieke chaos in Israël daar ook aan bij ?
Op zaterdag 2 november 2002 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
..
De joodse Wijzen wilden politieke verwarring zaaien en onrust onder de christelijke bevolkingen (d.m.v. politieke partijen), de economie ondermijnen, de moraal ten gronde richten, landen tegen elkaar opzetten, geheime tunnels graven onder de grootste steden om die zodoende te kunnen opblazen etc. Enfin alles waar Bush sr. en jr. en hun makkers van de Skulls en Bones dus ook mee bezig zijn.
...
quote:Nee ik dacht dat dit over het computerspelletje ging en ik wilde gaan zeiken dat het in het verkeerde hok stond.
Op zaterdag 2 november 2002 16:53 schreef kastanova het volgende:
Ben ik de enige die dacht dat dit over worstelen zou gaanMartin
Kom ik weer aan bij een vage samenzweringstheorie , wat een anticlimax
quote:Tuurlijk. Zelfs het joodse volk heeft kritiek op het joodse volk.
Op zaterdag 2 november 2002 16:38 schreef Nyrem het volgende:
Je mag toch wel kritiek op het joodse volk hebben?
Ik heb bv veel kritiek op de orthodox-joodse kerk.
Je kunt best je vraagtekens zetten bij zoiets als de joodse, zionistische beweging, niets mis mee. Maar in de wondere wereld van de New-Age gaat het vaak net allemaal even iets verder dan dat...
New-Age namelijk, -en alles wat daar onder valt (dus ook veel van die conspiracy-theories)- blijkt in de praktijk maar al te vaak te staan voor antisemitisme, xenofobie en ander -op afkomst en 'ras' gebaseerd- misplaatst (blank) superioriteitgevoel.
Was New Age niet zo'n nieuwe spirituele stroming waarbij het enigszins ging om intrinsieke ontwaking en bewustzijn?
quote:Inderdaad. De zgn. 'New-Age' beweging is dan ook al zo oud als de nazi's...
Op zaterdag 2 november 2002 18:24 schreef dr.Tesla het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat New Age in de context van deze discussie precies behelst en wat het precies met een samenzwering van doen heeft?Was New Age niet zo'n nieuwe spirituele stroming waarbij het enigszins ging om intrinsieke ontwaking en bewustzijn?
quote:Ben het weer niet met je eens. De samenzwering wordt juist heel vaak toegedicht aan een blanke elite, die als een soort neo-nazi's die een vierde rijk willen stichten.
Op zaterdag 2 november 2002 17:27 schreef Nuoro het volgende:New-Age namelijk, -en alles wat daar onder valt (dus ook veel van die conspiracy-theories)- blijkt in de praktijk maar al te vaak te staan voor antisemitisme, xenofobie en ander -op afkomst en 'ras' gebaseerd- misplaatst (blank) superioriteitgevoel.
Groep 1: Joden, linkse mensen, negroiden, aziaten en overigen vinden dat er een geheime wereldregering is met extreem rechtse mensen die de 4e rijk willen stichten en alle niet-arische rassen willen uitroeien.
Groep 2: Rechtse mensen, facisten, ariers, Arabieren, geloofsfanaten en overigen vinden dat er een geheime wereldregering is met extreem linkse en joodse mensen die...blablabla...
Allebij even gek dus...
anti zionistisch maakt iemand dus nog geen anti semiet.
Je snapt dus m'n redenering wel..
Maar ik vind het ook vrij logisch dat als men in dit forum het over "de Joden" heeft, dat je dan kan interpreteren dat het over extremistische Joden gaat..zionisten dus. Dus niet te moeilijk doen, anders wordt alles weer een scheldpartij met smijtwoorden als "jij anti-semiet etc.!"
Dus terug naar de inhoudelijke discussie.
quote:Dat is helemaal niet waar, dat ze van anti-Semitisme worden beticht is de aloude tactiek van de "debunkers", de mensen die er baat bij hebben dat het publiek verre blijft van de waarheid en de boeken van mensen als David Icke etc. NIET gaan kopen/lezen.
quote:OHOHOHOH, NEEEEE
Wat jij schrijft is PRECIES wat de Illuminati wil:
Denken dat NWO-addepten iets met de SION-protocollen gaan refereren en dus automatisch anti-semitistisch zouden zijn etc etc.
Of schrijf je dit om ons NWO-critici te pesten"?
Volgens mij weet je allang hoe het zit, maar probeer je ons uit.
bovendien ben ik er niet zo zeker van dat zionistische joden er niks mee te maken hebben of er achter schuilen.. Illuminati komen immers uit de top van de industrie en bankierswezen , gek genoeg zegt een simpele blik op de achternamen van betreffende personen al een heleboel..
quote:Inderdaad zijn er gelukkig nog imho echte Joden die zich volledig distantiëren van het Zionisme..
Op maandag 4 november 2002 23:04 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
quote:Wat een stel gare fanatici: "Jews are forbidden to have their own state before the omcing of Messiah".
Op maandag 4 november 2002 23:04 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:46 schreef tvlxd het volgende:Wat een stel gare fanatici:
het huidige zionisme is een verkrachting van de originele Joodse normen en waarden en is slechts een atheistische neo koloniale onderneming die zich verhuld met religieuze symboliek die ze schaamteloos misbruiken voor hun genocidale agenda.
Nee die hebben geen recht op een eigen staat en al zeker niet ten koste van een ander volk.
dus voordat je weer mensen voor 'gare fanatici' uitmaakt zorg dan tenminste dat je weet waar ze eigenlijk voor staan
op http://www.netureikarta.org kun je meer over hun leren
quote:Blue Monday?
Op dinsdag 5 november 2002 00:28 schreef wouterheid het volgende:
New order
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 00:29 schreef tvlxd het volgende:[..]
Blue Monday?
quote:Wanneer een Jood zegt: Joden mogen geen land hebben voor de komst van Messiah, is het een gare fanaticus. Of het nou een religie alleen is, of ook een volk (wat volgens mij dus wel is) maakt niet uit: de Joden verdienen een eigen staat. Hoe ze dat aanpakken/hebben aangepakt is een ander verhaal.
Op dinsdag 5 november 2002 00:28 schreef Fonkmeistah het volgende:-hmhm hmhmhm-
quote:verdienen??
Of het nou een religie alleen is, of ook een volk (wat volgens mij dus wel is) maakt niet uit: de Joden verdienen een eigen staat.
"De Joden" hebben vlak na de Tweede Wereldoorlog een stuk van Canada aangeboden gekregen. Dat is wat veel mensen niet weten. Dat voorstel, zoek maar eens via google, is keihard neergesabeld. Dat kon natuurlijk niet, want het moest wel in het beloofde land natuurlijk!
Maaruh, als ik een religie opricht, en ik sleur daar 5 miljoen mensen in mee voor de komende 500 jaar, dan verdien ik een eigen staat? Of doel je ergens anders op?
quote:Natuurlijk.
Op dinsdag 5 november 2002 00:43 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:[..]
verdienen??
"De Joden" hebben vlak na de Tweede Wereldoorlog een stuk van Canada aangeboden gekregen. Dat is wat veel mensen niet weten. Dat voorstel, zoek maar eens via google, is keihard neergesabeld. Dat kon natuurlijk niet, want het moest wel in het beloofde land natuurlijk!
quote:Als jouw religie tweeduizend jaar lang door Europeanen wordt vervolgd, ja hoor. Als jouw religie in vernietigingskampen is gestopt op de weest gruwelijke manier, tuurlijk.
Maaruh, als ik een religie opricht, en ik sleur daar 5 miljoen mensen in mee voor de komende 500 jaar, dan verdien ik een eigen staat? Of doel je ergens anders op?
quote:Dat "natuurlijke" eraan volgens jouw visie vind ik helemaal niet zo natuurlijk.
Als jouw religie tweeduizend jaar lang door Europeanen wordt vervolgd, ja hoor. Als jouw religie in vernietigingskampen is gestopt op de weest gruwelijke manier, tuurlijk.
quote:maar die religie zegt dat je geen recht heb op een eigen staat
Op dinsdag 5 november 2002 00:46 schreef tvlxd het volgende:
Als jouw religie tweeduizend jaar lang door Europeanen wordt vervolgd, ja hoor. Als jouw religie in vernietigingskampen is gestopt op de weest gruwelijke manier, tuurlijk.
Maar de zionisten zijn voornamelijk atheistisch dus die geven geen hol om wat die religie zegt. en kunnen dus sowieso geen aanspraak maken op palestina als religieeus erfgoed
bovendien hebben een aantal van die zionisten zoals Kastner vrolijk meegewerkt aan de exterminatie van honderdduizenden Joden in ruil voor het vertek van 600 elitaire zionisten naar palestina.
daarbij had zelfs Hitler ze een eigen stuk land aangeboden in spanje wat ze vervolgens weigerden want ze wilden perse naar palestina..
Na de oorlog kregen ze behalve een stuk canada ook een stuk Argentinië aangeboden.. maar nee dat was te min voor ze, ze moesten ze nodig terug naar een stuk land dat ze ergens 2000 jaar geleden al eens eerder geroofd hadden en slechts 400 jaar hebben bezet.
quote:Miscchien is het handig om je er wat meer in te verdiepen, http://www.jewsnotzionists.org/ bijvoorbeeld.
Op dinsdag 5 november 2002 00:32 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wanneer een Jood zegt: Joden mogen geen land hebben voor de komst van Messiah, is het een gare fanaticus.
quote:Dat laatste vermoede ik ook al een tijdje, misschien een disinformant van de AIVD ?
Op maandag 4 november 2002 21:44 schreef M.ALTA het volgende:[..]
OHOHOHOH, NEEEEE
Complete desinformatie.
Joden hebben er helemaal niets mee te maken.Wat jij schrijft is PRECIES wat de Illuminati wil:
Denken dat NWO-addepten iets met de SION-protocollen gaan refereren en dus automatisch anti-semitistisch zouden zijn etc etc.
Of schrijf je dit om ons NWO-critici te pesten"?Volgens mij weet je allang hoe het zit, maar probeer je ons uit.
quote:Wist je dat de naam Israel een samenraapsel is van 3 "heidense" goden-namen, namelijk Isis, Ra en El , dus Isisrael.
Op dinsdag 5 november 2002 01:06 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
maar die religie zegt dat je geen recht heb op een eigen staat
![]()
en dat je in diaspora moet blijven en je dienstbaar moet maken voor de landen waar je verblijft.Maar de zionisten zijn voornamelijk atheistisch dus die geven geen hol om wat die religie zegt. en kunnen dus sowieso geen aanspraak maken op palestina als religieeus erfgoed
bovendien hebben een aantal van die zionisten zoals Kastner vrolijk meegewerkt aan de exterminatie van honderdduizenden Joden in ruil voor het vertek van 600 elitaire zionisten naar palestina.daarbij had zelfs Hitler ze een eigen stuk land aangeboden in spanje wat ze vervolgens weigerden want ze wilden perse naar palestina..
Na de oorlog kregen ze behalve een stuk canada ook een stuk Argentinië aangeboden.. maar nee dat was te min voor ze, ze moesten ze nodig terug naar een stuk land dat ze ergens 2000 jaar geleden al eens eerder geroofd hadden en slechts 400 jaar hebben bezet.
Rotschild=rood schild=ZONNE SCHILD!
Zionisme heeft geen ene moer met Joden van doen, maar meer met illuminatie/vrijmetselarij, de "Davidster" zie je ook vaak in Vrijmetselaarsloges hangen (symboliseert de Zon) en Zion betekent ZON, dus Zionisme=een Zonnereligie wat Vrijmetselarij in principe IS (zelfde geldt voor Christendom, is ook een verkapte illuminatie-zonnereligie, vandaar goudkleurige hanen bovenop kerktorens(Obelisken)en een goudkleurig aureooltje om het hoofd van Jezus(Het "Licht van de Wereld", doet ook erg veel aan de zon denken, niet?)
quote:twee egyptische goden, maar who the fuck is El? Nooit van gehoord. In al die jaren over egyptische godheden, nooit gehoord van ene El. Ra en Re zijn verwisselbaar, maar ik geloof dat Re de voorkeur heeft al sinds het begin des tijds...
Op dinsdag 5 november 2002 15:20 schreef PHETEP het volgende:
Wist je dat de naam Israel een samenraapsel is van 3 "heidense" goden-namen, namelijk Isis, Ra en El , dus Isisrael.
quote:.....wow.....
Op dinsdag 5 november 2002 15:20 schreef PHETEP het volgende:Zionisme heeft geen ene moer met Joden van doen, maar meer met illuminatie/vrijmetselarij, de "Davidster" zie je ook vaak in Vrijmetselaarsloges hangen (symboliseert de Zon) en Zion betekent ZON, dus Zionisme=een Zonnereligie wat Vrijmetselarij in principe IS (zelfde geldt voor Christendom, is ook een verkapte illuminatie-zonnereligie, vandaar goudkleurige hanen bovenop kerktorens(Obelisken)en een goudkleurig aureooltje om het hoofd van Jezus(Het "Licht van de Wereld", doet ook erg veel aan de zon denken, niet?)
quote:Of van de Rijksvoorlichtingsdienst !
Op dinsdag 5 november 2002 15:00 schreef PHETEP het volgende:[..]
Dat laatste vermoede ik ook al een tijdje, misschien een disinformant van de AIVD ?
quote:Het is gaar wanneer iemand zegt: een vervolgde groep mensen (volk) mag geen eigen land hebben totdat de Messiah komt.
Op dinsdag 5 november 2002 14:19 schreef schatje het volgende:[..]
Miscchien is het handig om je er wat meer in te verdiepen, http://www.jewsnotzionists.org/ bijvoorbeeld.
quote:katholieken zijn in het verleden ook vervolgd in nederland.. hebben ze nu recht op friesland ?
Op dinsdag 5 november 2002 23:36 schreef tvlxd het volgende:Het is gaar wanneer iemand zegt: een vervolgde groep mensen (volk) mag geen eigen land hebben totdat de Messiah komt.
quote:Katholieken werden niet verschrikkelijk vervolgd, hebben geen duidelijke band met Friesland en hebben al 30+ landen.
Op dinsdag 5 november 2002 23:41 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
katholieken zijn in het verleden ook vervolgd in nederland.. hebben ze nu recht op friesland ?
-edit-
Ok, katholieken hadden het niet makkelijk natuurlijk. En ach, hebben de Joden recht op Israel/Palestina, meer dan de katholieken op Friesland.
Feit blijft: degene die zoiets zegt is een gara fanaticus.
Nou, ik ga naar bed.
<Zionists made a deal with the Devil>
voor zover ik weet is er niemand die de onechtheid van de 'Protocollen van Sion' ontkent.
het is een bewezen vervalsing uit 1903 door een russische intrigent (Sergei Nilus) aan het hof van Tsaar Nicolaas V, en een poging om een invloedrijke adviseur (monsieur Phillippe) van de Tsaar in diskrediet te brengen. het is grotendeels ook nog een geval van plagiaat, uit een publicatie geschreven in frankrijk 1865 door Maurice Joly (hoogstwaarschijnlijk een lid van de Ordre Rose Croix), dat tegen Napoleon III gericht was.
Wat nu NWO-conspiracy-gelovers aangeven is dat zij de vervalsing niet ontkennen, echter dat deze gebaseerd was op nog een derde geschrift, geheime documenten van een frans vrijmetselaarsgezelschap.
Het anti-semitisme is er door de vervalser in 1903 ingebracht, en bestond niet in het originele document.
Die theorie is in aanzet best aannemelijk, er zitten inderdaad veel vrijmetselaars en niet joodse symboliek in de 'protocollen' (koningen, zelfs een paus, bloed e.d., niet direct joodse, eerder een christelijke symboliek),
Maar in dat geval mag ik de mensen er ook op wijzen dat de huidige James Bond films eveneens met deze symboliek doorspekt zijn (Spectre), ik hoop niet dat deze ook onderdeel vormen van de 'bewijsvoering' voor internationale complotten.
Ik denk dat het beschuldigen van anti-semitisme onjuist is, voor zover ik kan zien wordt er wel degelijk afstand genomen van juist de anti-semitische elementen in het verhaal.
Maar je kunt niet ontkennen dat het opvoeren als 'betrouwbare' bron van een document dat een belangrijke rol speelde in exact zo'n zelfde functie in het boek 'Mein Kampf', op zijn minst voor iedere beschouwer tot waakzaamheid moet leiden.
Ik denk dat er best een goede reden is om onderzoek te doen naar het functioneren van internationale organisaties, die gedeeltelijk inderdaad in een schemergebied functioneren; maar ik mag hopen dat de conclusies van zo'n onderzoek niet vooruit lopen op de feiten.
In dat geval stel je jezelf juist eerder erg kwetsbaar op voor exact die propaganda en machtsmanipulatie die tekend is voor de geschiedenis van de 'protocollen': die eerder gekenmerkt wordt door manipulatie van verscheidene groepen (Goebels, val van de engelse regering in (naar ik meen,) 1920 nav. de Zimmerman-brieven (een gerelateerde vervalsing), maar zelfs joodse groeperingen zelf hebben hier gebruik van gemaakt: het asiel dat een groep van ca. 400 joden uit Estland verkregen in japan (bondgenoot van Duitsland) was waarschijnlijk gebaseerd op een angst van de japanse regering voor een machtige joodse lobby, die ze wel te vriend wilden houden)
.
quote:laat maar zitten
Op maandag 4 november 2002 18:00 schreef PHETEP het volgende:[..]
Dat is helemaal niet waar, dat ze van anti-Semitisme worden beticht is de aloude tactiek van de "debunkers", de mensen die er baat bij hebben dat het publiek verre blijft van de waarheid en de boeken van mensen als David Icke etc. NIET gaan kopen/lezen.
David icke en bijv. ook William Cooper zijn daar vaak van beticht, maar ik heb al zijn boeken en heb nergens iets van anti-semitisme of extreem rechts of wat dan ook kunnen ontdekken in zijn boeken, als jij meent van wel dan moet je mij precies vertellen op welke bladzijden Icke anti-semitisch bezig is, doe dat maar eens (zelfde geldt voor het boek "Behold a Pale Horse van Cooper)
Researchers naar de illuminatie en N.W.O. noemen bijv. de "Joden" Kissinger, de Rotschilds en de Bronfmans als onderdeel van de samenzweerders, tegenover 90% NIET-joden zoals de Windsors, familie Bush, Clinton, Blair, prins Bernhard, de Paus etc. dus daaraan kan het ook niet liggen, en kom a.u.b. niet met de disinfo van "Kalman & Murray"aanzetten, waar alle "debunkers" van Icke &co. zo graag mee strooien.
[Dit bericht is gewijzigd door PHETEP op 14-11-2002 13:53]
Kan deze thread op slot ?
Ik wordt misselijk van desinformatie m.b.t. dit onderwerp.
quote:als het niet in je straatje past wat er verteld wordt dan mag het niet ineens?
Op vrijdag 22 november 2002 20:07 schreef M.ALTA het volgende:
aan moderator:Kan deze thread op slot ?
Ik wordt misselijk van desinformatie m.b.t. dit onderwerp.
quote:Nee. Ik wordt er niet goed van, omdat dit onderwerp veel constructieve
Op vrijdag 22 november 2002 20:29 schreef Malach het volgende:[..]
als het niet in je straatje past wat er verteld wordt dan mag het niet ineens?
Het mag van mij best verteld worden.
Ik zal dan maar zelf niet in dit soort discussies terugkomen.
Aan Moderator: laat maar open dan, ik trek mijn keutel in.
www.rense.com/general32/next.htm
(jullie zouden eens wat vaker op rense.com moeten kijken voor de laatste nieuws-feiten, net als op www.davidicke.com/icke/headlines.html en www.stewartswerdlow.com/news_current.shtml , is echt de moeite waard )
quote:*A Jew speaks out on The Protocols of Zion(in truth;SION, the sun)and says they were the work NOT OF JEWS BUT THE ILLUMINATI to put the blame on the Jews....this is precisely what David Icke has said for so long....;
Op vrijdag 8 november 2002 12:43 schreef RM-rf het volgende:
een beetje vreemde discussie:voor zover ik weet is er niemand die de onechtheid van de 'Protocollen van Sion' ontkent.
het is een bewezen vervalsing uit 1903 door een russische intrigent (Sergei Nilus) aan het hof van Tsaar Nicolaas V, en een poging om een invloedrijke adviseur (monsieur Phillippe) van de Tsaar in diskrediet te brengen. het is grotendeels ook nog een geval van plagiaat, uit een publicatie geschreven in frankrijk 1865 door Maurice Joly (hoogstwaarschijnlijk een lid van de Ordre Rose Croix), dat tegen Napoleon III gericht was.Wat nu NWO-conspiracy-gelovers aangeven is dat zij de vervalsing niet ontkennen, echter dat deze gebaseerd was op nog een derde geschrift, geheime documenten van een frans vrijmetselaarsgezelschap.
Het anti-semitisme is er door de vervalser in 1903 ingebracht, en bestond niet in het originele document.Die theorie is in aanzet best aannemelijk, er zitten inderdaad veel vrijmetselaars en niet joodse symboliek in de 'protocollen' (koningen, zelfs een paus, bloed e.d., niet direct joodse, eerder een christelijke symboliek),
Maar in dat geval mag ik de mensen er ook op wijzen dat de huidige James Bond films eveneens met deze symboliek doorspekt zijn (Spectre), ik hoop niet dat deze ook onderdeel vormen van de 'bewijsvoering' voor internationale complotten.Ik denk dat het beschuldigen van anti-semitisme onjuist is, voor zover ik kan zien wordt er wel degelijk afstand genomen van juist de anti-semitische elementen in het verhaal.
Maar je kunt niet ontkennen dat het opvoeren als 'betrouwbare' bron van een document dat een belangrijke rol speelde in exact zo'n zelfde functie in het boek 'Mein Kampf', op zijn minst voor iedere beschouwer tot waakzaamheid moet leiden.Ik denk dat er best een goede reden is om onderzoek te doen naar het functioneren van internationale organisaties, die gedeeltelijk inderdaad in een schemergebied functioneren; maar ik mag hopen dat de conclusies van zo'n onderzoek niet vooruit lopen op de feiten.
In dat geval stel je jezelf juist eerder erg kwetsbaar op voor exact die propaganda en machtsmanipulatie die tekend is voor de geschiedenis van de 'protocollen': die eerder gekenmerkt wordt door manipulatie van verscheidene groepen (Goebels, val van de engelse regering in (naar ik meen,) 1920 nav. de Zimmerman-brieven (een gerelateerde vervalsing), maar zelfs joodse groeperingen zelf hebben hier gebruik van gemaakt: het asiel dat een groep van ca. 400 joden uit Estland verkregen in japan (bondgenoot van Duitsland) was waarschijnlijk gebaseerd op een angst van de japanse regering voor een machtige joodse lobby, die ze wel te vriend wilden houden)
quote:Lees eens wat meer NWO literatuur, want hier klopt geen reet van. Ik ben het met M.ALTA en Phetep eens dat dit naar disinformatie neigt. Of je hebt geen tot weinig kennis van zaken of je loopt bewust de boel te fokken. Zo wordt Icke ook van anti-semitisme beschuldigd, terwijl als je zijn boeken zou lezen je zou zien dat dat complete onzin in. Tenslotte neem ik geen mensen serieus die alle NWO literatuur over 1 kam scheert. Dat getuigd van een weinig genuanceerde kijk op de wereld
Vervolgens wil ik wat uit;leggen over de protocols of sion/zion.
ik ben zelf jarenlang zeer geintreseerd geweest in het verkrijgen van kennis omtrend de illuminati en de overkoepelende orgaan vrijmetselarij.
Wat ik me kan herringeren, is dat naast joden (zionisten) ook christenen (tempeliers) en zelfs moslims ( shjiten of assassijnen genoemd) in de illuminati zitten. De NWO heeft zich op dit moment gericht op haar kracht en dat zijn de mensen in de eliten die haar steunen. Gek genoeg steunen wij deze elite bij ons bioscoopbezoek e.d.
Nu wil ik uitleggen dat er wel degelijk een "masterplan" is opgesteld. De een noemt het protocols en de ander heeft weer een andere benoeming, maar een ding is zeker, de plan is opgesteld.
In de 16e of 17e eeuw als ik me niet vergis, is er vanuit de rothshilds een idee opgekomen om de eeuwen oude masterplan te moderniseren en aan te passen aan deze tijd.
De persoon die dit opdracht kreeg was Adam weishaupt genaamd.
Een Duitse voormalige priester, die afstand nam van zijn geloof en de luciferian code van het leven aannam.
In dit plan is gek genoeg zelfs gesproken over wereld oorlogen en de profijten die deze zullen hebben voor de illuminati ook wel genaamd als de order of sion.
Ik heb dit kort willen houden en als er vragen zijn wil ik die graag beantwoorden.
Gegroet en watch out for the one eyed
Dus het verhaal van een slechte joodse gemeenschap gaat niet door.
quote:Leg mij eens uit hoe wij de illuminatie precies steunen door naar de bioscoop te gaan?
Op zondag 11 mei 2003 20:02 schreef stop_theone_eyed het volgende:
....Gek genoeg steunen wij deze elite bij ons bioscoopbezoek e.d.
Ik heb dit kort willen houden en als er vragen zijn wil ik die graag beantwoorden.
En hoe dat onderscheid maken ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef Boswachtertje het volgende:
[...]
Maar goed, er is hier genoeg over te vinden. Maar je moet je info zelf wel kritisch bekijken. Er is ook genoeg onzin te vinden, te midden van de vele goede sites..
Bron?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:00 schreef Boswachtertje het volgende:
.. Hitler zelf is 1/4e joods
een bekende NWO-gelovers bewering ... gebracht door naar ik meen ons aller David Icke.quote:
Ach, Frankenreiter was niet spannend meer, natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een bekende NWO-gelovers bewering ... gebracht door naar ik meen ons aller David Icke.
gebaseerd op engelse propaganda-idee, dat de vader van Hitler een onecht kind was van een dienstmeisje in het huis der Rothschilds..
een nogal ongeloofwaardig verhaal, niet gestoeld door enige bewijs overigens (de grootmoeder van Hitler heeft nooit bij de Rothschild gewerkt, maar dat deert de complotdenkers niet, het hele verhaal is natuurlijk te mooi om waar te zijn)
Het is hoe je het wil noemen. Ik plaats Kapitalisme, Socialisme, Communisme en Zionisme onder een noemer, namelijk machtspolitiekquote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:26 schreef RM-rf het volgende:
Boswachtertje .... hecht jij er dan wél veel waarde aan dat de door jou genoemde personen een joodse achtergrond hebben (vaak niet zozeer religieus, of gelovig wel een duidelijke culturele joodse afkomst) ....?
Wat wil dat dan precies zeggen, wat is dan wel de waarde dat Joodse personen zo vaak erg succesvol zijn, in het bedrijfsleven, of in politiek (wat je noemde 'veel mensen op de topposities hebben een joodse achtergrond') ...?
Vanavond is er nog een documentaire op Arte, over de russische oligarchen, de chodorchowski en anderen
http://www.arte-tv.com/de(...)eek=1,year=2006.html
bijna al deze oligarchen zijn ook van Joodse herkomst... ze behaalden onder Jeltsin veel rijkdom en macht, werden multimiljonair, soms ook met illegale zaken, met medeweten van de regering... onder Poetin verdwijnen ze nu in de gevangenis, of moeten naar het buitenland vluchtten (meerdere zijn al naar Tel Aviv gevlucht)... als onderdeel van een machtsspel ...
Natuurlijk speelt het 'joods-zijn' van deze oligarchen wél een zekere rol, omdat ze veelal uit een zeer internationaal georienteerde cultuur komen, die zeer succesvol is in tijden van nationaal-economische instabiliteit... juist omdat het zelf weinig aan de direkte nationale economieen gebonden is...
Het is echter onzin om te beweren dat er een op voorhand 'voorbestemd' complot is, dan enkel de macht vergroot in één richting... zulk een machtsspel is eerder een cirkelbeweging, een 'rad van fortuyn' dat zowel naar boven, als naar beneden kan draaien.
*kuch*quote:
Je weet niet wat dat woord betekent he ?quote:
Ik vraag me toch echt af wat je probleem is...quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:23 schreef ChOas het volgende:
Je weet niet wat dat woord betekent he? [
Ik probeer je niet te beschuldigen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:26 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik vraag me toch echt af wat je probleem is...
Ik heb gewoon mijn visie over alles wat er gebeurt in de wereld en jij hebt weer een andere. zie geen reden tot het beschuldigen van mij...
OMGquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:32 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik probeer je niet te beschuldigen.
Ik neem alleen op dit moment aan dat je het verschil tussen 'onderkennen' en 'ontkennen' niet kent.
En dat maakt je betoog van 5 (ofzo) posts geleden vrij grappig, ja
quote:TEL AVIV (ANP) - Voor het eerst sinds 2000 is het aantal antisemitische incidenten in de wereld gedaald. Vorig jaar was er sprake van een teruggang van 20 procent in vergelijking met 2004, aldus een maandag verschenen rapport van de universiteit van Tel Aviv.
Frankrijk en Canada kenden de relatief grootste dalingen.
Vorig jaar werden in totaal 406 antisemitische incidenten gemeld. Rusland en Oekraïne voeren de lijst aan van landen waar deze vorm van discriminatie het hardst stijgt, aldus het Israëlische dagblad Haaretz.
He TimC, laat me je een tip geven. Gebruik voortaan de term ''Illuminati'', dat staat een stuk minder dom dan ''illuminatie.'' Een natte pot illuminatie, dat is vragen om ongelukken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:10 schreef TimC het volgende:
Amerikanen en joden allemaal één pot nat = Illuminatie..
Ach de een ziet het als illuminati, de ander zoekt illuminatiequote:Op dinsdag 25 april 2006 10:43 schreef Johan_de_With het volgende:
He TimC, laat me je een tip geven. Gebruik voortaan de term ''Illuminati'', dat staat een stuk minder dom dan ''illuminatie.'' Een natte pot illuminatie, dat is vragen om ongelukken.
De grootmoeder van Hitler, Maria Anna Schicklgruber, werkte als huishoudster bij de rijke Joodse familie Trummelschlager. Het gerucht gaat dat Maria een affaire had met meneer Trummelschlager, waaruit haar zwangerschap is voortgekomen (Maria was vrijgezel). Alois werd, als onwettige zoon, in 1837 geboren ten gevolge van deze affaire. Vandaar het verhaal dat Hitler waarschijnlijk gedeeltelijk Joods bloed had (via zijn vader). Dit is echter nooit bewezen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Bron?
Nee, dat begrijp ik wel. Heydrich had ook zoiets, trouwens.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:31 schreef Techno het volgende:
Oops, link gefixed, de jouwe verwijst naar de juiste bron.
Ik zeg ook niet dat het waar is, er is immers geen sluitend bewijs voor.
Ik probeer alleen te verklaren waar deze geruchten vandaan komen.
Johann Trummelschlager was een boer in Strones, Döllersheim... deze man heeft bestaan en was idd de werkgever van Maria Schicklgrüber toen zij Alois baarde...quote:Op woensdag 26 april 2006 00:46 schreef Techno het volgende:
Dat peetouderverhaal is zelfs op Wiki te lezen, quote: Herr and Frau Trummelschlager were listed as godparents to Aloys.
Het verhaal dat Hitler gepest werd in zijn jeugd met zijn vermoedelijke Joodse afkomst heb ik ooit eens gelezen in e.o.a. WW II naslagwerk (waarvan de titel mij helaas ontschoten is), maar hierover is ongetwijfeld ook wel wat op het internet te vinden.
Al zou dit in het nieuws komen, nog zou bijna niemand het geloven.. Give them a conspiracy which is so vast and large, that no one will believe it.. Onze huidige wereld.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:38 schreef Salvad0R het volgende:
Bush is erger dan de Joden .
De huidige president Bush Jr. is het product van enkele generaties macht-opbouwing, beginnend bij Prescott Bush (opa van huidige president, oprichter van CIA, oprichter van Skull & Bones enz enz enz) en zijn visie wat betreft toekomst van kapitalisme/samenleving/macht is waarheid geworden .
de Bushes willen er echt een politie-gecontroleerde georgeorwell gewaarwording van maken, de Joden willen gewoon dat er geen stenen naar hun familie wordt gegooid en banken ownen enzenz.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:48 schreef Tiesemans het volgende:
de Club van Rome (die Milosovic gemold heeft),
Ik citeer even uit die link die je geeft:quote:Op donderdag 7 november 2002 20:44 schreef PHETEP het volgende:
Nou nou... indrukwekkend...quote:Henry Makow, Ph.D. is the inventor of the board game Scruples and the author of "A Long Way to go for a Date." (http://alongwaytogoforadate.com) His articles on feminism and the New World Order are archived on his web site www.savethemales.ca He welcomes comments at henrym@mts.net
Bedoeld je de P2? Of is de Club van Rome weer een andere groep?quote:Op vrijdag 28 april 2006 03:29 schreef Tiesemans het volgende:
de Club van Rome (die Milosovic gemold heeft),
Doe eerst is goed zoeken naar de Club van Rome voor je met de Propaganda due aan komt kakken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Bedoeld je de P2? Of is de Club van Rome weer een andere groep?
Uhm Silvio stond niet op de foto btw.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:19 schreef Techno het volgende:
Nja, ik zag die kop van Berlusconi en dan is de link met P2 snel gemaakt.
Al wat info gevonden overgens, het is net zo'n dubieus clubje als P2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |