ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ik las vanochtend in de krant dat er op 28 januari door de Bentheimer Eisenbahn icm Railcargo drie keer per week een trein met plek voor 34 containers richting het Zweedse Malmö gaat rijden
Vandaag geen treinen voor mij. Na zo'n 5,5 uurtjes overwerk te hebben verricht vannacht, was ik om 03:35 eindelijk thuis en net een uurtje wakker, en ga ik zo de auto maar eens wassen
Officieel heeft ERS al een dienstregeling aangevraagd via de boog Betuweroute > Arnhem, maar die richting is nog niet in dienst... Alleen Arnhem > Betuweroute is op dit moment in dienst. En juist, in die richting is er nog geen enkele trein die een rijpad heeft aangevraagd... ERS wil op zondag via de Betuweroute naar Arnhem en zo naar Bad Bentheim (via kopmaken op Deventer Goederen), maar worden daarin dus nog verhinderd, doordat die boog nog niet in dienst is. Dus nu gaan ze ook bij Fles voor de deur langs.
Die Nachfrage nach gastronomischen Angeboten in Fernverkehrszügen ist stark abhängig vom Reiseanlass der Kunden und deren Verweildauer im Zug. In Zügen mit hohem Anteil an Urlaubs- und Geschäftsreisenden ist die Nachfrage hoch. Pendler mit kürzeren Reisezeiten frequentieren die Bordgastronomie eher selten.
Aufgrund der geringen gastronomischen Nachfrage auf bestimmten IC-Linien hat DB Fernverkehr entschieden, den Bistrowagen-Einsatz im IC-Verkehr auf nachfragestarke Züge entsprechend der Nachfrage nach dem gastronomischen Angebot zu konzentrieren.
Alle Züge der Linie 77 (Amsterdam - Berlin), so auch der IC 143, verkehren bis auf weiteres ohne Speisewagen. Zwischen Berlin und Hannover und in der Gegenrichtung findet jeweils eine Ersatzbewirtschaftung mittels SnackCaddy statt.
Über 85 Prozent der IC-Linien des Fernverkehrs verfügen weiterhin über ein gastronomisches Angebot. DB Fernverkehr konzentriert das Angebot auf Züge mit hohem Anteil an Urlaubs- und Geschäftsreisenden mit hoher Nachfrage nach einem gastronomischen Angebot im Zug.
Wir wünschen Ihnen schon jetzt eine angenehme Reise.
Mit freundlichen Grüßen Im Auftrag
Maren Reinsch Leiterin Kundendialog
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geweldig weer NS. Ic naar het westen bestaat normaal uit minstens 8 bakken virm ( 4 voor haga en 4 voor rotjeknor), maar omdat er vanwege werkzaamheden niet verder dan Utrecht gereden wordt, kan het ook wel met 4 bakken.
Op zaterdag 20 december 2014 16:46 schreef Dr_Flash het volgende: Kom zrlf kijken dan joh. Ding zit stampvol. Waarom rijden ze normaal niet met 2 x 3 SGM anders, "als er toch niemand in zit" ?
Ik word echt agressief van die Kutbejaarden. Niet eerst uitstappers voor laten gaan, overal drie keer zo lang over doen, "niet tegen achteruit rijden kunnen"
Op zaterdag 20 december 2014 17:10 schreef Dr_Flash het volgende: Ik word echt agressief van die Kutbejaarden. Niet eerst uitstappers voor laten gaan, overal drie keer zo lang over doen, "niet tegen achteruit rijden kunnen"
Die Nachfrage nach gastronomischen Angeboten in Fernverkehrszügen ist stark abhängig vom Reiseanlass der Kunden und deren Verweildauer im Zug. In Zügen mit hohem Anteil an Urlaubs- und Geschäftsreisenden ist die Nachfrage hoch. Pendler mit kürzeren Reisezeiten frequentieren die Bordgastronomie eher selten.
Aufgrund der geringen gastronomischen Nachfrage auf bestimmten IC-Linien hat DB Fernverkehr entschieden, den Bistrowagen-Einsatz im IC-Verkehr auf nachfragestarke Züge entsprechend der Nachfrage nach dem gastronomischen Angebot zu konzentrieren.
Alle Züge der Linie 77 (Amsterdam - Berlin), so auch der IC 143, verkehren bis auf weiteres ohne Speisewagen. Zwischen Berlin und Hannover und in der Gegenrichtung findet jeweils eine Ersatzbewirtschaftung mittels SnackCaddy statt.
Über 85 Prozent der IC-Linien des Fernverkehrs verfügen weiterhin über ein gastronomisches Angebot. DB Fernverkehr konzentriert das Angebot auf Züge mit hohem Anteil an Urlaubs- und Geschäftsreisenden mit hoher Nachfrage nach einem gastronomischen Angebot im Zug.
Wir wünschen Ihnen schon jetzt eine angenehme Reise.
Mit freundlichen Grüßen Im Auftrag
Maren Reinsch Leiterin Kundendialog
En toch rijden er momenteel IC Berlijn-treinen mét BordBistro rond van- en naar Amsterdam. Zelfs vandaag nog.
Er zijn wel oplossingen voor, maar dan zit je vaak op het niveau 'grote hostingprovider' en daar zit FOK! niet. TRUE, de hostingpartij, natuurlijk wel maar die vragen waarschijnlijk de hoofdprijs
Er zijn wel oplossingen voor, maar dan zit je vaak op het niveau 'grote hostingprovider' en daar zit FOK! niet. TRUE, de hostingpartij, natuurlijk wel maar die vragen waarschijnlijk de hoofdprijs
En hier zitten we tenminste nog veilig droog achter onze beeldschermen, i.p.v. half weg te regenen op een klein stationnetje omdat die kuttrein weer eens te laat is
En hier zitten we tenminste nog veilig droog achter onze beeldschermen, i.p.v. half weg te regenen op een klein stationnetje omdat die kuttrein weer eens te laat is
Onthaasten is zeker goed
als je dat nou nog zit dan is ie fors laat, tenzij nachttrein
Zusätzliche Verbindungen auf der Strecke Alzey - Mainz Attraktiver Schienenersatzverkehr ermöglicht 30-Minuten Takt
Ab Montag, den 22.12.2014., wird zusätzlich zu den vlexx-Zügen ein Schienenersatzverkehr die Kapazitäten auf der Strecke Alzey - Mainz und zurück erhöhen und den Fahrplan somit verdichten. So wird insbesondere ab Alzey um 8:13 Uhr ein 30-Minuten-Takt erzielt.
Auf jedem Bus wird ein vlexx-Fahrgastbetreuer dabei sein und Sie über den neuen Fahrplan informieren. Bitte beachten Sie, dass der Halt "Armsheim" nur mit den vlexx-Zügen bedient wird - somit können wir eine attraktive Fahrzeit nach Mainz ermöglichen.
trans regio übernimmt Spätverbindung Spätverbindung an Sams- und Sonntagen von Mainz nach Bingen wird bedient Der private Bahnbetreiber trans regio bedient ab dem 20.12.2014 bis einschließlich 04.01.2015 die Spätverbindung an Sams- und Sonntagen von Mainz nach Bingen.
Die Fahrt in der Nacht vom ersten auf den zweiten Weihnachtsfeiertag entfällt.
Op zondag 21 december 2014 09:27 schreef ZwarteKater het volgende: Komt d'r eindelijk zo'n railcatering dodo langs met een powerbank, werkt z'n pinautomaat niet
En irritant dat die VIRMs geen stopcontact hebben in de 1e klas. WiFi is ook al ruk. En hier zitten we nog 1.5 uur in...
I know right. Gister al twee deuren in een treinstel die niet open gingen waardoor je de halve trein door moest om eruit te komen .
Krijg nu opeens te horen dat de IC niet verder gaat als Eindhovuuuuh, en als we verder willen maar moeten overstappen :p. Had het idee dat het personeel niet eens wist waarom dat moest. Ze hadden hem beter kunnen aankoppelen: het is nu zo druk dat de balkons volstaan incl 1e klas. Gezellig hoor.
Railcatering persoon kwam terug met een werkende pin nu \o/.
Op zondag 21 december 2014 09:27 schreef ZwarteKater het volgende: Komt d'r eindelijk zo'n railcatering dodo langs met een powerbank, werkt z'n pinautomaat niet
En irritant dat die VIRMs geen stopcontact hebben in de 1e klas. WiFi is ook al ruk. En hier zitten we nog 1.5 uur in...
Zo, tot zo ver deze poging op de Selfkantbahn. Gisteravond mijn vrienden bij het kerstdiner vervroegd alleen gelaten, vertraging van dat falende hoere busbedrijf in Utrecht getrotseerd. Toch nog de intercity van 22:38 naar het zuiden des lands gehaald. Vlak voor middernacht ingecheckt in een hotel in Weert. Meteen gaan slapen, 7uur opgestaan, ontbijt, uitchecken, vroegste trein naar Heerlen, Euregiobahn naar Herzogenrath, RB naar Geilenkirchen.
Daat heb ik een uur in de kou staan wachten op een taxi naar de stoomtrein, maar die kwam niet stoomtrein is inmiddels vertrokken, en ik zit op te warmen bij de McDonald's met een kop koffie. Over n half uurtje de trein naar Mönchengladbach en dan via Venlo en Nijmegen naar huis. Maar geen stoom dus dit jaar.
Nja, taxigeld uitgespaard, twee uur eerder thuis, geen horde kleine kinderen, geen ramenlikkers. En toch een aardig ritje. Je moet het positief zien he
Gelukkig ook nog een kwartier vertraging dus in Mönchengladbach weer een uurtje wortel schieten. Waarom? "Verzögerungen in dem Betriebsablauf". Lees: We hebben vertraging omdat we te laat zijn. Ja ja, informeren doe je zo
Gelukkig nog net mijn aansluiting gehaald in Mönchengladbach doordat de Eurobahn even wachtte. Kost waarschijnlijk wel een half uur in Venlo, maar dat is te overzien.
Op zondag 21 december 2014 12:30 schreef Dr_Flash het volgende: Gelukkig nog net mijn aansluiting gehaald in Mönchengladbach doordat de Eurobahn even wachtte. Kost waarschijnlijk wel een half uur in Venlo, maar dat is te overzien.
Als je geen cargo tegemoet komt haalt de Eurobahn er zo 3-4 minuten uit op weg naar Venlo.
bijna altijd. En de B van Buitenland. Er zijn maar weinig stations waarbij dat dezelfde kant is namelijk. Na Haarlem en Alkmaar houdt het wel zo'n beetje op. De kleine stations hebben meestal geen perronfases.
bijna altijd. En de B van Buitenland. Er zijn maar weinig stations waarbij dat dezelfde kant is namelijk. Na Haarlem en Alkmaar houdt het wel zo'n beetje op. De kleine stations hebben meestal geen perronfases.
Is dat serieus of een observatie die toevallig vaak zo uitkomt? Want dan snap ik niet waarom hier in Roosendaal op perron A de trein naar Brussel en op perron B de trein naar Amsterdam vertrekken
Is dat serieus of een observatie die toevallig vaak zo uitkomt? Want dan snap ik niet waarom hier in Roosendaal op perron A de trein naar Brussel en op perron B de trein naar Amsterdam vertrekken
Net zoals dat men met de hectometrering altijd begint aan de Amsterdamse kant bij wegen.
Nee hoor, A27 begint bij Breda te tellen en loopt op naar Amsterdam-Oost Almere.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 21 december 2014 15:22 schreef greavy het volgende: Der loopt hier servicepersoneel op Amsterdam te gillen dat men morgen staakt in België. Iemand die meer weet???
Geen idee, ik was eindelijk de trein uit. Of zij er ooit nog in geraakt zijn weet ik niet. Maar ik hoop het wel, zulke mensen hoeven we hier niet te hebben
Op zondag 21 december 2014 15:43 schreef Dr_Flash het volgende: Geen idee, ik was eindelijk de trein uit. Of zij er ooit nog in geraakt zijn weet ik niet. Maar ik hoop het wel, zulke mensen hoeven we hier niet te hebben
Veel teveel van die mensen meegemaakt de laatste tijd. Ik ga altijd maar in een "ontmoet"coupe zitten, is het altijd rustiger
En ik snap nog steeds niet waarom de grote digitale schermen niet flexibel kunnen zijn met bestemmingen van de trein. In gouda staat er bijvoorbeeld op "Leeuwarden" met klein eronder "rijdt niet verder dan utrecht CS"
Op zondag 21 december 2014 16:05 schreef Yreal het volgende: En ik snap nog steeds niet waarom de grote digitale schermen niet flexibel kunnen zijn met bestemmingen van de trein. In gouda staat er bijvoorbeeld op "Leeuwarden" met klein eronder "rijdt niet verder dan utrecht CS"
Dat kan wel, maar het is beleid (keuze) om de eindbestemming er op te laten staan en in een kleine regel eronder de wijziging. Je bent echt niet de enige die dit raar vindt maar blijkbaar is uit een enquete dit naar voren gekomen..
Dat kan wel, maar het is beleid (keuze) om de eindbestemming er op te laten staan en in een kleine regel eronder de wijziging. Je bent echt niet de enige die dit raar vindt maar blijkbaar is uit een enquete dit naar voren gekomen..
Blijkt maar weer eens dat het merendeel van dit land debiel is
Mwa, je kan het op 2 manieren aangeven: - Groot de nieuwe eindbestemming, met de mededeling dat dit eerst de trein naar oude eindbestemming was - Groot de oude eindbestemming, met de mededeling dat deze trein rijdt naar de nieuwe eindbestemming
Aangezien er gecommuniceerd wordt in de vorm 'De Intercity naar <eindbestemming>', is het op zich logischer om iets nog steeds die naam te geven, met de mededeling dat er een wijziging is. Anders moet je zien uit te leggen dat de Intercity naar Zwolle eerst de Intercity naar Groningen was, en dat er een wijziging was.
Op zondag 21 december 2014 16:28 schreef dcm360 het volgende: Mwa, je kan het op 2 manieren aangeven: - Groot de nieuwe eindbestemming, met de mededeling dat dit eerst de trein naar oude eindbestemming was - Groot de oude eindbestemming, met de mededeling dat deze trein rijdt naar de nieuwe eindbestemming
Aangezien er gecommuniceerd wordt in de vorm 'De Intercity naar <eindbestemming>', is het op zich logischer om iets nog steeds die naam te geven, met de mededeling dat er een wijziging is. Anders moet je zien uit te leggen dat de Intercity naar Zwolle eerst de Intercity naar Groningen was, en dat er een wijziging was.
Ik snap niet waarom we geen lijnnummers invoeren. Ritten van de intercity's tussen Den Haag CS en Venlo worden nu uitgevoerd onder nummer 19xx. Vergeet xx en gebruik de rest als lijnnummer, dus lijn 19. Noem op dezelfde manier Maastricht <-> Amsterdam/Schagen/Alkmaar: lijn 8, Heerlen <-> Schiphol: lijn 35, Roosendaal <-> Zwolle: lijn 36, etc. Daarmee bied je extra ondersteuning voor buitenlandse reizigers en de steeds groter wordende groep die topografie slecht beheerst. Voor de rest zou ik het idee van James gebruiken.
Ik snap gewoon het verband niet tussen een trein die maar tot Zwolle rijdt en ongeplande bejaarden op het spoor. Je kunt toch gewoon doorrijden dan?
Dames en Heren,
Tussen Zwolle en Meppel lopen we een vertraging van ongeveer vijftien minuten op. De rollator van kwart voor vijf is bij Herfte nog niet van het spoor af. Excuses voor het ongemak.
ik snap het wel hoor, de gewoonteschapen zijn toch op zoek naar "de trein naar Leeuwarden". Toe hoe ver hij vandaag weer wel of niet blijkt te rijden, tsja, dat zien we dan wel weer. Als ze dan "Utrecht" zien staan denken ze "dat is mijn trein niet "
Je hebt ze erbij hoor mensen in Rotterdam die de Ic naar Utrecht missen en dan rustig een half uur wachten als je ze niet naar de overkant bonjourd om de Ic Groningen/Leeuwarden te nemen
Mensen die in de trein stappen waar heel groot Zwolle op het bord staat, zowel op het perron als in de trein, en dan 10 seconden voor vertrektijd vragen of het de trein naar Deventer is
Zet hier maar de Disscusie op voort mensen aub, op een niet te noemen kinderachtige trein spotters site mag het weer eens niet zo als gewoonlijk, heel erg flauw. Trein spotters in NL wat vind u van deze onzin hekken.
Buiten de spits is het vaak ellende met bejaarden e.d.
Laatst zei ik tegen een conducteur dat ik het heb opgegeven met stiltecoupés en die gaf me gelijk. In plaats van gewoon met een UZI al die analfabete malloten uit te schaken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 21 december 2014 18:21 schreef Salatrel het volgende: Je hebt ze erbij hoor mensen in Rotterdam die de Ic naar Utrecht missen en dan rustig een half uur wachten als je ze niet naar de overkant bonjourd om de Ic Groningen/Leeuwarden te nemen
Op den haag cs ook. Pakken ze de stoptrein naar utrecht omdat er op de intercitys amersfoort of enschede staat
Over die 'plastic kop' gesproken: Siemens heeft daar een paar wisselstukken voor. Die blauwe plaat met het 'Wiener Lokalbahnen'-logo kan worden vervangen door een plaat met bestemmingsdisplay. Da's dan wel weer handig
Roosendaal is inderdaad de uitzondering. Daar is de A-zijde de Antwerpse zijde.
Op zondag 21 december 2014 20:17 schreef boriq het volgende: Oh, voor diegenen die het nog niet doorhadden: class66fan is trouwens de andere naam van dutchtrainmanserie22
Nou, dat hebben we gezien De Dickens-wereld heeft meer met de realiteit te maken dan de beweringen van de NS
De inzet in de sprinter Apeldoorn-Enschede gisteren, die elk half uur reed: SLT-VI SGM-II + SGM-III SGM-III + SGM-III DDZ-IV Plan V + Plan V + Plan V DDZ-IV
Dat is toch flinke inzet. In de IC's was het inderdaad puinhoop, met losse viertjes en zesjes VIRM.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik rij ook dagelijks naar m'n werk in de auto... Maar da's puur omdat Apeldoorn -> Almere kut is en ik dan ook nog eens een bus naar een industrieterrein moet nemen. Het ging overigens meer om het feit dat ze die vraag stellen terwijl wij geen echte concurrentie op het spoor kennen. Het is dus een nutteloze vraag. Zeker als die gevolgd wordt door een vraag of ik de auto boven de trein prefereer.
De trein is ook nooit zo het probleem, het is meer het van en naar de trein toe gaan wat gewoon facking kut is.
nja dat is helemaal verkankerd idd. Ik zat het me net te bedenken. Gisteravond weer mogen genieten van de bizarre service van GVU of U-OV of weet ik hoe die schaamlap tegenwoordig heet die die bussen in Utrecht rijden. Waardeloze klotezooi.
Zolang je er je geld mee kunt verdienen Het hangt er wel vanaf of de dienstregeling en routes een beetje handig zijn, en natuurlijk wie er achter het stuur zit. Als je daar een chagrijn hebt zitten....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zolang je er je geld mee kunt verdienen Het hangt er wel vanaf of de dienstregeling en routes een beetje handig zijn, en natuurlijk wie er achter het stuur zit. Als je daar een chagrijn hebt zitten....
Traag, oncomfortabel, duur en vol met tuig. Daarom ga ik er ook nooit mee. Enige leuke is met de chauffeur leuteren. Mooi volk is dat
Traag, oncomfortabel, duur en vol met tuig. Daarom ga ik er ook nooit mee. Enige leuke is met de chauffeur leuteren. Mooi volk is dat
niet in Utrecht, daar zitten alleen maar achterlijke randdebielen op de bus. Op de taxi ook trouwens. Reiziger? Bitch please? Nee reizigers moeten betalen, gaan zitten en hun bek houden
niet in Utrecht, daar zitten alleen maar achterlijke randdebielen op de bus. Op de taxi ook trouwens. Reiziger? Bitch please? Nee reizigers moeten betalen, gaan zitten en hun bek houden
Maar daar prikken ze je ook gewoon als je wat durft te zeggen, snap ik wel.
Ik heb trouwens ook weleens een wervingsadvertentie gezien waar like 1300 bruto geboden werd, per maand, voor 36 uur in de week. Ja hehe logisch dat je dan alleen uitschot aantrekt.
Op zondag 21 december 2014 23:09 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb trouwens ook weleens een wervingsadvertentie gezien waar like 1300 bruto geboden werd, per maand, voor 36 uur in de week. Ja hehe logisch dat je dan alleen uitschot aantrekt.
Ik maak er een sport van om taxichauffeurs in Zwolle op het station boos te maken door te zeggen, nee ik wil die. Ze zitten elkaar altijd het hand boven het hoofd te houden en verdelen ritjes onder elkaar. Krijg toch ff lekker de tering, die ene is veel duurder.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 21 december 2014 23:09 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb trouwens ook weleens een wervingsadvertentie gezien waar like 1300 bruto geboden werd, per maand, voor 36 uur in de week. Ja hehe logisch dat je dan alleen uitschot aantrekt.
Bruto loon was vorig jaar toen ik begon ¤12,26 per uur (niet heel erg slecht), maar daar komen nog bovenop:
SPOILER: toeslagen
Dat hebben ze in Amsterdam al geprobeerd bij een metrostremming in de zomer een paar jaar terug. Ze dachten dat er toch alleen maar heen en weer gereden hoefde te worden, maar vergaten even dat reizigers ook wel eens vragen hebben. En aangezien die Polen nauwelijks/geen Nederlands spraken was dat niet echt een succes...
Nee, zover komen we niet met onze lijnbussen. Wel een mooi verhaal van een paar maanden terug:
Ik rij de bus van Enschede naar Denekamp. In Denekamp blijft iemand zitten op het eindpunt, dus ik denk: die is in slaap gevallen. Op dat moment was ie wel wakker, dus geen aandacht aan besteed. In Oldenzaal (op de terugweg dus) zit hij er nog steeds in, dus ik vraag hem maar eens waar ie heen moet. "Station" (in een soort van Engels). Ik vraag dus welk station. Hij kijkt me vragend aan, dus vraag hem maar "Oldenzaal?". Schudt nee. "Enschede?" "Yes, Enschede". Nou goed, volgens mij was hij daar ook ingestapt, maar het is zijn feestje. Net voordat ik in Enschede het stationsplein opdraai komt hij naar voren en vraagt "This bus goes to The Hague?"
nja dat is helemaal verkankerd idd. Ik zat het me net te bedenken. Gisteravond weer mogen genieten van de bizarre service van GVU of U-OV of weet ik hoe die schaamlap tegenwoordig heet die die bussen in Utrecht rijden. Waardeloze klotezooi.
Hmm, toen het nog GVU was het echt drama, nu is het toch wel flink verbeterd, er verdwijnen in elk geval geen bussen meer spontaan uit de dienstregeling, en ze rijden meer op tijd (op mijn traject, wat echt huilen was)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hmm, toen het nog GVU was het echt drama, nu is het toch wel flink verbeterd, er verdwijnen in elk geval geen bussen meer spontaan uit de dienstregeling, en ze rijden meer op tijd (op mijn traject, wat echt huilen was)
Nou, ik weet niet waar jij in Utrecht woont maar bij mij is het alleen maar slechter geworden, ik had het niet gedacht dat het kon moet ik je eerlijk bekennen.
Nee, zover komen we niet met onze lijnbussen. Wel een mooi verhaal van een paar maanden terug:
Ik rij de bus van Enschede naar Denekamp. In Denekamp blijft iemand zitten op het eindpunt, dus ik denk: die is in slaap gevallen. Op dat moment was ie wel wakker, dus geen aandacht aan besteed. In Oldenzaal (op de terugweg dus) zit hij er nog steeds in, dus ik vraag hem maar eens waar ie heen moet. "Station" (in een soort van Engels). Ik vraag dus welk station. Hij kijkt me vragend aan, dus vraag hem maar "Oldenzaal?". Schudt nee. "Enschede?" "Yes, Enschede". Nou goed, volgens mij was hij daar ook ingestapt, maar het is zijn feestje. Net voordat ik in Enschede het stationsplein opdraai komt hij naar voren en vraagt "This bus goes to The Hague?"
Op de regiotaxi in Utrecht zit anders een prima chauffeur. Moi.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Nou, ik weet niet waar jij in Utrecht woont maar bij mij is het alleen maar slechter geworden, ik had het niet gedacht dat het kon moet ik je eerlijk bekennen.
Ik woon er niet, maar ik kom er 1 a 2x per week voor werk
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik woon er niet, maar ik kom er 1 a 2x per week voor werk
Nou, ik snap wel waarom ik een goede fiets heb gekocht. Door een medische ingreep heb ik de afgelopen weken een paar keer met de bus in de ochtendspits vanaf de Biltstraat naar de Uithof (ik moest op het UMC zijn voor controle) gereisd, vreselijk .
Anderhalf goddamn uur van Utrecht naar Zoetermeer? jezus
En dat durven ze gewoon als een serieuze optie aan te bieden. Hmmkay. Misschien moet iemand Wilma ff wakker maken, zou wel leuk zijn als die ook eens wat gaat DOEN voor dr geld. Want dit kan natuurlijk niet.
Ik zit op Google Maps een beetje wat stationnetjes in te vullen en het lijkt nog te kloppen ook. Soms een minuutje of twee minder, maar dat zit 'm er denk ik in dat Google uitgaat van een hogere snelheid.
Sloterdijk-Hoorn is 1:04 volgens Google Maps, Hoorn-Enkhuizen nog eens 40 minuten. Totaal 1:44 dus, waar de bus 2:14 over doet. Dat valt nog wel mee als je in overweging neemt dat ook het in- en uitstappen tijd kost en een bus niet overal kan draaien (en dus om moet rijden).
Ik zit op Google Maps een beetje wat stationnetjes in te vullen en het lijkt nog te kloppen ook. Soms een minuutje of twee minder, maar dat zit 'm er denk ik in dat Google uitgaat van een hogere snelheid.
Sloterdijk-Hoorn is 1:04 volgens Google Maps, Hoorn-Enkhuizen nog eens 40 minuten. Totaal 1:44 dus, waar de bus 2:14 over doet. Dat valt nog wel mee als je in overweging neemt dat ook het in- en uitstappen tijd kost en een bus niet overal kan draaien (en dus om moet rijden).
En een lagere maximumsnelheid, de stukken die de bus over de A7, A8 en A10 moet rijden kan hij niet aan maximale snelheid doen. De bus mag maximaal 100 km/u, toch?
Da's toch zo'n 35 kilometer.
edit: Zaandam - Purmerend is 120 km/u (bij open spitsstrook 100), Purmerend - Hoorn is 130 km/u.
[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 22-12-2014 00:18:00 ]
En een lagere maximumsnelheid, de stukken die de bus over de A7, A8 en A10 moet rijden kan hij niet aan maximale snelheid doen. De bus mag maximaal 100 km/u, toch?
edit: Zaandam - Purmerend is 120 km/u (bij open spitsstrook 100), Purmerend - Hoorn is 130 km/u.
Er zal wel een touringcar ingezet worden die 100km/h mag inderdaad. Het is wel te hopen dat er geen groep van 100 man deze verbinding wil nemen, want ik denk dat er niet meer dan één bus ingezet wordt...
En dat durven ze gewoon als een serieuze optie aan te bieden. Hmmkay. Misschien moet iemand Wilma ff wakker maken, zou wel leuk zijn als die ook eens wat gaat DOEN voor dr geld. Want dit kan natuurlijk niet.
Dat die bus er ruim anderhalf uur over doet snap ik wel met zo'n route:
Het nut van die hele bus ontgaat me sowieso, want 3 minuten eerder vertrok er gewoon een sprinter
Zeg, al die zogenaamde werkzaamheden waar we zo vveel last van hebben. Zijn die ook ergens goed voor eigenlijk? Of is het alleen maar achterstallig onderhoud? Ik ben er wel een beetje klaar mee namelijk. Maar er komt maar geen eind aan
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Maar van de A7 naar Purmerend en - Overwhere is best ruk. Weidevenne ligt wel gunstig.
Op maandag 22 december 2014 07:37 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg, al die zogenaamde werkzaamheden waar we zo vveel last van hebben. Zijn die ook ergens goed voor eigenlijk? Of is het alleen maar achterstallig onderhoud? Ik ben er wel een beetje klaar mee namelijk. Maar er komt maar geen eind aan
Wil je een serieus antwoord of snap je zelf wel dat spul slijt als er elke dag honderd keer honderd ton aan ijzer overheen dendert?
(Tonnage bij benadering)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik wil wel een serieus antwoord eigenlijk, tenzij het onderdeel van het ontwerp is dat je een infrastructuur bouwt die per definitie maximaal voor 80 % beschikbaar is.
Die grote verbouwingen van stations hebben natuurlijk niets met onderhoud te maken. Het dit niet stoppen in Leidsche Rijn hoort daar bij. En in Utrecht zijn ze nog lang niet klaar.
Op maandag 22 december 2014 09:12 schreef Dr_Flash het volgende: Ik wil wel een serieus antwoord eigenlijk, tenzij het onderdeel van het ontwerp is dat je een infrastructuur bouwt die per definitie maximaal voor 80 % beschikbaar is.
Er is een relatie tot de levensduur van het spul: er is veel spul 30 jaar oud, en dan moet het vervangen worden (grofweg). Daarnaast moet er natuurlijk regulier onderhoud worden gepleegd om te zorgen dat het meeste spul de 30 jaar überhaupt haalt. Daarnaast is er sprake van achterstallig onderhoud op sommige plaatsen, in combinatie met sterk toegenomen treinverkeer. Tel daarbij op dat de regelgeving op het gebied van veiligheid vele malen strenger is geworden (geen enkelsporige buitendienststellingen meer, e.d.), en je hebt een recept voor de situatie waar we ons nu in bevinden. In het weekend probeer ik al niet eens meer met de trein te gaan.
Op maandag 22 december 2014 09:21 schreef ReisT het volgende: Die grote verbouwingen van stations hebben natuurlijk niets met onderhoud te maken. Het dit niet stoppen in Leidsche Rijn hoort daar bij. En in Utrecht zijn ze nog lang niet klaar.
Oh ja, als klap op de vuurpijl is er nog veel nieuwbouw.
IC 143 met Bordbistro, als je er niet op rekent is het wel nice maar wel raar als 3 dagen eerder per mail wordt gemeld dat er geen meerijdt.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 22-12-2014 10:31:10 ]
Op maandag 22 december 2014 09:51 schreef bork het volgende: IC 143 met Bordbistro, als je er niet op rekent is het wel Nice maar wel raar als 3 dagen eerder per mail wordt gemeld dat er geen meerijdt.
er rijden, zoals gezegd, sinds DRGL2015 al meerdere omlopen met BordBistro hoor...
er rijden, zoals gezegd, sinds DRGL2015 al meerdere omlopen met BordBistro hoor...
Greavy ik lees wat je hebt gepost, ik heb een mailtje van de vervoerder gekregen met een andere boodschap. Ik constateer vandaag alleen een feit wat daarmee in tegenspraak is daarmee doe ik niks af aan jouw opmerking. Ik verwijs even naar de titel van dit topic voor alle duidelijkheid.
Het lijkt me niet dat die bus daarom rijdt. Het reisadvies voor Utrecht Leidsche Rijn was met stadsbus 39, en die gaat ook om 0:30 nog van Utrecht Centraal richting Leidsche Rijn.
Het advies was met lijn 39 van station Leidsche Rijn naar halte Waterwinpark, enkele minuten wandelen naar Utrecht Terwijde en vanaf daar de trein pakken.
Effe een vraagje voor de trein-fans hier.. Morgen ga ik naar Haarlem, en wil ik rond 19:00 weer terug denk ik. Ik kan toch pas NA 19:00 met 40% korting reizen? Of is dat ondertussen al veranderd?
Op maandag 22 december 2014 13:01 schreef DeaDLocK2K het volgende: Na 18:30 maar effectief om 18:25. Misschien 18:27 trouwens. Als je een ouderwets voordeelurenabonnement hebt dan is het al vanaf 9:00 in de ochtend.
Of ik zet Samenreiskorting op mn kaart.. Reis met iemand die een Studenten-OV heeft. Dan is het alleen na 09:00 40% right?
Op maandag 22 december 2014 11:55 schreef ReisT het volgende: Het is alleen vrij lastig om de trein van een half uur later dan de laatste trein te pakken.
Er gaat toch geen hond meer na middernacht van Leidsche Rijn richting het westen. Had dan de laatste trein even in Leidsche Rijn laten stoppen.
Rijden er helemaal geen treinen tussen ede en Driebergen? Want in de reisplanner staan sommige treinen er nog wel in, maar wel met storing melding... Maar dus niet vervallen.
Op maandag 22 december 2014 14:12 schreef Deezertje het volgende: Rijden er helemaal geen treinen tussen ede en Driebergen? Want in de reisplanner staan sommige treinen er nog wel in, maar wel met storing melding... Maar dus niet vervallen.
Daar lijkt het wel op, er rijden wel alternatieve ritten om de ICs buiten dit traject te vervangen.
Mooie omroep net: "volgende station is Amsterdam Sloterdijk, vergeet uw bagage en in slaap gevallen medereizigers niet en als dit uw eindbestemming... blabla"