ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ik las vanochtend in de krant dat er op 28 januari door de Bentheimer Eisenbahn icm Railcargo drie keer per week een trein met plek voor 34 containers richting het Zweedse Malmö gaat rijden
Vandaag geen treinen voor mij. Na zo'n 5,5 uurtjes overwerk te hebben verricht vannacht, was ik om 03:35 eindelijk thuis en net een uurtje wakker, en ga ik zo de auto maar eens wassen
Officieel heeft ERS al een dienstregeling aangevraagd via de boog Betuweroute > Arnhem, maar die richting is nog niet in dienst... Alleen Arnhem > Betuweroute is op dit moment in dienst. En juist, in die richting is er nog geen enkele trein die een rijpad heeft aangevraagd... ERS wil op zondag via de Betuweroute naar Arnhem en zo naar Bad Bentheim (via kopmaken op Deventer Goederen), maar worden daarin dus nog verhinderd, doordat die boog nog niet in dienst is. Dus nu gaan ze ook bij Fles voor de deur langs.
Die Nachfrage nach gastronomischen Angeboten in Fernverkehrszügen ist stark abhängig vom Reiseanlass der Kunden und deren Verweildauer im Zug. In Zügen mit hohem Anteil an Urlaubs- und Geschäftsreisenden ist die Nachfrage hoch. Pendler mit kürzeren Reisezeiten frequentieren die Bordgastronomie eher selten.
Aufgrund der geringen gastronomischen Nachfrage auf bestimmten IC-Linien hat DB Fernverkehr entschieden, den Bistrowagen-Einsatz im IC-Verkehr auf nachfragestarke Züge entsprechend der Nachfrage nach dem gastronomischen Angebot zu konzentrieren.
Alle Züge der Linie 77 (Amsterdam - Berlin), so auch der IC 143, verkehren bis auf weiteres ohne Speisewagen. Zwischen Berlin und Hannover und in der Gegenrichtung findet jeweils eine Ersatzbewirtschaftung mittels SnackCaddy statt.
Über 85 Prozent der IC-Linien des Fernverkehrs verfügen weiterhin über ein gastronomisches Angebot. DB Fernverkehr konzentriert das Angebot auf Züge mit hohem Anteil an Urlaubs- und Geschäftsreisenden mit hoher Nachfrage nach einem gastronomischen Angebot im Zug.
Wir wünschen Ihnen schon jetzt eine angenehme Reise.
Mit freundlichen Grüßen Im Auftrag
Maren Reinsch Leiterin Kundendialog
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geweldig weer NS. Ic naar het westen bestaat normaal uit minstens 8 bakken virm ( 4 voor haga en 4 voor rotjeknor), maar omdat er vanwege werkzaamheden niet verder dan Utrecht gereden wordt, kan het ook wel met 4 bakken.
Op zaterdag 20 december 2014 16:46 schreef Dr_Flash het volgende: Kom zrlf kijken dan joh. Ding zit stampvol. Waarom rijden ze normaal niet met 2 x 3 SGM anders, "als er toch niemand in zit" ?
Ik word echt agressief van die Kutbejaarden. Niet eerst uitstappers voor laten gaan, overal drie keer zo lang over doen, "niet tegen achteruit rijden kunnen"
Op zaterdag 20 december 2014 17:10 schreef Dr_Flash het volgende: Ik word echt agressief van die Kutbejaarden. Niet eerst uitstappers voor laten gaan, overal drie keer zo lang over doen, "niet tegen achteruit rijden kunnen"
Die Nachfrage nach gastronomischen Angeboten in Fernverkehrszügen ist stark abhängig vom Reiseanlass der Kunden und deren Verweildauer im Zug. In Zügen mit hohem Anteil an Urlaubs- und Geschäftsreisenden ist die Nachfrage hoch. Pendler mit kürzeren Reisezeiten frequentieren die Bordgastronomie eher selten.
Aufgrund der geringen gastronomischen Nachfrage auf bestimmten IC-Linien hat DB Fernverkehr entschieden, den Bistrowagen-Einsatz im IC-Verkehr auf nachfragestarke Züge entsprechend der Nachfrage nach dem gastronomischen Angebot zu konzentrieren.
Alle Züge der Linie 77 (Amsterdam - Berlin), so auch der IC 143, verkehren bis auf weiteres ohne Speisewagen. Zwischen Berlin und Hannover und in der Gegenrichtung findet jeweils eine Ersatzbewirtschaftung mittels SnackCaddy statt.
Über 85 Prozent der IC-Linien des Fernverkehrs verfügen weiterhin über ein gastronomisches Angebot. DB Fernverkehr konzentriert das Angebot auf Züge mit hohem Anteil an Urlaubs- und Geschäftsreisenden mit hoher Nachfrage nach einem gastronomischen Angebot im Zug.
Wir wünschen Ihnen schon jetzt eine angenehme Reise.
Mit freundlichen Grüßen Im Auftrag
Maren Reinsch Leiterin Kundendialog
En toch rijden er momenteel IC Berlijn-treinen mét BordBistro rond van- en naar Amsterdam. Zelfs vandaag nog.
Er zijn wel oplossingen voor, maar dan zit je vaak op het niveau 'grote hostingprovider' en daar zit FOK! niet. TRUE, de hostingpartij, natuurlijk wel maar die vragen waarschijnlijk de hoofdprijs
Er zijn wel oplossingen voor, maar dan zit je vaak op het niveau 'grote hostingprovider' en daar zit FOK! niet. TRUE, de hostingpartij, natuurlijk wel maar die vragen waarschijnlijk de hoofdprijs
En hier zitten we tenminste nog veilig droog achter onze beeldschermen, i.p.v. half weg te regenen op een klein stationnetje omdat die kuttrein weer eens te laat is
En hier zitten we tenminste nog veilig droog achter onze beeldschermen, i.p.v. half weg te regenen op een klein stationnetje omdat die kuttrein weer eens te laat is
Onthaasten is zeker goed
als je dat nou nog zit dan is ie fors laat, tenzij nachttrein
Zusätzliche Verbindungen auf der Strecke Alzey - Mainz Attraktiver Schienenersatzverkehr ermöglicht 30-Minuten Takt
Ab Montag, den 22.12.2014., wird zusätzlich zu den vlexx-Zügen ein Schienenersatzverkehr die Kapazitäten auf der Strecke Alzey - Mainz und zurück erhöhen und den Fahrplan somit verdichten. So wird insbesondere ab Alzey um 8:13 Uhr ein 30-Minuten-Takt erzielt.
Auf jedem Bus wird ein vlexx-Fahrgastbetreuer dabei sein und Sie über den neuen Fahrplan informieren. Bitte beachten Sie, dass der Halt "Armsheim" nur mit den vlexx-Zügen bedient wird - somit können wir eine attraktive Fahrzeit nach Mainz ermöglichen.
trans regio übernimmt Spätverbindung Spätverbindung an Sams- und Sonntagen von Mainz nach Bingen wird bedient Der private Bahnbetreiber trans regio bedient ab dem 20.12.2014 bis einschließlich 04.01.2015 die Spätverbindung an Sams- und Sonntagen von Mainz nach Bingen.
Die Fahrt in der Nacht vom ersten auf den zweiten Weihnachtsfeiertag entfällt.
Op zondag 21 december 2014 09:27 schreef ZwarteKater het volgende: Komt d'r eindelijk zo'n railcatering dodo langs met een powerbank, werkt z'n pinautomaat niet
En irritant dat die VIRMs geen stopcontact hebben in de 1e klas. WiFi is ook al ruk. En hier zitten we nog 1.5 uur in...
I know right. Gister al twee deuren in een treinstel die niet open gingen waardoor je de halve trein door moest om eruit te komen .
Krijg nu opeens te horen dat de IC niet verder gaat als Eindhovuuuuh, en als we verder willen maar moeten overstappen :p. Had het idee dat het personeel niet eens wist waarom dat moest. Ze hadden hem beter kunnen aankoppelen: het is nu zo druk dat de balkons volstaan incl 1e klas. Gezellig hoor.
Railcatering persoon kwam terug met een werkende pin nu \o/.
Op zondag 21 december 2014 09:27 schreef ZwarteKater het volgende: Komt d'r eindelijk zo'n railcatering dodo langs met een powerbank, werkt z'n pinautomaat niet
En irritant dat die VIRMs geen stopcontact hebben in de 1e klas. WiFi is ook al ruk. En hier zitten we nog 1.5 uur in...
Zo, tot zo ver deze poging op de Selfkantbahn. Gisteravond mijn vrienden bij het kerstdiner vervroegd alleen gelaten, vertraging van dat falende hoere busbedrijf in Utrecht getrotseerd. Toch nog de intercity van 22:38 naar het zuiden des lands gehaald. Vlak voor middernacht ingecheckt in een hotel in Weert. Meteen gaan slapen, 7uur opgestaan, ontbijt, uitchecken, vroegste trein naar Heerlen, Euregiobahn naar Herzogenrath, RB naar Geilenkirchen.
Daat heb ik een uur in de kou staan wachten op een taxi naar de stoomtrein, maar die kwam niet stoomtrein is inmiddels vertrokken, en ik zit op te warmen bij de McDonald's met een kop koffie. Over n half uurtje de trein naar Mönchengladbach en dan via Venlo en Nijmegen naar huis. Maar geen stoom dus dit jaar.
Nja, taxigeld uitgespaard, twee uur eerder thuis, geen horde kleine kinderen, geen ramenlikkers. En toch een aardig ritje. Je moet het positief zien he
Gelukkig ook nog een kwartier vertraging dus in Mönchengladbach weer een uurtje wortel schieten. Waarom? "Verzögerungen in dem Betriebsablauf". Lees: We hebben vertraging omdat we te laat zijn. Ja ja, informeren doe je zo
Gelukkig nog net mijn aansluiting gehaald in Mönchengladbach doordat de Eurobahn even wachtte. Kost waarschijnlijk wel een half uur in Venlo, maar dat is te overzien.
Op zondag 21 december 2014 12:30 schreef Dr_Flash het volgende: Gelukkig nog net mijn aansluiting gehaald in Mönchengladbach doordat de Eurobahn even wachtte. Kost waarschijnlijk wel een half uur in Venlo, maar dat is te overzien.
Als je geen cargo tegemoet komt haalt de Eurobahn er zo 3-4 minuten uit op weg naar Venlo.
bijna altijd. En de B van Buitenland. Er zijn maar weinig stations waarbij dat dezelfde kant is namelijk. Na Haarlem en Alkmaar houdt het wel zo'n beetje op. De kleine stations hebben meestal geen perronfases.
bijna altijd. En de B van Buitenland. Er zijn maar weinig stations waarbij dat dezelfde kant is namelijk. Na Haarlem en Alkmaar houdt het wel zo'n beetje op. De kleine stations hebben meestal geen perronfases.
Is dat serieus of een observatie die toevallig vaak zo uitkomt? Want dan snap ik niet waarom hier in Roosendaal op perron A de trein naar Brussel en op perron B de trein naar Amsterdam vertrekken
Is dat serieus of een observatie die toevallig vaak zo uitkomt? Want dan snap ik niet waarom hier in Roosendaal op perron A de trein naar Brussel en op perron B de trein naar Amsterdam vertrekken
Net zoals dat men met de hectometrering altijd begint aan de Amsterdamse kant bij wegen.
Nee hoor, A27 begint bij Breda te tellen en loopt op naar Amsterdam-Oost Almere.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 21 december 2014 15:22 schreef greavy het volgende: Der loopt hier servicepersoneel op Amsterdam te gillen dat men morgen staakt in België. Iemand die meer weet???
Geen idee, ik was eindelijk de trein uit. Of zij er ooit nog in geraakt zijn weet ik niet. Maar ik hoop het wel, zulke mensen hoeven we hier niet te hebben
Op zondag 21 december 2014 15:43 schreef Dr_Flash het volgende: Geen idee, ik was eindelijk de trein uit. Of zij er ooit nog in geraakt zijn weet ik niet. Maar ik hoop het wel, zulke mensen hoeven we hier niet te hebben
Veel teveel van die mensen meegemaakt de laatste tijd. Ik ga altijd maar in een "ontmoet"coupe zitten, is het altijd rustiger
En ik snap nog steeds niet waarom de grote digitale schermen niet flexibel kunnen zijn met bestemmingen van de trein. In gouda staat er bijvoorbeeld op "Leeuwarden" met klein eronder "rijdt niet verder dan utrecht CS"
Op zondag 21 december 2014 16:05 schreef Yreal het volgende: En ik snap nog steeds niet waarom de grote digitale schermen niet flexibel kunnen zijn met bestemmingen van de trein. In gouda staat er bijvoorbeeld op "Leeuwarden" met klein eronder "rijdt niet verder dan utrecht CS"
Dat kan wel, maar het is beleid (keuze) om de eindbestemming er op te laten staan en in een kleine regel eronder de wijziging. Je bent echt niet de enige die dit raar vindt maar blijkbaar is uit een enquete dit naar voren gekomen..
Dat kan wel, maar het is beleid (keuze) om de eindbestemming er op te laten staan en in een kleine regel eronder de wijziging. Je bent echt niet de enige die dit raar vindt maar blijkbaar is uit een enquete dit naar voren gekomen..
Blijkt maar weer eens dat het merendeel van dit land debiel is
Mwa, je kan het op 2 manieren aangeven: - Groot de nieuwe eindbestemming, met de mededeling dat dit eerst de trein naar oude eindbestemming was - Groot de oude eindbestemming, met de mededeling dat deze trein rijdt naar de nieuwe eindbestemming
Aangezien er gecommuniceerd wordt in de vorm 'De Intercity naar <eindbestemming>', is het op zich logischer om iets nog steeds die naam te geven, met de mededeling dat er een wijziging is. Anders moet je zien uit te leggen dat de Intercity naar Zwolle eerst de Intercity naar Groningen was, en dat er een wijziging was.
Op zondag 21 december 2014 16:28 schreef dcm360 het volgende: Mwa, je kan het op 2 manieren aangeven: - Groot de nieuwe eindbestemming, met de mededeling dat dit eerst de trein naar oude eindbestemming was - Groot de oude eindbestemming, met de mededeling dat deze trein rijdt naar de nieuwe eindbestemming
Aangezien er gecommuniceerd wordt in de vorm 'De Intercity naar <eindbestemming>', is het op zich logischer om iets nog steeds die naam te geven, met de mededeling dat er een wijziging is. Anders moet je zien uit te leggen dat de Intercity naar Zwolle eerst de Intercity naar Groningen was, en dat er een wijziging was.
Ik snap niet waarom we geen lijnnummers invoeren. Ritten van de intercity's tussen Den Haag CS en Venlo worden nu uitgevoerd onder nummer 19xx. Vergeet xx en gebruik de rest als lijnnummer, dus lijn 19. Noem op dezelfde manier Maastricht <-> Amsterdam/Schagen/Alkmaar: lijn 8, Heerlen <-> Schiphol: lijn 35, Roosendaal <-> Zwolle: lijn 36, etc. Daarmee bied je extra ondersteuning voor buitenlandse reizigers en de steeds groter wordende groep die topografie slecht beheerst. Voor de rest zou ik het idee van James gebruiken.
Ik snap gewoon het verband niet tussen een trein die maar tot Zwolle rijdt en ongeplande bejaarden op het spoor. Je kunt toch gewoon doorrijden dan?
Dames en Heren,
Tussen Zwolle en Meppel lopen we een vertraging van ongeveer vijftien minuten op. De rollator van kwart voor vijf is bij Herfte nog niet van het spoor af. Excuses voor het ongemak.
ik snap het wel hoor, de gewoonteschapen zijn toch op zoek naar "de trein naar Leeuwarden". Toe hoe ver hij vandaag weer wel of niet blijkt te rijden, tsja, dat zien we dan wel weer. Als ze dan "Utrecht" zien staan denken ze "dat is mijn trein niet "
Je hebt ze erbij hoor mensen in Rotterdam die de Ic naar Utrecht missen en dan rustig een half uur wachten als je ze niet naar de overkant bonjourd om de Ic Groningen/Leeuwarden te nemen
Mensen die in de trein stappen waar heel groot Zwolle op het bord staat, zowel op het perron als in de trein, en dan 10 seconden voor vertrektijd vragen of het de trein naar Deventer is