quote:
Op maandag 15 februari 2016 23:54 schreef Deezertje het volgende:[..]
Veel zijn niet blij met de 'jaaraanbiedingen'. Sowieso, hoe vaak kan je je eigen formule onderuit halen? Elke dag de laagste prijs (alleen interessant als je één artikel nodig hebt, anders is 1+1 al vaak voordeliger) en nu naast de magere weekaanbiedingen, jaaraanbiedingen en seizoensaanbiedingen. Huh, maar je was toch al de goedkoopste.
Bovendien is de inkoop ook niet echt geweldig:
http://www.distrifood.nl/(...)p-van-jumbo-10195337
Er is altijd een strijd tussen fabrikanten en supermarkten. Voorheen was dat vooral door Albert Heijn omdat zij als grootste partij de meeste melk in de pap te brokkelen hebben. Jumbo is ondertussen een erg sterke nummer 2 en kan daardoor ook steeds meer eisen van fabrikanten qua inkoopprijs en dat doen ze dan ook. Denk maar aan de rechtszaak van Peijnenburg vs Albert Heijn een aantal jaar geleden (toen Jumbo nog klein was). Jumbo eist nu veel meer qua lage prijzen en daar zijn ze niet blij mee. Tegelijkertijd is Jumbo wel de keten die bekend staat dat ze veel nieuwe producten als eerste opnemen in het assortiment waar fabrikanten dan wel weer blij mee zijn.
Ik vind de jaaraanbiedingen ook niks hoor, maar ik begrijp niet waarom fabrikanten er problemen mee hebben. Voor hen zijn aanbiedingen eigenlijk erg onhandig. Ze verpesten de prijsperceptie en daarmee marktwaarde van je product, en ze zorgen voor extreme vraag afgewisseld met periodes van amper verkopen omdat mensen tijdens de hamsterweken hun voorraad aanvullen. Een continue constante vraag zorgt ervoor dat je veel efficiënter kan produceren. Wie is er nog gek genoeg om een fles Ariel voor de volle prijs te kopen? Zelfs een 2+1 aanbieding laat ik daarvan staan omdat er vanzelf wel weer een 1+1 komt.
Ik vind overigens de jaaraanbiedingen wel bij Jumbo's laagste prijs passen. Het zijn vooral volume aanbiedingen ipv prijsaanbiedingen. Maar dat maakt ze tegelijkertijd niet interessant om speciaal voor naar de Jumbo te gaan.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk