Kritisch denken is de aller allerbelangrijkste pijler van wetenschappelijk onderwijs.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kritisch denken zit er toch gewoon in?
Ja maar ik bedoel dat je dat niet pas op de universiteit wordt geleerd.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kritisch denken is de aller allerbelangrijkste pijler van wetenschappelijk onderwijs.
Klopt. Maar de ervaring leert dat het op veel middelbare scholen tegen lijkt te vallen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dat je dat niet pas op de universiteit wordt geleerd.
Nja dat lijkt mij ook logisch. Als je niet zo 'slim' bent denk je ook verder niet echt door over onderwerpen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt. Maar de ervaring leert dat het op veel middelbare scholen tegen lijkt te vallen.
Zeker bij het VMBO en in mindere mate bij het HAVO.
Niet alleen bij de PVV maar ook de meeste geloven waar kritisch denken niet kan, of soms wel wordt toegestaan maar een beleid gebaseerd op wetenschappelijke feiten weer niet kan vanwege de morele codes van die geloven.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Uiteraard. Haten op intellectuelen en wetenschappers is trouwens ook typisch fascistisch. Past weer bij de PVV
Dat is toch ook logisch ?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet alleen bij de PVV maar ook de meeste geloven waar kritisch denken niet kan, of soms wel wordt toegestaan maar een beleid gebaseerd op wetenschappelijke feiten weer niet kan vanwege de morele codes van die geloven.
genoeg mensen die heel hard doordenken maar door gebrek aan opleiding totaal geen samenhang in hun logica hebben.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat lijkt mij ook logisch. Als je niet zo 'slim' bent denk je ook verder niet echt door over onderwerpen.
Heb m'n anonimiteit te bewaken. Waren er twee in de randstad met een studie die bij uitstek kritisch denken promoot.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem me even je universiteit.
Dus logica kan je leren ?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
genoeg mensen die heel hard doordenken maar door gebrek aan opleiding totaal geen samenhang in hun logica hebben.
Klinkt totaal niet bekend. Sterker nog, er wordt op de universiteit in jaar één al duidelijk meegegeven dat je zelfstandig en kritisch te werk moet gaan en niet kunt leunen op colleges, docenten, hoogleraren of wat dies meer zij.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heb m'n anonimiteit te bewaken. Waren er twee in de randstad met een studie die bij uitstek kritisch denken promoot.
Zoals ik al zei: het speelgoed werd aangereikt maar de speelhoek is niet groter dan 1 bij 1. Je zou meer ruimte kunnen krijgen, als je daar als individu tot in staat bent, maar dat zijn de meeste niet. Dat heeft grotendeels te maken met de historie van het individu priori de uni en de tendensen die de gemiddelde prof. uit.
De studie van kritisch denken lijkt mij super interessant.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:47 schreef LelijKnap het volgende:
LOL. Logica is het eerste vak dat je krijgt bij de studie van het kritisch denken.
Veel van andere studies nemen logica voor een goede reden als minor.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De studie van kritisch denken lijkt mij super interessant.
Ja ik dacht dat als je totaal niet logisch kan nadenken je ook niet naar de uni gaat. Maar dat heb ik dus blijkbaar fout.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Veel van andere studies nemen logica voor een goede reden als minor.
Dat kan prima op een telefoon.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:47 schreef LelijKnap het volgende:
De met een streepje op de e. /Telefoon
Doorgaans hoor je dat van jaloerse mensen die nooit een universiteit van binnen hebben gezien.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat als je totaal niet logisch kan nadenken je ook niet naar de uni gaat. Maar dat heb ik dus blijkbaar fout.
Jij bent trouwens niet de enige die zegt dat je op een bepaalde manier wordt geleerd te denken. Heb dit vaker gehoord. Dat je moet passen in de samenleving.
Ik zei toch al dat de middelen gegeven worden?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klinkt totaal niet bekend. Sterker nog, er wordt op de universiteit in jaar één al duidelijk meegegeven dat je zelfstandig en kritisch te werk moet gaan en niet kunt leunen op colleges, docenten, hoogleraren of wat dies meer zij.
En een scriptie zonder goed onderbouwde probleemstelling en theoretisch kader is bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Die jongen heeft niet gestudeerd, hij kan amper spellen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, dus mensen die gestudeerd hebben is geleerd om correct te denken.
Gelukkig vormt Lelijknap de uitzondering met zijn bijzondere studie.
Hmm ja zo klinkt het wel ja. Nja ik kan er niet over mee praten dusquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Doorgaans hoor je dat van jaloerse mensen die nooit een universiteit van binnen hebben gezien.
Nederlandse studenten krijgen enorm veel ruimte om heel erg tegen hun docenten in te gaan.
Het is hier geen conservatief systeem waar de hoogleraar wordt aanbeden.
Nederlandse filosofie/literatuur levertdtdtdt inderdaad de meest interessante stof.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die jongen heeft niet gestudeerd, hij kan amper spellen.
Jij bent natuurlijk te high class voor Nederlandse literatuur.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nederlandse filosofie/literatuur levertdtdtdt inderdaad de meest interessante stof.![]()
Wereld van verschil tussen wat de algemene notie is van 'logisch nadenken' en wat logica is (of beter gezegtdtdt: kan zijn - er zijn vele vormen).quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat als je totaal niet logisch kan nadenken je ook niet naar de uni gaat. Maar dat heb ik dus blijkbaar fout.
Jij bent trouwens niet de enige die zegt dat je op een bepaalde manier wordt geleerd te denken. Heb dit vaker gehoord. Dat je moet passen in de samenleving.
Jij beweert dus stellig dat op jouw universiteit de middelen niet alleen gegeven worden, ze worden ook gestuurd?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat de middelen gegeven worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |