abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148128958
Ik had niet verwacht dat Isis zou opduiken in dit topic.
pi_148130029
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:17 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Het is toch algemeen bekend dat de vrijmetselarij zich vooral bezig houdt met het occulte
en niet in de kerk zitten om te biechten.
Misschien heel gek, maar een vrijmetselaar kan zowel gelovig als vrijmetselaar zijn. Verdiep je er eens in zou ik zeggen.
pi_148130041
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:46 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is dat het "oog" wat je zo vaak in bv Turkije ziet?
Ik woon er.

Wat je poste wordt vaak het boze oog genoemd maar dit is niet 't boze oog. Dit is een schild in de vorm van een amulet dat het boze oog moet afweren. Zo hou je 't kwaad buiten de deur. Heb m zelf ook hier hangen, maar niet vanwege dat bijgeloof, gewoon omdat 't wel een mooi stuk versiering is.
pi_148130060
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:46 schreef Mylene het volgende:
Ik had niet verwacht dat Isis zou opduiken in dit topic.
IS duikt overal op waar je ze niet wilt hebben ;(
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:33:10 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148130192
Echt op de hak nemen wil ik het niet echt noemen, het lijkt meer een soort ode/uitleg van de positieve kant van die geheime symbolen. Op zich is het grotendeels ook wel zo dat volgens mij elk symbool in principe neutraal is en dat de intentie de richting bepaald zeg maar. Waarom zou een geheime organisatie wel gebruik kunnen maken van bepaalde symbolen en piet op de straat niet, moet je je ergens inschrijven bij de OBVS (Occulte bureau voor de Symboliek) en een vergunning aanvragen? Nee toch?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_148130698
Zo'n schild voor 't boze oog is wellicht ook wel wat voor de believer hier. Dat wanneer Madonna voor de deur staat men haar dit amulet voor de neus houdt terwijl men de andere kant opkijkt.

Destroy the illuminati :')

ik zie handel
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:54:41 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148130892
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:48 schreef Beathoven het volgende:
Zo'n schild voor 't boze oog is wellicht ook wel wat voor de believer hier. Dat wanneer Madonna voor de deur staat men haar dit amulet voor de neus houdt terwijl men de andere kant opkijkt.

[ afbeelding ]

Destroy the illuminati :')

ik zie handel
Daar heb ik er ook 1 van thuis liggen, Door mijn zus ooit meegenomen!
Btw die verkopen ze niet alleen in turkije.
Ben ze ook in andere oostblok landen tegengekomen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:02:16 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_148131092
In andere Oostbloklanden? Sinds wanneer is Turkije een Oostblokland?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_148131173
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Klopt. Het boze oog is zo'n wereldwijd verspreide mythe die in alle culturen wel een beetje zit, ook in Nederland schijnen we er iets van een amulet gehad te hebben. Maar die is min of meer uit de cultuur verdwenen. Turken hebben ook koffiediklezen in de cultuur zitten, het is vrij normaal dat er iemand in de buurt is die het kan. In Nederland kom je dan al snel op de paranormaalbeurs uit.
pi_148131270
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

'oostblok'?

Marokko en Egypte wordt je ook doodgegooid met die dingen.
Ze hangen ook in veel winkels in zo' n koperen schild. De Turkse frietboer bij mij op het plein heeft ook zo'n ding in de winkel hangen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:21:11 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148131674
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:02 schreef Copycat het volgende:
:D haha ehm nee sorry dat klopt inderdaad niet maar ik had het over Polen Hongarije en Tsjechie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

'oostblok'?

Marokko en Egypte wordt je ook doodgegooid met die dingen.
Ze hangen ook in veel winkels in zo' n koperen schild. De Turkse frietboer bij mij op het plein heeft ook zo'n ding in de winkel hangen.
Ja ze handen in veel soovenir winkels daar en geen idee ben nog niet in egypte of Turkije geweest al weet ik wel dat mijn zus er daar 1 vandaan heeft, Jaar er op was ik met mijn zus in Tsjechie en daar kwamen we ze ook tegen ditto voor de andere landen die ik hier boven ook op noemde.

Misschien gewoon net zo regulier als hier de klompjes zijn gok ik.
pi_148131782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:21 schreef theguyver het volgende:

[..]

:D haha ehm nee sorry dat klopt inderdaad niet maar ik had het over Polen Hongarije en Tsjechie.

[..]

Ja ze handen in veel soovenir winkels daar en geen idee ben nog niet in egypte of Turkije geweest al weet ik wel dat mijn zus er daar 1 vandaan heeft, Jaar er op was ik met mijn zus in Tsjechie en daar kwamen we ze ook tegen ditto voor de andere landen die ik hier boven ook op noemde.

Misschien gewoon net zo regulier als hier de klompjes zijn gok ik.
Ik heb ze in Tsjechië en Polen echt nog nooit gezien... grappig. zal er de volgende keer dat ik er ben eens op letten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:30:25 #63
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148131970
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb ze in Tsjechië en Polen echt nog nooit gezien... grappig. zal er de volgende keer dat ik er ben eens op letten.
Is wel aardige tijd terug hoor, gok zo'n 7 jaar geleden dat ik er voor het laatst was, Ik meen ergens ook nog zo'n ketting te hebben. ( kan ook nog in mijn ouderlijk huis liggen)
Een kleintje aan een stukje leer, noot de betekenis geweten, vond gewoon tof ding!

* theguyver gaat even zoeken!
pi_148132021
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:02 schreef Copycat het volgende:
Daar las ik overheen :)

Veel politiek wordt hier trouwens uit geloof en bijgeloof gevoerd zonder wetenschap of wat dan ook toe te passen. De evolutietheorie wordt bv door de hoogste onderzoeksinstelling niet als wetenschap erkent.

Een recente uitspraak van Erdogan is dat moslims Amerika hebben ontdekt op basis van een beschrijving van een natuurlijke formatie waarin een heuvel zo rond als een moskee werd genoemd. Ik zei tegen een goede vriend die vrij hoog opgeleid is "daar zal hij wel iets mee willen forceren", en hij zei "sorry maar die man is gewoon echt zo onnozel dat hij dat niet in de context ziet". Er zijn talloze voorbeelden. Het feit dat de waandromen en ongeschooldheid van één persoon een heel land in de greep kan krijgen zie ik wel als verdonkering want die man eigent zichzelf meer macht toe en verzamelt geen team om zich heen met experts die zijn gebrek aanvullen maar doet 't met ja-knikkers en wordt langzaam maar zeker paranoia.

Dus als de wat meer tastbare vorm van verlichte mensen was Ataturk een uitzondering, die pushte de bevolking om zich te scholen in wetenschap en wilde al 't bijgeloof van de kaart.

Als men IS en al 't kwade weglaat van de illuminati zou ik zeggen ja, er bestaan opgeleide mensen die de bevolking willen bevrijden van dictaturen en willen verlichten. Maar de bevolking zelf heeft ook de verantwoordelijkheid om zichzelf goed op te leiden. In Nederland is de bevolking over 't algemeen erg slim en iemand als Herben was dan ook maar een clown, in Turkije ziet 't overgrote deel dit niet omdat ze zich ook niet in geschiedenis, natuurkunde of wiskunde verdiepen.

Als de bevolking van Nederland op dit niveau gaat zitten dan krijgt men vroeg of laat ook een dictatuur. Het spiegelt zich vaak naar wat het volk wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 30-12-2014 12:10:06 ]
pi_148266231
Een grotere Illuminati hoer zul je niet vinden nee haha....
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:57:37 #66
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148266601
Lady Gaga komt aardig in de buurt ...
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_148266756
Haha velen zullen niet weten dat ze poppetjes van de Illuminati zijn, maar Madonna is niet gek...wel behoorlijk wanhopig ;-)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:48:52 #68
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148268833
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:01 schreef Xan21 het volgende:
Haha velen zullen niet weten dat ze poppetjes van de Illuminati zijn, maar Madonna is niet gek...wel behoorlijk wanhopig ;-)
Ik zeg niet dat ik het geloof maar er zijn veel verhalen over grote sterren die volgens de
geruchten een "blood sacrifice" moeten doen.
Een geliefde of familielid opofferen voor de roem, als chantage middel.
Een contract tekenen met de duivel.
Ook zijn er geruchten van mindcontrol met MK-Ultra.
De meesten tekenen een contract maar lezen de kleine lettertjes niet.
Ze komen er vaak pas later achter waar ze voor getekend hebben.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_148269165
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:48 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het geloof maar er zijn veel verhalen over grote sterren die volgens de
geruchten een "blood sacrifice" moeten doen.
Een geliefde of familielid opofferen voor de roem, als chantage middel.
Een contract tekenen met de duivel.
Ook zijn er geruchten van mindcontrol met MK-Ultra.
De meesten tekenen een contract maar lezen de kleine lettertjes niet.
Ze komen er vaak pas later achter waar ze voor getekend hebben.
Je moet eens de overstap maken naar één woord per regel.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 01:03:32 #70
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148269307
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je moet eens de overstap maken naar één woord per regel.
Misschien moet jij maar eens de overstap maken naar ONZ.
pi_148270095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:03 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Misschien moet jij maar eens de overstap maken naar ONZ.
bekend terrein voor je zeker?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 01:46:07 #72
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148270370
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

bekend terrein voor je zeker?
Zeg eens wat zinnigs of inhoudelijks als je op mijn posts reageert.
Of zeg gewoon niets, lijkt me beter.
Dit kinderachtige gedoe doe je maar bij een ander.
pi_148270753
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:46 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zeg eens wat zinnigs of inhoudelijks als je op mijn posts reageert.
Of zeg gewoon niets, lijkt me beter.
Dit kinderachtige gedoe doe je maar bij een ander.
Ik zeg dieren
Vooral dieren van artiesten
weten meer dan wij weten.

zaterdag 3 januari 2015 @ 02:17:20 #74
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148271126
pi_148273186
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')