quote:
eigenlijk te gek voor woorden dat dit zo soort zaken zo lang moeten duren. Zelfde onzin krijg je nu met Boogerd en zijn licentiequote:
Ik vind deze vrijspraak niet zo gek. Volgens mij is nooit bewezen dat hij HES had geïnjecteerd.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Spaans recht. Privacy van MosCera's bloedcellen belangrijker dan het vergrijp ofzo?
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2199231quote:Goed nieuws voor de Duitse wielerfans, want ARD zal na 3 jaar afwezigheid zo goed als zeker de Tour weer live verslaan. Dat onthult het Duitse weekblad Der Spiegel. De successen van Marcel Kittel, André Greipel, John Degenkolb en Tony Martin zullen daar wel iets mee te maken hebben.
Na een rist dopinggevallen trok ARD in 2012 de stekker uit zijn live verslaggeving van de Tour de France. Vorig jaar bekende de Duitse televisiezender dat het de deur weer op een kier zette, maar ARD wou eerst nog afwachten hoe sportief de grootste wielerwedstrijd van de wereld zou verlopen.
Met zeven ritzeges (4x Kittel, 2x Tony Martin en 1x Greipel) was die Tour een sportieve voltreffer voor Duitsland. En bovendien liep er geen enkele Tour-renner tegen de dopinglamp.
Het gevolg: ARD zou binnenkort een krabbel zetten onder een contract waardoor het de uitzendrechten voor twee jaar verwerft. Maar bij nieuwe dopinggevallen krijgt de zender de mogelijkheid om vroegtijdig te kappen met de live verslaggeving.
Goed nieuws voor het wielrennen in het algemeen.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2199231
Bij het eerste het beste dopingrelletje, trekken ze dus de stekker er weer uit.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Of hij nou schuldig of niet schuldig is maar het is belachelijk dat dit 4 jaar duurt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik vind deze vrijspraak niet zo gek. Volgens mij is nooit bewezen dat hij HES had geïnjecteerd.
Successupportersquote:Op zondag 4 januari 2015 11:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
+1quote:Op zondag 4 januari 2015 13:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of hij nou schuldig of niet schuldig is maar het is belachelijk dat dit 4 jaar duurt.
Is dat een officiële regel, of een Spaanse regel?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik vind deze vrijspraak niet zo gek. Volgens mij is nooit bewezen dat hij HES had geïnjecteerd.
WADA Lijst 2014:quote:Op zondag 4 januari 2015 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is dat een officiële regel, of een Spaanse regel?
Lijkt me bij zeer veel verschillende doping toch extreem lastig aan te tonen hoe het is ingenomen, en de relevantie ervan zie ik ook niet echt.
Daar is dan een biologische reden voor ofzo?quote:Op zondag 4 januari 2015 15:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
WADA Lijst 2014:
"Alleen de intraveneuze toediening van albumine, dextran, hydroxy-ethylzetmeel (HES) en mannitol is verboden."
Was ook mijn eerste gedachte. Heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de de het succes van Kittel, Degenkolb, Greipel en Martinquote:
Eigenlijk is dit chantage en heeft de Tour op die manier er baat bij om positieve tests in de doofpot te stoppen. Dat is geen goede ontwikkeling ...quote:Op zondag 4 januari 2015 11:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar bij nieuwe dopinggevallen krijgt de zender de mogelijkheid om vroegtijdig te kappen met de live verslaggeving.
Die 3 Aziaten zijn er gewoon tussen geshopt, geloof ikquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Donkerblauw, dat steekt goed af bij zwart.
Maar die "chantage" is alom aanwezig, kijk maar naar alle andere sporten. Daar is dr Duitse televisie niet voor nodig.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit chantage en heeft de Tour op die manier er baat bij om positieve tests in de doofpot te stoppen. Dat is geen goede ontwikkeling ...
Hoenness in de Bajes.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar die "chantage" is alom aanwezig, kijk maar naar alle andere sporten. Daar is dr Duitse televisie niet voor nodig.
Duitse voetballers die massaal een hematocriet van boven de 50 hebben bijvoorbeeld. Brilliant tactics; meer lopen dan de tegenstander.
De kerel achter Cunego heeft iig. maar 1 arm (of is vergroeid met de renners naast hem).quote:Op zondag 4 januari 2015 17:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die 3 Aziaten zijn er gewoon tussen geshopt, geloof ik
Pauke Bollemaquote:Op maandag 5 januari 2015 15:40 schreef Pino112 het volgende:
Boeke Mollema of Bauke Bollema, het mag allemaal
https://www.facebook.com/video.php?v=10153166615485934
Prima photoshopquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:54 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Donkerblauw, dat steekt goed af bij zwart.
quote:DSM stapt in de wielersport. Het Limburgse chemieconcern wordt partner van wielerploeg Giant-Alpecin.
DSM prijkt daarom vanaf dit seizoen op het shirt van de ploeg van Limburgers Tom Dumoulin en Roy Curvers.
Kleding, materialen en voeding
DSM wil vooral een bijdrage leveren aan nieuwe ontwikkelingen in de wielersport. Het concern denkt aan slijtvaste wielerkleding, innovatieve materialen voor de fiets, maar ook aan speciale voeding.
Innovatieve samenwerking
DSM en Giant-Alpecin zijn in hun nopjes met de samenwerking. Beide organisaties zijn sterk gericht op nieuwe ontwikkelingen. Volgens DSM kan het bedrijf bijdragen aan de vernieuwingen in de wielersport. De ploeg is op haar beurt ervan overtuigd dat de kennis en materialen van DSM de renners naar een hoger plan kunnen tillen.
Het nieuwe shirt van de ploeg wordt woensdag pas gepresenteerd, bij de officiële ploegenvoorstelling in Berlijn.
DSM eerder partner bij NOC-NSF
Het is voor het eerst dat DSM een professionele wielerploeg sponsort. Eerder was het Limburgse chemieconcern partner van het Nederlands Olymisch Committee. DSM leverde toen al kennis en materialen, zoals slijtvaste wielerbroeken, lijnen in de zeilsport of bijvoorbeeld de polsstok van oud-wereldkampioen Rens Blom.
doen ze goed daar de een naar de andere subsponsor halen ze binnen vorige week al Sunweb nu DSMquote:Op maandag 5 januari 2015 17:32 schreef Szura het volgende:
http://www.1limburg.nl/ds(...)in?context=section-2
[..]
quote:Op maandag 5 januari 2015 17:44 schreef Evertjan het volgende:
[..]
doen ze goed daar de een naar de andere subsponsor halen ze binnen vorige week al Sunweb nu DSM
quote:Het parket van Kortrijk wil onder anderen Tom Boonen, Stijn Devolder en teammmanager Patrick Lefevere (Etixx-Quick Step) voor de rechter slepen. Ze zouden voor aanzienlijke bedragen belastingen hebben ontdoken.
Lefevere is West-Vlaming, het zou eerder verbazend als hij geen belasting zou ontduiken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:05 schreef Evertjan het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)r&utm_source=dlvr.it
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer eens wat anders dan zwartquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:17 schreef TheArt het volgende:
Neri Sottoli kapt met sponsoren, dat was gisteren al bekend. Nu is bekend geworden dat de opvolger Souteast heet, Petacchi en jong sprinttalent Jakub Mareczko daar definitief getekend hebben en dit het treintje voor volgend seizoen is (weg met het fluo hele). Naar verluid koerst Peta tegenwoordig ook met wandelstok.
[ afbeelding ]
quote:Wielrenner Bauke Mollema richt zich dit voorjaar onder meer op de Amstel Gold Race.
De renner van Trek publiceerde dinsdag zijn schema voor de komende maanden.
Vorig jaar zevende
Mollema rijdt behalve de Amstel Gold Race ook Luik-Bastenaken-Luik, de Waalse Pijl, de Ronde van het Baskenland en de Tirreno-Adriatico. Vorig jaar werd Mollema - toen nog in dienst van Belkin - zevende in de Amstel Gold Race. Hij kwam tien seconden na winnaar Philippe Gilbert over de streep.
U heeft gelijk:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef Chiappucci het volgende:
Dat wordt weer lekker donker allemaal... Cannondale en Giant-Alpecin zullen ook wel veel zwart bevatten
quote:German TV company ARD to broadcast the Tour de France live in 2015 and 2016
© MONS FREDERIC
The German public broadcasting group ARD and Amaury Sport Organisation have signed an agreement concerning the broadcast of the Tour de France in 2015 and 2016.
ARD will broadcast daily each stage of the Tour de France live on its channels over the next two years.
Tour de France Director Christian Prudhomme said: “Germany is a major country in the world of cycling. I remember the wonderful popular success we met with in 2005 when the Tour de France last visited the country. Today, German cycling boasts two first-rate teams and a generation of consummate and talented riders, such as Marcel Kittel, André Greipel and Tony Martin. Indeed, these three riders have won 18 stages over the last 4 editions of Le Tour. Thanks to ARD's channels, I am delighted that the German public will be able to follow the Tour de France on German public TV, unencrypted, daily and live the race for the next two years".
http://www.letour.fr/le-t(...)n-2015-and-2016.html
De shirtslogan van Roompot Orange Cycling staat wat dat betreft al klaar. Dat ze wel van de citaten zijn: "Wilhelmus van Nassouwe ben ik, van Duitsen bloed, den vaderland getrouwe blijf ik tot in den dood. Een Prinse van Oranje ben ik, vrij, onverveerd, den Koning van Hispanje heb ik altijd geëerd.". Staat gewoon, zonder ironie, onderaan hun websitequote:Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Op zich zijn het allemaal mooie shirts maar het wordt zo saai dat zwart...
In de Helicopter shots zijn die witte strepen op de rug denk ik wel te herkennen, dat is al iets...Op zich geen lelijk shirt, maar op de 1 of andere manier nogal druk. Kan er de vinger niet op leggen.quote:
quote:Voortaan ploegen geschorst bij meerdere dopinggevallen
De Internationale Wielrenunie UCI gaat ploegen schorsen waarvan meer dan één renner zich schuldig maakt aan een overtreding van het antidopingreglement. Die uitsluiting bij twee zaken zal 15 tot 45 dagen duren. Als er een derde overtreding volgt, kan de schorsing oplopen tot een jaar. Daarmee speelt de UCI in op de strengere regelgeving van het Wereldantidopingagentschap WADA, die sinds 1 januari van kracht is. Dat maakte de UCI woensdag bekend.
Ook neemt de wielerbond daarmee de maatregel over die de MPCC-ploegen (Mouvement pour un cyclisme crédible), die zich inzetten voor een geloofwaardige wielersport, onderling al in een lichtere vorm hadden ingevoerd. Daardoor werden eerder al Neri Sottoli en Astana geschorst.
De UCI kondigde verder aan meer in te zetten op onaangekondigde controles. Daarmee concentreert de bond zich op de toprenners die deel uitmaken van een testingpool. De nationale antidopinginstanties houden zich met de renners van het niveau daaronder bezig.
De termijn voor hercontroles wordt uitgebreid van acht naar tien jaar. Samenwerking met een persoon die de dopingregels heeft overtreden en daarvoor geschorst is, kan voortaan ook leiden tot een straf.
In overeenstemming met de nieuwe Code van het WADA kan de UCI renners die voor het eerst worden betrapt op doping nu voor vier jaar schorsen, in plaats van twee jaar. Het gaat zowel om gebruik, pogingen tot gebruik en bezit van verboden middelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |