Wat heeft ie gewonnen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:32 schreef S15 het volgende:
Yats, gefeliciteerd met de overwinning pik. Dik verdiend
Hij heeft een voetbal gewonnen? Nou, gefeliciteerd dan maar.quote:
Lekker bijdehand doen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij heeft een voetbal gewonnen? Nou, gefeliciteerd dan maar.
buiten wel net, hierbinnen is het lekker warm en smaakt de koffie primaquote:
Jij liever dan ik. Ik lig nog in bedquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:42 schreef Koen66 het volgende:
[..]
buiten wel net, hierbinnen is het lekker warm en smaakt de koffie prima
Ben ff hier aan het werk in afwachting van bandenwissel
bedquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij liever dan ik. Ik lig nog in bed. Het is echt pleurisweer
.
Ik kan er de laatste weken alleen maar slecht uit komenquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:43 schreef Koen66 het volgende:
[..]
bedik kon er net beroerd uit komen
als auto klaar is weer ff stukkie rijden, Voorschoten>Leusden
wat slik je? heb ooit vitamine D gehad van huisarts voor vermoeidheidquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik kan er de laatste weken alleen maar slecht uit komen. Ik hoop dat de vitaminepillen snel gaan helpen
.
Ik heb nu eerst multivitaminetabletten gekocht. Eens kijken of dat wat uit gaat halenquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:45 schreef Koen66 het volgende:
[..]
wat slik je? heb ooit vitamine D gehad van huisarts voor vermoeidheid
ben benieuwdquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb nu eerst multivitaminetabletten gekocht. Eens kijken of dat wat uit gaat halen.
Ja, jij gaat idioot laat slapen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:47 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ben benieuwd
heb er ook weer fors last van... al zou dat ook door slaaptekort kunnen komen
de momenten dat ik zou moeten gaan slapen ben ik te actief (> 22:00), terwijl ik rond 20:00 vaak zowat zittend in slaap valquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, jij gaat idioot laat slapen.
Ik denk dat het bij mij door het weer komt... Al kan ik me niet herinneren dat ik daar vorig jaar zo'n last van had.
Ga om acht uur dan gewoon eens naar bed. Heb ik laatst ook gedaan, was echt heerlijkquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:49 schreef Koen66 het volgende:
[..]
de momenten dat ik zou moeten gaan slapen ben ik te actief (> 22:00), terwijl ik rond 20:00 vaak zowat zittend in slaap val
zal het eens op een niet weekend dag doen, of zondagavond ofzoquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ga om acht uur dan gewoon eens naar bed. Heb ik laatst ook gedaan, was echt heerlijk.
Ik ga altijd vroeg in het seizoen, sta je binnen 40 minuten weer buiten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:02 schreef Koen66 het volgende:
neem nog maar een bakkie, schiet weer niet op hier
ik had 1.5 week terug ook een afspraak, maar om een of andere reden stond die om 9:15 in mijn agenda, en hier om 8:15quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:05 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ik ga altijd vroeg in het seizoen, sta je binnen 40 minuten weer buiten.
Thxs!quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:32 schreef S15 het volgende:
Yats, gefeliciteerd met de overwinning pik. Dik verdiend
Hadden die teringlijers die bij ons in het veld stonden maar een kwart van de mentaliteit en de passie die wij op de tribune hebbenquote:
Ga het zelf doen, dan.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:14 schreef S15 het volgende:
[..]
Hadden die teringlijers die bij ons in het veld stonden maar een kwart van de mentaliteit en de passie die wij op de tribune hebben
weinig Fok dusquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:20 schreef Jofunu-kun het volgende:
Zo maar eens slapen, om 16:00 er weer uit, om 18:00 weer op de zaak zijn voor 't bedrijfsuitje![]()
Dat gaat een zwaaaare avond worden..
Ai...sterktequote:
Dat zeggen wij nu ook al het hele seizoen. Maar gisteren stonden ze er.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:14 schreef S15 het volgende:
[..]
Hadden die teringlijers die bij ons in het veld stonden maar een kwart van de mentaliteit en de passie die wij op de tribune hebben
ik word sowieso treurig van NLquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:41 schreef Samzz het volgende:
Ik word treurig van het zorgstelsel in NL.
Mwa, NL heeft ook wel goede dingen. Maar het zorgstelsel... Sinds dat geprivatiseerd is gaat het echt de Amerikaanse kant op. En dat is gevaarlijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:42 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik word sowieso treurig van NL
maar blijf er toch maar voorlopig
Yep ik kan het allemaal dan wel makkelijk betalen, maar er zijn er helaas zat die er issues mee hebbenquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mwa, NL heeft ook wel goede dingen. Maar het zorgstelsel... Sinds dat geprivatiseerd is gaat het echt de Amerikaanse kant op. En dat is gevaarlijk.
Tot je werkloos wordt, of zo.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:45 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Yep ik kan het allemaal dan wel makkelijk betalen, maar er zijn er helaas zat die er issues mee hebben
preciesquote:
quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:47 schreef Koen66 het volgende:
Fucking bandenwissel, wat kan daar nou zo moeilijk aan zijn dat het zo lang duurt
Het Amerikaanse stelsel is fundamenteel anders dan hier hoor, maar ben het met je eens het gaat de verkeerde kant op. Ik ben niet van de PvdA maar hoop toch dat ze voet bij stuk houden. Marktwerking waar geen markt isquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mwa, NL heeft ook wel goede dingen. Maar het zorgstelsel... Sinds dat geprivatiseerd is gaat het echt de Amerikaanse kant op. En dat is gevaarlijk.
Het is fundamenteel anders, maar dat betekent niet dat het hier niet dezelfde kant op gaat wanneer het zo door gaatquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:52 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Het Amerikaanse stelsel is fundamenteel anders dan hier hoor, maar ben het met je eens het gaat de verkeerde kant op. Ik ben niet van de PvdA maar hoop toch dat ze voet bij stuk houden. Marktwerking waar geen markt is
Andere klanten voor je, koffiepauze van 10:00.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:47 schreef Koen66 het volgende:
Fucking bandenwissel, wat kan daar nou zo moeilijk aan zijn dat het zo lang duurt
Er is juist veel te weinig geprivatiseerd in nederland. Van een marktwerking is geen sprake zolang de overheid een vinger in de pap houd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom zou je marktwerking willen in de zorg? Vroeger met het ziekenfonds en particulier ging het toch primaquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:15 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Er is juist veel te weinig geprivatiseerd in nederland. Van een marktwerking is geen sprake zolang de overheid een vinger in de pap houd.
Omdat marktwerking op langer termijn altijd het beste zal aansluiten bij de vraag. Hoewel ik het wel eens ben dat ziekenfonds een betere oplossing is dan dit half privatiseren wat me sterk aan post communistische landen doet denken.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom zou je marktwerking willen in de zorg? Vroeger met het ziekenfonds en particulier ging het toch prima?
Ik weet niet, hoor. Ik vind het in het geval van zorg wel gevaarlijk, ik vind dat dat stabiel moet zijn en blijven. Daarom dus liever terug naar het ziekenfonds en particulierquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat marktwerking op langer termijn altijd het beste zal aansluiten bij de vraag. Hoewel ik het wel eens ben dat ziekenfonds een betere oplossing is dan dit half privatiseren wat me sterk aan post communistische landen doet denken.
Maar dan zou ik het nog het minst slechte noemen voor het moment.
Zorg is geen vraagmarkt maar een aanbodmarkt. Letterlijk iedere Nederlander krijgt zorg, en meer nog dan dat, je hebt er belang bij dat het voor anderen goed geregeld is (kraamzorg voor je vrouw en thuiszorg voor je ouders). Typisch iets wat geregeld moet worden door de overheid lijkt me. Op dit moment is er een klein deel marktwerking geïmplementeerd (nog maar heel klein eigenlijk) en je ziet de gevolgen al, het is dramatisch. Doorgaan op deze ingeslagen weg is stupide.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat marktwerking op langer termijn altijd het beste zal aansluiten bij de vraag.
Tja. Ik vind het dan weer gevaarlijk omdat een logge niet functionerende overheid over zoiets als zorg te laten beslissenquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet niet, hoor. Ik vind het in het geval van zorg wel gevaarlijk, ik vind dat dat stabiel moet zijn en blijven. Daarom dus liever terug naar het ziekenfonds en particulier.
Ze beslissen nu ook over zorg. Ik vind het wel frappant dat mensen die het ziekenfonds nog hebben meegemaakt bijna eensgezind zeggen dat het weer in zodanige vorm terug moet komen. Dat zegt toch genoeg?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het dan weer gevaarlijk omdat een logge niet functionerende overheid over zoiets als zorg te laten beslissen
Het was toen een stuk goedkoper ja incl tand. Nadeel is imo alleen dat er geen overzicht was mbt declaraties en dat werkt frauderen in de hand. Ik vraag me af hoeveel geld de overheid nu bespaart in vergelijking met het ziekenfonds.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ze beslissen nu ook over zorg. Ik vind het wel frappant dat mensen die het ziekenfonds nog hebben meegemaakt bijna eensgezind zeggen dat het weer in zodanige vorm terug moet komen. Dat zegt toch genoeg?
quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het dan weer gevaarlijk omdat een logge niet functionerende overheid over zoiets als zorg te laten beslissen
quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ze beslissen nu ook over zorg. Ik vind het wel frappant dat mensen die het ziekenfonds nog hebben meegemaakt bijna eensgezind zeggen dat het weer in zodanige vorm terug moet komen. Dat zegt toch genoeg?
Dat beeld is deels vertekend omdat het ziekenfonds voor een (veel) groter deel werd gefinancierd door de werkgevers en dit i.h.k.v. bezuinigingen is verminderd, dus het is een beetje appels met peren vergelijken. Daarnaast is het zo dat de verzekeraars die nu bestaan dezelfde zijn als toen, dus een beetje nostalgie zal er ook wel bijzitten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:29 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het was toen een stuk goedkoper ja incl tand. Nadeel is imo alleen dat er geen overzicht was mbt declaraties en dat werkt frauderen in de hand. Ik vraag me af hoeveel geld de overheid nu bespaart in vergelijking met het ziekenfonds.
Dan is het zaak overzicht te brengen in de declaratiesquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:29 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het was toen een stuk goedkoper ja incl tand. Nadeel is imo alleen dat er geen overzicht was mbt declaraties en dat werkt frauderen in de hand. Ik vraag me af hoeveel geld de overheid nu bespaart in vergelijking met het ziekenfonds.
Het ziekenfonds werd van het bruto loon betaald, nu wordt de zorgverzekering van het nettoloon betaald.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:30 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat beeld is deels vertekend omdat het ziekenfonds voor een (veel) groter deel werd gefinancierd door de werkgevers en dit i.h.k.v. bezuinigingen is verminderd, dus het is een beetje appels met peren vergelijken. Daarnaast is het zo dat de verzekeraars die nu bestaan dezelfde zijn als toen, dus een beetje nostalgie zal er ook wel bijzitten.
Ja, en de werkgever droeg in veruit de meeste gevallen nog aardig wat bij ook als arbeidsvoorwaarde. Verhoudingen durf ik niet uit mijn hoofd te noemen maar ik kan me voorstellen dat het zomaar meer dan de helft scheelt t.o.v. nu.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:33 schreef Samzz het volgende:
Het ziekenfonds werd van het bruto loon betaald, nu wordt de zorgverzekering van het nettoloon betaald.
Eens.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:33 schreef Samzz het volgende:
Dan is het zaak overzicht te brengen in de declaraties.
Gall&Gallquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:33 schreef artelligence het volgende:
ZorgGewoon naar een medicijnman gaan toch?
Het ministerie heeft becijferd dat mensen die nu 18 zijn tot aan het einde van hun leven gemiddeld circa 220K euro aan zorgkosten krijgen. Dat bedrag krijgt de gemiddelde NL'er niet als hypotheek gefinancierd, om maar even aan te geven hoe die verhouding ligt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:36 schreef Californium het volgende:
De zorg is te duur voor het vroegere ziekenfonds... ja het is nu heel duur voor sommige mensen maar zorg is heel duur
Oh, dat geloof ik. Al dragen werkgevers nu nog steeds bij aan de zorgverzekering, dacht ik.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:35 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ja, en de werkgever droeg in veruit de meeste gevallen nog aardig wat bij ook als arbeidsvoorwaarde. Verhoudingen durf ik niet uit mijn hoofd te noemen maar ik kan me voorstellen dat het zomaar meer dan de helft scheelt t.o.v. nu.
Volgens mij is dit niet waar. Maar goed, de cijfers om dat aan te tonen heb ik niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:36 schreef Californium het volgende:
De zorg is te duur voor het vroegere ziekenfonds... ja het is nu heel duur voor sommige mensen maar zorg is heel duur
Oh, zekerquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:36 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Eens.
Er zal ongetwijfeld meer meespelen waaronder vermoedelijk de vergrijzing.
Ergens is het frappant dat men wel marktwering wilt en het vervolgens verplicht stelt. Dat rijmt niet. Ik snap de verplichting ergens wel aangezien de kosten enorm hoog kunnen worden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:39 schreef Samzz het volgende:
Oh, zeker. Maar wanneer er in een zorgstelsel de situatie ontstaat dat mensen geen zorg meer afnemen uit angst voor de kosten, dan gaat er echt iets enorm mis.
Eens, maar dat is simpelweg omdat wij in Nederland (i.t.t. de VS) in de diverse zorgwetten (AWBZ, WMO, etc) een zorgplicht hebben staan als onvervreemdbaar recht. Iedere burger kan naar de rechter stappen om de benodigde zorg op te eisen en zal in het gelijk gesteld worden: dat gebeurt nu ook al met de uitbreiding van WMO in de gemeentes. Het kabinet krijgt dit nooit aangepast.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:46 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ergens is het frappant dat men wel marktwering wilt en het vervolgens verplicht stelt. Dat rijmt niet. Ik snap de verplichting ergens wel aangezien de kosten enorm hoog kunnen worden.
Dat is maar goed ookquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:51 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Eens, maar dat is simpelweg omdat wij in Nederland (i.t.t. de VS) in de diverse zorgwetten (AWBZ, WMO, etc) een zorgplicht hebben staan als onvervreemdbaar recht. Iedere burger kan naar de rechter stappen om de benodigde zorg op te eisen en zal in het gelijk gesteld worden: dat gebeurt nu ook al met de uitbreiding van WMO in de gemeentes. Het kabinet krijgt dit nooit aangepast.
Ook dat ja, ik wil niet beweren dat er prijsafspraken worden gemaakt echter is het niet raar dat de premies, mits hetzelfde pakket, niet zo enorm van elkaar verschillen. Je kunt tenslotte ook afkijken en er is altijd wel 1 aanbieder die als eerste zijn premies publiceert.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:55 schreef aeque het volgende:
Ik vind de maandelijkse premie die je betaald op zich wel oke. Maar ik ben van mening dat het eigen risico best omlaag mag als je amper gebruik maakt van de zorg. Dan verdienen de directieleden van de 4 grote verzekeraars maar wat minder.
En de marktwerking wordt sowieso lastig aangezien er eigenlijk maar 4 partijen zijn die 95% van de markt 'bezitten'. En die hebben daaronder verschillende merken, dan wordt het wel heel makkelijk concurreren natuurlijk.
Ik werd een paar keer wakker met paniek, maar geen idee waarom.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nare dromen allemaal vannacht zeg![]()
Ga mezelf maar even volstoppen
Ligt er denk ik wel aan hoe hoog die maandelijkse premie is, wat je inkomen is en voor hoeveel gezinsleden je premie moet betalen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:55 schreef aeque het volgende:
Ik vind de maandelijkse premie die je betaald op zich wel oke. Maar ik ben van mening dat het eigen risico best omlaag mag als je amper gebruik maakt van de zorg. Dan verdienen de directieleden van de 4 grote verzekeraars maar wat minder.
En de marktwerking wordt sowieso lastig aangezien er eigenlijk maar 4 partijen zijn die 95% van de markt 'bezitten'. En die hebben daaronder verschillende merken, dan wordt het wel heel makkelijk concurreren natuurlijk.
Broertje?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh feest. Ik hoor gescheld boven, zal wel weer ruzie zijn.
Wat ook mooi is, is zo'n site als Independer waar je zorgverzekeringen kunt vergelijken. Is gewoon van Achmea.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:58 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ook dat ja, ik wil niet beweren dat er prijsafspraken worden gemaakt echter is het niet raar dat de premies, mits hetzelfde pakket, niet zo enorm van elkaar verschillen. Je kunt tenslotte ook afkijken en er is altijd wel 1 aanbieder die als eerste zijn premies publiceert.
Nooit gewetenquote:Op vrijdag 19 december 2014 12:01 schreef aeque het volgende:
[..]
Wat ook mooi is, is zo'n site als Independer waar je zorgverzekeringen kunt vergelijken. Is gewoon van Achmea.Ja ja lekker objectief.
![]()
Broertje met wederhelft?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh feest. Ik hoor gescheld boven, zal wel weer ruzie zijn.
Idem hier.Als ik vier uur geslapen heb is dat veel.Helaas moet er ook gewerkt worden.Bah...quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nare dromen allemaal vannacht zeg![]()
Ga mezelf maar even volstoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |