Ziektewet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:43 schreef Daui het volgende:
[..]
Van welke uitkering hadden ze misbruik gemaakt?
Yup. Konden allebei het werk niet meer aan omdat ze zo ziek/zwak/misselijk waren. En geloof me ik heb echt wel begrip voor zwangerschapskwalen maar dit was echt ontzettend dik aangezet door beiden.quote:
dat is absoluut niet mijn bedoeling, wil ook zeker niet de klachten van anderen bagataliseren omdat ik zeker geloof dat je er ontzettend last van kunt hebben! Maar geloof me, dit waren echt meiden die er misbruik van hebben gemaakt. Ik zal morgen wat meer uitleg geven, lig nu op bed en ben mobiel. Maar wilde je absoluut geen rotgevoel geven!quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:27 schreef Moppert het volgende:
Opmerkingen als dit zijn voor mij dus de reden geweest dat ik niet eerlijk durf te zijn over mijn 50 keer per dag overgeven voor 40 weken lang. Het is zo makkelijk om te oordelen dat het dik aangezet is. Maar ook zonder het te zien kan je zo zwak en ziek en kapot gaan van vermoeidheid.
Ik vind het nogal iets om mensen van te beschuldigen, en dat doe je nu vast niet maar het raakt mij gewoon een beetje. Ik ben flink aan het pmsen en blugh.dus je bedoelde het vast niet zo. ik wil het gewoon even kwijt ofzo
![]()
Een beetje leidinggevende kan wel door een zwangerschap heen prikken. En laat een goede kracht niet gaan om een hele natuurlijke reden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:24 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Hier ben ik dus heel bang voor... Mijn man probeert me gerust te stellen door te vertellen dat ze nu toch al zo tevreden zijn en dat het ze ook geld kost om iemand anders weer van vooraf op te leiden, dus dat ze dat dan wellicht helemaal niet willen. Ik heb zoveel specifieke kennis dat ze me echt niet kwijt willen, zegt ie. En dat klinkt heel leuk. Maar toch he...
Dus iets langer wachten lijkt mij dan toch fijner. Maar wel lastig, want ik wil het wel graag...
Gefeliciteeeeeeeerd alsnog!quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:25 schreef Limone het volgende:
Ik ben helemaal verlegen van alle felicitaties!![]()
Dank, dank!
Ik ben inderdaad niet 1.60m, maar draag wel gewoon hakken.En.. gister moest ik naar een borrel en kneep 'm wel een beetje. Ik heb namelijk alleen maar van die 'treurige' vrienden- en kennissengroepen waar het direct op zou vallen dat ik niet zou drinken. Dacht ik. Want ik heb de hele avond water gedronken en ik heb geen een keer een opmerking er over gekregen.
Worth a try zou ik zeggen!
Dit was een beetje een afscheidspost.. Tot snel in Z&G!![]()
Pff, het zit echt niet mee zo...quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah dus dat was de koude testIk dacht dat het juist niet goed was als ik dat zou voelen
Dus ik steeds heel stoer "mwah valt wel mee" enzo
Bij 1 kies voelde ik inderdaad niks, maar dacht dus dat al mijn kiezen verrot waren
Het stomme is wel dat ik tot vandaag het zonder paracetamol afkon en nu echt om de 4 uur moet slikken, anders verga ik van de pijn
Oh en iets anders leuks: vandaag wintercheck gedaan op onze auto, krijg ik te horen dat er van alles mis mee is. Kost zeker 1000 euro om dat te reparerenDit is niet mijn dag
Nopequote:Op zaterdag 20 december 2014 10:26 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Pff, het zit echt niet mee zo...
In het contract dat ik getekend heb, staat dat het na een jaar automatisch vast wordt bij goed functioneren. En dat is tot nu toe bij al mijn collega's ook gebeurd. Op een na, maar daar waren ze ook echt niet blij mee. Vandaar dat ik heel erg naar die datum uitkijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:04 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Lastig hoor.. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Behalve dat, toen de tijd kwam voor contractverlenging het beleid aangepast is en ik een contract voor een jaar kreeg (vast contract was niet toegezegd, wel ongeschreven regel). Dus wat nu? Als ik zwanger zou raken, loopt mijn contract af in mijn verlof. Men zegt wel als je echt goed bent, wordt je contact wel verlengd, maar als je blijkbaar gemist kan worden...
Toch gaan we er wel voor. M'n baan is tof, maar ik rammel al zo lang, zo hard dat het toch ondergeschikt is!
Succes in elk geval met wachten, maar het is zo maart!
Lastig! Mijn man zat een tijd terug ook in zo'n situatie. Toen bleek gelukkig dat het alsnog meeviel, maar hij had ook heel veel moeite met het idee dat zijn auto misschien weg moest. Dus kan me voorstellen dat dit een lastige keus is. Hopelijk valt het bij jullie ook alsnog mee!quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
NopeWe zijn nu aan het kijken of een andere auto een optie is. Maar eerst het telefoontje maandag van de garage maar even afwachten met een precieze prijsopgaaf en de vraag of het nog zin heeft om te investeren in deze auto. Maar hij is zo fijn
Als je verder goed functioneert dan zal het wel goed moeten komen toch? Heb je wel eens tussentijdse beoordelingsgesprekken gehad? Dan weet je ook een beetje hoe ze over je denken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:32 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
In het contract dat ik getekend heb, staat dat het na een jaar automatisch vast wordt bij goed functioneren. En dat is tot nu toe bij al mijn collega's ook gebeurd. Op een na, maar daar waren ze ook echt niet blij mee. Vandaar dat ik heel erg naar die datum uitkijk.
Lijkt me wel heel zuur als beleid intussen aangepast wordt waardoor je alsnog een jaarcontract krijgt.. In zo'n geval denk ik dat wij er ook alsnog voor zouden gaan. Nog een jaar uitstellen is wel lang ja..
Het stomme is dat we 1,5 jaar geleden precies hetzelfde hebben gehad en toen deze auto de oplossing was. Het zou balen zijn als we nu weer op zoek moeten naar een nieuwe autoquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:34 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Lastig! Mijn man zat een tijd terug ook in zo'n situatie. Toen bleek gelukkig dat het alsnog meeviel, maar hij had ook heel veel moeite met het idee dat zijn auto misschien weg moest. Dus kan me voorstellen dat dit een lastige keus is. Hopelijk valt het bij jullie ook alsnog mee!
Ze zijn volgens mij wel heel soepel wanneer een kind ziek is. Mannelijke collega had een paar weken terug een ziek kind en kon gewoon bellen dat ie later kwam, was geen probleem. Deze week moest hij ook wat eerder weg ivm kerstvieringen op school, ook allemaal prima. Ze weten dat hij op andere momenten ook flexibel is. Dus wat dat betreft heb ik wel goede hoop.quote:Op zaterdag 20 december 2014 08:59 schreef Daui het volgende:
[..]
Een beetje leidinggevende kan wel door een zwangerschap heen prikken. En laat een goede kracht niet gaan om een hele natuurlijke reden.
Bij het UWV krijg je je zwangerschapsverlof trouwens 100% vergoed.
En je kan altijd nog naar Duitsland verhuizen waar de familie minister je met open armen zal verwelkomen(niet weggaan hoor). Of Japan waar ze ook heel graag zwangere vrouwen willen hebben. In zulke landen zijn ze wel bezig met betere opvang enzo. Ik heb maar 1 baan gehad waar een opvang was.
Maar een werkgever die je ontslaat omdat je zwanger bent is een slechte werkgever. Dan wordt het ook niet leuk als je kind een keer ziek is of jij of zoals Moppert zei en je hebt zware klachten van de zwangerschap
Maaarrrr ik ken je dilemma. Nu ik binnenkort met een vast dienstverband ga werken voel ik me toch wat veiliger. Ik was alleen al wel begonnen want ik word oud. Kon het niet meer uitstellen want dan was ik bezweken aan rammelitis.
Ik krijg in januari een tussentijdse beoordeling, dus dat is wel handig. Man had ook al geopperd om gewoon te vragen wat de policy is bij zwangerschap oid, maar ik wil eigenlijk geen slapende honden wakker makenquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je verder goed functioneert dan zal het wel goed moeten komen toch? Heb je wel eens tussentijdse beoordelingsgesprekken gehad? Dan weet je ook een beetje hoe ze over je denken.
Succes in ieder geval!
[..]
Het stomme is dat we 1,5 jaar geleden precies hetzelfde hebben gehad en toen deze auto de oplossing was. Het zou balen zijn als we nu weer op zoek moeten naar een nieuwe auto
Dat is dan die extra maanden studie wel waard ja!quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:14 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Gefeliciteeeeeeeerd alsnog!
hier weinig te melden, ik wacht rustig af tot 27 decemberrondom mijn ei wel wat geklust maar minder deze maand als voorgaande maanden.
Geniet er nog steeds van dat ik me er nog maar weinig druk om kan maken eigenlijk![]()
wil nog steeds liever gisteren als volgende maandag zwanger zijn, maar we zien wel wanneer het gebeurd! in januari eerst maar eens even afstuderen! Gisteren op de diploma uitreiking geweest van collega's die later dan mij gestart zijn met hun opleiding, blijft altijd een beetje stom, hoe blij ik ook voor ze ben dat ze klaar zijn!
Maargoed door mijn 9 maanden extra studeren wel mooi een rang hoger, meer loon en betere/snellere kansen tot bevordering in de toekomst (scheelt me zeker 3 jaar)
Ik zou inderdaad geen slapende honden wakker maken! En je weet ook niet hoe lang het duurt om zwanger te worden, wie weet heb je dan al je vaste contract in de pocketquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:45 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Ik krijg in januari een tussentijdse beoordeling, dus dat is wel handig. Man had ook al geopperd om gewoon te vragen wat de policy is bij zwangerschap oid, maar ik wil eigenlijk geen slapende honden wakker maken
Ze hadden ook al wel eens gezegd dat ze in het eerste kwartaal volgend jaar eventueel een intentieverklaring konden geven wanneer je die nodig hebt voor verhuizen/hypotheek bv. Maar is geen garantie natuurlijk.
En dat is helemaal stom van je auto!Hoe oud is ie?
Balen Deadly.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:05 schreef deadly_kiss het volgende:
Blood....![]()
Had liever wat anders gezien maar 1 voordeel... ik loop gewoon strak op schema en wijk nog geen 12u af![]()
Ben ik er met de kerst hopelijk weer vanaf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |