abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148457043
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom zet je geweest zelf al tussen haakjes?
De EU heeft toch besloten ze tijdelijk van de terroristenlijst te halen? Nu zijn ze blijkbaar even lief... Zou de EU dat doen zodat Hamas even wat Europees geld binnen mag slepen? (Hoewel ik begrepen heb dat de "assets" nog 3 maanden bevroren blijven, maar die zijn zó voorbij)

quote:
En de joden in het interbellum vormden wel degelijk terroristische organisaties, die het fundament van de staat Israel legden. Dus waarom mekkeren ze nou zo hard?
Nee, je hebt volkomen gelijk, Israël moet niet zo zeuren en gewoon zijn burgers laten afslachten. Ze waren vroeger ook niet zo lief, dat dat inmiddels twee à drie generaties geleden is doet er niet toe..

quote:
Maakt niet uit of geld van de PA ook bij Hamas terecht komt. Israel int kennelijk de belastingen die de Palestijnse Autoriteit toekomen, iets wat op zichzelf al onzinnig en ontoelaatbaar is.
Het is inderdaad erg vreemd, het doet haast vermoeden dat de PA onderdeel uit maakt van Israël, kan je dan nog wel spreken van een bezetting? Zou bijvoorbeeld de VS tussen '40 en '45 geld wat voor Nederland bestemd is overmaken aan Duitsland en vragen of ze het even willen doorsluizen?

quote:
De uitbetaling van die geïnde gelden wordt geblokkeerd omdat de PA het in haar hoofd haalt om aansluiting te zoeken bij de VN. Gewoon als kinderachtige straf.
Dat zegt de kop inderdaad en dat klinkt inderdaad kinderachtig, ik denk dat er iets meer achter zit. Zo is er over de jaren heen ook belastinggeld achtergehouden omdat de PA nog grote schulden heeft bij Israël. Dat het toevallig nu samenvalt met dat VN gedoe komt de kranten (en Israël) goed uit. Maar goed, diezelfde krant noemt het dan ook vlak na de kop "stelen"; "vast houden".

quote:
Dat gelden van die belasting bij Hamas terecht komen is niet te bewijzen door Israel (behalve door illegaal verkregen bewijs) en ook niet relevant.
Welnee, helemaal niet relevant, Israël moet gewoon geld overmaken naar al degene die zijn burgers naar het leven staan.
Het begint al hier, ook hier beschreven.
Regels zijn regels, maar ieder land heeft ook nog zijn eigen regels.
Racist
pi_148533094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:39 schreef Toga het volgende:

[..]

De EU heeft toch besloten ze tijdelijk van de terroristenlijst te halen? Nu zijn ze blijkbaar even lief... Zou de EU dat doen zodat Hamas even wat Europees geld binnen mag slepen? (Hoewel ik begrepen heb dat de "assets" nog 3 maanden bevroren blijven, maar die zijn zó voorbij)
Oh, dat wist ik niet eens, maar daar gaat het ook niet om.
quote:
[..]

Nee, je hebt volkomen gelijk, Israël moet niet zo zeuren en gewoon zijn burgers laten afslachten. Ze waren vroeger ook niet zo lief, dat dat inmiddels twee à drie generaties geleden is doet er niet toe..
Dit is geen kwestie van afslachten. Zeker niet als je de verhoudingen van de aantallen slachtoffers bekijkt. Niet alleen doden en gewonden, maar ook verdreven en geruïneerde mensen.
Twee à drie generaties doen er niet toe, dat is nog geen 100 jaar. De joden beroepen zich op zogenaamde rechten van 2000 jaar geleden.
Maar waar het mij om gaat: wie kaatst moet de bal verwachten en als je zelf terrorist bent, moet je niet moreel verontwaardigd doen over tegenacties.
quote:
[..]

Het is inderdaad erg vreemd, het doet haast vermoeden dat de PA onderdeel uit maakt van Israël, kan je dan nog wel spreken van een bezetting? Zou bijvoorbeeld de VS tussen '40 en '45 geld wat voor Nederland bestemd is overmaken aan Duitsland en vragen of ze het even willen doorsluizen?
De ultieme vorm van bezetting. Net zoals het Israelische leger de grenzen van Palestina met Jordanië bezet houdt. Of het water in Palestina beheert en steelt. De wegen beheerst.
quote:
[..]

Dat zegt de kop inderdaad en dat klinkt inderdaad kinderachtig, ik denk dat er iets meer achter zit. Zo is er over de jaren heen ook belastinggeld achtergehouden omdat de PA nog grote schulden heeft bij Israël. Dat het toevallig nu samenvalt met dat VN gedoe komt de kranten (en Israël) goed uit. Maar goed, diezelfde krant noemt het dan ook vlak na de kop "stelen"; "vast houden".
Je probeert het goed te praten, uiteraard. Cijfers en feiten?
quote:
[..]

Welnee, helemaal niet relevant, Israël moet gewoon geld overmaken naar al degene die zijn burgers naar het leven staan.
Het begint al hier, ook hier beschreven.
Regels zijn regels, maar ieder land heeft ook nog zijn eigen regels.
Tja, dat is waar: Israel moet geld overmaken naar wie het geld moet overmaken.
Dit doet me denken aan enkele overeenkomsten tussen België en Nederland. Hoewel de haven van Antwerpen een concurrent is voor de haven van Rotterdam, moet Nederland toch de Westerschelde netjes uitbaggeren. En de Ijzeren Rijn in Limburg open houden.

Het tegenstrijdige aan jouw stellingen is, dat Israel veel minder last had gehad van Hamas in Gaza als het gewoon Gaza serieus behandeld had. De bewoners hadden wat nuttigs te doen gehad en hadden handel kunnen drijven via hun zee- en luchthaven. Dan hadden ze amper nog zin en tijd gehad om raketten te maken.
Voor de Bezette Westoever geldt dat nog meer en is dat effect ook aantoonbaar met voorbeelden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:43:54 #223
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148765335
Hague Court Opens Inquiry Into Possible War Crimes in Palestinian Territories
Prosecutors at the International Criminal Court opened a preliminary examination on Friday of possible war crimes committed in the Palestinian territories, the first formal step that could lead to charges against Israelis. (New York Times).
pi_148777620
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:43 schreef Nibb-it het volgende:
Hague Court Opens Inquiry Into Possible War Crimes in Palestinian Territories
Prosecutors at the International Criminal Court opened a preliminary examination on Friday of possible war crimes committed in the Palestinian territories, the first formal step that could lead to charges against Israelis. (New York Times).
Succes daarmee, de info uit die contreien is niet echt eenduidig en betrouwbaar.

Maar de aanslagen van de Palestijnen op de Israëli zijn dat natuurlijk wel - ze geven het zelf toe.

Dit kan wel eens een hele andere uitkomst krijgen dan wat de Palestijnen zelf voor ogen hadden. ;)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:08:45 #225
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148785231
Netanyahu rejects ICC's 'preposterous' inquiry into possible war crimes
'To what depth of absurdity has the tribunal sunk?' PM asks, adding that decision to probe possible war crimes in Palestinian territories runs contrary to reasons for which the tribunal was created. (Haaretz).
pi_148797098
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou afgezet, verslagen in de verkiezingen, ik ga voor Livni en Herzog als mijn favorieten en die zijn al een lijstverbinding aangegaan dus wat dat betreft!!
Eens. Maar Buji komt jammer genoeg nog niet eens in de buurt van Netanyahu in populariteit en wordt zowat ingehaald door Bennett.
pi_148797132
Wtf, waarom is dat bericht weg?
pi_148797159
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:24 schreef jamesdeen het volgende:
Wtf, waarom is dat bericht weg?
kritiek op joodse oorlogsmisdadigers is not done...
of doodsverwensingen, whatever..
pi_148797268
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:23 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Eens. Maar Buji komt jammer genoeg nog niet eens in de buurt van Netanyahu in populariteit en wordt zowat ingehaald door Bennett.
Nou mogelijk dat Lieberman dus samen gaat werken met Kahlon dat kan Likoed flink wat stemmen schelen, dat scheelt ook weer voor een lijstverbinding van Herzog en Livni, overigens is ook Lieberman veel doortastender, naar verwachting, wat betreft het vredesproces.

Overigens denk ik dat Herzog nog wel kan teren op zijn komst als nieuwkomer en volgens mij is hij toch wel een stukje populairder dan Bennett of is er iets veranderd in de peilingen?!
pi_148797277
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:26 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Die zijn er niet dus dat scheelt heel erg.
pi_148797297
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die zijn er niet dus dat scheelt heel erg.
Oeps, idd, misdadigers tegen de mensheid bedoel ik.
pi_148797308
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Oeps, idd, misdadigers tegen de mensheid bedoel ik.
Evenmin maar dank dat ik dit ook nog even kan duidelijk maken dus.
  zondag 18 januari 2015 @ 02:41:45 #233
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148797310
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:26 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Terroristen als Netanyahu verdienen het dan ook niet om te leven.
Apart dat het werd weggehaald.
pi_148797338
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:41 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Terroristen als Netanyahu verdienen het dan ook niet om te leven.
Apart dat het werd weggehaald.
je weet toch wie de media controleert :P
pi_148797388
-Genoeg-

[ Bericht 80% gewijzigd door Specularium op 18-01-2015 02:56:20 ]
  zondag 18 januari 2015 @ 02:53:26 #236
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148797425
-Nu even stoppen-

[ Bericht 49% gewijzigd door Specularium op 18-01-2015 02:55:41 ]
  zondag 18 januari 2015 @ 02:53:52 #237
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148797432
:*
pi_148797486
Als jullie het nou even niet over elkaar hebben, ok?

Groetjes van Ria en de hond
pi_148797882
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou mogelijk dat Lieberman dus samen gaat werken met Kahlon dat kan Likoed flink wat stemmen schelen, dat scheelt ook weer voor een lijstverbinding van Herzog en Livni,
+ Lapid, dat wordt dan het centrale blok, Herzog en Livni het linkse blok en Bibi en Bennett het rechtse blok.

quote:
overigens is ook Lieberman veel doortastender, naar verwachting, wat betreft het vredesproces.
Klopt, maar wel alleen met zijn eigen volstrekt belachelijke vredesplan: Hamas uitroeien, Abbas afzetten en vervolgens samen met de omringende Arabische landen verkiezingen in de Palestijnse gebieden organiseren en dan praten. Dan heb je nog Naftali "shrapnel in de kont" Bennett met zijn annexatieplannen.

1000x liever Bibi dan die mongolen.
quote:
Overigens denk ik dat Herzog nog wel kan teren op zijn komst als nieuwkomer en volgens mij is hij toch wel een stukje populairder dan Bennett of is er iets veranderd in de peilingen?!
mja, stukje. als ik het mij goed herinner zou ongv. 18% Herzog prefereren en 13% Bennett.
pi_148797921
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:43 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

+ Lapid, dat wordt dan het centrale blok, Herzog en Livni het linkse blok en Bibi en Bennett het rechtse blok.
Nou dat kan dus nog aardig spannend worden ;) ;).

[..]

quote:
Klopt, maar wel alleen met zijn eigen volstrekt belachelijke vredesplan: Hamas uitroeien, Abbas afzetten en vervolgens samen met de omringende Arabische landen verkiezingen in de Palestijnse gebieden organiseren en dan praten. Dan heb je nog Naftali "shrapnel in de kont" Bennett met zijn annexatieplannen.

1000x liever Bibi dan die mongolen.
Het unilaterale vredesplan van Lieberman vind ik eigenlijk helemaal niet zo belachelijk, denk dus niet dat Abbas afzetten daar daadwerkelijk onderdeel van zijn, hard optreden tegen Hamas uiteraard wel maar het gaat meer om het terugtrekken en teruggeven wat hij daarover zegt.

[..]

quote:
mja, stukje. als ik het mij goed herinner zou ongv. 18% Herzog prefereren en 13% Bennett.
Haha dat is een behoorlijk verschil in mijn ogen en met die vele Israelische kandidaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')