De EU heeft toch besloten ze tijdelijk van de terroristenlijst te halen? Nu zijn ze blijkbaar even lief... Zou de EU dat doen zodat Hamas even wat Europees geld binnen mag slepen? (Hoewel ik begrepen heb dat de "assets" nog 3 maanden bevroren blijven, maar die zijn zó voorbij)quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom zet je geweest zelf al tussen haakjes?
Nee, je hebt volkomen gelijk, Israël moet niet zo zeuren en gewoon zijn burgers laten afslachten. Ze waren vroeger ook niet zo lief, dat dat inmiddels twee à drie generaties geleden is doet er niet toe..quote:En de joden in het interbellum vormden wel degelijk terroristische organisaties, die het fundament van de staat Israel legden. Dus waarom mekkeren ze nou zo hard?
Het is inderdaad erg vreemd, het doet haast vermoeden dat de PA onderdeel uit maakt van Israël, kan je dan nog wel spreken van een bezetting? Zou bijvoorbeeld de VS tussen '40 en '45 geld wat voor Nederland bestemd is overmaken aan Duitsland en vragen of ze het even willen doorsluizen?quote:Maakt niet uit of geld van de PA ook bij Hamas terecht komt. Israel int kennelijk de belastingen die de Palestijnse Autoriteit toekomen, iets wat op zichzelf al onzinnig en ontoelaatbaar is.
Dat zegt de kop inderdaad en dat klinkt inderdaad kinderachtig, ik denk dat er iets meer achter zit. Zo is er over de jaren heen ook belastinggeld achtergehouden omdat de PA nog grote schulden heeft bij Israël. Dat het toevallig nu samenvalt met dat VN gedoe komt de kranten (en Israël) goed uit. Maar goed, diezelfde krant noemt het dan ook vlak na de kop "stelen"; "vast houden".quote:De uitbetaling van die geïnde gelden wordt geblokkeerd omdat de PA het in haar hoofd haalt om aansluiting te zoeken bij de VN. Gewoon als kinderachtige straf.
Welnee, helemaal niet relevant, Israël moet gewoon geld overmaken naar al degene die zijn burgers naar het leven staan.quote:Dat gelden van die belasting bij Hamas terecht komen is niet te bewijzen door Israel (behalve door illegaal verkregen bewijs) en ook niet relevant.
Oh, dat wist ik niet eens, maar daar gaat het ook niet om.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:39 schreef Toga het volgende:
[..]
De EU heeft toch besloten ze tijdelijk van de terroristenlijst te halen? Nu zijn ze blijkbaar even lief... Zou de EU dat doen zodat Hamas even wat Europees geld binnen mag slepen? (Hoewel ik begrepen heb dat de "assets" nog 3 maanden bevroren blijven, maar die zijn zó voorbij)
Dit is geen kwestie van afslachten. Zeker niet als je de verhoudingen van de aantallen slachtoffers bekijkt. Niet alleen doden en gewonden, maar ook verdreven en geruïneerde mensen.quote:[..]
Nee, je hebt volkomen gelijk, Israël moet niet zo zeuren en gewoon zijn burgers laten afslachten. Ze waren vroeger ook niet zo lief, dat dat inmiddels twee à drie generaties geleden is doet er niet toe..
De ultieme vorm van bezetting. Net zoals het Israelische leger de grenzen van Palestina met Jordanië bezet houdt. Of het water in Palestina beheert en steelt. De wegen beheerst.quote:[..]
Het is inderdaad erg vreemd, het doet haast vermoeden dat de PA onderdeel uit maakt van Israël, kan je dan nog wel spreken van een bezetting? Zou bijvoorbeeld de VS tussen '40 en '45 geld wat voor Nederland bestemd is overmaken aan Duitsland en vragen of ze het even willen doorsluizen?
Je probeert het goed te praten, uiteraard. Cijfers en feiten?quote:[..]
Dat zegt de kop inderdaad en dat klinkt inderdaad kinderachtig, ik denk dat er iets meer achter zit. Zo is er over de jaren heen ook belastinggeld achtergehouden omdat de PA nog grote schulden heeft bij Israël. Dat het toevallig nu samenvalt met dat VN gedoe komt de kranten (en Israël) goed uit. Maar goed, diezelfde krant noemt het dan ook vlak na de kop "stelen"; "vast houden".
Tja, dat is waar: Israel moet geld overmaken naar wie het geld moet overmaken.quote:
Succes daarmee, de info uit die contreien is niet echt eenduidig en betrouwbaar.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:43 schreef Nibb-it het volgende:
Hague Court Opens Inquiry Into Possible War Crimes in Palestinian Territories
Prosecutors at the International Criminal Court opened a preliminary examination on Friday of possible war crimes committed in the Palestinian territories, the first formal step that could lead to charges against Israelis. (New York Times).
Eens. Maar Buji komt jammer genoeg nog niet eens in de buurt van Netanyahu in populariteit en wordt zowat ingehaald door Bennett.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou afgezet, verslagen in de verkiezingen, ik ga voor Livni en Herzog als mijn favorieten en die zijn al een lijstverbinding aangegaan dus wat dat betreft!!
Nou mogelijk dat Lieberman dus samen gaat werken met Kahlon dat kan Likoed flink wat stemmen schelen, dat scheelt ook weer voor een lijstverbinding van Herzog en Livni, overigens is ook Lieberman veel doortastender, naar verwachting, wat betreft het vredesproces.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:23 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Eens. Maar Buji komt jammer genoeg nog niet eens in de buurt van Netanyahu in populariteit en wordt zowat ingehaald door Bennett.
Die zijn er niet dus dat scheelt heel erg.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:26 schreef meth1745 het volgende:
[..]
kritiek op joodse oorlogsmisdadigers is not done...
of doodsverwensingen, whatever..
Oeps, idd, misdadigers tegen de mensheid bedoel ik.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die zijn er niet dus dat scheelt heel erg.
Evenmin maar dank dat ik dit ook nog even kan duidelijk maken dus.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:40 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Oeps, idd, misdadigers tegen de mensheid bedoel ik.
Terroristen als Netanyahu verdienen het dan ook niet om te leven.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:26 schreef meth1745 het volgende:
[..]
kritiek op joodse oorlogsmisdadigers is not done...
of doodsverwensingen, whatever..
je weet toch wie de media controleertquote:Op zondag 18 januari 2015 02:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Terroristen als Netanyahu verdienen het dan ook niet om te leven.
Apart dat het werd weggehaald.
+ Lapid, dat wordt dan het centrale blok, Herzog en Livni het linkse blok en Bibi en Bennett het rechtse blok.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou mogelijk dat Lieberman dus samen gaat werken met Kahlon dat kan Likoed flink wat stemmen schelen, dat scheelt ook weer voor een lijstverbinding van Herzog en Livni,
Klopt, maar wel alleen met zijn eigen volstrekt belachelijke vredesplan: Hamas uitroeien, Abbas afzetten en vervolgens samen met de omringende Arabische landen verkiezingen in de Palestijnse gebieden organiseren en dan praten. Dan heb je nog Naftali "shrapnel in de kont" Bennett met zijn annexatieplannen.quote:overigens is ook Lieberman veel doortastender, naar verwachting, wat betreft het vredesproces.
mja, stukje. als ik het mij goed herinner zou ongv. 18% Herzog prefereren en 13% Bennett.quote:Overigens denk ik dat Herzog nog wel kan teren op zijn komst als nieuwkomer en volgens mij is hij toch wel een stukje populairder dan Bennett of is er iets veranderd in de peilingen?!
Nou dat kan dus nog aardig spannend wordenquote:Op zondag 18 januari 2015 03:43 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
+ Lapid, dat wordt dan het centrale blok, Herzog en Livni het linkse blok en Bibi en Bennett het rechtse blok.
Het unilaterale vredesplan van Lieberman vind ik eigenlijk helemaal niet zo belachelijk, denk dus niet dat Abbas afzetten daar daadwerkelijk onderdeel van zijn, hard optreden tegen Hamas uiteraard wel maar het gaat meer om het terugtrekken en teruggeven wat hij daarover zegt.quote:Klopt, maar wel alleen met zijn eigen volstrekt belachelijke vredesplan: Hamas uitroeien, Abbas afzetten en vervolgens samen met de omringende Arabische landen verkiezingen in de Palestijnse gebieden organiseren en dan praten. Dan heb je nog Naftali "shrapnel in de kont" Bennett met zijn annexatieplannen.
1000x liever Bibi dan die mongolen.
Haha dat is een behoorlijk verschil in mijn ogen en met die vele Israelische kandidaten.quote:mja, stukje. als ik het mij goed herinner zou ongv. 18% Herzog prefereren en 13% Bennett.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |