abonnement Unibet Coolblue
pi_147696841


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

pi_147696847
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sandd gaat nu ook al kerstkaarten bezorgen. Dat zal me wat worden. Aangezien ze maar 2x per week bezorgen is de kans dat een kaart die je nu verstuurt nog voor de kerst aankomt uiterst klein.
de regering moet nu in gaan grijpen, nu het nog kan, mits ze niet omvallen een dezer dagen.
  donderdag 18 december 2014 @ 08:26:41 #3
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147697339
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 07:29 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de regering moet nu in gaan grijpen, nu het nog kan, mits ze niet omvallen een dezer dagen.
Maar de regering is toch voor concurrentie op de arbeidsmarkt?
En wat is oneerlijke concurrentie?
Zelfs iets binnenhalen/stimuleren van waar je gif kan innemen dat het verkeerd gaat (oneerlijke concurrentie), en dan een regeling willen invoeren dat oneerlijke concurrentie tegen moeten gaan?

Rare jongens die politici ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147698505
Hier staan de tijden van een daldag gewoon op het rooster. En dan moeten we zelf maar de extra tijd aangeven.
Dinsdag was het precies goed, gister 20 minuten langer erover gedaan, maar weer minder dan de tijd voor een donderdag.
Heb dan ook maar een kleine tijd.
Moet zaterdag een extra wijk lopen waar 1.50 voor staat, en ik vraag me echt af hoe dat kan. Zo lang heb ik er nog nooit over gedaan, en een andere collega doet m met hah net boven het uur.
Dan vraag ik me toch echt af hoe langzaam de vaste loopster wel niet loopt.
Voor mijn wijk staat minder tijd, maar is qua afgiftepunten groter. Ik heb dan wel flats ertussen zitten, maar het loopgedeelte is bijna even groot.
pi_147699080
Gisteren heb ik over mijn eigen wijk langer gedaan dan op een piekdag met huis-aan-huis. Zeker 20 kaarten moeten stickeren (verkeerde wijk of stad). De herstelbak wordt de volgende dag pas opgehaald, dus reken maar uit, de extra vertraging. Daarnaast de tientallen sorteerfouten binnen de wijk, waarvoor ik dan maar ben teruggefietst, maar lang niet alle bezorgers doen dat.
Ik weet niet hoe Sandd het gaat doen met de kerstkaarten (tot nu toe loopt het geen storm), maar zo geweldig doet PostNL het nou ook weer niet (vind ik). En sukkels heb je overal ;)
  donderdag 18 december 2014 @ 10:20:04 #6
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147699274
Schrijf gewoon die 1.50 op en als het een keer of 2 tegen zit, denk dan aan die keer/keren dat je meer hebt opgeschreven :)
Zo heeft de vaste bezorgster meer kans op dat de looptijd hetzelfde blijft en een ander kan dit dan ook op normale bezorgsnelheid bestellen :) Misschien heeft de vaste bezorgster een handicap en ontvangt PostNL subsidie om die 0.50uur te bekostigen :)

Er wordt al overal geknipt in tijden, maak het niet erger.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147700264
t schijnt nogal paniek te zijn bij sorteren vandaag. Net gebeld of ik toch niet heel alsjeblieft een klein wijkje wil lopen. Want de mensen die er 2 lopen vandaag gaan het niet redden, aangezien de post er pas om half 2 is (ipv 11 uur) :')
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147700536
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:57 schreef superkimmi het volgende:
t schijnt nogal paniek te zijn bij sorteren vandaag. Net gebeld of ik toch niet heel alsjeblieft een klein wijkje wil lopen. Want de mensen die er 2 lopen vandaag gaan het niet redden, aangezien de post er pas om half 2 is (ipv 11 uur) :')
En ga je dat doen? Hier zijn ze ook vreselijk laat en ik moet om 15.30 thuis zijn voor een klant, ik word er wel moe van dat ik geen afspraken kan maken!
pi_147701165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:08 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

En ga je dat doen? Hier zijn ze ook vreselijk laat en ik moet om 15.30 thuis zijn voor een klant, ik word er wel moe van dat ik geen afspraken kan maken!
Ze hebben geluk dat ze mij een kleine wijk bieden. Dus heb ja gezegd. Loop deze op zaterdag ook altijd en ben met een kleine anderhalf uur klaar dan. En nu is er geen hah. Daarbij kan ik wel een pauze gebruiken (ben aan het leren voor een tentamen morgen)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147701290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:08 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

En ga je dat doen? Hier zijn ze ook vreselijk laat en ik moet om 15.30 thuis zijn voor een klant, ik word er wel moe van dat ik geen afspraken kan maken!
ik hoop dat ze nog wel tijd hebben om dr elastiek omheen te doen, windkracht 6 vandaag,
zal niet meevallen alle samen gebundelde bundels te splitsen.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_147701573
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:08 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

ik word er wel moe van dat ik geen afspraken kan maken!
Heel erg onverwacht is dat natuurlijk niet deze weken.
  donderdag 18 december 2014 @ 13:51:26 #12
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147704744


Danku TC ^_^. ( Let niet op de troep op de achtergrond)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147705943
Zo jullie worden verwend.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147706388
Gequote ipv geedit.
pi_147706446
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Schrijf gewoon die 1.50 op en als het een keer of 2 tegen zit, denk dan aan die keer/keren dat je meer hebt opgeschreven :)
Zo heeft de vaste bezorgster meer kans op dat de looptijd hetzelfde blijft en een ander kan dit dan ook op normale bezorgsnelheid bestellen :) Misschien heeft de vaste bezorgster een handicap en ontvangt PostNL subsidie om die 0.50uur te bekostigen :)

Er wordt al overal geknipt in tijden, maak het niet erger.
Zij heeft echt geen handicap, dat weet ik zeker.
Ik schrijf het ook gewoon op, ik ga haar niet benadelen. Zou ik ook echt niet willen.
En ik schrijf bijna nooit meer op, alleen als het echt een bende is, maar dan weten ze ook waardoor het komt. Ik kom altijd uit met de tijd, en over een minuut ga ik niet klagen. Dat doen anderen weer wel.
pi_147706540
Wij hadden dinsdag appelflappen, vandaag nonnevotten en zaterdag krijgen we weer wat.

We stonden op het depot allemaal onze post in te laden, kregen we een smsje dat de post op ons depot pas om 12.45 zou komen, ipv 11.30.
1 wijk zat er niet tussen, de rest was er wel.
Op het andere depot in het dorp kwamen 4 wijken later, waaronder die wat ik zaterdag loop. Hoop dat als dat weer gebeurd dat mijn eigen wijk gewoon op tijd, dan loop ik die eerst.
pi_147706561
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:52 schreef posje het volgende:

[..]

Heel erg onverwacht is dat natuurlijk niet deze weken.
Nee, het is niet onverwacht maar ze weten dat ik ook nog ergens anders werk dus ze kunnen best nog wat schuiven. Mijn wijk is altijd de laatste en daar baal ik van. 3 jaar geleden kon ik de post om 10 uur in de ochtend al ophalen.
pi_147707215
Meh, word ik net gebeld dat de afspraak niet door gaat, heb ik voor niets de benen uit mijn kont gehaast :(
pi_147708080
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:51 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]

Danku TC ^_^. ( Let niet op de troep op de achtergrond)
dat is ook allemaal maar plaatselijk, hier moet je, je eigen voer meenemen
pi_147708219
Zijn er nog mensen die wat van de klanten gehad hebben? ik al meer dan van de post :)
  donderdag 18 december 2014 @ 16:17:21 #21
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147709057
MIddag :)
Het was vandaag bagger gesorteerd (en dan vooral de kerstkaarten ;) ).
Compleet verkeerde barcodes dus.
En daarbij wederom of dunne (gesplitste) bundels of bundels die je weer net in je tas krijgt of zelf moet splitsen }:| :|W
Verders ging het ondanks de miezer en (soms harde) wind prima :)

Over de kennisgeving "Te kleine brievenbus".
Mijn collega die afgelopen zaterdag voor mij heeft waargenomen, had een dergelijke kennisgeving bij iemand in de bus gedaan.
Vandaag hield deze bewoner mij hier over aan omdat er nog steeds geen pakketje was bezorgd, en de pakketdienst er ook niets van af weet. Op de kennisgeving stond ook geen telefoonnummer dus heb ik hen een kaartje gegeven. Ja er staat wel het webadres, maarja ;)
Zij vonden het vreemd dat er ook totaal niets over het pakketje op de kennisgeving stond (o.a. een traceernummer).
Uitgelegd dat het ook eigenlijk geen pakketpost is waar een tracktrace-nummer voor is, maar het wel aan pakketpost is. Maar het is ondertussen donderdag en zaterdag is de kennisgeving in de bus gedaan.. Ik meen dat het toch ongeveer 3 dagen kan duren eer dat het weer wordt aangeboden? Wellicht met de kerstdrukte 5? Tenminste dat heb ik deze mensen verteld, maar dat ze hier over het beste kunnen bellen met postnl (maar waarschijnlijk hetzelfde antwoord krijgen ;) )
Uitleg konden ze waarderen, alleen jammer dat ze het pakketje nog niet hadden ontvangen.
Ik zie deze mensen zelden tot nooit en meteen te horen gekregen dat als ik ene pakketje heb, waar deze of af te geven of bij hen elders op het terrein neer te leggen :)

Overigens als ik zo'n kennisgeving geef heb ik hier van iemand gelezen(weet niet meer wie) om 'te kleine brievenbus' te vervangen door 'te groot pakketje' en dat dus ook doe :)

En vandaag al voor de zoveelste keer deze en vorige week een verzoek om nog te posten kerstkaarten (een enkele maal zelfs een volle plastic tas! :O ) mee te nemen naar het postkantoor :')

Ik lees net dat ik voor de maandag sta ingepland :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietertje71 op 18-12-2014 16:33:08 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 18 december 2014 @ 16:18:00 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147709081
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:51 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]

Danku TC ^_^. ( Let niet op de troep op de achtergrond)
Bofbips ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:52 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Zij heeft echt geen handicap, dat weet ik zeker.
Ik schrijf het ook gewoon op, ik ga haar niet benadelen. Zou ik ook echt niet willen.
En ik schrijf bijna nooit meer op, alleen als het echt een bende is, maar dan weten ze ook waardoor het komt. Ik kom altijd uit met de tijd, en over een minuut ga ik niet klagen. Dat doen anderen weer wel.
^O^ JIj bent de aller goeiste _O_
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:49 schreef ophaling10 het volgende:
Zijn er nog mensen die wat van de klanten gehad hebben? ik al meer dan van de post :)
~:) nope :)
Het hoeft niet en ik verwacht het ook niet, maar het zou wel leuk zijn :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Pietertje71 op 18-12-2014 16:23:27 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 18 december 2014 @ 16:25:35 #23
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147709689
quote:
Dit gaat (neem ik aan tenminste) over de "grote" CAO. Deze is alleen relevant voor mensen die binnen werken en postbodes.
Ik wíl dit niet eens doornemen, want ik weet dat ik me dan toch alleen maar ga ergeren aan de ongelijkheid.
pi_147709777
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:11 schreef posje het volgende:
Gisteren heb ik over mijn eigen wijk langer gedaan dan op een piekdag met huis-aan-huis. Zeker 20 kaarten moeten stickeren (verkeerde wijk of stad). De herstelbak wordt de volgende dag pas opgehaald, dus reken maar uit, de extra vertraging. Daarnaast de tientallen sorteerfouten binnen de wijk, waarvoor ik dan maar ben teruggefietst, maar lang niet alle bezorgers doen dat.
Ik weet niet hoe Sandd het gaat doen met de kerstkaarten (tot nu toe loopt het geen storm), maar zo geweldig doet PostNL het nou ook weer niet (vind ik). En sukkels heb je overal ;)
Moeten jullie herstelpost in een bak gooien dan? Ik dacht dat dat niet meer mocht. Alles wat je overhoudt moet in de oranje brievenbus, tenzij het er niet in past. :?
pi_147709840
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:51 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]

Danku TC ^_^. ( Let niet op de troep op de achtergrond)
Macaroni? Ze verwachten zeker dat het laat wordt...
pi_147709869
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:49 schreef ophaling10 het volgende:
Zijn er nog mensen die wat van de klanten gehad hebben? ik al meer dan van de post :)
Euri's van een iemand.
En een chocoladeletter, maar dat was volgens mij al in november. Verder (nog) niks.
pi_147710482
Ik moest vandaag een pakketje bezorgen waarop de afzender een sticker had geplakt met de volgende tekst:
quote:
"Graag aanbieden volgens POST.NL (sic) procedure, dus niet half door de brievenbus proppen of in de regen achterlaten!"
_O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147710567
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik moest vandaag een pakketje bezorgen waarop de afzender een sticker had geplakt met de volgende tekst:

[..]

_O-
Dus in plaats van door de bus proppen of in de regen achterlaten ben je erop gaan staan en heb je hem daarna door het raam gegooid?
  donderdag 18 december 2014 @ 17:22:41 #30
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147710948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dus in plaats van door de bus proppen of in de regen achterlaten ben je erop gaan staan en heb je hem daarna door het raam gegooid?
_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 18 december 2014 @ 17:31:55 #31
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147711204
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:45 schreef posje het volgende:

[..]

Macaroni? Ze verwachten zeker dat het laat wordt...
Haha nee, ging om de mars, kerstbrood wederom met echte boter en de chocomel O+

3 keer raden wat ik vanavond eet.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147711504
We krijgen hier ook wel wat hoor, een mars of een manderijntje ofzo. Maar houjemond heeft al meer zulke dingen gehad en nog best veel ook.

Ik liep nog geen dag of ik had me eerste fles wijn al gescoord hoor. Er was iemand heel blij dat ik terug was :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147711608
Wat een drama vandaag. Post werd veel te laat aangeleverd waardoor we nog voordat we uberhaupt begonnen waren met vossen/sorteren al achter de feiten aanliepen. Sommige bezorgers met een wijk van ruim 4 uur kregen hun wijk pas na half 2.
pi_147711752
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:

Uitgelegd dat het ook eigenlijk geen pakketpost is waar een tracktrace-nummer voor is, maar het wel aan pakketpost is. Maar het is ondertussen donderdag en zaterdag is de kennisgeving in de bus gedaan.. Ik meen dat het toch ongeveer 3 dagen kan duren eer dat het weer wordt aangeboden? Wellicht met de kerstdrukte 5? Tenminste dat heb ik deze mensen verteld, maar dat ze hier over het beste kunnen bellen met postnl (maar waarschijnlijk hetzelfde antwoord krijgen ;) )
Uitleg konden ze waarderen, alleen jammer dat ze het pakketje nog niet hadden ontvangen.

Als de bezorger het pakje zaterdag terug op het depot heeft gelegd of in een oranje bus heeft gedaan, dan wordt dat pakje toch pas maandag of dinsdag opgehaald? Want op zaterdag/maandag worden hier in ieder geval geen depots geleegd, buslichting is ook pas op maandag, stel dat de bezorger het in de oranje bus heeft gedaan dan wordt het pakje dus maandag opgehaald, dan zal ie op dinsdag wel bij pakketpost binnenkomen en dan kan ie pas op zijn vroegst op woensdag bezorgd worden, als de bezorger het pakje op het depot gelegd heeft op zijn vroegst pas donderdag.
  donderdag 18 december 2014 @ 18:00:13 #35
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147711991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:42 schreef V__L_N het volgende:
We krijgen hier ook wel wat hoor, een mars of een manderijntje ofzo. Maar houjemond heeft al meer zulke dingen gehad en nog best veel ook.

Komt puur van onze TC af he, als ik het zo lees heb ik een gouden TC :@
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 18 december 2014 @ 18:01:57 #36
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147712042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als de bezorger het pakje zaterdag terug op het depot heeft gelegd of in een oranje bus heeft gedaan, dan wordt dat pakje toch pas maandag of dinsdag opgehaald? Want op zaterdag/maandag worden hier in ieder geval geen depots geleegd, buslichting is ook pas op maandag, stel dat de bezorger het in de oranje bus heeft gedaan dan wordt het pakje dus maandag opgehaald, dan zal ie op dinsdag wel bij pakketpost binnenkomen en dan kan ie pas op zijn vroegst op woensdag bezorgd worden, als de bezorger het pakje op het depot gelegd heeft op zijn vroegst pas donderdag.
Oranje hier zitten al dicht ivm vuurwerk, breng ze dus naar postkantoor ( eigen tijd, zo ben ik ) dus max 3 dagen denk ik?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147712055
Ik kreeg ooit een banketstaaf van een klant
Aardig hoor
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 18 december 2014 @ 18:04:15 #38
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147712098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens als ik zo'n kennisgeving geef heb ik hier van iemand gelezen(weet niet meer wie) om 'te kleine brievenbus' te vervangen door 'te groot pakketje' en dat dus ook doe :)
Ik streep het af en toe wel eens door als het echt aan het pakketje ligt. Meestal niet echter. Bij mij in de wijk heb je allemaal huizen waar het brievenbusfront de normale grootte heeft, maar het uitgezaagde deel daarachter niet. Je hebt dan een soort opstekende rand van hout, waardoor Bol.com-pakketjes bezorgen bijvoorbeeld bij voorbaat kansloos is.
pi_147712145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik streep het af en toe wel eens door als het echt aan het pakketje ligt. Meestal niet echter. Bij mij in de wijk heb je allemaal huizen waar het brievenbusfront de normale grootte heeft, maar het uitgezaagde deel daarachter niet. Je hebt dan een soort opstekende rand van hout, waardoor Bol.com-pakketjes bezorgen bijvoorbeeld bij voorbaat kansloos is.
De teleurstelling als het dan niet past en ik er dan achter kwam dat het zo'n brievenbus was waar je pas achter komt als je de klep open maakt :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 18 december 2014 @ 18:06:19 #40
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147712162
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als de bezorger het pakje zaterdag terug op het depot heeft gelegd of in een oranje bus heeft gedaan, dan wordt dat pakje toch pas maandag of dinsdag opgehaald? Want op zaterdag/maandag worden hier in ieder geval geen depots geleegd, buslichting is ook pas op maandag, stel dat de bezorger het in de oranje bus heeft gedaan dan wordt het pakje dus maandag opgehaald, dan zal ie op dinsdag wel bij pakketpost binnenkomen en dan kan ie pas op zijn vroegst op woensdag bezorgd worden, als de bezorger het pakje op het depot gelegd heeft op zijn vroegst pas donderdag.
Hij zal hem vast niet in de oranje bus hebben gedaan, dat is teveel proppen ;)

Pakketjes doet ik trouwens bij de Primera binnen in de brievenbus. Ik kom daar toch langs op weg naar huis en/of als ik boodschappen ga doen.
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 18:13:36 #41
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_147712390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:45 schreef gelestipjes het volgende:
Wat een drama vandaag. Post werd veel te laat aangeleverd waardoor we nog voordat we uberhaupt begonnen waren met vossen/sorteren al achter de feiten aanliepen. Sommige bezorgers met een wijk van ruim 4 uur kregen hun wijk pas na half 2.
Bij ons ook. Voorbereiding begint om 07.00, om 07.05 kwam de een na laatste auto binnen. Met smo karren natuurlijk erin. :N
En de laatste kwam om 0745. Met nog 19 bakkenkarren smg. :{w
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  donderdag 18 december 2014 @ 19:13:57 #42
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147714286
Vandaag ronde gelopen in een industriezone. Nauwelijks kerstkaarten maar wel relatief ver uit elkaar liggende adressen ... !
pi_147714894
Ik vraag me af waarom ze vragen om extra beschikbaarheid door te geven voor 22 december, je wordt toch gewoon opgezet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 december 2014 @ 19:40:30 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147715183
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik streep het af en toe wel eens door als het echt aan het pakketje ligt. Meestal niet echter. Bij mij in de wijk heb je allemaal huizen waar het brievenbusfront de normale grootte heeft, maar het uitgezaagde deel daarachter niet. Je hebt dan een soort opstekende rand van hout, waardoor Bol.com-pakketjes bezorgen bijvoorbeeld bij voorbaat kansloos is.
Had ik er vandaag ook een paar bij zitten. Denk je lekker de dikke reisgidsen er in te kunnen mikken, moet je opnieuw, omdat het alleen dubbelgevouwen kan, terwijl de klep suggereert dat er een normale brievenbusopening is _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147715195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik moest vandaag een pakketje bezorgen waarop de afzender een sticker had geplakt met de volgende tekst:

[..]

_O-
Vandaag 8 volle tassen en een puddingbroodje.
In de eerste tas een H&M pakje van zeker een centimetertje of 10 dik! :?
En in de volgende tas kwam ik ook zo'n maf ding tegen. :)



Klep open en toen heel hard bam bam, bam! Dan maar eventjes een stickertje plakken. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147715312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:31 schreef swimmie86 het volgende:
Ik vraag me af waarom ze vragen om extra beschikbaarheid door te geven voor 22 december, je wordt toch gewoon opgezet.
Ik heb alle dagen als beschikbaar opgegeven behalve die maandag, en mij hebben ze keurig van de planning af gelaten. Was daar ook wel even benieuwd naar, maar het is goed gegaan :)

En hehe die sticker, zal wel iemand met een webshop oid zijn waarbij er waarschijnlijk het eea mis is gegaan :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147715348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:31 schreef swimmie86 het volgende:
Ik vraag me af waarom ze vragen om extra beschikbaarheid door te geven voor 22 december, je wordt toch gewoon opgezet.
Ja, ik dacht eerst ook dat 22 december een normale werkdag is of je het leuk vindt of niet. Hoorde ik later dat je je toch speciaal moet opgeven.
pi_147715353
Ik heb deze week nog geen h&m pakjezak gehad. (maar nu ik dat gezegd heb zal ik er morgen wel tig hebben).
Zaterdag maar alvast wat hah wegwerken als het morgen gebracht wordt. (denk ik, ligt ook een beetje aan het weer). Mag vriend alleen de kerstboodschappen doen.
pi_147715375
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:45 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ja, ik dacht eerst ook dat 22 december een normale werkdag is of je het leuk vindt of niet. Hoorde ik later dat je je toch speciaal moet opgeven.
Dat heb ik dus niet gedaan, maar sta wel gewoon op.
Vind trouwens dat ze dat niet zomaar mogen doen. Vorig jaar werd ook gezegd, geen maandagen extra, en in november ineens wel 1 maandag extra. Er zijn ook mensen met een leven naast de post.
pi_147716086
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:42 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Moeten jullie herstelpost in een bak gooien dan? Ik dacht dat dat niet meer mocht. Alles wat je overhoudt moet in de oranje brievenbus, tenzij het er niet in past. :?
Deze paar weken moeten wij alles in de bak gooien, ivm versmalde gleuven en overvolle brievenbussen.
  donderdag 18 december 2014 @ 20:07:07 #51
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147716091
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als de bezorger het pakje zaterdag terug op het depot heeft gelegd of in een oranje bus heeft gedaan, dan wordt dat pakje toch pas maandag of dinsdag opgehaald? Want op zaterdag/maandag worden hier in ieder geval geen depots geleegd, buslichting is ook pas op maandag, stel dat de bezorger het in de oranje bus heeft gedaan dan wordt het pakje dus maandag opgehaald, dan zal ie op dinsdag wel bij pakketpost binnenkomen en dan kan ie pas op zijn vroegst op woensdag bezorgd worden, als de bezorger het pakje op het depot gelegd heeft op zijn vroegst pas donderdag.
Geen idee wat er met het pakketje is gebeurt.
Ze wilden de naam van de bezorger, dus die gegeven, om te weten wat er nu met het pakje is gedaan. Gezien ik de 3-dagen regel aanhield zou theoretisch het pakketje gisteren(woensdag) geleverd worden.
Zoals je al zegt: als het pakketje op het depot is neergelegd wordt die pas dinsdag opgehaald en dan wordt het vrijdag (van de 3-dagen regel uitgaande) bezorgd.
Tsja, ik heb al gezegd nog even te wachten maar zij vonden het niet netjes dat de pbz het pakje niet elders heeft achter gelaten want de buren (+/- 50 meter verder op) zijn altijd thuis :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147716149
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:45 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ja, ik dacht eerst ook dat 22 december een normale werkdag is of je het leuk vindt of niet. Hoorde ik later dat je je toch speciaal moet opgeven.
Heb een tijdje terug laten weten dat het me weinig uitmaakte, al ging de telefoon vanmorgen toch nog.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147716290
Bij ons moest je het laten weten als je absoluut niet kunt werken de 22ste, anders plannen ze je gewoon in
  donderdag 18 december 2014 @ 20:14:02 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147716378
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij zal hem vast niet in de oranje bus hebben gedaan, dat is teveel proppen ;)
Als er geen sticker op zit dat je het pakketje niet mag beschadigen of met regen uit de bus mag laten steken: Ik zeg DOEN!

:P
quote:
Pakketjes doet ik trouwens bij de Primera binnen in de brievenbus. Ik kom daar toch langs op weg naar huis en/of als ik boodschappen ga doen.
Dat is wel handig ja ^O^

Als ik niet bestelde pakketjes van mijn laatste wijk over heb, moet ik speciaal daarvoor terug naar het depot.

1x Zo 'slim' geweest om een pakketje in een enkele brievenbus te doen...klem :@
Ach, weet ik nu ook weer dat niet meer te doen :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147717426
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:14 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

1x Zo 'slim' geweest om een pakketje in een enkele brievenbus te doen...klem :@
Ach, weet ik nu ook weer dat niet meer te doen :')
Daar mag je (als het goed is) geen herstelpost in drukken.

Krijg net een mailtje:
quote:
Beste jij daar,

Je salarisstrook van december 2014 is nu beschikbaar in je digitale personeelsdossier.


[ Bericht 12% gewijzigd door Stoplichtjuh op 18-12-2014 20:44:24 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  donderdag 18 december 2014 @ 20:46:11 #56
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147717880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:36 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Daar mag je (als het goed is) geen herstelpost in drukken.
Was een pakketje die niet voor mij route was bestemd en ik zat al aardig vol en wilde het ook eens proberen wetende dat de bus nog geleegd moest worden zodat het pakketje de volgende dag op bestemming zou komen...niet meer doen dus :P
Niet bestelde pakketjes gaan normaliter ook gewoonweg mee terug naar het depot :)
Moest gewoon één keer proberen of het paste :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147718642
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:09 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Heb een tijdje terug laten weten dat het me weinig uitmaakte, al ging de telefoon vanmorgen toch nog.
Ik heb er verder ook geen moeite mee. Vond het alleen wat verwarrend dat er eerst een mededeling komt dat 22 december een normale werkdag is. Dat ving ik dus op als 'gewoon gaan werken, tenzij je bezwaar hebt.'
pi_147719047
Hier werd expliciet gezegd dat je moest doorgeven of je extra beschikbaar was op 22-12, 24-12 en 31-12.
Mij maakt het niet zoveel uit, had die dag toch wel vrijgehouden omdat ik weet dat ze nergens naar kijken.
Ook een jaar gehad met koninginnedag. Zaterdags vrij en op maandag vrijwillig verplicht extra werken (toen was maandag wel een werkdag voor enkelen). Lekker op zaterdag vrij hebben, maar wel je vrije maandag naar de klote.

Pakjes die niet passen (hier meestal door een te kleine brievenbus of h&m) gaan naar het andere depot in het dorp, daar kom ik bijna langs op weg naar huis.
Ben wel gevraagd geworden voor het depot dichter bij huis, maar vind mijn huidige depot veel gezelliger en leukere collega's. Dat andere zit vol roddeltantes.
pi_147721002
Het was vandaag trouwens de laatste donderdag van het jaar dat we gewerkt hebben (weet eigenlijk niet of er binnen postnl 1ste kerstdag gewerkt wordt).
En de week erna is het alweer 2015.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 december 2014 @ 21:54:37 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147721123
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:52 schreef swimmie86 het volgende:
Het was vandaag trouwens de laatste donderdag van het jaar dat we gewerkt hebben (weet eigenlijk niet of er binnen postnl 1ste kerstdag gewerkt wordt).
En de week erna is het alweer 2015.
Eerste Kerstdag ligt alles stil.

Kijk zelf op tegen het werken op Derde Kerstdag _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147721302
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eerste Kerstdag ligt alles stil.

Kijk zelf op tegen het werken op Derde Kerstdag _O-
_O_
Ik ook, hoef gelukkig alleen mn eigen wijk.
pi_147722367
Ik kwam tijdens het bezorgen enkele enveloppen tegen zonder postzegels. Gewoon kerstkaarten. Ik heb ze gewoon bezorgd maar moet hier nog wat speciaals mee officieel?
pi_147722815
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:16 schreef Leontje het volgende:
Ik kwam tijdens het bezorgen enkele enveloppen tegen zonder postzegels. Gewoon kerstkaarten. Ik heb ze gewoon bezorgd maar moet hier nog wat speciaals mee officieel?
Ik denk het niet, stond er wel een code op?
Er zal binnenkort wel een portokaart komen.
Had wel veel niet afgestempelde postzegels.
pi_147723548
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:23 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, stond er wel een code op?
Er zal binnenkort wel een portokaart komen.
Had wel veel niet afgestempelde postzegels.
Op eentje niet en op de Andere twee wel. Niet afgestempeld had ik er inderdaad ook tussen zitten
  donderdag 18 december 2014 @ 22:40:55 #65
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147724046
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:33 schreef Leontje het volgende:
Niet afgestempeld had ik er inderdaad ook tussen zitten
Daar moet je volgens het zakboekje met een pen een streep door zetten.
pi_147724233
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Daar moet je volgens het zakboekje met een pen een streep door zetten.
Heb ik gedaan. Bij de kerstkaart van schoonouders trouwens niet.
Waren ook nog eens beide kerstzegels uit 2012.
pi_147727182
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:23 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Had wel veel niet afgestempelde postzegels.
Ongestempelde zegels zaten er gisteren wel extreem veel tussen, vandaag viel het mee maar het is normaal hoor ik heb ze buiten knj ook bijna dagelijks. Al zie ik af en toe ook dat ze met alternatieve stempeltjes zijn gestempeld (PostNL in een cirkel of het logo).
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  vrijdag 19 december 2014 @ 05:45:26 #68
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147731869
Mogguh :)
Hier het salarisstrookje ook binnen. Ik dacht dat wij een eindejaarsuitkering kregen?
Daar gaat de aanbetaling van het jacht...schip...roeibootje....houtvlot dan :( ;)

Lekker die extra uren...als de loonheffing er niet werd afgehouden }:|
Een kleine 6 uurtjes voor de belasting in de regen gelopen :')

Overigens hier ook een aantal niet afgestempelde kaarten/brieven. Volgens protocol een streep door de postzegel zetten..Ja protocol :s)

Straks even het vizier en windscherm in de turtlewax zetten, want met die regen zie ik amper iets.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pietertje71 op 19-12-2014 05:50:57 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147733410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 05:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)
Hier het salarisstrookje ook binnen. Ik dacht dat wij een eindejaarsuitkering kregen?
Daar gaat de aanbetaling van het jacht...schip...roeibootje....houtvlot dan :( ;)

Lekker die extra uren...als de loonheffing er niet werd afgehouden }:|
Een kleine 6 uurtjes voor de belasting in de regen gelopen :')

Overigens hier ook een aantal niet afgestempelde kaarten/brieven. Volgens protocol een streep door de postzegel zetten..Ja protocol :s)

Straks even het vizier en windscherm in de turtlewax zetten, want met die regen zie ik amper iets.
Ik heb verder ook niets meer gehoord van de eindejaarsuitkering of cadeaubon.

Streep jij die postzegels daadwerkelijk door? Tijdens de KNJ periode begin ik daar niet aan. Dan moet ik dat bij de helft van de kerstkaarten gaan doen. Ben geen machine. ;)
pi_147733542
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:14 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb verder ook niets meer gehoord van de eindejaarsuitkering of cadeaubon.

Streep jij die postzegels daadwerkelijk door? Tijdens de KNJ periode begin ik daar niet aan. Dan moet ik dat bij de helft van de kerstkaarten gaan doen. Ben geen machine. ;)
Inderdaad. Ik wist trouwens geen eens dat dat moet. :') Weer wat geleerd.
pi_147733623
Jullie ook een smsje gehad dat alle wijken maandag op 1 uur looptijd worden gezet omdat het een fictieve dag is? (en dat je dan de rest natuurlijk moet invullen op meer tijd) Ze verwachten overigens niet veel drukte hier. Werd echt gezegd van: we kunnen op maandg de 22e iedereen gebruiken! Maar ik krijg vervolgens wel 2 hele grote wijken die ver uit elkaar liggen.. dan zal de hoeveelheid echt wel meevallen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147733720
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:30 schreef superkimmi het volgende:
Jullie ook een smsje gehad dat alle wijken maandag op 1 uur looptijd worden gezet omdat het een fictieve dag is? (en dat je dan de rest natuurlijk moet invullen op meer tijd) Ze verwachten overigens niet veel drukte hier. Werd echt gezegd van: we kunnen op maandg de 22e iedereen gebruiken! Maar ik krijg vervolgens wel 2 hele grote wijken die ver uit elkaar liggen.. dan zal de hoeveelheid echt wel meevallen..
Geen smsje gehad daarover (wel tig over de hah van zaterdag), maar er staat inderdaad een uur op.
Als ik kijk naar vorig jaar zal het inderdaad wel meevallen.

Die regen maakt me echt niks uit, maar die verdomde wind moet weg.
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:38:14 #73
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147733755
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:14 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb verder ook niets meer gehoord van de eindejaarsuitkering of cadeaubon.

Streep jij die postzegels daadwerkelijk door? Tijdens de KNJ periode begin ik daar niet aan. Dan moet ik dat bij de helft van de kerstkaarten gaan doen. Ben geen machine. ;)
Is protocol...wil niet zeggen dat ik het doe ;) :P En idd in deze periode geen beginnen aan.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147733761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:35 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Die regen maakt me echt niks uit, maar die verdomde wind moet weg.
Mee eens! :Y
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:41:13 #75
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147733803
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:30 schreef superkimmi het volgende:
Jullie ook een smsje gehad dat alle wijken maandag op 1 uur looptijd worden gezet omdat het een fictieve dag is? (en dat je dan de rest natuurlijk moet invullen op meer tijd) Ze verwachten overigens niet veel drukte hier. Werd echt gezegd van: we kunnen op maandg de 22e iedereen gebruiken! Maar ik krijg vervolgens wel 2 hele grote wijken die ver uit elkaar liggen.. dan zal de hoeveelheid echt wel meevallen..
Hier totaal geen loop/begin-tijd door gekregen.
Ik neen aan dat de post wordt geleverd als op een daldag?
Beetje onvolledige informatie zo voor sommigen weer, maar niet vreemd ;)
Hier ben ik overigens alleen ingezet voor mijn 3 wijken :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:41:52 #76
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147733815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:35 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Geen smsje gehad daarover (wel tig over de hah van zaterdag), maar er staat inderdaad een uur op.
Als ik kijk naar vorig jaar zal het inderdaad wel meevallen.

Die regen maakt me echt niks uit, maar die verdomde wind moet weg.
Sorry :@ :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147735083
Als het goed is krijgen de postbezorgers een cadeaubon van 25 euro. Geen idee wanneer.
Of ze bedoelen misschien die bon van de Intratuin die ik al ontvangen heb...
pi_147735128
Uit het prikbordnieuws van 13 november:

"Wie ontvangt de feestdagenuitkering over 2014?
Iedereen die valt onder de cao voor PostNL, de cao voor postbezorgers en de cao voor
zaterdagbestellers en die op 1 december in dienst is, krijgt in die maand een
feestdagenuitkering. Als fulltime medewerker krijg je 85 euro bruto. Ben je parttime in dienst,
dan krijg je een uitkering naar rato van je contract, met een minimum van 20 euro bruto.
Postbezorgers krijgen de feestdagenuitkering in de vorm van een cadeaubon van 25 euro".
  vrijdag 19 december 2014 @ 10:47:18 #79
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147735349
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:39 schreef bikkie het volgende:
Uit het prikbordnieuws van 13 november:

"Wie ontvangt de feestdagenuitkering over 2014?
Iedereen die valt onder de cao voor PostNL, de cao voor postbezorgers en de cao voor
zaterdagbestellers en die op 1 december in dienst is, krijgt in die maand een
feestdagenuitkering. Als fulltime medewerker krijg je 85 euro bruto. Ben je parttime in dienst,
dan krijg je een uitkering naar rato van je contract, met een minimum van 20 euro bruto.
Postbezorgers krijgen de feestdagenuitkering in de vorm van een cadeaubon van 25 euro".
Thanks!
Ik ging er van uit dat dit bij je salaris zou zitten.
Cadeaubon van 25euries :)
Ik ben benieuwd waar voor je deze kan gebruiken :)
Cadeaucarrousel.nl ? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147735384
Wel netjes, is wel het laatste jaar dat ze dit doen ;(
  vrijdag 19 december 2014 @ 10:52:50 #81
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147735458
Ik ga aan de arbeit.
Ben benieuwd hoeveel het is en ook de HAH voor morgen.
Werkze!
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:49 schreef bikkie het volgende:
Wel netjes, is wel het laatste jaar dat ze dit doen ;(
Gewoon elke keer ietwat extra looptijd schrijven...Houd dit bij tot het eind van het jaar en voliá: je eindejaarsuitkering over een heel jaar :) :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147736292
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:35 schreef swimmie86 het volgende:

[..]
Die regen maakt me echt niks uit, maar die verdomde wind moet weg.
Ja als je eenmaal zeiknat ben maakt het toch niks meer uit, zeg ik altijd. Echt lekker is het natuurlijk niet, maar ja. :P

Die wind is wel klote, vooral met die microscopische rotkaartjes, maar die moeten ze sowieso verbieden.
pi_147736357
De wind is hier al een stuk minder hard trouwens *O*
pi_147736808
ik hoop eigenlijk op een VVV bon. Want heb als kerstpakket al de vd cadeaukaart en bij elkaar heb ik dan 50 euro te besteden, daar is wel wat leuks van te kopen!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147738310
Heb van 1 wijk de hah van morgen al meegenomen. Ga ik morgen een uur eerder de straat op om weg te brengen.
Hier ah, gamma en karwei. Valt eigenlijk best mee, maar verveel me morgenvroeg toch omdat ik niet kan gaan trainen. Dan dat maar alvast weglopen.
pi_147738491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:47 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Thanks!
Ik ging er van uit dat dit bij je salaris zou zitten.
Cadeaubon van 25euries :)
Ik ben benieuwd waar voor je deze kan gebruiken :)
Cadeaucarrousel.nl ? :P
Ik krijg net een bol.comkaart in de brievenbus.
Geen idee van het saldo, als ik op bol check herkent hij de kaart niet.
pi_147739396
Bij mij staat er dat de kaart geen waarde meer heeft :{
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:30:11 #88
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_147739534
Kan het zijn dat bij de pakketbezorging in Roermond enige vertraging is opgelopen i.v.m de Asbest-crisis hiero?.. :{ Weet iemand dat?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_147739727
ik heb die kaart idd ook binnen, maar nog niet gecheckt
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147739734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:33 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
De wind is hier al een stuk minder hard trouwens *O*
Ze geven morgen weer een hoop wind op :X
pi_147739736
Bij mij herkent hij de kaart ook niet inderdaad. Maar even een dagje wachten ofzo
Actions speak louder than words.
pi_147739964
Zit er alweer op voor vandaag, 1 klein wijkje. 1,5 tas...... daar was ik niet echt van onder de indruk :P
Kaart voor bol vind k wel nice, kan ik dan mooi gebruiken voor iets dat ik al in pre order had staan :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:41:41 #93
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147740021
Ik heb de sleutels *O* *O* *O* *O* *O*

Ohja sjips ga maar eens lopen (TC weet dat ik later ben)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147740381
Tof :D moet er veel gebeuren? Als ik die woning hier toen zag.. veel werk!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147741273
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:44 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Bij de kerstkaart van schoonouders trouwens niet.
Waren ook nog eens beide kerstzegels uit 2012.
wat maakt het uit dat het kerstzegels uit 2012 waren dan? Die mag je nog gewoon gebruiken
pi_147741416
Kreeg net een mail van TC de bol.com kaart kan je vanaf 18 uur activeren.
pi_147741586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

wat maakt het uit dat het kerstzegels uit 2012 waren dan? Die mag je nog gewoon gebruiken
Dat maakt geen donder uit, was gewoon toevallig.
pi_147741755
Vandaag stelde trouwens weinig voor, echt absurd dat ze bepaalde partijen van gisteren dan niet voor vandaag lieten staan. Want er was op zich aardig wat spul wat niet persé gisteren mee hoefde. Maar nee, dat moest er allemaal zonodig doorheen waardoor de voorbereiding pas na 14:00 klaar was, en vandaag was er, naar verhouding, haast niks en was de hele zaal om 10:15 al leeg.
pi_147743115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:37 schreef bikkie het volgende:
Als het goed is krijgen de postbezorgers een cadeaubon van 25 euro. Geen idee wanneer.
Of ze bedoelen misschien die bon van de Intratuin die ik al ontvangen heb...
Nee, die cadeaubon van Intratuin zal het door jouzelf bestelde kerstpakket zijn. Postbezorgers krijgen de eindejaarsuitkering in de vorm van een bol.com cadeaubon van 25 euro.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147743598
Zou de echte kerstdrukte nog komen, of is dit het? Het meeste wat ik tot nu toe heb gezien is 3 rode bakken voor een wijk, terwijl in het recente verleden sommige wijken er wel 5 hadden. Op de werkvloer wordt dan steeds gezegd dat het komt door de digitalisering, maar het is wel erg opvallend dat de sterke daling van de kerstkaartjes pas een jaar of twee terug is ingezet, precies op het moment dat PostNL begon met de drastische verhoging van de kerstzegelprijs. Voorheen zat je op zaal met talloze zaterdagwerkers en tijdelijke hulpkrachten en werden overal van die bijzettafeltjes neergezet, maar dit jaar is dat niet eens nodig. We hebben een handjevol zaterdagwerkers erbij, en om half 12, uiterlijk 12 uur is het al uitgestorven binnen. Jammer hoor.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147744079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zou de echte kerstdrukte nog komen, of is dit het? Het meeste wat ik tot nu toe heb gezien is 3 rode bakken voor een wijk, terwijl in het recente verleden sommige wijken er wel 5 hadden. Op de werkvloer wordt dan steeds gezegd dat het komt door de digitalisering, maar het is wel erg opvallend dat de sterke daling van de kerstkaartjes pas een jaar of twee terug is ingezet, precies op het moment dat PostNL begon met de drastische verhoging van de kerstzegelprijs. Voorheen zat je op zaal met talloze zaterdagwerkers en tijdelijke hulpkrachten en werden overal van die bijzettafeltjes neergezet, maar dit jaar is dat niet eens nodig. We hebben een handjevol zaterdagwerkers erbij, en om half 12, uiterlijk 12 uur is het al uitgestorven binnen. Jammer hoor.
3 rode bakken? Ik had er gisteren voor iedere wijk 5, en sommige wijken hadden er 6. Dinsdag waren het er voor de meeste wijken ook 4.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 december 2014 @ 15:43:42 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147744190
Was vanochtend al verregend voor ik op kantoor aankwam. Vijf minuten voordat ik er zou arriveren werden de sluizen nog even extra opengezet. Gelukkig was ik voorbereid, want ik had een extra jas mee :P

Had voor de verandering weer eens een ander bezorgwijkje en had hiervoor drie tassen, dus dat was prima te doen. Enige verrassing was dat er voor dat wijkje een ander depot stond dan verwacht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147744196
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

3 rode bakken? Ik had er gisteren voor iedere wijk 5, en sommige wijken hadden er 6. Dinsdag waren het er voor de meeste wijken ook 4.
Vreemd? Dat zou betekenen dat ze hier in Zuid-Holland of een flinke achterstand hebben op de sorteercentra, of dat bij ons in de regio kerstkaartjes minder polulair zijn dan elders. In welk gebied opereer jij?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147744223
Er werd bij ons trouwens gezegd dat het sorteercentrum "schoon" was, maar als ik dan zie dat de kerstkaarten die ik vandaag ontvangen heb een datumstempel van 14-12 hebben, dan lijkt me dat wel erg onwaarschijnlijk.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 december 2014 @ 15:44:58 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147744237
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zou de echte kerstdrukte nog komen, of is dit het? Het meeste wat ik tot nu toe heb gezien is 3 rode bakken voor een wijk, terwijl in het recente verleden sommige wijken er wel 5 hadden. Op de werkvloer wordt dan steeds gezegd dat het komt door de digitalisering, maar het is wel erg opvallend dat de sterke daling van de kerstkaartjes pas een jaar of twee terug is ingezet, precies op het moment dat PostNL begon met de drastische verhoging van de kerstzegelprijs. Voorheen zat je op zaal met talloze zaterdagwerkers en tijdelijke hulpkrachten en werden overal van die bijzettafeltjes neergezet, maar dit jaar is dat niet eens nodig. We hebben een handjevol zaterdagwerkers erbij, en om half 12, uiterlijk 12 uur is het al uitgestorven binnen. Jammer hoor.
Had het wel aan zien komen. Het is echt wel te behappen dit jaar en dat met een niet al te verhoogde inzet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147744244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vreemd? Dat zou betekenen dat ze hier in Zuid-Holland of een flinke achterstand hebben op de sorteercentra, of dat bij ons in de regio kerstkaartjes minder polulair zijn dan elders. In welk gebied opereer jij?
Drenthe
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:59:27 #107
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147744642
Middag :)

Wat een korte dag zou worden gezien de hoeveelheid post = eerder thuis, liep anders.
Ik heb zowat alleen maar verkeerde sorteerpost gehad. Huisnummers/straten verkeerd en een stuk of tig voor totaal andere wijken) En bovenop dat veel klachten aan moeten horen veelal over te laat bezorgde post(pakketten) en jawel: lege of beschadigde kerstenveloppen/kaarten.

Ik ben wel vriendelijk gebleven, maar heb het wel even gehad nu.
Het werd in ieder geval een piekdag ;)

Overigens was het wel erg mooi weer. Lekkere woei en droog ^O^

Hier ook de bol.com-kaart binnen. Niet gecheckt wat en hoe.
Als dat voor die 25euro is, ben ik er wel blij mee :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:41 schreef houdjemond het volgende:
Ik heb de sleutels *O* *O* *O* *O* *O*

Ohja sjips ga maar eens lopen (TC weet dat ik later ben)
Gefeliciteerd ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147744838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:20 schreef asabeta1 het volgende:
Kreeg net een mail van TC de bol.com kaart kan je vanaf 18 uur activeren.
ja bij een stervensdure winkel
pi_147744862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, die cadeaubon van Intratuin zal het door jouzelf bestelde kerstpakket zijn. Postbezorgers krijgen de eindejaarsuitkering in de vorm van een bol.com cadeaubon van 25 euro.
van de Ah krijgen we zeker ook een bon , zo in het jaar 2019 :)
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:10:46 #110
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147744970
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja bij een stervensdure winkel
Wachten op een aanbieding en gratis verzendkosten :)

Ik moet toch nog brokken en snacks voor de honden bestellen dus die 25euro zijn al foetsie :)
Normaliter doe ik dat bij een andere webwinkel, maar nu bij bol.com :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147745011
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja bij een stervensdure winkel
ligt er maar net aan wat je wilt kopen natuurlijk, als je een bepaald boek wilde hebben is het mooi meegenomen, dat zijn toch vastgestelde prijzen dus goedkoper ga je die niet vinden, dan kun je dat nu mooi voor die bon doen.
En verder inderdaad op aanbiedingen letten
pi_147745052
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:12 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ligt er maar net aan wat je wilt kopen natuurlijk, als je een bepaald boek wilde hebben is het mooi meegenomen, dat zijn toch vastgestelde prijzen dus goedkoper ga je die niet vinden, dan kun je dat nu mooi voor die bon doen.
En verder inderdaad op aanbiedingen letten
ik heb hem net geschonken aan een minder bedeelde, die was er blij mee
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:17:01 #113
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147745145
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik heb hem net geschonken aan een minder bedeelde, die was er blij mee
Ook een pbz? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147745169
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ook een pbz? :P
nee bww er
pi_147745487
Een mysterie! Had wat besteld en bij de AH laten leveren, en volgens T&T is ie daar vanochtend aangenomen. Maar ze kunnen geen pakket vinden voor mij :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147745868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:37 schreef bikkie het volgende:
Als het goed is krijgen de postbezorgers een cadeaubon van 25 euro. Geen idee wanneer.
Of ze bedoelen misschien die bon van de Intratuin die ik al ontvangen heb...
Wanneer heb jij die Intratuin bon ontvangen? Ik zit namelijk nog steeds te wachten op die van mij.
pi_147746004
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:41 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wanneer heb jij die Intratuin bon ontvangen? Ik zit namelijk nog steeds te wachten op die van mij.
die krijg je echt niet
pi_147746086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die krijg je echt niet
Ik mag toch hopen van wel. Ik heb er namelijk een besteld bij cadeaucarrousel.
  vrijdag 19 december 2014 @ 16:48:55 #119
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147746097
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147746218
quote:
moeilijk verhaal weer, de rest moet gewoon opgedoekt worden, gewoon weer een bedrijf die de post bezorgd.
niets meer en niets minder
pi_147746279
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen van wel. Ik heb er namelijk een besteld bij cadeaucarrousel.
als er een linke tussen zit, kan hij gewoon verdwijnen.
het zou beter zijn dat een tc die kaarten allemaal uitdeelt, dan heb je er nog enige controle op.
vorig jaar is er ook een hoop mis gegaan.
pi_147746482
quote:
Toch ook van de zotte. Regionale vervoerders moeten een volwaardig alternatief zijn voor PostNL. Maar omdat ze niet buiten hun eigen regio actief zijn moeten wij daar voor hun de post gaan bezorgen. Dat is toch geen concurrentie? Dan is het alternatief voor PostNL dus.....PostNL!

Als die bedrijven een alteratief moeten zijn voor ons, dan moeten ze ZELF ervoor zorgen dat ze concurrerende services gaan aanbieden. Dan moet zo'n lokaal postbedrijf maar afspraken gaan maken met andere lokale postbedrijven.

En het krankzinnige is ook nog dat dit door de overheid wordt afgedwongen. Dezelfde overheid die Sandd onder het mom van vrije marktwerking geen strobreed in de weg legt, gaat ons wel de wet lopen dicteren. Voor zover dit betrekking heeft op de universele dienstverlening is dit nog wel te begrijpen, maar nu worden dus op een kunstmatige manier allerlei streekpostbedrijfjes in leven gehouden die anders al lang waren omgevallen. Laat ze lekker zelf de eigen broek ophouden! Dat is toch het principe van vrije markt, of niet soms?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147746596
Als ik als particulier een pakket verzend, en is het dan voldoende om het adres op de doos te kalken en naar een pakketpunt te brengen?

Ik neem aan dat het pakketpunt het adres in de computer invoert en een verzendsticker of moet ik dat zelf doen zoals bij een zakelijk pakket?
pi_147746676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

moeilijk verhaal weer, de rest moet gewoon opgedoekt worden, gewoon weer een bedrijf die de post bezorgd.
niets meer en niets minder
Van mij mogen de concurrerende post bedrijven blijven bestaan, ik maak er vaak gebruik van, maar dan wel in een eigen dc en kantoor.

Al ben ik daar ook niet blij mee had laatst de bezorger van bp gemist en kon mijn pakketje helemaal in maastricht gaan afhalen.
pi_147746878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Een mysterie! Had wat besteld en bij de AH laten leveren, en volgens T&T is ie daar vanochtend aangenomen. Maar ze kunnen geen pakket vinden voor mij :')
Hehee het zat in een doos waar het 3x in paste, en die was dus zo groot dat ie in de kantine stond _O-
Leuk kapstokje gekocht met mijn fonq bon :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147747028
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Toch ook van de zotte. Regionale vervoerders moeten een volwaardig alternatief zijn voor PostNL. Maar omdat ze niet buiten hun eigen regio actief zijn moeten wij daar voor hun de post gaan bezorgen. Dat is toch geen concurrentie? Dan is het alternatief voor PostNL dus.....PostNL!

Als die bedrijven een alteratief moeten zijn voor ons, dan moeten ze ZELF ervoor zorgen dat ze concurrerende services gaan aanbieden. Dan moet zo'n lokaal postbedrijf maar afspraken gaan maken met andere lokale postbedrijven.

En het krankzinnige is ook nog dat dit door de overheid wordt afgedwongen. Dezelfde overheid die Sandd onder het mom van vrije marktwerking geen strobreed in de weg legt, gaat ons wel de wet lopen dicteren. Voor zover dit betrekking heeft op de universele dienstverlening is dit nog wel te begrijpen, maar nu worden dus op een kunstmatige manier allerlei streekpostbedrijfjes in leven gehouden die anders al lang waren omgevallen. Laat ze lekker zelf de eigen broek ophouden! Dat is toch het principe van vrije markt, of niet soms?
helemaal mee eens wat je meld
zoals het nu omschreven is, is er meer sprake van valse concurrentie
pi_147747119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:10 schreef icloud het volgende:

[..]

Van mij mogen de concurrerende post bedrijven blijven bestaan, ik maak er vaak gebruik van, maar dan wel in een eigen dc en kantoor.

Al ben ik daar ook niet blij mee had laatst de bezorger van bp gemist en kon mijn pakketje helemaal in maastricht gaan afhalen.
ik vind van niet,een postbedrijf dan heb je een aanspreekpunt, nu loopt al jaren alles door elkaar, met dito problematiek.
de concurrentie is niet capabel om de dienst uit te voeren.
pi_147747218
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:25 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik vind van niet,een postbedrijf dan heb je een aanspreekpunt, nu loopt al jaren alles door elkaar, met dito problematiek.
de concurrentie is niet capabel om de dienst uit te voeren.
Waarom niet? in de pakketwereld gaat het toch ook al jaren goed? ups, postnl, tnt dpd alles gaat door elkaar heen en ieder zorgt voor zijn eigen boontjes.

Ik verstuur regelmatig post met bp en nooit last van gehad.
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:52:08 #129
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147748003
Vier tassen vandaag voor mijn vaste wijk. Dat is ongeveer acht keer zoveel als normaal. _O_
pi_147748172
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja bij een stervensdure winkel
Ach, voor 25 euro kun je best iets moois uitzoeken toch? Leuk filmpje ofzo, misschien wel twee of drie. Vooral als je op de aanbiedingen let.
Vind het mooi meegenomen
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:10:44 #131
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147752773
Hoeveel rode bakken is eigenlijk een tas? Ik lees hier steeds zoveel bakken. Maar ik als straatloper heb geen idee hoeveel dat eigenlijk is.

Ik had hier 2 tassen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:11:49 #132
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147752805
Jezus, sorry hoor maar wees blij dat je een extra cadeaukaart krijgt, hoeven ze helemaal niet te doen.

Als het je te min is gooi je code dan maar deze kant op.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 december 2014 @ 20:35:02 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147753824
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:11 schreef houdjemond het volgende:
Jezus, sorry hoor maar wees blij dat je een extra cadeaukaart krijgt, hoeven ze helemaal niet te doen.

Als het je te min is gooi je code dan maar deze kant op.
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147754414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:10 schreef V__L_N het volgende:
Hoeveel rode bakken is eigenlijk een tas? Ik lees hier steeds zoveel bakken. Maar ik als straatloper heb geen idee hoeveel dat eigenlijk is.

Ik had hier 2 tassen.
Je hebt rode (gesorteerd) en blauwe bakken (ongesorteerd) en die vormen samen de inhoud van jouw tas.
Dus dat is zo niet te zeggen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_147754967
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ach, voor 25 euro kun je best iets moois uitzoeken toch? Leuk filmpje ofzo, misschien wel twee of drie. Vooral als je op de aanbiedingen let.
Vind het mooi meegenomen
Psies... en inclusief verzendkosten, als je boven 20 euro bestelt ;)
(ik bezorg in eigen wijk, dus let er altijd wel op dat het NIET in de brievenbus past)
  vrijdag 19 december 2014 @ 21:06:18 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147755259
quote:
Je hebt rode (gesorteerd) en blauwe bakken (ongesorteerd) en die vormen samen de inhoud van jouw tas.
Dus dat is zo niet te zeggen.
Tuurlijk niet precies, maar je weet toch wel dat 3 rode bakken bv 2 tassen is?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147756044
De bol is dus 25¤? Mooi mooi
pi_147756184
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:23 schreef Yreal het volgende:
De bol is dus 25¤? Mooi mooi
Yup :Y
pi_147756561
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:10 schreef V__L_N het volgende:
Hoeveel rode bakken is eigenlijk een tas? Ik lees hier steeds zoveel bakken. Maar ik als straatloper heb geen idee hoeveel dat eigenlijk is.

Ik had hier 2 tassen.
2 tassen stampvol kerstkaarten is wel een hoop
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 december 2014 @ 21:33:03 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147756580
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:06 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Tuurlijk niet precies, maar je weet toch wel dat 3 rode bakken bv 2 tassen is?
mja, als er tien blauwe bakken tegenover staan kun je dat wel vergeten ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 19 december 2014 @ 21:51:23 #141
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147757637
quote:
2 tassen stampvol kerstkaarten is wel een hoop
Woensdag had ik er 3 vol. We doen hier niet echt in de teloorgang van kerstkaarten hoor. Ik heb er net gisteren zelf nog 75 op de bus gedaan. En ik weet niet beter dan dat mensen uit mijn durp er stapels ontvangen en versturen. Heb er zelf ook al een stuk of 20 hangen.


quote:
mja, als er tien blauwe bakken tegenover staan kun je dat wel vergeten ;)
In normale situaties enzo (tjees wat zijn jullie moeilijk zeg)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147757683
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:06 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Tuurlijk niet precies, maar je weet toch wel dat 3 rode bakken bv 2 tassen is?
dat is niet echt te zeggen, dat ligt er maar net aan hoe je zo'n tas dan inpakt,, als je alleen spul uit de rode bakken in de tas zou stoppen zou je immers makkelijk 2 of 3 stapeltjes post naast elkaar kunnen maken in zo'n tas, dan past er aardig wat in natuurlijk, Als we het hebben over alleen post in rode bakken moeten er sowieso wel makkelijk 3 in 1 tas passen. Echter heb je dus nooit zo'n situatie
pi_147758132
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom niet? in de pakketwereld gaat het toch ook al jaren goed? ups, postnl, tnt dpd alles gaat door elkaar heen en ieder zorgt voor zijn eigen boontjes.

Ik verstuur regelmatig post met bp en nooit last van gehad.
Ik zal je twee goede redenen geven om de postmarkt weer dicht te gooien.

PostNL verzorgt de universele postdienst en dat kost gewoon belastinggeld. Alle post naar PostNL zou de kosten drukken, iets wat voor de belastingbetaler veel intresanter is dan een prijsvechter als Sandd waar de (meeste) bezorg(st)ers niet eens het minimum loon verdienen. Daarbij zal Sandd met twee dagen bezorgen ook nooit een bedrijf zijn dat Nederland met echt werk verrijkt, het grootste deel van hun bezorgend personeel verdient tussen de 75 en 150 euro bruto per maand!

Voor bedrijven is die te lage prijs op het eerste gezicht, net als die goedkope kerstkaarten leuk. Maar het belastinggeld dat naar PostNL gaat komt toch ergens vandaan.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147758256
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:00 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Ik zal je twee goede redenen geven om de postmarkt weer dicht te gooien.

PostNL verzorgt de universele postdienst en dat kost gewoon belastinggeld. Alle post naar PostNL zou de kosten drukken, iets wat voor de belastingbetaler veel intresanter is dan een prijsvechter als Sandd waar de (meeste) bezorg(st)ers niet eens het minimum loon verdienen. Daarbij zal Sandd met twee dagen bezorgen ook nooit een bedrijf zijn dat Nederland met echt werk verrijkt, het grootste deel van hun bezorgend personeel verdient tussen de 75 en 150 euro bruto per maand!

Voor bedrijven is die te lage prijs op het eerste gezicht, net als die goedkope kerstkaarten leuk. Maar het belastinggeld dat naar PostNL gaat komt toch ergens vandaan.
Kijk en dan heb je meteen het probleem te pakken, een verstoorde markt door onterechte staatssteun.

Gooi de markt maar helemaal open, en dan gaat sandd vanzelf vaker bezorgen, de sterkste blijven over, de rest gaat zonder pardon failliet


Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe die steun eruit ziet, jaarlijks een zak met geld, opgenomen in de concessie? Of gedeeltelijk betalen van de postzegel?

[ Bericht 4% gewijzigd door icloud op 19-12-2014 22:09:45 ]
pi_147758414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:52 schreef Zelva het volgende:
Vier tassen vandaag voor mijn vaste wijk. Dat is ongeveer acht keer zoveel als normaal. _O_
Hier ook vier tassen en een normale vrijdag is meestal een tas.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 december 2014 @ 22:14:37 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147758956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Kijk en dan heb je meteen het probleem te pakken, een verstoorde markt door onterechte staatssteun.

Gooi de markt maar helemaal open, en dan gaat sandd vanzelf vaker bezorgen, de sterkste blijven over, de rest gaat zonder pardon failliet
De concurrenten mogen in principe zo vaak bezorgen als ze zelf willen, maar dat doen ze niet. De reden hiervoor is dat het goedkoper is om minder vaak te werken.

Daarnaast werken ze niet met onder dezelfde arbeidsvoorwaarden als PostNL, verre van zelfs, en het is best hard te maken dat dit zorgt voor ernstige marktverstoring. De overheid staat dit onder het mom van vrije markt toe, waardoor het in de hand gewerkt wordt dat mensen voor een appel en een ei de straat op gaan met de post en het bijna gelijk komt te staan aan folderbezorger.

Er van leven kun je dus niet meer. Het is dus alleen interessant voor huismoeders, studenten, gepensioneerden die wat bij willen verdienen en werklozen die niet thuis willen zitten. In ieder geval deze laatste groep zal een aanvullende uitkering moeten hebben.

Let wel: ook in andere marktsituaties zou het postvolume sterk gedaald zijn, alleen dan in een ander tempo en op een andere manier.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147759158
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De concurrenten mogen in principe zo vaak bezorgen als ze zelf willen, maar dat doen ze niet. De reden hiervoor is dat het goedkoper is om minder vaak te werken.

Daarnaast werken ze niet met onder dezelfde arbeidsvoorwaarden als PostNL, verre van zelfs, en het is best hard te maken dat dit zorgt voor ernstige marktverstoring. De overheid staat dit onder het mom van vrije markt toe, waardoor het in de hand gewerkt wordt dat mensen voor een appel en een ei de straat op gaan met de post en het bijna gelijk komt te staan aan folderbezorger.

Er van leven kun je dus niet meer. Het is dus alleen interessant voor huismoeders, studenten, gepensioneerden die wat bij willen verdienen en werklozen die niet thuis willen zitten. In ieder geval deze laatste groep zal een aanvullende uitkering moeten hebben.

Let wel: ook in andere marktsituaties zou het postvolume sterk gedaald zijn, alleen dan in een ander tempo en op een andere manier.
Ze bezorgen niet vaker omdat de overheid postnl voortrekt.

Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.

Kennelijk is er niet genoeg post en is het niet rendabel in de huidige markt om vaker te bezorgen.


In de tijd dat ik nog chauffeur was bij tpg verdiende ik meer dan een collega trucker, daar zit het addertje.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 december 2014 @ 22:28:21 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147759744
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Ze bezorgen niet vaker omdat de overheid postnl voortrekt.
Zeker niet, zie hieronder.
quote:
Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.
Absoluut niet. Het overgrote deel van de post is zakelijke post en die markt is volledig vrijgegeven. De brieven die particulieren sturen is echt minder dan 10% van het totale volume en ook daar kan de concurrentie wel een deel van meepakken, al weten de mensen dat niet.
quote:
Kennelijk is er niet genoeg post en is het niet rendabel in de huidige markt om vaker te bezorgen.
Dat is zeker waar
quote:
In de tijd dat ik nog chauffeur was bij tpg verdiende ik meer dan een collega trucker, daar zit het addertje.
Het pakket is inmiddels al stevig uitgekleed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147759903
Of het inmiddels is uitgekleed weet ik niet, ik heb er minder dan een half jaar gewerkt.

Was het gezeik van klanten helemaal zat, bepaalde klanten die van mij eiste dat ik de vrachtwagen zou vullen tegen de regels in, mooi niet daar ben ik een eikel in en ga lekker een kopje koffie drinken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 december 2014 @ 22:39:17 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147760405
Vooral in toeslagen is gesneden en de loonsverhoging is minder dan de inflatie. Verder zijn er in de afgelopen jaren al veel banen geschrapt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147760620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:25 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Yup :Y
Waarom eigenlijk?
pi_147760676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom niet? in de pakketwereld gaat het toch ook al jaren goed? ups, postnl, tnt dpd alles gaat door elkaar heen en ieder zorgt voor zijn eigen boontjes.

Ik verstuur regelmatig post met bp en nooit last van gehad.
Je kunt markt voor post en pakketten niet zomaar met elkaar vergelijken. Dat is een gevalletje appels en peren.
Je zegt zelf dat ze bij pakketten voor hun eigen boontjes zorgen terwijl dat in de situatie die beschreven wordt in dat artikel dus absoluut niet het geval is.

En een tip: Als je antwoord wil op je vraag, moet je niet direct daarna kritiek gaan leveren. Over het algemeen worden mensen dan gauw minder behulpzaam.
  vrijdag 19 december 2014 @ 22:44:56 #153
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147760730
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:
Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.
Dat gaat Sandd echt niet doen voor die anderhalve brief die per dag nog in zo'n ding gegooid wordt.
pi_147761058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:43 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat ze bij pakketten voor hun eigen boontjes zorgen terwijl dat in de situatie die beschreven wordt in dat artikel dus absoluut niet het geval is.

Dat lees ik nergens, ik heb lang genoeg bij de dpd gewerkt om te weten dat de concurrenten wat betreft paketten volledig hun eigen boontjes doppen.

En jouw steek onder water ga ik niet op in, daar heb jij je niet mee te bemoeien.
pi_147761111
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
Omdat ze blij met ons zijn en dat we goed werk hebben geleverd :s)
pi_147761813
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:51 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Omdat ze blij met ons zijn en dat we goed werk hebben geleverd :s)
prima, vaker doen
pi_147763883
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Ze bezorgen niet vaker omdat de overheid postnl voortrekt.

Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.
Den Haag verstuurd genoeg via Sandd terwijl ze weten dat het een bedrijf is dat draait op uitbuiten, een bouwbedrijf dat Portugezen of Polen te weinig betaald pakken ze wel aan. Sandd laten ze gewoon met rust, dat oogje dicht knijpen is echt veelte veel "steun" van de overheid.

En de UPD is meer dan alleen brievenbussen mogen neer zetten. Als Sandd brievenbussen wil moeten ze eens met de NS praten. Weet je nog die Telfort telefooncellen? Die stonden op (min of meer openbaar) privé terein, daar kunnen nu ook heel goed brievenbussen staan hoor. Lekker makkelijk zonder dat er allemaal dure randvoorwaarden zijn, die PostNL dus wel heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stoplichtjuh op 20-12-2014 00:04:05 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zaterdag 20 december 2014 @ 06:09:58 #158
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147766796
Mogguh :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:31 schreef icloud het volgende:
Of het inmiddels is uitgekleed weet ik niet, ik heb er minder dan een half jaar gewerkt.

Was het gezeik van klanten helemaal zat, bepaalde klanten die van mij eiste dat ik de vrachtwagen zou vullen tegen de regels in, mooi niet daar ben ik een eikel in en ga lekker een kopje koffie drinken.
Hoe bedoel je? Zelf je bak indelen? Of dat klanten bepaalden hoe je de bak moest indelen?
Ik vond het nooit een probleem om zelf in te laden. Vaak genoeg tegen gekomen dat klanten zelf gingen of wilden laden en het totaal misging ivm verkeerde indeling oid.
Ook een keer meegemaakt omdat het niet anders kon/op verzoek van het DC, de klep tegen een dok aangezet. Komt zo'n figuur met een klein heftruckje aan om de trailer vol te zetten. Ik dacht eerst:die zet die pallets er voor, maar nee dus, hij reed door. Ja, daar kon die klep niet tegen :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147766828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:10 schreef V__L_N het volgende:
Hoeveel rode bakken is eigenlijk een tas? Ik lees hier steeds zoveel bakken. Maar ik als straatloper heb geen idee hoeveel dat eigenlijk is.

Ik had hier 2 tassen.
1 Rode + 2 blauwe bakken is ongeveer 1 volle tas.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_147767159
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:00 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Ik zal je twee goede redenen geven om de postmarkt weer dicht te gooien.

PostNL verzorgt de universele postdienst en dat kost gewoon belastinggeld. Alle post naar PostNL zou de kosten drukken, iets wat voor de belastingbetaler veel intresanter is dan een prijsvechter als Sandd waar de (meeste) bezorg(st)ers niet eens het minimum loon verdienen. Daarbij zal Sandd met twee dagen bezorgen ook nooit een bedrijf zijn dat Nederland met echt werk verrijkt, het grootste deel van hun bezorgend personeel verdient tussen de 75 en 150 euro bruto per maand!

Voor bedrijven is die te lage prijs op het eerste gezicht, net als die goedkope kerstkaarten leuk. Maar het belastinggeld dat naar PostNL gaat komt toch ergens vandaan.
het is een bedrijf met veredelde folderlopers, die met niet al te snugger volk werkt
pi_147767177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Ze bezorgen niet vaker omdat de overheid postnl voortrekt.

Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.

Kennelijk is er niet genoeg post en is het niet rendabel in de huidige markt om vaker te bezorgen.

In de tijd dat ik nog chauffeur was bij tpg verdiende ik meer dan een collega trucker, daar zit het addertje.
voortrekken, buiten de digitale aanlevering zit alles van de overheid al zowat bij Sandd(wat de kwaliteit niet ten goede komt, zie google)
pi_147767365
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:50 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat lees ik nergens, ik heb lang genoeg bij de dpd gewerkt om te weten dat de concurrenten wat betreft paketten volledig hun eigen boontjes doppen.

En jouw steek onder water ga ik niet op in, daar heb jij je niet mee te bemoeien.
:')
  zaterdag 20 december 2014 @ 09:48:49 #163
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147767756
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:03 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

:')
Bemoei je er niet mee ja!

:+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147767896
Nu al gesmst dat het vandaag weer topdruk is en dat ze ons op de hoogte houden van zowel levering 1 als 2. Beetje jammer alleen, als levering 1 op tijd is en ik begin op tijd, maar levering 2 niet, ik na anderhalf uur alsnog buiten sta te wachten :')

Bol.com cadeaukaart is alweer uitgegeven. Legpuzzels zijn mijn hobby maar zijn vrij duur, dus kon er nu mooi eentje kopen :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147768149
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:03 schreef superkimmi het volgende:
Nu al gesmst dat het vandaag weer topdruk is en dat ze ons op de hoogte houden van zowel levering 1 als 2. Beetje jammer alleen, als levering 1 op tijd is en ik begin op tijd, maar levering 2 niet, ik na anderhalf uur alsnog buiten sta te wachten :')
Of een flinke levering 1, zodat je niet hoeft te wachten.
pi_147768304
maar dan is alles er nog later. Das niet handig voor mensen die 2 wijken lopen, want dan kun je pas om half 2 beginnen en word het in het donker lopen.

Net een smsje gehad dat de eerste aflevering maar een kwartiertje verlaat is. Dus valt mee
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147768443
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 06:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Hoe bedoel je? Zelf je bak indelen? Of dat klanten bepaalden hoe je de bak moest indelen?
Ik vond het nooit een probleem om zelf in te laden. Vaak genoeg tegen gekomen dat klanten zelf gingen of wilden laden en het totaal misging ivm verkeerde indeling oid.
Ook een keer meegemaakt omdat het niet anders kon/op verzoek van het DC, de klep tegen een dok aangezet. Komt zo'n figuur met een klein heftruckje aan om de trailer vol te zetten. Ik dacht eerst:die zet die pallets er voor, maar nee dus, hij reed door. Ja, daar kon die klep niet tegen :')
Mijn baas zei altijd jij bent chauffeur, dus jij rijd de vrachtwaggel tot aan het dock, en dan moet de klant zelf zijn spullen inladen en ondertussen kan jij koffie gaan drinken.
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:52:51 #168
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147768530
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Mijn baas zei altijd jij bent chauffeur, dus jij rijd de vrachtwaggel tot aan het dock, en dan moet de klant zelf zijn spullen inladen en ondertussen kan jij koffie gaan drinken.
Maar jij bent verantwoordelijk voor je lading, dus enige aanwijzingen of soms zelf laden hoort daar afentoe bij.
Ik snap het wel hoor, totdat het mis gaat, gaat wat je baas zegt wel op.
Been there done that :{
O,a pallet met folders vervoeren die niet goed waren ingeseald tot dure elektronica(onderdelen)....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147768629
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:52 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar jij bent verantwoordelijk voor je lading, dus enige aanwijzingen of soms zelf laden hoort daar afentoe bij.
Ik snap het wel hoor, totdat het mis gaat, gaat wat je baas zegt wel op.
Been there done that :{
O,a pallet met folders vervoeren die niet goed waren ingeseald tot dure elektronica(onderdelen)....
Volgens hem was er toenertijd zelfs zwart op wit afgesproken dat je als chauffeur geen laadwerkzaamheden hoeft te doen, ivm arbo en belasting enzo.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn voormalige baas ongeveer een jaar met veel bombarie en een rechtszaak is weggegaan, hij heeft ze het bloed onder de bagels vandaan gehaald, door precies zich te houden aan zijn taakomschrijving en dwars te zijn.
pi_147769228
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:38 schreef superkimmi het volgende:
maar dan is alles er nog later. Das niet handig voor mensen die 2 wijken lopen, want dan kun je pas om half 2 beginnen en word het in het donker lopen.

Hier wordt het ook weer half 2 (de enige aanlevering). Maar ik moet zeggen: vorige week kwam TC alvast een paar tassen eerder brengen (toen ik twee wijken had).

Wie weet, streven ze er volgend jaar naar om de bezorgers om 17 uur OP de straat te hebben...
pi_147769416
Ik vind het nu toch wel fijn dat ze me maar op 1 wijk hebben gezet. Als er dan zo nog een sms komt over vertraging, kom ik iig niet in de problemen :P
Vorige jaren een paar keer gedonder mee gehad toen ik wel 2 wijken had. Dus daar houden ze nu wel wat meer rekening mee :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147770791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom niet? in de pakketwereld gaat het toch ook al jaren goed? ups, postnl, tnt dpd alles gaat door elkaar heen en ieder zorgt voor zijn eigen boontjes.

Ik verstuur regelmatig post met bp en nooit last van gehad.
Maar de pakkettenwereld is niet te vergelijken. Daar heb je meerdere grote bedrijven die landelijk en daarbuiten opereren. En, zoals je zelf zegt, ze doppen hun eigen boontjes. Het is niet zo dat bijv. DPD niet in Drenthe actief is, en dat vervolgens UPS van hogerhand gedwongen wordt om daar ook de pakjes van DPD te gaan bezorgen, om zodoende op een kunstmatige manier iets te creëren wat op landelijke dekking en concurrentie zou moeten lijken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de pakkettenmarkt een groeimarkt is, terwijl de postmarkt krimpt.

Op de postmarkt heb je twee grote bedrijven, en daarnaast nog een heleboel kleintjes. Die kleintjes kunnen niet de eigen broek ophouden, en dus wordt PostNL gedwongen ze daarbij te helpen, en zo zichzelf te beconcurreren.

Een markt die krimpt en waar dus steeds minder te verdienen valt moet je niet koste wat het kost willen liberaliseren, en al helemaal niet op deze manier.

Stel je voor dat ik morgen een kruidenierswinkeltje begin, en dat Albert Heijn mij daar door de overheid gedwongen mee moet helpen. Dat is toch idioot?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147771090
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Kijk en dan heb je meteen het probleem te pakken, een verstoorde markt door onterechte staatssteun.

Gooi de markt maar helemaal open, en dan gaat sandd vanzelf vaker bezorgen, de sterkste blijven over, de rest gaat zonder pardon failliet

Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe die steun eruit ziet, jaarlijks een zak met geld, opgenomen in de concessie? Of gedeeltelijk betalen van de postzegel?
PostNL is niet degene die onterechte staatssteun ontvangt. Het geld wat wij krijgen is voor het uitvoeren van de universele dienstverlening. Zonder dit geld is het niet rendabel om deze dienst uit te voeren, en dan zouden mensen in afgelegen gebieden verstoken blijven van postbezorging. Want denk maar niet dat de concurrentie daar gaat lopen!

Degenen die onterechte staatssteun ontvangen zijn juist de concurrenten! De overheid wil per se een vrije markt en doet dus alles om de concurrentie in leven te houden. Zo hoeven ze zich niet te houden aan de postwet. Ze hoeven geen brievenbussen te plaatsen, geen x aantal servicepunten te hebben, ze mogen zelf bepalen hoe vaak ze bezorgen per week. En post die ze niet willen/kunnen bezorgen, alsmede de retourpost mogen ze in de oranje PostNL-bus gooien en wij moeten dat dan verplicht verwerken tegen kostprijs. En..... ze mogen hun mensen per bezorgde brief betalen.

Als de postmarkt echt een vrije markt zou zijn dan waren alle concurrenten al lang omgevallen. Sandd was dan ook failliet gegaan of overgenomen door PostNL. Dan hadden ze dezelfde weg afgelegd als Select Mail en VSP Post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147771528
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar de pakkettenwereld is niet te vergelijken. Daar heb je meerdere grote bedrijven die landelijk en daarbuiten opereren. En, zoals je zelf zegt, ze doppen hun eigen boontjes. Het is niet zo dat bijv. DPD niet in Drenthe actief is, en dat vervolgens UPS van hogerhand gedwongen wordt om daar ook de pakjes van DPD te gaan bezorgen, om zodoende op een kunstmatige manier iets te creëren wat op landelijke dekking en concurrentie zou moeten lijken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de pakkettenmarkt een groeimarkt is, terwijl de postmarkt krimpt.

Op de postmarkt heb je twee grote bedrijven, en daarnaast nog een heleboel kleintjes. Die kleintjes kunnen niet de eigen broek ophouden, en dus wordt PostNL gedwongen ze daarbij te helpen, en zo zichzelf te beconcurreren.

Een markt die krimpt en waar dus steeds minder te verdienen valt moet je niet koste wat het kost willen liberaliseren, en al helemaal niet op deze manier.

Stel je voor dat ik morgen een kruidenierswinkeltje begin, en dat Albert Heijn mij daar door de overheid gedwongen mee moet helpen. Dat is toch idioot?
Dat is wat ik in mijn eerste post al zei, iedereen moet zijn eigen broek ophouden met een eigen dc, wil je dat niet of kun je dat niet dan is er geen plaats op de postmarkt.
pi_147771633
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Als de postmarkt echt een vrije markt zou zijn dan waren alle concurrenten al lang omgevallen. Sandd was dan ook failliet gegaan of overgenomen door PostNL. Dan hadden ze dezelfde weg afgelegd als Select Mail en VSP Post.
Dat durf ik ten zeerst te betwijfelen, sandd werkt met veel goedkoper personeel, dus als je echt de postmarkt volledig opengooit hebben zij een voordeel.

IK zou eerder verwachten dat postnl dan gierend failliet zou gaan.
pi_147771891
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:57 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat durf ik ten zeerst te betwijfelen, sandd werkt met veel goedkoper personeel, dus als je echt de postmarkt volledig opengooit hebben zij een voordeel.

IK zou eerder verwachten dat postnl dan gierend failliet zou gaan.
Maar VSP Post en Selektmail werkten ook met goedkoper personeel, en hebben het toch niet gered.

De reden dat ze goedkoper kunnen werken is doordat ze door de overheid worden bevoordeeld. Als ze van meet af aan de eigen broek hadden moeten ophouden hadden ze sowieso nooit het marktaandeel kunnen behalen wat ze nu hebben. Dan was heel dat bedrijf nooit van de grond gekomen. Dan zouden ze zelf hun eigen postbussenruimten hebben moeten opzetten en zelf brievenbussen plaatsen, of tegen betaling van een marktconform (!) tarief gebruik maken van de faciliteiten van PostNL. Ook hadden ze hun personeel dan minstens het minimumloon moeten uitbetalen, wat ze nu niet doen, en waar de overheid niet tegen optreedt.

Over onterechte overheidssteun gesproken: Veel bezorgers bij Sandd zijn bijklussende AOW-ers en werklozen die zich alleen kunnen bedruipen doordat ze vanuit de overheid een uitkering en toeslagen ontvangen. Hadden ze dat niet gekregen dan hadden ze nooit kunnen rondkomen en waren ze vast niet bij Sandd gaan werken. Dat is in feite ook verkapte staatssteun: de bezorgers van Sandd krijgen feitelijk loonsubsidie van de Nederlandse overheid.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147772002
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar VSP Post en Selektmail werkten ook met goedkoper personeel, en hebben het toch niet gered.

De reden dat ze goedkoper kunnen werken is doordat ze door de overheid worden bevoordeeld. Als ze van meet af aan de eigen broek hadden moeten ophouden hadden ze sowieso nooit het marktaandeel kunnen behalen wat ze nu hebben. Dan was heel dat bedrijf nooit van de grond gekomen. Dan zouden ze zelf hun eigen postbussenruimten hebben moeten opzetten en zelf brievenbussen plaatsen, of tegen betaling van een marktconform (!) tarief gebruik maken van de faciliteiten van PostNL. Ook hadden ze hun personeel dan minstens het minimumloon moeten uitbetalen, wat ze nu niet doen, en waar de overheid niet tegen optreedt.
Daar ben ik het mee eens maar dan wel op voorwaarde dat de markt volledig word opengegooid, en ook die dpu word afgeschaft, ik betwijfel nogmaals of er dan geen twee of drie grote spelers overblijven, want ook sandd heeft door heel het land loodsen en kantoortjes gehuurd.

Wat betreft het salaris, wat sandd doet valt volledig binnen de nederlandse wet, sandd beargumenteerd dat het een bijverdienste is en geen baan en daar is de toezichthouder het kennelijk mee eens.
pi_147772855
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:13 schreef icloud het volgende:

[..]
Wat betreft het salaris, wat sandd doet valt volledig binnen de nederlandse wet, sandd beargumenteerd dat het een bijverdienste is en geen baan en daar is de toezichthouder het kennelijk mee eens.
Ook op bijvierdiensten is het minimumloon van toepassing, zij het uiteraard naar rato van het aantal gewerkte uren: wie 5 uur per week werkt heeft dus recht op grofweg een achtste deel van het minimumloon waar een fulltimer recht op heeft.

Ik weet niet precies wie je bedoelt met "de toezichthouder" die het hier kennelijk mee eens zou zijn. Wie is dat volgens jou, en waaruit blijkt dat ze het er mee eens zijn?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147772961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook op bijvierdiensten is het minimumloon van toepassing, zij het uiteraard naar rato van het aantal gewerkte uren: wie 5 uur per week werkt heeft dus recht op grofweg een achtste deel van het minimumloon waar een fulltimer recht op heeft.

Ik weet niet precies wie je bedoelt met "de toezichthouder" die het hier kennelijk mee eens zou zijn. Wie is dat volgens jou, en waaruit blijkt dat ze het er mee eens zijn?
De opta dient de postmarkt te controleren, en ook ongelijk speelveld of oneerlijke concurrentie is hun taak
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:56:23 #180
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147773120
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:50 schreef icloud het volgende:

[..]

De opta dient de postmarkt te controleren, en ook ongelijk speelveld of oneerlijke concurrentie is hun taak
_O-

De Opta bestaat niet eens meer man.
pi_147773148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

_O-

De Opta bestaat niet eens meer man.
De opta is nog steeds een afdeling van de acm
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:10:48 #182
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147773499
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:57 schreef icloud het volgende:

[..]

De opta is nog steeds een afdeling van de acm
Nee, gewoonweg nee.

Bovendien let de ACM, en voor 2013 ook Opta, vooral op PostNL en is alleen bezorgd over andere bedrijven als die mogelijk benadeeld worden of die het moeilijk hebben. Kijk maar eens bij de Postpublicaties.

quote:
ACM wil PostNL verplichting opleggen om post van concurrenten te accepteren
quote:
PostNL bezorgde in 2013 voldoende brieven op tijd
quote:
PostNL mag prijs postzegel verhogen tot 69 cent
quote:
ACM onderzoekt concurrentienadelen kleine postbedrijven
quote:
NMa wijst klacht Sandd af: geen misbruik door PostNL
quote:
OPTA legt TNT Post opnieuw dwangsom op
quote:
OPTA: Vraagtekens bij tijdige postbezorging door TPG Post ›
quote:
Nog aantal verbeteringen noodzakelijk bij uitvoering postvestigingenbeleid
Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.

Vijf pagina's aan persberichten sinds 1998, maar geen onvertogen woord, zelfs helemaal geen kritisch woord over Sandd, of welk ander baggerbedrijf dan ook.
pi_147773549
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, gewoonweg nee.

Bovendien let de ACM, en voor 2013 ook Opta, vooral op PostNL en is alleen bezorgd over andere bedrijven als die benadeeld worden of die het moeilijk hebben. Kijk maar eens bij de [url=https://www.acm.nl/nl/publicaties/zoeken-in-publicaties/?zf[]=so%3A1&zf[]=th%3A3]Postpublicaties[/url].

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[quote]Nog aantal verbeteringen noodzakelijk bij uitvoering postvestigingenbeleid ›]/quote]

Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.

Vijf pagina's aan persberichten sinds 1998, maar geen onvertogen woord, zelfs helemaal geen kritisch woord over Sandd, of welk ander baggerbedrijf dan ook.
Jongen jongen, alsjeblieft als je nergens van weet hou dan je mond, de opta is gewoon een afdeling van de acm en heeft de hele postmarkt en de concessie postnl onder toezicht.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:13:54 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147773580
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:12 schreef icloud het volgende:

[..]

Jongen jongen, alsjeblieft als je nergens van weet hou dan je mond, de opta is gewoon een afdeling van de acm en heeft de hele postmarkt en de concessie postnl onder toezicht.
:')

De ACM is één autoriteit en heeft helemaal geen subafdelingen met aparte namen. Anders onderbouw je je beweringen even? Is maar een ideetje.
pi_147773614
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:13 schreef Zelva het volgende:

[..]

:')

De ACM is één autoriteit en heeft helemaal geen subafdelingen. Anders onderbouw je je beweringen even? Is maar een ideetje.
De acm is geen autoriteit, het is niks meer dan een fusie van 3 autoriteiten. Niks meer
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:16:51 #186
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147773666
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:14 schreef icloud het volgende:

[..]

De acm is geen autoriteit, het is niks meer dan een fusie van 3 autoriteiten. Niks meer
De Autoriteit Consument en Markt is geen autoriteit? Oh ja joh, klinkt logisch. Ik ben wel klaar met je ononderbouwde getroll.

Doei.
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:25:07 #187
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147773909
quote:
Albert Heijn kerstspecial 2014

Beste collega,

Een nieuw jaar staat weer voor de deur. Ook dit jaar hebben we met z’n allen meer dan 1.5 miljard huis-aan-huisfolders bezorgd. En dat met een bezorgkwaliteit van 98,9%! Een topprestatie!

Onze huis-aan-huisklanten zijn hier heel blij mee. Elke bezorgde folder levert hen immers meer omzet op. En de mensen achter de voordeur lezen de folder ook nog eens graag. Het is ons wederom gelukt om wekelijks miljoenen mensen te bereiken en dat is iets om trots op te zijn. Jullie aandeel hierin is essentieel geweest.

Ook hebben we de afgelopen periode iets bijzonders gedaan. We hebben voor onze klant Albert Heijn het kerstmagazine verspreid. Dit was vanwege het gewicht geen gemakkelijke klus en als blijk van waardering heeft de Albert Heijn een attentie beschikbaar gesteld. De aankomende dagen zal je via je teamleider een amandelletter krijgen.

Namens Albert Heijn hartelijk bedankt!

Wij wensen jou en je dierbaren een fijne kerst en een heel gelukkig en gezond 2015!

Met vriendelijke groeten
Een amandelletter :')
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:41:02 #188
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147774320
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Een amandelletter :')
Ik zag het ja :') nouja tis iets.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147775426
Heeft iemand ervaring als postbezorger als 15-jarige. Heb nu gesolliciteerd vlak bij mij in de buurt.. maar, weet iemand hoeveel verdiend en als het wel leuk werk is voor een 15 jarige?

Alvast bedankt!
pi_147775514
Vandaag kregen we een suikerwafel en een mars.
Die amandelletter heb ik meegenomen, maar lust ik niet.
pi_147775722
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:27 schreef Fokker101 het volgende:
Heeft iemand ervaring als postbezorger als 15-jarige. Heb nu gesolliciteerd vlak bij mij in de buurt.. maar, weet iemand hoeveel verdiend en als het wel leuk werk is voor een 15 jarige?

Alvast bedankt!
Als 15-jarige zou ik eerder een ander bijbaantje zoeken, ik neem aan dat je door de week gewoon naar school moet en 's avonds kun je natuurlijk niet bezorgen bij postnl, dus dan blijft alleen de zaterdag over om te werken. En meer dan een uurtje of 4 zal dat waarschijnlijk niet worden. Met een uurloon van 2,72 voor een 15-jarige bij postnl zou ik dan toch eerder kiezen voor iets waar je wat meer uren kunt maken, supermarkt of zo.

Oh, kleine correctie: als je zaterdagbezorger wordt is je uurloon 4,72

[ Bericht 3% gewijzigd door gelestipjes op 20-12-2014 15:49:04 ]
pi_147776015
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:50 schreef icloud het volgende:

[..]

De opta dient de postmarkt te controleren, en ook ongelijk speelveld of oneerlijke concurrentie is hun taak
Aha. En wat is je antwoord op deel 2 van mijn vraag?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147776063
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Aha. En wat is je antwoord op deel 2 van mijn vraag?
Gezien ze al jaren geen onderzoek hebben gedaan en andere instanties zoals bd en uwv ook niet lijkt sandd een legale constructie gevonden te hebben
pi_147776281
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als 15-jarige zou ik eerder een ander bijbaantje zoeken, ik neem aan dat je door de week gewoon naar school moet en 's avonds kun je natuurlijk niet bezorgen bij postnl, dus dan blijft alleen de zaterdag over om te werken. En meer dan een uurtje of 4 zal dat waarschijnlijk niet worden. Met een uurloon van 2,72 voor een 15-jarige bij postnl zou ik dan toch eerder kiezen voor iets waar je wat meer uren kunt maken, supermarkt of zo.

Oh, kleine correctie: als je zaterdagbezorger wordt is je uurloon 4,72
Worden er dan nog zaterdagbezorgers aangenomen eigenlijk?

Met dergelijke uurlonen begrijp ik in ieder geval wel waarom ik nooit collega's onder de 19 zie. :')
Tenzij de nood echt hoog is, raad ik toch eigenlijk niemand aan om als pbz te gaan werken.
pi_147776336
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:02 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Worden er dan nog zaterdagbezorgers aangenomen eigenlijk?

Met dergelijke uurlonen begrijp ik in ieder geval wel waarom ik nooit collega's onder de 19 zie. :')
Tenzij de nood echt hoog is, raad ik toch eigenlijk niemand aan om als pbz te gaan werken.
Blijkbaar wel, stond op de site. Denk alleen dat er niet heel veel animo voor is om alleen op de zaterdag voor een paar uurtjes midden op de dag te komen opdraven
pi_147776871
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:52 schreef icloud het volgende:

[..]

Gezien ze al jaren geen onderzoek hebben gedaan en andere instanties zoals bd en uwv ook niet lijkt sandd een legale constructie gevonden te hebben
Volgens mij is het ook helemaal niet de taak van UWV of de Belastingdienst om te controleren of een bedrijf zich houdt aan de Wet op het Minimumloon.

Het lastige is ook dat Sandd (en dit geldt zowel voor bezorgers in loondienst als met een OVO) uitgaat van een bepaalde normeringssystematiek, dus hoeveel poststukken je per uur kunt sorteren en bezorgen. Als je de norm zou halen, dan zit je ook op het minimumloon. In de praktijk blijkt echter dat heel veel mensen de norm niet halen, en dus zwaar onderbetaald worden. Er is vrij recent nog een onderzoek geweest, ik meen door de Arbeidsinspectie, en die stuitte op het probleem dat volkomen ondoorzichtig was hoe die normering precies tot stand was gekomen. Er werden allerlei rekenmodellen en computersimulaties uit de kast getrokken, maar praktijkonderzoek was er niet.

Ook is het zo dat Sandd enige tijd terug een CAO heeft afgesloten met de LBV, nadat zij er met de gevestigde bonden niet uit kwam. Er zijn echter nauwelijks bezorgers van Sandd lid van de bond, en al helemaal niet van die LBV. In de CAO staat onder andere de volgende bepaling

quote:
Werknemers van 23 jaar en ouder worden verloond conform het wettelijk minimum bruto loon , op basis van de door de werkgever gehanteerde normeringssystematiek. Werknemer heeft enkel aanspraak op vergoeding van de door werkgever via de normeringssystematiek vastgestelde norm-uren.
Met andere woorden: Haal je de norm niet dan heb je pech, en je mag er ook niet tegen protesteren.

Dat de overheid hier niks aan doet betekent niet dat het allemaal legaal is wat Sandd hier doet, enkel dat het bij de overheid kennelijk geen prioriteit heeft. Verder is het ook lastig om aan te tonen dat Sandd het minimumloon ontduikt, omdat ze schermen met volkomen arbitraire normeringen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147777188
quote:
Make it stop!
Je verspilt je tijd aan deze persoon.
pi_147777353
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:33 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Make it stop!
Je verspilt je tijd aan deze persoon.
Sorry, soms is het sterker dan ik zelf. Af en toe neemt een Marcel van Dam-achtige entiteit bezit van mijn lichaam.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147777354
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:48 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Bemoei je er niet mee ja!

:+
Deze had ik bijna over het hoofd gezien!
Lekker van je scooter gewaaid vandaag? :6 :P
pi_147777396
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Sorry, soms is het sterker dan ik zelf. Af en toe neemt een Marcel van Dam-achtige entiteit bezit van mijn lichaam.
Het is je vergeven. ;)
Je weet dingen in ieder geval goed te beargumenteren.
pi_147777579
was weer druk mensen met dito fouten
pi_147777910
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Ook is het zo dat Sandd enige tijd terug een CAO heeft afgesloten met de LBV, nadat zij er met de gevestigde bonden niet uit kwam. Er zijn echter nauwelijks bezorgers van Sandd lid van de bond, en al helemaal niet van die LBV. In de CAO staat onder andere de volgende bepaling

En de kleinere onderaannemers van Sandd hoeven zich nergens aan te houden, heb ik begrepen, wat de concurrentie nog oneerlijker maakt. Ik ken de normeringen niet, maar bij een regionale concurrent moet ik kennelijk twee keer zo hard lopen als bij PostNL Lang geen minimum loon dus, geen verzekering, fietsvergoeding, niks. Het is (bijna was) voor mij inderdaad een 'bij'baantje, leuk voor de ochtend, als ik toch zit te wachten tot ik bij PostNL mag beginnen. Maar hoewel alles toppie geregeld was, ik heb mijn energie even nodig voor andere dingen.
pi_147778009
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Een amandelletter :')
Die zal dan ook wel verkeerd gesorteerd zijn... ;) of op het verkeerde depot beland. (Genoeg te vreten verder hoor.)
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:21:21 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147778241
Goedemiddag :)
Was een beetje veel druk hierzo. Ivm tassenverdeling een andere(oude) route moeten rijden, anders kreeg ik de tassen niet goed verdeeld mee = +10km langere route.
11:30 begonnen en 17:00 thuis.
6 propvolle oranje tassen en 5 HAH, end e fouten hier in vielen t.o.v. gisteren, erg mee ^O^
Flinke woei en eventjes een flinke regenbui met afentoe een hageltje er tussen gehad ;(

En wederom enkele klachten omtrent de bezorging rondom kerst aangehoord en welgeteld 1 begripvolle mevrouw gehad ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens hem was er toenertijd zelfs zwart op wit afgesproken dat je als chauffeur geen laadwerkzaamheden hoeft te doen, ivm arbo en belasting enzo.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn voormalige baas ongeveer een jaar met veel bombarie en een rechtszaak is weggegaan, hij heeft ze het bloed onder de bagels vandaan gehaald, door precies zich te houden aan zijn taakomschrijving en dwars te zijn.
En je daar ook gewoon aan houden, doe je niets verkeerds en wellicht ligt de verantwoordelijkheid van schade tijdens laden en! vervoer dus bij de klant :) ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Een amandelletter :')
Jammie :)
Nou maar hopen dat ik die amandelletter niet krijg op piekdagen, want anders hebben ik amandelletter-kruimels :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:32 schreef swimmie86 het volgende:
Vandaag kregen we een suikerwafel en een mars.
Die amandelletter heb ik meegenomen, maar lust ik niet.
Hier een geplette MARS :') Maar snoep = snoep dus opgevreten ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:40 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Deze had ik bijna over het hoofd gezien!
Lekker van je scooter gewaaid vandaag? :6 :P
Jep, het was weer TT-Friesland vandaag...maar dan schuin met 30-35kmpu BOOOORN TO BE WIIIIIHIIHIHIIIILD!!
Overigens met halve tank begonnen en ik moest nog een hele wijk...begon het tanklampje te knipperen }:| Heeft nogal wat verbruikt met die wind zeg :o
Maar gehaald en op de terugweg (tankstations zijn dun gezaaid hier) bijna een volle tank vol getankt
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:30:10 #205
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147778432
(sf)Weerfoto. in de hoop dat de bui zou overwaaien..niet dus :')



Overigens sinds een week de, naar wat ik vind , mooiste brievenbus in mijn bestelgebied _O_ ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147778499
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:30 schreef Pietertje71 het volgende:
(sf)Weerfoto. in de hoop dat de bui zou overwaaien..niet dus :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Overigens sinds een week de, naar wat ik vind , mooiste brievenbus in mijn bestelgebied _O_ ^O^
[ afbeelding ]
wat voor camera gebruik je er voor?, de kwaliteit is super
pi_147778544
smsje vandaag was vooral paniek om niks. de tweede levering was zelfs wat vroeger dan normaal.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:36:07 #208
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147778558
Telefoon huawei Y300. Kwaliteit is buiten wel om te doen, maar kleuren legt ie niet goed vast. Binnenshuis is het bagger. Zo laatst ook een regenboog willen fotograferen:
:')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147778559
Vandaag hier ook weer een snack dus deze heb ik wel mee kunnen nemen :D
Moet zeggen dat het hier vandaag wel weer echt druk was, wel een beetje jammer dat het gisteren rustig was en dan toch nu met de HAH weer dikke stapels post. En dan fijne hagelbuien :X had mijn regenjas in mijn fietstas laten zitten ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147778578
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Een amandelletter :')
pff. kreeg vandaag ook al een kerststol. Ben allergisch voor spijs dus beide heb ik he-le-maal niks aan.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147778596
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Telefoon huawei Y300. Kwaliteit is buiten wel om te doen, maar kleuren legt ie niet goed vast. Binnenshuis is het bagger. Zo laatst ook een regenboog willen fotograferen:
[ afbeelding ] :')
ja de y300 is wel een leuk ding, dat hebben ze allen zonder flitser, geen licht wordt het minder
  Moderator zaterdag 20 december 2014 @ 17:43:08 #212
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_147778731
Even over het uurloon voor die zaterdag bezorger. Die 2 euro meer is een zaterdag toeslag. Als je doordeweeks dus gaat lopen krijg je dat niet.
Het staat vast niet zo duidelijk aangegeven online.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_147778955
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:36 schreef superkimmi het volgende:

[..]

pff. kreeg vandaag ook al een kerststol. Ben allergisch voor spijs dus beide heb ik he-le-maal niks aan.
Laat maar doorkomen! Ruilen voor 2 Hertog Jan? ;)
pi_147778970
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:53 schreef posje het volgende:

[..]

Laat maar doorkomen! Ruilen voor 2 Hertog Jan? ;)
Haha deal!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147779010
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:53 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Haha deal!
Ik neem aan dat de verzendkosten door de zaak geregeld worden? ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 december 2014 @ 17:55:33 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147779018
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

De Autoriteit Consument en Markt is geen autoriteit? Oh ja joh, klinkt logisch.
Het is een tandenloze tijger ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147779069
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:43 schreef dud0r het volgende:
Even over het uurloon voor die zaterdag bezorger. Die 2 euro meer is een zaterdag toeslag. Als je doordeweeks dus gaat lopen krijg je dat niet.
Het staat vast niet zo duidelijk aangegeven online.
Bedankt voor de tip, ook een overweging waard! (kom ik ook makkelijker van die klote-depotzaken af)

En een prettig lang weekend!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 december 2014 @ 18:00:07 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147779111
Sodeknetters wat een wind vanochtend _O-
Daarna vijf uren in de sortering gezeten en op het moment dat ik de straat op wilde ging het letterlijk hozen. Dus maar even ruim twintig minuten gewacht. Hierdoor was ik uiteindelijk in het schemerdonker klaar. En natuurlijk ging het net op dat moment weer regenen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147779234
Zou PostNL komende Maandag pakketjes gaan bezorgen ivm de kerst?

Het moge duidelijk zijn dat ik zit te wachten op een pakketje van Albelli :+
pi_147779476
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Zou PostNL komende Maandag pakketjes gaan bezorgen ivm de kerst?

Het moge duidelijk zijn dat ik zit te wachten op een pakketje van Albelli :+
Pakketjes worden op een 'normale' maandag al bezorgd, dus ik neem aan van wel ja. Ook daar is natuurlijk vertraging mogelijk door de kerstdrukte, maar hopelijk ken kan kun je voor de kerst foto's kijken ;)
pi_147780148
Wat een dag weer. Met de nadruk op ''weer''. Teringwind.
Fiets ook weer eens omgekieperd en uiteraard kon ik weer achter mijn HAH aanrennen. :')
pi_147780353
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Zou PostNL komende Maandag pakketjes gaan bezorgen ivm de kerst?

Het moge duidelijk zijn dat ik zit te wachten op een pakketje van Albelli :+
is het een brievenbuspakketje? De pakketdienst bezorgt altijd ook op maandag, maar komende maandag bezorgen 'wij' (postbezorgers) ook. Dus het zou best kunnen dat het pakketje er dan al bij zit ja
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147780630
Die amandelletters kwam mijn TC persoonlijk op het depot langsbrengen :P

Lekker veel fouten hier ook weer en wind. Ik ben blij dat het weekend is :D
pi_147780746
Het is echt een pakketje, te groot voor de brievenbus!
Maar ik zie nu een wit busje mijn straat in tuffen dus wellicht komt hij nu wel :)
pi_147780800
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Zou PostNL komende Maandag pakketjes gaan bezorgen ivm de kerst?

Het moge duidelijk zijn dat ik zit te wachten op een pakketje van Albelli :+
Waarom niet? Tot woensdag bezorgen ze.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:01:13 #226
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_147780804
Ook hier redelijk wat fouten in de post. Niet extreem veel, maar genoeg om ergerlijk te zijn :')
Stukje wijk overigens puur op windenergie voortbewogen; beetje breed zitten op de fiets en de wind doet de rest.
pi_147782205
En dan nog een energiebedrijf, dat de meterstanden wil weten van niet-bestaande woningen.
pi_147785402
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Het is echt een pakketje, te groot voor de brievenbus!
Maar ik zie nu een wit busje mijn straat in tuffen dus wellicht komt hij nu wel :)
En? Heb je je pakketje binnen?
pi_147785498
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:01 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

En? Heb je je pakketje binnen?
Nee helaas, de buren kregen wel iets ;(
De bezorgster zal Maandag wel komen dan :)
pi_147785567
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nee helaas, de buren kregen wel iets ;(
De bezorgster zal Maandag wel komen dan :)
Doen ze bij Albelli niet aan track & trace dan?
pi_147785704
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Telefoon huawei Y300. Kwaliteit is buiten wel om te doen, maar kleuren legt ie niet goed vast. Binnenshuis is het bagger. Zo laatst ook een regenboog willen fotograferen:
[ afbeelding ] :')
Een ouderwetse zwart-wit regenboog. Zo zie je ze alleen nog in de buitengebieden. Hier zijn ze jaren geleden al overgestapt op de gekleurde versie.
pi_147785818
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:05 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Doen ze bij Albelli niet aan track & trace dan?
Nee, super ouderwets eigenlijk.
pi_147785892
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Een ouderwetse zwart-wit regenboog. Zo zie je ze alleen nog in de buitengebieden. Hier zijn ze jaren geleden al overgestapt op de gekleurde versie.
_O-
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147785927
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nee, super ouderwets eigenlijk.
Dat, of ze geven de code niet door.
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een pakketje kreeg waar gewoon een T&T code opstond, terwijl de verzender die dan niet even aan mij had doorgegeven.
Maandag t/m woensdag wordt er in ieder geval gewoon bezorgd, dus houd hoop. :P
pi_147786120
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:43 schreef dud0r het volgende:
Even over het uurloon voor die zaterdag bezorger. Die 2 euro meer is een zaterdag toeslag. Als je doordeweeks dus gaat lopen krijg je dat niet.
Het staat vast niet zo duidelijk aangegeven online.
Geld dit ook voor 15-jarige dan?
Houd dus in dat je 2 euro meer krijgt per uur.
pi_147788505
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:24 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Geld dit ook voor 15-jarige dan?
Houd dus in dat je 2 euro meer krijgt per uur.
Als je wordt aangenomen als zaterdagbezorger is je uurloon volgens de vacaturesite van PostNL 4,72 voor een 15-jarige terwijl het uurloon voor een postbezorger 2,72 is.
Die 4,72 krijg je dus als je als zaterdagbezorger op zaterdag werkt. Als je bijvoorbeeld in de vakantie op andere dagen werkt krijg je 2,72.
Word je daarentegen aangenomen als postbezorger, dan krijg je altijd 2,72, ook op zaterdag.
Als Dud0r het zegt dan klopt dat wel. :P
Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Mocht je serieus overwegen om te gaan werken bij PostNL (ik raad het je niet aan), reageer dan op een vacature voor zaterdagbezorger.
pi_147789545
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 23:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als je wordt aangenomen als zaterdagbezorger is je uurloon volgens de vacaturesite van PostNL 4,72 voor een 15-jarige terwijl het uurloon voor een postbezorger 2,72 is.
Die 4,72 krijg je dus als je als zaterdagbezorger op zaterdag werkt. Als je bijvoorbeeld in de vakantie op andere dagen werkt krijg je 2,72.
Word je daarentegen aangenomen als postbezorger, dan krijg je altijd 2,72, ook op zaterdag.
Als Dud0r het zegt dan klopt dat wel. :P
Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Mocht je serieus overwegen om te gaan werken bij PostNL (ik raad het je niet aan), reageer dan op een vacature voor zaterdagbezorger.
Ja.. ik heb gesolliceerd voor zaterdag alleen.
  zondag 21 december 2014 @ 07:34:41 #238
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147793760
Mogguh :)
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
Sodeknetters wat een wind vanochtend _O-
Daarna vijf uren in de sortering gezeten en op het moment dat ik de straat op wilde ging het letterlijk hozen. Dus maar even ruim twintig minuten gewacht. Hierdoor was ik uiteindelijk in het schemerdonker klaar. En natuurlijk ging het net op dat moment weer regenen _O-
Ik heb gevraagd of de aanschaf van een zuidwestertje via Postnl mogelijk zou zijn. Met alleen de muts zou ik al blij zijn :P
Ben wel blij dat ik mijn reflecterende jas aan heb zo met die vroegvallende donkerte ^O^
Overigens heb ik de postnl 4swason-jas nog niet uitgeprobeerd. Ik meende dat deze niet geheel waterdicht zou zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:41 schreef ebke het volgende:
Wat een dag weer. Met de nadruk op ''weer''. Teringwind.
Fiets ook weer eens omgekieperd en uiteraard kon ik weer achter mijn HAH aanrennen. :')
En de meeste maar denken dat je een scene uit 'The Sound Of Music' na aan het spelen was zekers :') :+
Hier alleen moeite met de HAH in de tas steken en daarvoor en strategisch goede plek te vinden om dat te doen :')
Overigens wel achter enkele uit de bundel losgelaten kleine kerstkaartjes aangegaan :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Een ouderwetse zwart-wit regenboog. Zo zie je ze alleen nog in de buitengebieden. Hier zijn ze jaren geleden al overgestapt op de gekleurde versie.
_O- _O- _O- _O-
_O_
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 23:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als je wordt aangenomen als zaterdagbezorger is je uurloon volgens de vacaturesite van PostNL 4,72 voor een 15-jarige terwijl het uurloon voor een postbezorger 2,72 is.
Die 4,72 krijg je dus als je als zaterdagbezorger op zaterdag werkt. Als je bijvoorbeeld in de vakantie op andere dagen werkt krijg je 2,72.
Word je daarentegen aangenomen als postbezorger, dan krijg je altijd 2,72, ook op zaterdag.
Als Dud0r het zegt dan klopt dat wel. :P
Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Mocht je serieus overwegen om te gaan werken bij PostNL (ik raad het je niet aan), reageer dan op een vacature voor zaterdagbezorger.
Scooterbezorger zonder scooterrijbewijs ^O^
Eerlijk waar: het gebeurt. Vaak in de veronderstelling dat je je scooterrijbewijs van PostNL wel zou krijgen ofzo :')

Ik denk dat ik liever op die leeftijd een pbz als bijbaantje zou willen hebben dan folders rond brengen.
Maar weeg de voors en tegens goed tegen elkaar op. Lees daarvoor de ellende ervaringen van menig postbezorger(op zaterdag) ;) :)
Heb je een stevige fiets? Krijg je een grote wijk? Hoe is die wijk(overlast, flatgebouwen etc.)

Succes ^O^
Menigeen wil namelijk al geen bijbaantje(s) meer }:|
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 21 december 2014 @ 08:08:43 #239
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147793822
goedemorgen!

Tijd voor wat leuks op mn vrije dag. Fotografieworkshop van 4 uur in Blijdorp! Cadeautje van mijn lief O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147794351
Wat word ik in mijn wijk asociaal in de watten gelegd, deze dagen! En zoveel complimenten... dat doet een mens goed!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 december 2014 @ 12:09:43 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147796652
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 07:34 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb gevraagd of de aanschaf van een zuidwestertje via Postnl mogelijk zou zijn. Met alleen de muts zou ik al blij zijn :P
Ben wel blij dat ik mijn reflecterende jas aan heb zo met die vroegvallende donkerte ^O^
Overigens heb ik de postnl 4swason-jas nog niet uitgeprobeerd. Ik meende dat deze niet geheel waterdicht zou zijn.

Is die jas ook niet. Na een beetje regenbui zijn vooral de mouwen nat. Gelukkig niet al te veel last van, omdat ik meestal tussen de buien door kan komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147798216
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 00:40 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

Ja.. ik heb gesolliceerd voor zaterdag alleen.
dan gaan ze je vast ook (als je beschikbaar bent) door de week vragen
pi_147798262
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 23:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als je wordt aangenomen als zaterdagbezorger is je uurloon volgens de vacaturesite van PostNL 4,72 voor een 15-jarige terwijl het uurloon voor een postbezorger 2,72 is.
Die 4,72 krijg je dus als je als zaterdagbezorger op zaterdag werkt. Als je bijvoorbeeld in de vakantie op andere dagen werkt krijg je 2,72.
Word je daarentegen aangenomen als postbezorger, dan krijg je altijd 2,72, ook op zaterdag.
Als Dud0r het zegt dan klopt dat wel. :P
Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Mocht je serieus overwegen om te gaan werken bij PostNL (ik raad het je niet aan), reageer dan op een vacature voor zaterdagbezorger.
als je het omrekent naar vroeger lijkt het nog heel wat,nu kun je er net een glas bier voor kopen
pi_147798276
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 09:45 schreef posje het volgende:
Wat word ik in mijn wijk asociaal in de watten gelegd, deze dagen! En zoveel complimenten... dat doet een mens goed!
heb je nog geld gezien?
pi_147798306
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 07:34 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Ik heb gevraagd of de aanschaf van een zuidwestertje via Postnl mogelijk zou zijn. Met alleen de muts zou ik al blij zijn :P
Ben wel blij dat ik mijn reflecterende jas aan heb zo met die vroegvallende donkerte ^O^
Overigens heb ik de postnl 4swason-jas nog niet uitgeprobeerd. Ik meende dat deze niet geheel waterdicht zou zijn.

[..]

En de meeste maar denken dat je een scene uit 'The Sound Of Music' na aan het spelen was zekers :') :+
Hier alleen moeite met de HAH in de tas steken en daarvoor en strategisch goede plek te vinden om dat te doen :')
Overigens wel achter enkele uit de bundel losgelaten kleine kerstkaartjes aangegaan :@

[..]

_O- _O- _O- _O-
_O_

[..]

Scooterbezorger zonder scooterrijbewijs ^O^
Eerlijk waar: het gebeurt. Vaak in de veronderstelling dat je je scooterrijbewijs van PostNL wel zou krijgen ofzo :')

Ik denk dat ik liever op die leeftijd een pbz als bijbaantje zou willen hebben dan folders rond brengen.
Maar weeg de voors en tegens goed tegen elkaar op. Lees daarvoor de ellende ervaringen van menig postbezorger(op zaterdag) ;) :)
Heb je een stevige fiets? Krijg je een grote wijk? Hoe is die wijk(overlast, flatgebouwen etc.)

Succes ^O^
Menigeen wil namelijk al geen bijbaantje(s) meer }:|
je hebt er zowat een dagtaak aan,al die quote's :)
pi_147798343
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:43 schreef dud0r het volgende:
Even over het uurloon voor die zaterdag bezorger. Die 2 euro meer is een zaterdag toeslag. Als je doordeweeks dus gaat lopen krijg je dat niet.
Het staat vast niet zo duidelijk aangegeven online.
ik zie je maar weinig hier :)
  zondag 21 december 2014 @ 13:17:25 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147798558
Voor die bol.com bon van postnl toch maar geen hondenvoer besteld maar 2 boeken.
De Verrader en De Drogist

^O^

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

je hebt er zowat een dagtaak aan,al die quote's :)
Ochtendritueeltje, naast o.a. het nieuws lezen en andere sociale media/fora bezoeken onder het genot van 1 of meerdere bakjes koffie :P

Voor die
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2014 12:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is die jas ook niet. Na een beetje regenbui zijn vooral de mouwen nat. Gelukkig niet al te veel last van, omdat ik meestal tussen de buien door kan komen.
Ik hou het wel bij mijn eigen werkjas. Ben ik nog beter zich-, en herkenbaar 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 09:45 schreef posje het volgende:
Wat word ik in mijn wijk asociaal in de watten gelegd, deze dagen! En zoveel complimenten... dat doet een mens goed!
TOP! ^O^
Hier ook enkele complimenten maar over het algemeen geze*k over in het verleden(voor mijn tijd) veel foutieve ( ikzelf maak overigens nog steeds wel eens een onoplettende vergissing), te late of zelfs geen bezorging van (on)geadresseerde post en pakket :')
Nu er veel mensen vakantie hebben, zal dat alleen maar erger worden vrees ik |:(
:O

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietertje71 op 21-12-2014 18:12:43 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147807148
In het eerste dorpje wat we op zaterdag met twee doen stond gisteren in de kist, een rode bak met puddingbroodjes, een paar wekpotten met snoepjes en chocoladeletters die men blijkbaar nog over had. Door naar het tweede dorpje en wat ligt daar, weer een puddingbroodje. :)

Nou viel het gisteren qua volume wel mee, maar de bundels lagen weer eens kris kras door elkaar en het zetwerk was echt extreem slecht. Het enige wat men bij een deel van de bundels in het ene dorp goed had gezet was de eerste enveloppe. Daarbij ook nog een hele berg met post voor het buurdorp er tussen uit getrokken. :{

Het bagger weer van gisteren alleen had mijn humeur nog niet echt verpest, waait de fiets om dan ben ik het meestal binnen 5 minuten wel weer vergeten. Maar door het zetwerk was er heel erg weinig van mijn humeur over en had ik mijn omgewaaide fiets nog bijna een rotschop verkocht. :(
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147808326
Ik heb die bol.com cadeaubon gehad zonder bon of code of wat dan ook erin. Echt alleen die verpakking dus. Beetje jammer :( Heb er wel meteen achteraan gemaild, dus ik hoop dat ik hem alsnog krijg.
pi_147811223
Ik ben heel blij met de bol.com bon :) . Ik heb er een dekbedovertrek van gekocht.
Zaterdag was kwam de post echt ontzettend laat aan op het depot. Ik weet niet precies hoe laat, maar ik denk pas om een uur of 3. De container was weg. Ik ben toen maar alvast begonnen hah bezorgen. Het depot ligt toch in mijn wijk. Omdat de post zo laat was moest een stuk bezorgen in het donker. Ik had een klein rood lampje aan mijn tas gebonden met elastiek. Toch ging het bezorgen een stuk langzamer. Ik kon toch niet zo goed zien als bij daglicht. Ik heb er 1 uur en 45 minuten langer over gedaan. Nou ja. De anderen hebben waarschijnlijk wel 2 uur wachtijd opgescheven.
pi_147814512
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Voor die bol.com bon van postnl toch maar geen hondenvoer besteld maar 2 boeken.
De Verrader en De Drogist

^O^

[..]

Ochtendritueeltje, naast o.a. het nieuws lezen en andere sociale media/fora bezoeken onder het genot van 1 of meerdere bakjes koffie :P

Voor die

[..]

Ik hou het wel bij mijn eigen werkjas. Ben ik nog beter zich-, en herkenbaar 8-)

[..]

TOP! ^O^
Hier ook enkele complimenten maar over het algemeen geze*k over in het verleden(voor mijn tijd) veel foutieve ( ikzelf maak overigens nog steeds wel eens een onoplettende vergissing), te late of zelfs geen bezorging van (on)geadresseerde post en pakket :')
Nu er veel mensen vakantie hebben, zal dat alleen maar erger worden vrees ik |:(
:O
E-book of echt?
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_147821173
Zooo geen zin in morgen. }:|
Ik hoop dat het nog wat voorstelt qua hoeveelheid. Anders vind ik het helemaal zo'n zonde van mijn tijd.
pi_147823396
Iemand dit al gelezen?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)onervanroermond.aspx
Hier stelde toch iemand laatst een vraag over?

Ik vind vaak dat er erg hysterisch wordt gereageerd als er ergens asbest wordt aangetroffen, maar om mensen in een potentieel gevaarlijk gebied te laten werken vind ik ook niet helemaal verantwoord.
Wel bijzonder hoe ze dit weer als iets positiefs weten te brengen.
  maandag 22 december 2014 @ 05:41:54 #254
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147832830
Mogguh :)
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:56 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

E-book of echt?
De papieren-versie :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 22 december 2014 @ 05:54:52 #255
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147832843
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 22:43 schreef Rafierafie het volgende:
Iemand dit al gelezen?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)onervanroermond.aspx
Hier stelde toch iemand laatst een vraag over?

Ik vind vaak dat er erg hysterisch wordt gereageerd als er ergens asbest wordt aangetroffen, maar om mensen in een potentieel gevaarlijk gebied te laten werken vind ik ook niet helemaal verantwoord.
Wel bijzonder hoe ze dit weer als iets positiefs weten te brengen.
Of het valt allemaal wel mee, want als zoiets echt hermetisch is afgezet, kom er niemand (met hoge uitzondering voor hulpdiensten) in of uit.
Hoe dan ook als de hoge heren zelf maar niets oplopen.
En de pbz's snap ik trouwens ook niet.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147833318
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:03 schreef Rafierafie het volgende:
Zooo geen zin in morgen. }:|
Ik hoop dat het nog wat voorstelt qua hoeveelheid. Anders vind ik het helemaal zo'n zonde van mijn tijd.
Al zou het een half tasje zijn, dan ben ik er nog zeker een uurtje of anderhalf mee bezig.

Morgen HaH en aan het rand van het dorp kijk ik tegen een van de vele wijken in het andere dorp, waar ze helemaal geen HaH hebben! Dat is veel erger. :(
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  maandag 22 december 2014 @ 08:57:25 #257
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147833485
wat een wind weer! Dat maakt mijn zin zoveel minder, want moet nog best een eind fietsen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147833512
Stevig de post vasthouden vandaag :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_147833543
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 22:43 schreef Rafierafie het volgende:
Iemand dit al gelezen?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)onervanroermond.aspx

Ik vind vaak dat er erg hysterisch wordt gereageerd als er ergens asbest wordt aangetroffen, maar om mensen in een potentieel gevaarlijk gebied te laten werken vind ik ook niet helemaal verantwoord.
Wel bijzonder hoe ze dit weer als iets positiefs weten te brengen.
Het gevaar zal misschien in werkelijkheid zijn meegevallen, maar dat wordt niet duidelijk uit het bericht. Maar ik dacht ook meteen: wat een helden zijn postbezorgers toch, fijn een Klant Focus Award op je graf.
pi_147833661
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Stevig de post vasthouden vandaag :')
Alwéér. :(
Ben toch wel een beetje klaar met die harde wind iedere dag.
pi_147833683
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Alwéér. :(
Ben toch wel een beetje klaar met die harde wind iedere dag.
Gisternacht huilde de wind om het huis heen en vandaag kans op hevige windstoten aan de kust.
Joepie.

Kan me nog wel die keer herinneren dat er een bundel HAH over de grond heen waaide.. midden in een plas met modderig regenwater :(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_147835564
Denk dat het vandaag wel mee valt,
kreeg net een SMS'je dat alle wijken tegelijk met de eerste rit komen.

Zul je zien dat je voor elk adres iets hebt. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147835897
Ik kreeg een berichtje dat de amandelletter eraan komt. Nou vooruit, dan ga ik toch maar ;)
pi_147837027
Drie niet echt volle tassen, een Bol.com pakje en weer een puddingbroodje. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147837669
Ik ben vandaag afgebeld, er was blijkbaar niet veel. :{
pi_147838467
Meeste wijken hier hadden 3 tassen, af en toe een wijk met 4. Wel voornamelijk kaartjes en de rode bakken waren een grote puinhoop.
pi_147838844
Jammer zeg dat weer :X volgens mij blijft het deze week nog een beetje zo..

Zelf gekozen om dit jaar eens geen maandag te doen, maar zaterdag mijn fietstassen op het depot laten staan :')
Ik fiets er dus straks toch maar even heen :P (morgen naar een ander depot)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 22 december 2014 @ 13:01:14 #268
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147839037
Post is hier weer asociaal laat, dat ben ik nu wel eens zat..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147841171
Wij hebben bonbons gekregen _O_
  maandag 22 december 2014 @ 14:12:33 #270
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147841230
als ik het zo hoor wat de wijken bij jullie hadden dan was het hier echt bizar weinig. Relatief grote wijk (veel AGP met normaal best veel post, want villa's erbij) maar toch maar een half tasje post. Wel met telkens twee bundels naast elkaar, maar heb er maar 1:40 over gedaan.

WErd best blij van al die kaartjes. Vond het niet eens erg om op zoek te gaan naar de ontvangers van kaartjes zonder huisnummer e.d.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147841459
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:12 schreef superkimmi het volgende:

WErd best blij van al die kaartjes. Vond het niet eens erg om op zoek te gaan naar de ontvangers van kaartjes zonder huisnummer e.d.
Dat vind ik ook altijd wel leuk. Hier was het ook niet veel vandaag, maar toch 2 uur bezig geweest. Lekker uitgewaaid op kosten van de zaak ;)
  maandag 22 december 2014 @ 14:35:13 #272
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147841993
Waarom heb ik dan weer 6 tassen :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 december 2014 @ 14:44:31 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147842332
Waren veel rode bakken vandaag, maar voor de rest stelde het weinig voor. Wel veel fouten uiteraard.

En de wind? Ach, het hoort erbij en je houdt er rekening mee dat je wat langer onderweg bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147843671
Halve tas hier, wel bundels naast elkaar. Maar duidelijk minder dan op woensdag en vrijdag het geval was.
pi_147843779
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
Waren veel rode bakken vandaag, maar voor de rest stelde het weinig voor. Wel veel fouten uiteraard.

En de wind? Ach, het hoort erbij en je houdt er rekening mee dat je wat langer onderweg bent.
Langer onderweg één kant op. Van huis naar depot duurde niet lang. :P
pi_147843955
Ik had vandaag in ieder geval weer zoveel dat ik niet alles in mijn schoudertassen kon proppen en in een rondje kon lopen.
Geen amandelletter of overig vreetwaar.
Wel een klein kerstwonder: ik had slechts één pakketje! ~:)

Morgen rustig qua hah; hier alleen de Jumbo.
  maandag 22 december 2014 @ 15:39:18 #277
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147844581
2 tassen met steeds 2 stapeltjes naast elkaar. Heel veel fouten, was een beetje jammer. Maar al die kerstkaarten lopen vind ik toch wel heel erg leuk. Zelfs beetje jammer als er ineens een gewone envelop tussen zit.

Tc kwam even langs. Beoordelingsbrief binnen... Ja nou, daar heb ik dit jaar ook echt veel voor gedaan ;( . Verder ook een amandelletter gekregen, wat kerstkransjes en een mandarijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147845180
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:39 schreef V__L_N het volgende:
2 tassen met steeds 2 stapeltjes naast elkaar. Heel veel fouten, was een beetje jammer. Maar al die kerstkaarten lopen vind ik toch wel heel erg leuk. Zelfs beetje jammer als er ineens een gewone envelop tussen zit.

Tc kwam even langs. Beoordelingsbrief binnen... Ja nou, daar heb ik dit jaar ook echt veel voor gedaan ;( . Verder ook een amandelletter gekregen, wat kerstkransjes en een mandarijn.
Die beoordelingsbrief vind ik ook weer zo zinloos.
"Je hebt het dit jaar goed gedaan. Ga zo door." :|W Wat heb je daar aan?
pi_147845334
Pfff, blij dat het er weer op zit..
  maandag 22 december 2014 @ 16:44:37 #280
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147846867
quote:
Die beoordelingsbrief vind ik ook weer zo zinloos.
"Je hebt het dit jaar goed gedaan. Ga zo door." :|W Wat heb je daar aan?
In mijn geval slaat het echt helemaal nergens op. Wat heb ik goed samengewerkt met me collega's en ben ik goed omgegaan met materiaal... In die 7 maanden dat ik thuis op de bank zat zeker?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147847369
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:44 schreef V__L_N het volgende:

[..]

In mijn geval slaat het echt helemaal nergens op. Wat heb ik goed samengewerkt met me collega's en ben ik goed omgegaan met materiaal... In die 7 maanden dat ik thuis op de bank zat zeker?
Niks beschadigd of versleten, geen bezorgfouten of andere klachten, geen conflicten, niet gezeurd over late aanlevering, beroerde sortering of niet-geboekte uren... je bent een modelbezorger, ga zo door! ;)
  maandag 22 december 2014 @ 17:09:36 #282
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147847597
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:25 schreef Rafierafie het volgende:
Ik had vandaag in ieder geval weer zoveel dat ik niet alles in mijn schoudertassen kon proppen en in een rondje kon lopen.
Geen amandelletter of overig vreetwaar.
Wel een klein kerstwonder: ik had slechts één pakketje! ~:)

Morgen rustig qua hah; hier alleen de Jumbo.
Wij hebben morgen zowaar helemaal geen hah. Want de jumbo foldert hier nog altijd niet. Ondanks dat we er inmiddels 3 hebben. Maar ik vind het prima!

En de gamma hadden we zaterdag natuurlik al.

Woensdag ook geen hah. Zaterdag maar 2. Valt gelukkig keertje mee rondom kerst
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147848086
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef posje het volgende:

[..]

Niks beschadigd of versleten, geen bezorgfouten of andere klachten, geen conflicten, niet gezeurd over late aanlevering, beroerde sortering of niet-geboekte uren... je bent een modelbezorger, ga zo door! ;)
Nou, zelfs de bezorgers die altijd klagen en nooit eens wat extra's willen doen krijgen zo'n "je hebt het goed gedaan, ga zo door"-brief, daarom kun je het ook totaal niet serieus nemen. Onzin gewoon
  maandag 22 december 2014 @ 17:37:45 #284
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147848281
Goede middag :)

Vandaag was het prima te doen. Flinke woei, maar dat heb ik liever dan regen :)
Na 10 minuten am arbeit de eerste (bekend zeur adres ) klacht.
Juiste adres (2 huisnummers 1 brievenbus) bezorgd, maar er stond een andere naam op. Of ik daar beter rekening mee wilde houden om ook op (achter)naam te bezorgen want zoveel moeite is dat niet! :')
Nou let ik daar in de regel wel op(zo heb ik vandaag weer enkele kerstkaarten op het juiste adres kunnen bezorgen ^O^ ), maar ik kan niet alles onthouden 8)7

Verder was in het totaal 1 1/2 tas voor 3 wijken + 3uurtjes over gedaan. Enkele sorteerfouten en incomplete adressen/namen/onleesbaar etc.. Daarvan weer een hoop wel kunnen bezorgen en een paar niet(die ben ik nu aan het uitpluizen; ja mag niet..protocol..etc... boeien!) Op 1 na de juiste adressen er bij gevonden dus die bezorg ik morgen. Dat vraag ik morgen wel aan iemand op straat/winkel oid, want vandaag was er amper een kiep op straat te bekennen(dus ik kon lekker hardop zingen :') :+ )
Vandaag als extra de mini-amandelkerstkrans en een rolletje MENTOS(geen cola er bij -O- ) :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 22-12-2014 17:46:12 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 22 december 2014 @ 17:42:18 #285
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147848381
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, zelfs de bezorgers die altijd klagen en nooit eens wat extra's willen doen krijgen zo'n "je hebt het goed gedaan, ga zo door"-brief, daarom kun je het ook totaal niet serieus nemen. Onzin gewoon
Ben ik daarvoor dus voor niets mee langs de familie gegaan om dit te laten zien en hiermee een bijdrage af te troggelen te laten zien dat ik mijn werk goed doe, en ook dus voor niets ingelijst -O-

:+
Standaard brieven met als enige dat er wordt gekeken wie je TC is en waar je werkt :')
Ik vind zoiets minder vooral omdat er geen functionerings-gesprekken zijn geweest |:(

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:44 schreef V__L_N het volgende:

[..]

In mijn geval slaat het echt helemaal nergens op. Wat heb ik goed samengewerkt met me collega's en ben ik goed omgegaan met materiaal... In die 7 maanden dat ik thuis op de bank zat zeker?
Ik denk dat PostNL je hiermee iets wil duidelijk maken O~) ;)

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:25 schreef Rafierafie het volgende:
Ik had vandaag in ieder geval weer zoveel dat ik niet alles in mijn schoudertassen kon proppen en in een rondje kon lopen.
Geen amandelletter of overig vreetwaar.
Wel een klein kerstwonder: ik had slechts één pakketje! ~:)

Morgen rustig qua hah; hier alleen de Jumbo.
Ik had nog niet in de tassen gekeken, maar het zag er uit als erg weinig. 3 net aan halve tasjes.. Duidt meestal op zo aan het volume te zien 1 of 2 dunne folders, dus zou hier ook wel de JUMBO kunnen zijn.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 22 december 2014 @ 18:08:43 #286
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147849138
quote:
Niks beschadigd of versleten, geen bezorgfouten of andere klachten, geen conflicten, niet gezeurd over late aanlevering, beroerde sortering of niet-geboekte uren... je bent een modelbezorger, ga zo door! ;)
Mwah ik zanik wel hoor. Er is tijdens me ziekte een week aan vakantie af getrokken. Die probeer ik al 2 maanden terug te krijgen... Onmogelijke opgave natuurlijk.

quote:
Ik denk dat PostNL je hiermee iets wil duidelijk maken O~) ;)
Je weet dat de kerstman stoute jongetjes in het ijs van de noordpool stopt he...

quote:
Juiste adres (2 huisnummers 1 brievenbus) bezorgd, maar er stond een andere naam op. Of ik daar beter rekening mee wilde houden om ook op (achter)naam te bezorgen want zoveel moeite is dat niet! :')
Dat doen we helemaal niet, we bezorgen op adres, niet op naam. Dat soort verzoekjes hoeven we hier niet te honoreren. Krijgen we ook geen extra tijd voor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147849357
Hm 2 oproepen gemist vd baas, ben benieuwd waar dat over ging. Geen voicemail, geen sms en geen mail gehad. Nu toch te laat om terug te bellen want die is allang vrij :P
Hoop niet dat het gaat over het feit dat ik voor zaterdag 25 minuten heb gevraagd, of het feit dat ik de afgelopen tijd vaker uitloop door heb gegeven :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 22 december 2014 @ 18:17:47 #288
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147849371
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 18:08 schreef V__L_N het volgende:

Je weet dat de kerstman stoute jongetjes in het ijs van de noordpool stopt he...
Ik ben altijd braaf ^O^ })
quote:
[..]

Dat doen we helemaal niet, we bezorgen op adres, niet op naam. Dat soort verzoekjes hoeven we hier niet te honoreren. Krijgen we ook geen extra tijd voor.
Inderdaad. Maar deze bewoner(s) is/zijn voor wel meer reden niet vatbaar.
Geen aso's ofzo, maar en vorige keer werd mij duidelijk gemaakt dat zij mijn collega al hadden aangesproken omdat zij het zat waren verkeerde post te krijgen( ze hebben inderdaad wel eens verkeerde post gehad(voor een ander nummer) maar ook voor op dat adres, maar blijkbaar voor een ander naam/het huisnummer verkeerd werd ingevuld zoals ook vandaag het geval was). Uitgelegd dat ik de enige van PostNL ben die de briefpost doe, maar dat was volgens hun niet zo: post=post! (bleek overigens dat zij een nieuwe SANDD-loper hadden aangesproken :) )
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147849663
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Die beoordelingsbrief vind ik ook weer zo zinloos.
"Je hebt het dit jaar goed gedaan. Ga zo door." :|W Wat heb je daar aan?
Niet veel, maar het is erger als je 'm niet krijgt denk ik
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 18:57:42 #290
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_147850399
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 18:08 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Mwah ik zanik wel hoor. Er is tijdens me ziekte een week aan vakantie af getrokken. Die probeer ik al 2 maanden terug te krijgen... Onmogelijke opgave natuurlijk.

[..]

Je weet dat de kerstman stoute jongetjes in het ijs van de noordpool stopt he...

[..]

Dat doen we helemaal niet, we bezorgen op adres, niet op naam. Dat soort verzoekjes hoeven we hier niet te honoreren. Krijgen we ook geen extra tijd voor.
Tijdens je ziekte, heb je toen die week ook vakantie gehouden? Weggeweest oid?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 december 2014 @ 19:35:11 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147851565
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 18:17 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik ben altijd braaf ^O^ })

[..]

Inderdaad. Maar deze bewoner(s) is/zijn voor wel meer reden niet vatbaar.
Geen aso's ofzo, maar en vorige keer werd mij duidelijk gemaakt dat zij mijn collega al hadden aangesproken omdat zij het zat waren verkeerde post te krijgen( ze hebben inderdaad wel eens verkeerde post gehad(voor een ander nummer) maar ook voor op dat adres, maar blijkbaar voor een ander naam/het huisnummer verkeerd werd ingevuld zoals ook vandaag het geval was). Uitgelegd dat ik de enige van PostNL ben die de briefpost doe, maar dat was volgens hun niet zo: post=post! (bleek overigens dat zij een nieuwe SANDD-loper hadden aangesproken :) )
Soms heb je van die adressen. Zijn er gelukkig niet al te veel van, al ken ik er wel eentje. Heb er wel eens gezeur over gehad en ik was lang niet de enige die het overkomen is, ondanks dat we alles zeer scherp in de gaten hielden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147852147
Zit met een kloppend hartje te wachten op de bezorger, hopelijk komt die nog vandaag :@


De reguliere post van Postnl is trouwens wel geweest vanmiddag, onverwacht maar het was een leuke kerstkaart :)
pi_147852710
Klanten die zeuren kunnen een klacht indienen, als ze dat niet doen weet ik wel hoe laat het is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_147852998
Heb contact opgenomen met Albelli, deze keer komt het via GLS dus geen PostNL :@
En het pakketje ligt al sinds Zaterdag in het magazijn aldaar :')
  maandag 22 december 2014 @ 21:27:52 #295
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147856300
quote:
Tijdens je ziekte, heb je toen die week ook vakantie gehouden? Weggeweest oid?
Ja, ik ben meerdere weken weggeweest toen. Maar alles netjes afgesproken met postnl/arbo en zolang ik beschikbaar bleef voor operatie enzo mocht het gewoon.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147857826
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Heb contact opgenomen met Albelli, deze keer komt het via GLS dus geen PostNL :@
En het pakketje ligt al sinds Zaterdag in het magazijn aldaar :')
GLS is meestal al niet de snelste en nu met de kerstdrukte zal het wel een puinhoop zijn.
Hadden ze beter met PostNL kunnen versturen. O-) :P
  maandag 22 december 2014 @ 23:10:08 #297
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147861774
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Die beoordelingsbrief vind ik ook weer zo zinloos.
"Je hebt het dit jaar goed gedaan. Ga zo door." :|W Wat heb je daar aan?
,,We zijn tevreden over je."

Nou, dank je wel, daar kikker ik van op.
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 04:38:59 #298
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_147870722
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ja, ik ben meerdere weken weggeweest toen. Maar alles netjes afgesproken met postnl/arbo en zolang ik beschikbaar bleef voor operatie enzo mocht het gewoon.
Daarom is er dus verlof afgeschreven.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 23 december 2014 @ 06:01:44 #299
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147870831
Goedemorgen deze morgen :)

quote:
Vandaag en morgen
Zacht met vrij veel wind en soms (mot)regen. Pas woensdag in de loop van de dag droger weer met opklaringen en minder wind

quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Soms heb je van die adressen. Zijn er gelukkig niet al te veel van, al ken ik er wel eentje. Heb er wel eens gezeur over gehad en ik was lang niet de enige die het overkomen is, ondanks dat we alles zeer scherp in de gaten hielden.
Inderdaad, kan gebeuren.
Soms vervelend ( als pbz zijnde :P ) dat het dan ook nog eens bij zulke lui gebeurt.

Gezien de veel verkeerde sorteerpost, kijk ik de adressering wat beter na.
Zo stond er gisteren iemand op mij te wachten om de post aan te nemen.
Ik gaf aan dit nog extra te willen controleren ivm kleine adresfoutjes en overhandigde hem de post.
Op het eind van dat wijkje kom ik weer langs dat adres en komt de vrouw naar buiten. Zat er toch een brief bij voor een geheel ander adres -O- Dan baal ik wel :{
Overigens vriendelijke mensen dus viel mee ^O^
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 20:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Klanten die zeuren kunnen een klacht indienen, als ze dat niet doen weet ik wel hoe laat het is.
Ik had/heb er eentje bij:
Zoals ik al aangaf zijn tijdens de vakantie een hoop mensen thuis.
De wijk, en dan specifiek 3 bepaalde straten,die ik heb zijn helaas wegens foute zetpost/onoplettendheid van de veleverschillende pbz's de dupe geweest! van verkeerd bezorgde post.
Ik kan mij er iets bij voorstellen,gezien de straatnamen.
1 adres is erg de dupe er van geweest, want die lag op de hoek van deze straten en werden er ook nog eens dezelfde huisnummers van al die straten op dat adres bezorgd. Zeer vervelend!
In het begin er ook moeite mee gehad maar al snel opgelost(mede door aan de voorbereiding door te geven hier beter op te letten en zelf ook wakker te blijven ;)
De vrouw heeft mij, in het begin, al hier over aangesproken dus is extra stimulans om beter op te letten.
De man des huizes hield mij hier over vorige week aan. Of ik beter wilde opletten want ze krijgen!? steeds verkeerde post :') Al in het kort uitgelegd wat ik hier boven beschreef en dat zijn vrouw mij er al over had aangesproken om hier op te letten. En dat ook doe.
De man gaf, op stekende manier en onderwijl uitleggend hoe de straten lopen/heten :') , aan mij hier over aan te spreken want hij kon ook mijn baas bellen. Op vriendelijke toon gezegd dat ik dat waardeer en als hij mijn baas zou bellen, hem de groeten van mij wilde doen :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 23-12-2014 06:06:54 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147871115
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Die beoordelingsbrief vind ik ook weer zo zinloos.
"Je hebt het dit jaar goed gedaan. Ga zo door." :|W Wat heb je daar aan?
gewoon een standaard uitvoering is bij iedereen hetzelfde
pi_147871121
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef posje het volgende:

[..]

Niks beschadigd of versleten, geen bezorgfouten of andere klachten, geen conflicten, niet gezeurd over late aanlevering, beroerde sortering of niet-geboekte uren... je bent een modelbezorger, ga zo door! ;)
per 1 jan 2015 krijg je er 500 bij :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')